eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
145 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 عزاداری و رعایت قوانین و مقررات ⁉️ آیا به راه انداختن دسته‌جات عزاداری در معابر عمومی که گاهی اوقات باعث اذیت و بسته شدن راه برای عابرین و وسائل نقلیه می‌شود یا حرکت دسته‌های عزاداری در شب‌های محرم تا نصف شب، همراه با استفاده از طبل و نی، اشکال دارد؟ ✅ به راه انداختن دسته‌های عزاداری برای سیدالشهداء و اصحاب او علیهم السلام و شرکت در امثال این مراسم امری بسیار پسندیده و مطلوب است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام باشد، پرهیز شود. 🆔 @khamenei_ahkam
انسان‌های خودساخته از افق نگاه خود جامعه را تحلیل و تفسیر می‌کنند. آنها چون خود را ساخته‌اند، انسان را می‌شناسند. از ظرفیت‌های انسانی آگاهند و ساختن را می‌دانند. آنها مردم را از همین منظر می‌فهمند و معنی می‌کنند. ولیّ فقیه از این مسیر و منهج هدایت و تربیت و مدیریت جامعه را بر عهده می‌گیرد. انسان‌های خودباخته اما چون از عهده نفس خود برنیامده‌اند و در سرگشتگی و گمگشتگی قدم می‌زنند، راه را بسته و چشم‌انداز را تاریک می‌بینند. آنها از پنجره وجودی خود عالم را تماشا می‌کنند و تماشاخانه‌ای از منظر خود تدارک می‌بینند. انسان در نظر آنان موجود ضعیفی در بند غرایز حیوانی است که هیچ نجاتی از آن متصور نیست. منافقان و بردگان اندیشه‌ای غرب، با این برداشت از موقعیت دائم مردم را به سمت التهابات دائمی و بحران‌های پی در پی می‌کشانند.
هدایت شده از تعلیقات
توصیه عارف واصل مرحوم آیت‌الله تألهی همدانی به طلاب: ☘ خدا را تبلیغ کنید نه خود را... 🆔 @taalighat
هدایت شده از تعلیقات
برکات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها (نگاهی به فعالیت بچه‌های مسجد محمدیه قم) 🔻 عزاداری محرم ظرف بروز مجموع ظرفیت‌های نهفته در دل جامعه مذهبی است. بستری که امکان ظهور و تجلی توانایی‌ها، دارایی‌ها و سرمایه‌های فراوان ما را فراهم می‌کند. اینکه چرا محرم چنین ظرفیتی دارد مستقلاً باید بحث شود. 🔻 اما هنوز دهه اول به پایان نرسیده با رصد گوشه و کنار کشور می‌بینیم چه اتفاقات بزرگ و خیره کننده‌ای در حال رخ دادن است. تقریباً هیچ کوی و برزنی نیست که اثری از عزای سیدالشهدا نداشته باشد. در این میان برخی موارد را می‌توان به‌عنوان یک مورد مطالعه قرار داد. در یادداشت قبل از گفتم و امروز از یک پدیده خودجوش دیگر. 🔻 آنچه در هیئت جوانان قم می‌گذرد نیز قابل تأمل و تقدیر است. به چند ویژگی مهم این هیئت اشاره می‌کنم: 1⃣ محور اصلی هیئت و مراسم عزاداری نوجوانان و جوانان هستند. از آشپزی گرفته تا رسانه و تدارکات و امور هنری و تزئینات و انتظامات، یعنی بچه‌ها خودشان هیئت را اداره می‌کنند و کار را از خودشان می‌دانند. این بچه‌ها فقط مخاطب نیستند بلکه خودشان هستند. 2⃣ نوجوانان در اجرای کار هیئت یعنی یک دوره کلاس آن هم با سخنرانی برادر عزیزی چون شیخ و مداحی برادر خوش نفسی مثل هادی خادم 3⃣ این هیئت فقط هیئتِ محرم نیست بلکه در طول سال بچه‌ها درگیر مسائل اند. یک کار تمییز فرهنگی شان گعده گفتگوی شب‌های ماه مبارک رمضان بود که هر شب جمع می‌شدند و پیرامون مسئله‌های مهم انقلاب بحث می‌کردند یعنی کارگاه تمرین و ، پس می‌شود اسم‌شان را گذاشت 4⃣ نشاط، پویایی، کثرت جمعیت و در جلسه خیره کننده است، يعنی با یک مواجه می‌شویم نه جمعی راکد و هیئتی با تصنعات و تعارفات. هیئتی در محله باجک قم با جمعیتی بن‌نسبت چشمگیر که تا حدود 2 هزار نفر تخمین زده شده. لینک کانال بچه‌های مسجد محمدیه https://eitaa.com/fadaeyan_ir 5⃣ هیئت بدون نیست، تکیه‌گاه دارد، بزرگتر دارد، دارد، و این داشتن است که به کارش اصالت و قدرت و سلامت می‌دهد چرا که بسیاری از هیئات خوب جوان برخی از این ویژگی‌ها را داشتند، اما چون بزرگتر ندارند کار به نتیجه نمی‌رسد... ☘ خدا قوت به بچه‌های خوب و بزرگترهایی که بزرگی کردند و پشت سر این جوانان شدند. ✅ الحمدلله چقدر این روزها از این جنس خبرهای خوب در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. اما بیش از نیاز به خوشحالی، نیاز به تحلیل و و الگوسازی و و داریم، غفلت نکنیم... این سرمایه عظیم و رأس المال ما در و هجمه فرهنگی است... 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 https://eitaa.com/taalighat
24.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیباست حجة الاسلام شیخ محمد نورانی... https://eitaa.com/mohammad_norani 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
جریان نفاق اصلاحات پس از سال ۸۸ تلاش کرد جسارت عناصر بهائی به دستگاه اباعبدالله را به حکومت نسبت دهد. این دروغ بزرگ اما پاک کردن صورت مسئله از سوی جریانی بود که هر روز ضداسلام بودنش بیش از گذشته آشکار می‌شود. پس از آن سال هر گاه اصلاحات فتنه‌ای را کلید زد، پای توهین به مقدسات به میانه صحنه باز شد. اصلاحات در تمام این سال‌ها تلاش کرده دشمنان را تبرئه کند و مؤمنین را محکوم نماید. امسال نیز جریان‌های ضد دین تحرکات مذبوحانه خود را توسعه داده‌اند و به صورت مستقیم به حریم اباعبدالله حمله می‌کنند. حمله به خیمه‌های اهل بیت رسول در اینجا تحمل نخواهد شد. از مسئولان ذیربط خواهان اشدّ مجازات برای کسانی هستیم که در پی عادی کردن هتک حرمت به دین و اثار دینی و شعائر الهی هستند. جنگ خیابانی آغاز شده و حرام سیاسی توسعه پیدا کرده و ابعاد جدیدی به خود گرفته است. کسانی که در بازی با کلمات گرفتار شدند و از اهمیت مسئله کاستند، شریک جرم هتک حرمت‌های امروز هستند.
🔻روح اصلاح‌طلبان در کالبد اصول‌گرایان: نوانقلابی‌های لیبرال 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نوحزب‌اللهی‌ها یا نوانقلابی‌ها، عجیب هستند؛ با دیگران ملایم و منعطف و مدارایی‌اند و با ما، طردی و‌ نفیی و خشن. آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی دیگران بگویند «صورتی»، برچسب وحدت‌شکن زده‌اند. سیئات ما، حسنات آنهاست. ۲. تعبیر من درباره‌ی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام کشیدند و نوع حکمرانی؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🩸«ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه». «به درستى که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتى نجات است» 🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 ⏳امروز : دوشنبه ☀️ 2 مرداد ۱۴۰۲ شمسی 🌙 6 محرم الحرام ۱۴۴۴ قمری 🌲 24 جولای ۲۰۲۳ میلادی 👇 ذکر روز 🔔 ياقاضِي الحاجات 🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 مرحوم کوثری فرمود: محرم از خانه خارج شدم به قصد رفتن به مراسمات و روضه خوانی، در راه کودکانی اصرار کردند در موکب کوچکشان برایشان درحد چند بیت روضه بخوانم. اول صرف نظر کردم و پس از اصرارشان رفتم و چند بیت روی منبرِ آجری شان خواندم. تمام که شد برای پذیرایی چای برایم آوردند که در خانه یا جای دیگری چنین چایی هرگز نمیخوردم، برای اینکه کودکان دلخور نشوند، یواشکی چای را گوشه‌ای ریختم و تشکر کردم و رفتم به مراسمات سنگینی که داشتم برسم. شب که آمدم خانه از خستگی به خواب رفتم. در خواب مادرسادات را دیدم. فرمود: فلانی، تنها روضه ای که از تو قبول شد همان چند بیتی بود که برای آن کودکان خواندی، و اینکه آن چای را که ریختی در کناری، من آن چای را با دستِ خودم برایت ریخته بودم... در این حال از خواب بیدار شدم و فهمیدم روضه هایی که ما تحویلشان نمیگیریم، اهل بیت حواسشان هست! شب ششم محرم قاسم_بن_الحسن (ع) اَحلَی مِنَ العَسَل زِ لبانِ تو می‌چکد ای گل! زبانزد است بیانِ عقیده‌ات افتادَم از پُشتِ فَرَس عمو به فریادَم بِرَس... 😭 🍃 اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج 🍃 🏴 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
فضای ولایت الله، فضای کرامت است. و لقد کرّمنا بنی آدم و مسیر حرکت در این فضا نیز تقواست. إنّ أکرمکم عند الله اتقی‌کم.. فضای ولایت شیطان و طاغوت، فضای تحقیر و استخفاف انسان است. فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ ﴿٥٤﴾ منطقش هم روشن است. اولی خالق انسان است و مشتاق او و دومی دشمن انسان است و متنفر از او. لذا اولی به نقاط قوت و استعدادهای مثبتش نگاه می‌کند و آن را می‌پرورد و دومی به نقاط ضعف مراجعه می‌کند و نقص‌هایش را می‌پرورد. نشانه‌هایش را می‌توان در رفتار غرب با بخش عمده‌ای از جهان، حتی مردمان خودش دید. ما را جهان سوم معرفی می‌کنند. کشورهای عقب‌مانده می‌نامند. کشورهایی را توسعه یافته معنی می‌کنند. همه تاریخ و جغرافیا را با خودشان می‌سنجند و خود را برتر از همه می‌بینند. خداوند می‌فرماید: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ و فرعون با برتری‌طلبی دیگران را به استضعاف می‌کشد.: إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ ۚ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ می‌بینی که یک درصد اکثریت مطلق ثروت و قدرت و شهرت و شهوت جهان را در اختیار دارند تا نظام سلطه بر پا بماند.
هدایت شده از ✨عاشقان اللّه✨
💫 تَحَیُّر ، تَغییر ، تَحَوُّل 🌺 حقایق و تجربیاتی که با آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام تطبیق دارد و کمتر در رابطه با آن شنیده اید. 🔰دوره کامل مستند صوتی شنود قسمت۱ | قسمت۲ | قسمت۳ قسمت۴ | قسمت۵ | قسمت۶ قسمت۷ | قسمت۸ | قسمت۹ قسمت۱٠ | قسمت۱۱ | قسمت۱۲ قسمت۱۳ | قسمت۱۴| قسمت۱۵ قسمت۱۶ | قسمت۱۷ | قسمت۱۸ قسمت۱۹ | قسمت۲۰ | قسمت۲۱ قسمت۲۲| قسمت۲۳| قسمت۲۴ قسمت۲۵| قسمت۲۶ | قسمت۲۷ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🔔(۸قسمت کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت) 💟ارسال این فایل صدقه جاریه است. ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌🔺به جامع ترین کانال مذهبی قرن بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4161470761C10b4930052
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جواب قاطعی به کسانی که میگن از مسلمانان فاصله بگیرید چون به دینی هستند که توسط زور شمشیر در دنیا منتشر شده .
یکی از دغدغه‌ها این است که مردم با تکیه بر اصطلاح فقه، از تفقه در دین منصرف شده‌اند. تفقه در دین مسئولیتی عمومی است. همه در شأن تفقه در دین هستند. تفقه در دین بسیار وسیع‌تر از موضوع رساله‌های عملیه است.
گویا عالم بیت الله است و ما مهمان و زندگی ضیافت الله. آداب مهمانی کدام است؟! پذیرایی با اولیاء الله است. در صدر آنان پیامبر و امامان صلوات الله و سلامه علیهم...
میل‌ها، سؤال‌ها، کنجکاوی‌ها، شوق‌ها... ما را از یکپارچگی درمی‌آورد. تکه تکه می‌کند و ما را در عالم به فراموشی می‌سپارد. یاد خدا و میل به او و خواستن او ما را جمع می‌کند از تمام پراکندگی‌ها و متلاشی شدن‌ها. خداخواهی رمز نجات از فساد و نابودی است. وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّىٰ ﴿٤﴾ توجه کردن‌های حرام و پس از آن توجه کردن‌ها بلاوجه بلارجحان ما را از توجه خدا منصرف می‌کند. چیزی که یافتنش در مسیر رفت هزار سال طول می‌کشد، در راه بازگشت یک آن بیشتر نیست. حواس‌پرتی‌ها ما را ذره ذره عالم می‌سابد و تمام می‌کند. در راه رفت باید دوید، باید پرواز کرد. برایکسانی که می‌دانند کجا می‌روند این بسیار مهم است. قدم‌های ما موقع رفتن قابل مقایسه با قدم‌های بازگشت نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او می‌گوید عزاداری کنید... فقط ثواب ندارد. منفعت دنیایی هم دارد.
هدایت شده از تخریب‌ چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوحه‌ی جانسوز مداح اردبیلی از وداع حضرت زینب(س) با پیکر بی‌جان سیدالشهدا در کربلا 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
مهندسی تمیز دشمن که رهبری فرمودند یعنی این. هم کار میدانی‌اش را دقیق و درست انجام داد و هم کار فرهنگی‌اش را با ابزار و سرمایه ما پیش می‌برد. هم سیاستمداران و سیاستگذاران را عقب رانده تا بدنه اجتماعی‌اش فرصت کافی و امنیت تمام داشته باشند و هم مؤلفه‌های اقتدار و مجریان قانون را به انزوا کشانده. شهر غرق شده برای عده‌ای عیاش و لکاته که هر چه خواستند بر سر مردم و دین و ایمان و امنیت و امانشان بیاورند.
بورس ابزار سرمایه‌دارها برای بلعیدن فقراست. نمی‌توان از آن انتظار دیگری داشت. متحیرم تصمیم‌گیران چرا از این باتلاق بیرون نمی‌آیند. زخم متعفن بورس هر روز عده‌ای را به استضعاف خواهد کشید و سطح نارضایتی را بالا خواهد برد. تا کی به نفع مولتی میلیاردرها، طبقات ضعیف را در چرخه‌های باطل بازی خواهید داد. همه می‌دانیم که بورس بر دوش اکثریت فقیر می‌ایستد و به اقلیت ثروتمند سرویس می‌دهد. ذات بورس همین است. نمی‌توانی به صورت دستوری منطق آن را تغییر دهی. این چرخ به سمت دیگر نمی‌چرخد. اگر چیز دیگری نیاز دارید باید آن را متناسب با نیازتان بسازید. این ضربان بازار و حس برد و باخت دائم با طبقه پایین جامعه همان را می‌کند که قمارخانه‌ها. إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ آیا هشدار خداوند روشن نیست؟!
نوشتاری در نقد خوانش صورتی از دین: شریعت‌زدایی از دین مسأله‌ای نیست که بتوان از کنار آن به آسانی گذشت. از یک سو تنه می‌زند به افکار درویش‌مسلکان و فرقه‌های صوفیه منحرف و عرفان‌های نوظهور و از سویی هم‌قدم می‌شود با لاابالی‌گری و بی‌بند و باری و از یک سو از جامعه عبور می‌کند و بی‌مسؤولیتی‌اش را فریاد می‌زند و از سوی دیگر موضع جریان‌های ضدشیعی را فربه می‌کند. ادامه...👇 https://b2n.ir/s28572
کسانی را می‌بینم که در هیبت یک انسان بالغ؛ اما در صورت طفلی خردسال و سیرتی که لابلای آشفتگی‌های رفتارشان گم شده، قدم بر زمین می‌فشارند و قد می‌کشند. مانند مورچه‌ای که بر سلیمان عیب می‌کرد و بر اهلش مردی می‌فروخت، در برابر آسمان رژه می‌روند. دلیل این بی‌تدبیری چیست؟! چرا اینطور با حسرت و حیرت، از گل و لای زمین رطوبت می‌مکند؟! آیا عظش آنان فروخواهد نشست؟! یا بی‌تاب و بی‌آب در برهوت بی‌خودی گم خواهند شد و جان خواهند داد. دلم می‌سوزد. تمام تلاششان را می‌کنند تا از فاصله مایل به صفر آسمان و زمین، فضایی برای خود تدارک ببینند. مانند کرم‌هایی که زیر دست و پا مانده‌اند و از هیاهوی جهان به یکی دو لقمه خاک بسنده کرده‌اند. روحشان را له می‌کنند در جرز زمین و خوب نتیجه معلوم است. سرکوب شده و کلافه و عصبانی و بدون چشم‌انداز. فضایی کوچک و کوتاه و زبر و سخت. مهم نیست کدام کلمه را استخدام کنند برای جلب توجه. نتیجه فرقی نمی‌کند. کلمات صاحبان خود را می‌شناسند. سر می‌خورند از دهان غریبه و در هوا گم می‌شوند. اما این آدمک‌ها هر روز را با همین سختی می‌گذرانند. بین حفره‌ها دنبال حباب آب و هوا می‌گردند تا قاتق پسمانده‌های گذشتگانشان کنند، شاید قابل بلعیدن باشد. واقعا دلم می‌سوزد... چه دردی می‌کشند جماعتی که از لج این و آن مجبورند خود را بدرند... ما منتظریم بازگردند. آن روز با مهر تمام پذیرا خواهیم بود تا خستگی غربت از تنشان بیرون رود و طعم زندگی را بچشند.
وقتی می‌گوییم کربلا خط قرمز خداست، صورتی‌ها یاد مدادگلی جامدادی‌های دوران ابتدایی خود می‌افتند. انگار تصوری فانتزی از آن دارند. در کنار قاب‌های رنگ و وارنگی که مثل بت برای زندگی خود تراشیده‌اند. اما حسین خط قرمز خداست به رنگ خون. فرض کنید خداوند حاضر شود برای فهمیدن ما حسینش را فدا کند و ما مقاومت کنیم. اگر به تاریخ بازگردید خواهید یافت که حجاج خط قرمز را معنی کرد با ۱۲۰۰۰۰ قتل... البته پیش از آن مردم مدینه این خط قرمز را با تمام رگ و پی و جان و مال و ناموس خود درک کردند. یک خط قرمز پررنگ ننگین. مردم مکه، کوفه، بصره، شام... هم بی‌نصیب نماندند. حتی فراتر از آن. خداوند شمشیر را از جلادی به جلاد دیگر سپرد تا خط قرمز را با رسم شکل نشان دهند. هیچ کس زورش به خدا نمی‌رسد. الآن ۱۳ قرن است که مردم دارند تاوان کربلا را می‌دهند. انتخاب یزید آزاد است، اما تحملش اجبار. مقاومت حدی دارد. ریل قطار حوادث که از خط حسین خارج شد و در جهان یزید معنی شدی، معلوم نیست بازگشتی هم در کار باشد. جهان یزید همه چیزش یزیدی است. مواظب باش به روزگار یزید دچار نشوی...
می‌گویند فرعون پسران بنی‌إسرائیل را می‌کشت تا موسی متولد نشود. تعدادی نگه می‌داشت تا نیاز بردگی برآورده شود و دختران را باقی می‌گذاشت تا از آنها بهره‌کشی کند. دخترها در منطق فرعون و قارون برده‌های ارزان‌تر و رام‌تری هستند. با استفاده‌های چندگانه که از مرد آنگونه که باید برنمی‌آید. در طول تاریخ این فرمول به شکل بهینه درآمده است. می‌تواان کاری کرد که مردانگی‌های دستکاری شده و زنانگی‌های فراوری شده امتیازات را بهبود بخشند تا ارزندگی بیشتری داشته باشند. شورش مردها را می‌توان کنترل کرد. برده‌ها و کنیزها بخور و نمیر زندگی می‌کنند. آگاهانه. داوطلبانه. شاید باورش برای ما سخت باشد ولی بردگی را انتخاب می‌کنند. ما گمان می‌کنیم که در گذشته همه برده‌ها و کنیزها را به زور نگه می‌داشتند. این دروغ است. برداشت غلطی از واقعیت است. اگر کسی مثل برده‌ها فکر کند و جامعه نیز شیب‌دار طراحی شود. انگیزه به سمت تقویت بردگی پیش خواهد رفت. در گذشته یکی از تنبیه‌ها رها کردن کنیز و برده بود. چون آنها خارج از خانه ارباب هیچ امکانی نداشتند. وقتی سیستم جامعه طوری قفل شود که تو انتخابی نداشته باشی به جز خدمت به آن ارباب نامرئی که پشت سیستم پنهان شده و ببینی که امنیت آن سوی حصار سیستم است و این سو کاملا جنگلی رها شده، ترجیح می‌دهی هیچ وقت آزاد نباشی و برده بمانی و بمیری... اولین قدم عقیم کردن تو نسبت به آسمان است. دومین قدم عقیم کردن تو نسبت به زمین. سومین قدم دعوت به بردگی... وقتی در آسمان شاخه‌ای نداری و در زمین ریشه‌ای، آنگاه چوب خشکی هستی که ارباب انتخاب می‌کند کجا به کار گیرد تو را... البته مزرعه آنقدرها هم کوچک نیست. آزادی این طرف و آن طرف بروی و تا حد مرگ کار کنی. به امید اینکه یک روز بزرگ‌تر برده‌ها شوی و دستورات ارباب را به آنها برسانی. نوکرهای سر به زیر نسبت به ارباب و وحشی نسبت به دیگران محبوبند. مطلوبند. من گمان می‌کنم فرعون‌های امروز مردم را به سه دسته تقسیم کرده‌اند. ربات‌های هوشمند؛ زامبی‌های خون‌آشام و جوکرهای زبان‌نفهم. نظام‌واره بردگی اینگونه تکمیل می‌شود. من دموکراسی را اینگونه می‌فهمم تو آزادی که برده یا کنیز باشی، وگرنه یذبحون ابناءهم و یستحیون نساءهم... ربات‌ها سخت کار می‌کنند. زامبی‌ها می‌جنگند و خون می‌ریزند. جوکرها چه می‌کنند؟! جوکرها ساختارهای رقیب را می‌شکنند تا تو بتوانی از آنان ربات و زامبی تدارک ببینی. چقدر شبیه بازی‌های رایانه‌ای هوشمند راهبردی است! آدم‌های کارگر و آدم‌های جنگجو و آدم‌های بازی‌خراب‌کن. مرگ جمعیت‌ها و تغییر جنسیت‌ها و دخالت در کم و کیف موالید پسر و دختر برای مدیریت ترکیب و نسبت کنیز و برده و بالاتر از آن انکار جنسیت و برداشتن فاصله و دچار شدن انسان به تجاوز خودکار لغزندگی جنسیت و خنثی شدن آن، جامعه را برای بردگی بی‌حد و حصر آماده می‌کند. ارزان‌ترین برده برای بیشترین کار... آیا این را می‌خواهیم؟! انسان پسامدرن یک جنسیت دارد. برده. او مجبور است صفت‌هایی را در خود به وجود آورد تا بهینه شود و گرنه با هوش مصنوعی به رقابت خواهد پرداخت و حذف خواهد شد. هوش مصنوعی چه خواهد کرد؟! هوش مصنوعی نیاز غرب به برده را کنترل خواهد کرد. بقیه اضافی‌اند. یا خود خود را بکشند، یا دیگران آنها را می‌کشند. خیلی‌ها در مسیر تمام شدن هستند. هوش مصنوعی رقیب نامحدود دنیای بردگان است. آیا ربات‌های هوشمند بازی را خواهند برد یا هوشمندهای ربات؟! احساس می‌کنم مفهوم مالکیت به تدریج از بین رفته و به حداقل خود رسیده است. از این هم کمتر خواهد شد. کم و کیف مالکیت در حال اضمحلال است. آدم‌ها در یک کوچ بزرگ به دنیای مجازی رانده می‌شوند. مالکیت در حال تمام شدن است. آنچه می‌تواند مال واقع شود در کنترل ابرقارون‌ها و ابرفرعون‌ها و ابرهامان‌هاست. بقیه را هم با تشویق سامری‌ها بت می‌سازند تا بپرستند. جلوی چشم همه. مال همه و هیچکس. مفهوم اختیار با نفوذ سیستم خنثی شده و حکمرانی به سمت صد در صد پیش می‌رود. این حلقه تنگ‌شونده کی و کجا خواهد شکست؟! انقلاب اسلامی ایران تا کجا می‌تواند مانع بسته شدن کامل این حلقه شود؟!
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
معشوق من می بیند ▪️بعضی از بندگان خدا این‌گونه‌ اند که در مقابل تحمل بلا و مصیبت‌ ها فقط با خدا معاشقه می‌ کنند و می‌ گویند: خدایا، ببین؛ من این بلا را به خاطر تو تحمل می‌ کنم. ▪️سیدالشهدا(علیه‌ السلام) پس از آن كه تیر سه شعبه را از گلوی حضرت علی‌ اصغر کشیدند، مقداری از خونی را كه از گلوی طفل شیرخواره جاری شده بود، به آسمان پاشیدند و قدری از آن هم به محاسنشان مالیدند و فرمودند: آن چه این مصیبت را بر من آسان می‌ کند این است كه در برابر دیدگان خدا این مصیبت بر من نازل شد؛ «هَوَّنَ عَلَیَّ مَا نَزَلَ بِی أَنَّهُ‏ بِعَیْنِ‏ اللَّه‏»؛ معشوق من می‌ بیند که من برای او چه می‌ کنم؛ من چیزی دیگری نمی‌ خواهم. ▪️اگر خدای متعالی شِمه‌ ای از چنین معرفت و محبتی را به كسی بدهد، خیلی اوج می‌ گیرد و اصلاً در زندگی برایش تلخی معنا ندارد؛ برای چنین كسی تحمل سخت‌ ترین مصیبت‌ ها لذیذترین رفتار است؛ زیرا از نظر او موقعیتی است كه اوج وفاداری‌ اش را به محبوب نشان بدهد. برای یک عاشق چه چیزی بهتر از این؟! 🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۹۲/۰۵/۱۴ 🏴 @mesbahyazdi_ir
سخنرانی_01.mp3
47.6M
🎙 استاد میرباقری 🔺 مراسم روز اول ۱۴۰۲ 🔰 هیئت ثارالله قم 🆔 @sarallahqom
هدایت شده از علیرضا پناهیان
1402.04.27-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-01-32k.mp3
15.49M
🔉 آخرین گام رهایی 🔰 جلسۀ اول: ضرورت و نتایج رهایی برای انسان 🕌 دانشگاه امام صادق(ع)، ۱۴۰۲.۰۴.۲۷ 👈 کیفیت بهتر: 📎 panahian.ir/post/7948 @Panahian_ir @Panahian_mp3
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🔉 آخرین گام رهایی 🔰 جلسۀ اول: ضرورت و نتایج رهایی برای انسان 🕌 دانشگاه امام صادق(ع)، ۱۴۰۲.۰۴.
این دوره را هم پیشنهاد می‌کنم به کسانی که می‌خواهند از زاویه دومی هم به مسئله نگاه کنند. برای کسانی که سؤال ندارند جذاب نخواهد بود.
چرا رهبری نوک‌ پیکان حمله معارضین است؟! از روزی که با تردستی جریان جاهلی نفاق، «النصیحة لأئمّة المسلمین» زیر سؤال بردن امام معصوم معنی شد، جریان تحجر و تجدد ارتجاعی هم جبهه شدند، تا ستون خیمه انقلاب را از جای بلغزانند و فروکشند. ادامه👇 https://b2n.ir/n99257
هدایت شده از اصالت اندیشه
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔴 به در بگویید می‌شناسم که در معرکه عشق شاهد ذبح ۱۸ نفر از بستگان درجه یک بود و گفت: جز زیبایی ندیدم! و که گفت: مرگ از عسل شیرین‌تر! 🟢 به در بگویید ی می‌شناسم که نه با مُلک ری فریفته شد و نه از غلاف شمشیر هراسناک، تا تردید حاصل کند که مبنای رفتار آدمی «پاداش» و «تهدید» نیست. 🔵 به در بگویید سراغ دارم ۷۲ نفر که از درایت خویش انتخاب کردند تا پای در قتلگاه بگذارند. 🟡 به در بگویید ی می‌شناسم که پا بر گذاشت و جرعه‌ای آب ننوشید و خویش را نادیده گرفت و امان نامه را پس زد تا مصداقی شود برای افراد خود شکوفا! 🟣 اگر از مهارت «نه» گفتن گفتید یاد کنید از آقایی که تا زیر سم اسبان رفت اما بر بیعت ظلم «نه» گفت! 🟠 اگر از خانواده مطلوب گفتید نام ببرید از یک که خانواده‌اش از تا از شیرخواره تا بزرگسال و از عروس و داماد تا پیرمرد و پیرزن پا به پا تا جولانگاه پیش آمدند. ✅ نَه من، بر آن گل عارض غزل سرایم و بس که عندلیب تو از هر طرف هزاران‌اند.