دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
آنچه که در تاریخ غرب بارها و بارها مشاهده کردهایم و آنچه که امروز در فجیعترین و عریانترین شکل آن
جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده با روح انقلاب اسلامی که در آن دمیده شده، خودسازی هوشمند اجتماعی را بیابد. راه عملی آن را از شاهراه ولایت جستجو میکند. ولایت فقیه از اینجا سربرمیآورد و تبدیل به ستون خیمه این نگاه میشود. نماد و علم این حرکت میشود. در این باره باید بیشتر سخن گفت.
لحظهها به اندازه خودشان بار دارند. اما لحظهاند. برخی از زیر بار به روزمرگی فرار میکنند و برخی به حسرت گذشته میخزند و برخی در رؤیای آینده غرق میشوند.
معمولا خیال میکنیم قوی کسی هست که زورش به بقیه برسه؛ اما واقعیت این هست که قوی کسی هست که زورش به خودش برسه.
آدمها دائم در حال انتخاب کردن و انتخاب شدن هستند. انتخابهای آنها تا حدودی تعیین خواهد کرد که برای چه و چگونه و کجا و توسط چه کسی انتخاب خواهند شد.
برخی ظرفیتها محدود و برخی نامحدودند. بالأخره فرایند انتخاب به پایان خواهد رسید و آدمها تعیین خواهند کرد که در تار و پود نقطهها و لحظهها چه نشانی باقی بگذارند و چه پیامی به برگزار کننده این انتخابات عظیم ارسال کنند.
یک عمر دل دل میکنی تا برسد. لحظهای که نتایج را اعلام میکنند و تو به بیانتهای انتخاب میرسی با انتخاب بینهایت. راستش اینکه بهشت جایی است که او پذیرفته که تو او را انتخاب کنی و راضی شده به اینکه پاسخ تو باشد. در آنجا تکثر و تنوع و تلون انتخابها هیچ پراکندگی ندارد. همه وصف یگانهای است که وصف او پایان ندارد. تو زیبایی را سیر و سیاحت میکنی که بینهایت جلوه دارد، اما یکیست. او بینهایت زیباست و تو بینهایت تماشا میکنی با تمام وجودت. نه تنها با چشمانت و آنقدر عالی و مقدس است که هر چه بیشتر طمع میکنی بیشتر مییابی و هر چه عطش داری بیشتر لذت میبری و هر چه بیشتر میگذرد بیشتر میطلبی و هر چه بیشتر میطلبی بیتابتر میشوی و در این شور فزاینده و لذت بالنده غرق هستی إلی الابد. و مگر بهشت جز عاشقی کردن چیز دیگریست. وای که حتی تصورش سکرآور است و انسان را بیخود میکند از بودنش. الحمد لله.
و در نظر من زیباترین لحظه در آن فرصت ناب ناب ناب، بودن با کسانی است که از وصف او چیزهایی میدانند که قد و قدر تو نمیرسد. آنها نبأ عظیم را از زیبایی و شأن و شکوه او به اذن الله همچون چشمههای شیر و عسل جاری میکنند و تو با ولع آن را میبلعی و به هیچ نمیاندیشی. از بس این نقد و اصل و خالص و مصفیست و نیاز به چشیدن و جویدن و هضم کردن ندارد. همه عین عصاره و برگزیده و جان معناست.
الحمدلله ربّ العالمین
و دلم نمیآید یک نفر باقی بماند که در آن لحظه از این حظ فوق خیال و گمان و وصف محروم بماند. هر چند کسانی هستند که خیرخواهان خود را تا نقطه قطعی مرگ شکنجه دادهاند و آنان را بیامان رنجاندهاند و درد را بیحد بر آنان روا داشتهاند.
الحمد لله علی ما هدانا...
خدایا در این انتخاب بزرگ و گزینش بیامان ما را در میان بندگانت برگزین تا در بهشت زیبایت، به تماشای تو بنشینیم و لذت ببریم. آن لذت بیغل و غش
برخی میگویند بهشت چگونه بیانتهاست و چگونه پایان ندارد و چگونه تقسیم خواهد شد. در بینهایت هستی تو شمع باشی و قدم بزنی همواره در نوری و اگر خورشید باشی و قدم بزنی همواره در نوری. فرقش این است که خورشید خودش و تمام اطرافش را تا دوردستها نورانی میکند و شمع تنها نزدیک خودش را.
در بهشت وصف حیات بر انسان خوش مینشیند و به قدر حیات و قوام، هر چه سیر میکند در حیات است و بهرهمند از آن. در اجتماع بهشتیان این صفات تجلی جمعی دارند و بر هم افزوده میشوند و فضا را غنی میکنند و بر آن میافزایند و اعظم آنان انبیاء و اولیاء الهی هستند، خاصه حضرات مقدس چهارده معصوم که بهشت ضیافت نور آنان است و نور آنان بر هر نوری غلبه دارد و صفت آنان بر هر صفتی چیره است و شهرت و تجلی آنان مانند خورشید در برابر ستاره و شمع بیحد و بیمانند است.
چه از آن صفت که تز تو میجوشد و چه از آن صفت که تو مینوشی همه جلوه حیاتی است که تمام آثار جانافزا را داراست و گویی تو در ماده سیزی و زندگی و رشد و بالندگی نفس میکشی و هر چه فرومیبری و برنیآوری همه حیات است بدون اینکه از آن کاسته شود.
خدا را شکر.
تا حالا شده نزد تو بدون اینکه بخواهی و بخواهد حجاب از رخ بانویی کنار رود؟! در آن لحظه تمام وجود آن بزرگوار تمنا میشود که ناظر، نبیند. هر چند منظره بیامان جاریست، مناعت طبع آن را بپوشاند. او در آن لحظات تنگ و تاریک پناهنده حجاب عفت و نجابت چشمان ماست.
پدران و مادران و عزیزان بسیاری را میشناسم که به هر تقدیر نتوانستهاند جگرگوشههای خود را رها کنند از بند نابندگی. بزرگترین آرزوی آنان جز این نیست که جامعه فرصت دهد تا زمینه بازگشت فراهم گردد. او هیچ گاه نخواهد توانست این التماس جانانه را به زبان آورد ولی مانند کودکی که از دست رها شده و به میانه خیابان دویده و در ازدحام وحشتناک غولهای آهنی اسیر است و هر لحظه ممکن است نابود شود، پدر و مادر و مربی جگرپارهاش را از دست رها شده میبیند و تمام نگاهش به هوشمندی جامعه در مهار این فتنه است. ما میتوانیم به سهم خود این بزرگترین آرزوی پدران و مادران و معلمان و مربیان و راهنمایان و راهبران و امامان و پیامبران و خواست بزرگ الله تعالی را برآوریم. با خودداری میتوانیم فرصت بازگشت سالم به آن کسی دهیم که در شب تاریک در بیابان گم شده. گرگ نباشیم. مهربان باشیم. مراقب جامعه خویش باشیم. آرزوهای نادیده و ناشنیده را برآوریم و از آثار ناباورانه و شگفتانگیزش بهرهمند گردیم.
تمنای مقدر این برادران و خواهران ما که علنی مشغول گناهند جز این نیست. آنها به واسطه علنی بودن گناهشان سهمی دارند از عذاب که بسیار بزرگتر از اصل گناه است. اگر جامعهای تعفن برآمده از گناه را سرنکشد و گناه را با پرهیز خود بپوشد و آتش عذاب خود را با پاکدامنی خویش فرونشاند و اجازه سرایت آن به سرمایه دیگران ندهد، آنگاه آن برادر و خواهر در روز جزا خواهد دید که مهربانانی در دنیا اجازه ندادهاند جهنم او بیش از این گداخته شود.
گناه علنی مانند روشن کردن آتش در جنگل است. اگر جنگل تاب بیاورد و بر اثر طراوت و رطوبت شعله نکشد، آن گناه همان جا خاموش میشود. اما امان از مجاورت حرارت گناه که اندک اندک تو را خشک میکند و زلال ولایت را در تو تبخیر میکند و خیر را از تو میرباید و تو را آماده برافروختن و سوختن میکند. چه بسا گناهی که عالمی را خاکستر میکند.
حالا قصه ما و اصحاب گناه هم همین است و انتظار ما گناهکاران از پاکیزگان و بیناضمیران جز این نیست که هنگام گناه ما را طهارت خویش محاصره کنند و اجازه ندهند زشتیهای ما عالمگیر شود و عاقبت ما را مانند عاقبت ائمه کفر و نفاق و ظلم و جنایت کند.
وقتی مهربان جوانی در برابر شهوت نامشروع چشم میبندد یا در برابر شهرت نامشروع تن میپوشاند؛ یا در برابر ثروت نامشروع پا پس میکشد و یا از قدرت نامشروع دست کوتاه میکند، خیری در تقدیر دارد که نزد پروردگار منظور خواهد شد.
لذا فرمود وقتی جوانی در مواجهه با صحنه گناه روی برگرداند، تمام فرشتگان آن جهت که به آن روی کرده دعایش میکنند. زیرا این جوان زشتی زاینده را با چشمپوشی خویش عقیم ساخته و تیره و تبار سیاه در تقدیر گناه را در پرده عدم پنهان ساخته. آیا چنین انسانی شایسته تقدیر خاص پروردگار نیست که فرمود نزدیک است که از پیامبران گردد. الحمدلله رب العالمین. با تقوی میتوانیم جهنم را کوچک کنیم و بهشت را بگستریم و حتی گناهکاران را در روزی که به یاری ما نیاز دارند از شدت مهربانی و پاسبانی خویش شگفتزده کنیم. شاید امروز ما را نپسندند اما آن روز محبوبترینها خواهیم بود نزد آنها.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دنبال آدم صالح بروید...
@Farsna
روزهای انتخابات بسیار عزیز و مغتنم است. آزمونی بزرگ که تمام نقاط ضعف و قوت فهم و زیست اجتماعی ما را محک میزند. حرف زدن آسان نیست؛ اما سختتر عمل کردن به حرفهاست. حرفهای خوب موقع عملیاتی شدن در تنگنای دیوار مقدورات و دستانداز محالات و پیچ و تاب ناممکنات جاری میشوند و شکل ظاهری عمل را برای ما از آن عروس داربایی وجدانی و نظری خارج میکنند و ما را پای سفره واقعیت مینشانند و ناچارمان میکنند که بخور تا زنده بمانی.
تعیین ارزش انتخاب و سنجش اصالت تصمیم، به شدت وابسته به موقعیت است. هیچ اتفاق در رؤیا نمیافتد. انتخابات هر چند اینطور به نظر برسد اما نه تکراری است نه بازیچه. در بستر نسبتها شکل میگیرد و مطلق نیست. قابل جبران و بازگشتپذیر و توبهبردار هم نیست. اتفاقی است که میافتد و پاسخی که دریافت میکند و سپس جامعه باید کلی هزینه دهد تا از خاکستر اشتباه برخیزد.
اگر با مطلقنگری و رؤیاپردازی انتخابی کردی که هیچ نسبتی با واقعیت و موقعیت نداشت، انتخاب تو خوب نبوده است. تو به وظیفه خود در قبال حق و تکلیف انتخاب عمل نکردهای. آن را ساده کرده، ضایع نمودهای. تمام سختی انتخاب همین گنجیدن در ظرف واقعیتهاست. فرصتهای ما رها و مطلق نیست.
مطالب برخی گرامیان و نور چشمها را مرور میکنم. چنین القاء میکنند که گویا تکلیف انتخاب چیزی بریده از صحنه است و انگار ما بناست چیزی را بر صحنه بچسبانیم و تمام پیرامونش را بر اساس آن نقاشی کنیم.
قطار جامعه بر روی ریل تدریج حرکت میکند. نه هر انتخابی را در اختیار میگذارد و نه هر امکانی را ذخیره دارد. در مقام عمل مطلق وجود ندارد. مطلق انگاری مال ساحت نظر است و صاحبنظر، هر لحظه بسته به موقعیت، طرح ذهنی خود را در چارچوب واقعیات برای اجرا بازنویسی میکند، بدون آنکه از آن نگاه آرمانی عدول کند. حرکت در جامعه، سفر در بیابان تخت نیست، حرکت در سرزمینهای پیچیده با موانع در هم تنیده است. نمیتوانی تنها بیاندیشی بدون اینکه توان عملی را بسنجی.
اگر در ذهن خود هرز رفتی به تکلیف عمل نکردهای.
وقتی سخن از وحدت میشود، اصحاب تفرقه به دنبال کلونیهای جمعیتی خویش میگردند. انگار وحدت را گرد آمدن غریزی حول هوی نفس میدانند. اما آنچه که در قرآن کریم راجع به وحدت میآموزیم، تعیین معیار و مصداقی الهی است.
روایت بندگی داستان ما و آغوش است؛ اما این بار با خدا.
نمیتوانی حقیقت ناز و نوازش ربوبیت پروردگار را بدون آغوش و آدابش بیابی. وقتی در انفعال مطلق تحت مراقبت کامل او هستی و به هر سو میجنبی حمایت او را مییابی و هر چه میجویی هدایتش را میبینی.
ما خدا را جز در حال و هوای آغوش نخواهیم یافت.
فتغشینی رحمتک یا ولیّ یا حمید...
بیتردید ایتا به صورت قرارگاهی ایرانی-انقلابی درآمده که میلیونها نفر را در خود جا داده و جامعه مفصلی را پذیرایی میکند. تا اینجای کار مشکلی نیست. مشکل آن است که دیوارهای ایتا آنقدر بالا رود که نه تنها غیرانقلابی وارد آن نشود؛ که انقلابیها هم از آن خارج نشوند.
بیتردید حضور برخی افراد در فضای بیدر و پیکر رسانه مصداق قطعی کتب ضالّه است؛ اما این به آن معنی نیست که نباید مؤمنین و ایرانیان و انقلابیان به فکر سفر به رسانههای آزاد و عمومی نباشند. بلکه باید حرکت کنند و با آمادگی وارد فضای رسانه شوند و قدرت تعیین کنندگی و تصمیمسازی خود را نشان دهند.
امروز رئیس قطار محکم پای حق مسافرانش ایستاد و فردی را که سیگار کشیده بود به صورت قانونی بازخواست کرد.
افرادی هستند که بدون توجه به محدودیت فضا، خودخواهانه سیگار میکشند و نفس مسافران را به زحمت میاندازند. من از آنان متنفرم. از نظر من بسبار زشترو و زشتخو هستند.
کسانی که با خودخواهی حق مشاع جامعه را صرف میل افراطی شخصی میکنند و اجازه زندگی معمولی را از دیگران سلب میکنند.
تب دنگی که بر اثر پسماند آب سیل در محلات دبی و تکثیر پشه ائدس، توسط مسافران ایرانی به کشور وارد شده و لااقل در ۶ استان مشاهده شده، هیچ گاه در صدر اخبار اصلاحات و غربگرایان و غربزدگان نخواهد بود. آنان تنها شایعه شیوع کروتا از قم توسط طلاب چینی را تکثیر و توزیع میکنند.
نامزدها را میتوان در فرامتن تبلیغات بهتر شناخت. البته اگر فشردگی صحنه و شلوغی آن به تو اجازه دهد که برخیزی؛ عقبتر بایستی؛ درنگ کنی؛ خوب نگاه کنی و سپس به صحنه بازگردی و ببینی که شعارهای زیبا و جملات خوشتراش آهنگین و اشارات نمکین نقطهزن، دارد با تو و ایران چه میکند.
ظرفیت زبانی نامزدهای انتخاباتی میتواند بزنگاه فریب باشد. فریبی که گاه خود نامزد را در دام حروف بیپشتوانه گرفتار میکند.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
نامزدها را میتوان در فرامتن تبلیغات بهتر شناخت. البته اگر فشردگی صحنه و شلوغی آن به تو اجازه دهد که
ناگزیر نامزدهای انتخاباتی در حال ارائه تصویری هستند از آنچه در آینده چهارساله ایران میبینند یا تصویری که گمان میکنند اگر شما آن را ببینید میل و هیجان کافی برای رأی دادن به آنها خواهید داشت. یا حتی منطق و محاسبه مصلحتجویانه شما را برآورند تا در سنجش میان برنامهها در طرف نامزد خاص بایستید.
حجم زیاد گفتگوهای اینان و آنچه پیرامون آنان اتفاق میافتد نشانههای خوبی از واقعیت چیزی دارد که واقعا خواهیم دید.
هیچ رئیس جمهوری تنهایی کار نمیکند. او افرادی را در حلقههای متعدد به کار میبندد تا اینکه شبکه ملی ۸۵ میلیون نفری را تشکیل دهد. آری رئیس جمهور باید بتواند با همه مردم کار کند. دولت واقعی همه مردم هستند. مسئولی که بتواند با همه مردم کار کند وجود ندارد. همیشه عدهای هستند که نمیدانند باید چکار کنند. عدهای هستند که نمیتوانند کاری انجام دهند و عدهای هستند که نمیخواهند. عدهای هم هستند که میدانند و میتوانند و میخواهند.
کارایی رئیس جمهور را باید نسبت به این جماعت نیز سنجید.
البته نامزدها به شما خواهند گفت که بناست همه مردم را به کار بیاندازند؛ اما در عمل وعده محال میدهند. حتی اگر ظرفیت وجودی عملیاتی کردن این جمعیت را داشته باشند که طبیعتا با نامزدی رئیس جمهور باید داشته باشند، این جمعیت آماده شبکه شدن ندارد. اساس کار ریاست هم جز این نیست. افزایش شبکه مردمی حکمرانی در پیشبرد امور.
بنده همه نامزدها را صاحب نیت پاک و خالص میدانم و باور دارم که جز به اعتلای ایران اسلامی نمیاندیشند؛ اما چنین نیست که امکانهای آنها برای انجام مأموریت خود یکسان باشد.
در میان نامزدهای محترم برخی تلاش دارند، کسانی را جذب و عملیاتی کنند که در سالهای گذشته در سمت غلط تاریخ ایستادهاند. نمیتوان با کسانی که در هر دوگانهای در سمت غرب علیه ایران ایستادهاند کار کشور را پیش برد. کسانی که در تمام تحلیلها و محاسباتشان نفس اماره جامعه ایران را نمایندگی کردهاند، نمیتوانند کار مردم را پیش ببرند. آنها فرصتها را تهدید میبینند و امکانها را مانع. آنها نسبت به ایران و ایرانی کفراندیشند و نه شکراندیش. آنان به خاطر نوع نگاه منفعلی که به تحولات عالم دارند، مصرف کننده ایرانند، نه تولید کننده. البته که در تبلیغات خود خواهند گفت که حکومت جمهوری اسلامی ایران و ساختارهای آن اجازه نداد که ما خودی نشان دهیم؛ اما واقعیت این است که برخی خود را بارها اثبات کردهاند. آنها هر گاه در موقعیت نمایش و نمایندگی قرار گرفتهاند تبدیل به نیروی ضد شدهاند.
کسانی که مواقع حساس باورهایشان چنان سست شده که زیر سایه دشمن ایستادهاند تا آسیب نبینند. جذب آنان به سمت ایران و نظام و انقلاب کار پسندیدهای خواهد بود اگر صرفا اقدامی بر مدار قدرت نباشد. شما نمیتوانی عدهای برانداز و فتنهگر را جذب کنی و نمایندگی کنی به این بهانه که آنان ایرانی هستند. اگر نمیتوان از نظر نژادی ایرانی بودن آنان را انکار کرد که نیازی هم به آن نیست، میتوان دانست که آنچه غلط است زاویه ایستادن آنان نسبت به ایران است. نامزد ریاست جمهوری نمیتواند زبان کسی باشد که در حال بریدن باورهای ملی و مذهبی و تعلقات ذاتی و سنتی ما را دارد. نمیتوان با کسی که اعتقادی به راهبرد کلان ایران در جهان ندارد قدرت مثبت به دست آورد. قدرت دادن به اندیشه ضد، کاستن از امکانهای موجود و عقبگرد از وضع موجود و مزیت نسبی آن است.
برخی انگار فراموش میکنند که بناست چه کاری انجام دهند. نمیتوانی در لفافه عمل به قانون با کلمات بازی کنی و قانونشکنی را به تصویب برسانی. نمیتوانی جلوی چشم همه، چشم فتنه را ببوسی و دستش را بفشاری. نمیتوانی پرچم ولایت دست بگیری و در جریان ضد ولایت فقیه شنا کنی. این جریان قطعا تو را با پرچمت خواهد برد به مقصد مورد نظر خویش. تو ناگزیر اسیر امواجی هستی که همیشه با باد غربی میخیزد و به ساحل ایران هجوم میبرد.
مهم نیست قرآن سر نیزه کنی یا نهج البلاغه یا لقلقه زبانت نام رهبر باشد یا شعار مردم. تو در وضعی قرار داری که ضدامکانها را علیه امکانها فعال میکند. سابقه نشان داده که دوران ریاست افرادی که خواسته یا ناخواسته ترفند نفاق را پیشه خود ساختهاند، در دوران مأموریت و خدمتشان در نقطه تحریک نزاع ایستادهاند. آنها با تشخیص غلط درد، درمان غلط را تجویز کردهاند. آنها با سهلانگاری یا خیالبافی یا خیانتجویی به جای تسکین و مداوای بیماری، از جانب عامل بیماری به بدنه نگاه کردهاند و تلاش خود را برای جلب رضایت التهاب و تفرقه و فتنه و اغتشاش صرف کردهاند. ما مسئولانی داشتیم که به قدرت رسیدهاند تا اسلام و انقلاب را از قدرت ساقط کنند. البته نه به این صراحت که در تحلیلهای پسینی دیده میشود؛ بلکه در پوششهای زیبا و فریبنده و گاه حتی مقبول و معروف و معتبر.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
نامزدها را میتوان در فرامتن تبلیغات بهتر شناخت. البته اگر فشردگی صحنه و شلوغی آن به تو اجازه دهد که
اگر نامزد خدمت ظرفیت واقعی مردمی دارد، باید بتواند آنان را در مسیر درست شبکهسازی کند. اگر نه، بیاخلاقی آشکار است که عدهای متفرق را تبدیل به تودهای متفق کنی تا علیه داشتههای یک ملت همراه و همدم شوند.
پیشترها کسانی که حقارت و ضعف آنان به سرعت آشکار شد، سعی کردند با شعارهای زیبا و حق، ظرفیتهای بزرگی را به خدمت بگیرند؛ اما با محاسبه غلط سیلابی از تعفن و نکبت را به سمت جامعه تدارک دیدند و تمام فاضلابهای اندیشهای و اخلاقی را تبدیل به ازدحام خیابانی کردند و زباله را بر منطق شهر غلبه دادند و آنقدر هوی نفس روی سر مردم ریختند که زندگی بو و خوی فساد گرفت.
نمیتوانی با نفس اماره کار مثبت انجام دهی. همانطور که نمیتوانی آن را انکار کنی و نادیده بگیری. نمیتوانی بین دو جلوه از نفس اماره دعوای زرگری راه بیاندازی و نفس لوامه را زیر ضرب ببری. نمیتوانی نظر نفس شریر شیطانی را تأمین کنی و شعار نفس مطمئنه دهی. نمیتوانی متخصصان و کارشناسانی را به همکاری دعوت کنی که هیچ گاه یک لحظه از کار دروغ و فریب و خطا و خیانت فروگذار نکردهاند. نمیتوانی ماده تفرقه را در نهاد شبکهسازی کشور تزریق کنی و انتظار سلامت و سعادت داشته باشی. نمیتوانی روحانی و خاتمی و بازرگان و بنیصدر را احیاء کنی و در آغوش آنان ذوب شوی، در حالی که از نردبان ولایت فقیه بالا رفتهای.
نمیتوانی عناصر فتنه را محترم و مغتنم بدانی و آنگاه شعار مردمسالاری بدهی.
نفس اماره را سالار کردن، به ذلت کشاندن نفس لوامه است و انکار این واقعیت است که امکان میدهد نفس مطمئنه جامعه با نفس شریر شیطانی آن قیاس شود.
همین ایستادن غلط و رویکرد غلط تو را چه بخواهی و چه نخواهی به موضع ضدانقلاب میراند. تو را ضد اسلام و ضد ایران میکند.
نمیتوانی در ایران باشی و نفهمی که کدام اشخاص و جریانها چه خدمتهایی به دشمن کردهاند. نمیتوانی امام المتقین را به پیشانی بچسبانی و امیرالمؤمنین را زیر بغل بزنی و آنگاه برای اشتهار گناه سینه بزنی.
نمیتوانی دروغها را فراموش کنی. نمیتوانی چشم بر تمام قتل و غارتها ببندی. نمیتوانی به بهانه جانبداری از حق، حق را باطل کنی. اساسا در نقطه غلطی ایستادهای و فهم غلطی از خدمت داری و هنوز ساخت و بافت جمهوری اسلامی را درک نکردهای که میتوانی تحت روح ضدولایت فقیه در تن جمهوری اسلامی ایران بخزی و خیال کنی امکان احیاء و امتدادی خواهی داشت. تو نمیتوانی ولایت نفس لوامه را به دست اوری و نخواهی توانست با رهبری نفس اماره و یکپارچهسازی دردها و بحرانها و ناسازگاریها و ناسازها بر بدنه سروری کنی. تو اصلا توان خدمت به این بدن را نداری. ابزار دست تو ضدبدن است. افراد زیردست تو سالها علیه بدن جنگیدهاند. آنها همدست بازیهای دشمن بودهاند و تو را به بازی گرفتهاند. از هماکنون تو نماینده آنان هستی. کسانی که هیچ گاه علی را آسوده نگذاشتند و زمین بازی را به سمت نزاع نفس اماره و نفس اماره بردند.
آقای نامزد ریاست جمهوری تو در زمین بازی گم شدهای.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
اگر نامزد خدمت ظرفیت واقعی مردمی دارد، باید بتواند آنان را در مسیر درست شبکهسازی کند. اگر نه، بیاخ
رئیس جمهور قوی در جانب مستضعفین میایستد. مستضعفین کسانی نیستند که به خاطر پذیرش اصالت نفس اماره ضعیف هستند. ماده ضعف در همین پیروی از سمت و سوی عدمی وجود ایرانی و انسانی است. مستضعفین کسانی هستند که تحقیرشدگان نفس اماره، برای جبران حقارت و ذلت و نکبتی که دچار آن هستند، سعی میکنند با تقویت و غلبه خودخواهیهایشان، مستکبرانه بر آنان سروری کنند و آن را به نفع خویش مصرف کنند. تفاوت جمهوری و جمهوری اسلامی و مردمسالاری و مردمسالاری دینی همین جاست.
کدام شخصیت بناست سالار و سرور باشد؟! آنها به شما پاسخ خواهند داد این سروری از آن اشخاص است. این دروغ بزرگ و فریب آشکار است که تمام فضای جهان ما را آکنده و انقلاب اسلامی برای شکستن همین فضا از دل تاریخ برآمده و بازی خلسه و خمار شیطان را بر هم زده.
هیچ گاه در هیچ ظرف واقعی اشخاص سروری نمیکنند. این شخصیتها هستند که نقش ایفا میکنند. اشخاص تنها در استخدام شخصیتها هستند. بگذارید فرض محال را ممکن بگیریم و ببینیم مردمسالاری به معنای فریبنده آن یعنی چه؟! آیا نباید بدانیم که مردم یعنی چه؟! آیا مردم یعنی کسانی که مثل ما میاندیشند یا مثل دیگری؟! آیا مردم یعنی آنان که مثل ما عمل میکنند یا دیگری؟! آیا مردم یعنی آنان که مثل ما میخواهند یا دیگری؟! مردم مجموعهای از افراد هستند که در دایره یک مرز زمینی قرار دارند؟! یا مردم کسانی هستند که در یک مرز مفهومی قرار دارند؟! یا مردم با مرزهای چندگانه تعین و تشخص پیدا میکنند؟! مردم بودن با چه چیزی سنجیده میشود؟!
مردمسالاری یک شعار گرد است که قدرتمندان پسوند آن را در پستوهای اندیشکدههای خود مینویسند. یک دروغ و فریب بزرگ. آنها مردم را گرد خود معنی میکنند، اما به شما میگویند که همه عالم گرد شما میگردد. دروغ میگویند.
جمهوری اسلامی ایران، صادقانه مردمسالاری دینی را به عنوان معیار سنجش خویش اعلام کرده و تلاش میکند بر موضع شفاف و صافی و صریح خویش ایستادگی کند تا همه بتوانند به یک مبنا و معیار حقیقی دسترسی داشته باشند و آن را محاسبه و حتی محاکمه کنند.
بخش زیادی از آنچه که دستمایه تخریب نظام اسلامی میشود، همین صداقت و صراحت و شفافیت است. شما در حکومت نفاق دموکراسی نمیتوانی هیچ محاکمهای صورت دهی. زیرا هویتی لغزنده و فریبنده دارد. دموکراسی حتی برای خود غربیها هم که مبدع آن بودند عملا ناشناخته است. حتی کارآیی آن نیز هنوز اثبات نشده. دموکراسی هنوز نمیتواند خودبسنده باشد. دموکراسی پادشاه جرار و جلادی است که عدهای را در آغوش میگیرد تا در آینده بدرد و عدهای را میدرد و با خود میبرد. دموکراسی همان ربات غولپیکر است که انسانی در پس آن نشسته و دیده نمیشود. دموکراسی فریب هوش مصنوعی است که تحت الگوریتمها هدایت شده. دموکراسی پیشرفتهترین نوع حکومت شیطان بر انسان است. موضوع دموکراسی کسب رأی مردم نیست. کشف و مهار رأی آنان است.
دموکراسی به شما این امکان را میدهد که بدون پرداخت هزینه مردمانی را که در توهم سالاری و سروری به سر میبرند به خدمت بگیری.
مردم باید در راه و روش دموکراسی بدون مقاومت خود را تسلیم کنند و اگر چنین نباشد، غزه شاهد ماجراست. غزه صورت واقعی و عریان مردمسالاری مورد نظر غرب است. مهم نیست ان را در چند لایه بپیچی و رنگ و لعابش را عوض کنی. دموکراسی مجبور شد در غزه عریان شود و پیکر نحس و نجس خود را نمایش دهد تا همه ببینند که به چه تمکین کرده بودند.
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 کف خیابان، فرسنگها با جریره ایتا فاصله دارد ...
به دلیلی امروز با مردم کوچه و بازار ارتباط بیشتری داشتم. فرصت شد نزدیک به دو ساعت مداوم با هم گپ و گفت کنیم. تقریبا تمام زمانی که کنار هم بودیم، صحبت از انتخابات بود. همه جنس آدمی هم بود، از درس نخوانده تا فوق لیسانس خوانده، از قلهکنشین تا بچه دولاب، از صاحب شرکت تا شاگرد مغازه ...
شاید باورش برایتان سخت باشد، هر شبهه را جواب میدادی، سیلی از شبهات دیگر به سَمتت میآمد و جالب اینکه فضای ذهنی مردم بسیار با گعدههای مجازی ما با همفکرانمان خصوصا با جماعت ایتایی فاصله داشت و دارد. تقریبا ۵۰ شبهه در این دو ساعت شنیدم! 🤦♂
از اینکه شهید رییسی چگونه و به چه دلیل حذف شد تا همین شبهه در مورد هاشمی، از شبهههای مربوط به کاندیداها و رابطهشان با کشورهای همجوار تا پول نفت که کجاها نمیرود، از شبهه مربوط به حجتالاسلام صدیقی تا چای دبش، از شبهههای مربوط به خبرهای جنسی پیرامون برخی کارگزاران و وابستگان حاکمیت تا ...
صحبت رسید به برنامه دیشب دکتر پزشکیان. چند نفر گفتند حرفهای خوبی زد، حرفهایش شبیه به حرفهای حسن روحانی بود که نگذاشتند کار کند! گفتم چه کسی نگذاشت روحانی کار کند، گفتند فلان نهاد و فلان ارگان! به این دلایل و ...
راستش دلم برای خودم سوخت! که چقدر برای این مردم کمکاری کردهام و باید پاسخگو باشم.
در مورد انتخابات هم بتمامه خطر را احساس کردم که با یک انتخابات متفاوت روبرو هستیم.
ایتا سرزمین دعوای حیدری - نعمتی است اما دل و دین مردم جای دیگری درگیر است! ما در ایتا در حال خنثی کردن همدیگر و اتلاف انرژی همدیگر هستیم و مردم هم در دنیای خودشان در تلهی فریب و نفاق گیر افتادهاند.
حالا مدام در سر و کله همدیگر بزنیم و فلان توییت و فلان مطلب از طرفداران جلیلی و قالیباف را نشان همدیگر بدهیم! (البته که همین دعوای ایتا با دوزهای متفاوت در توییتر و اینستا و تلگرام هم جاری است)
رفقا؛
اگر دغدغه مشارکت و پیروزی جریان انقلابی در انتخابات را داریم امروز میدان مبارزه کف خیابان است! اگر دیر فهمیدیم مقصر خودمان هستیم! بعداً دنبال تحلیلهای صد من یک غاز نباشیم که انتخابات شبیه ۹۲ بود، ۹۶ بود، ۸۴ بود یا ...
خیابان و کف جامعه را دریابیم!
مسئولیت این موضوع با ماست ...
✍ حمید کثیری؛ به نقل از کانال ایشان با اندکی تغییر
🔺 این یادداشت چالشی؛ صرفا جهت اطلاع شما هست؛ حتما ببینید و اگر نظری هم داشتید، اعلام بفرمایید.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
نامزدها را میتوان در فرامتن تبلیغات بهتر شناخت. البته اگر فشردگی صحنه و شلوغی آن به تو اجازه دهد که
نظر یکی از مخاطبان گرامی:
شاید بعضی عبارات کاندیداها برایتان نمکین آمده باشد.
ولی همان عبارت در اینجا طعم تلخ تحقیر دارد.
تحقیر بابی از ابواب تخریب است.
چیزی که ولی امر نهی فرمودند.
و معمولا اصطلاح فرامتن برای مدینه فاضله موضوع متن بکار گرفته میشود.
اگر متن موضوعی 10 ها پله برتر از متن موضوعات دیگر باشد. در آن صورت فرامتنش چه شود.
و جالب است از قضا وقتی ما به فرا متن کاندیداها میریم تازه عمق تفاوت مشخص میشود. در متن تفاوت آن چنان نیست.
رقیب مردم؛ مراقب مردم
انتخابات، مسابقه فوتبال نیست. رأی مردم بلیط تماشای مسابقه گلادیاتورها نیست. قرار نیست نمایشی اجرا شود و عدهای برنده باشند و عدهای بازنده. مردم بر روی نامزدهای انتخاباتی شرطبندی نمیکنند. انتخاباتی که در آن مردم بازنده شوند، انتخابات نیست.
https://farsnews.ir/SaeedTotonkar/1718435854887751504
رئیسی از مردم، برای مردم
دانشمندان میفرمایند: «فاقد شیء نمیتواند معطی آن باشد». رئیس جمهور زمانی میتواند به مردم آزادی بدهد که خود آزاده باشد.زمانی میتواند به مردم کرامت بدهد که خود کریم باشد.
https://farsnews.ir/SaeedTotonkar/1718436377259417832
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 نقش مهم شهید رئیسی در تحولات جهانی و منطقهای و مبارزه با تک قطبی از زبان ریچارد مدهرست
✍ پی نوشت: ریچارد مدرست روزنامه نگار و تحلیل گر مستقل انگلیسی است؛ او به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است.
🔺او هدفش ارائه تحلیلی انتقادی از سیاست انتخاباتی و امور بین الملل از دیدگاه ضد امپریالیستی است و همواره مدافع ملت های مظلوم و استکبار ستیزی چون ایران و فلسطین بوده؛ 👈
چنانچه برای تشییع جنازه شهید رئیسی نیز به ایران آمد و عظمت حضور مردم ایران را مخابره کرد.🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از شهید سید ابراهیم رئیسی در پیاده روی اربعین حسینی
هدایت شده از محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رضا امیرخانی: قبل از انقلاب بالاترین انتخاب مردم مبصر کلاسشان بود
هدایت شده از شهید ابوذر رمضانپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کِش رفتن های استاد قرائتی در کودکی و ۵ دقیقه انفجار خنده در حرم امام رضا علیهالسلام 😉
#لبیک_یا_خامنه_ای
#سربازان_رهبر
🇮🇷 @sarbazanerahbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با نزدیک شدن روز عرفه انگار نسیم حسین علیه السلام در فضا پیچیده...
روز عرفه جلوهای از مقام اباعبدالله است که خداوند آن را در حج نشانهگذاری فرمود و اباعبدالله با دعایش آن را زینت داد.
قلب باید این روزها متوجه او باشد. حقیقت حج، حسین است.
پیامها نمیدانم چرا خود به خود به این سو میرود. عرفه یک آغاز است. یک نقطه عطف در تاریخ. حسین علیه السلام همین وقتها حج را رها کرد و راهی شد.
هدایت شده از مبشرصبح
🟥رفقا احیانا در جریان هستید که انتخابات ریاست #قوه_مجریه در پیش است و رقیب اصلی انتخابات رفیق هم جبهه ای ما نیست!؟
🟦بجای تخریب و از سبد رای همدیگر برداشتند سعی کنید آراء افرادی که در اصل رای دادن مردد هستند را جذب کنید.
🟧کاری که رقیبمان در غفلت ما درحال انجام دادن است. از این رو سبد رای جریان انقلاب ۴ نامزد هیچ رشدی نداشته فقط از #قالیباف به جلیلی و یا از #جلیلی به قالیباف منتقل می شود، حال آنکه روز به روز سبد رای آقای پزشکیان رشد قابل توجهی دارد.
🟩 در این بین ابله کینه توزی هم دوگانه بی تجربگی و فساد را بین انقلابیون مطرح می کند و دانسته یکی از نامزدهای جبهه انقلاب را متهم به بی تجربگی و دیگری را به فساد متهم می کند.
🟫 دغدغه انتخابات دارید، قصد تبلیغ نامزد انقلابی خود را دارید به سراغ مرددین برویم و الا چه با اجماع چه بی اجماع ضرر خواهیم کرد.
🔰ما را در کانال #مبشرصبح همراهی بفرمایید
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای نادان هایی که فکر میکنن هر کی آدم خوبیه لزوما مدیر خوبی هم هست
مقدمهی درس خارج رهبرانقلاب در بحبوحهی ثبتنامهای انتخابات مجلس سال ۹۸ هست.
حدیثی از پیامبر اکرم خطاب به اباذر نقل میکنند که «تو بر دو نفر هم امارت نکن!» چون «من تو رو در مدیریت ضعیف میبینم»
💯پیداست که «خوب بودن» در کنار «کارآمدی» اهمیت داره؛
پ.ن:نامه۶۱نهج البلاغه خطاب به کمیل رو حتما بخونید.
✍نگاه سوم
#مدیر
#انقلابی
#انتخابات
https://eitaa.com/sevomin_negah