✅وضعیت مهدکودک های تهران: 90درصد غیرمجاز و 10 درصد مجاز
🔈انوشیروان محسنی رئیس سازمان بهزیستی کشور:
◀️تغییر سبک زندگی افراد در دنیای امروز، والدین را ناگزیر به انتخاب شیوههایی نو برای نگهداری و مراقبت از فرزندانشان کرده است.
◀️دوره پیش از دبستان برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورهای پیشرفته برای این دوره برنامهریزی ویژهای را لحاظ میکنند.
◀️بررسی نوع و آمار آسیبهای اجتماعی و گرایش افراد در سنین بالا به این آسیبها نشان میدهد که باید برنامه ریزی دقیق تری را برای دوره پیش از دبستان کودکان طراحی و سپس اجرایی کنیم.
◀️در سیاستگذاریهای کشور در حوزه کودکان باید اهمیت بیشتری قائل شویم و دقت نظر بالاتری را به کار بگیریم.
◀️آمارها نشان میدهد که از مجموع یک میلیون و 480 هزار کودک در استان تهران، تنها 45 هزار و 800 کودک در مهدهای کودک مجاز حضور دارند.
◀️متاسفانه ۹۰ درصد مهدهای کودک به صورت غیرمجاز فعالیت میکنند و تنها ۱۰ درصد کودکان، در مهدهای کودک مجاز تحت آموزش قرار میگیرند.
به نقل از:http://www.tabnak.ir
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅ترانه اى با مضمون لباس روحانيت
⬅️سریال "سر دلبران" (كه شبهاى رمضان از شبكه اول سيما در حال
پخش است) به کارگردانی محمدحسین لطیفی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی، روایتگر قصه ای است با محوریت مسجد در یک محله سنتی، كه برزو ارجمند در قامت یک روحانی جوان، نقش اول را ایفا می کند.
⬅️تیتراژ پايانى اين سريال به زيبايى به توصيف لباس روحانيت پرداخته است:
🔸بر تن مکن این خرقه را چون عشق در جان تو نیست/
این حجره داران را مبین این جامه دکان تو نیست
🔸از هرچه تزویرت کند این جامه یعنی دور شو/
حتی سلیمانی اگر این جامه یعنی مور شو
🔸این خرقه بر تن میکنی تا عشق را لایق شوی/
در آسمان حل میشوی تا در زمین عاشق شوی
🔸این خرقه بر این حکم نیست که تو خدای مردمی/
پوشیده ای ثابت کنی که خاک پای مردی
🔸تو هر دروغت قحطی است وقتی كه باور میشود/
با حزب کفر افتاد اگر یک شهر کافر میشود.
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅نگذارید غم و اندوه از سر و روی تلویزیون ببارد
🔈جبار آذین ـ منتقد و مدرس سینما
▪️زمانی تولید و پخش سریالهای طنز که در عین حال مشکلات اجتماعی را به تصویر میکشیدند، برای ایامی مثل ماه رمضان امری معمول محسوب میشد و سریالهایی چون «خانه به دوش»، «زیرزمین»، «بزنگاه»، «دودکش»، «پایتخت ۴» و ... بر اساس چنین رویکردی ساخته شدند که اتفاقا اغلبشان در جذب مخاطب هم موفق بودند.
بر اساس چنین سیاستی در چیدمان سریالهای مناسبتی که تعدادشان معمولا به چهار سریال میرسید، اغلب یک سریال طنز هم دیده میشد که در کنار مفاهیم معنوی و مذهبی دیگر مجموعهها، بتوانند ایام شاد و مفرحی را هم برای روزهداران رقم بزنند. اما چند سالی است که این نگاه کمرنگتر از گذشته دنبال میشود و تولید و پخش سریال طنز در رمضان و کلا در تمام ایام سال، دغدغهای جدی برای مدیران تلویزیون و البته فیلمنامهنویسان و سازندگان سریال محسوب نمیشود.
🔲در این زمینه جبار آذین معتقد است:
◀️تولید برنامههای غمانگیز میتواند یکی از دلایل اصلی کاهش مخاطبان تلویزیون باشد. تجربه نشان داده که تولید هر چه بیشتر برنامههای اندوهگین باعث میشود تا گرایش مردم به سمت برنامههای شبکههای ماهوارهای افزایش پیدا کند».
◀️یکی از مناسبتهای مهم و تأثیرگذار اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی در جامعهی ما ماه مبارک رمضان است و سازمانهای فرهنگی و هنری همانند صداوسیما باید برنامههایی مناسب و مخاطبپسند تولید کنند که با حال و هوای این ماه مطابقت داشته باشد. به طور کلی ویژگی ماه رمضان به گونهای است که انسانهای مومن و روزهدار خود را برای تکامل بیشتر آماده میکنند و از همین رو لازم است که برنامههای مناسبی در جهت کمک به مردم و همسویی با روزهداران تولید شود؛ اما این موضوع اصلا به این معنی نیست که با تولید برنامههایی که غم و اندوه از آنها میبارد به استقبال ماه رمضان برویم.
◀️استفاده از موضوعاتی که هیچ نوع ارتباطی با ویژگیهای ماه رمضان ندارد از دیگر رویکردهای صداوسیما در سالهای اخیر است. این در حالی است که ماه رمضان بستری برای رشد انسانها و جشن شادی مسلمانان است و اصلا نیازی به ترویج غم و اندوه نیست. حتی شاید بتوان گفت یکی از مهمترین پیامهای ماه مبارک رمضان برای انسانها تبلیغ امید و شادمانی است. بر همین اساس چنانچه آثاری با بستر طنز و مضامین اجتماعی تولید و پخش شود بیشتر به ماهیت ماه رمضان نزدیکی دارد تا برنامههایی که با محتوای غم و اندوه تولید میشوند. تجربه نشان داده که تولید برنامههای شاد علاوه بر همسو بودن با اهداف ماه رمضان میتواند باعث افزایش مخاطبان تلویزیونی نیز شود.
◀️سالها پیش در ماه مبارک رمضان برنامههایی با ساختار و مضامین طنز تولید و پخش میشد که اتفاقا در جذب مخاطب نیز بسیار موفق بودند. اما الان چند سالی است که جای این دست از برنامهها در تلویزیون خالی است و جای آنها را برنامههایی پُر کرده است که حتی اگر ساختار غمانگیزی نداشته باشند، اما درونمایه آنها به نوعی با غم و اندوه گره خورده است.
◀️متأسفانه این رویکرد به دلیل نوع مدیریت و نگاه سلیقهای کسانی که دستور کار برنامههای کلی تلویزیون را طراحی میکنند، بیشتر شده است. طبیعتا برنامهسازی در تلویزیون کاری سلیقهای نیست و کاری ملی و حرفهای است که نیازمند تحقیقات و برنامهریزیهای جامع دارد. به دلیل همین رویکرد سلیقهای و غیرحرفهای در حال حاضر جای برنامههای شاد و امیدوارکننده در قاب تلویزیون خالی است و این موضوع حتی در ماه رمضان که باید برنامههایی شاد راهی آنتن شود نیز دیده میشود.
به نقل از:https://www.isna.ir
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅چیستی، انواع و گستره علوم دینی
🖊دکتر سلیمان خاکبان
◀️دامنه، گستره و تنوع علوم دینی و اسلامی تابع این است که تعریف ما از دین، اقلی است یا اوسطی یا اکثری.
◀️در بازکاوی چیستی علم به دو نکته باید توجه کرد: یکی اینکه طرح هر پرسشی نباید مبنای پژوهش و کاوش هر عالمی باشد؛ و دیگر آنکه پرسش باید برخاسته از نیازی از نیازهای صادق انسان باشد. لذا تا زمانی که پرسشها از بوته نقد و ارزیابی به منظور هماهنگی با نیازهای صادق عبور نکنند و تأیید نشوند نباید در حوزه کاوش علمی قرار گیرند.
◀️وقتی سخن از دین به میان میآید، ابتدا باید تکلیف مباحثی چون تعریف دین، ضرورت دین، گستره رسالت دین (یا گستره نیاز انسان به دین)، تعریف اجمالی خدا، ادله اثبات وجود خدا، صفات خدا، وحی و امکان آن، شرایط نبی و نبوت، عصمت و اعجاز، و مسایلی از این دست، روشن شود، زیرا تا پاسخ به پرسشهایی از این دست، که جزء مسایل بنیادی اعتقادی است، روشن نشود، اساساً ورود به حوزه معارف وحیانی، بویژه با قید وحیانی و آسمانی بودنش، هیچ توجیهی نخواهد داشت.
به نقل از:http://meftaah.com
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅نسبت دین،فرهنگ و مهندسی فرهنگی
🔈آیت الله علی اکبر رشاد
◀️مؤلفه های فرهنگ در فلسفه فرهنگ مورد بحث قرار می گیرد.
◀️فلسفه فرهنگ در عین این که یک فلسفه است، اما میتواند از گزارههای وحیانی استخراج شود.
◀️غایت کشف، تحلیل و تعلیل احکام کلی است ولی فایده قابل احصا نیست ولی امروزه مهم ترین فایده فلسفه فرهنگ توانا شدن بر مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی است.
◀️مهندسی فرهنگ یعنی این که بتوانیم خود فرهنگ را مهندسی کنیم و مهندسی فرهنگی یعنی بتوانیم مسائل و مباحث مختلف همانند اقتصاد، سیاست و… را به سمت فرهنگی سوق دهیم. این موضوع نیز تنها با فلسفه فرهنگ حل می شود چون تا زمانی که در این زمینه متخصص نداشته باشیم نمی توانیم فرهنگ را مهندسی کنیم. این فایده در حدی بزرگ است که شاید با غایت فلسفه فرهنگ هم آوردی می کند.
◀️روش فلسفه فرهنگ رویکرد فرانگر با روش عقلانی است. رویکرد آن فرابرونی است. فلسفه کارش صدور باید و نباید و شاید و نشاید نیست، بلکه برآیند فلسفه در ساحت علم صدور حکم است. لذا فلسفه فرهنگ در این امور داوری نمیکند اما برآیند آن تولید گزارههایی برای مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی است.
◀️دخل زمان و مکان در فقه هم عموماً دخل فرهنگ در فقه است. دین در ساحت نفسالامری یا حتی در ساحت معصوم جزء فرهنگ نمیشود، اما در ساحت انسانی با فرهنگ پیوند میخورد.
◀️فلسفه فرهنگ جزو علوم عقلی است به همین دلیل هویت معرفتی آن جزو علوم حقیقی و معرفت شناختی آن جز علوم عقلی است.
◀️عقل، دین، فطرت اجتماعی و فلسفه مطلق جزو مناشی و سرچشمه های فرهنگ است.
◀️دین در ساحت الهی و معصوم است فرهنگ ساز نیست، ولی در ساحت انسانی فرهنگ پیدا می کند.
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
کانال دغدغه های حوزوی
آئينه اي براى انعكاس مهمترين اخبار، دیدگاهها، نقدها، نظريات و تحليلهاى چالشی عرصه دين، فرهنگ، اجتماع، روحانيت و حوزه علمیه
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅همه کاسبی خودشان را می کنند، آخرش بدنامی برای روحانیت می ماند!!!
🖊حجت الاسلام محمد رضا زائری در صفحه ایستاگرامش، در نقدی بر سریال «سرّ دلبران»:
◀️مجموعه تلویزیونی «سرّ دلبران» که این شبها ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود، تجربه ای متفاوت و تازه در پرداختن به موضوع روحانیت است. محمد حسین لطیفی در این اثر جذاب و جدید به خوبی از ظرفیت دراماتیک مسجد برای طرح موضوعات اجتماعی استفاده کرده است.
◀️یکی از مهمترین موضوعات، نقش روحانیت و باورهای سنتی مردم بوده که جسارت سیما در طرح موضوعی چپنین مهم واقعا جای تحسین دارد.
وقتی مردم ذهنیتی پیدا کرده اند که حاج آقا(روحانی سریال) صاحب کرامات است ولی سید روحانی جوان می گوید من نمی خواهم از باور مردم دزدی کنم!. سید می گوید: "این شفایی نیست که کار من باشد، این شفا نیست، من اگر می توانستم شفا بدهم مریض خودم را که روی تخت بیمارستان است شفا می دادم"! جماعت می گویند: "این بزرگی و تواضع شماست، صلوات بفرست"!. روحانی جوان می گوید: "شفا نیست، شما حالا می خواهید صلوات بفرستید، بفرستید! ولی این شفا نیست".
◀️جماعتی که از جایگاه روحانیت استفاده می کنند برای کاسبی خودشان-و دور و بر خودمان همین امروز - فراوانند! آخرش هم بدنامی برای روحانیت می ماند!. همه صاحبان بانک و سرمایه و قدرت و ... که مشغول کاسبی خودشانند و روحانیت هم بخشی از چینش و محاسبه کاسبی شان است! و حتی نمی گذارند همان روحانیت کلمه ای سخن بگوید.»
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅وضعیت احزاب در ایران
🔈حجت الاسلام داوود فیرحی نویسنده کتاب فقه و حکمرانی حزبی:
◀️اگر حزب بخواهد حکمرانی شکل بگیرد، حتماً باید با قانون انتخابات گره بخورد و طبعاً با مجلس قانونگذاری هم گره بخورد، با قوه قضائیه، مجریه و رهبری باید گره بخورد در حالی که این اتفاق نیافتاده است، بنابراین در جامعه و دولت ما حزب شبیه یک موتوری است که به چرخ دنده اصلاً وصل نشده است.
◀️ما از دوره مشروطه احزاب داشتیم، زمان پهلوی هم احزاب داشتیم؛ دوره جمهوری اسلامی هم احزاب داشتیم؛ بخصوص حزب مهم جمهوری اسلامی که رهبران بزرگش، رهبران انقلاب هم هستند، ما احزاب داشتیم. حزب آن موقع وارد حکومت شد اما حکمرانی حزبی شکل نگرفت و هنوز هم، هم در قانون اساسی ما حکمرانی حزبی غایب است، ما قانون حزب داریم، فصلی هم مربوط به حزب داریم اما حکمرانی حزبی اساساً شکل نگرفت.
◀️این را توضیح دادم و بعد سعی کردهام که توضیح دهم که حزب چطور از دیدگاه فقهی قابل مطالعه است؛ دوستان میدانند که حزب در موضوعشناسی فقهی وقتی صحبت میکنیم اگر موضوعات ما موضوعات استنباطی به معنای مواردی که در مورد حج یا نماز داریم نباشد؛ مانند مقدمه واجب و خیلی جاهای دیگر، اگر موضوعات ما عرفی باشد چطور این موضوعات را دنبال میکنیم.
◀️بر خلاف اهل سنت که بیشتر روی شورا یا بیعت است، برای ما روی حقوق است و این دو، دو فاز فقهی جدا است؛ یعنی فقه شورا غیر از فقه قرارداد است؛ در فقه شورا شما دنبال کشف حکم غیر منصوص هستید در حالی که در قرارداد مهارش دست خود صاحب حق است؛
◀️بحث دومی را اشاره کردند که در ادبیات قبل از جمهوری اسلامی نبود ولی در ادبیات مرحوم امام و بعد از او شکل گرفت، و آن عبارت بود از مخاطب خطابات عمومی شارع؛ آنها چه کسانی هستند؟ در ادبیات مرحوم امام مخاطب خطابات عمومی شارع هم عموم مردم هستند و بنابراین مردم از دو جا به حاکم وکالت میدهند؛ یا از دو جا با حاکم قرارداد میبندند؛ آن قسمتی که از جنس حقوق است، چون حق مستقل خودشان است، اما آنجایی که از جنس تکالیف شرعی است؛ به عنوان مکلفین شرعی حاکم را انتخاب میکنند و بنابراین اگر در هر دو صورت حکومت به انتخاب میل پیدا میکند آن وقت حزب ماشین بزرگ این دولت خواهد بود؛
◀️بر خلاف پیشرفتهای خوبی که در بخشی از فقه ما انجام گرفته است؛ به رغم آنکه در ادبیات مرحوم امام و شاگردان امام این دستگاه فقهی، این پیشرفتهای دموکراتیک را داشتند اما قانونگذاری ما هنوز به لوازم این بحث توجه نکرده است؛
◀️یعنی اکثر کشورهای دنیا را نگاه کنید، آنجا هر چند بعضی جاها اجازه میدهند که کاندیدای مستقل هم باشد اما سهمیه بالای حکمرانی، نماینده مجلس برای احزاب است؛ احزاب کار خوبی که میکند، این است که حکومتها مانند رئیس جمهور میآید و میرود اما احزاب ماندگار است و مردم میفهمند که این حزب مقصر است؛ یا حزب موفق است؛ بنابراین به حزب اعتماد کنند یا رأی ندهند؛ در حالی که اگر احزاب نباشد، حاکمان میآیند وعده مفت میدهند و بعد از مدتی هم دنبال بهانهتراشی هستند که این و آن نگذاشتند و کنار میرود و خودش هم ممکن است که به اپوزسیون تبدیل شود.
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
✅معیار «آواز پاک» در فقه موسیقی
🔈آيت الله محسن اراكى در جشنواره موسیقی پیامبر مهربانى
⬅️میتوان کمیتهای از دانشمندان آواز و فقهای آشنا به فقه موسیقی را تشکیل داد که بتوانند با آن معیارهای فقهی را تنظیم کرده و از سوی دیگر دانشمندان هنر موسیقی با فرمولهای صحیح، تعیینکننده آواز پاک در عرصه موسیقی باشند که اگر این اتفاق بیفتد.
⬅️بنده در مراسم سال گذشته جشنواره موسیقی “پیامبر مهربانی” هم به این نکته اشاره کردم که میتوان کمیتهای از دانشمندان آواز و فقهای آشنا به فقه موسیقی را تشکیل داد که بتوانند با آن معیارهای فقهی را تنظیم کرده و از سوی دیگر دانشمندان هنر موسیقی با فرمولهای صحیح، تعیینکننده آواز پاک در عرصه موسیقی باشند که اگر این اتفاق بیفتد، میتوانیم شاهد رشد و تربیت سازنده یک جامعه باشیم؛ چرا که من بر این باورم شایستهترین جامعه، جامعه ماست
⬅️مطمئن باشید که شما اگر این باب جدید را در عرصه موسیقی باز کنید، در این رشته خدمت بزرگی به بشریت کردید.?
⬅️سه رکن مهم در فقه موسیقی باید لحاظ شود.محتوای آواز و موسیقی یکی از اضلاع فقه موسیقی است که به لحاظ معنایی و هم محتوای گرایشهایی که در صدا و موسیقی وجود دارد، میتواند مورد بررسی قرار گیرد.
⬅️از سوی دیگر توجه به معانی با تکیه بر شعر فارسی که به زعم بنده، بینظیرترین شعر جهانی است، دومین رکن در بخش فقه موسیقی است که به نظرم شایسته نیست آوازخوانهای ما سراغ اشعاری بروند که معنی متناسبی با هویت ایرانی و فرهنگ و ادبیات فاخر آن ندارد. هیچ آوازخوانی نیست که با انتخاب بهتر، محبوبتر نشود.
⬅️فضایی که آهنگ در آنجا ایجاد میشود، عنصر سومی است که بعد از مضمون در ماجرای فقه موسیقی میتواند مورد بررسی قرار گیرد. این موضوع، موضوع بسیار مهمی است که با اجرای شکل درست آن میتوانیم شاهد محصولات معنوی ارزشمندی باشیم؛ کما اینکه در همین فضایی که حضور داریم و موسیقی در آن جریان دارد، یک محصول معنوی تولید شده است.
⬅️اینکه در برخی از کنسرتها ایراداتی گرفته میشود، از روی دلسوزی است، چون ارزشها ارزان به دست نیامده که ارزان از دست برود.
⬅️ما اگر جوانان را در فضای منفی قرار بدهیم، قطعاً ارزشها را نیز پایمال کردیم. آنچه ما میگوییم از روی محبت و ادای وظیفه است و وقتی فضای سالم ایجاد شود، مطمئن باشید آن وقت کسی از کنسرتها ایراد نمیگیرد.
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ظرفیت_هنر
کلیپ #سیدی_الرئیس که با مخاطب قرار دادن سران کشورهایی چون آمریکا، روسیه، آلمان، ترکیه و کره شمالی با زبانی ساده و کودکانه مفاهیمی چون #رمضان #قدس_پایتخت_فلسطین #امنیت و #جنگ را مطرح می کند.
✅فقه فعلی توانایی پاسخگویی به مسائل فضای مجازی را ندارد؛به دنبال فضای مجازی باشید!/
🔈حجتالاسلام مرتضی جوادی آملی در گفتگو با شبکه اجتهاد:
◀️بحث فضای مجازی و همچنین شبکههای اجتماعی، خیلی فراتر از آن چیزی است که ما در حد رسانه بخواهیم مطرح کنیم. چون در حوزه رسانه فقط یک اخبار و گزارشِ و تحلیل بوده و همچنین موضوعاً یک مقدار بسته و محدودتر است. اصلاً فضای مجازی به وجود آمده بهمراتب از این فضاهای حقیقی، مداخلات بسیار عجیبوغریبی را در حوزه زندگی و عرصه اجتماع و خانواده ایجاد کرده است. ما نمیتوانیم با چند سؤال اینچنینی راجع به این مسئله اظهارنظر کنیم. لذا اوّل باید فضای مجازی را بشناسیم و بعد هم شبکههای اجتماعی که در این فضاها شکل میگیرند و بعد هم بحث رسانه. الآن رسانه امر سوم و چهارم میشود. فقه هم باید واقعاً یک چارهجویی جدی در این زمینه بکند.
◀️فقه فعلی قطعاً نمیتواند چالشهایی را که نظام در حوزه رسانه دارد را حل کند. فقه فعلی این فضا را تجربه نکرده است. در فضای مجازی قدرتی ایجادشده که فقه هیچگونه آمادگی و قدرتی برای اینکه با این قدرت بخواهد روبرو بشود و برای این قدرت برنامهریزی بکند و به آن نظام بدهد و یک سامانی برایش ایجاد بکند، ندارد. گرچه توانمندی ذاتی فقه این هست که بتواند به این فضا بیاید و باید هم بتواند این کار را انجام بدهد.
◀️الآن فضای مجازی بسیار گسترده شده است؛ بهطوریکه از شرق و غرب عالم خانوادهها باهم صحبت میکنند و حتی پارتی گرفتهاند و ارتباط برقرار میکنند و بسیاری از ارتباطات و مناسباتی که در فضای حقیقی هست، در این فضا شکل میگیرد. شوخیها و لذتها، حتی لذتهای جنسی و امثالذلک در فضای مجازی منتقل میشود. مردم از همدیگر خبر میگیرند و دادوستد میکنند. ممکن است که بسیاری از فعالیتهای ناصواب جنسی، اخلاقی، حتی مالی و اقتصادی، قمار و… در این فضاها وجود داشته باشد. اینها مسائلی نیست که ما بهراحتی بتوانیم با این فقه نسبت به آنها اظهارنظر بکنیم.
◀️خیلی این عرصه، عرصه وسیع و گسترده و پرنفوذ، پرکاربرد و اشتغال آفرین و دغدغه آفرین و امثالذلک هست. اصلاً یک دنیای جدیدی وارد عرصه زندگی بشر شده است و ما با این فقه قطعاً نمیتوانیم با این مسئله روبرو بشویم.
◀️رسانه به مدل قبلیاش، اینگونه بود که میتوانستیم فقه خبری و فقه مخبری را در فقه رسانه داشته باشیم. قبلاً اگر خبری را از شرق برای غرب میگفتید، برایتان جذابیت داشت. الآن دیگر این حرفها جذابیت ندارد؛ برای اینکه قبل از اینکه این خبر بخواهد اتفاق بیفتد، طرف دیگر عالم مطلع شدهاند. لذا اگر یک مقدار مناسبات قویتر و ارتباطات عمیقتر بشود، دیگر چیزی برای رسانه نمیماند.
◀️در کشور خودمان کسی به رسانه توجه نمیکند. با توجه به اینکه رویکرد رسانهها معمولاً به قدرت برمیگردد و نهادهایی که دارای قدرت هستند، میخواهند خبری را بگیرند و پخش کنند. الآن شبکههایی که فقط اسلامی هستند، اخباری را که میخواهند منتقل بکنند، دستهبندی و طبقهبندی میکنند و فیلتر میگذارند و خیلی از کارها را انجام میدهند تا بخواهند خبر را گزارش بدهند. ممکن است گفته شود این خبر چقدر از واقعیت برخوردار است، میگویند که چون از کانال فیلتر اسلامی خودش گذشته، واقعیت دارد؛ اما این رسانه نمیتواند جذابیتهای خبری برای افراد داشته باشد؛ بنابراین کسی به این مدلهای از رسانه هیچوقت توجه نمیکند. کسی بخواهد واقعیتی را بداند اینجور نبوده که بیاید فقط یک آنتن را انتخاب کند و بعد بگوید که من به واقعیت رسیدم.
◀️به نظر نمیرسد رسانه در آینده بتواند کارآمد باشد. آنچه کارآمد است فضای مجازی است و حاکمیت برای جریانهایی است که با ابزار قدرت، ابزار پول، ابزار تبلیغ و امثالذلک استفاده میکنند.
به نقل از:http://ijtihadnet.ir
http://eitaa.com/joinchat/2263875587C5a248fd4a0