🌿گفتم: دو کوهه را میشناسی؟
پاسخ داد: آری
گفتم: سبب نامگذاری چیست؟ چرا دو کوهه؟
گفت: علتش را نمیدانم. ولی دوکوهش را میشناسم.
از جیبش عکسی بیرون آورد و ادامه داد:
همین دو عکسی که بر روی
ساختمانش جلوه نمایی
میکند.
حاج ابراهیم همت و حاج احمد متوسلیان...
#دوکوهه #شهید_همت #حاج_احمد_متوسلیان
👇ما را دنبال کنید👇
@daghdaghemand
🔰استکبار ستیزی در نهج البلاغه
#استکبار_ستیزی_هدف_بعثت_پیامبر
🌹امیرالمومنین علیه السلام :
💠 فبَعَثَ اللهُ مُحَمَّداًصَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِالْحَقِّ لِيُخْرِجَ عِبَادَهُ مِنْ عِبَادَةِ الاَوْثَانِ إلَى عِبَادَتِهِ، وَ مِنْ طَاعَةِ الشَّيْطَانِ إلَى طَاعَتِهِ
❇️ خداوند حضرت محمّد صلى الله عليه وآله را به حق مبعوث کرد تا بندگانش را از پرستش بتها به عبادت خويش دعوت کند و از اطاعت شيطان به اطاعت خود فراخواند.
نهج البلاغه خطبه ۱۴۷
✍️ تسليم شدن در برابر حاكمان ظالم و اطاعت فرمان آنها و تن دادن به استعمار و استثمار مستکبرین و پذيرش قوانين غير الهى، همه، در مفهوم اين جملات مولا داخل است و هدف بعثت اين بود كه انسان را از تمام این موارد رهايى بخشد.
🔹۱۳آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز گرامی باد.
👇ما را دنبال کنید👇
@daghdaghemand
دغدغه مندی
جرعه ای از #شراب_بهشتی 🖋شرح کوتاه حکمت ۶۵ #نهج_البلاغه 🎙 حجت الاسلام یزدیان 📌 قم حوزه علمیه شهید
حکمت ۶۶ صدوقی ۵.aac
3.43M
جرعه ای از #شراب_بهشتی
🖋شرح کوتاه حکمت ۶۶ #نهج_البلاغه
🎙 حجت الاسلام یزدیان
📌 قم حوزه علمیه شهید صدوقی
👇ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
#کودککشی از قوم #پیغمبرکش چندان عجیب نیست، اما بدانند که:
إنَّ رَبَّکَ لَبِالْمرصاد ...
✍🏻محسن انبیائی
👇ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
دغدغه مندی
جرعه ای از #شراب_بهشتی 🖋شرح کوتاه حکمت ۶۶ #نهج_البلاغه 🎙 حجت الاسلام یزدیان 📌 قم حوزه علمیه شهید
حکمت ۶۷ صدوقی ۵.aac
5.17M
جرعه ای از #شراب_بهشتی
🖋شرح کوتاه حکمت ۶۷ #نهج_البلاغه
🎙 حجت الاسلام یزدیان
📌 قم حوزه علمیه شهید صدوقی
👇ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
🌀 نسلِ حماسی
🔻قالَ النَّبِيُّ (ص): اُغْزُوا تُورِثُوا أَبْنَاءَكُمْ مَجْداً.
🔻رسول الله(ص): پیکار کنید تا نسل آینده با مجد و عظمت زندگی کند.
📚کافی، ج5، ص8
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
#غزه
👇 ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
🔰غزه اگر عکس بود.
هر چه تبر زدی مرا
زخم نشد؛
جوانه شد!
👇ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
📢 طوفانالاقصیٰ درس تحقیر دولتهای مستکبر با تکیه بر عزم راسخ
✏️رهبر انقلاب: یکی از کارهای مهمّی که [عملیّات] طوفانالاقصیٰ انجام داد این بود که نشان داد چگونه یک گروه اندک ــاینها در مقابل آنها کمند دیگر؛ تعدادشان کمتر است ــ با تدارکات و امکانات بسیار کم امّا با ایمان و عزم راسخ، میتواند محصول سالها تلاش جنایتکارانهی دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد؛ میتواند دولتهای متکبّر و مستکبر عالم را تحقیر کند؛ فلسطینیها، هم رژیم غاصب را، هم پشتیبانان رژیم غاصب را تحقیر کردند، با عمل خودشان، با شجاعت خودشان، با اقدام خودشان، و امروز با صبر خودشان. این یک درس بزرگ است. ۱۴۰۲/۸/۱۰
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
دغدغه مندی
جرعه ای از #شراب_بهشتی 🖋شرح کوتاه حکمت ۶۷ #نهج_البلاغه 🎙 حجت الاسلام یزدیان 📌 قم حوزه علمیه شهید
حکمت ۶۸ صدوقی ۵.aac
3.28M
جرعه ای از #شراب_بهشتی
🖋شرح کوتاه حکمت ۶۸ #نهج_البلاغه
🎙 حجت الاسلام یزدیان
📌 قم حوزه علمیه شهید صدوقی
👇ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
❇️ نهج البلاغه پاسخگوی سوالهای بنیادین بشر
🔸علامه محمدتقی جعفری ره
🔸سخنـان امیرالـمـومنـین علـیهالسلام پاسـخگوی همهٔ مسائلانسانیدرارتباطات چهــارگانه، یعنیارتـباطانسانباخویشتن،
ارتـباط انسان با خدا،ارتـباط انسانباعالم هسـتیو ارتبـاط انسـان باهم نوعــانخود میباشـــد. تاکنـــون دیــده نشـــده است
کـه بشـــریّت تــوانستـه باشــد در جایی پـاســـــخ های حــــقیقی این ســــوالات ششگانهٔاصلیرابدهد مگردرنهجالبلاغه.
۱.مــن کیــستم؟
۲.از کجاآمدهام؟
۳.بهکجاآمدهام؟
۴.بــا کـیــسـتم؟
۵.بهکجامیروم؟
۶.برایچهآمدهام؟
📚جاذبهنهجالبلاغه ص ۳۶
✍اثر استاد حسین اکبری
🆔 @daghdaghemand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات متفاوت حاج محمود کریمی
درباره #انتقام_سخت
🔻آيا خروج نیروهای آمریکایی از منطقه شامل کشور خودمون هم میشه؟!
🔻شامل مسؤل دوتابعیتی که به نفع آمریکا رای میده هم میشه؟!
#فلسطین #طوفان_الاقصی
👇ما را دنبال کنید 👇
📤 @daghdaghemand
💠 #خوشبخت_ترین_مردم
🌹امیرالمومنین علیه السلام :
🌸 أسعَدُ الناسِ مَن تَرَكَ لَذَّةً فانِيَةً لِلَذَّةٍ باقِيَةٍ
🌺 خوشبخت ترین مردم کسی است که لذت گذرا را به خاطر لذت ماندگار ترک کند.
غررالحکم، ح ۳۲۷۴
📤 @daghdaghemand