فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رهبر حکیم انقلاب در اقدامی بی سابقه بعد از پایان کار دولت سابق، برای رئیس جمهور آن دولت، حکم جدیدی را صادر نکرده اند !
(آن هم بعد از گذشتن حدود سه هفته)؛ آیا این اقدام می تواند حاکی از کدی مهم برای لزوم محاکمه شدن وی توسط دستگاه های قانونی، یا انتظار ایشان برای این امر مهم را داشته باشد❓❓
#محرم
#امام_حسین
#محاکمه_روحانی
🔶شکایت از روحانی👇👇
http://asle90.24on.ir
@daghdaghemand
🔰 آقایان با خودتان خلوت کنید!
🔹#امام_خمینی: «وقتی خلوت میکنید، فکر بکنید که من امروز که کار کردم برای خودم کردم یا برای مردم.»
@sahifeh_noor
13951014_18566_128k.mp3
2.05M
🎙بیانات مقام معظم رهبری:
"شاخص های انقلابی گری|دعوت"
خردادماه 95
-------------------------
🇮🇷صرفا جهت اطلاع طلاب
📡 @serfan_jahate_ettela_t
♦️ پروتکل ها مشکوک است
با افزایش روند واکسیناسیون در کشور، دلواپسان سلامت جامعه در امکان وجود دسیسه اخطار دادند
توطئهای به نام کرونا
🔷 حجتالاسلام پناهیان: تمامی حرفهایی که توسط پزشکان محترم راجع به کرونا گفته میشود تقریبا احتمالی است، چراکه نهتنها خود این ویروس ناشناخته است، بلکه آثار و عوارضی هم که از خود برجای میگذارد هم کاملا ناشناخته است.
https://newsrahemardom.ir/?p=141799
@daghdaghemand
بین علما و بزرگان حوزوی یا حتی دیگر اقشار جامعه این رسم است که اگر کسی بخواهد در یک زمینه ی تخصصی نظری بدهد یا نقدی را داشته باشد ، لازمه اش این بود که ابتدا به چند سوال علمی آن عالم یا متخصص پاسخ بدهد و با این پاسخ ها معیار و اندازه و مستوی خود را به معرض فکر و ذهن آن بزرگوار به نمایش بگذارد تا بعد از تایید وی، به او اجازه داده شود تا کلام آغاز کند و نکته ی علمی یا نقد خود را بیان کند.
اگرچه که ممکن است چنین منشی، به طور کامل صحیح و مورد تایید نباشد اما روش مناسبی است برای اینکه هر کسی اندازه ی خود را بداند و بفهمد و به ادنی مناسبت و دلیلی، پای خویش را از گلیمش فراتر نگذارد و دست به قلم نشود تا بخواهد در زمینه ای تخصصی اظهار نظر کرده و نقدی روا دارد.
چندی است فردی که خود را محقق، تاریخپژوه کارشناسی ارشد تاریخ تشیع و روانشناسی معرفی میکند و البته به تعبیر خودش فردی طنزپرداز است و در کانال شخصی خودش و در فضای مجازی نیز به چنین وجهه ای شناخته شده و میشود ، نسبت به یکی از بزرگان که به جهت اقتضای وضعیت موجود در کشور به خاطر ویروس منحوس کرونا و شرایط ویژه ی جایگاه ایشان و دغدغه ی دینی و انقلابی اش مشغولیت در زمینه ی کرونا و تحقیق پیرامون آن داشته و حقایقی را در این مدت بیان کرده است، دست به نقد برداشته و با ژست دلسوزی و ولایتمداری، فردی را که خود و تمام خانواده اش را در گفتار و عمل وقف انقلاب کرده است، از مخالفین ولایت قلمداد میکند و برچسب خروج از ولایت مداری بر پیشانی ایشان نهاده، به جهت نکاتی که در زمینه ی کرونا بیان میکنند که در ظاهر بعضا ممکن است که مخالف با فرمایشات رهبری باشد. که البته در این بین صحبت بسیار و مجال کم.
اما در پاسخ اجمالی به این دوست بزرگوار (ح.د) عرض میکنیم که عزیز جان، به قول آن ضرب المثل معروف شما اول برادریت رو ثابت کن بقیه اش برای بعد .
شما اول موضع و مستوی خودت رو مشخص کن که ما بدانیم شما طنز پرداز هستی یا دانش پژوه کارشناسی ارشد تاریخ تشیع.
اگر طنز پرداز هستی، پس به همان طنز خودت مشغول باش و در چیزی که تخصص نداری، نظر نده و شان خود و بحث رو پایین نیار.
الحمدلله مخاطب هم که داری.
اما اگر شأن و مستوی شما همان ادعای جنابتان است یعنی دانش پژوه کارشناسی ارشد تاریخ تشیع، پس لازم است که علمی و منطقی در صدد نقد فرمایشات استاد مهدوی ارفع برآیید.
یعنی با سند و مدرک حرفهای ایشان را نقد کنید. همانگونه که ایشان با سند و مدرک به بیان نکات پرداختند.
و الا در مقام علمی نه تعبد و نه ولایت مداری کارساز نخواهد بود چرا که از قدیم گفتن،
نحن ابناء الدیل.
اما در فرض سوم اگر خود را ولایت مدار قلمداد میکنید و از حیث ولایت مداری به بحث پرداختی، پس در همان اندازه بمان و به بحث علمی و تخصصی ورود نکن و آن را برای اهلش بگذار.
با احترام
امید است که نگارنده و خواننده مورد عنایت ذات حق تعالی و حضرات معصومین قرار گیرند و از تقصیرات و قصورات اینجانب و ایشان غض بصر نمایند. ان شاء الله.
و من الله التوفیق.
سرباز وظیفه
علی اکبر یزدیان
نیمه شب ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
#مهدوی_ارفع
#کرونا_هراسی
#تغییر_الگوی_حکمرانی
#ما_نهج_البلاغه_میخوانیم
@daghdaghemand
#نحوست_کرونا1⃣
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین
بالاخره نحوست ویروس کرونا آشکار شد. اختلاف شدید، توهین و تکفیر بین جبهه خودی و مردم انقلابی، همان جلوه منحوس کرونا بود که متاسفانه این روزها فضای جامعه و رسانه ها را میدان اضطراب و استرس عمومی کرده است.
اجازه میخواهم نکاتی از باب ان الذکری تنفع المومنین عرض کنم:
۱. در تحلیل پدیده هایی با ویژگیهای ذیل باید کمی متفاوت از رخدادهای معمول اجتماعی، تحلیل و برخورد کرد:
۱. ناشناختگی
۲. فراگیری
۳. سرعت تغییر و تحول و تبدل
۴. تنوع و تعدد سطوح درگیری اعم از اعتقادی، سیاسی، مدیریتی، فرهنگی و تخصصی
در چنین شرایطی ابتدا باید به سوالاتی پاسخ داد و بعد در مقام تحلیل و چاره اندیشی نشست. اگر صلاح دیدید یکبار دیگر از اول بدون التهاب و جدل پیرامون این پرسش ها با استنادات منطقی و علمی گفتگو کنیم:
۱. آیا مساله کرونا واقعا موضوع شناخته شده ایست؟ و هیچ بُعد یا ابعاد مبهمی در آن وجود ندارد؟ مثلا این که آیا ویروس است یا میکروب؟ اگر ویروس است از کدام دسته از ویروس هاست.
(مستحضرید که تا کنون بیش از ۶۰۰۰نوع ویروس شناخته و معرفی شده است.) پانوشت ۱
۲. آیا بر فرض ویروس بودن آیا ویروس طبیعی است یا دست ساز بشر در آزمایشگاه؟ ( همانگونه که می دانید ویروسها رشد نمیکنند، حالت هومئوستازی ندارند و به دلیل نداشتن آنزیمهای اصلی، واکنشهای متابولیسمی در آنها رخ نمیدهد. فقط دو آنزیم در آنها یافت میشود آنزیم ATP و آنزیم رونوشتبردار معکوس (مخصوص آرانای ویروسها). البته امروزه با توجه به امکان تکثیر ویروسها در شرایط آزمایشگاهی، تصور انگل اجباری بودن آنها دچار تردید است.) پانوشت۲
۳. در هر دو صورت الگوی شیوع کرونا چگونه است؟ بالاخره از طریق تماس، هوا، حضور فیزیکی در کنار هم یا.... وارد بدن می شوند؟ در داخل بدن چرا و چگونه خود را تکثیر می کنند؟
( زیرا اثبات شده است که ویروسها به علتِ فقدانِ ساختمانِ سلولی و هرگونه متابولیسم و فعل و انفعالِ شیمیایی، قادر به مشابهسازی خود نبوده و برای این عمل میباید به داخل سلولی حساس راه یافته و محتاجِ انرژی و دستگاهِ پروتئین سازیِ سلولِ زنده میباشند. انتقالِ ویروس به داخلِ سلول فقط توسطِ سلول امکانپذیر است و این عمل فقط توسطِ سلولِ حساس و حاملِ گیرندههای (رسپتورهای) آشنا به ویروس انجام میگیرد. سلولهایی که این نوع گیرندهها را برای جذبِ ویروس آماده دارند احتمالاً میتوانند به انتقالِ انواعِ مختلفِ ویروسها بپردازند، در غیر اینصورت سلول در مقابلِ ویروس مقاوم بوده و هرگونه تماسی با ویروس بینتیجه خواهد بود. )
۴. آیا کرونا ویروس از انواع ویروسهای به اصطلاح دنیاگیر (پاندمی) است یانه؟ آیا واگیر است یا نه؟ اگر واگیر و دنیاگیر است، در مقایسه با ویروس ها و بیماریهای دنیاگیر قبلی آیا کشندگی و تلفات آن بیشتر بوده است یا کمتر؟عملکرد سازمانهای بهداشتی جهان در خصوص بیماریهای دنیاگیر قبلی چگونه بوده است؟
( خوب می دانیم که در سال ۱۹۱۸ و ۱۹۱۹ نوعی بسیار خطرناک و کشنده از آنفلوانزای نوع یک در تمام دنیا شایع شد. اغلب قربانیان این بیماری افراد بزرگسال جوان و سالم بودند. بررسیهای نشان میدهد که حدود ۱۰۰میلیون نفر بر اثر این بیماری کشته شدهاند که این تعداد معادل پنج درصد از جمعیت دنیا در آن سال بودهاست. یکی از دنیاگیریها که از دهه هشتاد میلادی آغاز شده و تا امروز ادامه دارد بیماری ایدز است. در حال حاضر حدود ۳۸میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز هستند. تا کنون حدود ۲۵میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادهاند و فقط در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۷۰هزار نفر به علت این بیماری از دنیا رفتهاند.) پی نوشت ۳
در حالیکه قاعدتا بیماری ایدز دیگر در جهان پزشکی نباید ناشناخته باشد و این قدر کشته بگیرد!
🔴 توجه میفرمایید بنده فقط چند سوال ساده آن هم صرفا در بُعد پزشکی کرونا مطرح کردم. سوالات پزشکی بسیاری همچنان بی پاسخ مانده است به این نوع سوالات سوالات اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... را هم باید افزود.
_________________________
پ.ن:
۱. Cm, Lawrence; S, Menon; Bj, Eilers; B, Bothner; R, Khayat; T, Douglas; Mj, Young (2009-05-08). "Structural and functional studies of archaeal viruses". The Journal of biological chemistry. PMID 19158076. Retrieved 2020-09-10.
۲. کتاب زیستشناسی سلولی مولکولی دکتر احمد مجد ویرایش دوم چاپ 1394
۳. Mawar, Nita; Saha, Seema; Pandit, Apoorvaa; Mahajan, Uma (2005-12). "The third phase of HIV pandemic: social consequences of HIV/AIDS stigma & discrimination & future needs". The Indian Journal of Medical Research. 122 (6): 471–484. ISSN 0971-5916. PMID 16517997. Check date values in
#نحوست_کرونا2⃣
پس لااقل موافق و مخالف واکسیناسیون باید به دو اصل ملتزم باشند:
۱. بدون اشراف به ابعاد گوناگون این پدیده اظهار نظر قطعی نفیا و اثباتا نکنند
۲. دیدگاه مقابل خود را متهم به تحجر، ضدیت با ولایت یا از طرفی وادادگی به غرب و ضعف بصیرت و ... نکنند.
بنده از باب وظیفه از سال ۹۸ مطالعات مفصل و جمع آوری اسناد داخلی و خارجی و اعتبارسنجی اسناد را مجدانه پیگیر بوده ام اما با اینحال نه خود را متخصص می دانم نه مصون از خطا.
دست شماها را میبوسم و خواهش میکنم بیایید مثل همیشه با برخورد منطقی و اخلاقی از این تهدید تمدنی یک فرصت بسازیم.
بیایید به عشق حاج قاسم عزیز که گفت:" من با جرات می گویم میزان فرصتی که در دل بحرانها هست در خود فرصت ها نیست" عملیات بزرگی بنام عملیات حاج قاسم سلیمانی طراحی و با سازماندهی نیروها و امکانات به بررسی دقیق ابعاد اینپدیده و سپس تعیین استراتژیهای درست در مورد ان بپردازیم و از هر نوع تفرفه و کینه پرهیز کنیم.
یادمان هم نرود اظهار نظر کارشناسانه برخلاف نظر ولی فقیه _ در مرحله تصمیم سازی_ نه تنها ضدیت با رهبری نیست بلکه کمک به ایشان است ولی هرگونه مقاومت در مقابل امر ولایی و حکم ایشان _در مرحله تصمیم گیری_ بلکه دلخوری پنهان از امر ایشان، قطعا خروج از ایمان است.
" فلا وربک لایومنون حتی یحکموک فیماشجر بینهم ثم لایجدوا فی انفسهم حرجاً مماقضیت و یسلموا تسلیماً" ( نطآء،۶۵)
ارادتمند انقلابیها: مهدوی ارفع:
🆔 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اکولایزر
با نیت کار خیر ثوابش رو ببر
حجت الاسلام یزدیان
#نهج_البلاغه_خطبه12
#ما_نهج_البلاغه_میخوانیم
@daghdaghemand
تشکیل کابینه با مشورت انگلیس/ کدام خائن، سربازان وطن را مرخص کرد؟
۳۰ شهریور سال ۱۳۲۰ شمسی، «محمد علی فروغی» نخستوزیر دوره پهلوی کابینهاش را معرفی کرد. این کابینه با مشورت و سفارش انگلیس شکل گرفته بود و یک چهره بسیار جنجالی با داستانی عجیب داشت؛ سرلشکر «احمد نخجوان» که وزیر جنگ شده بود.
همین دیروز| گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: چرا کابینه فروغی به سفارش انگلیس بسته شده بود؟ چون کشور در اشغال انگلیس بود. جنگ جهانی دوم بود و ۳ شهریور انگلیس از شمال و شوروی از جنوب به ایران حمله کرده بودند و بدون مقاومت جدی به تهران رسیده بودند و تا ۲۵ شهریور رضاخان را از سلطنت خلع کرده بودند و میخواستند به تبعید ناخواسته بفرستند ولی اجازه داده بودند که پسر رضاخان همچنان در قدرت بماند و در تهران رژه میرفتند و چه خبر بود اصلا!
روز ۳۰ شهریور هم فروغی کابینه جدید ایران را تشکیل داد که برای خودش پدیدهای بود و وزرا با رضایت و تأیید سفیر انگلیس در تهران انتخاب شده بودند تا کشور اشغالشده ایران بالاخره یک دولتی داشته باشد. در میان این وزیران سفارشی سرلشکر «احمد نخجوان» که وزیر جنگ شده بود وضعیتی ویژه داشت و وزارت برایش پاداشی از طرف انگلیسیها بود؟ پاداش چی؟ خیانت!
سرلشکر «احمد نخجوان» در همان آغاز حمله انگلیس و شوروی که به اشغال ایران منجر شد، تمام سربازان وظیفه ارتش را به مرخصی فرستاد!
سربازان بلاتکلیف و گرسنه
ماجرای احمد نخجوان را که عجیب و غریب هم هست خیلیها نشنیدهاند. این جناب احمدخان نخجوان روز ۳ شهریور که انگلیس و شوروی به ایران حمله کردند کفیل وزارت جنگ بود. ایشان چه کرد آن روز؟ بنا به حکم وظیفه و سمتی که داشت باید ارتش را برای دفاع از کشور فرماندهی و ساماندهی میکرد، ولی به جایش چند روز بعد در ۸ شهریور جلسهای با شورای عالی ارتش شامل تعدادی از افسران و وزرا گذاشت و یک طرحی داد برای لغو نظام وظیفه و استخدام سرباز پیمانی!
بر اساس این طرح تمام سربازان وظیفه از پادگانهای ارتش مرخص میشدند و به جایشان ۳۰ هزار سرباز با حقوق ماهی ۳۵ تومان برای حفاظت از وزارتخانهها و اماکن دولتی استخدام میشدند. چنین طرحی در چنان موقعیتی نامی جز خیانت نمیتواند داشته باشد. همینطوری طرح را ارائه کردند و تصویب کردند و دستور صادر شد که سربازان وظیفه پادگانها را ترک کنند! نتیجه هم اینکه پادگانها خالی شد و ارتش فرو پاشید و در واقع منحل شد و توانی برای مقابله با پیشروی متجاوزان باقی نماند و ایران بیدفاع بود وضعیت بدتر هم شد و تاریخ میگوید انبوهی از سربازان بلاتکلیف در خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ دیده میشدند و گرسنه هم مانده بودند.
.
بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ
و جان خود را در راه تو بخشید تا بندگانت را نادانی و سرگردانی در بیراهه نجات دهد.
✍فرازی از زیارت اربعین امام حسین (ع)
And sacrficed his soul for You to save Your servants from ignorance and perplexity of straying off
A part of Imam Hussain's Ziarah on the Arbaeen Day
#حدیث #اربعین #امام_حسین #hussain #arbaein #hussainday #explore #سبک_زندگی #ایماء #گرافیک #عکس #آیکون #وکتور #گرافیکی #موبایل_گرافی #مذهبی #عکس_نوشته #طراحی #احادیث#اسلام #قرآن #زندگی #مهربانی #عشق #نور #خدا #عاشقانه #هنر
#اکسپلور #اکسپلور_اینستاگرام
@eimagraphy
دغدغه مندی
کانال دوستان خودمونه!!!!
مشغول تولید عکس نوشته های مذهبی با کیفیت هستند
حمایتشون کنید...
🔴امام خامنه ای:
♦️ما مدت هشت سال از حيثيت، ناموس، دين، تماميت ارضى، مردم، انقلاب، حكومت، نظام اسلامى و قرآن دفاع كرديم و چنين دفاعى، مقدس است.
🌸 هفته دفاع مقدس گرامی باد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#ملت_حسین_به_رهبری_حسین (علیه السلام )
🆔 @daghdaghemand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ممنون از اینکه آمدی آقای ما شدی...
حجت الاسلام میرزا محمدی
#شب_جمعه
#زیارت_سیدالشهداء
#شهدا
#هفته_دفاع_مقدس
@daghdaghemand
🔰 درس بزرگ شهیدان به ملت ایران
👈 هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست
🔻 فداکاری مخلصانهی شهیدان عالیمقام و دیگر ایثارگران، پیروزی را به ملت ایران هدیه کرد و خون مطهّر آنان حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد. این درس بزرگ آن اسوههای ایثار است؛ هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست. و ملت ایران این یادگار ارجمند را هرگز از خاطر نخواهد برد انشاءالله.
🌷 بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران. ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
💻 @Khamenei_ir
🌹 علی لندی؛قهرمان ۱۵ ساله ایذه ای، شهید شد.
روز ۱۸ شهریورماه امسال در حالیکه علی لندی به خانه خالهاش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی۸۰ ساله و دخترش به دلیل آتش گرفتن کپسول پیکنیک در میان شعلههای آتش گرفتار بودند و جانشان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر ۱۵ ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خالهاش برد تا از بالکن بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.
دقایقی بعد از این حادثه علی که دچار سوختگی ۹۰ درصدی شده بود به بیمارستان منتقل شد. ۲ زن دیگر هم یکی بهطور سطحی و دیگری با درصدی بیشتر دچار سوختگی شده بودند، اما شرایط علی وخیم بود. به همین دلیل او برای انجام درمان تخصصی به بیمارستان امام موسی کاظم در اصفهان منتقل شد.
علیرغم تلاش بالای پزشکان و کادر درمانی بیمارستان این نوجوان قهرمان شب گذشته در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان آسمانی شد.
نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی شهادت جوانمرد ایذه ای را به خانواده مخترمش تسلیت عرض می کند و برای روح آن نوجوان بزرگ آرزوی علو درجات دارد.
#علی_لندی
#قهرمان
🆔 @daghdaghemand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تماشایی
🌷 نوجوان قهرمان آسمانی شد
📲 نسخه مناسب اشتراک در شبکههای اجتماعی
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei
(به بهانه ی هفته ی دفاع مقدس
و عرض تعظیم و خاکساری به مقام شهدای والا مقام)
«ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه.»
نهج البلاغه خطبه ۲۷
«سلام بر حماسهسازان همیشه جاوید روحانیت که رسالۀ علمیه و عملیۀ خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتهاند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابۀ ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساختهاند. افتخار و آفرین بر شهداى حوزه و روحانیت که در هنگامۀ نبرد رشتۀ تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پاى حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانى عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سرودهاند...» منشور روحانیت مرحوم امام خمینی
هر کدام از بزرگان و علما دین، در مسایل مختلف علمی نظرات متفاوت و شایان ذکری دارند که متناسب با وزان علمی خویش، در مسایل مختلف قلم فرسایی نموده و برای روزگاران حال و آینده به یادگار گذاشته اند.
بعضا پیش می آید که در فقره ای از مسایل اختلافات جدی نیز در نظرات وجود دارد که ممکن است موجب تغییر مسیر آن موضوع نیز گردد.
اما در عرصه ی جهاد و شهادت که امروزه در دوران حکومت اسلامی، به برکت انقلاب اسلامی به رهبری مرحوم امام خمینی، رونق و جلوه ی بسیار ویژه ای به خود گرفته است و میتوان اذعان داشت که در طول تاریخ بی نظیر است، تقریبا اکثریت قریب به اتفاق بزرگان و علماء دین، وقتی به مسیله در ابواب فقهی (جهاد و شهادت) میرسند، سر تعظیم بر آستان رفیع و شامخ شهدای والا مقام انقلاب اسلامی فرود آورده و معترفند که آن چه در مقام علمی و کتاب و مباحثات خواندیم و شنیدیم، این شهدا آن را به عرصه ی عمل آورده و جامه ی عینیت به آن پوشانده و عمل نمودند و با شهادت به سر منزل مقصود یعنی قرب الهی رسیدند.
نمونه ای از خیل ارادتمندان و دلسپردگان به مکتب شهدا، مرحوم امام خمینی ره که حقا به عنوان پرچمدار ارتباط و ارادت به شهدا و خانواده ی شهدا محسوب میشود، به علما و بزرگان می فرماید: «پنجاه سال عبادت کردید قبول باشد، یک بار هم وصیت نامه ی شهدا را بخوانید.»
یعنی تمام زحماتی که شما بزرگان در راه اعتلای پرچم حق و کلمه الله به جان خریدید و یک عمر تلاشی که برای رسیدن به قرب و رضوان الهی نمودید، برابری میکند با حضور چند صباحی رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل که با خود سازی و ایمان واقعی، برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب، در صحنه های مختلف نبرد حضور یافته و به انجام وظیفه همت گماردند و در آخر سر، بهترین دعای امیرالمومنین که آرزوی شهادت برای جناب کمیل بود، نصیب و روزیشان شد و طلایه داری پیشبری اسلام را بر عهده گرفتند.
یا فرمایشاتی که مرحوم امام در منشور روحانیت خطاب به شهدا علی الخصوص شهدای روحانیت بیان فرموده اند، بسیار جای تامل و تانی دارد که چه میشود یک عالم ربانی که عمری خود را وقف احیای شعایر اسلامی نموده و در هیچ بحث علمی و فقهی به این راحتی نظر خویش را بیان نکرده و یا نسبت به دیگر علما بسیار با دقت و ملاحظه مطالب را بیان میکنند، به این مسیله که میرسند، به این صراحت و جدیت، علما را توصیه به قرائت و مطالعه ی وصیت نامه و خاطرات و زندگینامه شهدا می نماید.
در فرمایشی دیگر حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله در پاسخ به استفتاء رزمندگان در یک مسیله ی فقهی می فرمایند که حاضرم تمام عمر علمی و تلاش هایی که در راه دین نمودم را به شما بدهم و یک نماز شما را در جبهه با وضعیت نامناسب جسمی و شرایط نامناسب دریافت کنم.
و یا فرمایشات و برخوردهای دیگر بزرگان در مواجهه با این جریان و اتفاق و تفکر دارند که بسیار قابل توجه و دقت است.
با عنایت به همه ی این فرمایشات و برخوردها و همچنین فرمایش امیرالمومنین که در طلیعه ی نوشتار به آن اشاره شد، در میابیم که مقوله ی جهاد و شهادت را باید فراتر از یک باب فقهی نگریست و میتوان آن را به پهنای یک تاریخ و یک تمدن محسوب کرد که با حاکمیت این تفکر، بسیار متفاوت میتوان زیست و حیات طیبه را حتی در دوران زندگانی مادی تجربه نمود.
در پایان ما نیز به تبعیت از امام المتقین امیرالمومنین دعا و درخواست ایشان از خداوند متعال را که در خطبه ی ۲۳ نهجالبلاغه بیان شده مسئلت می نماییم که فرمود:
«نسأل الله منازل الشهدا و معایشه السعداء» و عاجزانه طلب میکنیم که چنین رزقی نصیبمان گردد و عاقبتمان ختم به شهادت...
والسلام
سرباز وظیفه
علی اکبر یزدیان
۳.۷.۱۴۰۰
#دفاع_مقدس
#شهدا
#شهادت
#مردان_بی_ادعا
#رزمندگان
#مرا_اسب_سفیدی_بود_روزی
@daghdaghemand
⭕️علامه حسن زاده آملی به لقاالله پیوست
🔸علامه حسن زاده آملی امروز صبح در بیمارستان به علت عارضه ریوی بستری شدند ومتاسفانه ساعاتی پیش دارفانی راوداع گفتند.
╭┅───┅╮
@daghdaghemand
╰┅───┅
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی
◾ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی را تسلیت گفتند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسنزادهی آملی رحمةاللهعلیه را دریافت کردم.
◾ این روحانی دانشمند و ذوفنون از جملهی چهرههای نادر و فاخری بود که نمونههای معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را مینوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهرهمند میسازد. نوشتهها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود انشاءالله.
▫️ اینجانب به همهی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۴ مهر ۱۴۰۰
رابطه حاکمان با مردم_2021_08_21_19_51_36_209.mp3
1.68M
🔉 رابطه حاکمان با مردم
🎙 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🗓 ۶/دی/۹۸
⏱مدت زمان: ۴:۳۸ثانیه
📥دریافت صوت کامل سخنرانی با موضوع: « برنامه گام دوم »👇👇
https://eitaa.com/asaremahdavi_arfae/3575
🆔 @daghdaghemand
14.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشق علت داره
این که برات میمیرم
واقعیت داره
#باب_الحسین
#اربعین
#کل_الخیر_فی_باب_الحسین
@daghdaghemand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اکولایزر
شریک شدن در ثواب های امیرالمومنین علیه السلام
حجت الاسلام یزدیان
#اربعین
#اهل_بیت
#نهج_البلاغه
#ما_نهج_البلاغه_میخوانیم
@daghdaghemand
شعر سپید استاد سیدعلی موسوی گرمارودی در وصف #امیرالمومنین علیه السلام:
خجسته باد نام خداوند، نیکوترین آفریدگاران
که تو را آفرید.
از تو در شگفت هم نمی توانم بود
که دیدن بزرگیت را، چشم کوچک من بسنده نیست:
مور، چه می داند که بر دیواره ی اهرام می گذرد
یا بر خشتی خام.
تو، آن بلندترین هرمی که فرعونِ تخیّل می تواند ساخت
و من، آن کوچکترین مور، که بلندای تو را در چشم نمی تواند داشت
*
پایی را به فراغت بر مریّخ، هِشته ای
و زلالِ چشمان را با خون آفتاب، آغشته
ستارگان را با سرانگشتان، از سرِ طیبَت، می شکنی
و در جیب جبریل می نهی
و یا به فرشتگان دیگر می دهی
به همان آسودگی که نان توشه ی جوین افطار را به سحر می شکستی
یا، در آوردگاه،
به شکستن بندگان بت، کمر می بستی
*
چگونه این چنین که بلند بر زَبَرِ ما سوا ایستاده ای
در کنار تنور پیرزنی جای می گیری،
و زیر مهمیز کودکانه بچگکان یتیم،
و در بازارِ تنگِ کوفه...؟
*
پیش از تو، هیچ اقیانوس را نمی شناختم
که عمود بر زمین بایستد...
پیش از تو، هیچ خدایی را ندیده بودم
که پای افزاری وصله دار به پا کند،
و مَشکی کهنه بر دوش کشد
و بردگان را برادر باشد.
آه ای خدای نیمه شب های کوفه ی تنگ.
ای روشن ِ خدا
در شبهای پیوسته ی تاریخ
ای روح لیلة القدر
حتّی اذا مَطلعِ الفجر
اگر تو نه از خدایی
چرا نسل خدایی حجاز «فیصله» یافته است...؟
نه، بذرِ تو، از تبار مغیلان نیست...
*
خدا را، اگر از شمشیرت هنوز خون منافق می چکد،
با گریه ی یتیمکان کوفه، همنوا مباش!
شگرفیِ تو، عقل را دیوانه می کند
و منطق را به خود سوزی وا می دارد
*
خِرَد به قبضه ی شمشیرت بوسه می زند
و دل در سرشک تو، زنگارِ خویش، می شوید
اما:
چون از این آمیزه ی خون و اشک
جامی به هر سیاه مست دهند،
قالب تهی خواهد کرد.
*
شب از چشم تو، آرامش را به وام دارد
و توفان، از خشم تو، خروش را.
کلام تو، گیاه را بارور می کند
و از نـَفـَست گل می روید
چاه، از آن زمان که تو در آن گریستی، جوشان است.
سحر از سپیده ی چشمان تو، می شکوفد
و شب در سیاهیِ آن، به نماز می ایستد.
هیچ ستاره نیست که وامدارِ نگاه تو نیست
لبخند تو، اجازه ی زندگی است
هیچ شکوفه نیست کز تبار گلخند تو نیست
*
زمان، در خشم تو، از بیم سِترون می شود
شمشیرت به قاطعیّتِ «سِجیّل» می شکافد
و به روانی خون، از رگها می گذرد
و به رسایی شعر، در مغز می نشیند
و چون فرود آید، جز با جان بر نخواهد خاست
*
چشمی که تو را دیده است، چشم خداست.
ای دیدنی تر
گیرم به چشمخانه ی عَمّار
یا در کاسه ی سر بوذر
*
هلا، ای رهگذاران دارالخلافه!
ای خرما فروشان کوفه!
ای ساربانان ساده ی روستا!
تمام بصیرتم برخی چشم شمایان باد
اگر به نیمروز، چون از کوچه های کوفه می گذشته اید:
از دیدگان، معبری برای علی ساخته باشید
گیرم، که هیچ او را نشناخته باشید.
*
چگونه شمشیری زهراگین
پیشانی بلند تو، این کتاب خداوند را، از هم می گشاید
چگونه می توان به شمشیری، دریایی را شکافت.
*
به پای تو می گریم
با اندوهی، والاتر از غمگزایی عشق
و دیرینگی غم
برای تو با چشمِ همه ی محرومان می گریم
با چشمانی: یتیم ِ ندیدنتگریه ام، شعر شبانه ی غم توست...
*
هنگام که به همراه آفتاب
به خانه ی یتیمکان بیوه زنی تابیدی
وصَولتِ حیدری را
دستمایه ی شادی کودکانه شان کردی
و بر آن شانه، که پیامبر پای ننهاد
کودکان را نشاندی
و از آن دهان که هَرّای شیر می خروشید
کلمات کودکانه تراوید،
آیا تاریخ، به تحیّر، بر دَرِ سرای، خشک و لرزان نمانده بود؟
در اُحُد
که گلبوسه ی زخم ها، تنت را دشتِ شقایق کرده بود،
مگر از کدام باده ی مهر، مست بودیکه با تازیانه ی هشتاد زخم، برخود حدّ زدی؟
*
کدام وامدار ترید؟
دین به تو، یا تو بدان؟
هیچ دینی نیست که وامدار تو نیست
*
دری که به باغ ِ بینش ما گشوده ای
هزار بار خیبری تر است
مرحبا به بازوان اندیشه و کردار تو
شعر سپید من، رو سیاه ماند
که در فضای تو، به بی وزنی افتاد
هر چند، کلام از تو وزن می گیرد
وسعت تو را، چگونه در سخنِ تنگمایه، گنجانم؟
تو را در کدام نقطه باید بپایان برد؟
تو را که چون معنی نقطه مطلقی.
الله اکبر
آیا خدا نیز در تو به شگفتی در نمی نگرد؟
فتبارک الله، تبارک الله
تبارک الله احسن الخالقین
خجسته باد نام خداوند
که نیکوترین آفریدگاران است
و نام تو
که نیکوترین آفریدگانی.
#ثقلین
#اهل_بیت
@daghdaghemand