eitaa logo
دَیّان‌ُالدّیٖن
236 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
39 فایل
💠«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللهِ وَ دَیّانَ دینِهِ» 🔷سلام بر تو ای باب خدا (وسیله ارتباط و ایصال خلق به حق) و حاکم و جزادهندهٔ دین خدا 🔺زیارت آل یٰس 🔶قرارگاه پدافند رسانه‌ای و جهاد تبیین 🆔 https://eitaa.com/daiiani 🆔 https://virasty.com/dayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 (علیه السلام): «لا وَاللهِ لا یکونُ ما تَمُدُّونَ اِلیه اَعیُنَکُم حتّی تُغَربَلُوا. لا وَاللهِ لا یکونُ ما تَمُدُّونَ اِلیه اَعیُنَکُم حتّی تُمیَّزُوا. و لا وَاللهِ لا یکونُ ما تَمُدُّونَ اِلیه اَعیُنَکُم إلّا بَعدَ إیاسٍ» 🔻«نه قسم به خدا آنچه چشم انتظارش هستید واقع نمی‌شود تا این که غربال بشوید. نه به خدا قسم آنچه چشم انتظارش هستید واقع نمی‌شود تا اینکه (خوب و بدتان) از یکدیگر تمیز داده شوید. نه قسم به خدا آنچه چشم انتظارش هستید واقع نمی‌شود مگر پس از یأس و ناامیدی.» 📚بحارالانوار ج ۵۲ ص ۱۱۲ ح ۲۳ 🔹: «قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود، این، آن امید بزرگ است...» ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
24.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛‌دو هشدار از امامین انقلاب: مراقب باشیم از مسیر برنگردیم... 💥«اگر دیر بجنبیم اسلام آمریکایی از جلسات سیاسیون ظاهرالصلاح وابسته به آمریکا و نیز از همین ها و دانشگاهها چنان زیبا برای جهان پابرهنگان تشنه عدالت ترسیم می‌گردد که همگی محکوم به فنا هستیم...» ➖ ۳ تیر ۱۳۶۷
🔷(ع) به امتحان سخت غیبت که بسیاری در آن زمین می خورند، اشاره فرموده اند: «اِنَّ هذا الاَمرَ لا یَأتیکُم إلّا بَعدَ إیاسٍ. لا وَاللهِ حَتّی تُمَیِّزوا. لا وَاللهِ حتّی تُمحَّصُوا» 🔻«این امر (فرج امام زمان(ع)) برای شما محقق نمی شود مگر بعد از ناامیدی. نه به خدا قسم محقّق نمی شود تا اینکه (خوب و بد شما) از هم جدا شوید. نه به خدا قسم محقّق نمی شود مگر این که از ناخالصی ها پاک بشوید.» 📚 بحارالانوار ج ۵۲ ص ۱۱۱ ح ۲۰.
🔷 (علیه السّلام) خطاب به محمد بن مسلم فرمود: «پیش از قیام قائم(عج)، نشانه‌هایی است که خداوند آنها را ظاهر خواهد ساخت».محمد بن مسلم پرسید: آنها چیست؟ فرمود: خداوند آنها را چنین بیان فرموده است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ» (سوره بقره/۱۵۵) «لنبلونّکم»،یعنی: امتحان می‌کنیم شما مؤمنان را قبل از خروج قائم(عج) «بشی من الخوف»؛یعنی: به وسیلۀ پادشاهان...در آخر سلطنت آنها. «و الجوع»؛ یعنی: با گرانی قیمت‌ها «و نقص من الاموال»؛یعنی: با کسادی تجارت و کمی درآمد «و الانفس»، یعنی: با کمی رشد زراعت «و بشّر الصابرین»، یعنی: نوید بده در آن زمان، صبرپیشگان را با ظهور قائم(عج) و آن بعد از یک فتنه سخت و کمرشکن است که هر دوستی و خویشی را درهم می‌ریزد... «إن قدّام القائم علامات تكون من اللّه عزّ و جلّ. فقال: و ما هي؟. قال: قول اللّه عزّ و جلّ: وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ اَلْخَوْفِ وَ اَلْجُوعِ، وَ نَقْصٍ مِنَ اَلْأَمْوََالِ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَرََاتِ، وَ بَشِّرِ اَلصَّابِرِينَ: و لنبلونكم: يعني المؤمنين، قبل خروج القائم بشي‌ء من الخوف: من ملوك بني فلان في آخر سلطانهم، و الجوع: بغلاء أسعارهم، و نقص من الأموال: بكساد التجارات و قلة الفضل، و نقص من الأنفس: موت ذريع، و نقص من الثمرات: قلة ريع ما يزرع، و بشّر الصابرين» 📚 یوم الخلاص، ج ١، ص ۱۷۵؛ غيبت نعماني، ص ۱۳۲; اعلام الوري، ص ۴۲۷; الزام الناصب، ص ۱۸، ۱۷۵ و ۱۸۵; ارشاد مفيد، ص ۳۴۰; منتخب الاثر، ص ۴۴۰، ينابيع المودّة، ج ۳، ص ۷۶; المهدي، ص ۱۹۷; بشارة الاسلام، ص ۱۷۶; الامام المهدي، ص ۳۳.
🚨هشدار (قدس سره) پیرامون حذف انقلابی‌ها توسط نفوذی‌ها: «مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده‌ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می‌خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شکست در آستین دارند، در حوزه‌ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده‌ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و را نابود می‌کنند. اینها با قیافه‌ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی دین معرفی می‌کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم.» صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱ » صفحه ۸۷
🚨مدعیان محترم؛ گر وا نمی‌کنی گرهی، خود گره مباش ... 🔹امام ‎ (علیه‌السلام): «إنّ الله غضب علی الشّیعة ، فخیّرنی نفسی أو هم ، فوقیتهم والله بنفسی !» «تحقیقا خداوند بر این شیعیان خشم گرفت، پس مرا مخیّر که من عذاب را به خود بگیرم یا بر آنان روا دارم، ولی به خدا سوگند من با خریدن عذاب بر خود آنان را حفظ کردم. 📚 کافی ج ۱ ص ۲۶۰ 🔹 حضرت امام‌کاظم(ع): «لوْ مَيَّزتُ شِيعَتِی لَمْ أَجِدهُمْ إلَّا وَاصِفَةٌ وَ لَوْ اِمْتَحَنتُهُمْ لَما وَجَدتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّين وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَما خَلَصَ مِنَ الْاَلفِ وَاحِدٍ وَ لَوْ غَرْبَلتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنهُمْ إلَّا مَا كَانَ لِی، إنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الْأرَائِِک، فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السِّلَام، إنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السَّلَام مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُه.» 🔻« اگر بخواهم شیعیانم را جداکنم، درمیان آنان جزمدعی تشیع نیابم. - اگر آنان را امتحان کنم، جزمرتد از آنان نخواهد ماند. - اگر میان آنان گزینش کنم بین هزار مدعی تشیع، یک نفر خالص پیدا نشود. ‏- اگر آنان را غربال کنم جز آنچه نزد من است ( اصحاب نزدیک) در غربال کسی نخواهد ماند. - آنان طولانی بر اریکه‌ها و تخت‌ها یلم می‌دهند و می‌گویند ما شیعه علی علیه‌السلام هستیم! - علی (علیه‌السلام) فقط و فقط کسی است که کارش، ادعا و سخنش را تأیید کند.» 📚 الكافی، ج ۸، ص ۲۲۸
🔷 (علیه السلام): «وَاللهِ لَتُكْسَّرُنَّ تَكَسُّرَ الزُّجَاجِ، وَإِنَّ الزُّجَاجَ لَيُعَادُ فَيَعُودُ (كَمَا كَانَ) وَاللهِ لَتُكَسَّرُنَّ تَكَسُّرَ الفَخَّارَ، فَإِنَّ الفَخَّارَ لَيَتَكَسَّرُ فَلَا يَعُودُ كَمَا كَانَ (وَ)وَاللهِ لَتُغَرْبَلُنَّ (وَ)وَاللهِ لَتُمَيَّزُنَّ (وَ)وَاللهِ لَتُمَحَّصُنَّ حَتَّى لا يَبْقَى مِنْكُمْ إِلّا الأَقَلُّ، وَصَعَّرَ كَفَّهُ ( در روایت مشابه : به جای حتی ... : {كما يغربل الزؤان من القمح})». ترجمه : ربیع بن محمد المسلی روایت میكند كه امام صادق به من فرمود: به خدا قسم مانند شكستن شیشه شكسته می شوید و بدرستی كه شیشه بازگردانده می شود و به همانگونه كه بوده است بر می گردد و به خدا قسم شما مانند كوزه ها شكسته می شوید و همانا كه كوزه همانگونه كه بوده است بر نمی گردد به خدا قسم شما از همدیگر جدا می شوید به خدا قسم شما را خالص می شوید تا اینکه تعداد بسیار اندگی از شما باقی می مانید، آنگاه دست خود را برگرداند. (در روایت مشابه : به جای تا اینکه ... آمده : به خدا قسم شما را مانند غربال كردن تلخه گندم از گندم غربال می شوید.) 📚الغیبه، شیخ طوسی ص۳۴۰ ح٢٨٩؛ تفسیر عیاشی،عیاشی،ج1ص۱۹۹ح۱۴۶ ؛الغیبه،نعمانی،ص۲۰۵ح۸ ؛ الغیبه،نعمانی، ص٢١٥ ب١٢ ح١٣؛ بحار الانوار،مجلسی،ج ۵ ص ۲۱۵ ح ۱ ؛ بحار الانوار،مجلسی،ج ۵۲ ص ۱۰۱ ب٢١ ح ۳؛ بشارة الإسلام: ص٣٤٠، ح٢٨٩، ب٧؛ منتخب الأثر: ص٣١٥ ف٢ ب٤٧ ح٦ 🔻 : «قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. در روایات، «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ» است؛ بشدت امتحان می‌شوید؛ فشار داده می‌شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می‌شوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفیِ مهدی موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر می‌شود؛ این، آن امید بزرگ است...» بیانات در دیدار مردم قم - ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
🔷 (عليه السلام): «لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغْرَبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُساطُنَّ سَوْطَ الْقَدَرِ حَتّى يَعودَ اَسْفَلُكُمْ اَعْلاكُمْ وَ اَعْلاكُمْ اَسْفَلَكُم» 🔻«به يقين، همگى در غربال آزمايش، به هم درآميخته و غربال مى شويد [تا خوبتان از بد، جدا گردد] و همچون محتويات ديگ، زير و رو مى شويد تا فرودستتان، فرادست گردد و فرادستتان، فرودست شود.» نهج البلاغه، از خطبه ۱۶
🔷 (عليه السلام) : «والله لتمحصن والله لتميزن ، والله لتغربلن حتى لا يبقى منكم إلا الاندر؟ قلت : وما الاندر قال : البيدر ، وهو أن يدخل الرجل قبة الطعام يطين عليه ثم يخرجه ، وقد تأكل بعضه فلا يزال ينقيه ، ثم يكن عليه يخرجه حتى يفعل ذلك ثلاث مرات حتى يبقى ما لا يضره شئ» بحار الأنوار جلد : ۵ صفحه : ۲۱۶ ح:۱ 🔻«به خدا قسم كه در بوته آزمايش گداخته مى شويد؛ به خدا قسم كه از يكديگر متمايز مى شويد، به خدا قسم كه غربال مى شويد، چندان كه از شما جز تعداد اندکی باقى نماند؛ عرض كردم: آن تعداد اندک کدامند؟ فرمود: خرمنگاه(انبار غلّه)، آن است که انسان وارد چاله طعام شده و روی آن را گِل می‌کند و وقتی آن را بیرون می‌آورد (می بیند که) مقداری از آن خورده شده (آفت زده)و به تمیز کردن آن ادامه می‌دهد، (این موضوع کرارا اتفاق می افتد تا اینکه) باید آن خوراکی را بیرون بیاورد تا سه بار این کار را انجام دهد. تا زمانی که آنچه (اندکی) باقی می ماند که به آن آسیبی نرسیده است.»
🔷رُوِيَ عن جابر الجعفي قال : قلت قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ عَلَیْهِ السَّلاَمُ مَتَی یَکُونُ فَرَجُکُمْ فَقَالَ هَیْهَاتَ هَیْهَاتَ لاَ یَکُونُ فَرَجُنَا حَتَّی تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا یَقُولُهَا ثَلاَثاً حَتَّی یُذْهِبَ [اَللَّهُ تَعَالَی] اَلْکَدِرَ وَ یُبْقِیَ اَلصَّفْوَ». 🔻جابر جعفی گفته است: به محضر مبارک امام باقر علیه السّلام عرض کردم: فرج شما اهل بیت علیهم السّلام چه زمانی خواهد بود؟ حضرت فرمودند: «هیهات، هیهات! فرج واقع نخواهد شد؛ مگر بعد از آن‌که شما غربال شوید، بعد [دوباره] غربال شوید، بعد [بار سوم] غربال شوید-این جمله را سه مرتبه تکرار کردند- تا این‌که خداوند کدورت‌ها را از بین برده، صفا و پاکی باقی بماند.» الغيبة (للطوسی) , جلد۱ , صفحه۳۳۹ بحار الانوار ج ۵۲ ص ۱۱۳ ح ۲۸
🔷امام صادق (علیه السلام): «قَالَ لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَنْ يُمَحَّصُوا وَ يُمَيَّزُوا وَ يُغَرْبَلُوا وَ يُسْتَخْرَجُ فِي الْغِرْبَالِ خَلْقٌ كَثِيرٌ» «ناگزیر، مردمان امتحان می شوند و از هم تمییز می‌یابند و غربال می‌شوند و بسیاری از غربال بیرون می‌روند و در امتحان، موفق نمی‌شوند» 📚اصول کافی، جلد ۴ صفحه ۱۸۴ ؛ جلد۱ صفحه ۳۷۰ الغيبة للنعماني ، جلد ۶ صفحه ۲۰۴
🔷امام باقر (عليه السلام) : «لتمحصن يا معشر الشيعة شيعة آل محمد کمخيض الکحل في العين لأن صاحب الکحل يعلم متي يقع في العين، ولا يعلم متي يذهب، فيصبح أحدکم وهو يري أنه علي شريعة من أمرنا فيمسي وقد خرج منها، ويمسي وهو علي شريعة من أمرنا فيصبح وقد خرج منها.» «اي شيعيان آل محمد - صلي الله عليه وآله -! يقينا ناخالص هاي شما از شما جدا خواهند شد. همچون سرمه در چشم که سرمه کش مي داند چه زمان سرمه در چشم مي رود، اما نمي داند کي از چشمم مي رود. ناخالص هاي شما هم صبح مي کنند در حالي که بر اميري از ولايت ما گام بر مي دارند. وغروب مي کنند، در حالي که از آن بيرون رفته اند. و(بالعکس) شامگاهان در مسيري از ولايت مايند وصبح مي کنند در حالي که از آن خارج شده اند.» 📚بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۱۰۱ حدیث ۲