امام صادق(ع):
«یا زُرارَة! إِنَّ السَّماءَ بَکَتْ عَلی الْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلام اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالدَّمِ وَ إِنَّ الْأَرْضَ بَکَتْ أرْبَعینَ صَباحاً بِالسَّواءِ وَ إِنًّ الشَّمْسَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالْکُسُوفِ وَ الْحَمْرَةَ... وَ إِنَّ الْمَلائکَةَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً عَلَی الْحُسَینِ(ع)؛
ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد و زمین چهل روز برای عزای آن حضرت گریست به تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست... و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند».
(مستدرک الوسائل/ج10/ص314)
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
📌 خواصِ بیخواص!
▪️ در کربلا بعضی از خواص حاضر نبودند حرکتِ موثری انجام دهند. به خاطر دنیا، راحتی، جایگاه و مقام و... به تکلیفشان عمل نکردند و همین انجام ندادنِ تکلیف از سوی خواص، علتی برای توجیه آوردنِ عوام شد. عوام از خواص تبعیت کردن و امام تنها ماند.
▫️ در زمان ما هم خواصِ جامعه، شاخص هستند؛ مثلا جزء بزرگانِ سیاست یا عالم و... هستند و در هر صورت بیش از سایرین در چشماند و در نتیجه برای عوام، الگو محسوب میشوند. پس کوچکترین سهل انگاریِ آنها در امرِ ظهورِ امام زمان، خطرساز است. اگر خواص، دنیاطلب باشند و قادر به تصمیمگیری و عکسالعملِ سنجیده و به موقع نباشند یا از وظایفشان نسبت به امام، کوتاهی کنند، دیگر چطور میشود از مردم عادی انتظار داشت که پایِ کار امام زمان بمانند.
📎 #توجیه_المسائل_کربلا ۳۷
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
❓آیا پیامِ پنهان و نمادها در انیمیشنهای خارجی قابل سانسور است؟
🎞فیلمها و انیمیشنهای خارجی بهصورت انتخاب شده و پس از نظارت در تلویزیون پخش میشود، بدیهیست که درصورت نظارت دقیق، تصاویر و کلام مبتذل زیرتیغ سانسور خواهد رفت.
⛔️نکته حائز اهمیت در این میان محتوای انیمیشنهاست که طبعا دارای مضامینی متناسب با فرهنگ تولیدکنندگان و حتی مبتنی بر سیاست و ایدئولوژی کشورهاست.
🔺مضامینی که مغایر با فرهنگ و سبک زندگی کودک و نوجوان ایرانیست و حذف آسیبهای آن با سانسور و تغییر، سادهاندیشی است.
مراکز مهم و مطرحِ تولید کننده این محصولات به دنبال تربیت سربازان خود در دنیا هستند؛ بنابراین انتظار تربیت انسان تراز و اثرگذار که انقلاب اسلامی داعیهدار آن است، با خوراک ذهنی و روحیِ غیر توحیدی و مملو از نماد و پیامهای القایی پیدا و پنهانِ نهفته در آنها، آب در هاون کوبیدنی بیش نیست.
❓با این اوصاف آیا بهتر نیست با افزایش تولیدات داخلی و جهت دهی استعدادهای بیشمار هنرمندان جوان عرضه محصولات خارجی را به حداقل رساند؟
🔔بسیارند استعدادها و ظرفیتهای هنری جوان و متعهد که قدرت تحول و تولید محصولات داخلی متناسب با سبک زندگی ایرانی- سلامی را دارند؛ اما این مهم، نیاز به مدیران شجاع، مخلص و مدبر دارد تا از باور تولید آبگوشت بزباش عبور کرده و توان تغییرات بنیادین را داشته باشند.
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#یادداشت
🔰 نهضتی عجولانه
🔹 نهضتی که در اروپا برای احقاق حقوق پایمال شده زن صورت گرفت و باعث شد بیش از بیش به موضوع #حقوق زن رسیدگی شود در پی تحول و بحران ماشینی قرن نوزدهم و بیستم و به فلاکت افتادن کارگران و به خصوص زن بوده است.
🔸 در تاریخ آلبرماله ج ۶ ص ۸۲۳ مینویسد :«تا زمانی که دولت ها به احوال کارگران و طرز رفتار کارفرمایان به آن طبقه توجه نداشتند؛ سرمایه داران هرچه می خواستند می کردند. صاحبان کارخانه ها و زنان و کودکان خردسال را با مزد بسیار کم به کار می گماشتند و چون ساعات کاری شان زیاد بود غالباً گرفتار امراض گوناگون می شدند و در جوانی مردند».
🔹 تمام این اتفاقات تحت تاثیر فشارهای ۵۰۰ ساله و ۷۰۰ ساله به بشریت و زن بوده است. به قول ویل دورانت :«آزادی زن از عوارض انقلاب صنعتی است». نه یک منطق و دلیل انسانی و فکری. یک نهضت عجولانهای بر اساس احساسات. و این احساسات مهلت نداد که علم نظر خود را بگوید و راهنما قرار گیرد.
🔺 این نهضت یک سلسله بدبختی ها را از زن گرفت و حقوق زیادی به او داد اما در عوض بدبختی ها و بیچارگی های دیگری برای خود زن و برای جامعه بشریت به وجود آورد. مسلماً اگر آنچنان شتابزدگی به خرج داده نمیشد احقاق حقوق زن به شکل بسیار بهتر و علمی صورت میگرفت و فریاد فرزانگان از وضع نابهنجار حاضر و از آینده بسیار وحشتناک تر به فلک نمیرسید.
📖 حقوق زن و مرد از دیدگاه اسلام(مبانی)
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
❧🔆✧﷽✧🔆❧
♨️جاهلیت مدرن،
دختران و زنان سرزمین من (۲)
......
⬅️چشم های ما متوجّه این آب رفتن نمی شد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت میکرد...
⬅️ مانند بچهای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ میشود و قد میکشد و والدینش حس نمیکنند اما دیگران که کمتر او را میبینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او میشوند... ما عادت کردیم به روسریهایی که هر روز آب میرفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو...
⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بیحجابی معضل فرهنگی است، برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد.
❌برعکسش، فراوان کارهای ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلات و برنامههای عمومی یافت میشد...
⬅️ چند سال مد پوشش خانمها تغییر کرده است، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را ..........
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
❌جمهوری منها انقلاب
⚜ بالاترین شعار اعتدالیون در داخل عمل کردن به قانون است این حرف تا اینجا درست است و مشکلی ندارد اما تفسیر آنها از قانون خیلی مهم است. آنها میگویند:«هرچه مورد قبول اکثریت مردم است؛ قانون میشود.» این حرف برگرفته از اندیشههای لیبرال دموکراسی غرب است و منجر به این میگردد که ارزشهای جامع طبق خواست اکثریت جامعه انتخاب شود.
⬛️ شعار جامعه باز در ادامه مطرح میشود. جامعه باز یعنی جامعهای که در آن به حقوق افراد احترام گذاشته شود؛ لذا هر چیزی مخالف حکم افراد جامعه باشد دیکتاتوری محسوب و خشونت را در پی دارد. با این تفسیر حکم ولیفقیه میشود حاکمیت فرد بر جامعه و این حاکمیت خروج از اعتدال است.
🧕از آنجایی که این جریان در ادامه جریان سازندگی و اصلاحات است و آمده تا برای تحقق جامعه مدنی آخرین تلاشهای خود را به کار بندد. در جامعه این چنینی که در آرمانهای آن حقوق و خواستههای فرد کاملاً باید رعایت شود دیگر مسئلهای مثل حجاب یک ارزش اجتماعی تلقی نمیشود.
⚠️ اعتدالیون میخواهند ذاتیات انقلاب اسلامی را از جمهوری اسلامی سلب کنند تا از جمهوری اسلامی تنها اسم باقی بماند.
📝سید محمد حسینی /فرهنگ پویا
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭕️ تو زمانی دوستداشتنی هستی که تو را لایک کنند!
📛 روزانه به تعداد کودکان و خردسالان فضای مجازی برای کسب شهرت و توجه از سوی والدینشان اضافه میشود. والدینی که در بسیاری موارد به محض به دنیا آمدن فرزندشان برایش صفحه اجتماعی باز میکنند و تکتک رفتارها و لحظات نوزادشان را در فضای مجازی منتشر میکنند.
🔻 کودکانی که بیآنکه بخواهند در شبکه اجتماعی زندگی میکنند، مشهور میشوند و از جایی به بعد تبدیل به ابزاری برای درآمد خانوادههایشان میشنوند. طوریکه باید لباسهای عجیب بپوشند، آرایشهای خاصی انجام دهند، جملات تبلیغاتی حفظ و ادا کنند و هر لحظه رو به دوربین لبخند بزنند.
🌐 متن کامل این گزارش در لینک زیر👇🏻 بخوانید:
🔗 https://plink.ir/rbVLr
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🏞| قدیم الایام
مردم برای درس، کتاب دفتر دست میگرفتن📖
و
برای استراحت گه گاه میرفتن پای گوشی...📲
°
°
🗓| جدید الایام
ملت بـرای درس و بحث میرن سـراغ گوشی📲
و
برای استراحت همچنان میمونن سر گوشی!😐
°
°
°
ما که مجبور نیستیم مثل «خیلےها» باشیم!😊
❤️#من_و_کتاب
📚#کتابخوانی
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان
💢 #رمان_اینترنتی
1⃣ #قسمت_اول
🤓✍ من رمان خوانم. لذتی از ساعات روزم را اگر بخواهم شمارش کنم، خواندن صفحاتی است که لحظه های خالی و پر زندگیام را به خودش مشغول می کند.
😃✍ این حال خوشم را یکی دو هفته نیست که پیدا کرده ام، چند سال است که چشم و دلم را به ذهن نویسنده هایی که توان آن را دارند تا لحظات رؤیایی مرا رنگی کنند، باز کرده ام.
👦✍یادم است اولین بار که بچهها، دورهم از لذت شب بیداری و خواندن رمان می گفتند، گنگ و پراشتیاق نگاهشان می کردم.
🗣✍ اسم شخصیت ها، حرف ها، حس ها، حالات و رفتارهایشان را که تعریف می کردند، گاهی از کیفی که می بردند جیغ می زدند و صورت هایشان پر از لبخند می شد.
❌✍کار سختی نبود که من هم یکی دو تا از رمان ها را دانلود کنم و شبی، کمی از خوابم بزنم و شیرینی لحظه ها تا صبح بیدار نگهم دارد.
📲✍ این لحظه ها برای من تمامی نداشت. شروعی بود که به ذوقش از درسم می زدم، خواب نازنینم را ندیده می گرفتم، غذا را نصفهنیمه میخوردم، اصرار های خانواده برای مهمانی رفتن و گردش را رد می کردم، تا در تنهایی ها بتوانم حریصانه صفحات موبایل و کامپیوتر را چشمچرانی کنم.
😇✍حالا دیگر خواب هایم پر از خیالی بود که دوستشان داشتم و ناخود آگاه لبخند را روی لبم می نشاند.
دانشگاهمدافعانحریمولایت
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان 💢 #رمان_اینترنتی 1⃣ #قسمت_اول 🤓✍ من رمان خوانم. لذتی از ساعات ر
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان
💢 #رمان_اینترنتی
2⃣ #قسمت_دوم
😨✍ با «#قرار_نبود» همراه ترسا می شدم و قربان صدقه ی قد و بالای آرتان می رفتم.
👥✍با دو برادر «#اسطوره» هم قدم می شدم و لب جدول همراه دانیار راه می رفتم و برای معده درد برادرش دلگیر بودم.
😕✍با «دروغ شیرین» دنبال کسی می گشتم که دروغی بگوید و پشتش شیرینی یکعمر را برایم به ارمغان بیاورد.
😐✍با «پانتی بنتی» کینه هایم را با صاحب کینه در میان می گذاشتم و آخرش هم با خودش آرام می گرفتم.
😍✍ با «طواف عشق» در تمام زیارت های اجباریم امید داشتم که کسی باشد و من را بعد از زیارت هم بخواهد.
👩✍ با «بانوی قصه ها» حاضر بودم مثل زنی باشم که خودش را برای کودک های بی مادر به آبوآتش بزند، اما سر آخر نصیبش مرد جنتلمنی بشود که آرزوی هر دختری است.
😓✍ با «#گناهکار» عقده ی تنهایی و خفت آرشام را به جان می خریدم و نهایت آرشام می شد مرد شب و روزم.
✈️✍ با «توهّم عاشقی» از عرفان دل می کندم و همراه آیدین به فرانسه می رفتم.
😶✍با «#این_مرد_امشب_می_میرد» حاضر بودم یک دختر احمق جلوه کنم اما مرد وزین داستان، آخرش نصیب من بشود.
🤬✍ روزی صد ها صفحه می خواندم. گاهی از قلم نویسنده ها به تنگ می آمدم و چند تا ناسزا نثارشان می کردم، اما باز هم نمی شد که نخواند...
◀️ ادامه دارد...
#نمکتاب
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔘 به تو از دور سلام
🔹السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيد
🔸السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَات
🔹اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ
🔸الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَة
🔹و جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَة
🔸و أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاء وَ مَنَحَ النُّصْحَ
🔹 و بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَة...
#زیارت_اربعین
🌐 اربعین، حرکتی جهانی
(قسمت اول)
🔸 راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقی هاست، نه برای ایرانی و نه برای لبنانیها. در واقع، برای کشور خاصی نیست و جنبهای فراملی دارد. این خود، نشان دهنده یک زیست تمدنی است. در تمدن غرب هم، این را میبینیم. تمدن غرب متعلق به یک ملت نیست، آلمانیها، انگلیسیها، آمریکاییها، فرانسویها و دیگران همه مدعی آن هستند.
🔊 تمدن اسلامی هم، اینگونه است. تمدن اسلامی هم، زیست جغرافیایی محدود ندارد و خیلی وسیع است. این زیست، در راهپیمایی اربعین دیده میشود؛ زبانهای متنوع، نژادهای متعدد و غیره دیده میشود. در تمدنها یک امر مهم دیگری نیز هست.
📚 از آقای کسینجر در کتاب «نظم جهانی»اش خواندم که میگوید: «دلیلی که اسلام میتواند نظم جهانی حاصل از قرار دارد وستفالیا - که نظم اروپایی و غربی تحت تأثیر آن شکل گرفته است - را تحت تأثیر قرار داده و به هم بزند، قضیه دارالسلام و دارالکفر و دارالحرب است که مسلمانها به این قائل هستند».
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🌐 اربعین، حرکتی جهانی
(قسمت دوم)
🔆 تمام حرف کسینجر این است که مسلمانان میتوانند با این تقسیمبندیها، به همه نسبت برقرار کنند؛ با مؤمنین، به غیر مؤمنین و با کسانی که داخل جامعهی اسلامی زندگی میکنند اما مسلمان نیستند. تکلیف همه را مشخص میکنند. البته این را با صراحت نمیگوید و این برداشت من از متن ایشان است.
🛣 در راهپیمایی اربعین هم، ممکن است همه خیلی مقید به احکام نباشند؛ اما آنجا زندگی مؤمنانه و نظمی مؤمنانه را تجربه میکنند. آنجا فضای سکولار نیست و تکلیف همه معلوم است. سبک زندگی مقدس دیده میشود و همه با آن نسبت دارند.
✴️ برادران اهل تسنن و حتی از مذاهب دیگر مثل ارتدوکسها و کاتولیکهای مسیحی هم به این مراسم میآیند و منعی برای ایشان جهت شرکت در این راهپیمایی نیست. این نشان دهندهی آن است که راهپیمایی اربعین میتواند با فرهنگهای دیگر نسبت برقرار کند.
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
دانشگاهمدافعانحریمولایت
🌐 اربعین، حرکتی جهانی (قسمت دوم) 🔆 تمام حرف کسینجر این است که مسلمانان میتوانند با این تقسیمبندی
🌐 اربعین، حرکتی جهانی
(قسمت سوم)
🔹 پس اصولاً تمدن اسلامی - که یکی از جلوههای امروزش در جامعهی مدرن، راهپیمایی اربعین است، قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد. البته با برتری سبک زندگی اسلامی، نظم مؤمنانه و آن کانون قدسی که در آن وجود دارد.
🔸 به نظرم مهمترین بحث راهپیمایی اربعین جلوهای است از نظریه پیوستگی که توانسته یک امر سنتی را از گذشته آورده و با عبور از عالم مدرن، کاملا در یک ظهور اجتماعی به این گستردگی و با این ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان دهد.
🔗 به طوری که برخی از محققین در آمریکا بحث کرده بودند که راهپیمایی اربعین، طرح خاورمیانهی جدید آمریکا را کاملا به هم زد و ملتهای ایران، عراق، لبنان، سوریه و غیره را در یک ترکیب جدید قرار داد. نه تنها این کشورها تجزیه نشدند بلکه وحدتی مؤمنانه را در راهپیمایی اربعین تجربه کردند.
فرهنگ پویا #شماره_41
#معارف
#اربعین
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
دانشگاهمدافعانحریمولایت
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان 💢 #رمان_اینترنتی 1⃣ #قسمت_اول 🤓✍ من رمان خوانم. لذتی از ساعات ر
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان
رمان اینترنتی
💢 #رمان_اینترنتی
3️⃣ #قسمت_سوم
🤯✍🏻اعتیاد می دانید چیست؟ یک عادت که خیلی بد است، ضرر دارد، بدبختت می کند، روز و عمرت را می سوزاند.
🌈✍🏻 من اما حس می کردم این از آن دسته هایی است که دارد روزم را رنگین کمان می کند و شب هایم را پرستاره.
🌍✍🏻 باور کنید همین هم هست که از 92 درصد دختران ایران زمین بپرسید، همین را می گویند که...
📚✍🏻به غیراز دوستانم، هدی و نرگس و مهدیه...
خودشان مثل من رمان خوان بودند و حال، چند روزی است که برای خواندن درسها برنامه ریخته اند و من را در منگنهی درس درمانی گذاشته اند.
🧕🏻✍🏻نرگس میگفت: هر ماشین شاسی بلندی که از کنارم میگذره، حس میکنم آرتان یا آرشام یا دانیار یا علیرضا و امیر و دانیال الآن پشت فرمان نشستند. باذوق سرک میکشم.
😒✍🏻 اغلب یک پیرمرد مو سپید یا یک مرد جاافتاده کچل پشت فرمانه؛ هرچند که من قیافه بگیرم مثل دخترهای رمان، اونها که نه دلبرند و نه دلداری برای من.
🙄✍🏻از این همه کنف شدن خسته شدم. جوون های دوروبرم دو زار پول ندارند. تهش یک موتور دارند یا یک پراید پیت حلبی.
خندهام میگیرد از استدلال نرگس.
💰✍🏻مهدیه هم میگوید: من که پولدار دوروبرم نیست، اما الآن دلم نمیخواد یک پسر پولدار بیاد خواستگاریم. بس که رمانهایی که خوندم پولدارهاشون، بدبختی هاشون گریهم رو درآورد. همین بابایِ کارمند اداره آبم با خونه قسطیمون رو میپرستم.
❌✍🏻مخالفت میکنم و شروع میکنم به استدلال آوردن.
اما میگوید: چرا در «آمین دعایت باشم» سه تا دختری که برای سه خانوادهی پولدار بودند از بس پدرشون به مادرشون خیانت کرده بود یا دعوا و مشکل بیتوجهی داشتند، از خونه بیرون زده بودند؟ یا در رمان «این مرد امشب میمیرد» با اون زندگی سلطنتیشون همشون یکجور بدبخت بودند.
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
دانشگاهمدافعانحریمولایت
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان رمان اینترنتی 💢 #رمان_اینترنتی 3️⃣ #قسمت_سوم 🤯✍🏻اعتیاد می دانید
🧐یادداشتهای یک رمان اینترنتی خوان
رمان اینترنتی
💢 #رمان_اینترنتی
4⃣ #قسمت_چهارم
🕸️✍🏻صحنههای رمان از مقابلم رژه میرود. چند کانال تلگرام هم دارم میخوانم. زندگیهایی که به تصویر کشیده شدهاند، همهاش پر از پول و امکاناتی است که دورش غصه ی شخصیتهای قصه مثل تارعنکبوت تنیده شده است.
💞✍🏻چند وقت است که هرچه رمان میخوانم همین است. دلخوشی ای نیست تا اینکه عاشق میشوند. فکر که میکنم میبینم زیباترین لحظات نوجوانی هایشان پر از غصه و خیانت پدر و مادر و طلاق عاطفی و رقابت در کار آنها بوده و دختران و پسران رؤیاهای من تنها با پوششهای زیبا خودشان را شاد جلوه میدادند.
👥✍🏻نه این که لذت خواندنم از بین برود، نه! اما حالا که دارم آن رمان «آچمز» را آنلاین میخوانم، میبینم امیر و دلارام که قرار است عاشق هم بشنوند، هردوی آنها با آن ماشینهای لوکس و زیبایی فریبنده شان هیچکدام کودکی، نوجوانی و جوانی خوبی نداشتهاند؛ پرغصه اند یا آرام؟
❌✍🏻یا رمان «همیشه تلخ نوشتم» نه شهاب خوشبخت داستان است، نه یکتا. تلخیهای زندگیشان گاهی کامم را چنان تلخ میکند و خودکشی پریای داستان دلگیر، که نمیخواهم ادامه دهم. نمیدانم که شما رمان الهام جنت را میخوانید یا نه، مرد پولدار داستان پر از کینه است به خاطر...
یا رمانِ ...
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد