eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
473 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#دوباره_استقلال_دوباره_آزادی👇 #کنفرانس_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #جریان_شناسی_سیاسی 📛#واکاوی_"نف
🔰چکیده: 🔻 1⃣ایجاد دنیای اسلام و امت اسلامی، از یک سو مرحله نهایی فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر، ایجاد امت اسلامی، نیازمند وحدت و همدلی مسلمین منطقه و جهان است. 2⃣ بر این اساس یکی از مهمترین کارویژههای مهم جمهوری اسلامی حرکت در مسیر گسترش فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی و بسترسازی برای ایجاد امت اسلامی از این طریق است. پرسش کانونی در این میان این است که برای ایجاد امت اسلامی، چه باید کرد و راهکار دستیابی به آن چیست؟ 3⃣ مقاله حاضر تلاش میکند پس از تبیین چیستی فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی و نیز امت اسلامی و وحدت مسلمین، به تحلیل نسبت سهسویه این هر سه پرداخته و در نهایت ایجاد دنیای اسلام و امت اسلامی را در گرو ارائه «الگوی صحیح به جهان اسلام» میداند. 4⃣ به همبن جهت در بخش پایانی مقاله، به اثبات ظرفیتهای الگویی انقلاب اسلامی و ج.ا.ا برای جهان اسلام پرداخته است.⁉️ ✅این مقاله با روش تحلیلی و از طریق مطالعه کتابخانهای، با محوریت دیدگاهها و بیانات امام خامنهای (حفظهالله) سامان یافته است. 🔺 🔹کلیدواژه‌ها: وحدت اسلامی؛ همگرایی در جهان اسلام؛ امت اسلامی؛ فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی؛ ظرفیتهای ج.ا.ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
🔰چکیده: 🔻 1⃣ایجاد دنیای اسلام و امت اسلامی، از یک سو مرحله نهایی فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی را
✅ فقه دولت سازی اسلامی 🔸 فرایند تکاملی انقلاب اسلامی بر اساس آنچه امام خامنه ای(حفظه الله) طراحی نموده اند، شامل مراحل پنج‌گانه‌ای می‌شود که عبارت است از: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی (کشور اسلامی) و تمدن نوین اسلامی. ⁉️ با شروع انقلاب اسلامی و تغییر بنیادین در نوع جهان‌بینی حاکمیت، «انقلاب اسلامی» محقق گردید و روابط اجتماعی و نهادهای جامعه شروع به تغییر کردند.🔺 🔸پس از انقلاب نیز این امر مورد اتفاق رهبران دینی بود که انقلاب برای گذار از مشکلات اجتماعی و کلان خود باید بتواند با پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی/اسلامی، مسائل خود را حل و فصل نماید و با ارائه رفتاری جدید و اصلاح شده درصدد رفع مشکلات برآید، و این امر با حاکمیت قانون اساسی به ‌عنوان تجلی «نظام اسلامی» محقق گردید. 🔺
حال می‌بایست زین پس مشکلات و مسائل جامعه بر اساس مبانی مرضیالطرفین پاسخ داده ‌شود؛ به شکلی که نظام اسلامی برای اداره جامعه باید ساختاری ارائه نماید که بتواند جامعه را بر اساس همان پیمانی که بین حکومت‌کنندگان و حکومت شوندگان بسته‌شده، اداره کند. از اینرو ساختار دولت -که ابزاری در دست حاکم جامعه برای اداره حکومت است- می‌باید مطابق دین باشد تا مشروعیت لازم جهت اداره جامعه را کسب نماید؛ و این مهم سومین مرحله از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی، یعنی مرحله ایجاد «دولت اسلامی» است.⁉️ 🔸بر اساس تعریف امام خامنهای: «دولت اسلامی این است که ما می‌خواهیم اعمال فردی، رفتار با مردم، رفتار بین خودمان، و رفتار با نظام‌های بین‌المللی و نظام سلطه‌ی امروز جهانی را به معیارها و ضوابط اسلامی نزدیک‌تر کنیم». ⁉️ 🔸روشن است که ضرورت بحث دولتسازی نیز نهفته در اهمیت و ساختار مرحله پسینی فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی، یعنی ایجاد «جامعه و کشور اسلامی» است؛ چه اینکه برای ایجاد جامعه و کشور اسلامی، ساخت دولت اسلامی ضروری می‌نماید.⁉️
🔸حقیقت آن است که در دولت ساختارها و روش‌ها به مثابه سامانهای هستند که کارگزاران درونِ آن با یکدیگر در تعامل بوده و عمل می‌کنند و اگر حالتی را تصور کنیم که در آن حالت کارگزاران دارای ویژگی‌های اسلامی باشد، اما روش‌ها و ساختارهای برآمده از آن بر اساس الگوهای سکولار باشند، عملا این اقتضائات، روابط و الگوهای سکولار است که خود را بر آرمان‌ها و مطلوبیت‌های مدنظر حکومت اسلامی تحمیل می‌کند و آن را در چار‌چوب‌های تحمیلی خود محدود می‌سازد. در این صورت عملاً نهادها و ساختارهای نظام با نوعی تضاد درونی و دائمی بین حکومت اسلامی و الگوهای سکولار مواجه خواهند بود.⁉️
🔸 جمهوری اسلامی ایران نیز در سه دهه ابتدایی عمر خود عملا ًبا این چالش و تضاد جدی مواجه بوده است؛ و چنانکه نیک روشن است در این تضاد معمولاً این ساختار مدرن بوده‌ است که بر نظام اسلامی فائق آمده و موفق به تحمیل اقتضائات سازمان‌های مدرن بر آرمان‌های انقلابی و اسلامی شده است. 🔸 بر این اساس به نظر میرسد برای گذر از وضعیت موجود به وضعیت اسلامی باید به دنبال سازوکاری بود که ما را به سمت دولت اسلامی حرکت دهد. 🔸در این بین با توجه به «فقه مداری» و «فقیه محوری» نظام سیاسی شیعه در عصر غیبت، ضروری است که تمامی مراحل فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی، مبتنی بر فقه شیعی باشد. 🔸براین اساس مرحله دولت سازی نیز مستثنای از این قاعده نخواهد بود و ما پیش از هر چیز برای «دولت سازی» نیازمند «فقه دولت سازی» هستیم.⁉️
♻️ چیستی دولت اسلامی (بخش اول) 🔹 مقصود از «دولت اسلامی» در پروژه فقه دولت سازی اسلامی، پدیده ای است با شاخه های سه گانه‌اش، که توسط ولی امر جامعه طراحی، تاسیس و مدیریت می شود. ⁉️ 🔹 اشاره به این نکته لازم است که اطلاق و تمامیت دولت در قوای سهگانه، به گونه ای که خارج از آن حوزه، اقتداری برای کسی یا نهادی دیگر باقی نماند، ناشی از تبیین و تعریف دولت از پایگاه ادبیات سکولاریستی و علوم سیاسی غربی است.⁉️ 🔹 در ادبیات دینی و شیعی اما، با توجه به نظریه و نظام امت-امامت، اصل و اساس اقتدار از آن امام معصوم (در عصر حضور) و فقیه عادل (در عصر غیبت) است و سه گانه «تقنین، تشکیلات و کارگزاران» و یا «تقنین، اجرا و قضاء» در گستره وظائف و اختیارات امام معصوم و یا فقیه عادل (به عنوان حاکم جامعه) قرار دارد. ⁉️
🔹 در تاریخ فقه شیعی، شیوه‌ها و رویکردهای متفاوتی وجود‌ داشته‌ و فقها در کار فقهی خود، در دوره‌های گوناگون، از شیوه‌ها‌ و مکاتب‌ متفاوتی‌ تبعیت کرده‌اند که این شیوه‌ها هرچند در برخی موارد یکسان بوده، اما تفاوت‌هایی‌ در‌ مبانی و نتایج آنها نیز وجود داشته است؛ مثلاً، شیوه «اجتهادی» و شیوه «اخباری‌» دو‌ شیوه‌ استنباط فقهی است که در برخی اصول و نتایج، تفاوت‌هایی با هم دارند. از جمله دوگانه های رویکردی به فقه می توان از دوگانه رویکرد «فردی و حکومتی» به فقه نام برد. رویکرد حکومتی به فقه شیوه ای متمایز از رویکرد فردی به فقه است که در برخی از مبانی، فرآیند و نتایج با رویکرد فردی متفاوت است. در رویکرد حکومتی، وصف «حکومتی» بیانگر رویکردی متمایز به‌ فقه‌ است‌ که ضمن حفظ غرض اصلی فقه ـ یعنی استخراج احکام رفتار مکلّفان ـ از لحاظ پیش‌فرض‌ها‌، قواعد‌، شمول توأمان حکم و نظریه، لزوم و فرآیند شناخت موضوعات و… با فقه غیرحکومتی (فردی) متفاوت می باشد .⁉️
🔹 رویکرد فردی به فقه از چند جهت با رویکرد حکومتی به فقه تفاوت دارد: ۱)🔺 غفلت رویکرد فردی از نظریه پردازی و اهتمام رویکرد حکومتی به نظریه پردازی؛ ۲) 🔺عدم توجه رویکرد فردی به اهمیت و ضرورت موضوع سازی و موضوع شناسی و در مقابل توجه جدی رویکرد حکومتی به این دو؛ ۳) 🔺ارتباط وثیق رویکرد حکومتی با حکومت و توجه این رویکرد به لوازم اجرا شدن احکام در ساختار حکومت و عدم توجه رویکرد فردی به این مهم؛ ۴) 🔺رویکرد سیستمی و نظام وار در رویکرد حکومتی و در مقابل رویکرد اتمیک و جزئی نگر در رویکرد فردی؛ ۵) 🔺 انحصار مکلفین در رویکرد فردی به خصوصِ آحاد و افراد، و گسترش دامنه مکلفین در رویکرد حکومتی به جامعه، حکومت و افراد؛ و… بر همین اساس پردازش فقه دولت با هر کدام از دو رویکرد فردی و حکومتی، دارای تفاوتهایی در فرآیند و برآیند اجتهاد پیرامون «فقه دولت» خواهد بود.
♻️ چیستی دولت اسلامی حکومتی_به_ فقه_دولت👇 🔹 طیفی از طرفداران رویکرد فردی به فقه به صورت مبنائی در حوزه اجتماع و سیاست عموماً و ساختار حکومت و دولت خصوصاً، برای فقه نقشی قائل نیستند. طیفی دیگر اما با پذیرش نقش برای فقه در این حوزه ها، معتقدند فقه صرفاً بیانگر حکم موضوعات این حوزه است، اما در مقام موضوع شناسی نقشی برای فقه و فقیه قائل نیستند.⁉️ ✅ بر اساس این دیدگاه اولاً «ساخت موضوع» و ثانیاً «شناخت موضوع» کار فقیه نیست و او صرفاً متکفل بیان حکم موضوعات است. طیف دوم کسانی هستند که موضوع شناسی را جزو عملیات اجتهاد میدانند و در این زمینه از «نظام کارشناسی» موجود و در پیشینه آن از کارشناسان و متخصصان متدین و مذهبی بهره می گیرند.⁉️
.🔺در مسئله مورد بحث، یعنی فقه دولت، معتقدین به رویکرد فردی به فقه، معتقدند شارع مقدس پیرامون فرایند و برآیند دولت سازی و دولت داری، نظر و ساختار خاصی را ارائه ننموده و در این حوزه میتوان از «خرد جمعی» استفاده کرد. چنانکه در پیشینه انقلاب اسلامی ایران شاهدیم که الگوهای گوناگون دولت از قبیل پارلمانی، ریاستی، نیمه ریاستی و نیز انواع و اقسامی از الگوها و فرمولهای اداره جامعه از «نظام و مکتب غرب» اخذ شده و با عملیات بومی سازی، تلاش شده از آنها در راستای اداره جامعه اسلامی بهره گرفته شود. خلاصه اینکه در رویکرد فردی به فقه دولت، فقیه صرفاً متکفل بیان «حکم» است و کاری به «موضوع» و «نظریه» دولت ندارد. بدیهی است با توجه به نسبت وثیق «حکم و موضوع» و نیز در هم تنیدگی «نظریه و حکم»، عدم التفات جدی به «نظریه پردازی» و «موضوع سازی» و شناخت هر دو، حکم استنباط شده توسط فقیه در این رویکرد تا چه حد میتواند مطابق با مبانی اسلامی بوده، پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی و انسان مسلمان باشد؟
🔹❌در رویکرد حکومتی به فقهِ دولت اما، فقیهِ متکفل استنباط و اجرا (ولی فقیه)، اولاً از پایگاه و جایگاه حکومت و با لحاظ الزامات مقام اجرا و ثانیاً با تبیین «نظریه» دولت، و مبتنی بر «شناخت دقیق و بلاواسطه موضوعاتِ» مربوط و یا مرتبط با حوزه دولتسازی و دولتداری، به تعیین حکم میپردازد. در این رویکرد در حوزه مبانی، فقیه معتقد است شارع مقدس در حوزه ساختار، فرایند و برآیند دولت سازی و دولت داری نیز دارای نظریه و حکم است و «فقیه حاکم» می‌بایست متناسب با شرائط زمانی و مکانی و مبتنی بر منابع و نظریات دینی، به طراحی دولت بپردازد. در این انگاره، دولت سازی و دولت داری، بخشی از اختیارات فقیه حاکم در راستای تدبیر جامعه اسلامی است و فقیه حاکم با تبیین نظریه دولت و تعیین احکام فقهی آن (دولت سازی)، از طریق «طراحی نظام کارشناسی و اجرائی دینی» به عملیاتی سازی آن (دولتداری) اقدام می کند.⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 💕 ؟!: گویا و رسا در نقد عرفان التقاطی و تفکرات یونانی 👈دين مبين اسلام همگان را دعوت به تفکر و انديشيدن مي‌کند، زيرا اين تفکر و انديشه آزاد است که انسان را از تعصبات کور رها مي‌سازد. 👈تعصبات مهم ترين مانعي است که انسان را از رشد و حرکت به سمت جلو باز مي‌دارد. علامه محمدتقي جعفري مي‌گويد:👇 نه مُثُل افلاطوني صورت تحقق به خود خواهد گرفت و نه بحث از مفهوم و حقيقت وجود خاتمه خواهد يافت، بهتر و بلکه ضروري تر اين است که ما اولاد شرق تشخيص بدهيم👈 فکر یعنی چه؟ چگونه بايد به کار بست؟ و چه نتيجه اي را بايد از فکر توقع داشته باشيم؟ روح تقليد نبايد ما را به دنبال شبستري و ملاصدرا بکشاند. [۱] 🔺 توجه ودقت👇👇 📢📢آري، روح تقليد نبايد ما را تابع عقايد ناسالم سازد و مرتب به ديگران بگوييم: تو نمي فهمي!! و اگر با تهمت نفهمي نتوانستيم او را از ميدان به در کنيم 👈با زدن انگ‌هاي سياسي و انتساب وي به برخي گروه‌ها او را از ميدان به در کنيم!! 👈موافقان و مروجان تفکرات عرفاي صوفي آيا حجت شرعي براي اينگونه تفکرات که بسياري از آن در برابر عقل و نص قرآن قرار مي‌گيرد را دارند؟!! 🔺🔺 آيا آنان فردا در روز رستاخيز مي‌توانند جوابگوي حضرت اميرمؤمنان عَلَيهِ السَّلام باشند⁉️ ✍مرحوم علامه مجلسي مي‌فرمايد: پس اگر اعتقاد به روز جزا داري امروز حجت خود را درست کن که چون فردا حق تعالي از تو حجت بطلبد جواب کافي و عذر پسنديده داشته باشي👌 👈 و نمي دانم بعد از ورود احاديث صحيحه از اهل بيت رسالت و شهادت اين بزرگواران از علماي شيعه بر بطلان اين طايفه [صوفيه] و طريقه ايشان در متابعت از ايشان نزد حق تعالي چه عذر خواهي داشت 👈… يا پناه به ابن عربي خواهي برد که هرزه هايش را در اول و آخر اين کتاب شنيديد و مي‌گويد جمعي از اولياء اللّه هستند که شيعيان را به صورت خوک مي‌بينند و مي‌گويد به معراج که رفتم مرتبه علي عَلَيهِ السَّلام را از مرتبه ابوبکر و عمر و عثمان پست تر ديدم و ابوبکر را در عرش ديدم چون برگشتم به علي عَلَيهِ السَّلام گفتم چون بود که در دنيا ادّعا مي‌کردي که من از همه آنها بهترم 👈 ديدم مرتبه تو را که از همه پست تري. [۱] معاذالله❌ 📕[۱]: مبدأ أعلي، ص ۸ به بعد. 📕[۱]: عين الحيوة، ص ۵۷۷.
⚠️انقلابیا فریب نخوریدا !!! 🔴 با همکاری کانالای همیشه خودشونو نشون میدن... 🔵به مردم میگن؛ همه ی اینا یکی هستن...یکی از یکی بدتر... تو دهن همه میندازن؛ همشون یکی هستن.. 🔥❌اما زمان انتخابات، همینایی که مخالف آخوندها بودن، تمام کانالهاشون میشه، و حامی روحانی نمای خودشون.. از بگیر تا کانال های ضدانقلاب و و رسانه های و رسانه های آمریکایی و صهیونیستی و...همه و همه... از و و تا انواع کانال های طنز پرجمعیت.. خیلی کانالا رو میخرن و مردم رو فریب میدن.. 🔹به مردم میگن؛ حالا بین و به این کاندیدا رای بدید.. دقیقا دوباره مردم به همون رای میدن که و میگه!!! ⭕️تو فریب نخور... @daneshgahevelyat
‍ 📌 تکلیف مردم بعد از ظهور ✳️ در این باره دو دسته و وجود دارد: 1⃣دسته اول، آیات و روایاتی است که ظاهر آنها وجود در دوران حکومت حضرت مهدی (ع) است؛ 👈 مانند آیه: «یهود می گوید: دست خدا بسته است... و کینه و دشمنی را تا قیامت میان آنان افکندیم.»(مائده: 64) 👈 و مشابه این آیه، درباره ی مسیحیت نیز آمده است، (مائده: 14) 👈مقتضای ظاهر این آیات، آن است که دین و ، تا قیامت باقی خواهند بود. 2⃣دسته دوم، آیات و روایاتی است که ظاهر آنها می رساند که در زمان امام مهدی (ع) همه مردم، می شوند و هیچ دینی جز باقی نخواهد ماند؛ مانند آیه: «و برای او، هر آن که در آمان و زمین است، تسلیم هستند؛ از روی میل یا به اجبار و به سوی او، بازگردانده می شوند». (آل عمران 83) ◽️ روایات، مربوط به دو دوران از حکومت حضرت مهدی (ع) است: دسته اول، اشاره به سیره وروش حضرت در ابتدای ظهور دارد و دسته دوم، اشاره به دوره و حاکمیت حضرت مهدی عج 👈توضیح اینکه آن حضرت، در ابتدای ظهور، تنها را که به ظلم و فساد در زمین مشغولند، سرکوب می کند و از بین می برد؛ 👈ولی با کافرانی که از ظلم و جور و فساد دورند و پذیرای حکومت دادگستر آن حضرت هستند، همانند سیره پیامبر اکرم (ص) از سر مسالمت رفتار می کند و از آنان، می گیرد. به تدریج، با برقراری عدل و فراگیری آن در سراسر زمین و از بین بردن باطل ها و بدعت ها و آشکار شدن نشانه ها و آیا حق، حجت های روشن الهی بر مردم تمام می شود و دیگر جای هیچ عذری برای کفر و شرک باقی نخواهد ماند. ✅ در آن دوره، همه مردم، مسلمان خواهند شد
⚠️ لوح | کارخانه‌خواران! #امام_خامنه_ای 👇 کسانی هستند که دنبال #سوء‌استفاده‌ خودشان هستند. ❌ کارخانه‌سرِپا را از #دولت میخرد، ❌ #ماشین‌آلات را به فروش میرساند، ❌ #کارگر را بیکار میکند، ❌ زمین را #برج میسازد؛ باید جلوی اینها گرفته بشود، اینها جزو وظایف اساسی #دولت_اسلامی است. #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔻 "توافق احمدی‌نژاد در سال ۸۹، برنامه‌های آمریکا در جهت اعمال تحریم‌های سازمان ملل را به هم ریخت؛ احتمال زیادی بود که موفق شوند" 🔸 هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دولت اوباما درباره توافق سه جانبه ایران-برزیل-ترکیه در مورد تبادل سوخت در کتاب انتخاب‌های سخت: 💬 چیزی نمانده بود به هدفمان برسیم که یک اتفاق غیرمنتظره دیگر افتاد؛ ۱۷ مه ۲۰۱۰ ( ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ )، در یک کنفرانس مطبوعاتی موفق در تهران، رؤسای‌جمهور برزیل، ترکیه و ایران اعلام کردند بر سر مبادله اورانیوم غنای کم ایران با میله‌های سوخت راکتور به توافق رسیده‌اند؛ 💬 در ظاهر، این معامله شبیه پیشنهادی بود که ایران ماه اکتبر گذشته، رد کرده بود، اما در واقع معامله جدید دچار مشکلات عمیقی بود؛ در این معامله اشاره‌ای نشده بود که ایران غنی‌سازی اورانیوم را طی ماه‌های بعد از پیشنهاد قبلی آمریکا [۱] 👇 ادامه داده است و انتقال همان مقدار اورانیوم [تعیین‌شده در پیشنهاد آمریکا]، اکنون ذخیره قابل‌توجهی از اورانیوم را برای ایران باقی می‌گذاشت 💬 بر خلاف پیشنهاد ماه اکتبر، ایران [در این توافق جدید] مالکیت اورانیومی را که از کشور خارج می‌کرد در اختیار داشت و حق داشت، هر زمانی [که بخواهد] آن را دوباره وارد کند؛ با این حال، نگران‌کننده‌ترین موضوع این بود که ایران همچنان اعلام می‌کرد که حق غنی‌سازی اورانیوم را تا درصدهای بالاتر دارد؛ در توافقنامه جدید هم هیچ چیزی جلوی آن‌ها را نمی‌گرفت، یا حتی نشان نمی‌داد که این موضوع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یا ۱+۵ مطرح می‌شود #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
💬 به طور خلاصه، این توافقنامه، نیاز ایران در دستیابی به میله‌های سوخت برای رآکتورهای تحقیقاتی را برطرف می‌کرد، اما ذره‌ای از نگرانی‌های جهان در مورد برنامه غیرقانونی سلاح‌های این کشور، کم نمی‌کرد؛ با توجه به زمان‌بندی این توافقنامه، من مطمئن بودم این کار، اقدام ایران برای از مسیر خارج کردن تلاش‌های ما در جهت اعمال تحریم‌ها در سازمان ملل است و احتمال زیادی هم داشت که در این کار موفق شوند 🔻 "سیاسیون داخلی ایران، نمی‌خواستند احمدی‌نژاد در توافق پیروز شود" 👈 [۱] ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های ایران در دولت اوباما در صفحه ۵۹ و ۶۰ کتاب هنر تحریم‌ها: 💬 جلیلی در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) برای سوخت ۲۰% برای راکتور تحقیقاتی تهران به توافق رسیده بود، اما در داخل ایران، حمایت سیاسی لازم برای این توافق، وجود نداشت؛ 💬 در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) اصلاح‌طلبان هم نمی‌خواستند، ایران به یک توافق در مورد سوخت ۲۰% و چیزهایی که جلیلی موافقت کرده بود برسند، چرا که ممکن بود با این توافق چهره‌ی خوبی از احمدی‌نژاد که مجددا انتخاب شده بود بجا بماند؛ بعد از این بود که اوباما روند تحریم‌ها را از سر گرفت 👈 احمدی‌نژاد: ... دیدم تاثیری ندارد و حرف ما اصلا عمل نمی‌شود؛ به‌همین خاطر من خیلی محترمانه آمدم کنار و دیگر به مساله هسته‌ای ورود نکردم ... | ادامه مطلب t.me/s/maktubat_yad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ 🔘 درس‌هایی از انقلاب روسیه برای انقلاب ۵۷ / نهضتی که نظام شد و فروپاشید! این روزها صدمین سالگرد انقلاب اکتبر روسیه بود. از وقوع یکی از تاثیرگذارترین انقلاب‌های جهان صد سال گذشت! ⁉️ انقلابی که بسیار بیشتر از انقلاب ما هدف تخریب‌ ماشین پروپاگاندای سرمایه‌داری غرب قرار گرفت، و از این رو چهره‌ای به غایت معوج و دروغین از آن ساخته شد. ⁉️ اصلاح این تصویر دروغین وظیفه همه انقلابیون است، چرا که در تخریب انقلاب روسیه (و هر انقلاب دیگری) انقلابیگری به طور عام تخریب می‌شود. و از این منظر انقلابیون تمام دنیا، فارغ از اهداف متفاوت، منافع مشترکی هم دارند. مقایسه دستاوردهای با ، طعمی از حسرت و دریغ به همراه دارد.⁉️
🔸انقلاب اسلامی به لحاظ سطح مردم، بس عظیم‌تر از انقلاب روسیه بود: ۹۸ درصد ایرانیان به نوعی در انقلاب مشارکت داشتند و یا با آن همراه بودند. در حالی که بلشویک‌ها شاید ۱ درصد جمعیت روسیه هم نمی‌شدند!⁉️ اما از دل انقلاب ما یک الیگارشی کوچک هزار فامیل بیرون آمد. رهبران شوروی هیچ یک خاندانی و طایفه‌ای از خود باقی نگذاشتند، کسی به خاطر نسبت فامیلی، مدعی نشستن بر سفره انقلاب نشد. ⁉️ ، یادگار یادگار لنین و یادگار یادگار یادگار لنین نداشتند. ⁉️ یادگار استالین همچون دیگر هموطنانش در جنگ شرکت کرد، و وقتی اسیر شد، پدرش از معاوضه او با یکی از ژنرال‌های اسیر آلمانی سرباز زد! آن هم پسری که جنگیده بود، و نه این مفت‌خورهای تن لش‌ ژن برتر ما!⁉️
🔸تک تک سران روسیه شوروی تا به پایان، از مردم معمولی و محروم جامعه برآمدند، و با لیاقت و تلاش خویش مدارج ترقی را طی کردند. آخرین رهبر شوروی -گورباچف- دهقان‌زاده‌ی فقیری از مناطق دورافتاده اوکراین بود.⁉️ این را با شمال شهری‌های تهران مقایسه کنیم؟ نهایت اشرافیتی که دشمنان شوروی به مقاماتش نسبت ‌دادند، این بود که سران حزب از خانه‌های ویلایی که در مناطق خوش و آب و هوا ساخته شده بود، بیشتر از مردم معمولی استفاده می‌کردند! آیا لازم است این را با مال و منالی که مقامات ایرانی و بستگانشان بهم زدند مقایسه کنیم؟⁉️⁉️ و انقلاب اکتبر حتی در خویش هم مردمی باقی ماند! برای حفظ قدرت، ارتش را به خیابان نیاورد. در دنیایی که هر نیمچه دولتِ دست‌نشانده‌ی مستعمره، از کشتار مردمان برای حفظ قدرت ابایی ندارد، یک امپراتوری عظیم، بدون خونریزی خود را ملغی کرد، چرا که مردم او را نمی‌خواستند!⁉️⁉️⁉️
🔹 یک نکته جالب هم، شباهت‌های موجود میان انقلاب ما و انقلاب روسیه است. مثلا اختلاف تروتسکی با استالین. یکی روشنفکر یهودی تبار، دیگری دهقان زاده گرجی.⁉️⁉️ یکی خواهان ادامه بی‌وقفه انقلاب و ؛ دیگری وظیفه انقلاب را نه انقلابیگری با وسواس‌های روشنفکری، بلکه و ایجاد می‌دانست.⁉️ این دو تلقی از مسیر انقلاب، آشنا نمی‌آید؟ بنظرم مباحث امروز انقلاب ما قرابت آشکاری با آن دوگانه دارد: انتخاب میان ، و !⁉️
🔸نهضتی‌ها وفاداری به انقلاب را همچون تروتسکی در تداوم انقلابیگری می‌بینند. اگر او می‌گفت » تا وقوع انقلاب جهانی، این‌ها نیز انقلاب اسلامی را نهضتی مستمر می‌بینند، که وظیفه‌اش نه حفظ حیات خویش، بلکه آماده کردن شرایط ظهور است؛ انقلابی که فقط در گستره جهانی به هدفش می‌رسد، و نه با محصور شدن در درون مرزهای جغرافیایی؛ و در صورت لزوم با فدا کردن جمهوری اسلامی در این راه... 🔸جبهه مقابلشان، گروهی هستند که حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانند، ولو به قیمت عدول از بخشی از شعارهای انقلابی و کنار آمدن با نظام استکبار. معتقد به در نظر گرفتن واقعیت‌های سیاسی موجود هستند، تا جمهوری اسلامی قادر به همزیستی با قدرت‌های مستقر جهانی بشود. ایجاد چشم انداز حیات برای انقلاب اسلامی، بدون برانداختن ظلم و استکبار جهانی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا