eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
445 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
22.5هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای مکرون یادته چقدر این مجله سخیف به دین ما، پیامبر ما و رهبر ما توهین کرد ؟ اراده خدا اینجوری بود که عکس سر قطع شده خودت بخوره تو همین مجله _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدتر از لیز خوردن خنده های رفیقاته😂🤣 ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
انتقاد زینب موسوی به آقای طهماسب به خاطر شوخی با دستگیری دختران در اغتشاشات اخیر و مثل همیشه با ادبیات مخصوص و شایسته خودش چطور شما آزادی هر نوع شوخی رو با هر کسی انجام بدی، بدون هیچ محدودیت و ملاحظاتی ولی دیگران نه؟! ‌ شما تافته جدا بافته ای یا چون انتقاد و شوخی در راستای سیاهنمایی و خودتحقیری نبود این همه برات سنگین بوده... _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
بسم الله الرحمن الرحیم منبر سوم قبل از شروع گفتار جدید نسبت به توضیح جمله ای در گفتار قبل که ممکن است، از ان برداشت نادرستی صورت گیرد، توضیحی ارائه می شود. در توضیح دعاء کردن نگاشتم، که: خواندن نه بیش از خواندن یعنی نه برای چیزی و حاجتی خدا را خواندن. کامل تر و گویا تر این است که گفته شود خواندن و به تبع آن حاجت خواستن و چیزی طلبیدن. هسته و بنیان دعا خداخوانی است و حاجت خواستن به تبع و در دل خدا خوانی جا دارد!. از دیگر آیاتی که می تواند مفهوم دعاء را برای ما روشن سازد، آیه ۳۸ سوره آل عمران است:هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ. ترجمه آیه چنین است: در آنجا( در آن هنگام) زكريا پروردگارش را خواند، گفت: پروردگارم! از نزد خود فرزندى طاهر به من عطا كن، همانا تویی شنوای دعاء. همانگونه که ملاحظه می فرمایید آیه با «هنالک» (آنجا /آن هنگام) آغاز شده است. «هنالک»، اسم اشاره به زمان یا مکان است. برای فهم دقیق تر آیه ابتدا لازم است، درباره زمان یا مکانی که حضرت زکریا پروردگارش را خواند( دعاء کرد)، توضیحی ارائه شود. روایت حضرت زکریا(ع) در دل روایت تولد حضرت مریم(س) نقل شده است، از این رو آیه ۳۸ ال عمران با «هنالک» آغاز شده است برای فهم دقیق تر آیه، نخست به مقدار نیاز این گفتار، به روایت( قصص) قرآن درباره تولد حضرت مریم و کودکی او که در این آیات آمده است، اشاره می کنیم. فرصت را مغتنم شمرده و به اصلاح ترجمه نادرستی که از قصص قرآنی در افواه رایج شده است، اشاره می کنم‌. قصص به معنای روایت و حکایت است نه داستان یا قصه که در برخی محافل شنیده می شود. روایت تولد حضرت مریم و سرپرستی او توسط زکریا در سوره آل عمران با زیاده و کمی چنین است:"حنّه"(همسرعمران) به هنگام بارداری نذر كرده بود فرزندى كه به دنيا مى‌آورد.خدمتگزاربيت‌المقدس شود. وقتى كه دختر بزاد ،گفت: خداوندا دخترش زاييدم، پسر مانند دختر نیست! و او را مريم ناميدم. او و فرزندانش را از شيطان رانده شده در پناه تو قرار می دهم. خداوند نذر او را قبول كرد و مریم در معبد مقدس به خدمت گمارده شد و زكريا (شوهر خاله مريم و بزرگِ بيت‌المقدس) سرپرستى مريم را بر عهده گرفت. در ميان مسجد براى مریم محرابى ساخت كه مريم در آن به عبادت مى‌پرداخت. زكريا هرگاه براى سركشى به مريم به محراب او داخل مى‌شد، رزق( خاصی)در آنجا می یافت، زکریا از مريم پرسيد: اينها از كجا براى تو آمده است؟ مریم جواب داد: از جانب خداوند متعال آمده، و خداوند به هر كس بخواهد بی حساب، روزى مى‌دهد. آنجا یا آن هنگام( هنالک) بود که زکریا پروردگارش را خواند! آنچه بیان گردید توضیحی درباره هنالک و مقدمه ای برای تحلیل ایه بود، انشاءالله در منبر چهارم به تحلیل آیه مزبور می پردازیم. التماس دعا حجه الاسلام دکتر علیرضا قبادی _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan