eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
455 دنبال‌کننده
29.4هزار عکس
22.2هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
. اسامی نهایی فهرست وحدت اصولگرایان به این شرح است: 1. محمدباقر قالیباف 2. محسن پیرهادی 3. اقبال شاکری 4. خاندوزی 5. مجتبی توانگر 6. دهنوی 7. سمیه رفیعی 8. فاطمه رهبر 9. سیدمصطفی میرسلیم 10. الیاس نادران 11. سید رضا تقوی 12. عبدالحسین روح‌الامینی 13. سیدمحمود نبویان 14. رضاخواه 15. نادری 16. فاطمه قاسم‌پور 17. سیدنظام الدین موسوی 18. مالک شریعتی 19. زهره الهیان 20. یزدی‌خواه 21. شریفیان 22. اکبری 23. ابوالفضل عمویی 24. زهره لاجوردی 25. مرتضی آقاتهرانی 26. بیژن نوباوه 27. تقی‌پور 28. رضوانی 29. ایزدخواه 30. خضریان __ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
. 🔴 حتما بخوانید! اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین همراهان عزیزم سلام طی همه این مدتی که با یکدیگر سخن گفته‌ایم، به خاطر ندارم بدون استدلال و استناد و منطق، حرفی زده و انتظار پذیرش آن از طرف شما را داشته باشم. همواره سعی کرده‌ام آنچه را می‌دانم و مبنای گفتار و نوشتارم هست نیز، از شما پنهان نکنم. امروز نیز روا نیست بدون اینکه با هم سخن بگوییم، بدون ارائه استدلالی، از یک لیست انتخاباتی حمایت کنم و ایین حق شما بر گردن حقیر است. پس از انتخابات، مبسوط درباره نسبت خود با شورای ائتلاف سخن خواهم گفت، اما برای امروز، نکاتی معروض می‌دارم. اولین نکته حقیر این است که در عصر جدید که عمده بچه‌های حزب‌الهی در محیط‌های مجازی فعالیت سیاسی میکنند، نمی‌توان بدون در نظر گرفتن آنها، در پشت درهای بسته و زیرزمین نشست و کنش سیاسی و انتخاباتی کرد. این بچه‌ها درباره افراد مختلف، نفیا و اثباتا حرف دارند.  فلسفه راه دادن موقت و محدود حقیر به شورای انتخاب، یک نگاه بسیار ضعیف و کاملا ناقص به این واقعیت بوده است که الان وقت این بحث و مباحث مرتبط نیست و بماند برای سوم اسفند. اما درباره آنچه دوم اسفند باید انجام دهیم، واقعیت این است که ما با یک دوگانه شکست و پیروزی مواجهیم و راه سومی نیست. جریان لیبرال یک سازمان رای قابل توجه در این شهر دارد که هر آن ممکن است با یک تَکرار آن را فعال کند و تجربه سال نود و چهار تَکرار شود. یعنی سی بر هیچ شکست بخوریم. هرگز تصور نکنیم که می‌توان مثلا پانزده نفر از جریان خود را در مقابل پانزده لیبرال وارد مجلس کرد. الگوی انتخاباتی تهران با توجه به ائتلاف رقیب، تبدیل به شکست یا پیروزی شده است. در چنین شرایطی راه صواب، وحدت نیرهای انقلابی بر سر یک فهرست واحد بود و شاید تا آخرین روز تبلیغات این گزینه برای ما فعال باشد. اگر وحدت اتفاق می‌افتاد، یا بیفتد، کار برای طرف مقابل بسیار سخت می‌شود. اما اگر وحدت نشود، ما نیز هر کدام لیستی را مقابل خود بگذاریم و به تشخیص خود ترمیمش کنیم، فهرست هیچ کدام‌مان شانس ورود به مجلس را نخواهد داشت. امروز از میان فهرست‌ها، فهرست ایران سربلند در صدر گرایش رای دهندگان به جبهه ما قرار دارد. ممکن است ما کسانی را از این فهرست قبول نداشته باشیم، اما من معتقدم باید به آنها هم رای دهیم! چرا؟ دلیلش این است که اگر دارویی را به خاطر اندک تلخی‌اش نخوریم، کل فایده آن را از دست می‌دهیم. دقت کنیم که با انتخابات مجلس مواجهیم نه ریاست جمهوری. مجلس دویست و نود نماینده دارد. به عبارت دیگر، حتی اگر مجلس کلا سی نماینده داشت، آن آن پنج نفری که به خاطر بیست و پنج نفر دیگر به آنها رای می‌دهیم، همچنانکه مقبول ما نیستند، حتما مقبول آن بیست و پنج نفر داخل لیست هم که قبولشان داریم، نخواهند بود.  در مجلس دویست و نود نفره که اکثریت با بچه‌های انقلاب باشد، پنج نفری که به خاطر بیست و پنج نفر، تاکتیکی تحملشان کرده‌ایم، هیچ به حساب نمی‌آیند. لذا این سخن که چون فلانی در لیست است پس من به کل لیست رای نمی‌دهم، یا کج فهمی است، یا از نیات سوء ناشی می‌شود. اگر آقایان وحدت نکردند، با صدای رسا به من و شما می گویند هیچ کدام مادر واقعی بچه در آن مثل معروف نیستند و برایشان نجات ایران مهم نیست. حل این مسئله حیاتی نیز در این فرصت ممکن نیست. اما اگر اینها مادر آن بچه نیستند، در آن سو خطر تصاحب بچه توسط یک قاتل وجود دارد. فهم حقیر این است که امروز باید برای جلوگیری از رسیدن مجلس به یک جریان ضد پیشرفت ایران اسلامی، به فهرست ایران سربلند رای دهیم، اما پس از انتخابات دور هم بنشینیم و برای آینده انقلاب، طرحی نو دراندازیم. با این‌همه، کمتر از آن هستم که فهم خود را برتر از فهم شما بدانم. باز به تشخیص خود عمل کنید. نظراتتان را می‌خوانم و تا آنجا که وقت اجازه دهد، پاسخگوی شما خواهم بود. برادر کوچک شما سید یاسر جبرائیلی __ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
✅از معاویه تا ستاد انتخاباتی اصلاحطلبان! ◀️ در تاریخ ثبت شده که معاویه نامه ای به امام علی علیه السلام نوشت و گفت: یا علی! ما یاران تو را می کشیم و بر آنها نماز می خوانیم و علم انتقام خون آنها را علیه تو بلند می کنیم!!! هزار و چهارصد سال بعد اما، همین سیاست شده الگوی تبلیغات انتخاباتی اصلاحطلبان! آقایان 7 سال کشور دربست در اختیارشان بوده، مجلس را فی الجمله وکیل الدوله کرده اند و نتیجه این مدیریت شده فقر، فساد و فحشا.. شده کارخانجاتی که ورشکسته شده و به ثمن بخس خصوصی خواری شده اند. ارزش پول ملی یک چهارم شده، خرید یک پراید قراضه شده آرزوی دست نیافتنی برای جوانان! قیمت مسکن چهار برابر شده، ارزش و اعتبار پاسپورت کشور به ته جدول رسیده و ایرانی را تو سری خور فرودگاه های غرب و شرق کرده اند و.. حالا همین آقایان عَلم اعتراض به وضع موجود را بلند کرده و هشتک معترضیم را داغ کرده اند!!! و برای تغییر وضع موجود از ملت می خواهند تا دوباره به آنان رأی بدهند! انصافا این اصلاحطلبان عجیب موجوداتی هستند؛ بسیار پررو و بسیار با اعتماد به نفس! نمی دانم ملت را چه فرض کرده اند!؟ دکترصدیقی __ ! وارد شوید! @daneshvadanestan‌‌
سیستم انتخاباتی شوراهای شهر و مجلس در ایران غیردمکراتیک است عبدالله شهبازی، مورخ و پژوهشگر تاریخ سیاسی معاصر نظام انتخاباتی ایران برای تعیین نمایندگان مجلس و شوراهای شهر کاریکاتوری است از نظام پارلمانی و شورایی در غرب جدید. کسانی که در زمان مشروطه این سیستم را تعبیه کردند بدون شناخت ساختارهای کهن ایرانی از «پارلمنت» غربی تقلیدی سطحی کردند. خانم آن لمبتون تحقیقی درباره ساختارهای سیاسی سنتی در ایران پس از اسلام، بویژه دو نهاد «رئیس» عصر سلجوقی و «کلانتر» عصر صفوی، منتشر کرده است. این مقاله، و تحقیقات مشابه، نشان می‌دهد که ایرانیان در گذشته دارای ساختارهای سیاسی کارآمدی بودند منتخب واحدهای اجتماعی کوچک که امور این واحدها را اداره می‌کردند. بزرگان صنوف و محلات در شهرها نماینده مردم خود در مقابل حکومت و بالعکس نماینده حکومت در نزد مردم خود بشمار می‌رفتند. در غرب، از آنجا که پارلمان ادامه ساختارهای سیاسی سنتی است، نظام انتخاباتی نزدیکتر است به مفهومی که از «وکیل» در اسلام می‌شناسیم. به این معنا که «وکیل» برگزیده حوزه‌های انتخاباتی کوچک است؛ یعنی فردی است که در محله‌ای زندگی می‌کند، در نزد مردم آن محله شناخته شده است و با انتخاب‌کنندگانش رابطه مستقیم دارد که او را می‌شناسند و سوابقش را می‌دانند و طبعاً منتخب باید در برابر انتخاب‌کنندگان مسئول و پاسخگو باشد. پدیده‌ای بنام «نماینده لندن» یا «نماینده نیویورک» وجود ندارد. در لندن با نمایندگان ۳۳ «بارو» (محله دارای حوزه انتخابیه مستقل) سروکار داریم و کلان‌شهر نیویورک به ۵ «بارو» (محله بزرگ) تقسیم می‌شود که مشتمل بر ۵۱ حوزه انتخابیه (محله کوچک) است. بعکس، در ایران با پدیده‌ای بنام «نماینده تهران» یا «نماینده شیراز» مواجهیم کلان‌شهرهای نوظهور و فاقد ساختار هم در اروپای سده نوزدهم میلادی، که ناگهان با «انفجار جمعیتی» مواجه شد، و هم در جوامع امروزی در «جهان پیرامونی» که با پدیده فوق دست به گریبانند، به سادگی می‌توانند به کانون آشوب‌های مهیب شهری تبدیل شوند. برگزاری انتخابات در مقیاس کلان‌شهرهای بی‌ریخت، یعنی فاقد ساختار جاافتاده مبتنی بر محله، مانند چکش زدن بر بمبی بزرگ و مخرب است زیرا در هر زمان می‌تواند به شورش‌های شهری عظیم بینجامد. انتخابات در مقیاس محله‌ای این «تهدید امنیتی» را به شدت کاهش می‌دهد. مفاهیمی چون مشارکت و نظارت و پاسخگویی و غیره در سطوح خُرد و کوچک اجتماعی معنی واقعی می‌دهد. در فضای کلان، دمکراسی با پوپولیسم آمیخته می‌شود و نماینده مجلس یا شورای شهر ظاهراً در مقابل انبوه میلیونی انتخاب‌کنندگانش مسئول است در حالی که امکان واقعی برای پیوند و ارتباط مستقیم میان او و انتخاب‌کنندگان وجود ندارد. عبدالله شهبازی __ ! وارد شوید! @daneshvadanestan‌‌
‏به این کلام ‎ با دقت توجه کنیم: حفظ وحدت را اصل قرار دهیم و اگر تکلیف شرعی ای هم احساس کردیم ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است وحدت را از بین ببرد، قطعا آنچه که تصور میکردیم تکلیف شرعی است، حرام و ‎. ۱۲/۴/۶۸ __ ! وارد شوید! @daneshvadanestan‌‌
. از ۳۰ نماینده کنونی تهران که همگی اصلاح طلب هستند.. از این میان فقط ۸ نفر رد صلاحیت شده اند! __ ! وارد شوید! @daneshvadanestan‌‌