eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
925 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
449 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
41.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 مهدی عسگری در برنامه زنده ثریا مطرح کرد؛ سه ابر چالش امروز کشور: 1⃣زمین 2⃣بانک 3⃣سبک زندگی ▫️بانک‌ها، بازیگرانِ اصلی در حوزه زمین و مسکن ▫️ارتباط موضوع سبک زندگی با الگوی مسکن، محله و شهر ▫️الگوی مسکن؛ زیرساخت روابط اجتماعی ▫️تاثیر الگوی مسکن در همزیستی یا اصطکاک اجتماعی ▫️زمین؛ ام‌المسائل کشور ▫️جاذبه زمین؛ مانع اقتصاد‌ مولد ▫️احیاء موات: حق بهره‌برداری مردم از زمین ▫️امکان تأمین زمین برای خانه وسیع فراهم است؛ ▫️عملکرد بسیار ضعیف بانک‌ها در حوزه تسهیلات مسکن ــــــــــــــــــــــــــــــ 🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 🔗 @MahdiAsgari133 ــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
عزیزانی که در مورد نمک اطلاع ندارند و دوست دارن اطلاع داشته باشند توجه کنند. 💢👈بعد از انقلاب صنعتی و با پیشرفت تکنولوژی صنایع به یک سری عناصر نیاز داشتند که از نمک استخراج میشد.. مثل منیزیم، لیتیوم و... 💢👈برای استخراج این عناصر اومدن نمک طبیعی رو طی یک سری فرایندهای شیمیایی تجزیه کردند. 💢👈در نهایت عناصر تجزیه شده ناشی از فرایند رو که ارزش چندانی ندارند، مثل کلر و سدیم رو مجددا با هم ترکیب کردند و یا ماده سفید رنگ شور مزه‌ای بوجود آمد به نام نمک سدیم کلرید. 💢👈اون عناصر گرانبها که در صنایع به فروش میرفت، و این ماده کم ارزش رو هم بعنوان نمک طعام میدادن به مردم بیچاره... 💢👈بعد چندین سال که مردم رو با این نمک تغذیه کردن و از نمک طعام محروم، دیدن اوه اوه، یه عده زیر گلوشون ورم کرد و یه سری از بچه‌ها هم کلا دیگه رشد نکردن! (ابتدا در افریقا و بعد هم در کشورهای جهان سوم و در نهایت در کشورهای پیشرفته هم این اتفاق افتاد) کلی طول کشید تا متوجه بشن علت این مشکل همون نمک بی‌ارزش صنعتیه... 💢👈وقتی فهمیدن، بجای اینکه بیان نمک رو به زندگی مردم برگردونن اومدن یه عنصر "ید" رو به اون نمک بازیافتی اضافه کردن و اسمشم رو گذاشتن نمک تصفیه شده ید دار! 💢👈در کشور ما هم همین اتفاق افتاد و جالبه بدونید یکی از دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه و قم، همین استحصال نمک برای استخراج این عناصر بوده و یک ریال از سود ناشی از این فاجعه زیست محیطی به جیب ساکنان این مناطق نرفت. 💢👈حالا با افتخار میان میگن ما کمبود ید رو با نمک ید دار در کشور کنترل کردیم...درواقع دارن از وسط ماجرا براتون تعریف میکنن قصه رو... و نمیگن که اساسا عامل این کمبود ید چی بوده. نظام سلامت در سراسر دنیا، با رویکرد «شبه علمی» که مدت هاست دنبال می کند، شده مسئول ماستمالی کردن افتضاحاتی که سرمایه‌دارها و دنیاپرستها به بار میارن... این موضوع نمک هم تنها بلایی نیست که اونها سر مردم آوردن... ــــــــــــ 📙دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام 📕دارالحکیم در مسیر حکمت 👇👇👇👇👇 متاسفانه در کتاب درسی کار و فناوری پایه هفتم صفحه 114 بیان شده گل نرگس سمی است. 👇👇👇👇👇 حال نفع و خواص گل و ریشه نرگس را در کتب معتبر طب سنتی مشاهده کنید. 👇👇👇👇👇 و خود نظاره گر این باشید که فرزندانمان در کجا درس می خوانند. 👇👇👇👇👇 🌹نرجس یا نرگس 1⃣🔹جالی و جاذب از عمق بدن و محلـل قـوي و غاسل. 2⃣🔹بوییـدن گـل آن جهـت صـداع بلغمـی و سوداوي و تفتیح سده دماغی و ازالـه نـزلات و زکـام بـارده نـافع جهت آنکه محلل قوي است. 3⃣🔹کسی که بخواهد در زمستان زکام به هم نرساند مداومت به بوییدن نـرگس نماید. 4⃣🔹و ضماد آن جهت سعفه و منع نزلات. 5⃣🔹ذرور بیخ خشـک آن: رافع سـبل و ناخنـه 6⃣🔹ضـماد آن بـا عسـل جهـت تشـنج اعصـاب . 7⃣🔹آشـامیدن بـیخ خاییـده و یـا مطبـوخ آن بغایت منقی، خصوصاً با عسل و مخرج هر چه در معده جمع شـده و منقی رحم و مسقط جنین زنده و مرده و التیام دهنده زخمهـاي ظاهري و باطنی و چهار درم آن با ماءالعسل مخـرج اقسـام کـرم معده و مسکن اوجاع مثانه و رحم 8⃣🔹ضماد بیخ آن که سه روز در شیر خصوصاً در شیر گاومیش خیسانیده، خشک نموده پس ساییده باشند، جهت تقویت باه و سطبري قضیب و بر مادون احلیل جهـت رفع عنین مجرب و به تنهایی نیز مقوي باه و معظم ذکر است. 9⃣🔹 ذرور بیخ آن قـاطع خـون جراحات و التیام دهنده آنها و ضماد آن بـا سـرکه و عسـل منقـی قروح و گشاینده دبیلات که دشوار به نضج آیند و با آرد گنـدم و یا شیلم و عسل جهت اخراج پیکان و خـار و امثـال آن و تحلیـل اورام اعصاب 🔟🔹و ضماد بیخ آن با سرکه و عسل جهت تنقیه اوسـاخ و التیام جراحات عظیمه و غایره و وتر و رباط و عصب مقطوع و 1⃣1⃣🔹با صندل سرخ و گل ارمنی و فوفل اقاقیا وحضض و سـفیداب و مرداسنگ جهت ورمهاي جاسیه 2⃣1⃣🔹ضـماد آن بـا عسل جهت دردهاي مزمنه اعصاب و مفاصل و نقرس و شکستگی اعضا 3⃣1⃣🔹ضماد آن ملزق و چسبنده جراحات عارض در اعضـاي عصبانی است الزاق شدید. 4⃣1⃣🔹ضماد آن با عسـل جهـت سوختگی آتش 5⃣1⃣🔹ضماد آن با سـرکه جهـت داءالثعلـب و بهق و آثار جلد . 6⃣1⃣🔹 نرگس مضر محرورین و مصدع ایشان ، مصلح آن بنفشـه و کـافور و در همه افعال گل آن مانند بیخ آن است. 7⃣1⃣🔹مقدار شربت آن : یک مثقال و نیم . 8⃣1⃣🔹روغن گل آن مانند روغن گل مدت چهـل روز در آفتـاب مرتـب نموده و در بین تجدید گل کـرده باشـند محلـل و مسـکن اوجـاع سوداویه و ریحیه و رافع صداع ریحی و صداع رطب و سـوداوي و دافع دردهاي بارد و موافق امراض عصـب و گشـاینده فـم رحـم و مسکن اوجاع آن و مصدع محـرورین و تخـم آن تـا سـیم گـرم و خشک و با رطوبت فضلیه . 9⃣1⃣🔹افعال و خواص آن : آشامیدن نیم درم آن بـا شـیر تـازه دوشـیده بغایت محرك باه و ضماد آن با سرکه جهت کلف و بهق و نمـش موثر است. ــــــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
صفحه 114 کتاب کار و فناوری👆👆
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شماره8⃣ 💢میوه درخت سرو کوهی(أبهَل یا أبهُل) 💢ابهل جالی، بغایت لطیف، با قوت محلله و مجففه(خشک کننده) و قابضه و لذاعه 1⃣🔹 طبیعت گرم و خشک 2⃣🔹درمان موثر خشک کردن زخم عفونی 3⃣🔹درمان موثر احتباس طمث(پریود نشدن)، چون به شدت مدر حیض است. 4⃣🔹 ضعف و سستی لثه 5⃣🔹 درمان موثر کری 6⃣🔹 درمان موثر در شستشوی کثافت و چرک گوش 7⃣🔹 مدر بول(شدت ریزش ادرار اینقدر زیاد است که موجب خون ادراری می شود، چون رطوبات را با سرعت تمام به سمت کلیه و مثانه می کشد.) 8⃣🔹موجب سقط جنین است. 9⃣🔹 درمان موثر درد بواسیر ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت 📙http://eitaa.com/daralhakim
43.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند کلیپی در بزرگداشت و یادبود " مرحوم دکتر حمیدرضا ضیائی " کمترین کاری که میتوانستم برای بزرگداشت پزشکی پژوهشگر به نام " دکتر حمیدرضا ضیائی " انجام دهم مردی که درستی و قدرت علمی دین خود را بسیار بالاتر از فرامین و جادوی سیاه ننگین و دروغین و عاری از علم حقیقی سازمانهای جهانی میدانست و علوم تقلیدی و ناقص غرب را برای اثبات بطلان خود علوم غربی به کار میبرد و درستی حقایق موجود در علوم الهی معصومین علیهم السلام را برای همگان آشکار و هویدا میکرد. مناظره علمی را جنگ و جدل نمیدانست علمجویی را تقلید و روخوانی بدون پژوهش نمیدانست بی ادعا بود و اهل سر و صداهای بیهوده و قمپزهای غیرعلمی و جمع کردن دار و دسته و تبلیغ برای خود نبود. به راستی که او مردی بزرگ، پژوهشگری بی ادعا و پزشکی متدین بود ... سامان اسماعیلی _ آذرماه ۱۴۰۱ ـــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
هوالحق اجتماع خورشید وماه ناهید و عطارد و قلب العقرب هم اکنون ...قمر در عقرب است انجام امور اساسی را نشاید خواندن آیت الکرسی در تمام امور کفایت میکند... جداول اینترنتی و همسران همه وهمه صحیح نمیباشد در فقه شیعه اصل بر رویت است نه جدول ...برج فلکی و صورت فلکی احتیاج به توضیح و تفسیر دارد...خروج ماه انشالله دو روز دیگر خسروی محقق نجوم ایرانی اسلامی https://eitaa.com/Ostadkhosravi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برهان صدیقین 🔶 برهان صدّیقین از براهین اثبات وجود خدا که بدون استفاده از مقدمات حسی و تجربی و با بحث از حقیقت هستی، وجود خداوند را اثبات می‌کند. 🔷گفته شده در براهین دیگر از غیر حق به حق پی می‌برند، اما در این برهان جز حق حدّ وسط برهان نیست. 🔹عنوان صدّیقین را نخستین‌بار ابن سینا برای این برهان به کار برده است. 🆔@parsania_net ــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام 💢تناقض های پر تکرار و پر حرارت، در زمان سیلان کرونایی اصل امتناع تناقض پایهٔ جمیع علوم و ادراکات است، و اگر از این یک اصلِ فکری صرف نظر بشود، هیچ علمی استقرار پیدا نخواهد کرد. در زمان کرونا بازار تناقض، حار و پر حرارت بود، بطوریکه در طول یک روز چندین تناقض علمی از افراد علمی منسوب و وابسته به ستاد کرونا گوش مان را نوازش می داد. اگر بر این قصد باشید که این تناقض ها را کنار هم قرار دهید، متوجه می شوید که اساسا مفهوم «شبه علم» که با آن موج سواری می کردند، از کجا نشأت دارد. بنابراین با قرار دادن امر غیر ممکن اجتماع ضدین و تجمیع تناقض ها پیش رفتند، تا در هاله ای از ابهام، به کمک رسانه، فضا را برای عموم کاملا ناأمن کنند. و با چاشنی ترس این ناأمنی را بسط دهند، تا بلکه پذیرش و اقبال مردم به فضای پر متناقض بیشتر شود. بالاخره با همین ترفند توانستند منتقدین را خاموش کنند، و با مهر شبه علم به پیشانی شان، و با کمک رسانه ی تحت امرشان، دهان شان را بستند. نتیجه اینکه شما با بی بهره بودن از مفهوم «اصل امتناع تناقض» پایه علوم و ادراکات را به یکباره ویران کردید. و این می شود که در سال های آتی، مردم به این مسائل آگاه خواهند شد، و جواب شما را با «اصل غربال» خواهند داد. تمام این فتنه ها شکل می گیرد تا غربال نهایی به سرانجام برسد. با هر فتنه ای این غربال سنگین تر می شود. ـــــــــــــــــــــــــ 📙دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
مزاج شناسی.مهدی خانی.pdf
2.31M
🔹مزاج شناسی تخصصی 🔹جهت دوره های تخصصی و کاربردی مزاج شناسی مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــــــــــــــ 📙 انتشار با چند صلوات ــــــــــــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
سیاست شرعیه از کجا شروع می‌شود.mp3
886.5K
💠 سیاست شرعی از کجا شروع می‌شود؟ 🆔@parsania_net ـــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
علم‌النفس فلسفی درباره نفس و عوارض آن گفتگو می‌کند. علامه طباطبایی به عنوان بزرگترین فیلسوف معاصر، وارث سنت فلسفی اسلامی است. او درباره نفس نباتی، حیوانی و انسانی سخن گفته و در نفس انسان نقطه عزیمت خود را تأمل در «من» و «خویشتن خویش» قرار داده است. پژوهش حاضر، بر اساس ساختار مرسوم در مباحث نفس در حکمت اسلامی سعی می‌کند با مراجعه به آثار علامه و با استنباط و استخراج آرای او علاوه بر معرفی یک دوره نفس‌شناسی علامه کاربست یافته‌های آن را در حل مسائل علوم انسانی و نیز تدوین علوم انسانی اسلامی به بحث بگذارد. ـــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت 📕http://eitaa.com/daralhakim
بخشی از گفتگوی استاد حمید پارسانیا با روزنامه فرهیختگان: 🔷ما فیلسوفان بزرگی در حال حاضر داریم، اما چه کسی است که مانند علامه طباطبایی(ره) برود با آنها درگیر شود؟ کیست که اصول فلسفه بنویسد؟ کیست که وقتی مارکسیسم آمده، پاسخ آن را بدهد؟ یا کیست که در المیزان در جابه‌جای آن به هجمه‌ رویکردهای مدرن پاسخ دهد؟ شما المیزان را با المنار مقایسه کنید و ببینید این مقاومتی که علامه طباطبایی(ره) در برابر فرهنگ غرب کرده، قابل مقایسه است؟ این‌ها خصوصیات علامه(ره) است. 🔹اینکه فرهنگ غرب، یک هژمونی عظیم راه انداخته و فضای علمی جهان را تسخیر کرده و برایش تعیین‌تکلیف کرده، یک نوعی اغواء است. اغواء که فقط به مغالطه لفظی نیست؛ اینکه چشم و گوش جهان را از آنچه خود می‌خواهد، پر می‌کند، اغواء است. در مقابله با این فرهنگ، اگر در انقلاب اسلامی، مرحوم امام(ره) توانست در شکست عرصه عملی و سیاسی موفق عمل کند، اما در مقابله با تنیده‌ها و رشته‌های نظری فرهنگ غرب، آن کسی که قد علم کرد، مرحوم علامه طباطبایی(ره) بود. البته خیلی‌های دیگر هم بودند که سعی داشتند، با فرهنگ غرب مواجه شوند و به آنان پاسخ دهند لکن بعضا وارد چهارچوب مفاهیم و نظام علمی آنان شده‌اند و به نحوی شکست خوردند. 🔶ما چون نوعا در زمین بازی و میدانی که رقیب طراحی کرده است، به دنبال دانش اجتماعی خود می‌رویم، کور حرکت می‌کنیم و اصلا امکان دیدن دانش اجتماعی خود را نداریم! وقتی هم که می‌خواهیم چیزی تولید کنیم، چیزی شبیه به آنچه که آنان تولید کرده‌اند، تولید می‌کنیم. بر خلاف این سبک رایج، در قدم اول، باید این میدان بازی را تغییر داد و مفاهیم اساسی که آنان برای ما ساخته‌اند را بمباران کرد. 🔸باید مفهوم علم و عقل را مجددا در فرهنگ علمی خود بازخوانی کنیم. تا این تعریف‌ها عوض نشود، روش‌ها و مرجعیت‌های متناسب با آن به وجود نیاید و در حوزه علوم آکادمیک ما به رسمیت شناخته نشود، این آفات‌ بسیار جدی است. البته این‌چنین کارهایی تلاش‌های علمی و بنیادین جدی و همه‌جانبه می‌خواهد که ما باید با تجهیز شدن نخبگان خود به سلاح قلم و منطق و برهان و استدلال، یک هیمنه نظری جدی متناسب با فرهنگ خود به وجود بیاوریم. مادامی که دانشگاه نتواند یک بازاندیشی ریشه‌ای و بنیادین در تفکرش انجام دهد، ما این مشکل را به صورت جدی خواهیم داشت. 🆔@parsania_net ــــــــــــ 📙دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim