eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
924 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
449 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
💢جناب رازی در کتاب الحاوی از قول فلیغریوس می فرماید: 1⃣🔹 وج(اگیر ترکی) مخصوصا در طرد ریاح روده موثر است.( الوج خاصته طرد الریاح) 2⃣🔹و همچنین زنجبیل در تحلیل ریاح غلیظ در معده و روده بسیار مؤثر است.(الزنجبیل یحل الریاح الغلیظ فی المعده و الأمعاء) 💢👈جناب عقیلی خراسانی در مخزن در مورد «وج» می فرمایند : 1⃣🔹وج موجب تحلیل باد در معده و روده می شود. 2⃣🔹 آشامیدن وج با مصطکی جهت تنقیه دماغ از سایر فضلات و جهت فالج و خدر و استرخا و لکنت زبان مخصوصا پودر آن، 👈و اگر کودک در دهان پودر اگیر ترکی با مصطفی را نگاه دارد باعث سرعت تکلم آن می شود. 👈و اگر اندک اندک به کودک بخورانند به جهت رفع ثقل زبان و درد دهان بیعدیل است. ــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
💢داروی نفخ از کتاب الحاوی جناب رازی : زنیان، بزر کرفس، سداب بستانی خشک، زنحبیل، دارچین، کندر، مصطکی، میخک، جندبیدستر، فلفل سیاه یا معجون ترکیب با عسل خورده شود یا بصورت جوشانده. ـــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
1⃣🔹جالینوس: لسان الحمل(بارهنگ) برای زخم روده مفید است، زیرا خون را با نیروی قوی قطع می کند. 2⃣🔹و اگر زخم بد و پوسیده بود آن را نیز شفا می داد. ــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
جالینوس می فرماید خطمی و گلنار فارسی برای زخم روده مفید هستند. ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾ما تو را [چشمه] كوثر داديم (۱) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن (۲) إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾دشمنت‏ خود بى‏ تبار خواهد بود (۳) 💢🌹فاطمه زهرا علیها السلام کوثر است. 👈 کوثر با تکاثر فرق دارد. کوثر یعنی کثرت آخرت ساز. 👈تکاثر یعنی کثرتی که دنیا را آباد کرده، ولی آخرت ساز نیست. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢👈تفسیر  کلمه «کوثر» از «کثرت» گرفته شده و به معناى خیر کثیر و فراوان است. و روشن است که این معنا مى‏تواند مصادیق متعدّدى همچون وحى، نبوّت، قرآن، مقام شفاعت، علم کثیر و اخلاق نیکو داشته باشد، ولى آیه آخر سوره، مى‏ تواند شاهدى بر این باشد که مراد از کوثر، نسل مبا رک پیامبر اکرم ص است. زیرا دشمنِ کینه‏ توز با جسارت به پیامبر، او را ابتر م ى‏نامید و خداوند در دفاع از پیامبرش فرمود: «انّ شانئک هو الابتر» دشمن تو، خود ابتر است. بنابراین اگر مراد از کوثر، نسل نباشد، براى ارتباط آیه اول و سوم سوره، توجیه و معنایى دل‏پسند ن خواهیم داشت. 💢👈کلمه «ابتر» در اصل به حیوان دم بریده و در اصطلاح به کسانى گفته مى‏ شود که نسلى از آنان به یادگار باقى نمانده باشد. از آنجا که فرزندان پسر پیامبر در کودکى از دنیا رفتند، دشمنان مى‏ گفتند: او دیگر عقبه و نسلى ندارد و ابتر است. زیرا در فرهنگ جاهلیّت دختر لایق آن نبود که نام پدر را زنده نگاه دارد. بنابراین جمله «انّ شانئک هو الابتر» دلیل آن است که مراد از کوثر، نسل کثیر پیامبر است که بدون شک از طریق حضرت زهراعلیها السلام مى‏ باشد. این نسل پر برکت از طریق حضرت خدیجه نصیب پیامبر اکرم‏ صلى الله علیه وآله شد. آرى خدیجه مال کثیر داد و کوثر گرفت. ما نیز تا از کثیر نگذریم به کوثر نمى‏ رسیم. 💢👈فخررازى در تفسیر کبیر مى‏ گوید: چه نسلى با برکت‏ تر از نسل فاطمه س که مثل باقر ع و صادق ع و رضا ع از آن برخاسته است و با آنکه تعداد بسیارى از آنان را در طول تاریخ، به خصوص در زمان حکومت بنى‏ امیّه و بنى‏ عبّاس شهید کردند، امّا باز هم امروز فرزندان او در اکثر کشوره اى اسلامى گسترده‏ اند. در زمانى که خبر تولّد دختر سبب اندوه پدر مى‏ شد، به گونه اى که صورتش از غصه سیاه گشته و به فکر فرو مى‏ رفت که از میان مردم فرار کند یا دخترش را زنده به گور کند: «یتوارى من القوم ام یدُسّه فى التّراب» در این زمان قرآن به دختر لقب کوثر مى‏ دهد تا فرهنگ جاهلى را به فرهنگ الهى و انسانى تبدیل کند. ــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
عفونت گوش اسباب 1⃣🔹 رطوبت معده و روده 2⃣🔹 حرارت کبد 3⃣🔹 ضعف دماغ 4⃣🔹 صعود بخارات به سر 5⃣🔹دفع نشدن نزلات و انصباب آنها پشت گوش 6⃣🔹 شخص نمی تواند نزله های سر را درست به بیرون هدایت کند. 💢 درمان: نکته اول در درمان، کلا قرص ها در درمان عفونت گوش موثر تر از جوشانده و دم نوش و شربت ها هستند. 1⃣🔹قرص ایارج فیقرا شب ها دو تا سه عدد با عسلاب 2⃣🔹قرص زنجبیل 3⃣🔹 قرص اطریفل اسطوخودوسی یا افتیمونی 4⃣🔹 در زمان طولانی شدن بیماری، شخص باید ورزش سنگین کند، تا اخلاط با گرم شدن سر بخار شوند. چون اخلاط در محلی که ریزش می کنند، براحتی قابل دفع نیستند، معمولا باید کاری کرد تا اخلاط گرم شوند و تبدیل به بخار شوند و از طریق مسام بدن دفع شوند. 5⃣🔹 دم نوش های اسطوخودوس و ریشه شیرین بیان و بابونه و مرزنجوش نیز جهت نضج و تحلیل اخلاط مفید هستند. 6⃣🔹 یکی از داروهای خوب، خوردن آب و عسل و نمک است. 7⃣🔹 دود خاکشیر برای خشک کردن رطوبات نافع است. 💢👈🔹 نکته بهتر است از ریختن روغن ها درگوش پرهیز کنید. ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
🔹👈اگر از سیاست ها خسته شده ایم، 🔹👈اگر اهمیتی به رشد کشور خود نمی دهیم، 🔹👈اگر کشور خود را در حصر سیاسیون نفوذی و بی سواد می بینیم، 🔹👈اگر برایمان مهم نیست که کشور به چه راهی می رود، 🔹👈اگر دغدغه پیشرفت کشور بر مدار حضور تاریخی اش را نداریم، 🔹👈اگر فقط نقد می کنیم و راه حلی نداریم و افکار منفی را در گروه های زیرمجموعه و دوستان پراکنده می کنیم، 👈 به این معنی است که نسبت ما با «وجود» بهم خورده است. 💢👈نحوه حضور ما در تاریخ ایران اسلامی بستگی به نسبتی دارد که با «وجود» پیدا کرده ایم، و اینکه تا چه اندازه هویت تعقلی و عین الربطی بودن خود را یافته ایم. 💢 انسان هایی که حضور تاریخی شان برایشان ناشناخته است، باید بدنبال راهی باشند که بتوانند با تمام سختی ها به این حضور معنایی ببخشند. 💢 در توان سیاسیون بی درد و بی دغدغه نیست تا کشور را به تنهایی به بن بست بکشانند، این عدم حضور ما و ناشناخته بودن حضور تاریخی ما برای خود ما نیز عاملی شده که کشور را به زعم ما اینگونه به ریل ناکجاآباد ببرد. 💢👈کشور نیازمند حضور تاریخی من و شماست. هر انسانی، هر دانشمند و هر مسئول و هر کارگر و مهندس و هر دکتری، اگر این حضور را درک کند می تواند به کشورش کمک کند. در غیر اینصورت کشور همچنان روی آن ریل انحرافی خواهد ماند. 💢👈جوانان ما نیاز دارند تا حضورشان معنا بگیرد، بعد خواهید دید که چگونه خودشان کشور را هدایت می کنند. 💢👈از این حضور تاریخی بیشتر بدانیم. حضوری که با حاکمیت رسانه و سایبر فراموش شده است، تا من و شما آنچه را که باید درک کنیم درک نکنیم، بلکه این حضور را بی معنا جلوه دهیم. 💢از «حضور ناشناخته» چه اندازه می دانیم که می گوییم «حضور ناشناخته». حضور چیست؟ و چرا ناشناخته است. ادامه دارد... ــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید این فیلم و فیلم هایی شبیه این را بیش از ده بار دیده ام، و غصه ای که بر دل می نشیند و روح انسان را مکدر می کند، این است که چه جواب قانع کننده ای برای اینهمه سوال دارند؟ و جواب هایشان را هم بارها شنیده ایم که با توجیه کردن، خوب راه فرار را فرا گرفته اند. ملت ایران الحمدالله با مشاهدهٔ تناقضات علمی و رفتاری شما، بجای رسیدن به آگاهی، به «خود آگاهی» و «دل آگاهی» رسیده است. بطوریکه دیگر براحتی حرف هر متخصصی را تأیید نمی کند.
sardar ebrahimpoor 14011014.mp3
30.69M
💥تحلیل بسیار مهم و جامع حاج عظیم ابراهیم پور در جمع طلاب و روحانیون بادو موضوع: ✅ سالگرد سردارسلیمانی ✅پشت پرده اغتشاشات اخیر 🔴 گرچه این روزها در رابطه با این دو موضوع «شخصیت حاج قاسم» و «تحلیل حوادث اخیر» مطالب زیادی شنیده و خوانده اید و مدت زمان این فایل هم زیاد است، اما از همه رفقا خواهش میکنم با توجه به جامعیت این تحلیل و اهمیت موضوع حتما با دقت ملاحظه شود !!! 🔺بویژه عزیزان مبلغ وتبیین گر. @Behzadzare✍ پی نوشت: گرچه زمانی در حدود ۱.۵ ساعت را باید صرف گوش کردن صوت کنید اما انصافا اطلاعات و تحلیل جامعی نسبت به فتنه اخیر صورت گرفته که حیف است از آنها استفاده نشود. رهبری امروز در دیدار مداحان اعتراف جالبی داشتند که شاید یکی دوبار بیشتر مشابه آن را نفرموده باشند. این نشان می دهد ابعاد فتنه بخوبی طراحی شده بود اما چون فضل خدا همیشه یار ماست لذا عقل محاسبه دشمن نتوانست به کمک عقل طراحی اش بیاید و کار نظام را یکسره کند. جمله آقا این بود: "بنده به عنوان کسی که این مسائل را زیرنظر دارم در دل خودم به مهندسی خوب دشمن آفرین گفتم، همه چیز را در جای خود و به اندازه خود آماده کرده بود، چرا موفق نشد؟ چون محاسبه دشمن غلط بود...دشمن تمام عوامل مسلطی که یک قدرت میتواند برای اخلال و تخریب بکار ببرد را در قضیه اخیر بکار گرفت." نکته مهم دیگری هم در صوت است حاکی از پیشگویی علمای یهود در چند سال پیش در جلسه ای محرمانه که ۴۰ سالگی نظام را مبنای فتنه های خود گذاشته بودند بگونه ای که اگر این فتنه جامع اخیر بجایی نرسد باید فاتحه اسراییل و تمدن غرب را خواند. نیک منش- ۲۳ دی ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام. وقت همهٔ عزیزان بخیر امیدوارم که خدا از همهٔ ما راضی باشد. مخاطب این پیام استان فارسی های بزرگوار هستند. قصد داریم در حوزهٔ «جهاد تبیین» بدون کمک های دولتی، شبکه هایی مردمی تشکیل دهیم؛ اگر از دوستان کسی توان علمی و عملیاتی این کار را در وجود خود می بیند، به آیدی زیر جهت هماهنگی های بعدی اطلاع دهد. خداوند نگهدار شما باشد. @khani_shafa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚔️ "رویایِ سون‌تزو" مجموعه مستند "جنایت نامرئی" 🛡 مستند جنایت نامرئی به موضوع و ارتباطش با و خصوصاً پاندمی با بیش‌ از دو سال تحقیق و پژوهش، می‌پردازد که در پنج قسمت به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی ساخته شده است. این مجموعه در راستای به افشاگری گسترده‌ای درباره صنعت ، سلاح‌های بیولوژیک، ساخت و ارتقاء بیماری‌ها، و کنترل و ، ، ، ، جهان، و علوم نوین، و می‌پردازد. این مجموعه محصول موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است. 📺 عناوین: قسمت اول: جهان در آشوب - قسمت دوم: توازن جمعیت و جنگهای ترکیبی، راه حلی برای تمام فصول - قسمت سوم: جلیقه زرد که باشی می‌میری - قسمت چهارم: قرنِ کنترل - قسمت پنجم: جنگ جهانی چهارم. ♦️ سهیل سلیمی 🔸نویسنده، فیلم‌ساز و مستندساز 🔸 متخصص مطالعات استراتژیک فرهنگی 🔸 مشاور رسانه‌ای آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران 🌐 soheilsalimi.blogsky.comaparat.com/SOHEIL_SALIMI 🙏🏻🙏🏻 عضو شوید 👇🏻👇🏻 🔸 @SOHEILSALIMI 🔸 @SOHEILSALIMI 🔸 @SOHEILSALIMI
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیماری های معده9⃣1⃣ 🔰 سوءمزاج گرم ساده ــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
1⃣🔹جناب رازی در کتاب الحاوی می فرمایند: کسانیکه ضعف معده دارند، آب سفرجل(آب به) بخورند. یا در جوشانده صاف شده افسنتین روغن های قابضی مثل مورد بریزد و بر روی معده طلا کند. 2⃣🔹جالینوس نیز برای معده های ضعیف می فرمایند: از سکنجبین سفرجلی(به) با زنجبیل استفاده کنید. ــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
Mohsen Chavoshi - Maleka (320).mp3
10.77M
نغمه توحیدی از حکیم مجدودبن آدم سنایی نتوان وصف تو گفتن که تو در فهم نگنجی نتوان شبه تو گفتن که تو در وهم نیایی ــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
💢 پیرامون دو باور غلط و رایج 1⃣ دروغ بزرگی به اسم: «اگه ما توی توییتر و اینستا و ... نباشیم، پس کی جبهه‌ی انقلاب رو در آنجا پر کنه؟» این تصورات بابت این هست که افراد، فضای سایبر را شبیه به فضای فیزیکی و سرزمینی تصور می‌کنند که کاملا غلط هست. اگر اثرگذاری بر یک ملت، نیازمند این هست که حتماً در فضای سایبر آنها حضور داشته باشیم: الف) چرا آمریکا برای اثرگذاری بر مردم ایران، هیچوقت وارد فضای سایبر ما نشده؟! مگر مهم‌تر از اشغال فکر، شناخت و عقیده‌ی ایرانی‌ها برای آمریکا، در جهان وجود داره؟؟ ب) چرا این همه سال، بودجه‌های سازمانی و فرهنگی که برای «لشکر سایبری» و «طوفان هشتگی» و ... هزینه شد، ذره‌ای در بزنگاه‌هایی مثل شبهه‌ی مهسا امینی و فروکش اغتشاشات اخیر مؤثر واقع نشد؟! ❇️ نکته آنچه بیان شد، نسبت به حضور تمام مردم در توییتر و اینستا و ... است، نه برخی دستگاه‌ها و نهادها که هویت حقوقی دارند. 2⃣ دروغ بزرگی به اسم: «ایجاد فضای سایبر ملی، مانع رونق اقتصادی است» اگر گزاره‌ی فوق را بپذیریم، آن‌وقت با: الف) چین به‌عنوان دومین اقتصاد جهان و بزرگترین رقیب اقتصادی آمریکا که در عین حال هیچ سرویس سایبری خارجی در کشورش کار نمی‌کند؛ ب) روسیه که یک ابر اقتصاد مترقی و رئیس BRICS است و همزمان، بومی‌ترین فضای سایبر ملی در جهان را ایجاد کرده؛ چه می‌کنید؟؟ چگونه با بیشترین حد کنترل بر فضای سایبرشان، در عین حال جایگاه اقتصادی جهانی دارند و ضمناً در حال پیشرفت و بهبود هم هستند؟! 🔶🔹 یعنی دشمن کاری کند تا ما بر اساس باورهای غلط، تصمیماتی بگیریم که او می خواهد ... ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱یهودی ها قند تصفیه شده و روغن نباتی و نان سفید را چون بسیار مضر است، حرام می دانند ، اما ما ...
درسگفتار مثل افلاطونی زمان : یک شنبه /سه شنبه /چهارشنبه بصورت: انلاین و افلاین منبع : شاهد دوم از مشهد دوم کتاب الشواهد الربوییه مرحوم صدرا (ره) لینک :👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3615752481C7fd9d4a2e0
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علوم انسانی، رسالۀ عملیه است🔸 علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم استاد فرج نژاد: بشین سرِ جات و کار کن. تو پیاده روها جلسه می گرفتیم، چون پول نداشتیم ــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
52794_348_500.jpg
58.1K
در کتاب درع الصحّه (رساله ای کهن در فصد و حجامت) نگاشته از محمد هاشم بن محمد طاهر طبیب تهرانی از پزشکان قرن 11 هحری قمری 💢عمده منافع اورده کبد : 1⃣🔹 جذب کیلوس از معده و امعاء 2⃣🔹رسانیدن غذا و روح طبیعی و قوت طبیعیه به اعضاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
119809.jpg
80.7K
محمدبن زکریای رازی منافع الاغذیه و دفع مضارها در مورد نان خشکار: نانی است که گندم آن را نشسته و سبوس آن را هم نگرفته باشند.(نان با گندم نشسته و سبوس کامل) 1⃣🔹در بدن خون سوداوی تولید می کند. 2⃣🔹هر قدر نان از نوع پست و پاک نشده باشد، مقدار خون کمتر ولی غلیظ تر و حالت سوداوی آن بیشتر است. 3⃣🔹از خوردن مداوم نان خشکار، بیماری های سوداوی بروز می کند. 4⃣🔹پیری را جلو می اندازد. 5⃣🔹 ناتوانی غلبه می کند. 6⃣🔹از مقدار خون کاسته می شود. 7⃣🔹شخص به خارش و بیماری جرب و بواسیر و غیره مبتلا می شود. 8⃣🔹موجب خشکی بدن می شود. ـــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
52794_348_500.jpg
58.1K
🔰در کتاب درع الصحّه (رساله ای کهن در فصد و حجامت) نگاشته از محمد هاشم بن محمد طاهر طبیب تهرانی از پزشکان قرن 11 هجری قمری بدان که تعرّق اتصال بر سه نوع است: 1⃣🔹 طبیعی(مثل رعاف در حمیات و دفع خون حیض در ایام عادت) 2⃣🔹قسری(افتادن یا به چیزی بریدن یا زدن) 3⃣🔹ارادی(فصد) 💢👈 به فصد استفراغ کلی می گویند. چرا؟ با هر فصدی هر چهار خلط دفع می شوند، ولی به قیء و مسهل و حقنه استفراغ کلی نمی گویند. چون در این استفراغات، استفراغ خلطی خاص صورت می گیرد. ـــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim