eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
905 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
445 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در نزد حس مرکب شناخته تر است، و در نزد عقل بسیط شناخته تر است. ـــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
علت درد مفاصل 👇 1️⃣.کار زیاد که باعث جمع شدن فضلات در مفصل می شود. 2️⃣.ضعیف بودن هضم معده، که باعث تولید خلط خام می شود، و به مفصل می ریزد. 3️⃣. بد خوری، یعنی به ترتیب نخوردن غذاها 4️⃣.تناول غذاهای غیر موافق و بدون ترتیب 5️⃣.بعد از غذا مجامعت و کار سنگین انجام دادن 6️⃣.ناشتا آب خوردن 7️⃣ .در حمام آب خوردن 8️⃣.بعد از غذا حمام کردن و با آب گرم غسل کردن 9️⃣.زکام و نزله زیاد داشتن، باعث ریزش ماده به مفصل می شود. 🔟.شخصی که استفراغات آن مثل قیء، اسهال، فصد، خون حیض و بواسیر قطع شود، که در این حالت ماده زیاد می شود و به مفاصل می ریزد. 1️⃣1️⃣.وقتی قولنج معالجه شده باشد، و به گونه ای که روده قوی گردد، و فضلات به اطراف دفع شود و به مفاصل بریزد. 2️⃣1️⃣.حرکات نفسانیه و بدنی باعث جوش آوردن اخلاط می شود، و ماده را به مفاصل می ریزد. 3️⃣1️⃣. خلط صفرا چون موذی است می تواند موجب تحریک خلط بلغم شود، و موجب ریزش خلط بلغم در مفاصل شود. 💢نکته ها نکته 1️⃣👈 سبب فاعلی درد مفاصل، یا سوء مزاج ساده است یا مادی و عام، که اگر ماده ذوالقوام باشد، خلط نام دارد؛ یا اینکه ذوالقوام نیست و باد و ریح نام دارد. نکته 2️⃣👈درد مفاصل اکثرا از بلغم اتفاق می افتد، و بصورت زیاد از خون و از باد و ریح کمتر و از صفرا کم و از سودا به ندرت اتفاق می افتد. نکته 3️⃣👈و هر کدام از این ماده، یا تنها باعث درد مفصل می شود، یا با ماد هدیگر ترکیب می شود؛ اما ترکیب بلغم و سودا، به غایت نادرالوقوع است و کمتر اتفاق می افتد، 👈لکن صفرا با بلغم بیشتر ترکیب می شود و محدث درد مفاصل است. ــــــــــــــ @daralhakim
گفته شده یک ساعت مباحثه از یک ماه تکرار بهتر است. البته در صورتی که با انسانی منصف که دارای طبعی بی آلایش است بحث کنی، و مبادا با انسان یک دنده و کج سلیقه و دارای قلب مریض و کوچک نفس مباحثه کنی. چرا که طبیعت انسان دزدی چالاک است و اخلاق شایسته و ناشایست قابل سرایت است، و همجواری اثرگذار می باشد. ــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
چرا عدم یکی از مبادی طبیعیات است : مبادی چهار گانه هیولی و صورت و فاعل و غایت مبادی جسم هستند، بدون اینکه کون و فساد در جسم منظور بداریم، اما از حیث کائن و فاسد بودنش، جسم سه مبدأ دارد. هیولی و صورت و عدم مبدا بودن عدم به این ملاحظه است: که جسم چون از حالتی به حالت دیگر درآید، حالت اولی معدوم شده و حالت دومی که معدوم بوده موجود شده است، پس هر حالتی که حادث شود مسبوق به عدمی بوده است. به عبارت دیگر اگر عدم چیزی نباشد، حدوث او متصور نیست، پس وجود هر چیز حادث ناگزیر از عدم یعنی ناگزیر از مسبوق بودن به عدم می باشد. پس عدم نیز یکی از مبادی طبیعیات است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حوادث آینده‌ساز برشی از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره مساله فلسطین ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب : در این قضیّه و در قضایای بعدی قطعاً فلسطین پیروز خواهد بود. دنیای آینده دنیای فلسطین است، دنیای رژیم غاصب صهیونیستی نیست، و آینده متعلّق به اینها است. بله، [صهیونیست‌ها] ظلم میکنند، جنایت میکنند، فاجعه‌آفرینی میکنند، لکن تلاشی که اینها دارند میکنند بیهوده است و به جایی نخواهد رسید ان‌شاءالله، بِاذن‌الله‌تعالی. ــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
از سیل ویران کننده ای که در دنیای طبابت براه افتاده، دوری کن. اگر راهت را جدا نکنی، این سیل تو را غرق خواهد کرد. این مسیر انحرافی که در طب ایجاد شده(در تمام مکتب های طبی، چه سنتی، چه اسلامی، چه رایج و...)، چیزی جز پشیمانی برای شخص و بیچارگی برای مردم نخواهد داشت. مسیر صحیح طبابت را کسی فهم می کند، که معرفت و علم را، اشرف از غنی و ثروت بداند. طبیبی که در مرتبه اول به فکر غنی و ثروت اندوزی است، و تمام کارهایش مشهود است که مبتنی به ثروت اندوزی است، او نمی تواند شما را به مسیر حقیقی علم طب رهنمون کند، حتی اگر از نظر شما بهترین طبیب باشد، حتی اگر مسلط به چند مکتب طبی باشد. حرکت بعضی از اطباء نشان از این دارد که بیشتر سوق به غنی و ثروت دارند، این طبیب نمی تواند ذات درونی بقراط ها و جالینوس ها و ابن سینا ها را درک کند، بلکه سطحی به آنها نظر کرده است. بنابراین مشورت گرفتن از این طبیبان شما را دچار خسران و آسیب می کند. اگر نقدی به این نظام موجود پزشکی داریم به این معنی نیست که خود ملا و صاحب مکتب هستیم؛ خیر عزیزم، شاگردی بیش نیستیم، تا طبیب شدن فاصله داریم(شاید تا آخر عمر هم طبیب نشویم)، اما مشکل دنیای طبابت را فهم کرده ایم، و مسیر خود را جدا کرده ایم، و وظیفه داریم تذکر دهیم. ــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
شیخ الرئیس در مورد کون و فساد می گوید : فساد یعنی اینکه هیئتی که در جسم موجود بود از میان برود، و کون این است که هیئتی در جسم حادث گردد. مثلا وقتی که می بینیم آب، هوا می شود(قدما گمان می کردند،آب مبدل به هوا می شود) حقیقت این است که هیئت یا صورت آبی از او رفته و معدوم شده و هیئت هوا در او حاصل آمده. به عبارت دیگر آب فاسد شده و هوا کائن یا حادث گردیده است. ـــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
چرا عدم را بالعرض می توان گفت کائن و فاسد است؟ چون کونش نبودن صورت و فسادش موجود شدن صورت است. عدم در اینجا منظور عدم مطلق نیست، بلکه عدم چیزی است با استعداد وجود او. این عدم یکی از مبادی طبیعیات است. ــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
کتاب حکمای راسخین ـــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا