eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
924 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
450 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
۴. علیت و فیزیک کوانتوم، تقریر اصل عدم علیت.mp3
19.75M
تقریر اصل عدم علیت بر اساس فیزیک کوانتوم
کمی از سیاست خارج بشویم، البته فقط کمی. چون پیگیری و فهم سیاست حتما لازم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی عجیب است، این فیلم در کانال ایتا دکتر پزشکیان اصلا بارگزاری نشده است.
اثبات اصل علیت: يکی از بحثهايی که غور کنندگان در فلسفة غرب اشکال میکنند اين است که از کجا معلوم اصل عليت درست است. در بحث با اين افراد فروضی مطرح میشود که معمولا برخی را پذيرفته و برخی را تشکيک میکنند. انحاء تقرير اصل عليت: ۱. هر معلولی علت دارد. ۲. هر عين ربطی علت دارد. ۳. هر ممکنالوجودی علت دارد. ۴. هر حادثی علت دارد. ۵. هر موجودی علت دارد. از تقريرهای فوق تقرير پنجم هيچ دليلی ندارد و بديهی هم نيست. تقرير اول و دوم نيز تحليلی هستند و کسی که قضايای تحليلی را انکار کند قابليت گفتگو را ندارد. بر اساس همين دو تقرير میتوان بحثهای فلسفی را سامان داد و وجود خدا و مانند آن را اثبات کرد. تقرير چهارم بايستی به تقرير سوم برگردد تا بتوان از آن دفاع فلسفی کرده و درستیاش را نشان داد. يعنی امر حادث همين حدوثش نشان میدهد که ممکنالوجود است و چيزی که ممکنالوجود است نمیتواند بدون علت موجود شود. پس تقرير صحيح همان تقرير سوم است و تقرير چهارم به آن برمیگردد. اما درستی تقرير سوم: ممکنالوجود يعنی چيزی که نه ضرورت وجود دارد و نه ضرورت عدم و به عبارتی متساویالنسبة الی الوجود و العدم است. چيزی که متساوی النسبة الی الوجود و العدم است برای آنکه از حالت تساوی خارج شده و يکی از طرفين برای او تعين (ضرورت) پيدا کند نيازمند غير است؛ زيرا: خروج از حالت تساوی و تعين پيدا کردن يکی از دو طرف بدون دخالت علت، مستلزم ترجح بلامرجح است و ترجح بلامرجح محال است؛ زيرا: ترجح بلامرجح مستلزم تناقض است؛ زيرا: ترجح بلامرجح به معنای آن است که چيزی که در ذات خود نسبت به وجود يا عدم ضرورت ندارد نسبت به آنها ضرورت داشته باشد؛ زيرا: ترجح به طرف وجود يعنی ضرورت وجود داشتن و ترجح به طرف عدم يعنی ضرورت عدم داشتن؛ زيرا: هر چيزی که وجود دارد،در حالی که وجود دارد ضرورت وجود دارد و هر چيزی که معدوم است در حالی که معدوم است ضرورت عدم دارد. پس ترجح بلامرجح مستلزم تناقض است و محال. ان قلت: چه ايرادی دارد که چيزی در زمان الف حالت متساوی النسبة الی الوجود و العدم باشد و در زمان ب، بدون آنکه علتی دخالت کند و يا حتی خودش علت باشد از اين حالت تساوی خارج شده و يکی از طرفين برای او ضروری شود؟ قلت: لازمة اين تغيير آن است که ذاتی در عين اينکه متساوی النسبة است متساوی النسبة نباشد و اين يعنی انقلاب ذات. انقلاب ذات هم محال است. ان قلت: تفاوت زمانها کافی است برای تغيير از يک حالت به يک حالت ديگر. قلت: اگر زمان را علت اين تغيير میگيريد پس ترجح بلامرجح نيست و با وجود علتی ترجيح رخ داده است. و اگر زمان هيچ تاثيری در اين ذات نداشته و خود ذات بما هی ذات در يک زمان متساوی النسبة بوده و در زمان ديگر متساوی النسبة نبوده، بدون اينکه هيچ عاملی در آن تاثير داشته باشد، همان انقلاب در ذات میشود که محال است. يعنی تناقض میشود. اين ذات در عين اين که اين ذات است اين ذات نيست. ✍ سرخوشی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
تقریر دیگری از اثبات اصل علیت: هر ممکن الوجودی نیازمند علت است. 1. هر موجودی یا واجب الوجود است یا ممکن الوجود. 2. هر واجب الوجودی هم یا واجب بالذات است یا واجب بالغیر. 3. منظور از واجب الوجود بالذات هم یعنی موجودی که وجودش بدون علت است، نه آنکه خودش علت خودش باشد. 4. منظور از واجب الوجود بالغیر هم یعنی موجودی که وجودش به وسیله علت است. 5. هر موجودی وقتی که موجود است واجب الوجود است (ضرورت به شرط محمول). چنانکه وقتی معدوم بود ممتنع الوجود بود. 6. پس ممکن الوجودی که موجود است واجب الوجود است. 7. ممکن الوجود موجودی که واجب الوجود است یا واجب الوجود بالذات است یا واجب الوجود بالغیر (نتیجه مقدمه 2 و 6). 8. ممکن الوجود موجود اگر واجب الوجود بالذات باشد تناقض را در پی خواهد داشت؛ زیرا: 9. لازمه اش این است که هم واجب الوجود بالذات باشد و هم واجب الوجود بالذات نباشد. 10. پس ممکن الوجود موجود بایستی واجب الوجود بالغیر باشد. 11. هر واجب الوجود بالغیری نیازمند علت است (مقدمه 4). 12. پس ممکن الوجود موجود نیازمند علت است. مطلوب اثبات شد: هر ممکن الوجودی نیازمند علت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از زیباترین صحنه های زیارت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
در بهار ۱۳۸۲ تعدادی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف - آقایان سید حسن آذرکار، محمد ایزدی، مصطفی تقوی، رضا دانشور، سید حسین سید حسینی، غلامحسین مقدم حیدری، عليرضا منصوری و سعید ناجی - پیشنهاد کردند، گفت و گوهایی در مورد بعضی مسائل مربوط به توسعه علم و فناوری در ایران معاصر داشته باشیم این گفت و گوها طی چندین جلسه بحث در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حول و حوش علم و فلسفه، فلسفه علم، علم و دین، تکنولوژی، جهانی شدن و وضعیت کنونی علم در کشور صورت گرفت، و اکنون به صورت این مجموعه به خوانندگان گرامی تقدیم می شود. ادامه دارد... ـ 📕 علم و دین و فلسفه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 ویتن فیزیکدان که از بنیانگذاران نظریه ریسمان است، می گوید: هدف از فیزیک دان بودن، این نیست که چگونه بعضی چیزها را محاسبه کنیم. هدف این است که اصولی را که بر طبق آنها جهان کار می کند، بفهمیم. 📙 علم و دین و فلسفه، دکتر گلشنی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 دیگر دوره اینکه شما با قاطعیت از یک نظریه علمی صحبت بکنید، گذشته است. 📙 کتاب علم و دین و فلسفه، دکتر مهدی گلشنی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 اخیراً «وینبرگ» سخن مهمی گفته است. او که از فیزیک دانان جامع الاطراف زمان ماست، سخنش این است که ما تا به حال تکلیف نظریه های فیزیکی مان را بر اساس آزمایش ها تعیین میکردیم؛ اما از این به بعد بعضی از ایده ها را نمی شود تجربه کرد، چون اگر بخواهیم بعضی از نظریه های فعلی ذرات بنیادی را جدی بگیریم که مثلاً ذراتی مثل X را پیش بینی می کنند، برای تولید این ذرات ۱۰ به توان ۱۵ Cev انرژی لازم داریم؛ اما شما نمی توانید در زمین یا در کهکشان ما شتاب دهنده ای بسازید که این مقدار انرژی را تولید کند؛ بنابراین حرف «رینبرگ» این است که ما بعد از این باید سراغ معیارهای دیگر نظیر، زیبایی، ریاضی و انسجام [منطقی] نظریه ها برویم. این سخن را کسی می گوید که اصلاً به متافیزیک معتقد نیست»، به خدا معتقد نیست، و مخالف فلسفه است، ولی حرفش این است که ما بعد از این نظریه های عام را نمی توانیم توسط تجربه مورد آزمون قرار دهیم. بی توجهی به این نکات باعث خطا در نتیجه گیری ها و نیز فقر علمی می شود. 📕📙 علم و دین و فلسفه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 جریانات سیاسی معلوم الحالی که با نگاه ضعیف و حقیرانه خود، قصد دارند جایگاه تخریب شده خود در بین مردم را تحکیم بخشند، با اسم رمز از درون و ، از بیرون، قصد دارند، جوانان متدین و متعهد و با سواد و خوش فکر مذهبی را از میدان بدر کنند. این جریان براحتی برای نگاه ضعیف خود، بظاهر بار و تولید کرده است، و مایه فریب بدنه ای از جریان انقلاب نیز شده است. یعنی دو سویه و گاها چند سویه، اهداف شوم خود را پی گرفته است، بطوریکه در این هدف، از خود جریان حزب الله بعنوان یک ابزار و بازیگر نیز استفاده کرده است. باید نگران از این وضعیت بود، که ما هیچگاه نتوانسته ایم و نخواسته ایم بدرستی نقشه های شوم دشمن را شناسایی کنیم، و بعضا در پیاده سازی این نقشه های شوم آنها، ندانسته خود یک بازیگر تعریف شده بوده ایم. نگران نگاه ضیق کسانی هستیم که با دست خود به این مسائل دامن می زنند، و شعله بی تدبیری را درون خود بیشتر می کنند، و این التهاب ایجاد شده در اندرون را با تب و لرز و ترس به بیرون منتقل می کنند، و اطرافیان خود را نیز با و متعفن خود، مسموم می کنند. برادر و خواهر انقلابی ام، بهتر نیست کمی دنیای سیاست را بهتر رصد کنید؟ بهتر نیست این نگاه ضیق و تنگ را کنار بگذارید؟ این بود نگاه راهبردی شما؟ این بود عهدی که با خدای خود بسته اید؟ این بود نگاه تمدنی؟ به همین سادگی، در بازی تعریف شده قرار گرفتید؟ ✍ مهدی خانی فراشبندی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅👈 حلقه ، تعریف شده و بازیگردان : پادوها، ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
PTT-20220424-WA0016.opus
1.93M
هدف اسرائیل از حفاری های عمیق در زیر مسجد الاقصی چیست ؟ 🔸️چرا صهیونیست ها به دنبال ساخت معبد سلیمان هستند ؟ 🔸️تاریخچه مسجد سلیمان (هیکل) چیست و چرا برای یهودیان اهمیت دارد ؟ 🔸️مسیحیان صهیونیست چه دیدگاهی دارند ؟ 📌برای یافتن پاسخ سوالات بالا این فایل صوتی را با دقت بشنوید @taghaviniaa
4_5827938808678580707.mp3
1.29M
چرا باید به گوش دهیم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
1_319652647.mp3
16.75M
انسان شناسی 1⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۲_درس_دوم،_دو_ساحتی_بودن_انسان،_بخش_اول.mp3
31.46M
انسان شناسی 2⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۳_درس_دوم،_دو_ساحتی_بودن_انسان،_بخش_دوم.mp3
40.86M
انسان شناسی 3⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۴. درس سوم، ويژگی‌های انسان.mp3
19.25M
انسان شناسی 4⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۵. درس چهارم، بقای روح.mp3
26.95M
انسان شناسی 5⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۶_درس_پنجم،_هدف_آفرینش_انسان_و_معناداری_زندگی.mp3
26.11M
انسان شناسی 6⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۷_درس_ششم،_راه‌شناسی_و_جایگاه_انسان_کامل.mp3
41M
انسان شناسی 7⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۸. درس هفتم، حقانیت اسلام.mp3
30.01M
انسان شناسی 8⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۹_درس_هشتم،_خاتمیت_و_ظهور_کامل‌ترین_انسان_کامل.mp3
29.39M
انسان شناسی 9⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۱۰. درس نهم، جامعیت دین اسلام.mp3
18.35M
انسان شناسی 🔟 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
۱۱. درس دهم، امامت.mp3
12.73M
انسان شناسی 1⃣1⃣ 💢 استاد سربخشی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وزیر علوم پزشکیان می گوید: ایکاش برای تمام رشته ها، دو واحد در نظر می گرفتند. دقیقا این حرف ما نیز می باشد، بارها عرض کرده ایم. البته برای امثال شما دو واحد دیگر هم علاوه بر «فلسفه علم»، باید «» اضاف کنند. شما به کسی که زودتر از همه واکسن می زند می گوئید، کارش علمی است؟ شما به خوردن عرقیات می گوئید کارش غیر علمی است؟ ما نیز به زدن واکسن می گوئیم یک کار غیر علمی بود، و حاضریم آن را ثابت کنیم. دلم بحال این مملکت با این تفکر وزیر علومش سوخت. بعد از ۴۵ سال از عمر مقدس انقلاب اسلامی، حق مردم نیست چنین وزیرانی داشته باشند، باید چنان وزیر علوم، علم و شبه علم را شناخته باشد، و چنان ارزیابی از علم داشته باشد، تا دنیا متعجب شود. اما متأسفانه این نوع نگاه برای مدیر یک مدرسه هم مناسب نیست. کسی که چنین نگاه ناقصی به فتنه کرونا و علم دارد، حقش نیست وزیر علوم شود، از نمایندگان منفعل مجلس باید سوال کرد، اینان چه کسانی بودند که در دامن مردم بی پناه انداختید؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
اصلی ترین و ضعیف ترین کار را انجام داد. شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری، دست مردم را باز نگذاشت. اگر درست عمل کرده بود، قطعا الان نیاز نبود، با یک سری افراد، ضعیف و کسل آور روبرو باشیم. این حق مردم و حق انقلاب اسلامی نبود؟ وزیر علوم باید یک دانشمند باشد، که دارای تعادل مزاجی است، تا وقتی حرف می زند، انسان لذت ببرد. از این جنس حرف ها، همه می توانند بزنند. بفرما نقشه راهت برای این همه تبعیض در نظام آموزشی چیست؟ بفرما برای مافیای علم و آموزشی چه راهکاری دارید؟ بفرما برای ۱۹ سهمیه رنگین کمانی کنکور چه راهکاری دارید؟ بفرما برای دانشگاه های خالی از هویت چه راهکاری دارید؟ بفرما برای مدرک گرایی، و نظام اعتباری ناقص آن، که بلایی بر جان فرهنگ و اقتصاد شد، چه راهکاری دارید؟ بفرما برای این همه بی سوادی در بین اساتید و دانشجو چه راهکاری دارید؟ بفرما برای آموزش رایگان که در قانون اساسی بیان شده چه راهکاری دارید؟ این موارد را که حل کردید، بعد انشاءالله به فرق بین علم و شبه علم هم می رسیم. و این را فقط می دانم که کاملا مشخص است، لااقل شما با این دیدگاه، توان فهم علم و شبه علم را ندارید، بنظرم اجازه بدهید این افتراق را دانشمندان مشخص کنند، چون ظاهرا شما اندازه فهم این افتراق نیستید. شما یک مدیر اجرایی هستید که باید برای اربابان مافیایی نظام آموزشی پادویی کنید، البته این پادویی را باید در راستای فرامین قانون اساسی انجام بدهید، اما شما این توان را ندارید، شما باید گوش به فرامین مافیای نطام آموزشی باشید،بنابراین این اظهار نظرها را بگذارید اهلش انجام دهد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می گوید:«عده ای می گفتند ما به کرونا اعتقادی نداریم». آنهایی که چنین حرفی را می زدند، دقیقا سنخیتی با خود شما داشتند، چون کرونا وجود داشت و فتنه گران بهره لازم را هم از آن بردند، البته اگر بقول شما همین «شبه علمی» ها نبودند، الان وضعیت مردم و کشور بعد از کرونا مشخص نبود به چه صورت بود. اگر همین بچه های طب سنتی نبودند، با وجود تمام نقدهایی که به آنها وجود دارد، الان مشخص نبود کشور چه وضعیتی داشت؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو ببینم آقای وزیر، طبق کدام تجربه و اساسی، باید رشته پزشکی زیر نطر وزارت علوم نباشد؟ شما باید این موارد را پاسخ دهید. چرا با این مدیریت و فهم ضعیفتان، کاری کرده اید که مافیای پزشکی روز بروز بزرگتر شوند. اگر توان دارید، اگر فهم دارید، اگر در بازی نیستید، منتظر این هستیم که بشنویم، با آمدن فلان وزیر، با کارآمدی فلان وزیر، رشته پزشکی مثل تمام رشته های دیگر زیر نظر وزارت علوم رفت. شما بپردازید به رسیدگی جیب کارفرمایتان، نیاز نیست چنین اظهار نظرهای ناقصی ارائه دهید. نیاز نیست علم و شبه علم را ثابت کنید، چون می دانیم شما اندازه این اثبات و افتراق نیستید، اما بفرما در این مدت وزارت، قرار است، برای کدام کارفرما فعالیت کنید؟ کارفرمای شما مردم شریف هستند، یا جریان خاص لیبرالیسم مذهبی ریش دارِ اصول گرا، یا اصلاح طلب رفورمیست تندر رو؟
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 شیپور ترس دو قطبی کردن جامعه چرا هر ساله در زمان انتخابات نواخته می شود؟ قدرت در ایران در سطوح بالای مدیریتی، چند ساله در بین جریان گرا، و تقسیم می شود. هیچکدام از این جریانات،که اتفاقا هر دو تابع لیبرالیسم هستند، توان تحول در راستی اهداف انقلاب اسلامی و قانون اساسی کشور را ندارند. جریان سومی وجود دارد که تمام فحش های نظام را می خورد، و سپر خرابکاری و انفعال دو طیف فوق الذکر است. مردم باید این جریان سوم را دقیق بشناسند. اتفاقا دست هایی درکار بود که به بهانه دو قطبی شدن، اجازه نمی داد مثلا مردم بدانند بالاخره کسی مثل ، متعلق به کدام جریان است؟ وقتی شما بتوانید دقیق فهم کنید که این کاندیدا در کدام طیف قرار دارند، انتخاب سهل می شود، و متاسفانه برای اینکه اختلالی در فهم و انتخاب دقیق مردم ایجاد کنند، پادوهای دو طیف که بعضا شناخته شده هستند، بخشی دانسته، بخشی ندانسته، دائم شیپور ترس دو قطبی را در تریبون ها به صدا در می آوردند. همین شیپورهای کاذب موجب می شد، مردم نتوانند فهم درستی از انتخابات داشته باشند. همیشه رسانه های غول پیکر، با در اختیار داشتن شیپورهای ترس دو قطبی، با چنین ترفندهایی رأی مردم را بنغع جریان خود تغییر می دهند. مردم عزیز باید دقت کنند که در زمان انتخابات این شیپورهای به صدا درآمده که از دو قطبی حرف می زنند، قصد دارند، هدفی را پیش ببرند. شیپورهای خطر دو قطبی انتخابات ۱۴۰۳ ریاست جمهوری از همین سنخ بود، برای اینکه آقای رأی نیاورد، همین شیپورها نواخته شد. برای اینکه ماهیت آقای پنهان بماند، این شیپورها نواخته شد. باید با دقت زیادی این شیپورها و صداها را رصد کرد و شناخت. بنده با قالیباف هیچ مشکلی ندارم، اما قالیباف با جریان روحانی و لاریجانی هم صدا شده است، تا بلکه با اسم رمز امر سیاسی خود را حفظ کنند، و همچنان در قدرت بمانند، و اجازه نفوذ جریان انقلابی را ندهند، دقیقا سی و اندی سال است چنین اجازه ای را نداده اند. بله همانطور که احمدی نژادها دگرگون شدند، قالیباف ها هم دگرگون می شوند. باید این دگرگونی ها را دقیق رصد کرد، تا مردم به اشتباه نیفتند. انسان تعجب می کند که کسانی فریب این شیپورها را خوردند، که نباید می خوردند، اما کاری شد که نباید می شد، و تمام فضای محاسباتی آنها را به شکلی عجیب تغییر دادند. به هر حال مراقب باشید، این شیپور دو قطبی سازی، یک ترفند بود نه یک واقعیت، برای بهم ریختن فضای محاسباتی مردم و مسئولین بود.