༺﷽༻
#گزارش_تصویری از #بیست_و_یکمین جلسه آموزشی #نوجوانان_حسینی 📸
بشرح:
1️⃣ شروع آموزش
#هیئت_داری
| هیئت دانش آموزی |
ویژه کودکان و نوجوانان
#حسینی
2️⃣ توجه و احترام به
#پیشکسوتان عرصه
| ستایشگری و مداحی |
اهل بیت (ع)
3️⃣ اهمیّت حال خوب شخص
مدّاح در #هیئت
4️⃣ #هیئت_آموزشی
| ویژه نوجوانان |
5️⃣ خواندن چند نفر از
#فراگیران_نوجوان در
#هیئت_آموزشی
مدرس: برادرمحمّدجواد #شیفته_آذر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳🔖
روح پدرم شاد که میگفت به من
خوش باد دمی که دیده آید به سخن
عمری به زبان بیزبانی چون اشک
یک چشم حسین گفت، یک چشم حسن
📝 #سعید_حدادیان
آموزش مداحی دارالسّلام
✅ دعوت از مداحان پولکی، خلاف شرع است ▫️حجتالاسلام خادمیان، چهره ماندگار تبلیغ میگوید: 👇
✅ دعوت از مداحان پولکی، خلاف شرع است
▫️حجتالاسلام خادمیان، چهره ماندگار تبلیغ میگوید: هر واعظ و مداحی مزد تعیین کرد، دعوتش نکنید.
▫️متن کامل یادداشت او درباره پویش #مداحی_شغل_نیست به شرح زیر است:
▫️اگر چه طرح برخی عناوین خود موجب وهن شعائر مکتب است؛ مانند همین که برخی در پی عادیانگاری این جمله خطرناک و تاریک هستند که مداحی میتواند شغل باشد و پناه میبریم به خدا از عادیانگاری این نوع عناوین.
▫️لکن حسب وظیفه مطالب زیر تقدیم میشود:
۱. در طول تاریخ اسلام، شیاطین سقیفهای، اموی، زبیری، عباسی، وهابی به همراه یهود و نصاری و... دست در دست هم به دنبال حذف، تحریف، وهن و هتک معالم و شعایر و حقایق شریعت بودند و در این میدان آن چه هماره نقشههای آنان را منفعل و رسوا کرد، تلاش خالصانه محدثان، فقها، شاعران، ذاکرین و مبلغان امامیه بوده است و همواره واعظان و ذاکرین اهل البیت علیهم السلام مهم ترین نقش را در حفظ دیانت شیعیان داشته و دارند شکرالله مساعیهم
▫️۲. یک فقهشناس متبحر، میداند هر مصداقی را در ذیل کدام عنوان باید حکم شناسی کند؛ لذا اگر کسی سوال کند «تخمه خوردن یک طلبه در ملأ عام حلال است یا حرام؟» یک فقیه این موضوع را در عنوان اطعمه و اشربه و خوردنیها و نوشیدنیهای حلال و حرام، تحلیل و حکمشناسی نمیکند، بلکه در عنوانشان مومن تحلیل میکند و حکم به حرمت آن میدهد؛ چنانکه لباس شهرت را در البسه حلال و حرام تحلیل و حکمشناسی نمیکند و الا لباس شهرت از جهت البسه حلال، حلیت دارد، اما از جهت شأنشناسی حرام است و مثال اکثر فقها، پوشیدن لباس جندی (نظامی) در غیر میدان رزم توسط عالم دینی در ملأ عام است و....
▫️سوال این است لباس نظامی اگر از راه حلال و جنس حلال تهیه شود چطور برای یک عالم دینی حرام است. پاسخ این است چون لباس شهرت قلمداد میشود.
▫️مساله تعیین مزد (پاکت) برای وعظ و مدح را باید در عنوان شانیت جایگاه وعظ و ذاکری تحلیل و حکمشناسی کرد؛ مانند لباس شهرت که تبیین شد. نه در عنوان اجیر و....
▫️این جایگاه (وعظ و ذاکری) که در لسان روایت، اکبر از نماز، روزه، زکات و جهاد معرفی شده است، قداست خاصی دارد که وهن و هتک آن با تعیین مزد و پاکت بیشک استوار کردن سنت سیئهای است که وبال و گناه آن بر ذمه مرتکب تا ابد خواهد ماند.
▫️قطعا و یقینا تعیین مزد توسط واعظ و مداح مصداق بارز وهن و هتک شأن مقدس وعظ و مداحی است و موجب تنفر و انزجار مومنین و هتک مقدسات است و عوام و خواص این حرکت نامیمون و قبیح را کاسبی با دین و مکتب قلمداد میکنند و سبب هتک و توهین میشود؛ چنانکه برخی عزاداریها مانند قمهزنی را چون امروزه سبب هتک حرمت شعائر شیعیان است فقهای عظام حرام اعلان کردهاند.
▫️بر عموم شیعیان فرض است هر واعظ و مداحی که تعیین مزد کرد را طرد و از دعوت او خودداری کنند و اگر مرتکبِ دعوت و استماع و حضور در جلسات وی شوند در معصیت بزرگ هتک حیثیت شعائر شیعیان شریک خواهند بود. والله العالم.
خطر خروج از دین!
🔻 امام کاظم علیه السلام میفرمایند: دوست داشتن تملق و چاپلوسی، از محکمترین و بهترین فرصتهای شیطان است تا خوبیها و کارهای زیبای انسانهای محسن و نیکوکار را نابود کند. رسول خدا (ص) هم میفرمایند دوست داشتن تملق، انسان را نسبت به «دین» کور و کر میکند. یعنی در واقع چنین انسانی با دوست داشتن تعریف و تمجید و تملق و چاپلوسی، نه دیگر دین را میشناسد، نه حرف دین را میتواند گوش کند و نه میتواند به دین عمل کند و از دین و چهارچوبی که دین برای زندگی بهوجود آورده است خارج میشود.
👤 استاد_محمد_عینیزاده_موحد