Majid Bani Fateme - Ajab Mahi Bekesh Ahi (320).mp3
33.06M
داره کم کم تموم میشه؛ یه سال چشم انتظاری مون
یه چند روزه دیگه مونده؛ تموم شه بی قراریمون...
آروم آروم توی سینم؛ به پا کن خیمه ی غم رو !
داری حس میکنی یا نه؛ صدا پای محرم رو؟
عجب ماهی! بکش آهی... عجب عشقی تو این حاله!
تموم آرزوم موندن؛ تا عاشورای امساله
نمیریم و محرم باز بگیم با اشک و با ناله؛
حسین جانم... حسین جانم...
یه آقایی توی کوفه؛ غریب و بی کس و خستس
میون کوچه ها تنهاس؛ همه درها به روش بستس
حسینو دعوتش کرده؛ ولی حالا پشیمونه!!
میخواد نامه بده برگرد؛ ولی دیگه نمیتونه...
نیا کوفه نیا کوفه! برا تو نقشه ها دارن...
اگه شیرخواره همراته؛ اونم زنده نمیذارن!
اگه اهل حرم هستن؛ بدون بعدِ از تو آوارن...
حسین جانم... حسین جانم...
ببین ارباب عالم رو؛ که حجّش رو رها کرده!
حسین فاطمه دیگه؛ هوای کربلا کرده
تموم روضه ها امشب؛ توی این حال و احواله...
ببینید با زن و بچه؛ حسین راهی گوداله!
چه معراجی! چه حجاجی! تو دشت و صحرا آواره...
چه تقصیری! چه احرامی! یه تیکه پیرهنِ پاره...
حسین آورده همراهش؛ برا قربونی شیرخواره!
غبار کوچه ها رو با گلاب اشک می شویم
به استقبال زینب اشک چشمانم سرازیر است...
یقین دارم که می آید؛ به کوفه دخترِ زهرا
ولی بر بازوان او؛ به جرم عشق زنجیر است
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۲
🔰فلسفهی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی
روز اول محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
#بخش_اول
⁉️سؤال اول: هدف از تشکیل هیأت چیست؟
1️⃣ آیا هدف از هیأت صرفاً برای کسب ثواب است؟ خیر، ثواب یکی از برکات این جلسات است.
2️⃣ آیا هدف از تشکیل این جلسات، غفران ذنوب است؟ خیر، بخشش گناهان یکی از آثار این جلسات است.
3️⃣ با دقت در دعای آخر امام برای (احیای امر) در این روایت که امام صادقعليهالسلام از فضيل بن یسار میپرسند: "تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟! قُلْتُ نَعَمْ، قَالَ تِلْكَ الْمَجَالِسُ أُحِبُّهَا فَأَحْيُوا أَمْرَنَا، رَحِمَ اللَّهُ مَنْ «أَحْيَا أَمْرَنَا» آيا با هم مىنشينيد و گفتگو مىكنيد؟ عرض كرد: آرى، فدايت شوم. فرمود: من اين مجالس را دوست دارم. رحمت خدا بر آن كه «امر» ما را زنده بدارد." فلسفهی هیأت مشخص میشود،
🔶️احیای امر یعنی چه؟ کلمهی «امر» در روایات به معنی اقامهی ولایت و حکومت اهلبیت علیهمالسلام است. یعنی هیأت باید زمینهی دولت مهدوی را بسازد. مقدمهی ظهور دولت مهدوی، تحقق تمدن نوین اسلامی است. بنابراین هیأت باید بستری برای تحقق تمدن اسلامی باشد.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۳
🔰چگونگی تحقق فلسفهی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی
روز اول محرم۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
#بخش_دوم
⁉️سؤال دوم: چگونه احیای امر کنیم؟ (هیأت چگونه تمدنساز شود؟!)
✅ پاسخ را امام رضا (علیه السلام) به اباصلت هروی فرمودهاند:
«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»
🔰«خداوند، رحمت کند آن بندهای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ محاسن کلام ما را میدانستند، از ما پیروی میکردند».
بنابراین؛
1⃣ هیأت احیای امر، محل تعلیم و تربیت است و تقلیل هیأت به کمتر از این اشتباه است. هیأت -رسانه اهل بیت علیهم السلام - وسیلهای برای رساندن مردم به امام از طریق علوم اهل بیت علیهم السلام است.
اینکه بزرگان ما گفتهاند «مجالسنا مدارسنا» برداشتی درست از همین دسته از روایات است که مؤمنین(شیعیان) و ناس (غیرشیعه) با شرکت در این مجالس، «رشد» میکنند.
2⃣ وقتی مردم(النّاسَ) محاسن کلام اهلبیت علیهمالسلام را ببینند، به تبعیت و اطاعت از امام میرسند، یعنی با هیأت که محل تعلیم و تربیت است، با انتقال علوم اهلبیت علیهمالسلام میتوان مردم [جهان] را هم از همین طریق
«هدایت» کرد.
❇️ پ.ن: «رشد» و «هدایت» مهمترین آثار هیأت مورد انتظار اهلبیت علیهمالسلام است.
✍درامتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت-۴۴
🔰شاخصهی ارزیابی حرکت صحیح هیأت تمدنی از دیدگاه استاد میرزامحمدی
روز دوم محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️ شاخصهی اصلی هیأت تمدنی و احیای امر چیست!؟
🔰 احیای قلوب؛ اولین شاخصه و اثر مجالس اهلبیت علیهمالسلام است.
❇️ در روایات آخرین مرحله واژگونی قلب و سرنگونی انسان اماته قلب (مردن قلب) است. همانطور که اگر قلب در بدن به لحاظ فیزیکی از کار بیفتد، فرد از قید حیات خارج و میّت محسوب میشود، در مسائل تربیتی نیز اگر بیماریهای اخلاقی درمان نشود، قلب به اماته میرسد و فرد از جریان هدایت ولایت الهی الیالابد خارج میشود.
✳️ لذا امام سجاد علیهالسلام در مناجات تائبین با عبارت «وَ اَماتَ قَلْبِی عَظِیمُ جِنایتِی، فَأَحْيِهِ بِتَوْبَةٍ مِنْكَ» ضرورت طلب احیای قلب را مطرح میفرمایند چراکه این جنایت عظیم انسان فقط با توبه درمان میشود. البته اصل توبه نیز نیازمند توفیق من الله است که این توفیق را نیز به هرکسی اعطاء نمیکنند و امکان دارد که کثرت گناه منجر به بیماری «تسویف» شود و حتّی فرد موفق به توبه نشود.
🔆 اهلبیت علیهمالسلام به عنوان طبیب نفوس، نسخهی پیشگیری و درمان این بیماری مهلک اخلاقی را شرکت در مجالسی که کلام اهلبیت علیهمالسلام در آن تعلیم داده میشود، معرفی فرمودهاند.
✅ در حقیقت فقط با انتقال معارف ائمهی اطهار علیهمالسلام قلوب احیاء میشوند؛ بنابراین تنها راه پیشگیری از اماته قلب و یا احیای قلب، شرکت در هیأت و مجالس معارف اهلبیت علیهمالسلام است.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۵
🔰رسالت هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم۱۴۰۲هیأت کفالعباس
⁉️مهمترین رسالت هیأت تمدنی در جامعه چیست؟
❇️ مهمترین رسالت هیأت تمدنی، «اجتماع قلوب مؤمنین» برای زمینهسازی دولت مهدوی است.
✳️ در اهمیت این اجتماع قلوب امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف میفرمایند: "وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا"
اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند(اگر اجتماع قلوب محقق میشد)، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد."
💠 البته مشخص است که اجتماع قلوب با صرف اجتماع ابدان تفاوت دارد؛ اجتماع بدون ارتباط قلبی نمیتواند آن جریان حرکت به سمت ظهور را رقم بزند. اجتماع قلوب فقط در ذیل قلب عالم امکان یعنی امام ممکن است ولاغیر.
🔆 ولایت امام وقتی در جامعه جاری خواهد شد که بین مؤمنین ولاء جاری شده باشد. مرحوم آیت الله شاه آبادی جریان ولایت بین مؤمنین را مقدمهی اقامهی جریان ولایت اهلبیت علیهمالسلام در جامعه میدانستند.
🔹 بنابراین مهمترین رسالت هیأت جاری کردن ولاء بین مؤمنین است که با پیوند بین قلوب با ولاء امام محقق خواهد شد.
✍
درامتدادبیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۶
🔰نقشهی دشمن برای هیأت تمدنی از دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️دشمن چگونه با هیأت تمدنی مبارزه میکند؟!
✳️ هیأت تمدنی محل اتصال و ارتباط بین مؤمنین است والا اگر منشأ تفرقه باشد مصداقی از مسجد ضرار خواهد بود. در صدر اسلام هم مسجد ضرار، اسم و ظاهر آن مسجد بود امّا در آنجا با اصل اسلام میجنگیدند، مسجد بود ولی هدف جریان نفاق، تفرقه بین مؤمنین بود.
❇️ امروز هم دشمن برای مقابله با جریان هیأت تمدنی، مرکز فساد تأسیس نمیکند بلکه مقابل آن هیأت تأسیس میکند، مقابل مرجعیت، شبکهی مرجعیت ایجاد میکند و با همین مدل، توطئه و چالش ایجاد میکند.
⭕️امروز جریاناتی به دنبال انحراف در رسالت هیأت هستند و میخواهند هیئاتی که باید بستری برای تحقق ولایت کلیه الهیه امام باشند و در مسیر تمدن سازی و زمینهسازی ظهور باشند، در مسیری دیگر حرکت کنند.
🔴 در حقیقت دشمن سعی میکند مهمترین کارکرد هیأت که اتحاد و انسجام بین مؤمنین است را به اختلاف و افتراق بکشاند.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۷
🔰 فلسفهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعهی ولایی از دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️مهمترین تفاوت جامعهی ایمانی و غیرایمانی چیست!؟
📖 قرآن مجید در سورهی توبه، آیات ۶۷ و ۷۱ تفاوت دو جامعهی مؤمنین و جامعهی منافقین را تبیین کرده است؛
قرآن مجید در وصف جامعهی ولایی کلمهی أَوْلِیَاءُ را نسبت به مؤمنین آورده است ("وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ") این واژه مختصات روابط جامعهی ایمانی را مشخص کرده است که از آن
1⃣ احساس مسئولیت و محبّت طرفینی
2⃣ خیرخواهی نسبت به همدیگر
احصاء میشود که این احساس مسئولیت، خیرخواهی و محبّت طرفینی در ادامه آیه با عبارت "یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ" تعریف و تصویر میشود.
⚡️بالعکس در جامعهی غیرایمانی واژهی أَوْلِیَاءُ نیامده است و عبارت " مِنْ " آمده است: "الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ" یعنی زنجیرهی اتصال و ارتباط قلبی و ولاء طرفینی در آنها وجود ندارد و متشتّت هستند.
✳️ بنابراین چون مؤمنین نسبت به هم محبّت طرفینی دارند و نسبت به سعادت و شقاوت هم بیتفاوت نیستند؛ همدیگر را امربه معروف و نهی از منکر میکنند، بالعکس منافقین امر به منکر و نهی از معروف دارند:" یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ"
❇️ بنابراین از نشانههای نفاق هر فرد و جریان، دعوت به گناه و معصیت است و دستور دین پرهیز از دوستی و مشورت با آنان است.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۸
🔰 فلسفهی «نظم اجتماعی» در جامعهی ایمانی و غیر ایمانی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲هیأت کفالعباس
⁉️تفاوت اجرای نظم اجتماعی در دو جامعهی ایمانی و غیر ایمانی چیست!؟
🔺در جامعهی ایمانی همانند هر جامعهای در جهان، باید نظمی حاکم باشد تا قوام آن جامعه حفظ شود.
🔸همانطور که اگر در یک خانواده منشوری برای اهل خانه تعریف نشود و هر کدام از اعضای آن خانواده بخواهند باری به هر جهت رفتار کنند، آن خانواده متزلزل خواهد شد، جامعهی بدون نظم و قاعده، متزلزل میشود و چون در جامعه ولایی هم تزلزل راهی ندارد، باید نظمی منطبق بر دین حاکم باشد.
♦️تفاوت اجرای نظم در جامعهی ایمانی با غیرایمانی در این است که اعضای جامعهی ایمانی به دلیل محبّت و تعلق به اهداف اسلام، خودجوش آن را اجرا میکنند، در صورت تخلف از مسیر و جهت حرکت نظام، اعضای جامعه با خیرخواهی همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر میکنند تا سعادت دنیا و آخرت همدیگر را تضمین کنند، ولی در جامعهی منافقین و کفار بالعکس نظم آنها منطبق بر هوای نفس و اجرای آن هم غرق شدن در منکرات و دور شدن از معروفهاست.
🔴 دشمن و جریان نفاق به دنبال ضربه زدن به همین ویژگی مثبت و اختصاصی جامعهی ولایی است؛ دشمن به دنبال ضربه به اجتماع قلوب، محبت و ولاء طرفینی جامعهی ولایی است.
📜منشور اجرای نظم اجتماعی هر جامعهای دارای مختصاتی است و هر عضو در هر جامعهای نسبت به آن منشور مقید است والا با ولنگاری، رشتهی اتصال خود با سایر اعضای جامعهی ایمانی را قطع میکند.
🏷 به همین دلیل اسلام در جامعه مبتنی بر خیر و مصلحت عمومی مخالف رهابودن بی حدوحصر شخص است.
📌بنابراین در یک جامعه، ورود خیرخواهانه مؤمنین و مؤمنات برای دعوت به معروف و پرهیز از منکر، به معنای تجسس و ورود به حریم خصوصی نیست، بلکه دلسوزی نسبت به آخرت هر عضو جامعهی ولایی است.
✍ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۹
🔰شاکله و ساختار روابط اجتماعی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️در جامعهی ولایی، نسبت روابط اجتماعی چگونه است!؟
✅ پاسخ؛ «اُخوّت و اُبوّت»
قرآن کریم در آیه ۱۰۳ سورهی مبارکهی آلعمران در وصف جامعهی ولایی میفرمایند: "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانا "
💠 «حَبْلِ اللَّه» وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین (علیهالسلام) هستند که خدای متعال به برکت ولایت ایشان «فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» نعمت برادری را به جامعهی ایمانی عطاء میکنند.
🔷 از آنجا که امام حق اُبوّت و ولایت در جامعه دارند، اعضای جامعهی ولایی در این خانوادهی بزرگ اجتماعی باهم نسبت اخوّت پیدا میکنند.
🟢 در حقیقت بعد از واقعهی غدیرخم به میمنت منصب ولایت مولا امیرالمؤمنین (علیهالسلام) شرایط دیگری در عالم و جامعه رخ داده است؛ جریان اُخوّت و اُبوّت
🔶 حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در جملهای زیبا این نکته را چنین بیان فرموده است که: «جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرقَةِ؛ خدای متعال اطاعت ما اهلبیت پیامبر (صلیالله علیه و آله وسلم) را وسیله نظم و انسجام جامعه، و امامت ما را مایه در امان ماندن از تفرقه و تشتت جامعه قرار داده است».
✳️ بنابراین تنها نسخهی اتحاد و انسجام جامعه؛ «امامت» است که روابط اجتماعی را بر اساس محبّت تنظیم میکند.
✅ بنابراین وظیفهی هیأت، اجتماع قلوب و افزایش محبّت برای تقویت این رابطهی ولایی بین مؤمنین و امام است.
✍️ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۰
🔰شاخصهی حاکمیت اخوت در یک جامعه ایمانی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️شاخصهی ارزیابی جامعهی شیعه از منظر امام چیست؟
✅ پاسخ؛ «مزامله»
🔺بُرید عِجْلی به امام باقر(علیهالسّلام) میگویند:«اِنَّ اَصْحَابَنَا بِالْکُوفَةِ لَجَمَاعَةٌ کَثِیرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوکَ وَ اتَّبَعُوکَ»؛ اصحاب ما در کوفه جمعیت انبوهی هستند که اگر به آنان دستوری صادر فرمایید از شما اطاعت و از فرمانتان متابعت خواهند کرد.(ابراز آمادگی برای قیام امام)
🔸امام از نسبت روابطشان پرسیدند؛
آیا
میتوانید از جیب برادر مؤمنتان مایحتاجتان را بردارید؟بُرید عِجْلی: نه. امام: «بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ»؛ آنان نسبت به خونشان بخیلتر هستند. إِذَا قَامَ القَائِمُ جَاءَتِ المُزَامَلَةُ: زمان قیام قائم علیه السلام، مزامله(مساوات، يگانگي) میآید؛ از جيب برادر (ديني) خود هر چه نياز دارد برمي دارد و او مانعش نمي شود.(دوران رفاقت فرا می رسد) ❇️ بنابراین اگر در جامعهی اسلامی اخوّت حاکمیت پیدا نکند، آن جامعه مورد رضایت ائمه اطهار علیهمالسلام نخواهد بود. ✅ میزان اخوّت، شاخصهی ارزیابی آمادگی جامعه برای ظهور است. ✍در امتداد بیداری
🔰دکور تبلیغ فرزندآوری در هیأت امروز حسینیهی مجتمع ما؛
🔆گهوارهای که نماد توسل به حضرت علی اصغر علیه السلام بود...
✳️ مشکی که نماد حیاتبخشی عالم است...
✅ فانوسی که روشنیبخش راهیان کربلاست...
🚩پرچم یا منتقم
🏷۳۱۲+ جایگاه نوزادی که شاید یکی از ۳۱۳ یار حضرت شود...
واما...
⭕️ جاکفشی پر از کفش با شعر؛
خداوندا به من اولاد بسیاری عطا فرما
که در راه حسینت لشگری از خون من باشد.
تحلیل فرانسه.aac
3.52M
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۱
موضوع؛ تحلیل آشوبهای فرانسه
🔰سه دسته تحلیل در مورد اغتشاشات فرانسه مطرح شده است؛
1⃣ تحلیل اول؛ «شورش تهیدستان»؛
برخی از تحلیلگران مدعیاند این آشوبها هیچ عقبهی ایدئولوژیکی ندارد و محصول خشم، ناامیدی و پوچگرایی جوانان حاشیهنشین فرانسه است.
اینان زمینه آشوبها را اختلاف طبقاتی بین مراکز اشرافی شهرها و محلات حاشیهنشین میدانند.
استناد این دسته از تحلیلگران، خسارات سنگین و غارتکردنهای وحشتناک فروشگاههاست.
2⃣ تحلیل دوم؛ «شورش مهاجرین»
برخی از تحلیلگران معتقدند این آشوبها اثر بازگشت تکفیریهای ساخته شده و مورد حمایت فرانسهاند.
اما تلاش القاء خود فرانسه در غیرفرانسوی بودن این آشوبها بینتیجه ماند چراکه وزیر کشور فرانسه در پارلمان به نمایندگان اعلام کرد که طبق بررسیهای انجام شده ۹۰٪ آشوبگران فرانسوی هستند.
3⃣ تحلیل سوم؛ «جنگ ترکیبی آمریکا علیه فرانسه»
⁉️چرا آمریکا علیه فرانسه این جنگ ترکیبی را بکار گرفته است!؟
♻️کنترل فرانسه به دلیل خروج از سلطهی آمریکا و تمایل به چین و روسیه
🔰مکرون بعد از برگشت از چین به فرانسه در مصاحبهی خبری خود سه راهبرد اساسی را ذیل نظریهی «استقلال استراتژیکStrategic Autonomy» برای بهبود وضعیت فرانسه مطرح کرد؛
1⃣ ضرورت مقاومت اروپا در برابر دنبالهروی آمریکا
2⃣ حذف دلار آمریکا
3⃣ پذیرش قدرت هژمونیک منطقهای چین به دلیل تأمین منافع و سودمندی بیشتر نسبت به هژمونی آمریکا
♦️بنابراین آمریکا به این جمعبندی رسید که باید مانع حرکتهای فرانسه بشود تا این تفکر به سایر کشورها سرایت نکند و هژمون آمریکا افول نکند.
✍ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#تکمیلی
#یادداشت_۵۱
موضوع؛ تحلیل آشوبهای فرانسه
🔰سه دسته تحلیل در مورد اغتشاشات فرانسه مطرح شده است؛
1⃣ تحلیل اول؛ «شورش تهیدستان»؛
برخی از تحلیلگران مدعیاند این آشوبها هیچ عقبهی ایدئولوژیکی ندارد و محصول خشم، ناامیدی و پوچگرایی جوانان حاشیهنشین فرانسه است.
اینان زمینه آشوبها را اختلاف طبقاتی بین مراکز اشرافی شهرها و محلات حاشیهنشین میدانند.
استناد این دسته از تحلیلگران، خسارات سنگین و غارتکردنهای وحشتناک فروشگاههاست.
2⃣ تحلیل دوم؛ «شورش مهاجرین»
برخی از تحلیلگران معتقدند این آشوبها اثر بازگشت تکفیریهای ساخته شده و مورد حمایت فرانسهاند.
اما تلاش القاء خود فرانسه در غیرفرانسوی بودن این آشوبها بینتیجه ماند چراکه وزیر کشور فرانسه در پارلمان به نمایندگان اعلام کرد که طبق بررسیهای انجام شده ۹۰٪ آشوبگران فرانسوی هستند.
3⃣ تحلیل سوم؛ «جنگ ترکیبی آمریکا علیه فرانسه»
📛 آشوب اخیر در فرانسه با اعتراض به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله آغاز شد و به مرور دامنهی آن به سایر اقشار و اصناف جامعه کشیده شده است؛ اعتراض کارمندان دادگاه پاریس، هک وانتشار اطلاعات ۱۱۲۰ مقام قضایی ، ۱۷ ترور ناموفق، تخریبها و غارتگری...که باعث شد مکرون ابتدا دستور به قطعی اینترنت و بعد فیلترینگ شدید اخبار آشوبها داده است امّا اعتراضات همچنان ادامه دارد و پلیس هرچند با سلاح شاتگان به مقابله پرداخت اما مجبور به ورود نیروهای ویژهی مقابله با تروریسم شدند و ارتش فرانسه رسماً وارد خیابان شد.
📌 روند مشاهده شده حاکی از درگیری فرانسه با یک جنگ ترکیبی است.
امّا
⁉️چرا آمریکا علیه فرانسه این جنگ ترکیبی را بکار گرفته است!؟
♻️کنترل فرانسه به دلیل خروج از سلطهی آمریکا و تمایل به چین و روسیه
🔰در حقیقت نقطهی شروع این ناآرامیها به سفر چندماه پیش مکرون به چین برمیگردد که بعد از برگشت به فرانسه در مصاحبهی خبری خود سه راهبرد اساسی را ذیل نظریهی «استقلال استراتژیکStrategic Autonomy» برای بهبود وضعیت فرانسه مطرح کرد؛
1⃣ ضرورت مقاومت اروپا در برابر دنبالهروی آمریکا(نباید همانند تایوان-چین، بحرانی دیگر به اروپا سرایت کند)
2⃣ حذف دلار آمریکا به دلیل نیاز مبادلات تجاری با یوان چین و روبل روسیه
3⃣ پذیرش قدرت هژمونیک منطقهای چین به دلیل تأمین منافع و سودمندی بیشتر نسبت به هژمونی آمریکا
♦️بنابراین آمریکا به این جمعبندی رسید که باید مانع حرکتهای فرانسه بشود تا این تفکر به سایر کشورها سرایت نکند و هژمون آمریکا افول نکند.
✴️ بنابراین آمریکا با طراحی و اجرای جنگ ترکیبی در فرانسه به دنبال کنترل این تغییر رویکرد اروپا از آمریکا به چین است.
💢اما این ایجاد دوقطبی و درگیری بین مردم فرانسه که نشان از گسست اجتماعی آنان است به یک تقابل هویّتی کشیده میشود.
❇️ وقتی ملتها ریشهی این بحرانها را در معادلات آمریکایی ببینند! قطعاً عامل تشدید کنندهای در افول آمریکا خواهد شد و آرام آرام موج رهایی از سلطهی آمریکا به کشورهای دیگر سرایت خواهد شد و این یعنی تلاش آمریکا همانند تلاش کشتی تایتانیک برای ممانعت از غرق نشدنش بیفایده است.
✍ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۲
🔰تفاوت تأمین «امنیت» در تمدن اسلامی و غربی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲هیأت کفالعباس
⁉️«امنیت» در جامعهی ولایی چگونه تأمین میشود!؟
✅ قرآن کریم در آیه ۹۶ سورهی مبارکهی مریم در وصف جامعهی ولایی میفرمایند:
" إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا
بهيقين كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادهاند، بهزودى خداوند رحمان محبّتى براى آنان [در دلها] قرار مىدهد."
🔅 این «وُدّ» در جامعهی ایمانی که در محبّت و ولاء طرفینی تجلی پیدا میکند، در حقیقت «امنیت» جامعه را تضمین میکند.
🚫در تمدن غرب به دلیل «عدم ولاء طرفینی»، مجبورند برای تأمین امنیت هزینههای هنگفت کنند و باز هم نتوانند آن را تضمین کنند.
✳️ مؤمن یعنی کسی که نسبت به او احساس امنیت وجود دارد.
تعریف محبت صحیح، نقطهی امن بودن است؛ پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله به محمد امین معروف است؛ حتی دشمنانش نسبت به او همین حس را داشتند؛ لذا مؤمن باید «نقطهی امن» باشد.
❇️ از آنجا که وجود مؤمن مملو از ایمان است، هر کس در ارتباط با او احساس «محبّت و امنیّت» میکند.
✍ درامتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۳
#پای_منبر
✅ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْفَضْلِ الْعَبَّاسَ ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ...
❇️ در زیارت حضرت ابالفضل علیهالسلام به برخی از ویژگیهای ایشان اشاره شده است، اما دو عبارت در این فقره از زیارت، نیاز امروز هر محبّ اهلبیت علیهمالسلام است و باید در همهی اعضای جامعه نهادینه شود؛
✳️ أَشْهَدُ أَنَّکَ «لَمْ تَهِنْ» وَ «لَمْ تَنْکُلْ»
شهادت مى دهم که «سستى نورزیدى» و «باز نایستادى؛ توقف و درنگ نکردی».
🔰 بنابراین هر جوان مؤمن انقلابی باید نسبت به تکلیفی که در این عصر دارد به قمر منیر بنیهاشم اقتدا کنند و نسبت به تنگهی احدی که در آن مسئولیت دارند، اینگونه عمل کنند؛
1⃣«متقن» ضد سستی
2⃣«به موقع» ضد درنگ و توقف
یا ساقیالعطاشا دست ما و کرم شما....
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۴
🔺عاشورا، مظهر محبّتِ ولیّ خدا به ماست. در هیچ کجای عالم، اینطور، صحنه محبت ولیّ خدا به دوستان و شیعیانش ظهور پیدا نکرده است.
🔺چه کسی است که ششماههاش را روی دست بگیرد که ما هدایت بشویم؟ چه کسی را دیدهاید که حاضر شده است صدای العطش بچههایش در بیابان بلند بشود، که خدا دست ما را بگیرد؟
(استاد میرباقری)
🔰 امام با ایثار خود اجازه ندادند که سیاهیهای طاغوت برای همیشه فطرت بشری را در برگیرد.
🔻اگر ظلمت طاغوت انسان را به اماته قلب(مردن قلب) برساند، خوی درندگی در آن طغیان میکند و میتواند جامعه را به بدترین وجه نابود کند.
⭕️ چه زیبا شهید سید مرتضی آوینی گفتند: «حیات قلب» در «گریه» است و آن قتیلالعبرات کشته شد تا ما «بگرییم».
✅آری با اشک بر سیدالشهداء نه تنها از اماته(مردن) قلوب پیشگیری میشود، بلکه اگر قلبی هم مرده باشد با اشک احیاء میشود...
صلیالله علیک یا سفینهالنجاه و مصباح الهدی
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۵
🔰چگونگی تحقق «عدالت» در جامعهی اسلامی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️ «عدالت» چگونه در جامعه برقرار میشود!؟
🔆 قرآن کریم در سوره مبارکهی حديد آیهی شریفهی ۲۵ میفرماید: " لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ
ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند.
❇️ وقتی امّت در سایهی تعالیم معارف اهلبیت علیهمالسلام به رشد و تعالی برسند برای برپائی عدالت که به عهدهی خود مردم جامعه است، حرکت خواهند کرد؛ لیقوم الناس بالقسط.
✳️ برخی فکر میکنند که فقط کارگزاران حکومتی وظیفه دارند تا عدالت را مستقر کنند، غافل از اینکه خود مردم باید برای اقامهی ارزشها و زیباییهای عدالت حرکت کنند.
✅ قانون، مجریان قانون، دولتمردان باید در تلاش برای تحقق عدالت باشند امّا خود مردم باید برای اقامهی قسط و عدل تلاش کنند.
🔸در جامعهای که به نعمت ولایت، به نعمت اخوت رسیدهاند؛ ولاء طرفینی و محبّت وجود دارد(ذیل ولایت طولی امامان، ولایت عرضی هست) و مؤمنین نسبت به هم احساس مسئولیت و خیرخواهی دارند.
🔹در چنین جامعهای به دلیل نگاه اُخوّت؛ محبّت، خیرخواهی و حس مسئولیت نسبت به هم، زمینهی رسیدن عادلانهی یکدیگر به امکانات را فراهم میکنند.
✍ در امتداد بیداری
قال الامام السجاد علیهالسلام: نَظَرُ المُؤمِنِ فی وَجهِ أخیهِ المُؤمِنِ لِلمَوَّدَةِ و المَحَبَّةِ لَهُ عِبادَةٌ
امام سجاد علیهالسلام فرمودند: نگاه مؤمن به چهره برادر مؤمن خود از روى دوستى و محبّت به او عبادت است.
(تحف العقول، ص ۲۸۲)
◾️ شهادت سید الساجدین، وارث نهضت عاشورا، امام سجاد علیهالسلام تسلیت باد.
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۶
🔰 راهکار «پیشگیری از طلاق» در جامعهی ایمانی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم۱۴۰۲
⁉️چرا اسلام اینقدر روی خانواده تأکید دارد؟!
🔷 قرآن مجید در سوره مبارکهی حديد آیهی شریفهی ۳۵ میفرمایند :
وَ إِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَكَمًا مِنْ أَهْلِهِ وَ حَكَمًا مِنْ أَهْلِهَا إِنْ يُرِيدَا إِصْلَاحًا يُوَفِّقِ اللَّهُ بَيْنَهُمَا ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا خَبِيرًا
و اگر از (ناسازگارى و) جدايى ميان آن دو (زن و شوهر) بيم داشتيد، پس داورى از خانوادهى شوهر، و داورى از خانوادهى زن برگزينيد (تا به اختلاف آن دو رسيدگى كنند) اگر اين دو بناى اصلاح داشته باشند خداوند ميان آن دو را به توافق مىرساند، زيرا خداوند، (از نيّات همه) با خبر و آگاه است.
🔶از آنجا که مؤمنین و مؤمنات در جامعهی ولایی نسبت به هم احساس مسئولیت دارند، نسبت به تضعیف ولاء طرفینی حساسیت دارند و به محض مشاهدهی کوچکترین رگههایی از اختلاف، به سرعت برای حل آن، ورود پیدا میکنند.
دستور قرآن برای حل اختلاف خانوادگی بین زن و شوهر این است که در همان ابتدا دو حَکَم از دو طرف ورود پیدا کنند.
⭕️ وقتی از طرف هر کدام از زوجین یک نفر معتمد به عنوان حکم باشند، چون این موضوع به آبروی خانوادگی هر کدام از حکمها ارتباط دارد؛
1⃣ اولاً نسبت به حفظ اسرار آن اهتمام دارند.
2⃣ ثانیاً بنای دو حَکم بر اصلاح و ترمیم خواهد بود و نمیگذارند که این پیوند به جُدایی بینجامد.
📛 اما در جامعهی غیر ولایی، کوچکترین اختلاف در زوجین با حاکمیت منطق اشتباه «به من چه» و «به تو چه» در اعضای جامعه، کوچکترین اختلاف خیلی زود ختم به متارکه و طلاق میشود.
❇️ فطرت مؤمن بالذات نسبت به اختلاف دو نفر در جامعهی ایمانی حساس و به دنبال اصلاح است.
‼️علّت اینکه اسلام اینقدر روی اصلاح روابط اجتماعی و به خصوص حفظ خانواده تأکید دارد این است که اگر این اختلاف در همان ابتدا مدیریت نشود، هزینههای معنوی و مادی سنگینی برای کل جامعه خواهد داشت و آثار سوء این شکاف بر دوش همهی جامعه خواهد افتاد.
🟪 در حقیقت یکی از علّتهای بالا رفتن طلاق در جامعه، فاصله گرفتن از این دستور قرآنی است.
🔴 اگر خانواده متلاشی شود، فرهنگ غربی با نسخههای جایگزین مانند ازدواج سفید،... تعریف خانواده را تغییر داده و بشریت را به پستتر از حیوانیت میکشاند.
✍ در امتداد بیداری
4_5825906082261765736.mp3
12M
🔰متن نماهنگ مسیر اربعین حاج محمود کریمی:
تشنه ام اما تشنه تر از لعل ترک خورده لبهای تو نه
گرمم اما گرم تر از محبت و عشق مسیحای تو نه
داغم اما داغ تر از داغ دل و داغیه زخمهای تو نه
تشنگی با تو چه دلنشینه
ایمان، عشق، بندگی نشون مؤمنینه
مسیر خوب زندگی مسیر اربعینه
خسته ام اما خسته تر از خواهر محزونه تو نه
تنهام اما تنهاتر از دل سه ساله پریشون تو نه
عاشقم اما عاشق تر از رقیه ی دلتنگ و دل خون تو نه
الهی که هر کی یه بار این روزا رو ببینه
بهشتی که وعده ی انبیاء بوده همینه
مسیر خوب زندگی مسیر اربعینه
بازم امسال راهی میشم با زائرای واقعی اربعین
پرستوهای مهاجرین که خونشون شد بانیه فتح المبین
فدائیای واقعی آقا جانم پسر ام البنین
با شهدا میزنم سنگ تو رو به سینه
خاک کرب و بلا با شهداء عجینه
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۷
🔰ماجرای احیای روابط ایران و عربستان چیست!؟
⭕️سال ۱۳۹۴ عربستان به دو دلیل:
1⃣ فشارهایی که از طرف آمریکا بود،
2⃣ شکستهایی که در رقابتهای منطقهای در غرب آسیا خورده بود،
تصمیم گرفت از ایران انتقام بگیرد!
⁉️چگونه!؟ با قطع روابط دیپلماتیک با ایران
این اقدام بسیار عجیبی بود چراکه حتی کشورهای در حال جنگ هم سفارتخانههایشان را تعطیل نمیکنند.(حتی در زمان جنگ، ایران و عراق هم سفارتخانههایشان را برای امورات دیپلماتیک تعطیل نکردند، حتی همین الان روسیه و اکراین)
⭕️ این اقدام عربستان به ضرر منافع سایر کشورهای کوچکتر در منطقه بود و به فکر اصلاح روابط ایران و عربستان افتادند.
با میانجیگری عراق و عمان جلساتی برگزار شد اما چون برای عربستان، رضایت آمریکا اولویت داشت، مذاکرات به نتیجه نرسید.
♻️ امّا چه شد که عربستان به دنبال احیاء روابطش با ایران افتاد و چین را واسطه کرد و شروط ایران را هم کامل پذیرفت⁉️
«ارائه برآورد راهبردی که پایان دوران جهان تکقطبی آمریکایی را با شکلگیری قدرتهای بزرگ دیگر اثبات میکرد و جهان آینده را غیر آمریکایی معرفی میکرد.»
❇️این برآورد استراتژیک باعث شد که عربستان به سراغ چین به عنوان یک قطب بزرگ اقتصادی برود.
❗️عربستان با این تغییر رویکرد از غرب(آمریکا) به شرق(چین)، با میانجیگری چین برای بهبود روابط با ایران، گام جدی برمیدارد.
✳️ در سفر آقای رئیسی به چین، این موضوع با ایشان مطرح میشود و ایشان میپذیرند و پس از مذاکرات فشرده دستگاه دیپلماسی دو کشور، بازگشایی سفارتخانهها کلید میخورد.
📌بنابراین؛
1⃣ درخواست احیاء روابط از سوی خود قطع کننده بوده است؛ شروط ایران پذیرفته میشود.
2⃣ نقش چین به عنوان قدرت فرامنطقهای در معادلات منطقهای پذیرفته شده است.
3⃣ هیمنهی آمریکا به عنوان نظم دهنده ی منطقه شکسته شده است.
🔺این مسئله خیلی مهم است چراکه از زمان خروج انگلیس در دههی۱۹۷۰ میلادی و حضور آمریکا در منطقه، تمام نظم منطقهای ذیل نظریهی( نظم جهانی؛ world order) اتفاق میافتاد؛ هیچ کشوری در غرب آسیا بدون نظر آمریکا اجازه تنظیم روابط دیپلماتیک خود را نداشت.
🔻برای اولین بار عربستان به عنوان یکی از پایگاه های آمریکا در منطقه بدون اجازه دست به این اقدام زده است.
4⃣ صهیونیستها ناراحتترین افراد از این ارتباط هستند؛ چرا!؟
(البته این به این معنی نیست که ایران و عربستان مثل دو دوست صمیمی شدهاند، دشمنیها تمام شده است و رقابتها کنار رفته است.)
🔴 علت عصبانیت آنها این است که برقراری این روابط دیپلماتیک؛
اولاً: زمینهی پیشبرد «پیمان ابراهیم»(عادی سازی روابط با برخی کشورهای عرب) را سخت و مشکل خواهد کرد.
ثانیاً: جایگاه ایران را به عنوان بازیگر اصلی منطقه تقویت میکند.
🔵 جمعبندی نتایج برقراری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان؛
۱- آمریکا از منطقهی غرب آسیا در حال «اخراج» است، یعنی؛ امتداد میدان شهید سلیمانی در عرصهی دیپلماسی قابل مشاهده است.
۲- جایگاه ایران به عنوان یکی از اصلیترین قدرتهای منطقهای تثبیت شد.
۳- نبرد سیاسی-امنیتی چین و آمریکا بیشتر خواهد شد.
✍ در امتداد بیداری
کارنامه دو ساله.pdf
14.82M
کارنامه دو ساله | عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم
• یه کار تمیز
• آماری، تحلیلی
• با کیفیت و چاپ رنگی
🔴 مطالعه کنید
🟢 منتشر کنید
💠 اندیشکده در امتداد بیداری
🆔 https://eitaa.com/daremtedadebidary
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۸
⁉️ چرا زیارت اربعین از علائم ایمان شیعیان شد!؟
🔰 فلسفه زیارت اربعین در دیدگاه استاد امام خامنهای مدظله العالی
1⃣ ۱۳۵۲/۱۲/۲۴ (۵۰ سال پیش) امامخامنهای مدظله العالی در دوران طاغوت هدف از زیارت اربعین در روزگار ائمّه (علیهمالسّلام) را اجتماع و دیدار شیعیان برای دنبالهروی از عاشورا در یک #کنگره_جهانى در زمان و مکان مشخص(اربعین-کربلا) تحلیل میفرمایند.
2⃣ ۱۳۶۶/۰۷/۲۴(۳۶ سال پیش) در دوران انقلاب اسلامی، هدف از آن دیدار شیعیان در کنگرهی جهانی تشیع را اینگونه تفصیلی تشریح میفرمایند؛ "آمدن اهلبیت فقط برای این نبود که دلی خالی کنند یا تجدید عهدی بکنند؛ مسألۀ آمدن بر سر مزار سیدالشّهدا(ع)، در حقیقت امتداد حرکت عاشورا بود. با این کار خواستند به پیروان حسینبن علی(ع) و دوستان خاندان پیغمبر و مسلمانانی که تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته بودند تفهیم کنند این حادثه تمام نشد؛ مسأله ادامه دارد.
🔺به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعۀ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعۀ مسلمین را باید به یاد هم بیاورید:
🚩 «تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع!»
⬅️ این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمیرفت و خاطرۀ آن برای همیشه زنده میماند. آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود."
💠 اندیشکده در امتداد بیداری
🆔 https://eitaa.com/daremtedadebidary
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اشاره رهبر انقلاب به سخنان یکی از راویان دفاع مقدس درباره تحول روحی یک جوان فریبخورده در اغتشاشات سال گذشته در اردوی راهیان نور
🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت
💻 Farsi.Khamenei.ir
نمودار راهبردهای آمریکا اندیشکده در امتداد بیداری.pdf
195.7K
📝نمودار محورهای جنگ ترکیبی
مبتنی برراهبردهای سند امنیت ملّی آمریکا
✍️اندیشکده در امتداد بیداری