▫️توسل به قمر بنیهاشم علیه السلام از سریعترین راهها برای رسیدن به حاجات است تا جایی که حتی بسیاری از غیر مسلمانان هم آن را باور دارند.
شاید بتوان گفت یکی از دلایل این مطلب، علاقه شدید حضرت مهدی علیه السلام به عموی نازنینشان است.
توضیح اینکه:
امروز به هر کدام از عزیزان خدا که متوسل شویم حاجت ما را نهایتا به امام عصر علیه السلام حواله میدهند.
زیرا نمایندهی امروزِ خدا بر زمین، وجود مقدس صاحب الزمان علیه السلام است و همه امور نهایتا باید به امضای ایشان برسد.
علاقه بی بدیل امام عصر سلام الله علیه به عموی وفادارشان، سبب شده که هر کس به قمر بنی هاشم متوسل شود عنایت خاصتری از جانب امام عالم نصیبش شود.
نقل میکنند:
يكي از اوليای الهی در مكاشفات خويش حضرت بقيه الله علیه السلام را میبیند و ملاحظه میكند آن حضرت نامههايی را باز میكنند و گوشهی آنها دستوراتی مرقوم میفرمايند و بعضی از نامهها را هم میبوسند.
آن مرد صالح از امام عصر علیه السلام سوال میكند: اين نامهها چيست؟
حضرت میفرمايند: اين نامهها، توصيهها و تقاضاهای امامزادگانی است كه مردم به آنها متوسل شدهاند و آنها حاجات مردم را برای ما مینويسند تا درباره آن تصميم بگيريم.
او مجدداً میپرسد: چرا بعضی از نامهها را میبوسيد؟
امام زمان علیه السلام در پاسخ میفرمايند: نامههایی كه میبوسم از سوی عمويم اباالفضل العباس رسیده است.✨
(کلید فرج ص54)
* ما در اینجا به دو نمونه از توسلات مشهور به قمر بنیهاشم علیه السلام اشاره میکنیم:
توسل اول:
از آیت الله مرعشی نقل شده:
یکی از علما برای حل مشکلش، به مسجد جمکران میرفت و به امام عصر علیه السلام متوسل میشد. اما پس از مدتی نتیجهای نگرفت. یک روز در مناجاتش با امام، گلایه کرد که: آيا جايز است كه در مسجد شما باشم و به ديگری متوسل شوم؟ آيا زشت نيست با وجود شما، به قمربنی هاشم علیه السلام متوسل شوم؟! ناگهان در حالت مکاشفه امام عصر علیه السلام را دید که فرمود:
نه تنها زشت نيست و نه تنها ناراحت نمیشوم، بلكه شما را راهنمايی هم میكنم كه به حضرتش چه بگويی. هروقت خواستی به عمویم حضرت ابوالفضل علیه السلام متوسل شوی، اين چنين بگو:
" يَا أَبَا الْغَوْث أَدْرِكْنِي "
ای فریادرس، مرا دریاب!
این ذکر تعداد و آداب خاصی ندارد و انشاءالله مداومت بر آن گرهگشا خواهد بود.
توسل دوم:
یکی از راه های مشهورِ توسل به قمر بنی هاشم علیه السلام که حکایات عجیبی از آن نقل شده، این است:
برای رسیدن به حاجات، به حضرت قمر بنیهاشم متوجه شوید و 133 مرتبه بگویید:
" يا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْه الْحُسَيْن اِكْشِفْ كَرْبي بِحَقِ أخْيكَ الْحُسَيْن "
ای برطرفکننده گرفتاری از امام حسین علیه السلام! به حق برادرت امام حسین علیه السلام، گرفتاری مرا هم برطرف کن!
📚چهره درخشان قمر بنى هاشم، ج 1، ص 419.
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌آیت الله قاضی(ره): هنگام مکاشفه دیدم رحمة الله الواسعه، حسین(ع) است و باب آن اباالفضلالعباس(ع) است
👤علامه طباطبايي(ره):
🔸 مرحوم سيدالسالكين، عارف وارسته، آقای سیدعلی قاضی(ره) فرمود «هنگام مكاشفه برای من روشن و آشكار شد كه مظهر رحمت كلية الهيه در عالم هستی، وجود مقدس حضرت سيدالشهدا اباعبداللهالحسين(ع) است و باب آن حضرت و پيشكار او، سقای كربلا، سرحلقۀ ارباب وفا، بابالحوائج الیالله ابوالفضل العباس صلوات الله و سلامه عليه است.»
👈🏻 منبع: امامحسین(ع) آفتاب تابان ولایت، ص۱۰۳
#مستندات
@Panahian_ir
باسمهتعالی
#یادداشت_۱۹ ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
هدف دشمن از کشف حجاب چیست!؟
از یک بیطرف بشنویم!
۱۲۰۰۰ #طلاق نتیجهی کشف حجاب رضاخان فقط در همان ماه اول، #تنها_در_تهران!
پس از اینکه رضاخان پروژه کشف حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل #فروپاشی_نظام_خانواده و #کاهش_عفت_عمومی آشکار شد.
در کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری آمده که با تأسف فراوان مینویسد:
"به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که:
در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن فقط در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابانها گردیدند..."
📚 تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم، جعفر شهری، ج ۱، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، چ ۳، تهران ۱۳۷۸، ص ۵۸۸ - ۵۸۹
🚨پ.ن. رژیم منحوس پهلوی بزرگترین بستر سازی برای نابودی فرهنگ حجاب و عفاف در ایران را ایجاد کرد، وگرنه زنان ایران همگی بانوانی عفیفه و مقید کامل به حجاب و حیا بودند و حتی تاریخ پوشیه در ایران «از پیش از اسلام در ایران رایج بوده تا روی کارآمدن ملعونین پهلوی»
@daremtedadebidary
#داستان_آموزنده
🔆 #ارزش_ديدار_برادران_دينى
🌱امام صادق (ع ) فرمود: فرشته اى در حين عبور، ديد مردى كنار در منزل كسى ايستاده است ، به او گفت : اى بنده خدا براى چه اينجا ايستاده اى ؟ آيا حاجتى به صاحب منزل دارى ؟ و يا صاحب منزل از خويشان توست ؟!.
🌱او در جواب گفت : صاحب منزل نه از خويشان من است و نه حاجتى به او دارم ، فقط برادر دينى من است ، و من براى انجام وظيفه پيوند اسلامى ، براى خدا آمده ام از او احوالى بپرسم و بر او سلام كنم.
🌱فرشته به او گفت : من از طرف خدا به سوى تو فرستاده شده ام ، خداوند به تو سلام مى رساند و مى فرمايد:
🌱تو به ديدار من آمده اى و تعهد و پيوند با مرا فراهم نمودى ، بهشت را براى تو واجب نمودم ، و تو را از خشم خويش بخشيدم و از آتش دوزخ پناه دادم .
🌱آرى كسانى كه به زيارت و ديدار همكيشان خود مى روند، اينها در حقيقت به زيارت خدا مى روند، و مشمول عالى ترين درجه عفو و لطف خدا هستند.
📚داستان دوستان، جلد اول، محمد محمدى اشتهاردى
18.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پول مالزی چگونه سقوط کرد؟ماهاتیر محمد چگونه جرج سوروس را در جنگ ارزی شکست داد؟!
مستند جنگ ارزی مالزی
بسیار مهم تا انتها ببینید
@daremtedadebidary
با کدام آبرویی روزشمارش باشیم
عصـرها منتظر صبح بهارش باشیم
کاروان سحرش بهـر همه جا دارد
تا که جا هست،چرا گرد و غبارش باشیم
سالها منتظر سیصد و اندی مرداست
آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم
گیرم امروز به ما اذن ملاقاتی داد
مَرْکبی نیست که راهی دیارش باشیم
سالها در پی کار دل ما راه افتاد
یادمان رفت ولی درپی کارش باشیم
ما چرا، خوبترینها به فدای قدمش
حیف او نیست! که ما میثم دارش باشیم
اگــر آمــد، خبــر رفتـن مــا را بدهیــد
به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم
اللهم عجل لولیک الفرج
میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد.
باسمه تعالی
خانمی سرپرست خانواده در ماهشهر، دارای سه فرزند، به دلیل شرایط سختتری که برایشان پیش آمده، نیازمند و مستحق کمک میباشند.
۶٠۳۷۷٠۱۸۹۱۸۱۴۷۳٠
بانک کشاورزی بنام عبدالله قنواتی(مسئول خیریه)
لطفا بعد از واریز تصویر فیش واریزی را برای بنده جهت ثبت ارسال فرمایید.
قال مولیالموحدین، امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
"في تَقلُّبِ الأحْوالِ عُلِمَ جواهِرُ الرِّجالِ،
و الأيّامُ تُوضِحُ لكَ السَّرائرَ الكامِنَةَ"
در دگرگونیهاى احوال و زمانه است كه گوهر مردان شناخته میشود،
و روزگار نيّتهاى پنهان را براى تو آشكار مىسازد.
نهج البلاغة، حكمت ۲۱۷
بحارالأنوار، ج77، ص286
📃امام موسی کاظم علیهالسلام:
《قِيلُوا فَإِنَّ اللهَ يُطْعِمُ الصَّائِمَ
وَ يَسْقِيهِ فِی مَنَامِهِ》
❇️در نیمروز بخوابید که خداوند
روزهدار را در خوابش اطعام میکند
و سیراب میسازد
گرسنگی و تشنگیاش را برطرف میکند.
📘ثواب الاعمال، باب ثواب الصائم
📙کافی، جلد ۴، صفحه ۶۵
باسمه تعالی
#یادداشت_۲۰ ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
🔸به نظر شما خبر زیر خوشحال کننده است یا ناراحت کننده!؟
🔻امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی قم از انجام ۱۸۶۵ مورد نظارت بهداشتی و معدوم سازی ۱۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف خبر داد.
--------------
☑️ فروشندگان این مواد چه وضعی دارند!؟ (گلایهمند! ناراضی! معترض نسبت به دولت و...)
📍مقصر اصلی این اتفاق کیست!؟
📌دلیل فاسد شدن مواد غذایی در فروشگاهها چیست!؟
🔶چرا وزارت بهداشت برای حل ریشهای این معضل، طرح جامع وکاملی ندارند!؟
--------------
🔷راه حل ریشهای معضل مواد فاسد در مدیریت تولید مواد غذایی است. در حقیقت ریشهی مشکلْ، «تولید انبوه» و بیش از حد نیاز مواد خوراکی کارخانهها است.
🔴از سویی یکی از مهمترین دلایل افزایش بیماریها در جامعه، اصل افزایش «مواد خوراکی کارخانهای» و افزودنیهای نگهدارندهی آن است.
♦️راهکار رهایی از «مواد خوراکی کارخانهای»، تسهیل دستیابی خانوارها به مواد غذایی تازه و سالم است.
⁉️چگونه میتوان زیرساخت اتصال تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده را برای دستیابی به مواد غذایی تازه و سالم فراهم ساخت!؟(یادداشتهای بعد...)
https://eitaa.com/daremtedadebidary
باسمه تعالی
#یادداشت_۲۱ ۱۴۰۲,۰۱,۱۱
یکی از مهمترین موانع بر سر راه (رشد و تعالی) هر «فرد» و به تبع روند (پیشرفت و آبادانی) یک «جامعه»، #مصرفکننده صرف بودن است. روحیهی «#تولید» و کارآفرینی و... نیازمند تربیت درست در دوران دوم شکلگیری شخصیت (۷-۱۴سال) است.
دورهای که باید #تفکر «شیر بودن» و انزجار از «روبه بیدستوپای» را با ظرافتهایی مانند شعر و...را به نوجوانان انتقال داد.
شعر «حکایت درویش با روباه» جناب سعدی، یکی از بهترین نمونههای محتوای غنی است.
این شعر قوی، قدرت ارتقاء سطح افق نسل نو و نوجوانان را دارد. همان افقی که لازمهی امروز جامعهی همیشه در حال تهاجم ماست. تقدیم شما؛
یکی روبهی دید بی دست و پای
فرو ماند در لطف و صنع خدای
که چون زندگانی به سر میبرد؟
بدین دست و پای، از کجا میخورد؟!
در این بود درویش شوریده رنگ
که شیری در آمد شغالی به چنگ
شغال نگون بخت را شیر خورد
بماند آنچهْ، روباه از آن سیر خورد
دگر روز باز اتفاق اوفتاد
که روزیرسان، قوتروزش بداد
یقین، مرد را دیده بیننده کرد
شد و تکیه بر آفریننده کرد
کز این پس به کنجی نشینم چو مور
که روزی نخوردند پیلان به زور
زنخدان فرو برد چندی به جیب
که بخشنده روزی فرستد ز غیب
نه بیگانه تیمار خوردش، نه دوست
چو چنگش، رگ و استخوان ماند و پوست
چو صبرش نماند از ضعیفی و هوش
ز دیوار محرابش آمد به گوش
«برو شیر درنده باش، ای دغل
مینداز خود را چو روباه شل»
چنان سعی کن، کز تو ماند چو شیر
چه باشی! چو روبه به وامانده سیر؟
چو شیر، آنکه را گردنی فربه است
گر افتد چو روبه، سگ از وی به است
به چنگ آر و با دیگران نوش کن
نه بر فضلهٔ دیگران گوش کن
«بخور تا توانی به بازوی خویش
که سعیت بود در ترازوی خویش»
چو مردان ببر رنج و راحت رسان
مخنث خورد دسترنج کسان
بگیر ای جوان دست درویش پیر
«نه خود را بیفکن که دستم بگیر»
«خدا را بر آن بنده بخشایش است
که خلق از وجودش در آسایش است»
کرم ورزد آن سر که مغزی در اوست
که دون همتانند بی مغز و پوست
کسی نیک بیند به هر دو سرای
که نیکی رساند به خلق خدای
سعدی/ بوستان/ باب دوم در احسان