eitaa logo
درک مهندسی خلقت
722 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
100 فایل
💠 دین فطری... 💠 مهندسی خلقت ، ولایت ، ... 💠نظام تسخیر .... 💠 نظام تقدیم........ 💠عظمت هستی...‌ 💠 اخبار یمن و فلسطین... 📚 قرآن پژوهی... 🔴تفکر و سواد رسانه‌ای....
مشاهده در ایتا
دانلود
کَران و کورانِ آخرالزمان.mp3
11.87M
🚫 در دنیا اتفاقات مهمی در حال وقوع است! چرا عدّه‌ای اصلاً توان ادراک آنرا ندارند؟ انگار نه می‌بینند، و نه می‌شنوند! منبع : استغاثه
عهد ماه ذی القعده.mp3
3.97M
🎙 ✍️ چله طلایی اعتصام به خدا ⬅️ خدا با ما قرار گذاشته است... 📌 برگرفته از جلسات «نظام مهندسی معارف»
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دختر،لبخند خدا ❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه شبیه هوای طوفانی‌ست؛ آخرالزمان! وزن یقین را بالا باید بُرد! سبک باشیم، در هجوم تندباد فتنه‌ها، سقوط خواهیم کرد! @ostad_shojae I montazer.ir
یاد خدا ۷۰.mp3
9.78M
مجموعه ۷۰ | چرا باید ذکر بگیم؟ یه کلمه رو صد بار ، دویست بار هی تکرار کنیم؟
قرار مَداراتُ بذار!.mp3
9.23M
| در حوض کوثر محال است کسی به زیارت اهل بیت علیهم‌السلام مشرّف شود مگر اینکه قرار و مَدار آن ملاقات را اینجا تنظیم کرده باشد! منبع:جلسه ۲۵ از مبحث خانواده آسمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عزیزِ اهل‌بیت باش!.mp3
7.94M
چی شد سلمان به مقام «منّا اهل البیت» رسید؟ (برای ما هم این مقام ممکن است، بشناس و برو...)
شب معراج که از سدر المنتهی، عبور میکرد؛ از جانب پروردگار خطاب آمد: ای محمد؛ به دختردارها بگو: غمگین و دلتنگ نباشند! که من خودم همانطور که دختران را آفریدم، خود شخصا روزی آنان را خواهم داد... وسائل‌الشّیعه‌ج۱۵،ص۱۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
020 (1).mp3
26.61M
🔸 ترتیل زیبای سوره مبارکه طه
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
صوت «زیارت آل یاسین».mp3
19.79M
🔊 🔖 زیارت 👤 با صدای علی 🌺 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللَّهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ... ┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 دعای عهد ✅ با صدای فوق العاده استاد فرهمند 💠 امام صادق علیه‌السلام : هر كس چهل روز صبح اين را بخواند، از يـاوران ‏ ما باشد و اگـر قبل از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود خدا او را از قــبـر بيرون آورده و جزو در خدمت آن حضرت قرار می‌دهد. ‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
Yasin_Abdolbaset (1).mp3
9.93M
سوره مبارکه یاسین
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
018_Mohandesi_Khelghat_Nezame_Taskhiri_aminikhaah.ir.mp3
6.78M
🔷️ تاثیر درک مهندسی خلقت بر معنویت 💠💠💠💠💠💠 🔶️ نظام تسخیر 🔶️ جلسه هجدهم 📌 جامعه بعنوان یک فرد مورد قبول است 📌 تفسیر المیزان 📌 آیه ۵۴ فرقان 📌 نسب و صهر 📌 روح و حقیقت جامعه 📌 صهر : محرمیت از طرف زن 📌 نسب : محرمیت از طرف مرد 📌 انسان یک من ثابت است 📌 تجرد روح 📌 مقایسه حساسیت اعضای بدن 📌 حوزه یا دانشگاه ؟ 💠💠💠💠💠💠 کانال درک مهندسی خلقت
در این برنامه استاد محمدرضا پورزرگری به آموزش وقف و وقف سجاوندی می پردازد. ضمن اینکه در این جلسه دوره درس های قبل و تمریناتی نیز مطرح می شود. وقف سجاوندی : مراتب وقف از نظر ابوجعفر طیفور سجاوندی علاّمه شیخ عبدالله ابو جعفر محمدبن ابی‌یزید طیفور سجاوندی (م۵۰۶ ق) ملقب به شمس‌الدین از قاریان قرآن، و نخستین کسی بود که نشانه‌های وقف را برای راهنمایی درست خواندن قرآن بکار برد. این نشانه‌ها را به نام او سجاوندی، و قرآنی را که این نشانه‌ها در آن بکار رود «قرآن سجاوندی» خوانند. وی برای وقف ۵ مرتبه قائل است: ۱. وقف لازم: در مواردی وقف را لازم گویند که اگر وقف نشود، خلاف مقصود به ذهن شنونده القا می‌شود؛ مثل وصل کردنِ: «وَمَا هُم بِمُؤْمِنِینَ» (بقره//۸) به فراز بعد از آن، یعنی: «یُخَادِعُونَ اللّهَ» (بقره//۹) که توهم می‌شود قسمت اخیر، صفت برای مؤمنین است. ۲. وقف مطلق: مواردی که ابتدای به عبارت بعدی امری نیکو است، مثل اسمی که مبتدا واقع شده در: «کَبُرَ عَلَی الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یَجْتَبِی إِلَیْهِ مَن یَشَاء...» (شوری//۱۳) ، و فعل مستأنف (یَعْبُدُونَنِی) در «وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا» (نور//۵۵) ، و مفعولِ فعل محذوف در: «وَعْدَ اللّهِ حَقًّا» (نساء//۱۲۲) ، و شرط در: «صُمٌّ وَبُکْمٌ فِی الظُّلُمَاتِ مَن یَشَإِ اللّهُ یُضْلِلْهُ» (انعام//۳۹) ، و استفهام در: «وَاللّهُ أَرْکَسَهُم بِمَا کَسَبُواْ أَتُرِیدُونَ أَن تَهْدُواْ مَنْ أَضَلَّ اللّهُ» (نساء//۸۸) ، و نفی در: «وَرَبُّکَ یَخْلُقُ مَا یَشَاء وَیَخْتَارُ مَا کَانَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ» (قصص//۶۸) . ۳. وقف جایز: مواردی که برای هر یک از وقف و وصل، وجه رجحانی موجود است، مثل: «والَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ» (بقره//۴) که واو عطف در: + «وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ» اقتضای وصل دارد، و تقدیم مفعول بر فعل مقتضی وقف است. ۴. وقف مجوَّز: مواردی که عامل و مقتضی وصل قوی تر است اما وجهی برای وقف هم موجود است، مثل: «أُولَئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُاْ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالآَخِرَةِ فَلاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلاَ هُمْ یُنصَرُونَ» (بقره//۸۶) که فاء سببیت و جزاء در: «فَلاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ» مقتضی وصل است اما نظم کلام بر سیاق استیناف، مجوِّز وقف است. ۵. وقف مرخَّص: مواردی که عبارت بعدی، مستغنی از ماقبل نیست اما به سبب طول کلام و انقطاع نفس، رخصت در وقف داده می‌شود و لازم نیست که دوباره برگردد و وصل کند؛ زیرا جمله مابعد، قابل فهم است، مثل: «الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الأَرْضَ فِرَاشاً وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء» (بقره//۲۲) که عبارت: «وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء» به دلیل عود ضمیر به ماقبل، مستغنی از سیاق کلام نیست اما خود جمله به تنهایی قابل فهم است.
در این برنامه استاد محمدرضا پورزرگری به آموزش حروف مقطعه می پردازد. ضمن اینکه در این جلسه دوره درس های قبل و تمریناتی نیز مطرح می شود. برخی از ویژگی های حروف مقطعه ۱ - حروف مقطعه از مختصات قرآن است و در سایر کتاب های آسمانی مانند تورات و انجیل سابقه ندارد. ۲ - این حروف اختصاص به سوره های مکی یا مدنی ندارد، زیرا در ۲۷ سوره مکی و در دو سوره مدنی آمده است. ۳ - حروف مقطعه اوایل سوره ها ، برخی یک حرفی است ، مانند : "ن" و "ق" و برخی دو حرفی مانند : "طس" ، "یس" ، "طه" و "حم" و برخی سه حرفی، مانند : "الم"، "الر" و "طسم" و برخی چهار حرفی مانند : "المص" و برخی پنج حرفی، مانند: "کهیعص" و "حم عسق". ۴ - برخی از این حروف اصلا تکرار نشده است، مانند "ن" و "ق" ؛ بعضی دوبار تکرار شده ، مانند "ص" که در سوره "ص" به طور مستقل ذکر شده و در سوره اعراف جزو "المص" قرار گرفته ؛ برخی از آنها شش بار تکرار شده، مانند "الم" و بعضی از آنها هفت بار تکرار شده، مانند "حم" و آن سوره های هفتگانه به "حوا میم سبعه" موسوم است. ۵ - حروف مقطعه پس از حذف مکررات آن ها چهارده حرف است. ۶ - در ۲۹ سوره ای که حروف مقطعه دارد، در آغاز یا متن آنها سخنی از وحی، نبوت و قرآن است و این یک مطلب مشترک بین این سوره ها می باشد. ۷ - بین حروف مقطعه هر سوره با محتوای آن سوره ارتباط خاصی است. بر این اساس ، همه سوره هایی که با حروف مقطعه همگون آغاز می شود، در خطوط کلی مضامین نیز همگون است.