هدایت شده از درک مهندسی خلقت
صوت «زیارت آل یاسین».mp3
19.79M
🔊 #صوت_مهدوی
🔖 زیارت #آل_یاسین
👤 با صدای علی #فانی
🌺 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللَّهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ...
#ٵݪݪہم_عجݪ_ݪۅݪێڪ_ٵݪفرج
┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
17.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 دعای عهد
✅ با صدای فوق العاده استاد فرهمند
💠 امام صادق علیهالسلام :
هر كس چهل روز صبح اين #دعایعهد را بخواند، از يـاوران #قائم ما باشد و اگـر قبل از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود خدا او را از قــبـر بيرون آورده و جزو #رجعتکنندگان در خدمت آن حضرت قرار میدهد.
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
018_Mohandesi_Khelghat_Nezame_Taskhiri_aminikhaah.ir.mp3
6.78M
🔷️ تاثیر درک مهندسی خلقت بر معنویت
💠💠💠💠💠💠
🔶️ نظام تسخیر
🔶️ جلسه هجدهم
📌 جامعه بعنوان یک فرد مورد قبول است
📌 تفسیر المیزان
📌 آیه ۵۴ فرقان
📌 نسب و صهر
📌 روح و حقیقت جامعه
📌 صهر : محرمیت از طرف زن
📌 نسب : محرمیت از طرف مرد
📌 انسان یک من ثابت است
📌 تجرد روح
📌 مقایسه حساسیت اعضای بدن
📌 حوزه یا دانشگاه ؟
💠💠💠💠💠💠
کانال درک مهندسی خلقت
در این برنامه استاد محمدرضا پورزرگری به آموزش وقف و وقف سجاوندی می پردازد. ضمن اینکه در این جلسه دوره درس های قبل و تمریناتی نیز مطرح می شود. وقف سجاوندی : مراتب وقف از نظر ابوجعفر طیفور سجاوندی علاّمه شیخ عبدالله ابو جعفر محمدبن ابییزید طیفور سجاوندی (م۵۰۶ ق) ملقب به شمسالدین از قاریان قرآن، و نخستین کسی بود که نشانههای وقف را برای راهنمایی درست خواندن قرآن بکار برد. این نشانهها را به نام او سجاوندی، و قرآنی را که این نشانهها در آن بکار رود «قرآن سجاوندی» خوانند. وی برای وقف ۵ مرتبه قائل است: ۱. وقف لازم: در مواردی وقف را لازم گویند که اگر وقف نشود، خلاف مقصود به ذهن شنونده القا میشود؛ مثل وصل کردنِ: «وَمَا هُم بِمُؤْمِنِینَ» (بقره//۸) به فراز بعد از آن، یعنی: «یُخَادِعُونَ اللّهَ» (بقره//۹) که توهم میشود قسمت اخیر، صفت برای مؤمنین است. ۲. وقف مطلق: مواردی که ابتدای به عبارت بعدی امری نیکو است، مثل اسمی که مبتدا واقع شده در: «کَبُرَ عَلَی الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یَجْتَبِی إِلَیْهِ مَن یَشَاء...» (شوری//۱۳) ، و فعل مستأنف (یَعْبُدُونَنِی) در «وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا» (نور//۵۵) ، و مفعولِ فعل محذوف در: «وَعْدَ اللّهِ حَقًّا» (نساء//۱۲۲) ، و شرط در: «صُمٌّ وَبُکْمٌ فِی الظُّلُمَاتِ مَن یَشَإِ اللّهُ یُضْلِلْهُ» (انعام//۳۹) ، و استفهام در: «وَاللّهُ أَرْکَسَهُم بِمَا کَسَبُواْ أَتُرِیدُونَ أَن تَهْدُواْ مَنْ أَضَلَّ اللّهُ» (نساء//۸۸) ، و نفی در: «وَرَبُّکَ یَخْلُقُ مَا یَشَاء وَیَخْتَارُ مَا کَانَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ» (قصص//۶۸) . ۳. وقف جایز: مواردی که برای هر یک از وقف و وصل، وجه رجحانی موجود است، مثل: «والَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ» (بقره//۴) که واو عطف در: + «وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ» اقتضای وصل دارد، و تقدیم مفعول بر فعل مقتضی وقف است. ۴. وقف مجوَّز: مواردی که عامل و مقتضی وصل قوی تر است اما وجهی برای وقف هم موجود است، مثل: «أُولَئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُاْ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالآَخِرَةِ فَلاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلاَ هُمْ یُنصَرُونَ» (بقره//۸۶) که فاء سببیت و جزاء در: «فَلاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ» مقتضی وصل است اما نظم کلام بر سیاق استیناف، مجوِّز وقف است. ۵. وقف مرخَّص: مواردی که عبارت بعدی، مستغنی از ماقبل نیست اما به سبب طول کلام و انقطاع نفس، رخصت در وقف داده میشود و لازم نیست که دوباره برگردد و وصل کند؛ زیرا جمله مابعد، قابل فهم است، مثل: «الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الأَرْضَ فِرَاشاً وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء» (بقره//۲۲) که عبارت: «وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء» به دلیل عود ضمیر به ماقبل، مستغنی از سیاق کلام نیست اما خود جمله به تنهایی قابل فهم است.