🌿 نماز روزهای جمعه ماه رجب، بین نماز ظهر و عصر - نماز هزار حسنه
🔅 سيّد بن طاووس از حضرت رسول اکرم صلّی الله عليه و آله و سلّم روایت کرده است كه هر كه در روز جمعۀ ماه رجب، چهار ركعت نماز كند بين نماز ظهر و عصر (هر دو رکعت به یک سلام) و بخواند در هر ركعت:
▪️سوره «حمد» ۱ مرتبه
▪️«آيةالكرسی» (تا هوالعلی العظیم) ۷ مرتبه
▪️سوره «توحيد» ۵ مرتبه
▫️و پس از چهار ركعت ده مرتبه بگويد:
▪️اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذی لا اِلـهَ اِلاّ هُوَ وَاَسْئَلُهُ التَّوْبَة
▫️آمرزش میخواهم از خدایی كه معبودی جز او نيست و از او درخواست توبه دارم.
🔅 بنويسد حقّ تعالی برای او از روزی كه اين نماز را خوانده تا روزی كه بميرد هر روزی هزارحسنه و عطا فرمايد او را به هر آيهای كه خوانده شهری در بهشت از ياقوت سرخ و به هر حرفی قصری در بهشت از دُرّ سفيد و تزويج فرمايد او را حورالعين و راضی شود از او بغير سخط و نوشته شود از عابدين و ختم فرمايد برای او به سعادت و مغفرت.
#مراقبات_ماه_رجب
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌿 نماز دو ركعتی روز جمعه
☀️ که تا جمعه آینده فتنه و بلائی نرسد
▫️هر كه در روز جـمعه، بعد از نماز ظهر، دو ركعت نماز كند و بخواند در هر ركعت:
▪️ سوره «حمد» ۱ بار
▪️سوره «توحید» ۷ بار
▫️و بعد از نماز بگويد :
⭐️ اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتی حَشْوُهَا الْبَرَكةُ وَعُمّارُهَا الْمَلائِكَةُ مَعَ نَبِيِّنا مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَاَبينا اِبراهيمَ عَلَيْهِ السَّلام
▪️خدايا! مرا از اهل بهشت قرار ده، كه درونش همه بركت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در كنار پيامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش و با پدر ما حضرت ابراهيم عليه السّلام.
▫️تا جمعه ديگر فتنه و بلائی به او نرسد و حقّ تعالی جمع كند ميان او و حضرت محمّد صلّی اللهُ عليه وآله و سلّم و حضرت ابراهيم عليه السّلام.
▫️علّامه مجلسی فرموده كه اگر اين دعا را غير سيّد بخواند بجای "وَاَبينا"، "وَاَبيهِ" بگويد.
📚 منابع:
مفاتیحالجنان، شیخ عباس قمی
مِصباحالمُتَهَجِّد، شيخ طوسی
#مراقبات_روز_جمعه
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
💠 #غروب_جمعه
✍️ بیانات حجةالاسلاموالمسلمین #حاج_علی_اکبری
🌱🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴✨کربلا نرفته ها ببیند
اگر خسته جانی بگو یا حسین ع😭💔
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_297669198144867374.MP3
884.7K
#ترتیل وترجمه 🌸🌿
#صفحه_444سوره مبارکه #یس
#سوره_36
#جزء_23
🎤باصدای استاد #پرهیزگار
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#متن_ترجمه 🌸🌿#صفحه_444 سوره مبارکه #یس
#سوره_36
#جزء_23
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5904637716175259148.mp3
2.31M
#صوت_ترجمه #صفحه_444 سوره مبارکه #یس
#سوره_36
#جزء_23
🌸🌿🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#متن_تفسير 🌸🌿#صفحه_444 سوره مبارکه #یس
#سوره_36
#جزء_23
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5904637716175259149.mp3
6.87M
#صوت_تفسير 🌸🌿#صفحه_444 سوره مبارکه #یس
#سوره_36
#جزء_23
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
درمحضرقرآن 📖 واهل بیت ع #فقط_به_عشق_علی
🍃🌺🕊 ـــــــــ🍃🌺🍃ـــــــشنبه🌴ـــــــــــ🍃🌸🍃ــــــــــ 🌸 #زیارتروز #شنبه ،متعلق به پیامبر اکرم(ص
👆دسترسی به زیارت ودعای روزشنبه🍃✨🤲✨⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
☀️ بلوغ قلب و عقل انسانها، در دولت امام زمان علیهالسلام، بهشتها میآفریند ...
※ منبع: مجموعهی #دولت_کریمه_امام_عصر
#به_انتظار_ایستاده_ایم 🏳️
Instagram.com/Ostad.Shojae1
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فقط برای خدا.mp3
1.92M
#تلنگری
ـ از کجا بفهمم، میزان اخلاصم در کاری که به اصطلاح "برای خدا" انجام میدهم، چقدر هست؟
💥آیا واقعاً "برای خداست"، یا "برای خودم"؟
#استاد_شجاعی 🎤
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
─┅─═🍃ঊঈ🥀ঊঈ🍃═─┅─
💠 قوس نزول و قوس صعود - ۱
▫️آفرینش چیزى جز تجلّى ذات اقدس اله نیست و مراتب این تجلّیات، قوس نزول نامیده مىشود. بنابراین جهان خلقت و به تعبیر دیگر، ما سِوى اللّه، نتیجهى قوس نزول است.
▪️ تعیّن اول - فیض اقدس
▫️ ذات حضرت حق غیب مطلق است. تعیّن اوّل حق که نظر به غیب ذات، مقام احدیّت نامیده مىشود، خلافت و قائممقامى ذات را در تجلّیات عهدهدار است. در نخستین تجلّى حضرت احدیّت، که فیض اقدس نامیده شده است، در حضرت علم الهى، ابتدا اسماء و صفات حضرت حق پدید آمد. سپس طرح عالم خلقت در علم حضرت حق، که اعیان ثابته خوانده مىشود، پدیدار شد.
▪️ تعیّن دوم - فیض مقدّس
▫️ با تجلّى دوم، که فیض مقدّس نامیده مىشود، طرح عالم خلقت عملى شد و جهان خلقت، که اعیان خارجیّه خوانده مىشود، پدید آمد. در این مرحله، ابتدا جبروتیان، که در مرتبهى تامّ تجرّدند، پدید آمدند و عالم جبروت بهوجود آمد. سپس ملکوتیان در دو مرتبهى اعلى و اسفل پدید آمدند و عالم ملکوت ایجاد شد. درنهایت، جهان مادّه یا عالم طبیعت، یا ناسوت و یا مُلک بهوجود آمد. به این ترتیب، قوس نزول، که از احسن تقویم آغاز شده بود، به اسفل سافلین ختم شد.
========
جبروت: عالم عقول مجرّده.
ملکوت اعلى: عالم نفوس کلیّه.
ملکوت اسفل: عالم مُثُل معلّقه.
📕 کتاب شراب طهور
تألیف استاد مهدی طیّب
#شراب_طهور
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
─┅─═🍃ঊঈ🥀ঊঈ🍃═─┅─
💠 سيمای جامعهی جهانی پس از ظهور - بخش هشتم
▪️پاسخ به یک سؤال محتمل را که از مواجهه با برخی احادیث ممکن است به ذهن اشخاص خطور کند، لازم میدانیم و آن اینکه در برخی از احادیث آمده است که حضرت مهدی علیه السّلام با کتاب و سنّت و امر جدید خواهند آمد. این احادیث با آنچه پیشتر گفته شد که آن حضرت جهانیان را به اسلام دعوت میکنند و قرآن و سنّت پیامبر را محور ادارهی جهان قرار میدهند و در جامعهی بشری حاکم میسازند، چگونه سازگار است؟
▫️گرچه با آنچه تاکنون گفتیم پاسخ تا حدودی روشن است؛ ولی برای وضوح و تفصیل بیشتر به توضیحاتی در این زمینه میپردازیم.
▪️نخست باید توجّه داشت که بنا به نصّ آیات قرآن کریم و احادیث پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمّه علیهم السّلام، حضرت محمّد بن عبدالله صلّی الله علیه و آله و سلّم پایان بخش سلسلهی انبیاء و رسولان علیهم السّلام و کتاب قرآن آخرین کتاب آسمانی و خاتمه دهندهی جریان وحی میباشند و پس از دین و پیامبر اسلام تا قیامت دین و پیامبری نخواهد آمد.
▫️قرآن کریم پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم را رَسُولَ اللّٰهِ وَ خٰاتَمَ النَّبِیِیّنَ (سوره احزاب، آیه ۴۰): فرستادهی خدا و پایانبخش پیامبران و رَحْمَةً لِلْعٰالَمِین (سوره انبیاء، آیه ۱۰۷): رحمتی برای تمام جهانیان (بدون قید زمانی) و قرآن را لِلْعٰالَمِینَ نَذِیراً (سوره فرقان، آیه ۱): هشداردهندهی تمام عالمیان (بدون قید زمانی) معرّفی نموده و هدف از فرود آمدن قرآن بر پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم را از زبان آن حضرت لِاُنْذِرَکُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ (سوره انعام، آیه ۱۹): تا بهوسیلهی آن شما و هر کس را که قرآن به او برسد هشدار دهم، ذکر کرده و مخاطب بشارتها و هشدارهای پیامبراسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم را کٰافَّةً لِلنّٰاسِ (سوره سبأ، آیه ۲۷): تمام انسانها (بدون هرگونه قید زمانی و مکانی) بیان میکند.
▪️در زمینهی خاتمیّت پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم و قرآن و اسلام احادیث بسیار فراوان است که چند نمونه از آنها را ذکر میکنیم.
▫️پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم میفرمایند:
▪️اَنَا خٰاتَمُ النَّبِیِّینَ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ الْحُجَّةِ عَلیٰ جَمِیعِ الْمَخْلُوقِینَ مَنْ اَهْلِ السَّمٰوَاتِ وَ الْاَرَضِینَ؛ فَمَنْ شَکَّ فِی قَوْلِی هٰذٰا فَقَدْ شَکَّ فِی الْکُلِّ وَ الشّٰاکُّ فِی ذٰلِکَ فَهُوَ فِی النّٰارِ:
▫️من پایانبخش رسولان و انبیاء و حجّت بر تمامی مخلوقات از اهل آسمانها و زمینها هستم؛ پس هر کس در این سخن من تردید کند در همهی سخنانم تردید کرده و تردیدکنندهی در آن [سخنان] در آتش دوزخ خواهد بود.
▫️و نیز میفرمایند:
.
▪️اَیُّهَا النّٰاسِ اِنَّهُ لٰا نَبِیَّ بَعْدِی وَ لٰا سُنَّةَ بَعْدَ سُنَّتِی:
▫️ای مردم! همانا پیامبری پس از من و سنّتی پس از سنّت من نخواهد بود.
▫️امام رضا علیه السّلام میفرمایند:
▪️سَیِّدُ الْمُرسَلِینَ وَ خٰاتَمُ النَّبِیِّینَ وَ اَفْضَلُ الْعٰالَمِینَ لٰا نَبِیَّ بَعْدَهُ وَ لٰا تَبْدِیلَ لِمِلَّتِهِ وَ لٰا تَغْیِیرَ لِشَرِیعَتِهِ :
▫️[پیامبر اسلام] سرور رسولان و پایانبخش پیامبران و برتر عالمیان است. پس از او پیامبری و برای آیینش تبدیلی و برای شریعتش تغییری نخواهد بود.
▫️امام صادق علیه السّلام میفرمایند:
▪️اِنَّ اللّٰهَ تَعٰالیٰ خَتَمَ بِنَبِیِّکُمُ النَّبِیِّینَ فَلٰا نَبِیَّ بَعْدَهُ اَبَداً وَ خَتَمَ بِکِتٰابِکُمُ الْکُتُبَ فَلٰا کِتٰابَ بَعْدَهُ اَبَداً :
▫️همانا خدای تعالی به پیامبر شما پیامبران را پایان بخشید؛ پس ابداً پیامبری بعد از او نخواهد بود و به کتاب شما [قرآن] کتابهای [آسمانی] را پایان بخشید؛ پس ابداً کتاب [آسمانی] بعد از آن نخواهد بود.
▪️بنابراین بیتردید مقصود از کتاب جدید و سنّت جدید در احادیث ظهور این نخواهد بود که حضرت مهدی بههنگام ظهور آیینی غیر از اسلام و کتاب آسمانییی جز قرآن را عرضه نموده و مردم را به آن دعوت میکنند. اکنون این پرسش مطرح میشود که مقصود از کتاب جدید و سنّت جدید و امر جدید در روایات ظهور چیست...
ادامه دارد....
📔 جانِ جهان
تألیف استاد مهدی طیّب
#جان_جهان
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 من به گنجی رسیده ام که مپرس!!
🌹ضرورت #نهج_البلاغه خوانی
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_6046314750101424066.mp3
5.2M
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت4/ بخش دوم
⭕️ صبر 2⃣
🔺ابعاد و ارکان صبر در نهج البلاغه (۱)
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
درمحضرقرآن 📖 واهل بیت ع #فقط_به_عشق_علی
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 #حکمت4/ بخش دوم ⭕️ صبر 2⃣ 🔺اب
🌹 شرح #حکمت4
🔴 قسمت سوم
🔷 1. ابعاد و ارکان صبر در نهج البلاغه:
حضرت در نهج البلاغه در حکمت ۳۱ میفرمایند: «صبرکه خودش یکی از چهار رکن ایمان است بر چهار شعبه است. شوق ، ترس ، زهد و انتظار. کسی که شوق واقعی بهشت داشته باشد از شهوت های دلش کنده میشود و کسی که واقعاً و حقیقتاً ترس از جهنم و آتش داشته باشد از محرمات دوری می کند و کسی که در عین حالی که از دنیای حلال استفاده می کند دل به دنیا نبسته باشد مصیبت های دنیا را کوچک می بیند و کسی که بداند بالاخره مرگش فرا خواهد رسید دائماً در دستیابی به کارهای خیر سرعت میگیرد و از دیگران جلو میزند».
🔷 2. موقعیت هایی که صبر در آن نمود دارد از دیدگاه امیرالمومنین:
🔹 2.1 در برابر شهوات و خواسته های دل: که راه صبر و مقاومت در برابر آنها شوق بهشت است .
🔹 2.2 در برابر اجتناب از محرمات: که راه مقاومت در برابر محرمات و صبر در این موقف ترس از جهنم است.
🔹 2.3 در مصیبت های مالی و جانی و غیره: که طبیعت دنیا بر انسان تحمیل میکند راه صبر و مقاومت و پایداری زهد و بی رغبتی و دل نبستن به دنیا است.
🔹 2.4 در برابر سختی ها و تلخی های ظاهری عبادت ها و حسنات و خدمت ها و خدمت ها و غیره : که راه مقاومت در برابر نفس اماره انتظار مرگ و مرگ آگاهی است.
🔷 3. مواضع صبر از دیدگاه امیر المومنین:
امیرالمومنین در حکمت ۵۵ میفرمایند: «صبر بر دو گونه است یکی صبر بر آنچه که خود خوش داری و دیگری صبر در آنچه که دوست نداریم». بنابراین بطور کلی صبر را می توان بر دوگونه تقسیم کرد:
🔹3.1 صبر گاهی در آن چیزی است که دوست داری ولی به صلاح نیست .
امیرالمومنین در خطبه ۱۹۳در ویژگی متقین میفرمایند: «اگر نفس اماره انسان متقی بخواهد در برابر کاری که به صلاح هست اما نفس خوشش نمیآید مقاومت کند، متقی چگونه نفس خود را تنبیه میکند؟ در جایی که نفس یک چیزی را دوست دارد انسان متقی آن چیز را به نفس نمیدهد».
🔹3.2 گاهی درآن چیزی است که دوست ندارید اما به صلاح است و باید انجام دهیم.
در حکمت ۲۸۹ می فرماید: «من علی در گذشتهها یک برادر خدایی داشتم که یکی از صفات برجسته او این بود که وقتی بین دو تصمیم مردد می شد، نگاه می کرد ببیند کدام یک از دو تصمیم برای هوای نفس دلپذیرتر است دقیقاً با همان مخالفت میکرد»
🔻امیرالمومنین گاهی مصادیق این دو موضع کلی در نهج البلاغه را اشاره می فرمایند.
🔷 4. مصادیق صبر در نهج البلاغه:
🔹 4.1 صبر بر بلا و ابتلا: در خطبه 98 به مردم می فرمایند: « اگر به بلا و گرفتاری مبتلا شدید، صبور باشید».
🔹 4.1.1 یکی صبر بر شدت هاست: در اوصاف متقین در خطبه ۱۹۳ می فرمایند:« یکی از نشانه های اهل تقوا این است که او را اینگونه میبینی، در شدت ها صبور و آرام است».
🔹 4.1.2 یکی صبر بر ناروایی ها: امام علی علیه السلام در خطبه ۸۶ می فرمایند: «پیامبر خدا پیش از کیفر شما را انذار کرد و از عذاب های سختی که در پیش روی دارید ترساند پس باقی مانده ایام عمر خود را دریابید و صبر و بردباری در برابر ناروایی ها پیشه کنید زیرا عمر باقیمانده در برابر روزهای زیادی که به غفلت گذراندید و از پند ها رویگردان بودید بسیار کم است. به خود بیش از اندازه آزادی ندهید که نفس شما را به ستمگری میکشاند و با نفس تان سازشکاری و سستی روامدارید که ناگهان در درون گناه سقوط می کنی».
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🍃🌺🍃
@Darmahzareghoran
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج