🔴🔵 به فکر دیگران باشیم تا مورد توجه امام عصر علیه السلام قرار بگیریم
🍁 شیخ زین العابدین مازندرانى از شاگردان صاحب جواهر و شیخ انصارى ساکن کربلا بوده است در مورد سخاوت و انفاق او نوشته اند: تا مى توانست قرض مى کرد و به محتاجان کمک می کرد .
🍁 روزى بینوائى به در خانه او رفت و از او چیزى خواست. شیخ چون پولى در بساط نداشت، بادیه مسى (کاسۀ بزرگ ) منزل را برداشت و به او داد و گفت: این را ببر و بفروش!
🍁 دو سه روز بعد که اهل منزل متوجه شدند که بادیه(کاسه) نیست فریاد کردند که: بادیه را دزد برده است. صداى آنان در کتابخانه به گوش شیخ رسید؛ فریاد برآورد که: دزد را متهم نکنید، بادیه را من برده ام.
🍁 در یکى از سفرها که شیخ به سامرا مى رود، در آنجا سخت بیمار مى شود. میرزاى شیرازى از او عیادت مى کند و او را دلدارى مى دهد. شیخ مى گوید: من هیچگونه نگرانى از موت ندارم ولیکن نگرانى من از این است که بنا به عقیده ما امامیه وقتى که مى میریم روح ما را به امام عصر علیه السلام عرضه مى کنند. اگر امام سئوال بفرمایند: زین العابدین ما به تو بیش از این اعتبار و آبرو داده بودیم که بتوانى قرض کنى و به فقرا بدهى، چرا نکردى؟ من چه جوابى به آن حضرت مى توانم بدهم؟!
🍁 بی توجهی به نیازمندان، یکی از شاخص هایی است که موجب نارضایتی امام عصر از ما میشود. در این شرایط اقتصادی قطعا افرادی هستند که باید بیشتر به آنها رسیدگی شود.
#امام_زمان
🏴
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🔴 عاقبت تعلل در یاری #امام_زمان علیه السلام
🔸ولی دیر شده بود...
🔹بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت کشته شدند ولی اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت...
🔸گروه اوّل توابیّن بودند؛
🔻همونهایی که روز عاشورا سکوت کردند، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند. ۵۰۰۰ نفر...
🔸«ولی دیر شده بود.»
🔹گروه دوّم مردم مدینه بودند؛
🔻بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر. یزید گفت: لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله.
🔸«امّا دیر شده بود.»
🔹گروه سـوّم مختار بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر. گر چه قاتلان امام مظلوم (علیه السلام) را قصاص کرد...
(البته شخص مختار و تعدادی دیگر به دلیل زندان بودن نتوانستند امام را همراهی کند)
🔻«امّا دیر شده بود.»
1️⃣ مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین (علیه السلام) همراهیش نکردن...
2️⃣ مردمی که هنگام ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه کمکش نکردند...
🔹 همه بعدها به کمک امام رفتند...
«ولی دیر شده بود.»
▪️ #امام_سجاد (علیه السلام) هم استقبال خاصّی از این حرکتها نمیکردند.
«چون دیر شده بود.»
🔻حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند امّا دیر شده بود.
🌕 خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند و ۳۵ هزار نفری که با تاخیر رفتند...!
⚠️ ما باید مراقب باشیم که از امام خودمون عقب نیفتیم.
🌺 الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ
🔻هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گرائید.
🏴
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#همه_نمیرسند 🏴
▫️کربلا، نمایشی قدرتمند از سکانس پایان است!
❣عاشقانهترین، زیباترین، توحیدیترین و مطلوبترین سکانس پایان در سبک زندگی الهی!
و مَماتی، مَماتَ محمّدٍ و آل محمد صلیاللهعلیهوآله ...
💥اما همه نمیتوانند به سکانس پایان کربلا در زندگی خویش، برسند!
✦ فقط کسانی قادرند این پایان را برای خود ثبت کنند؛
✓ که در تمام مسیر زندگی، با کربلا تنظیم و هماهنگ بوده باشند!
✓ کسانی که کربلا، منشاء تمام انتخابها و ارتباطاتشان بوده باشد !
💫 همان اهلِ " محیایَ محیا محمدٍ و آل محمّد صلّیاللهعلیهوآله " ...
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🖇🌸⃟🕊🏴჻ᭂ࿐✰
۞ عصر عاشورا پس از به شهادت رسیدن تمامی اصحاب و خود اباعبدالله علیه السّلام و به آتش کشیده شدن و غارت خیمهها، در عالم حقیقت، مولایمان امام حسین علیه السّلام بلند شدند و سر مبارکشان را به بدن خود ملحق فرمودند. سپس سرهای یک یک اصحاب را نیز به بدنها ملحق نمودند و آنها پیرامون حضرت نشستند. آنگاه حضرت کف یکی از دستان خود را به صورت پیاله در آورده و از انگشتان دست دیگرشان آبی درون آن جاری ساختند و همهی اصحاب را سیراب نمودند. آنگاه مجلسی برپا شد که پیامبر خاتم و امیرمؤمنان و حضرت زهرا و امام مجتبی و همهی انبیا و اولیا علیهم السّلام در آن حضور داشتند و امام حسین علیه السّلام به شکرانهی موفّقیتی که خداوند در روز عاشورا نصیب آن حضرت و اصحاب بزرگوارش نموده بود، مهمانی برگزار کردند و از همهی انبیا و اولیا پذیرایی نمودند.
۞ چه در بین اهل مَجاز و چه در بین عرفا، هیچجا عشقی مانند آنچه در عاشوراست، طلوع نکرده است.
▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
📗 مصباح الهدی
تٱلیف استاد مهدی طیّب
🏴
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🚩 از شب یازدهم محرّم سال ۶۱ هجری تا قیام حجّت خدا شام غریبان است.
«استاد مهدی طیّب»
🏴 با شهادت اباعبدالله الحسین علیه السّلام و اولاد و اصحاب بزرگوارش و با به آتش کشیده شدن خیمهها و آواره شدن آل الله در بیابانها، شام غریبانی آغاز شد که تمامی ندارد، مگر با ظهور حجّت خدا.
▪️مسلمانها دو جبهه شدند، به ظاهر سه گروه هستند، ولی در واقع، دو جبهه هستند.
▫️گروه اوّل عاشقان حقیقت هستند؛ اباعبدالله الحسین علیهالسّلام و خاندان و اصحاب صدیقش.
▫️گروه دوّم دنیاطلب صریح هستند؛ سپاهیان عمرسعد و شامیان و جبهۀ باطل.
▫️گروه سوّم کسانی هستند که از صحنۀ عاشورا فرار کردند و مشغول ذکر و عبادت و طواف کعبه شدند.
▪️اباعبدالله الحسین علیهالسّلام هشتم ذیالحجّه از مکّه خارج شدند، اما این گروه سوّم به جای همراهی با اباعبدالله، به سوی منا و عرفات و طواف کعبه رفتند تا اینکه واقعۀ کربلا و عاشورا اتفاق افتاد.
▪️به اسم عرفان و تصوّف و تقدّس و عبادت و دیانت و زهد و تقوا و ایمان، از صحنۀ رویارویی با جبهۀ باطل گریختند؛ اینها همان گروهی هستند که در زیارت عاشورا نفرین کرده و میگوییم:
▫️لعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُمْ
▪️نفرین میکنیم کسانی را که سکوت کردند و با سکوتشان زمینه را مستعد کردند که چنین فاجعۀ عظیمی اتفاق بیافتد؛ لذا آنها هم به سپاهیان عمر سعد و شامیان ملحق هستند.
▪️پس در واقع دو جبهه است:
▫️یا حسینی هستی
▫️یا اگر حسینی نیستی، یزیدی هستی.
▪️اگر حسینی نیستی، یزیدی هستی، چه در مکّه مشغول طواف کعبه باشی و چه کنار یزید در میخانه مشغول شراب خواری باشی.
▪️این دو جبهه بعد از واقعۀ عاشورا استمرار دارد. حرامیان جبهۀ شام همواره خواهند بود و یاران اباعبدالله الحسین علیهالسّلام، یاران ولیّ اعظم خدا، در این شام غریبان زندگی میکنند.
▪️لذا هر وقت مصائب، سختیها، ابتلائات، کاستیها و فشارها آمد، یک نگاه بیندازید ببینید ما کجا هستیم! آیا در شام غریبان میشود انتظار خوشی و رفاه و راحتی داشت؟
▪️بعد از فاجعۀ عاشورا تا قبل از اینکه منتقم خون اباعبدالله علیهالسّلام ظهور کند و انتقام خون جدّ بزرگوارش را بگیرد، آیا دیگر آب گوارایی از گلوی شیعه پایین میرود؟!
▪️لذا خیلی خلاف انتظار ما نباید باشد اگر دیدیم آواره شدیم، اگر ما را متهم کردند، به ما تهمت زدند، سیلی زدند، اگر حقوقمان را تضییع کردند و به تاراج بردند، اگر بر ما تاختند، توجّه داشته باشیم که شب شام غریبان است و خلاف این عجیب است.
▪️هر وقت سختیها آمد تا ما را از پا درآورد و بی تحمّلی و کلافگی نشان دهیم و جزع و فزع کنیم، یک نگاه بیاندازیم که کجاییم!
▪️در شام غریبان نمیشود توقع خوشی داشت، البته در جنبههای ظاهری؛ در جنبههای باطنی که شیرینترین شهدها در همین شام غریبان است. در جنبههای ظاهری و طبیعی، غارت و به آتش کشیده شدن خیمه هاست، کشیدن گوشواره از گوش کودکان است و ...
▪️لذا وقتی توجّه داشته باشیم که در شام غریبان هستیم، دیگر شرایط برایمان قابل تحمّل است و کلافگی نشان نمیدهیم.
▪️وقتی ولیّ اعظم خدا آنگونه به شهادت میرسد و سر مطهّرش از پیکر جدا میشود و اسبها را نعل تازه زدند و بر پیکر پاک حجّت خدا تاختند تا پیش فرماندۀ خود افتخار کنند که یک استخوان سالم بر پیکر اباعبدالله الحسین علیهالسّلام نگذاشتهاند، آیا ما میتوانیم در جنبههای ظاهری و طبیعی انتظار راحتی و شیرینی داشته باشیم؟!
▪️شام غریبان است، این شام سحر نخواهد شد، مگر با ظهور حجّت خدا و منتقم خون اباعبدالله علیهالسّلام. آنجاست که آغاز طلیعۀ صبح است و بسیار هم نزدیک است. قرآن فرمود:
▫️الَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ
▫️آیا صبح نزدیک نیست؟
▪️در جنبۀ باطنی این بیان قرآن که آیا صبح نزدیک نیست، میخواهد یک تکانی به ما بدهد؛ شاید میخواهد بگوید خوب نگاه کن ببین آیا صبح نشده!
▪️در جنبۀ ظاهری و عمومی هم صبح نزدیک است. فرمود:
▫️إنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا
▪️اینست که هروقت سختیها فشار آورد، دعایمان این باشد:
▫️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
▫️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
▫️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
▫️بحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ
🏴
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5845818358099871264.mp3
4.91M
📆 شب و روز یازدهم محرّم
▪️فرستادن سر مطهّر اباعبدالله علیه السّلام به سمت کوفه و ماجرای تنور خانۀ خولی
▪️دفن جنازههای پلید لشگر عمر سعد
▪️وداع و حرکت کاروان اسرا از کنار قتلگاه ....
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
Mohammad Hossein Pouyanfar - Hossein Jan.mp3
5.31M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
خـداحافظ ای بـرادر زینب...😭💔
#محرم
#امام_حسین علیه السلام
#عاشورا
#پویانفر
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
1401.05.14-Panahian-Chera-Ekhlas-Tanha-Rah-Taqarob-Ast-08-M.mp3
24.31M
🔉 #چرا اخلاص تنها راه تقرب است؟ (۸)
📅 جلسه هشتم | ۱۴۰۱/۵/۱۴
🔻#هیئت ام ابیها(س)
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/7411
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
1401.05.16-Panahian-Uni-Emam-Sadeq-Mokhtasat-Zaman-Ma-Va-Ayande-Zohur-10-M.mp3
34.15M
🔉 #مختصات زمان ما و آیندهای که تا ظهور در پیش داریم (۱۰)
📅 جلسه دهم | ۱۴۰۱/۵/۱۶
🔻#دانشگاه امام صادق(ع)
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/7410
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
1401.05.16-Panahian-UniHonar-Zarurat-Tahavol-Dar-Arseye-Honar-Va-Rasane-03-M.mp3
16.26M
🔉 #ضرورت تحول در عرصۀ هنر و رسانه (۳)
📅 جلسه سوم | ۱۴۰۱/۵/۱۶
🔻#دانشگاه هنر
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/7432
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴
🏴 #محرم ۱۴۴۴
🔰 نقش حضرت زینب (سلاماللهعلیه) در مدرسه حسینی
✍️ بیانات حجةالاسلاموالمسلمین #حاج_علی_اکبری
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
صدایِ کربلا ۱۳.mp3
11.81M
#صدای_کربلا ۱۳ 🏴
#استاد_شجاعی
#استاد_انصاریان
▪️کربلا قصهی مردنهای دردناک و بلاخیز نیست!
▫️کربلا نمایشِ الگوهای زیبا مُردن است!
⚡️اما همهی عزاداران کربلا، به این پایان زیبا نائل نمیشوند!
- شما فکر میکنید اهل زیبا مُردناید یا نه؟
- اصلاً این زیبا مُردن برای شما موضوعیت دارد یا نه؟
💥همه نمیتوانند به سکانس پایان کربلا در زندگی خویش، برسند!
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه ساعت آخر روز🥀عاشورا☀️
🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله😭
.
#محرم #عاشورا #روضه #عزاداری
#حجت_الاسلام_والمسلمین_عالی
#سخنرانی
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
💠 عاشورا به مثابه یک مکتب - ۹
🔻الگو گرفتن از اعمال و رفتار امام حسین علیه السّلام🔻
▪️امام حسین علیهالسّلام از روزی که حرکتِ خود را از مدینه آغاز کردند به روشنگری پرداخته و اهداف نهضت خود را تبیین نمودند، ضرورت چنین قیامی را کاملاً روشن کرده و افراد را به عرصهی بزرگی که خودشان میخواستند پا بگذارند، دعوت کردند.
▪️کار تئوریک تبیین، چه شفاهی، چه کتبیِ نهضت اباعبدالله علیهالسّلام کم نیست. تا آخرین لحظهها حضرت سخنرانی کرده و خطبه خواندند. سخنانی فرمودند که مطالعهی تک تک آنها میتواند اهداف و برنامههای اباعبدالله علیهالسّلام را تفسیر و تبیین کند. ولی بزرگتر و مهمتر از سخنرانیها و نامههای حضرت، رفتارهای حضرت، اهل بیت علیهم السّلام و اصحاب است.
▪️این همان نکتهی زیبایی است که در تعالیم دینی میبینیم. ائمه علیهمالسّلام فرمودند:
▫️كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم
▫️بدون زبان اسلام را معرفی کنید
▪️امام صادق علیهالسّلام فرمودند:
▫️طوری رفتار کنید که دوست داشتنی باشد و هر کسی شما را ببیند، بگوید عجب آدمهای برجستهای، عجب آدمهای خوبی، عجب آدمهای شایستهای، عجب آدمهای عظیمی. اگر اینگونه رفتار کنید میپرسند چه کسی آنها را پرورانده است؟ میگویند: جعفر بن محمد. آن وقت نسبت به تشیّع خوش بین و جذب میشوند.
▪️خیلی کار زیادی از زبان بر نمیآید. الگوهای عملی و رفتاری است که میتواند کار جدّی بکند.
▪️بیش از سخنان امام حسین علیه السّلام، عملکرد ایشان بیانگر حقیقت نهضت حسینی است. امام حسین علیه السّلام مثل یک روشنفکر، یک معلّم، یک سخنران ننشستد فقط بحث تئوریک بکنند و به همین بسنده کنند و فکر کنند رسالتشان تمام شده است. بیش از آنکه امام علیه السّلام، اسلام را با زبان، سخن و عباراتشان تفسیر کردند، با رفتار، عمل و حرکاتشان تفسیر نمودند، فرمودند:
▫️و لَکُم فیَّ اُسوَه
▪️برای شما در شخصیّت من اسوه و الگویی است. من را ببینید، مطابق من عمل و به من تأسی کنید، خودتان را به شکل من درآورید.
▪️یا وقتی که پیشنهاد بیعت با یزید به حضرت عرضه شد، فرمودند:
▫️مثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَه
▪️کسی مانند من با کسی مانند یزید بیعت نمیکند. نفرمودند من با یزید بیعت نمیکنم که قضیه را به یک قضیه شخصی محدود کنند و بگویند که حسین بن علی با یزید بن معاویه بیعت نکرد. حضرت الگو میدهد، میگوید چون منی با چون یزیدی بیعت نخواهد کرد، یعنی هر کسی در طول تاریخ، حسینی است با یزیدیان عصر و زمان خودش بیعت نخواهد کرد، راه سازش و خودفروشی به قدرتهای ستمگر مسلط در عصر خودش را در پیش نخواهد گرفت.
▪️یا جایی که اعلام میکنند شرایط جامعه و حکومت به گونهای است که به حق عمل نمیشود و از باطل پرهیز نمیشود.
▫️الا تَرَونَ انَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بِهِ وَ الْباطِلَ لا يُتَناهى عَنْهُ
و بعد میفرمایند:
▫️ليَرغَبِ الْمؤمِنُ فى لِقاءِ اللهِ مُحِقاً
▪️ مؤمن باید در چنین شرایطی به سمت شهادت گام بردارد. قانون را بیان میکند. بحث این نیست که منِ حسین، بعنوان یک شخص، چنین تکلیفی دارم.
▪️یکی از تحریفها و ناقص مطرح شدن های ابعاد واقعهی عاشورا همین است که قضیه عاشورا را یک قضیه صرفاً شخصی تعریف میکنند که اباعبدالله علیهالسّلام یک آدم معیّن، یک وظیفهی خاصّی داشت و ربطی به بقیه ندارد، بهرهی ما از داستان اباعبدالله علیه السّلام فقط گریه کردن مؤمن و بخشیده شدن گناهان مؤمن است، نه الگو گرفتن و مثل امام حسین علیه السّلام رفتار کردن، در حالی که خود امام حسین علیه السّلام الگو میدهد، صحبتهایش همه الگوسازی است.
▫️لکُم فیَّ اُسوه
▫️مثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَه
▫️ليَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فی لِقاءِ اللّهِ مُحِقًّا
▪️ این گونه عبارات در صدد الگو معرفی کردن و دیگران را به این راه دعوت کردن است.
▪️استفاده از مکتب عاشورا، فقط مجلس روضه بر پا کردن و بر مصائب اباعبدالله علیه السّلام گریستن نیست. گریه مظهر بالاترین مرحلهی دلبستگی و عشق است، اما به قول آن شاعر که گفت:
▪️وكُلٌّ يَدَّعِی وَصْلًا بِلَيْلَى
وَلَيْلَى لَا تُقِرُّ لَهُمْ بذاكا
▪️اذا جَرَتِ الدُّموعُ عَلَى الخُدودِ
تَبَيَّنَ مَن بَكى مِمَّن تَباكى
▪️همه ادعای وصال لیلا دارند، اما لیلا این حقیقت را تصدیق نمیکند. بعد مثال میزند:
▫️اذا جَرَتِ الدُّموعُ عَلَى الخُدودِ
هنگامی که قطرات اشک روی گونهها میغلطد،
▫️تبَيَّنَ مَن بَكى مِمَّن تَباكى
آن کسی که به دروغ ادعای تأثر دارد و گریه میکند، با آن کسی که واقعاً محزون و غمگین است، از هم متمایز میشود.
▪️اشک بزرگ است، اشک، ظهورِ نهایتِ درجهی عشق ما به امام حسین علیه السّلام است، اما آثار عملی هم باید داشته باشد.
ادامه دارد....
«استاد مهدی طیّب»
#درسهایی_از_مکتب_عاشورا
🏴@Darmahzareghoran
۞بِســـمِـ اݪݪّہ اَݪْــرَّحْمـــــݧِ اَݪْــرَّحیـمــ۞
350-noor-ar-parhizgar.mp3
1.14M
4_297669198144867117.MP3
1M
🌷⃟🕯
#ترتیل_وترجمه🌙🍀
#صفحه_350 سوره مبارکه
#نور
#سوره_24
#جزء_18
قاری: #پرهیزکار
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌷⃟🕯
#متن_ترجمه🌙🍀
#صفحه_350 سوره مبارکه
#نور
#سوره_24
#جزء_18
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5913788491891737823.mp3
3.07M
🌷⃟🕯
#صوت_ترجمه🌙🍀
#صفحه_350 سوره مبارکه
#نور
#سوره_24
#جزء_18
🏴@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج