بدون تعارف با یک جانباز☝☝ جبهههای جنگ نشست صریح و صمیمی با جانبازی که در عملیات کربلای یک شهید شد ولی دوباره به زندگی برگشت
#نكات_قراني
سوره مباركه آل عمران آيه ١٧٩
ما كانَ اللهُ ليَذَرَ المومنين علي ما انتُم عليه حتي يَميزَ.....
خدا بر آن نيست كه مومنان را به اين حالي كه شما هستيد واگذارد تا آنكه پليد را از پاك جدا كند و خدا بر آن نيست كه شما را از غيب آگاه گرداند ولي خدا از ميان فرستادگانش
هر كه را بخواهد بر مي گزيند
پس به خدا و پيامبرانش ايمان بياوريد و اگر بگرويد و پرهيزكاري كنيد براي شما پاداشي بزرگ خواهد بود.
تفسير آيه :
١- حروف اصلي بذر ، وذر به معني قطع كرد ، است
بذر يعني قطع و رها مي كند
٢- آيه به دو قانون الهي اشاره مي كند كه هميشه در عالم جاري است
قانون اول: حتما همه افراد در معرض آزمون قرار مي گيرند تا خبيث و طيب از يكديگر جدا شوند
اين آزمونها تنها در كربلا و عاشورا نبوده بلكه در زمان پيامبر و ساير ائمه و در زمانهاي فعلي هم رخ مي دهد.
٣-آزمونها به جهت جدا شدن ما از ادعا ضروري است .
٤-كسي كه در آزمون نا موفق است خبيث است و ريزش مي كند. او شايد ظاهري موجه داشته اما باطنش آلوده است و در امتحانات، باطن آلوده ظهور مي كند.
٥- سنت خدا آزمايش است يا از طريق قران يا از طريق عترت و يا از طريق تكاليف سخت .
٦- در حال حاضر آزمون ما و تكليف ما انتظار و پرداختن به فلسفه انتظار فرج است كه آيا در دوره غيبت راحت طلبي را انتخاب كرده ايم يا سعي مي كنيم آماده به خدمت باشيم
٧- البته گاهي آزمونها از طريق خرج جان و مال و آبرو است .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٦/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٨-سنت خدا بر جدا سازي منافق از مومن مبتني است .
سنت خدا بر جداسازي مدعي از مومن خالص است.
٩-خدا از پشت پرده ها و غيب براي ما پرده برداري نمي كند اما بايد از خدا بخواهيم خودم را به خودم بشناساند يعني به هر ميزاني كه به انسان خلوص اعطا شود، فرقان و قدرت تشخيص حق از باطل هم اعطا مي شود.در اينصورت خود شناس و ديگر شناس هم مي شويم .
١٠- مومن متقي تيز و با فراست است بويژه وقتي اهل معرفت مي شود اتقوا فراسه المومن فانه ينظر بنور الله از هوش مومن بترسيد چون او با نور خدا مي بيند.
١١- پيمودن راه شريعت انسان را وارد وادي غيب مي كند اما آن غيب وقتي آشكار شد ديگر نامش غيب نيست
بطور مثال وقتي عالِمي سرّ ما را فهميد ديگر آن امر براي او غيب نيست بلكه ظاهر و آشكار است گر چه مومن هر چقدر هم پيش برود باز امور زيادي برايش غيب است و نمي تواند به همه امور مطلع گردد.
١٢-خداي سبحان برگزيدگاني دارد كه از بعضي امور غيبي پرده برداري مي كند بطور مثال اموريكه پيامبر(ص) در معراج و ملكوت ديدند كه ما نمي بينيم و فقط از بيان ايشان متوجه مي شويم .
ويا چه كسي از مردم عادي مي بيند كه غيبت ، خوردن گوشت برادر مومن است
اين باطن غيبت است و ديده نمي شود.
ويا در شرايط عادي چه كسي مي فهمد كه يك قطره اشك بر ابا عبدالله چه تحولي در زندگي فرد ايجاد مي كند و جهنمي از گناهان را خاموش مي كند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٦/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
١٣-رسل از استعدادهاي باطني ما پرده برداري مي كنند
بطور مثال در غيب ما مقام خلافه اللهي است و هر چقدر بيشتر به شريعت ملتزم شويم اين مقام بيشتر ظهور مي كند .
١٤-سنت خدا مبتني بر تصفيه افراد است و علي الدوام تندبادهايي در گذر زندگي افراد جاري مي شود تا ثابت قدماني كه مثل كوه ايستادگي مي كنند در مسير شريعت پايدار مانده اند.
در اين تند بادها خار و خاشاك ها از شاهراه حقيقت دور مي شوند.
١٥-كساني كه همت آنها خداست در ابتلائات باقي مي مانند و كساني كه همّ آنها به غير خدا منصرف است در ابتلائات هويت ناصحيح خود را به نمايش مي گذارند.
١٦-در هر آزموني غربال هم صورت مي گيردو نتايج آزمون هم براي همگان يكسان نيست .
جذبات عنايت حق نصيب همه مي شود اما افراد خبيث مجذوب آن نمي گردند به همين جهت از صحنه كمال دور مي شوند و افراد طيب با همه وجود خواستار اين جاذبه شده و در مسير پايدار باقي مي مانند.
١٧- در آزمونها بصيرت افراد جلوه گر مي شود و افرادي كه تقليدي و نا آگاهانه مسيري را انتخاب نموده اند خود به خود از حقيقت كناره گيري مي كنند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٦/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
١٨-انسانها در بدو ورود به تدين و ايمان و كلا در طول مسير، آزمايش مي شوند
بطور مثال بعضي مي گويند: وقتي بي دين بودم مشكلي در زندگي نداشتم اما از وقتي متدين شدم طوفان مشكلات واقع مي شود.
خداي سبحان شما را آزمايش مي كند كه آيا براي رفع مشكل متدين شديد و از خدا بعنوان ابزار استفاده مي كنيد كه حوائج شما را برطرف كند يا خدا مطلوب و مقصود حقيقي شما است ؟؟؟
١٩- از اين آيه معلوم مي شود كه افراد قبل از آزمون به يكديگر وصل هستند و با آزمونها فصل ايجاد مي شود
در روايت است كه در آخرالزمان مومن غريب است چون از بسياري از رفتارهاي باطل جدا شده است .
٢٠-گاهي يك بسيجي در جنگ، رمز بيسيم را مي بلعد كه بدست دشمن نيفتد
دشمن او را شكنجه و تكه تكه كرد اما نتوانست از او اسرار را درآورد اما ما به خاطر دل فرزند و اطرافيان مرتكب خلاف مي شويم و از دين و احكام آن جدا مي گرديم.
٢١-ايمان مثل آتش در كف دست است و بخاطر همين سختي ها ،فرد مومن توسط خداوند تكريم مي شود و تكريم او به اينست كه از خبيث جدا مي شود
بطور مثال اكرام ٧٢ تن در كربلا به همين جداسازيها و عدم وجود خبيث در جمع آنها بود .
٢٢- مصاحبت، در نهايت تأثير گذار است .
نخست موعظه پير معرفت اين است كه از مصاحب نا جنس احتراز كنيد.
خدا اجازه نمي دهد مصاحب آلوده كنار متقي قرار گيرد .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٦/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
✍متن سیاستهای کلی نظام قانونگذاری مصوّب مقام معظم رهبری که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده است، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سیاستهای کلی نظام قانونگذاری
١- توجه به موازین شرع به عنوان اصلیترین منشاء قانونگذاری در تنظیم و تصویب طرحها و لوایح قانونی.
۲- ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موجود کشور از حیث مغایرت با موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد سازوکار لازم برای تضمین اصل چهارم قانون اساسی.
٣- تعیین سازوکار مناسب برای عدم مغایرت مقررات با قانون اساسی.
۴- نظارت بر عدم مغایرت یا انطباق قوانین با سیاستهای کلی نظام با همکاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب قوانین لازم برای تحقق هریک از سیاستهای کلی نظام.
۵- تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات با ارائه تعریف روشن و مشخص از «قانون»، «آییننامه، تصویبنامه و بخشنامه موضوع اصل ۱۳۸»، «قانون آزمایشی و اساسنامه موضوع اصل ۸۵»، «برنامه و خط مشی دولت و تصمیمات موضوع اصل ۱۳۴»، «آراء وحدت رویه و ضوابط موضوع اصل ۱۶۱» و سایر مقررات و همچنین طبقهبندی و تعیین هرم سیاستها، قوانین و مقررات کشور بر اساس نص یا تفسیر اصول قانون اساسی حسب مورد، از طریق مجلس شورای اسلامی.
۶- تعیین حدود اختیارات مجلس در اصلاح لوایح با رعایت اهداف لایحه.
۷- تعیین محدوده اختیار مجلس در تصویب ساختار و مفاد بودجه سالانه کل کشور (پیشبینی درآمدها، هدفگذاریها، موارد هزینه و...) با تصویب قانون لازم و اصلاح آییننامه داخلی مجلس.
۸- تعیین وظایف دولت و مجلس در مورد تعداد وزرا و وظایف و اختیارات آنان، وظایف قانونی رئیس جمهور موضوع اصل ۶۰ و ۱۲۴ قانون اساسی و هر گونه ادغام، الحاق، انتزاع و ایجاد سازمانهای اداری، از طریق تصویب قانون.
۹-رعایت اصول قانونگذاری و قانوننویسی و تعیین سازوکار برای انطباق لوایح و طرحهای قانونی با تأکید بر:
- قابل اجرا بودن قانون و قابل سنجش بودن اجرای آن.
- معطوف بودن به نیازهای واقعی.
- شفافیت و عدم ابهام.
- استحکام در ادبیات و اصطلاحات حقوقی.
- بیان شناسه تخصصی هر یک از لوایح و طرحهای قانونی و علت پیشنهاد آن.
- ابتناء بر نظرات کارشناسی و ارزیابی تأثیر اجرای قانون.
- ثبات، نگاه بلندمدت و ملی.
- انسجام قوانین و عدم تغییر یا اصلاح ضمنی آنها بدون ذکر شناسه تخصصی.
- جلب مشارکت حداکثری مردم، ذینفعان و نهادهای قانونی مردمنهاد تخصصی و صنفی در فرآیند قانونگذاری.
- عدالت محوری در قوانین و اجتناب از تبعیض ناروا، عمومی بودن قانون و شمول و جامعیت آن و حتیالامکان پرهیز از استثناهای قانونی.
۱۰- تعیین عناوین قوانین جامع، تبویب، تنقیح و تعیین شناسه قوانین موجود کشور در طول برنامه ششم توسعه.
۱۱- تعیین ساز و کاری از سوی مجلس شورای اسلامی برای تشخیص قابلیت طرح در مجلس (موضوع اصل ۷۵ قانون اساسی) قبل از طرح و اعلام وصول.
۱۲- ضابطهمندسازی و تعیین نصاب بالا برای ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام در موارد تعارض مصوبه مجلس با نظر شورای نگهبان.
۱۳- بازنگری در مصوباتی که بر اساس مصلحت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است از حیث تعیین دوره اعتبار مصلحت.
۱۴- رعایت صلاحیت ذاتی قوای سه گانه در قوانین مربوط به تشکیل نهادهایی از قبیل شوراهای عالی؛ بازنگری در قوانین موجود این نهادها؛ پیشبینی ساز و کار کارآمد قانونی لازم برای تضمین عدم مغایرت مصوبات آنها با قوانین عادی.
۱۵- تعیین اولویتهای قانونگذاری با محوریت: گره گشایی از امور اجرایی کشور، اصول اجرانشده قانون اساسی، سند چشمانداز، سیاستهای کلی نظام، برنامه پنج ساله توسعه و مطالبات رهبری.
۱۶- رعایت تدابیر فرماندهی کل نیروهای مسلح در قانونگذاری برای نیروهای مسلح.
۱۷- ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک درخواست
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٢٣-بدون اينكه مسير صحيح را طي كنيد و از هواهاي نفساني بگذريد و مراقبه داشته باشيد و ملتزم به شريعت باشيد ، مطلقا بر غيب مطلع نخواهيد شد .
اطلاع بر غيب لوازم و قوانيني بر اساس وحي دارد .
وحي، ما را با غيب و ملكوت و قلب خود آشنا مي كند.
٢٤-خداي سبحان از ابتداي كار روي افراد مُهر نمي زند بلكه زمينه امتحان و آزمون را فراهم مي كند تا خادم از خائن تمييز داده شود.
اساسا با غربالگري باطن افراد افشا مي شود.
٢٥-كساني كه تمام همّشان ماديات و امور مادي است نمي توانند از غيب و معنويات مطلع شوند.
٢٦-وقتي خداي سبحان ما را از غيب مطلع مي كند كه اشتغالات نفساني چون حرص و بخل و حسادت و بدبيني .... نداشته باشيم
بطور مثال فردي آيه ايي را مي خواند يا هيچ نمي فهمد و يا ظواهري از آيه را متوجه مي شود اما فرد ديگر مي خواند و لايه هاي زيبايي از آنرا تفسير مي كند
كسي كه سطحي متوجه مي شود لايه روبي كمتري از نفسانيات خود بعمل آورده و كسي كه عميقتر مي فهمد و با باطن آيات آشنا تر است بيشتر از هوي و هوس دور بوده است .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٦/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٢٧-مشكل اهل علم ، ادعا است يعني ممكن است يك فرد روستايي با معرفت، شهود داشته باشد و در زيارات اموري را مشاهده كند اما يك عالِم عليرغم همه دانش و علمش به اين درجه نرسيده باشد چون ادعاي عالِم بيشتر از مردم عادي است .
٢٨-اين آيه اشاره مي كند كه اگر وساطت رسول(ص) نباشد شما از استعدادها و توانمنديهاي خود هم آگاه نمي شويد
اگر اصحاب امام حسين(ع) مي گويند صد جان داشته باشم فداي حسين مي كنم،
شعار نمي دهند بلكه توانمندي باطني آنها ظهور و بروز دارد.
به هر ميزاني كه به وليّ خدا نزديك شويم از توانمنديهاي خود بيشتر مطلع مي شويم .
٢٩- نزديكي به خاندان عصمت و طهارت تناسب ايجاد مي كند و ما را با آنان هماهنگ مي نمايد
اين بزرگواران از غيب خود و توانمنديهايشان مطلع هستند و ما را هم با استعدادهاي پنهاني خود آشنا مي كنند.
٣٠-مومنين و متقيني كه بر امور غيبي خود مطلع هستند ذره ايي از عبوديت و امانت داري آنها كاسته نمي شود.
٣١- خداي سبحان كساني را بر غيب مطلع مي كند كه سر سوزني خواهان تجديد نظر نيستند و به تمام مقدرات الهي راضي و خشنودند
دقيقا مثل جريان كربلا و شهادت امام حسين و يارانشان كه امام از شهادت خود و آنها مطلع بودند ولي هرگز از خدا نخواستند كه مشيتش را تغيير دهد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٦/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٣٢-ظرف وجودي همه مردم
در حدي نيست كه بتوانند بر غيب مطلع شوند مگر با واسطه ايي چون رسل كه ظرفيت و استعدادها و توانمنديها افزايش مي يابد و از حقايق عالم مطلع مي گردند.
٣٣-اندازه هاي وجودي مردم و حتي مومنين و متقين با هم متفاوت است چنانچه اميرالمومنين فرمودند:اگر چيزي را كه سلمان مي دانست ، ابوذر مي فهميد خودش سلمان را مي كشت يعني با اينكه هردو صحابه نزديك به مقام ولايت بودند اما ميزان تبعيت ها ودر نتيجه ميزان ظرفيتها با هم متفاوت بود و ابوذر تحمل باطن سلمان را نداشت .
٣٤-بايد واسطه هاي فيض را باور كرد و اگر صرفا شناختي نسبت به وسايط فيض داشته باشيم اما باورشان نكنيم از بسياري از فيوضات كه تنها از طريق اين واسطه ها به ما مي رسيد، محروم مي شويم .
٣٥- خداي سبحان براي اين واسطه ها همان فعلي را بكار مي گيرد كه براي خود بكار گرفته است در واقع خدا به اين وسيله شرافت واسطه ها را تبيين فرموده است يعني هم بايد به خدا ايمان داشت و هم به واسطه هاي فيض .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٣٦- ايمان به خدا و رسل و پرهيز از نفاق و شرك عملي عظيم است به همين جهت پاداش عظيمي هم دارد.
٣٧-گستردگي پاداش وابسته به گستردگي ايمان و تقوي است يعني هر چه عرصه ايمان و تقوي وسيعتر، ميزان پاداش عظيمتر.
٣٨- اسرار غيب بر افراد آلوده به شرك و نفاق آشكار نمي شود و آنچه از زبان آلودگان به عنوان سرّ دريافت مي كنيم في الواقع غيب نيست بلكه اموري است كه براي شياطين ظهور دارد
مثلا فرد بي ديني كه پيش گويي مي كند عالِم به غيب نيست بلكه از طريق اجنه و موكل اينكار را مي كند.
٣٩- اينكه در پايان آيه فرمود
ان تومنوا يعني اعتقادات معتقدين نيازمند بازنگري و اصلاح است و اگر بازنگري صورت نگيرد متدين صرفا از ظواهر دين بهره مند شده و به حقايق راه پيدا نمي كند.
٤٠- در جمله تتقوا اصلاح اعمال بعنوان پيش شرط رسيدن به غيب مطرح شده يعني ايمان تنها براي ورود به غيب و پيمودن مسير شريعت كافي نيست بلكه بايد علي الدوام مومن به عمل خود سركشي داشته تا عمل نيز از هر گونه ناخالصي مصون بماند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٤١-طبق اين آيه مومن متقي هميشه صاحب پاداشي است كه غير او از اين پاداش بي بهره است .
٤٢-منافق به اين جهت كه همواره پاداش عظيمي را از دست مي دهد در باطن ناراحت و متأثر است اما خود دليل اين حال بد خويش را نمي داند.
٤٣-اجر عظيم نكره ذكر شده يعني ملكوت و باطن ايمان و تقوي بر خود مومن متقي ناشناخته است .
٤٤-بواسطه ايمان و تقوي نه تنها با برگزيدگان عالَم آشنا مي شويم بلكه به اذن حق مومن متقي خود در زمره برگزيدگان قرار مي گيرد اما اين برگزيدگي(يجتبي) موجب توقف او نمي شود بلكه مسير بندگي را با قوت و شدت بيشتري پيگيري مي كند.
٤٥- به گفته بعضي از مفسرين براي اطلاع از غيب بايد هم ايمان حقيقي داشت و هم از موانع سلوك پرهيز داشت . در اين صورت آنچنان حقيقت بر افراد ظاهر مي شود كه خود هرگز تصور اين ميزان را نمي كرده است .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٧٩ سوره مباركه آل عمران
٤٦- مفسرين در باب اجر عظيمي كه در پايان آيه ذكر شده مي فرمايند: علي الدوام اطلاع از غيب با وساطت فرستادگان نه در عالم ديگر كه در همين عالم ممكن است صورت بگيرد اما شرط اطلاع فناي فرد است يعني در محضر حق براي خود هيچ موجوديتي قائل نشود.
٤٧- در خطبه همام اميرالمومنين عليه السلام در نهج البلاغه فرمودند: متقي گويا الان بهشت را مي بيند
بهشت، غيب است اما متقي آنرا قبل از مرگ هم مي بيند.
عوالم از يكديگر جدا نيست ، بيروني و اندروني از هم جدا نيست ، به ميزاني كه بندگي كنيم و تقوي بخرج دهيم ما را به اندروني راه مي دهند.
٤٨- متقي پرهيز مي كند از اينكه در مقابل واسطه هاي فيض ادب لازم را بجا نياورد.
٤٩- تتقوا يعني اگر از نا اميدي پرهيز كنيد حتما فرج حاصل مي شود.
زده ام فالي و فرياد رسي مي آيد
پايان
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgKْ