eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
159 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
خدايا در روز عرفه مرا بگونه ايي قرار بده که پز مرا به بهتر از من بدهی. خدایا می خواهم به من مباهات کنی نزد برترین ها . خدایا خیلی ها از من بهتر هستند اما می خواهم روز عرفه نزد آنها به من فخرفروشی کنی . "زيبايي ظاهر و باطن" «جمّلنی بالعافیه» بعضی از نسخه ها گفته اند «حمّلنی بالعافیه» خدایا به من عافيت بده و مرا زیبا کن و به من جمال بده به وسیله عافیت روح و جسم و ظاهر و باطن . یعنی من بداخلاق باشم ، يك دنیا زیبایی ظاهری هم براي من بيفايده است ، از آن طرف اگر خوش اخلاق باشم اما ظاهري نا زيبا داشته باشم، محبوب قلوب هستم. عافیت، آدم ها را به چشم دیگران زیبا جلوه می دهد، وقتی عافیت روح و جسم ندارم، ناخودآگاه نازیبایی ام نمایان می شود. آرامش درونی روی صورت ظاهری ما خيلي تأثیر می گذارد. خدایا من را از حسادت ، کینه و ....دور کن همه اینها ظاهر مرا هم تحت شعاع قرار می دهد. یک آدم حریص کینه ای حسود هرچقدر هم زیبا باشد ، وجودش نزد ديگران خوش آيند نيست . "واگذار شدن به خدا" « لا تکلنی الی احد من خلقک و لا الی رأیی و لا الی الدنیا فالتفظنی و لا الی قریب و لا بعید بل تفرد بالصنع لی یا سیدی و مولای» خدايا مرا به هیچ کس از مردم و حتي به فكر خودم هم واگذار نکن. گاهی انسانها تصور می کنند خیلی دانا هستند اما در بعضي امور ساده هم عاجز می شوند ، روی خودشان حساب می کنند و وقتی به اندیشه خودشان واگذار می شوند ناتوانی شان ظاهر می شود. خدایا مرا به دنيا هم واگذار نكن! (لفظ به معنای پرتاب است،) خدایا اگرمرا به دنیا واگذار کنی، دنیا مرا پرتاب می کند و به من اهانت می نمايد. خدايا مرا به خویش و بیگانه واگذار نکن، به آشنا و غریبه واگذار نکن، خودت کارهایم را انجام بده و به عهده گير. "دعا براي والدين" «عرفهما بدعائی لهما ما تقر به اعینهما» در مورد والدین دعا می کنیم و می گوییم خدایا به والدينم بشناسان که من برای اینها دعا می کنم و دعای من را برای والدينم پر فايده قرار بده. خدايا به اینها بشناسان که دعای فرزند در حق پدر و مادر چه مقاماتی نصیب آنها مي كند. «شفعنی فی نفسی و فیهما و فی جمیع اسلافی من المؤمنین» خدایا مرا بگونه ايي قرار بده كه بتوانم در حق والدينم و در مورد نسل اندر نسلم شفاعت کنم. توجه كنيد در روز عرفه چقدر سعه وجودي می خواهید، و چقدر سعه وجودي پيدا مي كنيدكه درخواست مي نماييد خیرتان به همه پیشینیان برسد. "درخواست بهترينها" « و اجعلنی من خیار موالیه و شیعته اشدهم حبا » خدايا مرا جزء بهترین دوستان امام زمان قرار بده و جزء بهترین شیعیان امام زمان قرار بده. بهترین دوست کسی است که بیشترین شدت محبت را به امام زمان دارد و بیش از دیگران مطیع امام زمان است، امر او بیش از بقیه در این فرد نافذ است،   خدايا مرا جزء کسانی قرار بده که با سرعت بيشتري نسبت به بقيه مردم طلب رضایت تو را می کنند. خیلی از دوستان حضرت اینطور هستند اما من مي خواهم قول حضرت را بیش از دیگران قبول داشته باشم و امر او را بیش از دیگران بپذيرم. "درخواست شهادت" «و ارزقنی شهادۀ بین یدیک...» خدایا شهادت در محضر امام را روزی من کن اما نه شهید معمولی بلكه در حالی تو را ملاقات کنم كه تو از من راضي باشی. وقتی رضایت امام زمانم را جلب مي کنم حتماً جلب رضایت خدای سبحان هم صورت گرفته است. "قبولي امر خالص" «اللهم تقبل منّی ما کان صالحاً و اصلح منّی ما کان فاسداً و لا تسلط ...و لا حاسدا» خدایا كارهاي درست و خالص را از من قبول کن و چیزهایی که نیاز به اصلاح دارد، اصلاح کن و فرد بی رحم را بر من مسلط نکن و خدایا نفس اماره بالسوء را بر من مسلط نکن و کسی که بر من بیرحم و ظالم است ، بر من مسلط نکن و خدايا حسود هم بر من مسلط نشود. الحمدلله ربّ العالمین   استاد بروجردي كلاس نهضت تفكر ٩٥/٦/١ پايان كلاس تابستاني ١٣٩٥ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٢ ادامه بحث تفكر امام خميني در كتاب تهذيب نفس نوعي فكر كردن را ياد مي دهند: وقتي در موجودات فكر مي كنيم مي بينيم هر كس هر چه دارد فقط به لطف خدا دارد و هيجكس نه از خود مستقلا دارايي دارد و نه استحقاق دريافت امري را بدون اذن حق دارد. مال،مقام،جمال،كمال،فضيلتهاي اخلاقي،علم،فكر.....همه هبه خداست صفر تا صد موجوديهاي افراد هبه خداست . اگر اين امر را ادراك كنيم به دنبال اجر و پاداش و منت و آزار مردم نخواهيم بود. خود حقيقي را دست خالي مي بينيم و از خودبرتر بيني و احساس فخر و غرور برحذر مي شويم . بنابراين به هر آنچه خداي سبحان عطا كرده مباهات نمي كنيم بلكه به وجود منعم خود (خدا) مباهات و افتخار مي كنيم . و از طرفي بايد به نعمات الهي كه به ما هبه شده است به ديد وفور و فراواني بنگريم بعنوان مثال اگر فقط به يك نعمت سلامتي توجه كنيم چند هزار نعمت در آنست و اگر يك لحظه به يكي از آنها آسيب وارد شود ، زندگي ما مختل مي شود . بنابراين حتي نعمت كم را هم كم نمي بينم و ميدانيم كه پشت پرده هر نعمت، هزاران نعمت ديگر است كه بايد شاكر باشيم و بدرستي از آنها استفاده كنيم و نعمات خود را وسيله عُجب و غرور و كبر قرار ندهيم و بابت بخشش آنها به ديگران ، منت و اذيتي نداشته باشيم . و ما رميت اذ رميت ولكن الله رمي خدا به پيامبرش هم مي فرمايد : تو هيچكاره ايي و بدون اذن من كاري نمي تواني انجام دهي! وقتي تير را پرتاب كردي ظاهرا تو پرتاب كردي ، حقيقتا خدا پرتاب كرد. در همه كمالاتي كه از ما صادر مي شود اين آيه صادق است پس فقط به خدا دل ببنديد و نيازتان را به او عرضه كنيد و باطنا از همه ما سوي الله احساس غنا كنيد. امام حسين روز عرفه مي فرمايند: اللهم اجعل غناي في نفسي قلب مثل طوطي است هر آنچه به او آموزش دهيد، ياد مي گيرد، به طفل قلب تلقين كنيد كه استغناي از غير را ابراز كند و فقط خود را محتاج و فقير الي الله بداند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٦/٣٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٣ ادامه بحث تفكر احساس استغناي از غير مستلزم فكر كردن است حتي ما حق نداريم بگوييم از خودم انتظار بيش از اين داشتم ما كي هستيم كه از خود انتظاري داشته باشيم با اين ديدگاه از خود نيز بت ساخته ايم يعني گر چه از ديگران قطع اميد كرده ايم اما به خود متكي هستيم كه اين هم اشتباه است و هر كجا تلاش ما نتيجه ندهد موجب نا اميدي و يأس مي شود بنابراين تمام تلاشها و كسب فضائلها و دفع رذايلها را به حول و قوه حق بدانيم كه اگر يك لحظه رها شويم نه در مشكلات صبوري خواهيم داشت و نه در نعمات شاكر خواهيم بود. اگر به بت مخفي منيت معتقد باشيم به تمام كم آوردنها معترض مي شويم و عقبگردهاي زيادي خواهيم داشت و در آينده هم بدليل خود كم بيني پيشرفتي نخواهيم كرد. بايد به خداي سبحان عرض كنيم :ما ذره ايي روي توان و يادگيريهاي خود حساب نمي كنيم ، توفيق اجراي صحيح با تو است و من هيچكاره ام حال كه نياز محضمان را به بي نياز مطلق نشان دهيم ، او با همه قدرت و كمال بينهايتش به ميدان مي آيد و ما را از خود و منيت قطع مي كند و اجازه حضور در محضرش را مي دهد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٦/٣٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٤ ادامه بحث تفكر تفكر در نماز ضرورت ديگر زندگي ماست . وقت زمان وقتي است كه اذن حضور در بارگاه ذوالجلال به انسان عطا شده است . به وقت نماز و اول وقت فكر كنيد كه مالك الملوك بنده ضعيف و بي مقدار خود را بطور خاص مي پذيرد و او را مورد تكريم قرار مي دهد. اگر به نماز و اول وقت اينگونه بنگريد و فكر كنيد ، حتما از شادي و نشاط در عبوديت برخوردار خواهيد بود. وقت نماز گسترده است اما اول وقت وسعت زماني ندارد پس يك وقت اختصاصي است كه خداي سبحان و سلطان السلاطين در اختيار ما مي گذارد. به اين امر فكر كنيم كه خيلي از بدحاليها و بداخلاقيهاي ما و عدم نشاط و عدم بهجت ما بدليل بار نيافتن اول وقت در محضر ملكوتي خداي سبحان است . امام خميني در ادمه بحث فرمودند به حسناتي كه از شما صادر مي شود، فكر كنيد كه آيا اين حسنات قابل عرضه به خداي سبحان هست؟ آيا حسنات ما مستحق مدح و پاداش خداوند يا مستحق ملامت و عقاب است؟ اگر با همين حسنات در آتش قهرش بسوزيم عين عدالت است چون شايد توام با ريا و شرك بوده است . در محرم و سينه زنيها فكر كنيد آيا به ما توصيه صرف در سينه زني شده يا بايد توام با گريه و توام با معرفت باشد اگر امسال سينه زني بدون گريه است ده سال بعد سينه زني توام با خنده خواهد بود. سينه زني با قضا شدن نماز صبح است ، سينه زني بدون معرفت و شور بدون شعور به ضايع كردن حقوق خانواده منجر مي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٦/٣٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٨ ادامه بحث خوف ٢-خوف از امر ممكن الوقوع، يعني ممكن است يك امري اتفاق بيفتند و ممكن است اتفاق نيفتد بطور مثال انسان از ترس اينكه ازدواجش نا موفق بشود، ازدواج نمي كند. يا از ترس به خطر افتادن سلامتيش زندگي را بر خود تلخ مي كند. ما وظيفه داريم شبهاي جمعه دعا كنيم : اللهم اذقني طعم العافيه الي منتهي اجلي خدايا تا آخرين لحظه عمرم طعم عافيت را به من بچشان .اما نبايد احتمال بيماري و عدم عافيت را قطعي حساب كنيم ونگرانش شويم ، اين امر كه نتوانيم حال خوش فعلي را درك كنيم ، خلاف عقل است . قران مي فرمايد: يحدث بعد ذلك امرا شايد خداي سبحان امري را در زندگي اينها قرار دهد اما نبايد احتمالات را يقيني حساب كرد. فرق اين خوف با خوف قبلي اينست كه در خوف قبلي يقين داشتيم امري كه دوست نداريم اتفاق بيفتد، در اين خوف احتمال امر مكروه را مي دهيم و يقين نداريم. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٦/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٩ ادامه بحث خوف ٣-خوف از چيزي است كه فاعلش خودم هستم و براي وظيفه ايي كه به عهده ام هست هيچ اقدام صحيحي انجام ندادم در حاليكه اقدام بطور كامل در اختيارم بود. بطور مثال فردي مي خواهد به حج برود و نگران است كه مناسك را بخوبي انجام ندهد اين خوف خلاف عقل است زيرا يادگيري مناسك در اختيارش بوده و اقدام به يادگيري نكرده است و سوء اختيار موجب نگراني او شده است ، از فرصتها بدرستي استفاده نكرده و خودش اين خوف را براي خود رقم زده است . يا مثل مادر بارداري كه نگران است نتواند فرزند خود را درست تربيت كند ، او فعلا فرصت مطالعه كتب تربيتي را دارد اما به وظيفه اش عمل نمي كند و خوف بيجا دارد. چون معالجه آن بدست خودش بوده و جلوي ضرر را نگرفته است . مثال ديگر اينكه كار مثبتي انجام مي دهم اما ريايي و مشركانه است و في سبيل الله نيست و براي رسيدن به دنيا كاري انجام داده ام .حال نگرانم مبادا پرده برداري شود و بقيه بفهمند و بوي تعفن آن بلند شود اين مشكل هم چاره دارد ، هر فعلي از هر فاعلي صادر شود احتمال علني شدن آن هست پس دفع ضرر محتمل، عقلا واجب است پس كار مضر را انجام ندهيد ، از اول نيت را اصلاح كنيد و از خداي سبحان كمك بخواهيد تا عملكرد شما را اصلاح كند. گرچه در ابتدا از ترس علني شدن و يا از ترس آبرو انجام نمي دهيد اما به مرور حقيقتا بخاطر خدا ترك خواهيد كرد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٦/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٠ ٤-خوف از چيزي كه عقلا واقعيتي ندارد. بطور مثال فرديكه از مرده مي ترسد در حاليكه تنها موجودي كه هيچ آسيبي نمي رساند مرده است . اگر به او بگويند دو ساعت با مرده باش، از خوف و ترسش اينكار را نمي كند در حاليكه اگر مرده ، زنده شود كه خدا را شكر و اگر مرده باشد كه از چه چيز مرده مي ترسيد؟! اين ترس نشانه نارسايي عقل است . البته بعضي از مردم از مرده نمي ترسند بلكه از مردن مي ترسند زيرا مرگ را از بين رفتن و نابود شدن مي دانند و معلوم است كه هيچكس نابودي و نيستي را دوست ندارد و همه حب به بقاء دارند و اين حب در فطرت انسانهاست. در حاليكه مردن، شروع يك زندگي جديد است ، جوان شدن و شادابي است و يك فرصت دوباره براي زندگي جديد است نيم جان بستاند و صد جان دهد آنچه در وهم تو نايد، آن دهد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامع السعادات ٩٨/٦/٢٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✍رهبر انقلاب :چیزی که فتنه‌ی خوارج را به‌وجود آورد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود دانشجو باید احساس سیاسی داشته باشد، درک سیاسی داشته باشد، تحلیل سیاسی داشته باشد. بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته‌ام که: چیزی که امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه‌ی خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمومنین (عليه‌السلام) را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود والا همه‌ی مردم که بی‌دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. 🔻یک شایعه دشمن می‌انداخت؛ فورا این شایعه همه جا پخش می‌شد و همه آن را قبول می‌کردند! ٧٢/٨/١٢
اربعین منتظر ماست بیا تا برویم دعوت حضرت زهراست بیا تا برویم رنج باری که در این ره بکشی به تسلی دل زینب کبری بیا تا برویم غصه قصه سرهای به نی پیرم کرد تا که سر در بدن ماست بیا تا برویم
[ ] 🔴 پیاده روی بلاشک جزو شعائرالله است 🔻رهبر معظم انقلاب: 🔹 این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام میدهند، واقعاً دارند حسنه ای را انجام میدهند!! این یک است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. 🔹جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لَیتَنا کنّا مَعَکُم فَنفوز فَوزاً عظیماً». 🔹 این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک کننده و عمل کننده است؛ هم عشق و محبّت. تفکّر اهل بیت و تفکّر شیعی همین جور است؛ ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق؛ ترکیب این دو. این آن چیزی است که در سایر فِرَق اسلامی، خلأ آن محسوس است؛ سعی هم میکنند گاهی به یک نحوی این خلأ را پُر کنند، [امّا] نمیشود!
💠 توجه به شیوه مبارزه با دشمن 🔆 «آگاه باشید به راستی من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شامیان دعوت كردم و گفتم پیش از آن كه آن‌ها با شما بجنگند با آنان نبرد كنید. به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد. (شما این امر را اجرا نکردید)....» (نهج‌البلاغه، خطبه۲۷، فراز ۳) ✳ مبارزه با دشمن درونی در نگاه اول شاید گمان شود مخاطبین کلام حضرت تنها آقایان هستند که جهاد و دفاع از سرزمین اسلامی بر آنان واجب است، اما حضرت یادآور می‌شوند که همه انسان‌ها دائماً در حال مبارزه با دشمن درونی خود، نفس اماره هستند. مبارزه جزء عناصر دین است و بایستی علی‌دوام جریان داشته باشد. مبارزه با نفس اماره در آموزه‌های اخلاقی و عرفانی با عنوانی چون تهذیب نفس، مراقبه و… مطرح می‌شود. ✳ ضرورت مبارزه با نفس اماره اگر انسان با نفس اماره خود مبارزه نکند؛ همه خوبی‌ها از سرزمین وجودی او خارج شده و سرمایه‌های فطری او به یغما می‌رود و ذلت سراسر وجود او را فرا خواهد گرفت. ✳ دستاورد عزت و اقتدار، نتیجه نهایی این مبارزات است و برای رسیدن به موفقیت نیاز به دشمن‌شناسی، اقدام به موقع و تلاش دائمی است. راحت‌طلبی مانع رسیدن به موفقیت و عزت می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2VmvkeH
💠 معروف؛ شکر ⭐در بحث شکر سخن از دو معروف است. ابتدا آنکه فرد خود شاکر باشد و سپس آنکه دیگری را به شکر کردن فرا خواند. ⭐سنّت شکرگزاری سنتی است که امروزه در جوامع انسانی کمرنگ شده و هر چه زمان پیش‌تر می‌رود این سنّت رقیق‌تر و کمرنگ‌تر می‌گردد در حالیکه شکر در شمار اعظم الفرائض است و ظرف وجودی انسان را آماده پذیرش انواع نعمات می‌کند، به قلب فرح می‌بخشد و زبان را به ثناگویی حضرت حق باز می‌دارد و در نهایت رفتار فرد رفتاری سالم و پسندیده می‌گردد. ⭐شکر نماد عقل است و در شمار حکمت‌های عقلی است. کمتر اتفاق می‌افتد که انسان به خود یادآوری ‌کند عاقل باش، یعنی شاکر باش! و کمتر اتفاق می‌افتد که به خود گوشزد کند که ناشکری منکری است که نماد بی عقلی است. انسان نوعاً کمتر به جهت ناسپاسی‌هایش خود را سرزنش می‌کند. ⭐شکر، اظهار حمد نسبت به استفاده درست از نعمات است. آنکس که این توفیق را پیدا می‌کند نباید از دیگری طلبکار باشد. شکر درست این دیدگاه را به انسان القا می‌کند که باید علی‌الدوام خود را بدهکار دیگران بداند نه آنکه از خدای سبحان و یا از دیگران مطالبه‌ای داشته باشد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2IsOwSO