eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
١ سوره مباركه اعراف آيه ١٧٢ و اذ اخذ ربك من بني ادم من ظهورهم ذريته ...... الست بريكم قالوا بلي ..... اي رسول ما بياد آر و خلق را متذكر ساز هنگاميكه خداي تو از پشت فرزندان آدم ، ذريه آنها را برگرفت و آنها را بر خود گواه ساخت كه من پروردگار شما نيستم؟ همه گفتن بلي ما به خدايي تو گواهي مي دهيم كه ديگر در روز قيامت نگوييد ما از اين واقعه قيامت و يكتايي خدا غافل بوديم . نكات معرفتي آيه : ١-آيه از جهتي بسيار خوشحال كننده و از جهتي بسيار نگران كننده و از جهتي بشدت مرتبط با جريان عاشورا و كربلاست . ٢-رب پيامبر به طفيل وجود پيامبر(ص) به بقيه مردم هم توجه كرد و از بني ادم ميثاق گرفت (در واقع وقتي ما مي خواستيم تعهد بدهيم در حضور پيامبر (ص) بوده است. ٣-اگر پيامبر (ص) نبود ما اساسا بلد نبوديم بلي بگوييم. ٤-حال اگر قرار است در كل زندگي متذكر آن بلي باشيم بايد پيامبر حاضر باشد و حضور پيامبر در جلسات حسيني معنا مي شود كه فرمود حسين مني و انا من حسبن. ٥- آيه فرمود ربك يعني مربي كه محصول تربيتي اش پيامبر(ص) است از بني ادم هم تعهد گرفته است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ ادامه نكات معرفتي آيه ١٧٢ سوره مباركه اعراف ٦- بني آدم آنقدر محترم بودند كه با وساطت پيامبر در محضر حق ، خدا آنان را مخاطب قرار داد و خود اين مخاطب خدا قرار گرفتن علامت شرافت قديمي بني ادم است . ٧-خدا در كوه طور با موسي صحبت كرد و موسي كليم الله شد حال بني ادم هم آنقدر اعتبار دارند كه مخاطب خداي سبحان بشوند اما همه اين شرافت به طفيل وجود پيامبر (ص) است . ٨- خداوند بني آدم را بر خودشان گواه قرار داد يعني آنقدر عادل حسابت مي كنم كه گواهي تو پذيرفته مي شود. ٩- خدا كه نيازي به تعهد گرفتن نداشت ، خدا استغنائا گواهي گرفت اما بدليل تكريم بني آدم خدا از ملائك و اهل سماوات تعهد نگرفت بلكه اين امتياز خاص را به بني ادم اختصاص داد و به اين وسيله او را برتري بخشيد. ١٠-بني ادم اين ظرفيت را دارند كه به حق گواهي دهند و به شهود برسند و بي معطلي پاسخ درست بدهند. الست بربكم؟ من از قديم مربي شما بودم؟ بني ادم بدون هيچ تأخيري مي گويند: بله، قالوا بلي ١١-بني ادم چه ديد كه بفوريت جواب بله داد؟ لسان بني ادم ، لسان الله شد چون در يك آن، همه جمال و همه كمال خداي سبحان را مشاهده كرد. ١٢-بني ادم متوجه مي شود كه اقتضاي آدميتش بله گفتن است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ ادامه نكات معرفتي آيه ١٧٢ سوره مباركه اعراف ١٣-امام حسين در دعاي عرفه مي فرمايند: متي غبت... خدايا تو كي غايب بودي كه دليلي مرا به تو هدايت كند؟ تو هميشه ظهور داري و بني آدم هم در آن لحظه خاص شهود و قدرت عاشقي داشت كه ظهور خدا را ديد و در جا پسنديد و بدون تأمل بله گفت. ١٤-معروف، چيزي است كه بي معطلي انجام شود يعني ما در عهد الست ، معروف بوديم و بي معطلي پاسخ داديم. ١٥- ذات بني آدم با معرفت و عارف به ربش بود و ميدانست كه اصلش منسوب به خداست و اگر در پايان مناجات شعبانيه عرض مي كنيم كه ما را به نور عزت خود ملحق و از غير منقطع و ما را عارف به خودت كن ، نتيجه همان پاسخگويي و بله گفتن است . ١٦-يكي از مفسرين مي گويند: خدا ما را در آنزمان (عالم ذر) براي خود عقد فضولي كرد يعني خودش مي پرسد و خودش بله مي گويد. عالم ذر پشت پرده عالم فعلي است كه ما لحظه به لحظه انتخاب مي كنيم كه آيا عقد خدا مي مانيم يا جدا مي شويم . ١٧- بعضي از مردم نسبت به اين عقد قرار داد كافر مي شوند و بعضي اين عقد را فراموش مي كنند و بعضي از اين عقد غافل مي شوند و البته گروهي هم ايمان مي آورند. هر وقت بخواهم اين بله گفتن را فراموش كنم و از سابقه عقد بندگي غافل شوم ، در مجالس حسيني ياد آوري صورت مي گيرد. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٦/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤ ١٨-يكي از مفسرين مي فرمايند: سئوال خدا صورت ظاهري سئوال است در باطن او رب است و من عبد اساسا ذات ما عبوديت و تسليم محض است . ١٩-آدم يعني ادمان ذكر و دائم الحضور و دائم التوجه . ٢٠- خدا خودش بريد و دوخت و خلعت بندگي را بر تن بني ادم پوشاند. ٢١-خدا بني آدم را گنجي مي داند كه خود اظهارش مي نمايد. ٢٢- گويا خدا مي گويد: قبول داري رشدت دهم؟ قبول داري پرورشت دهم؟ و ما هم جواب مي دهيم: آنكس كه تو را شناخت جان را چكند فرزند و عيال و خانمان را چكند ديوانه كني هر دو جهانش بخشي ديوانه تو هر دو جهان را چكند ٢٣-بك عرفتك و انت دللتني اليك زمان آشنايي ما با تو از زماني است كه تو به ما توجه كردي و پرده را بالا زدي و خودت را جلوه گر كردي و من تو را شناختم ما نبوديم و تقاضامان نبود. ٢٤- حال كه در اين عالم وارد شديم و چموشي مي كنيم ، بايد امام حسين عليه السلام را واسطه قرار دهيم تا يادمان بياندازند كه ما كجايي هستيم و كجايي بوديم و چگونه بايد باشيم . ربوبيت خدا در زندگي ما با رحمت امام حسين جلوه گر مي شود. قبل و بعد ربوبيت خدا ، رحمت است و ما ارسلناك الا رحمه للعالمين حضرت سيدالشهداء اين رحمت را در عالم جاري مي كند. ٢٥-در حريم معرفتي امام حسين ياد قديم هاي خود و ياد دوستان قديمي خود مي افتيم يعني ارتباط مومنين با هم مربوط به زمان فعلي نيست بلكه مربوط به عهد الست است . ٢٦- بعضي از عرفا معتقدند: علت آغاز هر حرف با ب شروع ميشود بسم الله الرحمن الرحيم و حرف ب اول همان بلي است كه در عهد الست گفتيم بنابراين همه كارهاي ما بايد در راستاي همان بلي باشد در واقع انتخاب كنيم كه همه گزينه ما پسند مولي باشد و او تنها متصرف در زندگيمان باشد. ادامه دارد استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥ روضه امام صادق عليه السلام فرمود: زهرا سلام الله عليها به همه زوار حسين (ع)نگاه مي كنند و گويا مي فرمايند تو همان هستي كه در محضر پدرم رسول الله بله گفتي هر كس در حضور امام حسين راه يابد مادرش فاطمه با نگاه مهر به جهت تربيت مضاعف و امداد بيشتر او را مي نگرد حال وقتي مادر نگاه كند آيا گرسنه سير نمي شود؟ آيا تشنه معرفت سيراب نمي گردد؟ آيا مربي گري و پرورش را افزون نمي كند؟ برقي از منزل ليلي بدرخشيد سحر وه كه با خرمن مجنون دل افكار چه كرد مادر كه نگاه كند انسان، خاكي نمي ماند مادر كه نگاه كند معصيت كار به گناهانش ادامه نمي دهد مادر كه نگاه كند انسان در منجلاب دنياي فاني غرق نمي شوند مادرجان! شب جمعه است شب اقامه عزاي حسين است . ما كه بلد نيستيم عزاداري كنيم و خجالت زده ايم عزاداري را شما مي كنيد كه هر شب جمعه بيهوش مي شويد اما ما براي سياهي لشگر آمديم كاري از دستمان نمي آيد غير از اينكه ياد لبهاي خشك حسينت مي افتيم و مي سوزيم ياد بدن قطعه قطعه اش مي افتيم و مي سوزيم ياد سر بالاي نيزه اش مي افتيم و مي سوزيم ياد استخوانهاي شكسته اش مي افتيم و مي سوزيم ياد سرداخل تشت شراب مي افتيم و مي سوزيم ما خيلي شرمنده حسين تو ايم ياد تن كبود دخترا مي افتيم و مي سوزيم ياد اسارت عمه سادات مي افتيم و مي سوزيم ياد دو دست جداي عباس مي افتيم و مي سوزيم ياد تلذي علي اصغر مي افتيم و مي سوزيم ياد بدن اربا اربا علي اكبر مي افتيم و مي سوزيم ...... مادر جان ما را امشب نگاه و دعايمان كنيد!!! پايان استاد بروجردي ٩٨/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✴ خطبه‌ای با مضامین اخلاقی روزی امام حسین علیه‌السلام خطبه‌ای قرائت کردند: ❇«یا أَیهَا النَّاسُ نَافِسُوا فِی الْمَكَارِمِ»؛«ای مردم نفس نفس بزنید برای به دست آوردن ارزش‌های اخلاقی» 🔅حضرت به همه مردم توصیه می‌کنند که تمام توان خویش برای کسب کامل تمام خوبی‌ها به کار گیرند. کلام حضرت به این مطلب اشاره دارد که تمام افراد قابلیت و توانایی رسیدن به خوبی‌ها را دارند لکن آنچه مهم است به کار بردن تمام توان و سعی فراوان در این زمینه است. 🔅آیت‌الله‌جوادی‌آملی می‌فرمایند: «برای به دست آوردن شیء نفیس، باید نفس نفس زد!» ❇«وَ سَارِعُوا فِی الْمَغَانِمِ»؛ «در کسب غنیمت‌ها سرعت بگیرید!» 🔅بدیهی است که این توصیه حضرت درباره غنیمت مادی نیست؛ حضرات معصومین هیچ‌گاه افراد را به کسب امور مادی تشویق نمی‌کنند. 🔅غنیمت به معنای سود و بهره است و حضرت توصیه دارند که مردم در به دست آوردن بهره‌های معنوی شتاب کنند. 🔅 این عبارت ضمن یادآوری این نکته که همه افراد قابلیت رسیدن به معنویات را دارند؛ یادآور می‌شود که کسب امور معنوی خاص نیازمند تلاش خاصی بوده و نمی‌شود لنگان لنگان مسیر را پیمود. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/33oAbPn
💠 منکر؛ تطير و فال بدزدن «قَالُوا إِنَّا تَطَيَّرْنَا بِكُمْ ...» «آنان گفتند: «ما شما را به فال بد گرفته‌ایم (و وجود شما را شوم می‌دانیم...» ⭐ علت فال بد زدن نگرش منفی است تفال یا فال به شر زدن منکری است که گروهی از مردم گرفتار آنند، مثلا گاهي شنيده مي‌شود كه مي‌گويند امروز فلانی را دیدم روز خوبی نداشتم یا از منزل که بیرون آمدم گربه‌ای را دیدم و روزم خراب شد چنین سخنانی ریشه در بدبینی و نگرش منفی افراد دارد. تطیُّر هم بر نگاه و هم بر لسان تاثیر گذار است، سخنی که از زبان خارج می‌شود زاییده فکر است. مثلا اگر مهمانی بر ما وارد شود كه به محض ورود وي اتفاق ناگواری بیافتد در لحظه از ذهن می‌گذرد که خوش قدم نیست و سپس بد قدمي او بر زبان جاری می‌شود در حالی‌که می‌توان به جای منكر تطيُّر از معروف تفال بخير كمك گرفت و چنين گفت: شايد قرار بوده بلا و مصیبت بزرگتری بر ما نازل شود که با آمدن مهمان شدت بلا کم شده، تفال بخير فضا را فضاي مثبت و پر انرژی می‌كند، اگر مغز اين جمله را تكرار كند كه هر مهمان 70 بلا را دور می‌کند لسان نيز آمدن مهمان را گرامی می‌دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/33kIN9s
139807121324431721856802
جامع‌ترین دستورالعمل طب سنتی برای زائران اربعین حسینی(ع) با عنوان «مرهم»
٢ قطره ايي از درياي الطاف حسين عليه السلام خصائص زوارالحسين (ع) ١-خدا در عرش و فوق عرش با زائر اباعبدالله سخن مي گويد. ٢-زيارت اباعبدالله فوق زيارت خدا در عرش است. ٣-خدا خود با زوار قبر ابا عبدالله سخن مي گويد. ٤-اگر كسي دوست دارد خدا او را نگاه كند، زائر ابا عبدالله شود. ٥-خدا خود هر شب جمعه زائر قبر مطهر امام حسين(ع) است . ٦-خداوند سبحان همراه بسياري از ملائك همه انبياء و اوصياء پيامبر (ص)همه معصومين ، شب جمعه زائر حسين اند. ٧-زيارت شب جمعه قبر ابا عبدالله مانند زيارت خود خداست. ٨- زائر ابا عبدالله مثل زائر پيامبر(ص) است . ٩- زائر اباعبدالله گويا توفيق سخن گفتن با پيامبر(ص) نصيبش شده است . ١٠-زائر امام حسين مانند زائر اميرالمومنين (ع) است. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب انيس الزائر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١١٤ وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحِمَهُ أَنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ در بخشي از زيارت جامعه فرد براي خود دعا مي كند مثل فثبتني الله ابدا..... اما در اين قسمت، دعا بصورت جمعي ذكر مي شود ربنا ، قلوبنا، هب لنا... يعني زائر آنچنان به همه زوار معصومين پيوست مي خورد كه هرگز خود را جداي از جمع نمي بيند و شايد در پايان دعا با گستردگي كرامت اين بزرگواران مواجه مي شود لذا باور مي كند كه در سفره معصوم همه افراد سهميه ايي خاص دارند . وشايد دليل ديگر جمعي بودن درخواست ، اين است كه زائر در فرازهاي قبل انواع كمالات را براي شخص خود درخواست نمود و چون يقين به اجابت دارد گويا به همه آن كمالات متصف شد حال با مجموعه ايي از كمالات مستجاب الدعوه شده به همين جهت سفره درخواست خويش را بسيار بزرگ مي افكند تا وظيفه خود را نسبت به ديگر زائران ادا نموده و نسبت به حقوق آنان بدهكار نباشد ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٧/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK