🏴🏴🏴
با سلام ودرود بر همه منتظران
#مناجات_با_حضرت_وليعصر
يابن الحسن!
ساقيا يك جرعه اي زان آب آتشگون كه من/
در ميان پختگان عشق او خامم هنوز/
استاد بروجردي
پيام روز جمعه روز موعود
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
✅ سرّ صلوات فرستادن بر اهل بیت (علیهمالسلام):
آیت الله جوادی آملی:
سيدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبايي (رضوان الله عليه) ميفرمودند: وقتي انسان از خداي سبحان صلاه و صلوات بر اهلبيت ميخواهد يعني رحمت. رحمت وقتي بر اينها تنزل كرد ريزش كرد به ساير مخلوقين ميرسد و اگر بخواهد رحمت به ديگران برسد اول بايد به اينها برسد تا به ديگران برسد لذا انسان براي اجابت دعا شايسته است اول درود بفرستد يعني صلوات بفرستد. نه درود به معناي سلام.
🏴زیارت از محدودۀ اطراف حرم ✍سوال: در ایام اربعین به علت ازدحام شدید، ورود به حرم حسینی و گاهی بین الحرمین بسیار دشوار و برای برخی ناممکن است، و گاهی موجب اذیت دیگران میشود. در این شرایط آیا خواندن زیارت از محدودۀ اطراف حرم کافی است؟ ✅جواب: در فرض مذکور کفایت می کند.
💠 معروف؛ تسبیح
⭐فلسفه تسبیح؛ معیوب دیدن خود و مبرّی دانستن خداوند از هر عیبی است.
⭐تسبیح یعنی تمام کارهای خداوند را حکیمانه دانستن و هیچ اعتراضی به خداوند نداشتن.
⭐ حضرت یونس فردی عادی نبود بلکه کامل زمان خود بود، در آن زمان هشتاد و سه سال مردم را به دین دعوت کرده بود، اما با این وجود زمانیکه در کشتی سه بار قرعه به نام او در آمد و به نوعی رسوایی ایجاد شد، کوچکترین اعتراضی به خدای سبحان نداشت و زمانیکه در شکم ماهی قرار گرفت در عوض فرافکنی و مقصر دانستن دیگران، تقصیر را بر عهده خود دانست و به خداوند فرمود: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»
💠 معروف؛ مقصر دانستن خود
⭐یکی دیگر از امور معروف فرافکنی نداشتن و خود را مقصر دانستن است.
⭐گاهی اوقات ما خود را مقصر میدانیم و با خود میگوییم حتماً جایی به خطا و اشتباه عمل کردهایم و یا گرفتار ظلم و کمکاری شدهایم، اما حضرت یونس نفرمود: حتماً من یک بار مرتکب خطا شدهام بلکه فرمود من همیشه گرفتار کمکاری و نقصان بودهام. «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/31anCWe
🏴 یار بطلب، سید و مولا بطلب، خسته ام آقا، به علمدار بطلب
سینه زَنو، تا حرمِ ماه بطلب...
🔊 مداحی بنی فاطمه
#حماسه_اربعین
#حماسه_زینبی
ویژه #اربعین_حسینی
ارسال شده از سروش+:
🔴مطابق با فتوای رهبر معظم انقلاب نماز در کربلا و کوفه شکسته است یا کامل؟
♦محدوده حریم اماكن تخییر (مكه، مدینه، كربلا، كوفه) كه مسافر میتواند در آنها نماز را كامل بخواند چهقدر است؟
♦در تمام دو شهر مکه و مدینه فعلی و همچنين در مسجد کوفه و حائر حسينی حكم تخيير بين قصر و اتمام برای مسافر جاری است. (هم میتواند نماز را شکسته بخواند هم کامل)
♦حائر حسینی: تمام روضه شريفه داخل حرم را كه از طرف بالای سر و پايين پا منتهی به پنجرهها و درها و رواق میشود از طرف پشت سر تا مسجد امتداد دارد.
🔆 جهت رفع تنگی معیشت
⭐حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجه میفرمایند؛ اگر امكانش بود وقت سحر سه مرتبه بخوانيد، وصبح سه مرتبه وشب سه مرتبه.
«رَبِ أَسْأَلُكَ مَدَداً رُوحَانِيّاً تُقَوِّي بِهِ قُوَى الْكُلِّيَّةِ وَ الْجُزْئِيَّةِ حَتَّى أَقْهِرَ عبادي نَفْسِي كل نفس قاهرة فَتَنْقَبِضَ لِي إِشَارَةُ رَقَائِقِهَا انْقِبَاضاً تَسْقُطُ بِهِ قُوَاهَا حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْكَوْنِ ذُو رُوحٍ إِلَّا وَ نَارُ قَهْرِي قَدْ أَحْرَقَتْ ظُهُورَهُ يَا شَدِيدُ يَا شَدِيدُ يَا ذَا الْبَطْشِ الشَّدِيدِ يَا قَهَّارُ أَسْأَلُكَ بِمَا أَوْدَعْتَهُ عِزْرَائِيلَ مِنْ أَسْمَائِكَ الْقَهْرِيَّةِ فَانْفَعَلَتْ لَهُ النُّفُوسُ بِالْقَهْرِ أَنْ تُودِعَنِي هَذَا السِّرَّ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ حَتَّى أُلَيِّنَ بِهِ كُلَّ صَعْبٍ وَ أُذَلِّلَ بِهِ كُلَّ مَنِيعٍ بِقُوَّتِكَ يَا ذَا الْقُوَّةِ الْمَتِينَ»
هر گاه امر سخت شد، بعد از خواندن دعای فوق سی مرتبه بگوید:...
موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2M6xhca
#نكات_قراني
آيه ١٨١ سوره مباركه آل عمران
لقد سمع الله قول الذين قالوا ان الله فقير و نحن اغنياء.....
حتما خداي سبحان شنيد گفته هاي كساني كه معتقد بودند خدا محتاج است كه از ما طلب مي نمايد و ما غني و بي نياز از رحمت او هستيم .
بزودي ثبت مي كنيم گفتار آنان را و عملكرد نادرستشان را كه كشتن پيامبران را مجاز مي دانستند اما ظلم كردند و به آنان مي گوييم عذاب سوزان را بچشيد!
تفسير آيه :
١-اعتقادات نادرست منجر به گفتار ناصحيح مي شود
(مي گفتند خدا فقير است كه از ما طلب مي كند)
٢-بخل موجب مي شود كه انسان علاوه بر خود،خداي خود را نيز نشناسند و خود باوري نادرستي در فرد ايجاد شود.
٣-بخيل همواره مورد تهديد ظن و گمان نادرست خويش است لذا آسايش و آرامش ندارد.
٤-گرچه رذيله بخل در نگاه ظاهر قبح فراواني ندارد اما در نهايت بسيار قبيح است
زيرا همين صفت موجب قتل خوبان مي شود، ابتدا بخيل است سپس قاتل مي گردد زيرا خوبان او را توصيه به پرداخت مي كنند و او به جهت اينكه مي خواهد از انفاق طفره رود ، شخص يا شخصيت خوبان را ترور و نابود مي كند.
بطور مثال امروز مي گويند چرا به علما خمس مي دهيد اينها پولها را خرج مصارف شخصي مي كنند
يعني شخصيت يك عالم رباني را ترور مي كنند براي اينكه بخيل هستند و نميخواهند وجوهات پرداخت كنند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٢٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٨١ سوره مباركه آل عمران
٥-آيا كسي در آتش خوش مي گذراند ؟ ذوقوا يعني (چشيدن آتش) در يك ذره آتش هم حال كسي خوب
نيست .
خدا مي فرمايد: ما آتشي در حد چشيدن وارد زندگي بخيل مي كنيم .
آتش همان بخل و ترور اولياء است كه روز به روز تقويت مي شود.
٦- قضيه بخل قابل انتقال است (مثل ژن)اما مي توان ژن را اصلاح كرد.
٧-پيشينيان بخيل بودند و ترور شخصيت مي كردند اما اگر از آنها برائت نجوييم به نام ما هم ثبت مي شود زيرا كار آنان را موجه ديده ايم.
٨-اينكه فرمود لقد سمع الله
معلوم است افراد بخيل جماعت و تيم هستند ولو از هم جدا زندگي مي كنند و بخل، عامل تجمع آنهاست و همين تجمع موجب مي شود صفت بخل در آنها بيشتر نهادينه شود.
٩- افراد بخيل بر مبناي يك نگرش نادرست اعلام بخل مي كنند يعني ابتدا خود را برتر از خدا مي دانند و خدا را محتاج به خود مي دانند و انفاق را منت خدا به خود نمي دانند پس از آن اقدام به بخل مي كنند.
١٠- اگر اين امر صرفا در حد عقيده باشد و به زبان فرد هم جاري نشود آثار سوء خود را دارد زيرا مستوجب تهديد الهي مي شود.
يعني فكر غلط هم آسايش را از زندگي ما مي گيرد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٢٠
#نكات_قراني
آيه ١٨١ سوره مباركه آل عمران
لقد سمع الله قول الذين قالوا ان الله فقير و نحن اغنياء.....
حتما خداي سبحان شنيد گفته هاي كساني كه معتقد بودند خدا محتاج است كه از ما طلب مي نمايد و ما غني و بي نياز از رحمت او هستيم .
بزودي ثبت مي كنيم گفتار آنان را و عملكرد نادرستشان را كه كشتن پيامبران را مجاز مي دانستند اما ظلم كردند و به آنان مي گوييم عذاب سوزان را بچشيد!
تفسير آيه :
١-اعتقادات نادرست منجر به گفتار ناصحيح مي شود
(مي گفتند خدا فقير است كه از ما طلب مي كند)
٢-بخل موجب مي شود كه انسان علاوه بر خود،خداي خود را نيز نشناسند و خود باوري نادرستي در فرد ايجاد شود.
٣-بخيل همواره مورد تهديد ظن و گمان نادرست خويش است لذا آسايش و آرامش ندارد.
٤-گرچه رذيله بخل در نگاه ظاهر قبح فراواني ندارد اما در نهايت بسيار قبيح است
زيرا همين صفت موجب قتل خوبان مي شود، ابتدا بخيل است سپس قاتل مي گردد زيرا خوبان او را توصيه به پرداخت مي كنند و او به جهت اينكه مي خواهد از انفاق طفره رود ، شخص يا شخصيت خوبان را ترور و نابود مي كند.
بطور مثال امروز مي گويند چرا به علما خمس مي دهيد اينها پولها را خرج مصارف شخصي مي كنند
يعني شخصيت بك عالم رباني را ترور مي كنند براي اينكه بخيل هستند و نميخواهند وجوهات پرداخت كنند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٢
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#نكات_قراني
ادامه تفسير آيه ١٨١ سوره مباركه آل عمران
١١-اينكه گروهي گفتند خدا فقير و ما غني هستيم يعني براي خود صفات ربوبيت و براي خدا صفات عبوديت را اثبات كردند زيرا فقر صفت عبد و غنا صفت رب است پس اينان خود را در جايگاه خدايي قرار داده اند و اين قول تهمتي واضح و آشكار است .
١٢-لقد سمع الله يعني خدا گفتار نامناسب بندگان را مي شنود و حتما به جهت اين گفتار عقوبتي بر آنان وارد مي شود.
١٣-اين گفتار مربوط به افرادي است كه گرفتار نفسانيت شده و عبوديت خويش را فراموش نموده اند.
١٤-با عبارت سنكتب ما قالوا
تهديدي بر آنان وارد مي شود و به گفته بعضي از مفسرين يعني خداي سبحان با قهر خويش دل اينان را مي ميراند تا براي هميشه از شناخت حقيقت محروم بمانند.
١٥-همانطور كه اينها فاعليت خدا را نادبده گرفتند به مجازات مرگ قلب محكوم و دل مرده مي شوند.
١٦-يك چنين گفتاري در محضر حق مثل كشتار انبياء است يعني همانطور كه كشتار انبياء ظلم بزرگي است نسبت ناروا دادن به خدا نيز بسيار مجازات دارد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٧/٢٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK