eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️حكم روزه و کلیه سنگ ساز
☝️حكم آزمايش كرونا
☝️حکم قصد ده روزه در ماه رمضان
۵۱ 💠 *«تسلیم شدگان در برابر حق»* 🔆 «قِيلَ لَهَا ادْخُلِي الصَّرْحَ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَكَشَفَتْ عَن سَاقَيْهَا قَالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُّمَرَّدٌ مِّن قَوَارِيرَ قَالَتْ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي وَأَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمَانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ » 🔆 «به او گفته شد وارد ساحت كاخ شو و چون آن را ديد بركه‏ اى پنداشت و ساق هايش را نمايان كرد [سليمان] گفت اين كاخى مفروش از آبگينه است. [ملكه] گفت پروردگارا! من به خود ستم كردم و با سليمان در برابر خدا، پروردگار جهانيان تسليم شدم.» 📔 سوره مبارکه نمل، آیه ۴۴ 💠 سفیر سلیمان( هدهد)، افراد باطل را درگناهشان ثابت قدم می‌داند و به سلیمان می‌گوید که آنها قابل هدایت نیستند؛ اما بلقیس در مواجهه با سلیمان می گوید: 🔆 «رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي». ✳️ ملکه سبا با وجود قدرت فراوان به مجرد شنیدن سخن حق تسلیم آن می شود. 🔹 گاهی اوقات گمان می‌کنیم بعضی از افراد به علت سابقه مشرک بودن و قدرت داشتن، قابل هدایت نیستند و سخن حق بر آنان تأثیری نخواهد داشت؛ 🔰 اما در واقع این گونه نیست، این افراد علیرغم قدرت فراوان و سابقه نامناسب وقتی حق برای آنها واضح شد به اشتباهات خود اعتراف می کنند و حق را به راحتی می پذیرند. در نتیجه بی تأمل و بدون درنگ نباید درباره افراد اظهار نظرکرد. چه بسا بسیاری از افرادی که از نگاه ما قابل اصلاح نیستند، با شنیدن کلام حق، فوراً آن را پذیرفته و به راه صحیح هدایت می‌شوند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔸 امام علی(ع): آنکه (به دروغ) به فقر تظاهر کند (و خود را فقیر نشان دهد)،‌ فقیر شود. 📚 غررالحکم، ح ۷۹۳۶ 🔸 نبی اکرم(ص): خداوند دوست دارد چون به بنده‌ای نعمتی ارزانی داشت، اثر آن نعمت را در او ببيند و فقير نمايی را دوست نمی‌دارد. 📚 تحف العقول، ۲:۵۶
٣٦ حكمت ٢٧٠ اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: قَليلًٌ تَدوُمُ عليه اَرجي من كثيرٍ مَملول مِنه كار كمي كه با نشاط آن را ادامه دهي اميد بخش تر از كار زياد و خسته كننده است . تدبر در روايت : ١-در تعارض بين كيفيت و كميت، كيفيت ارجح است . ٢-در كلام مبارك حضرت، مداومت در مقابل ملالت آمده است يعني در امر قليل نشاط و مداومت است اما در امر كثير گاهي ملالت همراه با توقف است پس آنچه مورد ملامت است هر كار كثيري نيست بلكه كثرت كاريست كه كار را از كيفيت ساقط مي كند. ٣-كثير و قليل نسبت به افراد متفاوت است . ٤-انسان بايد آنقدر فعل مثبت از او صادر شود كه شاكله اش را تشكيل دهد اما وقتي كار با ملالت صورت مي گيرد شاكله نمي شود. ٥-انتقال انرژي مثبت از طريق كثرت كار بي كيفيت نيست. ٦-در كار شور و شوق و نشاط مهم است ولو اندك باشد. ٧-كار زياد بدون كيفيت و بدون نشاط همه انرژي انسان را هدر مي دهد. ٨-اگر چه كار ِِكثير ِِبا كيفيت ما را ملول نكند اما چنانچه اطرافيان اذيت مي شوند ، بايد آن كار را ترك كرد. ٩- بايد هر يك از ما خود را ارزيابي كند كه چند درصد از اعمال و رفتارش با نشاط است. ١٠-قليلٌ نكره است يعني اموريكه اصلا به چشم نمي آيد و كم است، گاهي مايه اميد خواهد بود. ١١-اَرجي تأكيد بر اينست كه رجا و اميد حال انسان را خوب و با نشاط مي كند. استاد بروجردي كلاس شرح نهج البلاغه كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK