eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
شب هجدهم: درس بندگی از شهید حسین یوسف الهی
💠 *کلامکم نور* ۱۷ ✨ *السلام علیک یا رسول الله صلی‌الله‌وعلیه‌و‌آله‌و‌سلم* ☘️ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: 🔆 «أعظَمُ النّاسَ قَدْراً مَنْ تَرَکَ ما لا یَعْنِیهِ.» 🔆 *«پُرارج‌ترین مردم کسی است که آن‌چه را که به او مربوط نیست رها کند.»* 📗 نهج الفصاحه، ص ۶۸، حدیث ۳۵۵ 🌐 emamraoof.com
٩٥ وَانْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ وَانْصُرْهُ نَصْرا عَزيزا وَافْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسيراً خدایا امام زمانم را یاری کن و به وسیله او انتقام بگیر ! انتصار به معنی انتقام است در زيارت ال يس هم عرض مي كنيم و نصرتی معده لکم کمک های ناقابل ما برای شما آماده است . من دیوانه که باشم که خریدار تو باشم چون کمک ها به من ضعیف، منسوب شده است قابلی ندارد اما از آن طرف "وانصره" خدایا حضرت را کمک کن و کمک های من هم آماده است. بايد کمک های ما حقيقتا کمک باشد ولو ناچیز . بعضی از افراد فکر می کنند کمک آنها بايد کار بزرگ باشد اما چون با منت است به چشم نمي آيد، وقتی از خداي سبحان درخواست مي كنم حضرت را کمک کن و کمک های مرا هم آماده کن منظور كمك بی منت و اذيت است . ما وظيفه داريم براي كمك كردن و انجام هر كار خيري منت هم بکشیم افرادی که در باطن دل خود برای کاری که انجام مي دهند احساس بزرگ بودن دارند توفيق ادامه آن كار از آنها گرفته می شود . خدایا توفیقاتم را افزون کن که کارهای خير خود را بیش از همیشه ادامه دهم حتما خدا براي کمک هاي خالصانه ياري می کند (چه زياد چه اندك )خلقت فیل و مورچه برای خدا فرقي ندارد . وقتي مي گوييم کمک های مرا بزرگ كن یعنی نصرتی موده لکم ياري كردنهاي من آماده باشد و یک سر سوزن منت و بزرگ نمایی و خود را فاعل دیدن در آن مشاهده نشود. ادعا و مدعي شدن توفيقات را كاهش مي دهد و يا از بين مي برد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي افتتاح ٩١/٤/٢٥ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۴۶ 💠 *نبی رحمت* 🔸 از جمله صفات بارز حضرت، نرم خويی ايشان است. 📔 قرآن كريم يادآور می‌شود يكی از دلايل گرايش مردم به سوی حضرت و پذيرش ايشان، مهربانی پيامبر است. 🔆 «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ» 🔆 «پس به بركت رحمت الهي بر آنان نرمخو و مهربان شدی و اگر تند خو و سخت دل بودی قطعا از پيرامون تو پراكنده می‌شدند. پس از آنان در گذر و برای آنها طلب مغفرت كن و در كارها با آنها مشورت كن و چون تصميم گرفتی بر خدا توكل كن زيرا خداوند توكل كنندگان را دوست می‌دارد.» 📔 سوره مبارکه آل‌عمران، آیه ۱۵۹ ✳️ *رحمانيت الهی موجب خلقت می‌شود. رحيم بودن خداوند سبحان، سير كمالی را موجب می‌شود.* 🔹 در اين آيه از پيامبر به عنوان جلوه رحمت الهی ياد می‌شود. 💠 *پيامبر جلوه رحمانيت خداست و تا آن جا كه می‌تواند در جذب افراد تلاش می‌كند. ولی گاه بنده سركش بعد از مهربانی‌های حضرت و طلب استغفار او باز هم از راه درست فاصله می‌گيرد.* 🔸 اينجاست كه اين پيامبر رئوف و رحمت للعالمين تنها راه هدايت و جذب اين بنده چموش را در گريه كردن و به سختی انداختن خود می‌يابد. 💢 در گودال قتلگاه، عزيزان خود و همه موجودی خود را فدا می‌کند تا مسير هدايت را هموار كند و راه درست را برای رسيدن به معبود برای ديگران روشن سازد. ✳️ از همه چيزش می‌گذرد تا راه حق و تكامل پوشيده نباشد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
احكام☝️
👇👇 استفتاء از آیت الله ❓ زنی به علت بیماری از روزه گرفتن معذور است و قادر بر قضا کردن آنها تا ماه رمضان سال آینده هم نیست، در این صورت آیا کفّاره بر او واجب است یا بر شوهرش؟ 🔹ج: اگر افطار روزه ماه رمضان از جهت بيمارى و تأخير قضاى آن هم از جهت ادامه بيمارى بوده است، براى هر روز يک مدّ طعام به عنوان فديه بر خود زن واجب است و چيزى بر عهده شوهرش نيست.
☹️ ناتوانی از گرفتن روزه در اوئل سن بلوغ☹️ 💠 سؤال: کسانی که تازه به رسيده‌‏اند و بر آن‌ها مقدارى مشکل است، چه حکمى‌ دارند؟ در صورت نگرفتن روزه، فقط بر ايشان واجب است يا قضا و با هم واجب می شود؟ ☑️ جواب: روزه بر کسی که تازه به رسيده هم واجب است و ترک آن به مجرد و بعضى از عذرها جايز نيست و علاوه بر قضا، کفّاره هم واجب است. اما اگر داشته باشد به اینکه روزه برای او ضرر دارد يا داشته باشد و ترس هم داشته باشد، می‌تواند افطار کند.