eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حكم مقام معظم رهبري 👇👇👇👇👇
☝️☝️☝️⭕️متن فتوای مقام معظم رهبری که به تازگی منتشر شده است در هر صورت وظیفه شما رأی دادن به اصلح است. ۱۴۰۰
۵۷ 💠 *«شتابندگان به سوی حق»* 🔆 «وَجَاء مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَى قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ» 🔆 «و [در اين ميان] مردى از دورترين جاى شهر دوان دوان آمد [و] گفت اى مردم از اين فرستادگان پيروى كنيد.» 📔 سوره مبارکه یس، آیه ۲۰ ✅ *برخی از مردم، شتابان به سوی حق می‌روند.* هم از نماینده‌های حق تبعیت دارند و هم دیگران را به تبعیت حق دعوت می‌کنند. علاوه بر اینکه برای رسیدن به حق شتاب دارند، مایلند با ملاطفت دیگران را هم به حق دعوت کنند. معرفتی کسب کرده‌اند و می‌خواهند همه از این معرفت بهره‌مند شوند. 💢 از قوم تکذیب کننده کناره‌گیری دارند و همین دوری موجب می‌شود از سلامت فکری بهره‌مند باشند. زبان بسیار محبت آمیزی دارند و نسبت به قوم خود بسیار دلسوز هستند. ✅ *بسیار تلاشگر هستند.* از همه‌ی توان خود برای تبلیغ و هدایت اطرافیان استفاده می‌کنند و نسبت به دیگران مسامحه‌کار نیستند. تلاشگری جزء خصیصه‌های ظاهر و نمایان آنهاست. 🔹 ادبیات مذاکره و گفتمان دارند و نه تنها به سرزنش قوم خود که مکذب بودند نمی‌پردازند، بلکه با لسان محبت‌آمیز آنها را به حق دعوت می‌کنند. و پیام خود را بسیار رسا اعلام می‌کنند: «یا قوم اتبعوا المرسلین» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
شرح_زیارت_جامعه_کبیره ۳۸ 🔆 *«وَ الدَّعْوَةِ الْحُسْنَى»* 🔆 *«(سلام بر) حضرات معصومین (که) بهترین دعوت كننده‌گان به سوی خداوند سبحان هستند»* 🔸 دعوتی كه از سوی آنها صورت می‌گیرد همیشگی، پایدار است. 🔹 این مداومت را ما با توجه به عبارت داعی الله در زیارت آل یس عرض می‌كنیم، داعی، اسم فاعل است و در زبان عرب از اسم فاعل اراده‌ی حال و آینده می شود یعنی كسی كه در هر حال، دعوت كننده ‌است و چون انسان ذاتاً كمال طلب است در هر حال به سوی نور كمالی خویش چون ذره به سوی خورشید در حركت است. ✳️ *لذت مورد خطاب واقع شدن* 🔰 هر كس كه دعوت حضرات معصومين را مي پذيرد ،مادام خود را مخاطب فراخوان آنان می‌بیند، هرگز احساس ملالت و خستگی بر او عارض نمی‌شود، زیرا دعوت به سوی همه‌ی خدایی خدا دعوتی شیرین و روح افزاست. ✍️ شارحین زیارت جامعه نیز لذت در فراخوانی را صدا زدن به سوی ولایت اهل بیت دانسته‌اند. گویا این بزرگواران در جایگاه ولایی خویش همه را به سوی مقام ولایت دعوت می‌كنند و مدام در این فراخوان برای دعوت شونده جذبه ایجاد می‌كنند. 🔸 دعوة و دعا نیز هم ریشه‌اند اما در لغت عرب دعا مطلق خواستن است و دعوت امری اعتباری است. ✳️ *ضیافتی خاص* 🔹 شما حضرات معصومین در این دعوت، ضیافتی خاص برپا كرده‌اید و همه را به نیكوترین مهمانی فرا می‌خوانید. 🔸 مهمان این ضیافت از سایر افراد ممتاز می‌شود و این امتیاز توسط شما به دعوت شدگان آن مجلس عطا می‌شود. عجب ضیافتی با دعوت شما برپا می‌شود. صاحب خانه خداست كه با تمام خدایی خویش پذیرای مهمان است. ☘️ *داعی وجود مقدس شما حضرات معصومین هستيدكه مظهر كمال و جمال حضرت حق‌اید و مهمان بنده‌ی حقیر كه به دعوت شما از زمین وجودی خویش فاصله می‌گیرد و در عرش مهمان ضیافت خاص حضرت حق می‌شود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۴۴ 💠 *حركت كنيد* 📔 ‏‎قرآن در آیه ۴۱ سوره توبه می‌فرماید: 🔆 «انْفِرُواْ خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ» 🔆 ‏‎«سبكبار و گرانبار بسيج‏ شويد و با مال و جانتان در راه خدا جهاد كنيد اگر بدانيد اين براى شما بهتر است» 🔰 ‏‎در آیه توصیه به امر جهاد شده است کوچ کنید، و درآن با دو عبارت «خِفَافًا وَثِقَالًا» بیان می‌دارد که همه باید در این جهاد شرکت کنند، ✍️ مفسرین در رابطه به این دو عبارت تقریباً به همه حالات انسان اشاره دارند که او می‌تواند در همه حالات در جهاد شرکت کند و در هیچ حالتی اجازه شانه خالی کردن از جهاد به او داده نشده است. ✳️ ‏‎آنان می‌گویند چه در حال جوانی که سبک بار هستید و چه در زمان پیری که حرکت برای‌تان سنگین شده کوچ کنید و راه بیافتید. 🔸 *با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید این کوچ و جهاد برای شما بهتر از کوچ نکردن و جهاد نکردن است، در هر دو حالت متضاد باید حرکت کنید و هیچ امری سبب نشود که از جهاد سر باز زنید.* 💢 ‏‎نه پیری مانع حرکت شما شود و نه جوانی، نه فقر و نه غنی، نه پیاده و نه سواره، نه سلامتی و نه بیماری هيچ يك نبايد شما را از حركت بازدارد، اگر مجرد هستید یا متأهل، به سرعت قدم بر می‌دارید یا به کندی، با مسلح هستید یا بی سلاح، با نشاط یا بی‌نشاط، اگر مشغولیتی دارید با ندارید، قوی هستید یا ضعیف، غریب هستید یا قریب، اهل این شهر هستید یا در این شهر زندگی نمی‌کنید، سنگین وزن هستيد يا سبك وزن. 🔹 عیال‌وار هستید یا نه، هیچ چیز نمی‌تواند مانع حرکت شما در جهاد شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🚨 روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ❌مطلبی که درباره صالح و اصلح در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است اعتبار ندارد درپی درج استفتائی از حضرت آیت الله خامنه‌ای در برخی صفحات رسانه‌های اجتماعی، روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: هر متنی که حاکی از نوعی ورود در انتخابات باشد از طرف دفتر مردود و بی اعتبار است. مطلبی نیز که اخیراً درباره صالح و اصلح عنوان شده است، اعتبار ندارد. 💻 @khamenei_irnews
۱۵٨ 🔆 *«يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ»* قرآن در رابطه با اشقياء مي گويد: 🔆 *«فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ»* 🔆 *«امّا آنها که بدبخت شدند، در آتشند؛ و برای آنان در آنجا، «زفیر» و «شهیق» [= ناله‌های طولانی دم و بازدم‌] است...»* 📔 سوره مباركه هود، ۱۰۶ ✳️ انسان با غفلت از امام در صف اشقیاء قرار می‌گیردو جایگاهش فراق و دوری از حق مي گردد،او گرفتار آتشی می‌شود كه سرمایه حیات را  می‌سوزاند و او را در تنگنا و عذاب الیم قرار می‌دهد. 💢 چنين فردی گرفتار ناملایمات زندگی شده و از حمد و سپاس پروردگار غافل مي گردد و هرگز شكرو حمدی از او شنیده نمی‌شود. ⁉️ چرا اين فرد گرفتار ناملایمات مي شود ؟ ✅ زیرا با روی برگرداندن از امام تدبیر و الطاف الهی نيز از وی سلب می‌شود و از فیوضات حضرت حق بي بهره مي ماند.  🔹 تمام موجودات شعور دارند. زمین همراه موجودات عالم در حال تسبیح‌گويی است اگر انسان از امام خود جدا شود ،زمین او را در تنگنا و فشار قرار می‌دهد و خدمات رسانی به وي نخواهد داشت.  🔰 اما قرآن در رابطه با سعدای عالم می‌گويد خداي سبحان جهان را در اختيار آنان قرار می‌دهد. 📔 قرآن در آیه ۳۳ سوره مبارکه ابراهیم می‌گويد: 🔆 «وَسَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَائِبَيْنِ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ» 🔆 «و خورشید و ماه را -که با برنامه منظّمی درکارند- به تسخیر شما درآورد؛ و شب و روز را (نیز) مسخّر شما ساخت؛» 💠 سعید با تمام وجود به امام روی می‌آورد و از ایشان کسب تکلیف می‌کند. ☘️ او می‌داند سرچشمه فیوضات و الطاف الهی در عالم، همواره از سوی امام است پس انرژی خود را از حضرت کسب می‌کند تا در روز ظهور، غفلت، جهالت و معصیت از او رو برگرداند و دعای خیر امام همراهش باشد. 📚 «برداشتي از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *خوش اخلاقی* (ادامه) ✅ برای اینکه بتوانیم *بر اعصاب خود تسلط پیدا کنیم*، به نکات اساسی زیر توجه نماييم روز گذشته نگاه معنوی به بردباری و فروخوردن خشم*را بيان كرديم دومين امري كه لازم است مورد توجه قرار گيرد 🔸فراموش نکردن معاداست 🔹کسی که در اندیشه معاد نباشد، نمی تواند به راحتی در مقابل خشم خود بایستد. همه ما اگر اندکی درباره آخرت و آنچه بنا است بر سر گنهکاران بیاید فکر کنیم، آرام و قرار از کفمان خواهد رفت. 🍃آن وقت است که اندکی اعتقاد به روز قیامت، ما را به تکاپو می اندازد تا به دنبال راهی برای رهایی از غضب الهی در آن روز باشیم. وقتی عصبانی می شویم، یادمان باشد که خداوند در روز قیامت، دل فروخورنده خشم را از امنیت و ایمان پر کرده، حسابرسی اعمالش را آسان نموده و او را عذاب نخواهد کرد. 📚 حوزه.نت ‏🌐 emamraoof.com
۱۶ 💠 *تلاش بسيار* ✳️ *یکی از راهکارهای مسرور شدن این است که اساس را بر تلاش و پرکاری بگذاریم نه بر کم کاری، درحالیکه عرف مردم کسی راکه اهل تلاش و فعالیت زیاد است نکوهش می کند و نسبت به او دلسوزی دارد.* ☘️ امیر‌المؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «وَ التَّقْصِيرُ فِي حُسْنِ الْعَمَلِ إِذَا وَثِقْتَ بِالثَّوَابِ عَلَيْهِ غَبْنٌ وَ الطُّمَأْنِينَةُ إِلَى كُلِّ أَحَدٍ قَبْلَ الِاخْتِبَارِ لَهُ عَجْزٌ» 🔆 «کوتاهی در حسن انجام کار زمانی که یقین به ثواب داری خسارت است و یقین به هر کسی قبل از آزمایش و اختبار او عجز است.» 📗 نهج البلاغه، حکمت ۳۸۴ ✍️ (تقصیر به معنای کوتاهی کردن است و مراد در اینجا کوتاهی در انجام صحیح کار است) 🔸 در این روایت، کوتاهی در انجام کار به عنوان خسارت آمده است و به تبع خسارت نیز باعث ناخوشی و ناراحتی می‌شود و فرد را گرفتار عذاب وجدان می‌نمايد. ✅ برای رفع این معضل باید حسن عمل داشت و به کیفیت کار توجه کرد، این کار خود به خود شادابی و نشاط را به ارمغان می‌آورد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٣٦ لِي مَعَالِيَ الْأَخْلاَقِ وَ اعْصِمْنِي مِنَ الْفَخْرِ خدایا به من هبه کن و ببخش برترین های اخلاقی را . معالی الاخلاق مقابله به مثل با طرف مقابل نیست بلكه مجموعه ای از ارزش های اخلاقیست که در مقابل بدی، خوبی می کند و در مقابل تحقیر، تکریم مي نمايد. انسان در تخاطب با افراد از طریق اخلاق صحیح مي تواند آنها را تادیب کند نه از طریق بازگو کردن خلقیات زشت آنها. در صورت داشتن یک چنین صفات ِعالیِ اخلاقی ممکن است انسان گرفتار خود بزرگ بینی و آسيب فخر شود و خود را از جامعه جدا بداند و برای خود عظمتی قائل باشد به همین جهت حضرت سید الساجدین بعد از درخواست معالی الاخلاق از خدای سبحان ، تقاضا می کنند ما را از آفات احتمالی معالی الاخلاق در امان نگه دار. آفات احتمالی، فخر و فخر فروشي است يعني بواسطه كرامتهاي اخلاقي بر دیگران فخر فروشی کنم که دیگران به من بدی می کنند اما در مقابل من با او خوبی می کنم پس تافته ايي جدا بافته هستم يا فلانی فلان جا مرا تکریم نکرد اما من بودم که برای او ارزش قائل شدم و او را دعوت کردم. اين یک تفاخر بسیار کاذب و مذمومي است . تنها يك فخر است كه ما مجاز به داشتن آن هستيم و فخري محمود است كه پيامبر ص فرمود: کفی بی فخرا ان اکون لک عبدا خدایا افتخار من همین بس که بنده تو هستم. در جای دیگر پیامبر ص می فرمایند: الفقر فخری نیازمندی به تو فخر من است. این فخری است که باید داشته باشیم و هر لحظه به خدای سبحان اعلام نياز كنيم . باید از این که دریافت چنين احساس نیازي را داريم، به خود فخر كنيم . یعنی بدانيم خدا به ما منت گذاشته و این احساس نیاز را عطا فرموده است. بسیاری از افتخارات مذموم است چون سطح پايين و پست است، افتخار به دنیا، افتخار به مال، افتخار به مقام، افتخار به حسب و نسب، افتخار به پست های اجتماعی و حتي در امور سطح بالا مثل افتخار به ارزش های اخلاقی، افتخار به فضائلی که نصیبم شده این افتخار آن زمانی برای انسان حاصل می شود که انسان موجودی خود را به عنوان آزمايش نبيند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح صحيفه سجاديه ٨٠/٩/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥٧ ادامه بحث تسليم استكبار در مقابل استسلام است استسلام خضوعي است ظاهري كه منشأ آن خضوع باطن است . استكبار نيز طغياني در ظاهر است كه منشأ آن خودبزرگ بيني دروني است . بنابراين از نگاه امام هر خضوع ظاهري استسلام محسوب نمي شود مگر اينكه آميخته به خضوع و خشوع باطني باشد و بالعكس هر نافرماني ظاهري استكبار نيست چنانچه افراد لاابالي زيادي در حامعه هستند اما مستكبر نيستند چون منشأ خودبرتر بيني ندارد. استسلام لازمه انسان فطري بوده و جزء سپاهيان عقل است همچنانكه استكبار زماني مشاهده مي شود كه فطرت الهيه فرد پنهان شده و جزء جنود جهل قرار گيرد. اگر انسان بر فطرت قديمي خويش باقي بماند عاشق خداي سبحان شده و در مقابل معشوق خاضع و تسليم گشته و اين تسليم در همه زندگي او ظهور مي نمايد رسول خدا (ص) مي فرمايد: المومنون هينون لينون ان قيدوا انقادوا و ان انيخوا استناخوا مومن آسان گير و نرم خو است . اگر وادار به انقياد شوند تسليم و خوابانيده مي شوند. حضرت امام لين و هين بودن را در مقابل حضرت حق مي دانند يعني انسان مومن هر آنچه حق بر او وارد كند پذيراست (اعم از مصيبت و شادي ) در خميره مومن جدل و اعتراض نيست اما اگر فطرت از مشاهده حقيقت محجوب گردد در اين صورت زمين وجودي او سنگ مي گردد و استكبار مي ورزد ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٩/٨/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٩ https://chat.whatsapp.com/KYQlDXg3lyp7GPPZ5ywADF پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝️☝️☝️
🕌 در محضر امام روح الله (۱۴۶۴) 💠 از تشر دشمنان نترسد 📌امام خمینی : کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل شخصی را تشخیص دهند،نه از افرادی باشند که که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد بترسند،باید بایستند و مقابله کنند.
۱۳۷ ، آیه ۳۵ (ادامه) 🔆 «وَ قالَ الَّذينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما عَبَدْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ نَحْنُ وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ كَذلِكَ فَعَلَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبينُ» 🔆 مشركان گفتند: «اگر خدا مى‏‌خواست، نه ما و نه پدران ما، غير او را پرستش نمى‏‌كرديم؛ و چيزى را بدون اجازه او حرام نمى‏‌ساختيم!» (آرى،) كسانى كه پيش از ايشان بودند نيز همين كارها را انجام دادند؛ ولى آيا پيامبران وظيفه‏اى جز ابلاغ آشكار دارند؟» ✍️ گفته شد: 💢 تفکّر مشرکانه همیشه درطول تاریخ بوده و فقط مخصوص به مشرکین صدر اسلام نیست بلکه امروز نيز دنیای مدرن مبتلا به بيماری شرک است. 🔸 با توجه به اينكه هريك از ما مخاطب آيات هستيم آيا ما در شمار كسانی هستیم كه کم‌توفیقی‌ها، نواقص و کاستی‌های خود را در زندگی به خداوند نسبت می‌دهيم یا درشمار كسانی که عامل بی‌توفیقی و کاستی‌ها را از سوی خود می‌دانيم؟ 🔰 اگر انگشت اتهام را به سوی خود بگيريم و عامل سلب توفیقات را خود بدانيم، زبان حال و ندای درونی‌مان این است: 🔆 «لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي‏ كُنْتُ‏ مِنَ‏ الظَّالِمين‏»؛ «(خداوندا!) جز تو معبودى نيست! منزّهى تو! من از ستمكاران بودم!» 📔 سوره مبارکه أنبیاء، آیه ۸۷ ✳️ خدایا! من به خود ظلم كرده‌، به خواستِ تو توجه نكرده و به دعوت تو پاسخ نداده‌ام، اما اگر خود را در كم كاری‌هايم مقصّر ببينم و خدا را منزه از اينكه در نواقصم نقشی داشته باشد، موحّد ام. ⁉️ سؤال: آیا راهی برای نجات از اندیشه مشرکانه وجود دارد؟ ✅ می‌توان گفت: *برای نجات انسان بايد عقاید و افکار خود را با دقّت بررسي کند* تا اگر گرفتار چنين شركی است به درد مشرک بودن خويش واقف گردد و به ظالم یا کافر بودنش پی ببرد. به اندازه‌ای که باور کند دردمند است بالاترين گام را، دراصلاح خود برداشته است. ✳️ *گام بعدی مراجعه به طبیب است. طبیب نیز در دسترس و به او نزديك است. طبیب حضرات معصومین علیهم‌السلام هستند. آنان، دردهای اعتقادی و اخلاقی ما را مداوا کرده و آنها را بی‌درمان رها نمی‌سازند.* ☘️ امام علی علیه‌السلام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را به طبیب تشبيه كرده است که با طب خود به دنبال بيماران نیازمند به طبابت می‌گردد، 🔹 ايشان با توجه به رسالت آن حضرت می‌فرماید: 🔆 «طبیب دوّار بطبّه»، او پزشک بیمارى جهل و طبیب اخلاق نکوهیده و پست است، و با طبّ خویش در حركت است تا بيماران روحی و اعتقادی را درمان كند اين امر کنایه از این است که وى براى درمان جاهلان و گمراهان خود را عرضه مى‏‌کند و خویشتن را بر این امر موظّف می‌داند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🇮🇷🇮🇷 💠 *انتخابات؛ مظهر مردم‌سالاری و حضور مردم از نظر امام*   ✳️ ....امام انتخابات را مظهر مردم‌سالاری میدانست -و همین جور هم هست؛ یعنی امروز مردم‌سالاری و حضور مردم به وسیله‌ی انتخابات امکان‌پذیر است. 📚 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ودومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ 🌐 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47991