eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۶ 💠 *تلاش بسيار* ✳️ *یکی از راهکارهای مسرور شدن این است که اساس را بر تلاش و پرکاری بگذاریم نه بر کم کاری، درحالیکه عرف مردم کسی راکه اهل تلاش و فعالیت زیاد است نکوهش می کند و نسبت به او دلسوزی دارد.* ☘️ امیر‌المؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «وَ التَّقْصِيرُ فِي حُسْنِ الْعَمَلِ إِذَا وَثِقْتَ بِالثَّوَابِ عَلَيْهِ غَبْنٌ وَ الطُّمَأْنِينَةُ إِلَى كُلِّ أَحَدٍ قَبْلَ الِاخْتِبَارِ لَهُ عَجْزٌ» 🔆 «کوتاهی در حسن انجام کار زمانی که یقین به ثواب داری خسارت است و یقین به هر کسی قبل از آزمایش و اختبار او عجز است.» 📗 نهج البلاغه، حکمت ۳۸۴ ✍️ (تقصیر به معنای کوتاهی کردن است و مراد در اینجا کوتاهی در انجام صحیح کار است) 🔸 در این روایت، کوتاهی در انجام کار به عنوان خسارت آمده است و به تبع خسارت نیز باعث ناخوشی و ناراحتی می‌شود و فرد را گرفتار عذاب وجدان می‌نمايد. ✅ برای رفع این معضل باید حسن عمل داشت و به کیفیت کار توجه کرد، این کار خود به خود شادابی و نشاط را به ارمغان می‌آورد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٣٦ لِي مَعَالِيَ الْأَخْلاَقِ وَ اعْصِمْنِي مِنَ الْفَخْرِ خدایا به من هبه کن و ببخش برترین های اخلاقی را . معالی الاخلاق مقابله به مثل با طرف مقابل نیست بلكه مجموعه ای از ارزش های اخلاقیست که در مقابل بدی، خوبی می کند و در مقابل تحقیر، تکریم مي نمايد. انسان در تخاطب با افراد از طریق اخلاق صحیح مي تواند آنها را تادیب کند نه از طریق بازگو کردن خلقیات زشت آنها. در صورت داشتن یک چنین صفات ِعالیِ اخلاقی ممکن است انسان گرفتار خود بزرگ بینی و آسيب فخر شود و خود را از جامعه جدا بداند و برای خود عظمتی قائل باشد به همین جهت حضرت سید الساجدین بعد از درخواست معالی الاخلاق از خدای سبحان ، تقاضا می کنند ما را از آفات احتمالی معالی الاخلاق در امان نگه دار. آفات احتمالی، فخر و فخر فروشي است يعني بواسطه كرامتهاي اخلاقي بر دیگران فخر فروشی کنم که دیگران به من بدی می کنند اما در مقابل من با او خوبی می کنم پس تافته ايي جدا بافته هستم يا فلانی فلان جا مرا تکریم نکرد اما من بودم که برای او ارزش قائل شدم و او را دعوت کردم. اين یک تفاخر بسیار کاذب و مذمومي است . تنها يك فخر است كه ما مجاز به داشتن آن هستيم و فخري محمود است كه پيامبر ص فرمود: کفی بی فخرا ان اکون لک عبدا خدایا افتخار من همین بس که بنده تو هستم. در جای دیگر پیامبر ص می فرمایند: الفقر فخری نیازمندی به تو فخر من است. این فخری است که باید داشته باشیم و هر لحظه به خدای سبحان اعلام نياز كنيم . باید از این که دریافت چنين احساس نیازي را داريم، به خود فخر كنيم . یعنی بدانيم خدا به ما منت گذاشته و این احساس نیاز را عطا فرموده است. بسیاری از افتخارات مذموم است چون سطح پايين و پست است، افتخار به دنیا، افتخار به مال، افتخار به مقام، افتخار به حسب و نسب، افتخار به پست های اجتماعی و حتي در امور سطح بالا مثل افتخار به ارزش های اخلاقی، افتخار به فضائلی که نصیبم شده این افتخار آن زمانی برای انسان حاصل می شود که انسان موجودی خود را به عنوان آزمايش نبيند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح صحيفه سجاديه ٨٠/٩/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٥٧ ادامه بحث تسليم استكبار در مقابل استسلام است استسلام خضوعي است ظاهري كه منشأ آن خضوع باطن است . استكبار نيز طغياني در ظاهر است كه منشأ آن خودبزرگ بيني دروني است . بنابراين از نگاه امام هر خضوع ظاهري استسلام محسوب نمي شود مگر اينكه آميخته به خضوع و خشوع باطني باشد و بالعكس هر نافرماني ظاهري استكبار نيست چنانچه افراد لاابالي زيادي در حامعه هستند اما مستكبر نيستند چون منشأ خودبرتر بيني ندارد. استسلام لازمه انسان فطري بوده و جزء سپاهيان عقل است همچنانكه استكبار زماني مشاهده مي شود كه فطرت الهيه فرد پنهان شده و جزء جنود جهل قرار گيرد. اگر انسان بر فطرت قديمي خويش باقي بماند عاشق خداي سبحان شده و در مقابل معشوق خاضع و تسليم گشته و اين تسليم در همه زندگي او ظهور مي نمايد رسول خدا (ص) مي فرمايد: المومنون هينون لينون ان قيدوا انقادوا و ان انيخوا استناخوا مومن آسان گير و نرم خو است . اگر وادار به انقياد شوند تسليم و خوابانيده مي شوند. حضرت امام لين و هين بودن را در مقابل حضرت حق مي دانند يعني انسان مومن هر آنچه حق بر او وارد كند پذيراست (اعم از مصيبت و شادي ) در خميره مومن جدل و اعتراض نيست اما اگر فطرت از مشاهده حقيقت محجوب گردد در اين صورت زمين وجودي او سنگ مي گردد و استكبار مي ورزد ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٩/٨/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٩ https://chat.whatsapp.com/KYQlDXg3lyp7GPPZ5ywADF پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝️☝️☝️
🕌 در محضر امام روح الله (۱۴۶۴) 💠 از تشر دشمنان نترسد 📌امام خمینی : کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل شخصی را تشخیص دهند،نه از افرادی باشند که که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد بترسند،باید بایستند و مقابله کنند.
۱۳۷ ، آیه ۳۵ (ادامه) 🔆 «وَ قالَ الَّذينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما عَبَدْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ نَحْنُ وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ كَذلِكَ فَعَلَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبينُ» 🔆 مشركان گفتند: «اگر خدا مى‏‌خواست، نه ما و نه پدران ما، غير او را پرستش نمى‏‌كرديم؛ و چيزى را بدون اجازه او حرام نمى‏‌ساختيم!» (آرى،) كسانى كه پيش از ايشان بودند نيز همين كارها را انجام دادند؛ ولى آيا پيامبران وظيفه‏اى جز ابلاغ آشكار دارند؟» ✍️ گفته شد: 💢 تفکّر مشرکانه همیشه درطول تاریخ بوده و فقط مخصوص به مشرکین صدر اسلام نیست بلکه امروز نيز دنیای مدرن مبتلا به بيماری شرک است. 🔸 با توجه به اينكه هريك از ما مخاطب آيات هستيم آيا ما در شمار كسانی هستیم كه کم‌توفیقی‌ها، نواقص و کاستی‌های خود را در زندگی به خداوند نسبت می‌دهيم یا درشمار كسانی که عامل بی‌توفیقی و کاستی‌ها را از سوی خود می‌دانيم؟ 🔰 اگر انگشت اتهام را به سوی خود بگيريم و عامل سلب توفیقات را خود بدانيم، زبان حال و ندای درونی‌مان این است: 🔆 «لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي‏ كُنْتُ‏ مِنَ‏ الظَّالِمين‏»؛ «(خداوندا!) جز تو معبودى نيست! منزّهى تو! من از ستمكاران بودم!» 📔 سوره مبارکه أنبیاء، آیه ۸۷ ✳️ خدایا! من به خود ظلم كرده‌، به خواستِ تو توجه نكرده و به دعوت تو پاسخ نداده‌ام، اما اگر خود را در كم كاری‌هايم مقصّر ببينم و خدا را منزه از اينكه در نواقصم نقشی داشته باشد، موحّد ام. ⁉️ سؤال: آیا راهی برای نجات از اندیشه مشرکانه وجود دارد؟ ✅ می‌توان گفت: *برای نجات انسان بايد عقاید و افکار خود را با دقّت بررسي کند* تا اگر گرفتار چنين شركی است به درد مشرک بودن خويش واقف گردد و به ظالم یا کافر بودنش پی ببرد. به اندازه‌ای که باور کند دردمند است بالاترين گام را، دراصلاح خود برداشته است. ✳️ *گام بعدی مراجعه به طبیب است. طبیب نیز در دسترس و به او نزديك است. طبیب حضرات معصومین علیهم‌السلام هستند. آنان، دردهای اعتقادی و اخلاقی ما را مداوا کرده و آنها را بی‌درمان رها نمی‌سازند.* ☘️ امام علی علیه‌السلام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را به طبیب تشبيه كرده است که با طب خود به دنبال بيماران نیازمند به طبابت می‌گردد، 🔹 ايشان با توجه به رسالت آن حضرت می‌فرماید: 🔆 «طبیب دوّار بطبّه»، او پزشک بیمارى جهل و طبیب اخلاق نکوهیده و پست است، و با طبّ خویش در حركت است تا بيماران روحی و اعتقادی را درمان كند اين امر کنایه از این است که وى براى درمان جاهلان و گمراهان خود را عرضه مى‏‌کند و خویشتن را بر این امر موظّف می‌داند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🇮🇷🇮🇷 💠 *انتخابات؛ مظهر مردم‌سالاری و حضور مردم از نظر امام*   ✳️ ....امام انتخابات را مظهر مردم‌سالاری میدانست -و همین جور هم هست؛ یعنی امروز مردم‌سالاری و حضور مردم به وسیله‌ی انتخابات امکان‌پذیر است. 📚 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ودومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ 🌐 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47991
۱۸ ♦️ *بی‌معرفتی و عدم خضوع در مقابل اهل معرفت، عامل ذلت* 🔆 «ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُم مِّن بَعْدِ ذَلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الأَنْهَارُ وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاء وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا يَهْبِطُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» 🔆 «سپس دل‌هاى شما بعد از اين [واقعه] سخت گرديد همانند سنگ يا سخت‌‏تر از آن چرا كه از برخى سنگ‌ها جويهايى بيرون مى‏‌زند و پاره‏اى از آنها مى‌‏شكافد و آب از آن خارج مى‌‏شود و برخى از آنها از بيم خدا فرو مى‌‏ريزد و خدا از آنچه مى‏‌كنيد غافل نيست» 📔 سوره مبارکه بقره، آیه۷۴ 💢 قرآن گروهی را معرفی می‌کند که قلب‌هایشان مثل سنگ یا محکم‌تر از سنگ است و تحت سلطه شیطان قرار دارد اينان ذلیل‌اند. 🔸 *یکی از عوامل ذلت بی‌معرفتی است.* قلبی که از آب معرفت بی‌بهره است ذليل می‌شود هرگاه انسان از علوم ومعارف حقه دور می‌ماند چون زمينی است كه آب به آن نمی‌رسد خشكيده وسخت می‌شود. 💠 گاهی انسان خود از معرفت خاصی بهره‌ نمی‌برد اما اهل معرفت را دوست دارد و برای آنان احترام قائل است، به همین جهت خداوند او را عزيز می‌گرداند. 🔸 از امام صادق علیه‌السلام سوال شد؟ چرا این قدر نام سلمان فارسی را می‌برید. 🍀 فرمود: اولاً سلمان فارسی نیست بلکه از ماست و سرّش آن است كه سلمان (رضوان‌الله‌علیه) هرگز در برابر خواسته علی بن ابی طالب سلام‌الله‌علیه خواسته‌ای نداشت و تلاش و كوشش می‌كرد كه با فقرا بسازد و كوشش او این بود كه از علم و علماء  فاصله نگیرد. با علم و دانش و فضایل علمی از یك سو و با نیازمندان از سوی دیگر به سر می‌برد و در برابر علی بن ابی طالب سلام‌الله‌علیه خاضع بود. این سه فضیلت سلمان باعث می‌شود كه من همیشه اسم او را می‌برم.  📘 منابع: کتب دین شناسی، حكمت عبادات، شكوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
۱۵۹ 🔆 *«فَاشْهَدْ عَلی ما أشهَدتُکَ عَلَیه»* 🔆 *«پس گواهی ده بر آن چیزی که تو را گواه گرفتم»* ☘️ حضرت در این فراز گواه و شاهد بودن خود را بر اعتقادات حقه و توحیدی زائر بیان می‌كند. برای در امان ماندن اعتقادات حقه باید این شهادت در حضور امام صورت گيرد تا زائر در سلامت و امنیت باشد. 💠 امام در این فراز به زائر می‌آموزد که در انجام کلیه خیرات و ابراز اعتقادات صحیح بايد امام را شاهد بگيرد تا بااين كارمحبت باطنی خود را نشان دهد، او می‌خواهد حضور امام را لحظه به لحظه در سراپرده‌ی قلب خود دریابد. 🔸 هر روز انسان با شاهد گرفتن امام عزت دنیویی و اخروی خود را از ایشان طلب می‌کند. 🔹 *در واقع او با شاهد گرفتن امام بر اعمال و اقوال و اعتقاداتش می‌خواهد وجودش قیمتی گردد و محبوب خدای سبحان و امام زمانش قرارگيرد.* ☘️ زائر در این فراز با تمام وجود ابراز می‌ كندبرای اثبات حقانیت و محبوبیت خویش نیازی به تعریف خلق ندارد بلکه امام با نفوذ در قلوب او  این كار را عهده‌دار می‌شود. 🔰 به میزانی که انسان به امام نزدیک شود محبوبیتش افزایش می‌یابد. 🔹 آن‌چه ناصر انسان در مقابل مخالفان است شهادت امام است که زائر خالص را از تهمت‌ها و خلاف‌ها تبرئه می‌کند. ✳️ هنگامی که انسان جذب مغناطیس وجودامام شود قدرتی قوی نه تنها او را از هرگونه خواري وذلت در امان می‌دارد بلكه وي را نزد خلق عزيز می‌دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٢٤١ ادامه شرح رحمن و رحيم امام خميني مي فرمايند: يكي ديگر از مصاديق رحمت خدا امر به معروف و نهي از منكر است مشروط بر اينكه آمر به معروف، آداب را رعايت كند و غرض او خودنمايي و فخر فروشي نباشد . انسان بايد قرار را بر اين بگذارد فردي كه منكري را انجام مي دهد ، جاهل است و ما با انسان جاهل با رحمت و رأفت برخورد مي كنيم تا نفس او لايق اوامر ما بشود. قران شيوه امر به معروف را مي فرمايد: اذهبا الي فرعون انه طغي فقولا له قولا لينا خدا موسي و هارون را بسوي فرعون مي فرستد زيرا او طغيان كرده و برخورد با طاغي بايد نرم و ملايم باشد شايد فرعون يادش بيايد كيست يا يك تواضع دروني برايش حاصل شود . حال فرعون كسي بود كه مي گفت انا ربكم الاعلي و از طرفي پسران را ذبح مي كرد و زنان را براي اسارت نگاه مي داشت . امام مي فرمايند: با چنين انساني هم كه رب النوع فساد است ، نرم برخورد كنيد . خداي سبحان در اينجا پيامبري را تربيت مي كند (موسي) و به او علم و برادري مثل هارون را به او مي دهد و مي گويد اي موسي تو را براي خود ساختم و انتخاب كردم (امام معتقدند اين خطاب فقط به موسي تعلق ندارد بلكه به هر كدام از ما مي گويد كه تو را براي خود ساختم ) در نهايت خدا يك پيري به نام خضر را هم براي موسي مي فرستد و ١٠ سال تحت تربيت او قرار مي دهد سپس او را وارد وادي طور مي كند و مراحل عديده را مي گذراند تا برسد به جايي كه فرعون را ارشاد كند يعني چهل پنجاه سال سرمايه گذاري مي كند كه يك فرعون را اصلاح نمايد. خدا مي توانست با يك صاعقه فرعون را بسوزاند ولي رحمت او اقتضا مي كند كه دو پيامبر را به سراغ او بفرستد و حتي بگويد با فرعون نرم برخورد كنيد شايد اصلاح شود . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨١/٢/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🕌 در محضر امام روح الله (۱۴۶۵) 💠 رأس گناهان کبیره! 📌 امام خمینی : وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخاب، چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان ... در صحنه باشند! همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل های آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در است! 📚 صحیفه نور، جلد ۲۱، صفحه ۴۲۲
۴۲ ✨ در ادامه مبحث آسیب‌شناسی ارتباطات، بحث آفت «حسادت» را پیگیری می‌ كنيم که اين آفت یکی از عوامل آسیب‌رسان به ارتباطات است. 💠 *معالجه حسادت* ✅ معالجه حسادت همانند چشم زخم، باید توسط خود فرد صورت بگیرد. 💥كسی که مبتلا به رذیله «حسادت» است ابتدا باید آن را به عنوان بيماری بپذيرد ودرمانش را جدی بگیرد و باور کند شاید علت کم رنگ شدن ارتباطات ديگران با او همین رذیله «حسادت» باشد. 💥 بعد از اینکه حسود به حسادت خویش به چشم بیماری نگاه کرد، باید عوارض آن را بپذيرد. 🌀 *عوارض حسادت* ☘️امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «الْحَسَدُ حَبْسُ‏ الرُّوح‏»؛ «حسد، زندان روح است» 📘 غررالحکم و دررالکلم، ص ۳۱ 💢 حسود جهش روحی و كمالي در عالم بالا ندارد. ✳️ نماز معراج مؤمن است که در آن روح بالا می‌رود اما روح حسود در عالم دنیا حبس شده است و نمی‌تواند در نماز عروجی داشته باشد. ☘️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایت دیگری می‌فرمایند: 🔆 «الْحَسُودُ لَا يَسُود»؛ «حسود، سیادت و برتری ندارد» 📗 غررالحکم و دررالکلم، ص ۵۵ ‌ 💢 *فرد حسود، از عزت اجتماعی بی‌بهره است و فرمان نافذ و امر مُطاعی ندارد* (یعنی دیگران از او اطاعت نمی‌کنند) 📌 ادامه دارد... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 وقتی اکانت رسمی دولت اسرائیل رسماً قبول می‌کند که آراء مردم در انتخابات تیریست بر پیکره صهیونیست‌ها! 👹 پس به کوری چشم دشمنان مشارکت حداکثری در انتخابات
💠 *خوش اخلاقی* (ادامه) ✅ برای اینکه بتوانیم *بر اعصاب خود تسلط پیدا کنیم*، به نکات اساسی زیر توجه نماييم روز گذشته نگاه معنوی به بردباری و فروخوردن خشم*را بيان كرديم دومين امري كه لازم است مورد توجه قرار گيرد ✅ *نتایج دنیایی فرو خوردن خشم* ✳️ یکی از پاداش‌های فرو خوردن خشم، پوشاندن عیب‌ها است. خوش اخلاقی به اندازه‌ای نزد خدا محبوب است که رحمت خود را در این دنیا از مشرک خوش اخلاق نیز منع نمی‌کند. ⁉️تفکر درباره زشتی خشم* ✍️ اگر بدانیم خشم: 🔹 ویران گر خانه ها است؛ 🔹 ایمان را از بین می برد؛ 🔹 عمر انسان را کوتاه می کند؛ 🔹 انسان را از آدمیت بیرون کرده و در شمار چهارپایان درمی آورد؛ 🔹 دام شیطان بر انحراف انسان از مسیر آفرینش او است؛ 🔸 برخی از اوصاف زشت ما که خدا آن را پوشانده، آشکار می‌کند؛ و کلید همه بدی‌ها است. 💢 کینه، حسد، سرزنش، تحقیر، حرف زشت، بی احترامی، تمسخر، کتک زدن، قتل، زیر پاگذاشتن حق دیگران و بسیاری از بدی‌های دیگر در زمینِ خشم می‌روید ✍️ اگر بدانیم: ♦️ *با ابراز عصبانیت کینه‌های گذشته را زنده می‌کنیم؛* ♦️ *عقوبت عصبانیت ابتدا به خود شخص می رسد؛* 🔹 اگر به خشم میدان دهیم، حد ایستا ندارد، ما را تا سرحد هلاکت هم می برد؛ ⁉️ با وجود دانستن همه این ها آیا باز هم به خشم خود میدان خواهیم داد؟ آیا درباره مدیریتً خشم خود، تأملی دوباره نخواهیم کرد؟ 📚 حوزه.نت 🌐 emamraoof.com