١٢١
#امام_شناسي
ادامه فراز من اطاعكم فقد اطاع الله.....
از امام هادي عليه السلام آموزش مي گيريم اگر كسي بخواهد به ميزان اطاعت خود از خدا واقف شود بايد ملاحظه كند تا چه ميزان مطيع حضرات معصومين است
اگر كسي بخواهد ميزان عشق خود را نسبت به خدا شناسايي كند بايد خود را ارزيابي كند كه چقدر عاشق معصومين است
ما حضرات معصومين را جز جلوه خدا با هيچ حجاب ديگري مشاهده نمي كنيم
بعنوان مثال حب نسبت به حسين بن علي عليه السلام هرگز خسته كننده و كسالت آور نيست و محبت بي پايان شيعيان نسبت به امام حسين نماد محبت و اطاعت بي قيد و شرط نسبت به خداوند است .
اگر ملعوني نسبت به حضرت زهرا سلام الله عليها بغض دارد ، حتما خدا را هم دوست ندارد يعني اگر مي توانست در خانه خدا را هم آتش مي زد و چون دستش به خدا نمي رسد، خانه معصوم را آتش مي زند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح زيارت جامعه كبيره
٩٨/٨/١
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
١٢٢
#امام_شناسي
اللهم اني لو وجدت شفعاء اقرب اليك من محمد و اهل بيته الاخيار......
خدايا اگر من مي يافتم واسطه ايي نزد تو از پيامبر و آلش مقرب تر باشند من حتما آن واسطه هاي ديگر را شفيع قرار مي دادم
يعني هر چه گشتم مقرب تر از شما نزد خداي سبحان نيافتم
چند نكته قابل توجه:
١-لو وجدت يعني اگر مي يافتم شفعاء مقرب تر....
يعني من يافتم اينها مقرب ترين هستند
بين يافتن و دانستن خيلي فرق است
من در گوشه گوشه زندگيم يافتم و رسيدم به اينكه برترينها نزد تو ، خانواده آل الله هستند.
در وجدت، رسيدن و يافتن است
در آخر زيارت همه ما به اين واقعيت رسيديم كه هيچكس قربش به گرد پاي اينها هم نمي رسد حتي ابراهيم خليل
حتي موساي كليم، حتي نوح نبي
بنابراين زيارت جامعه باعت مي شود حايگاه اين خانواده را بهتر بشناسيم
٢-هر زائري خودش به تنهايي مي گويد: من يافتم كه اينها مقرب ترين هستند.
٣- در قبل از زيارت دستور به گفتن صد تكبير آمده است تا مبادا گرفتار غلو بشويم و بايد باور كنيم كه معصومين عليهم السلام بنده هستند
در پايان زيارت هم تكرار مي كنيم كه شما شفيع و واسطه هستيد و مستقلا هيچ جايگاهي نداريد
شما عبد آن مولايي هستيد كه براي همه امور اجازه خداوند را طلب مي كنيد.
٤- به همان اندازه كه براي پيامبر (ص) اعتبار قائليم به همان اندازه براي آل پيامبر(ص) هم اعتبار قائليم
اميرالمومنين عليه السلام نفس پيامبر است و وقتي به زيارت علي(ع) مي رويم ابتدا به پيامبر (ص) سلام مي دهيم
حال در اين فراز به پيامبر(ص) اكتفا نشده و به آل و خاندان او هم اشاره فرموده كه همه اينها جلودار خيرات گسترده هستند.
٥-هر چقدر ارتباط با معصوم كاملتر و جامع تر باشد مانع از غلو در محضر آنانست يعني نمي گويم العياذ بالله نكند خدايا تو امامي و يا اماما نكند تو خدايي!
اول و آخر مي گويم اينها شفيع و واسطه هستند و بعنوان مظاهر حق در بالاترين جايگاه هستند.
٦-در پايان زيارت جامعه نياز خود را به وجود شفيع در محضر حق اعلام مي كنم و از اين بزرگواران مي خواهم وساطت ما را در اين آستان قبول كنند.
پايان
استاد بروجردي
كلاس شرح زيارت جامعه كبيره
٩٨/٨/١
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٣٨
#زيارت_ال_يس
شرحي عارفانه بر زيارت آل يس
"السلام علیک حین تهلل وتکبر"
سلام برشما هنگام گفتن لااله الاالله وگفتن الله اکبر
سلام برتو هر زمانی که به ذکر توحید معبودت ، مشغولی . آنکس که در پی شناخت توحید است باید متوسل به ذکر تهلیل تو شود.
سلام بر صدای فطرت، آنگاه که بر زبان تو جاری می شود و میگویی لااله الاالله
با این سلام هر فطرت خدا جویی، تولدی دیگر می یابد.
مولایم !
چه کسی شایسته تر از توست تا ذاکر کبریایی حضرت باشد تمام منیت هایم با لااله الا الله گفتن تو درهم می شکند.
مولایم!
بزرگترین مردان معنوی دنیا ، عزتشان را از ذکر الله اکبر تو برگرفته اند .
با ذکر الله اکبر برای نماز قیام می کنی و از کثرت عالم ماده جدا میشوی و به وحدت محبوب می رسی و چون از وحدت به کثرت باز می گردی به خدایت پناه می بری ومجدد می گویی الله اکبر .
الله اکبر هم ذکر کثرت به وحدت توست و هم ذکر وحدت به کثرتت.
استاد بروجردی
ادامه دارد
كتاب ال يس
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
✴ بشارت به گستردگی رحمت الهی
خدای سبحان در سوره مبارکه آل عمران، آیات ۷۴-۷۳ میفرماید:
«… قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِیدِ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَن یشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ * یخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَن یشَاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم»
🔅 در این آیه به بندگان بشارت داده میشود که فضل و رحمت خدای سبحان نامتناهی بوده و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.
🔅تمام رحمت و فضل در قبضه قدرت الهیست و همگان امکان دریافت آن را دارند لکن خداوند تنها کسانی را از این رحمت خاص بهرهمند میسازند که خود طالب آن باشند.
💠 وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ
🔅بشارت دیگر این آیه، وسعتبخشی خداوند است. گاهی بندگان نگران این امر هستند که ظرفیت وجودی آنان، توانایی پذیرش انواع کمالات را نداشته باشد لکن خداوند با این کلام به آنان نوید میدهد که اگر حقیقتا طالب خیرات و حسنات باشند خدای سبحان ظرفیت وجودی آنان را به قدری گسترش میدهد که انواع کمالات و برکات در آن جای گیرد.
💠وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم
🔅خزانه فضل الهی بسیار گسترده است به طوری که همه بندگان را دربرمیگیرد.
بنده خسران زده، کسیست که خود از این فضل گسترده محروم نماید.
📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2WtQMix
◼ #اطلاعیه| بسماللهالرحمنالرحيم 🔰 پیرو سوالات مکرر مؤمنین به اطلاع میرساند، طبق نظر آیت الله العظمی وحید خراسانی، عزاداری برای حضرت #محسن_بن_علی علیهماالسلام از افضل قربات است، منتهی « #عدمعزاداری » در هفته اول ماه ربیع الاول موجب « #هتکحرمت » اهلبیت علیهمالسلام نمیباشد. در جواب یاوه گویانی که قصد تفرقه افکنی به هر بهانه ای را دارند 📅 ۹/آبان/۱۳۹۸ ◻ #خبر #ایام_محسنیه
👇👇👇
♨سوال:
🔰آیا اوایل ماه ربیع الاول ایام محسنیه است و باید عزادار باشیم؟
✍پاسخ:
✅ایام محسنیه در هیچ یک از روایات اهل بیت سفارش نشده است.در منابع قدیمی تشیع روایاتی مبنی بر بزرگداشت ایام محسنیه نقل نشده و تنها در منابع متأخر از 200 تا 300 سال پیش تا کنون مطرح شده است و با توجه به اینکه ماه ربیعالاول ماه شادی و سرور اهل بیت است که در روز نهم آن سالروز آغاز امامت ححضرت ولیعصر(عج) و روز هفدهم هم سالروز ولادت آخرین پیامبر الهی(ص) و ذریه پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) است، باید در این ماه به شادی پرداخت.
👈تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز ایام محسنیه میدانند؟!
👈شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند.
👈دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و هجوم به خانه وحی اتفاق افتاده است .از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به شهادت محسن علیه السلام و ضرب و شتم حضرت زهرا سلام الله علیها شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند .به دلایل زیر در هجوم اول محسن علیه السلام شهید نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است .
💥دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق علیه السلام که حضرت زهرا سلام الله علیها پس از مضروب شدن دچار مریضی شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از مضروب شدن اتفاق افتاده است.بنابراین خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن علیه السلام شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد.
👈ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه چادرش بر اثر بلندي به زير پاهايش ميرفت و همچون رسولخدا(ص) راه ميرفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسولالله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسولخدا(ص) نداشت»، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمهاي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نميتواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسولخدا(ص) تشبيه كند. مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا سلام الله علیها به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و انصار رفته و آنان را به همراهي براي بازپسگيري حق خويش فرا خواندند.
👈از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود تا به شهادت رسيد، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقاتهاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حملهاي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن حضرت ديگر توان رفتن به در خانه تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت.
✍ادامه پاسخ در پست پایین:
👇👇👇
💥دلیل دوم :اعزام سپاه اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است.
👈حضور شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه ربیع افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی علیه السلام بوده استبا لحاظ این نکته ، انجام كارهايي نظير عزادراي در اوقات غير مرسوم اگر به نوعي استناد به دين و يا متون ديني داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دين انجام شود هيچ منعي ندارد و بدعت محسوب نمي شود؛
👈 هرچند به لحاظ عرفي جا دارد كه توده شيعيان در جوامع شيعي نسبت به ايجاد سنت هاي جديد و مناسبت هاي بي پيشينه در مورد برگزاري مراسم ديني با بزرگان و مراجع همفكري و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوي و برخي پيامدهاي حاشيه اي گريبان گير اين امور ارزشمند نگردد.به خصوص كه به دليل تنوع و تعدد مناسبت هاي عزاداري در ايام مختلف سال اضافه نمودن يك مناسبت جديد آن هم در آغاز ماه ربيع كه ماه سرور و ميلاد پيامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در انتهاي عزاداري طولاني محرم و صفر محسوب مي شود چندان مناسب به نظر نمي رسد.
📚منابع:
*طبری دلائل الامامة.صفحه 134*
ابنابي الحديد، 263*
هلالي، سليمبن قيس، كتابسليمبن قيس الهلالی153*
شيخ طوسي، محمدبن حسن، تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78
🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله
👇👇👇
https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot
🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
⭕سوال :
فرقه شیرازی چه فرقه ای است و چه عقایدی دارد؟ چکیده افکار این فرقه، خلاصه کردن #اسلام در 4 چیز است:👇
1⃣ ثواب داشتن #قمه زنی! (نتیجه: معرفی مذهب #شیعه بعنوان مذهب #خشونت و خونریزی در شبکه های جهانی و ذهن غیرمسلمانان)
2⃣ #عزاداری پی در پی و #افراطی و دائمی ایام محسنیه و کاظمیه و.. (نتیجه: معرفی #شیعه بعنوان مذهب #عزا و ایجاد دلزدگی در جامعه)
3⃣ توهین و #لعن مقدسات #اهل_سنت (برای شعله ور نگهداشتن جنگ شیعه و سنی و فتنه های مذهبی)
4⃣ مخالفت با جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت #ضداسرائیلی (لیدر این فرقه که یک "آیت الله قلابی به اسم شیرازی است"! حتی یک جمله علیه جنایات #اسرائیل ندارد. و جالب است بدانید در #عربستانی که همه شیعیان خود را میکشد، فعالیت این فرقه آزاد است!)
👈 از اینرو، این فرقه #شیعه_انگلیسی یا #شیعه_اسرائیلی خوانده میشود.
روز١
#آداب الصلوة
خدمت اعضاي كانال در محضر استاد بروجردي سلام عرض مي كنيم
بدينوسيله به اطلاع ميرساند كتاب آداب الصلوه حضرت امام خميني كه حدود ٢٠ سال قبل توسط استاد بروجردي تدريس گرديد ، روزانه بار گذاري خواهد شد
اميدواريم بهره و فيض كافي و وافي برده و براي شادي روح مطهر امام خميني و طول عمر با عزت و عافيت استاد بروجردي دعا بفرماييد.
آداب الصلوه
امام خميني مي فرمايند : نمازعلاوه برصورت ظاهر داراي روح و معنا نيز مي باشد.
همانطوركه ظاهرنماز ادب خاصي لازم دارد، باطن نماز نيز ادب خاص دارد
به ميزاني كه به ادب ظاهر نماز اخلال وارد شود به كل نماز اخلال وارد خواهد شد و اگر به آداب باطني نماز هم اخلال وارد شود نماز ما دچار مشكل خواهد شد
مثلا اگر نبايد در ظاهر از قبله رو بگردانيم ، درباطن نيز آدابي هست كه بايد رعايت كنيم و عدم توجه و نداشتن حضور قلب گوياي توجه به غير و رو گرداندن از خداي سبحان است .
امام خميني درباره آداب باطني نماز توضيح مي دهند :
نماز امري است كه هرفرد متقي به وسيله آن، به خدا نزديك مي شود. نماز معراج مومن است كه سبب بالا رفتن و تعالي او مي گردد . بنابراين اگر سالهاست نماز مي خوانيم و عروجي نصيب ما نشده بدليل اينست كه درباطن نماز ما اشكالاتي وجود دارد.
قرآن ميفرمايد: فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره - اگر ذره ايي خير انجام دهيم ، آن را مي بينيم. وجود نماز هم خيري است كه تجسم اعمال خود را در آن مي بينيم.
خداي سبحان در آيه ديگر مي فرمايد : روزي را درپيش داريم كه همه اهل ديدن مي شوند وعملكرد مثبت و منفي خود را مشاهده مي كنند. گاه آرزو مي كند بين او و عملش به اندازه شرق از غرب فاصله باشد زيرا عملش بسيار ناراحت كننده وكدورت زاست . و گاهي آنچنان عمل روح افزاست كه فرد حسرت مي خورد كه چرا بيشتر بدنبال اعمال صالح نبوده است .
اگركسي نماز واجب را اول وقت بخواند و شرايط و آداب ظاهري و باطني آنرا رعايت كند ، نمازش توسط فرشته اي بالا مي رود زيرا آن نماز نوراني است و نورافشاني نيز مي كند . اين نماز درحالي بالا مي رود كه صاحبش را دعا مي كند و مي گويد: خدا از تو محافظت كند همانطور كه تو از من محافظت كردي ، تو مرا به فرشته اي كريم امانت دادي .
واگر كسي بي جهت نماز را به تأخير انداخته و شرايط و آداب ظاهري و باطني نماز را رعايت نكند ، اين نماز بالا مي رود اما چهره باطني اش تاريك است و دربقيه هم ايجاد ظلمت مي كند .
اين نماز فرياد مي زند كه مرا ضايع كردي، خدا تو را ضايع كند و نماز، او را نفرين مي كند و مي گويد خدا هيچ وقت به تو نگاه نكند همانگونه كه تو با توجه به من نگاه نكردي .
بنابراين چنانچه دلهاي متدينين نماز خوان پر از گرفتگي و كدورت است بدليل نفرين نماز است كه بر آنان اثر گذاشته است .
ادامه دارد
استادبروجردي
٧٩/٧/١١
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
💠 منکر؛ ناله و شکایت
در سوره مبارکه معارج آیه 20 آمده است:
«إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً» «هنگامی که بدی به او برسد بیتابی میکند»
⭐ «جزوع» صیغه مبالغه در جزع کردن است.
⭐ از خصوصیات انسان آن است که ناله و شکایتش زود بلند میشود؛ زمانی که ناراحتی به او میرسد جزع و فزع میکند و در مشکلات زندگی نالان و شاکی است به اصطلاح عامیانه اهل درد و دل است، اگر از روزگار او سؤال شود خواهد گفت از کجای غصههایم بگویم، و برای هر یک از اعضای خانواده حکایت مفصلی از غم و غصه تعریف خواهد کرد.
⭐ چنین افرادی اصلاً صبور و مقاوم و راضی و صابر نیستند زیرا گمان میکنند غصه و گرفتاری آنان بالاترین غصه و مصیبت است در حالیکه غافلند اگر جزعی انجام میشود باید در مصیبت اباعبدالله علیهالسلام باشد زیرا بالاترین مصیبت از آن او است.
⭐ تسلیم نبودن در مقابل مقدرات خدای سبحان و زبان به گله و شکایت گشودن نماد عقلانیت فرد نیست بلکه ریشه در جهالت او دارد.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2JIQIpP
🔆 جهت رفع تنگی معیشت
✨ حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجه میفرمایند؛
اگر امكانش بود وقت سحر سه مرتبه بخوانيد، وصبح سه مرتبه وشب سه مرتبه.
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم رَبِ أَسْأَلُكَ مَدَداً رُوحَانِيّاً تُقَوِّي بِهِ قُوَى الْكُلِّيَّةِ وَ الْجُزْئِيَّةِ حَتَّى أَقْهِرَ عبادي نَفْسِي كل نفس قاهرة فَتَنْقَبِضَ لِي إِشَارَةُ رَقَائِقِهَا انْقِبَاضاً تَسْقُطُ بِهِ قُوَاهَا حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْكَوْنِ ذُو رُوحٍ إِلَّا وَ نَارُ قَهْرِي قَدْ أَحْرَقَتْ ظُهُورَهُ يَا شَدِيدُ يَا شَدِيدُ يَا ذَا الْبَطْشِ الشَّدِيدِ يَا قَهَّارُ أَسْأَلُكَ بِمَا أَوْدَعْتَهُ عِزْرَائِيلَ مِنْ أَسْمَائِكَ الْقَهْرِيَّةِ فَانْفَعَلَتْ لَهُ النُّفُوسُ بِالْقَهْرِ أَنْ تُودِعَنِي هَذَا السِّرَّ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ حَتَّى أُلَيِّنَ بِهِ كُلَّ صَعْبٍ وَ أُذَلِّلَ بِهِ كُلَّ مَنِيعٍ بِقُوَّتِكَ يَا ذَا الْقُوَّةِ الْمَتِينَ»
هر گاه امر سخت شد، بعد از خواندن دعای فوق سی مرتبه بگویید: ...
موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2M6xhca
#تفسير_قران
آيه ١٨٤ سوره مباركه آل عمران
فان كذبوك فقد كذب رسل من قبلك ....
اگر به تو نسبت دروغگويي دادند تو نفر اول نيستي ، به پيامبران قبل هم نسبت كذب مي دادند در حاليكه كتاب و معجزاتي آورده بودند اما آنها پيامهاي نوربخش را نپذيرفتند.
تفسير و نكات آيه :
١-هر كسي كه پيامهاي الهي را بياورد انتظار نداشته باشد همه او را بپذيرند. مومن بايد جاذبه و دافعه داشته باشد.
٢-تكذيب از جهت ناقص رساني پيام يا از جهت گويا نبودن پيام نيست صرفا از جهت دنياطلبي مردم است و پيام پيامبر با هواهاي نفساني آنها سازگار نيست .
٣-خداي سبحان به پيامبرش دلداري مي دهد كه همه آنها تكذيب شدند اما صبوري كردند ، تو هم صبوري كن!
٤-همه پيامبران كه با دست پُر ظاهر شدند ، معجزات واضحي داشتند كه همه قوم متوجه مي شدند از جنس معجزه است نه شعبده بازي و سِحر.
٥-زُبُر ، كتابي است كه فقط احكام در آن است و بعضي مي گويند: زُبُر به معناي منع كردن است ، زَبَرَت يعني زَجَرْتُ يعني هر حكمي كه در كتاب آسماني داده مي شود ما را از حكم ضدش منع مي كند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/٨/٤
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK