eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 فیلم جالب "مرگ بر آمریکا" گفتن آیت‌الله خامنه‌ای با مشتهای گره‌کرده ‌▫مجری مراسم: تا آقای رییس جمهور مشت‌ها رو گره نکنه، مزه نمی‌ده...‌ | کنگره شعر شاهد، ۶۵/۱۱/۱۴‌ |
🔰 سخن‌نگاشت | شرارت آمریکا از آبان ۴۳ تا آبان ۹۸ هیچ تغییری نکرده است 👈 آمریکای امروز ضعیف‌تر و وحشی‌تر شده است 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: آمریکا از آبان سال ۴۳ که رژیم دست‌‌نشانده‌ی آمریکا در ایران، امام عزیز ما را تبعید کرد، تا آبان سال ۹۸ که الان باشد، هیچ تغییری نکرده؛ آمریکا همان آمریکا است؛ همان گرگ‌صفتیِ آن روز، امروز هم در آمریکا هست؛ همان دیکتاتوری جهانی و بین‌المللی، امروز [هم] در آمریکا وجود دارد. آن روز هم آمریکا یک دیکتاتور بین‌المللی بود و در مناطق مختلف دنیا ژاندارم‌هایی داشت، ژاندارم و مزدور این منطقه‌اش محمّدرضای پهلوی بود، جاهای دیگر هم کسان دیگر بودند؛ امروز هم همان دیکتاتوری وجود دارد، البتّه با شیوه‌های جدیدتر، با ابزارهای تازه‌تر؛ همان گرگ‌صفتی، همان دیکتاتوری بین‌المللی، همان شرارت، همان حدناشناسی -هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند- آمریکا همان آمریکا است. بله، امروز آمریکا ضعیف‌تر شده؛ از سال ۴۳ آمریکا ضعیف‌تر شده، لکن در عین حال، هم وحشی‌تر شده هم وقیح‌تر شده؛ این آمریکا است. ۱۳۹۸/۸/۱۲ 🏷 ۱۳_آبان
🔸 تسخیر لانه جاسوسی؛ رهایی از تباهی امام خمینی(ره): 🔹امروز که سالروز لانه جاسوسی است، من به ملتمان تبریک عرض می‌کنم و این عملی که دوستان اسلام، مجاهدین اسلام انجام دادند، یک عمل بسیار خوب و بسیار موثری بود که این لانه از اینجا کنده شد. اگر این لانه جاسوسی در اینجا بود، شاید ایران را به تباهی می‌کشید. ۱۳ آبان ۱۳۶۱
٣ آداب باطنيه نماز آداب باطنيه فقط درنماز نيست بلكه بطوركلي توجه به عز ربوبيت وذل عبوديت در همه مراحل زندگي است ، توجه به اينكه درمقابل چه كسي ايستاده ايم و ما خود چه كسي هستيم كه در مقابل او مي ايستيم . ذل عبوديت يعني هيچ ابن هيچ وعز ربوبيت يعني وجود مطلق همه ي عالم آفرين و هيمنه و تصرف او بر تمام عوالم. حال اين هيچ مي خواهد در مقابل همه چيز سرتعظيم فرود آورد و آن عالم آفرين او را مورد تفقد قرار دهد . اين توجه وقتي صورت مي گيرد كه انسان از خودبيني وخودخواهي دور شده باشد . حجاب خودبيني از همه ي حجابها محكم تر وضخيم تر است و تا اين حجاب پاره نشود ذل عبوديت و عز ربوبيت براي ما معنا و مفهوم پيدا نمي كند ، بنابراين ابتدا بايد روي خوديت و منيت خود يك خط بطلان بكشيم تا ادراك اين عظمت الهي محقق شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٧٩/٧/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧١ ادامه بحث ذكر خداي سبحان در ادامه حديث قدسي به حضرت موسي مي فرمايند: اي موسي كساني تحت حمايت من هستند كه به يكديگر محبت مي ورزند و من هم محب آنها هستم . پس ذكر خدا با محبت كردن به يكديگر در يك رديف است امام خميني مي فرمايند: از اين حديث معلوم مي شود وقتي بنده خدا ذاكر خداست ، خدا هم ذاكر اوست يعني وقتي بنده ذاكر است، در واقع غفلت ندارد و وقتي خدا ذاكر بنده است يعني او را در بين بندگان فراموش نكرده است . سوال مي شود معني توجه خدا به بنده و عدم فراموشي چيست؟ جواب مي دهند : خداوند به كفار هم روزي مي دهد، بيمارانشان را شفا مي دهد پس اين لطفهاي عام به معناي توجه خدا به بنده نيست بلكه هرگاه بنده از هدايت خاص الهي بهره مند شود گوياي توجه خاص خدا به اوست. قران مي فرمايد: آيات و نشانه هاي ما بر تو وارد شد اما تو با ديدن آيات و نشانه ها به ما توجه نكردي. اگر ما به آيات الهي توجه نداشته باشيم و به مظاهر الهي توجه نكنيم، در عالم ديگر، بي توجهي بصورت نابينايي كامل جلوه گر مي شود. هر چقدر در دنيا به پيامهاي الهي (ذكر) توجه كنيم ، در عالم ديگر مورد توجه خاص خدا قرار مي گيريم پس بين توجه ما به خدا و توجه خدا به ما در عالم ديگر هم ملازمه است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧٢ ادامه بحث ذكر اگر انسان به صفات و افعال و ذات الهي توجه داشته باشد خداي سبحان هم تجليات اسمائيه و افعاليه و ذاتيه را بر او وارد خواهد كرد. توضيحا اينكه: الله نورالسموات والارض خدا نور آسمان و زمين است و نور و روشنايي دائما جلوه گري دارد پري رو تاب مستوري ندارد چو دربندي ز روزن سر بر آرد پس خداي سبحان با اسماء و صفاتش دائم در حال جلوه گري است و اگر ما آنرا ادراك نمي كنيم بدليل عدم توجه به اسماء و صفات و غفلت است ارادتي بنما تا عنايتي ببري توجه به صفات الهي مثل توجه به سميع و خبير و بصير و قدير.... بودن خداوند است در اين صورت متوجه جلوه گري سميع بودن....خدا خواهيد شد. گشايشي كه براي اولياء بدليل توجه به حضرت حق صورت مي گيرد در سه مرحله است: جلوه گري اسماء (فتح قريب) جلوه گري صفات(فتح مبين) جلوه گري ذات(فتح مطلق) كه مرحله سوم و فتح مطلق مخصوص پيامبر(ص) و آل پيامبر(ص) است . توجه به اسماء و صفات و ذات موجب برطرف شدن حجب است و افق ديد را تغيير مي دهد يعني خدا مي فرمايد : اگر يكديگر را بخاطر خدا دوست داشته باشيد ، نتيجه اش رفع موانع و حجب و حب من نسبت به شما خواهد بود و با جلوه هاي ديگر من هم مرتبط مي شويد. اين بحث اشاره به قانون وحدت در عين كثرت و كثرت در عين وحدت دارد يعني علاقه به همسر و فرزند مانع سلوك نيست و همسر و فرزند از جنبه عيال الله بودن مورد علاقه ما هستند ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧٣ عارفي مي گويد: خدا مي فرمايد:وقتي بين بنده ها محبت است ، من عاشق هر دوي آنها هستم يعني خدا محب عاشق و معشوق مي شود زيرا آنان ابتدا به خدا و فرمان او مبني بر عشق ورزي به يكديگر توجه كردند سپس عاشق هم شده اند عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست البته درجه محبوبيت مردم نزد خدا متفاوت است زيرا درجه حب بين بنده ها متفاوت است مثلا شدت حب پيامبر(ص) به امت خود بسيار بالاتر از محبت بين من و همسرم است بنابراين خداي سبحان هم بيشترين درجه حب را به پيامبر(ص) دارد . كسي كه محبوب مطلق مي شود ديگر محجوب نيست و به اندازه محبوبيت واصل است و پيامبر(ص) كه بيشترين محبوبيت را دارد ، واصل مطلق است . حال به سوال حضرت موسي از خدا بر مي گرديم كه گفت؟ چه كسي در حمايت تو است روزيكه فقط حمايت تو كارساز است؟ خدا فرمود: كسي كه ذاكر من باشد و همديگر را در راه من دوست داشته باشد موسي مي خواست بفهمد صاحبان وصال چه كساني هستند تا وظيفه اش را بطور كامل انجام دهد لذا خدا فرمود: دو گروه به وصال من مي رسند: ١-كساني كه به من توجه دائم دارند و ذاكر هستند ٢-آنهايي كه در راه من نسبت به يكديگر محبت دارند و نتيجه آنكه آنهايي كه در راه خدا به يكديگر محبت مي كنند در واقع ذاكر خدا هم هستند زيرا وجود هريك براي ديگري حجاب و مانع نيست . پس محب و محبوب يك ويژگي دارند و آن ذاكر بودن كه ثمره اش محبت به يكديگر است. وقتي خدا به ما توجه مي كند ، دوستانش را به ما مي شناساند و ما هم در راه رضايت الهي به دوستان خدا محبت خواهيم داشت لذا اين دوستان حجاب و مانع وصال به حق نمي شوند و كساني هستند كه خدا بواسطه وجودشان از مردم عذاب را بر مي دارد و به مردم مصونيت مي بخشد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٧٤ ادامه بحث ذكر به ميزانيكه توجه به حق بيشتر شود چشم دل بازتر مي گردد و لقاء الله صورت مي گيرد و قره العين اولياء هم همين امر است . ( تذكر تام از حضرت حق و توجه مطلق به آن ذات مطلق موجب گشوده شدن چشم باطني قلب مي شود كه به آن لقاء الله مي گويند.) ديدن عيوب و باطن مردم هنر نيست ، ديدن جمال حق هنر است يعني نتيجه بالا رفتن توجه حق و باز شدن چشم دل، ديدن عيوب مردم نيست بلكه ديدن جلوه گري جمال حق است . امام خميني مي فرمايند: منشأ همه خيرات توجه به حق است كه اين توجه براي دنيا و آخرت ما خوب و مايه آرامش دل است . الا بذكر الله تطمئن القلوب بعنوان مثال من و شما كه در كنار هم مجالست ديني داريم ، هيچكدام از يكديگر هراسي نداريم و همه با هم در اخوت ديني هستيم ، همين امر نمونه آرامش و طمأنينه است كه خداي سبحان بر قلوب ما وارد كرده است . اگر تمام عالم و كهكشانها و ستاره ها و.... تحت سلطه فردي مادي درآورند ، باز هم دنبال بقيه آن مي گردد و هيچ اندازه ايي او را آرام نمي كند . تنها چيزي كه آرامش بخش انسان است رسيدن به كمال مطلق كه نتيجه ذكر الهي و توجه قلبي است، مي باشد، مثل رسيدن قطره به دريا كه پس از وصال، محو و فاني مي شود و آرامش مي يابد. به دليل همين توجه است كه انسان كامل مخاطب خداي سبحان قرار مي گيرد كه يا ايتهاالنقس المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه نفس مطمئنه هيچ خواهشي از خدا ندارد غير از خود خدا، و اينگونه است كه آرام مي گيرد چون به كمال مطلق واصل شده است و توجه به عوالم غيب و شهادت ندارد و فريب و لغزش در او راه ندارد. پايان استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٨/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝♦حال و هوای مزار آیت الله سید علی قاضی طباطبایی ره♦ امروز ۶ربیع الاول ۱۴۴۱ سالگرد وفات ایشان است هديه به روح مطهر ايشان فاتحه ابي قرائت كنيم
«ویژه» ☝🔈|صوت سخنرانی 👤|حجت الاسلام و المسلمین قرائتی 🗓|13 آبان ماه 1397 🏷|موضوع: کجای قرآن مرگ بر آمریکا آمده؟!
☝باسلام واحترام خدمت بزرگواران گروه تصوير ارسالي رسيد مبالغ پرداختي به مضيف حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و مضيف حضرت اباالفضل العباس (س)به مناسبت اربعين سال ١٣٩٨ است . ان شاالله از دعاي خاص حضرت ولي عصر(عج ) برخوردار باشيد. باتشكر روابط عمومي موسسه
٤ الصلوة در جلسه گذشته عرض كرديم هرعبادتي علاوه بر ظاهر، باطني هم دارد و مصلي همانگونه كه به ظاهر مي پردازد بايد به باطن نيز توجه كند. دراين خصوص بايد به دو نكته توجه داشت : الف)عز ربوبيت ب)ذل عبوديت . انسان به ميزاني كه به اين دو ادب واقف شود و آنها را رعايت و در واقع هيچ بودن خود را ادراك كند ، عبادت او نيز داراي روح و معنا مي شود و بر عكس وقتي اين دو ادب رعايت نشود، عبادت غير مودبانه صورت مي گيرد. تازماني كه انسان جمال و كمال خود را منسوب به خود مي داند مبتلا به توهم و خيالات است زيرا فقط خدا داراي جمال و كمال مطلق است. بنابراين هرجمال وكمالي را در خود ملاحظه مي كنيم در واقع سايه و جلوه اي ازجمال و كمال الهي است و اگر لازم است بابت آن شكري بجا آوريم، در واقع شكرخداوند متعال است . لذا تا زماني كه كمال و جمال را از خود بدانيم، از حق محجوب مانده و نمي توانيم با مولي ارتباط صحيح برقرار كنيم و در نتيجه سلوك ما الي النفس خواهد بود و الي الله نيست ومن يخرج من بيته مهاجرا الي الله ورسوله ..... -شرط اول سلوك ، هجرت است و مهاجر كسي است كه از بيت نفس خود خارج شده و بسوي حضرت حق سلوك كند ، در اين حال او مهاجر الي الله خواهد بود . سالك دراين مسير تا آنجا پيش مي رود كه به مقام فنا برسد و ديگر از منيت او چيزي باقي نماند و يقينا براي كسي كه به مقام فنا رسيده پاداش سنگيني هم در نظر گرفته مي شود كه تنها خدا ميتواند از عهده پرداخت چنين پاداشي برآيد. ادامه دارد استادبروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٧٩/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
💠توجه به عظمت الهی، راه کسب سلامت روان «وَ اجْعَلْ سَلَامَةَ قُلُوبِنَا فِی ذِكْرِ عَظَمَتِكَ وَ فَرَاغَ‏ أَبْدَانِنَا فِی‏ شُكْرِ نِعْمَتِكَ…»؛«پروردگارا! سلامتی دل‌های ما را در یاد عظمتت و آسودگی بدن‌هایمان را در شکر نعمتت و شیرینی زبان ما را در وصف بزرگی خود قرار بده!» (دعای پنجم صحیفه سجادیه) 🔅قلب سالم با ادراک عظمت الهی به خضوع وخشوع می‌رسد؛ به همین دلیل از ادعا و ارتکاب معصیت پرهیز نموده، دنیای قلیل به چشم او نیامده و قدرت‌های ظاهری موجب نگرانی و ترس او نمی‌شود. بنابراین یکی از راه‌های رسیدن به سلامت روان توجه به عظمت الهی است. 🔅اولین اثر توجه به عظمت الهی، شاکر شدن فرد است. شکر، مولود مشاهده عظمت خداست. بر همین اساس، در روز عاشورا، با وجود آن که اتفاقات بسیار دلخراش و ناگوار به وقوع پیوست؛ لکن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در توصیف این واقعه فرمودند:«مَا رَأَیتُ‏ إِلَّا جَمِیلا» 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/32bzN5x
امام حسن عسکری فرمودند: ما ترک الحق عزیز الا ذل هیچ عزیزی حقی را ترک نکرد مگر اینکه ذلیل شد یا امام حسن عسکری ! اصل حق در زمان ما آقا زاده بزرگوار شماست همه ما روزی عزیز بودیم که خدا فرمود لقد کرمنا بنی آدم وحملناهم فی البر والبحر ما بنی آدم را در آغوش مهر خودمان حمل کردیم وآنهارا از عزت خاصی بهره مند نمودیم . مولای ما ! خیلی وقتها یاد فرزند شما را از ذهن پاک کرده ایم حق تر از امام زمان کیست؟ اما اگر شما وساطت کنید توفیق بازگشت به حق برای یکایک ما میسر میشود وما از این ذلت رهایی می یابیم. استاد بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
روایتی از امام حسن عسکری عليه السلام نقل شده است که سلسله سند را به امام صادق عله السلام می رسانند : اگررزق و روزی کسی کم شده است و یا زندگی بر او سخت شده است و یا حاجت مهمی از امر دنیوی و یا اخروی دارد روی یک کاغذ سپید این دعا را بنویسد و در هنگام طلوع آفتاب در آب جاری بیاندازد ، حتما برای او گشایش حاصل میشود :👇👇 بسم اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ الْمَلِكِ الْحَقِّ الْمُبِينِ مِنَ الْعَبْدِ الذَّلِيلِ إِلَى الْمَوْلَى الْجَلِيلِ سَلَامٌ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَى وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْقَائِمِ سَيِّدِنَا وَ مَوْلَانَا صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ رَبِّ مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَ الْخَوْفُ فَاكْشِفْ ضُرِّي وَ آمِنْ خَوْفِي بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَسْأَلُكَ بِكُلِّ نَبِيٍّ وَ وَصِيٍّ وَ صِدِّيقٍ وَ شَهِيدٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ اشْفَعُوا لِي يَا سَادَتِي بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ فَإِنَّ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ لَشَأْناً مِنَ الشَّأْنِ فَقَدْ مَسَّنِيَ الضُّرُّ يَا سَادَاتِي وَ اللَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فَافْعَلْ بِي يَا رَبِّ كَذَا وَ كَذَا.حاجت را بنويسيد استاد بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
عليه السلام فردي مي گويد: پسرم بيمار بود براي امام حسن عسكري (ع) نامه نوشتم وخواستم فرزندم را دعا كنند حضرت در پاسخ فرمودند: رحم الله ابنك ان كان مومنا خدا پسرت را رحمت كند اگر مومن باشد. فرد گفت : فهميدم كه فرزندم مي ميرد اما متوجه شدم كه پسرم در عقايدش هم ترديد دارد و در امامت امام حسن عسكري شك دارد. بحارالانوار ج٥٠ ص٢٧٤ توضيح : ١-وقتي در ارتباط با امام هر زماني باشيم ، موقعيت ديني فرزندانمان و طرز تفكر آنان براي ما روشن مي شود. ٢-امام مشروط دعا مي كنند يعني اگر پسر تو ولايت ما را قبول ندارد، خودش از رحمت ما دور شده است بنابراين رحمت به زور بركسي وارد نميشود. ٣-گاهي بيماري جسمي فرزندان به چشم ما مي ايد اما متوجه بيماري روحي و قلبي آنان نيستيم تا از امام زمانمان درخواست كمك كنيم ٤-بايد متوجه الويتها باشيم ونحوه دعا كردن را از امام حسن عسكري عليه السلام آموزش بگيريم. استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✅امام حسن عسکری (ع) و ایجاد شبکه جهانی رهبر انقلاب: امام حسن عسکری (ع) در همان شهر سامرا ، که در واقع مثل یک پادگان بود توانسته بود با یک شبکه عظیم تبلیغاتی و تعلیماتی این همه ارتباطات را با سراسر دنیای اسلام تنظیم کنند . فقط این نبود که مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند ؛ در موضع امام با همان معنای اسلامیِ خودش قرار می گرفتند و با مردم حرف میزدند. ✨شهادت‌ امام‌ حسن‌ عسکری(ع)تسلیت✨ ۸۶/۴/۲۰
⚫ زيارة الامام الحسن العسكري (عليه السلام) اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ يا اَبا مُحَمَّد الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِيَ الْمُهْتَدِيَ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ اللهِ وَابْنَ اَوْلِيآئِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَابْنَ حُجَجِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صَفِيَّ اللهِ وَابْنَ اَصْفِيآئِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليفَةَ اللهِ وَابْنَ خُلَفائِهِ وَاَبا خَليفَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ خاتَمِ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الاَئِّمَةِ الْهادينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ الاَوْصِياءِ الرّاشِدينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عِصْمَةَ الْمُتَّقينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْفائِزينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رُكْنَ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا فَرَجَ الْمَلْهُوفينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ الاَنْبِياءِ الْمُنْتَجَبينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ عِلْمِ وَصِيِّ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الدّاعي بِحُكْمِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا النّاطِقُ بِكِتابِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ الْحُجَجِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا هادِيَ الاُْمَمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ النِّعَمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْبَةَ الْعِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ الْحِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبَا الاِمامِ الْمُنْتَظَرِ، الظّاهِرَةِ لِلْعاقِلِ حُجَّتُهُ، وَالثّابِتَةِ فِي الْيَقينِ مَعْرِفَتُهُ، الُْمحْتَجَبِ عَنْ اَعْيُنِ الظّالِمينَ، وَالْمُغَيِّبِ عَنْ دَوْلَةِ الْفاسِقينَ، وَالْمُعيدِ رَبُّنا بِهِ الاِسْلامَ جَديداً بَعْدَ الاْنْطِماسِ، وَالْقُرْآنَ غَضّاً بَعْدَ الاْنْدِراسِ، اَشْهَدُ يامَوْلايَ اَنَّكَ اَقَمْتَ الصّلاةَ، وَآتَيْتَ الزَّكاةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَدَعَوْتَ اِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَعَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً حَتّى اَتاكَ الْيَقينُ، اَسْأَلُ اللهَ بِالشَّأنِ الَّذي لَكُمْ عِنْدَهُ اَنْ يَتَقَبَّلَ زِيارَتي لَكُمْ، وَيَشْكُرَ سَعْيي اِلَيْكُمْ، وَيَسْتَجيبَ دُعائي بِكُمْ، وَيَجْعَلَني مِنْ اَنْصارِ الْحَقِّ وَاَتْباعِهِ وَاَشْياعِهِ وَمَواليهِ وَمُحِبّيهِ، وَالسَّلامُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ.
🌑🌑🌑🌑🌑🌑 (ع) 🍀 اَللّهُمّ صَلِّ عَلی الحَسَنِ بنِ علیِّ بنِ مُحَمَّد، اَلبَرِّ التَّقِیِّ الصّادِقِ الوَفِیِّ النُّورِ المُضیء،خازِنِ عِلمِک وَ المُذَکِّرِ بِتَوحیدِک وَ وَلیِّ اَمرِک وَ خَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ الهُداةِ الرّاشِدینَ وَ الحُجَّةِ عَلی اَهلِ الدُّنیا فَصَلِّ عَلَیهِ یا رَبِّ اَفضَل ما صَلَّیتَ عَلی آَحَدٍ مِن اَصفیائِک وَ حُجَجِکَ وَ اَولادِ رُسُلِکَ یا اِلهَ العالَمین.🍃 ✨ اشهادت، بر فرزند غریب و شیعیان حضرتش تسلیت باد.🥀▪
واحد | سلام ای پناه دل شیعه ها... بامداحی:حـــــاج‌مــــهــدی‌رســولـی پست‌ویژه
❇ معین امر آخرت ◾امام حسن عسکری علیه‌السلام معین و یاور ما در امر آخرت است و این مطلب در فرازی از دعای توسل دیگر در مفاتیح الجنان آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ إِلَّا أَعَنْتَنِی بِهِ عَلَى أَمْرِ آخِرَتِی بِطَاعَتِکَ وَ رِضْوَانِکَ» ◾گویا وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام است که انسان را در وادی انجام طاعت و جلب رضایت خدای سبحان، کمک کرده و او را همراهی می‌کند و تنها نمی‌گذارد. ❇‌ شادمانی در عالم دیگر ◾توسل به وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری نه تنها موجب انجام طاعت و جلب رضایت خدای سبحان است بلکه باعث شادمانی و سرور در انتقال از دنیا به سوی آخرت می‌گردد. ◾در دعای توسل دیگر در مفاتیح الجنان به این مطلب اشاره می‌کند: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ إِلَّا أَعَنْتَنِی بِهِ عَلَى أَمْرِ آخِرَتِی بِطَاعَتِکَ وَ رِضْوَانِکَ وَ سَرَرْتَنِی فِی مُنْقَلَبِی وَ مَثْوَایَ» ◾توسل به وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری موجب شادی ما در انتقال از این عالم به عالم قبر و قیامت می‌گردد (سَرَرْتَنِی فِی مُنْقَلَبِی وَ مَثْوَایَ). 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2JSTp8x
💠 معروف؛ تطهیر دل از کینه‌ها «وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا» یکی از معروف‌های مهم آن است که در سینه‌ها کینه باقی نماند، زیرا قلب حرم الله است، اگر گوشه‌ای از حرم الله نجس شود باید فوراً ازاله نجاست صورت گیرد و مسجد پاک شود؛ دل در حکم مسجد است چنانچه به نجاست کینه و عداوت دیگران آلوده شود باید فوراً تطهیر گردد. ⭐ از ثمرات کینه؛ مانع حرکت کمالی ✨ این معروف از اموری است که بسیاری از مردم می‌خواهند به آن پای‌بند باشند تا کینه هیچ‌کس در دلشان باقی نماند زیرا باور دارند کینه دیگران در دل آنها به ضرر خود آنها بوده و مانع از حرکت کمالی‌شان می‌گردد. ✨ مفسری می‌گوید: خدایا هر امری که مانع رشد و توانایی من در امر بندگی است از سر راهم بردار، کینه دیگران، حسادت و عداوت نسبت به مردم هر یک موانع رشد هستند این موانع را از میان بردار! ⭐ از ثمرات کینه؛ خود برتر بینی ✨ انسان وقتی کینه دیگران را در دل دارد گویا در تفکر خویش به یک اعتقاد دست یافته که همه به غیر از او اشتباه می‌کنند، خود را مُحِق و دیگران را خطا کار می‌داند که ثمره چنین دیدگاهی بیماری خود برتربینی است و مؤمنین چون بر مبنای قوانین الهی خودبرتربین نیستند از خطاهای دیگران چشم می‌پوشند و کینه و عدواتی از آنان در دل ندارند. ⭐ از ثمرات کینه؛ زنجیری شدن ✨ یکی از مفسرین می‌گوید: خدایا دل ما را با دلتنگ شدن از دیگران و کینه به دل داشتن از آنان زنجیر مکن زیرا دل زنجیری جد و جهد لازم را ندارد و توانایی اقدام لازم را برای رهایی خویش ندارد. راه حل مقابله با کینه ✨ اهل دل می‌گویند: به جای آنکه کینه دیگران را در دل بگیرید تا آسیب آن را خود متحمل شوید آنان را دعا کنید و در امور خیری که انجام می‌دهید آنها را شریک نمایید. ✨ انسان هر چه از دنیا فاصله بگیرد مشکلات در نگاه او کوچکتر می‌شود، ظرف‌های کوچک گنجایش کمی دارند از این رو آب قلیل با کمترین نجاستی نجس می‌شود اما آب دریا با هیچ نجاستی نجس نمی‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2NK9TAU
٥ امام خميني در ادامه مي فرمايند : هجرت صوري آنست كه جسم را به راه انداخته و آن را كنار خانه كعبه مي بريم اما هجرت معنوي يعني از خانه نفس خارج شده و بسوي حضرت حق كه لامكان و لازمان است سيركنيم، لذا تا زماني كه هنوز در بيت نفس ساكن هستيم وكمترين خودخواهي و خودپسندي را در وجود خود مشاهده مي كنيم، هنوز مهاجر الي الله نشده ايم . -ما زماني نماز را شكسته مي خوانيم كه صداي اذان شنيده نشود و ديوار شهر ديده نشود ، لذا تا زماني كه اذان خودخواهي و ديوار خودپرستي در وجود ما به چشم مي آيد، پر واضح است كه هنوز مسافر الي الله نشده ايم و عروج و وصالي صورت نگرفته است. -" عبوديت" گوهرگرانبهايي است كه هر چه بيشتر در باطن آن غور مي كنيم، ربوبيت رب العالمين را بيشتر درك مي نماييم. بنده هر اندازه كه به حقيقت بندگي نزديك شود ، به همان اندازه به اذن خدا (رب) در امور متصرف مي شود. ( رب يعني متصرف در امور) . هر چقدر بنده در مسير بندگي قدم برداشته و خود را نبيند، خدا را خواهد ديد و به ميزان ارتقاي درجه بندگي و ثابت قدمي، ربوبيت خداي سبحان كه مخفي و پنهان بود، براي او نمايان شده و به ظهور مي رسد. پس هركس بيشتر داغ بندگي را بر پيشاني خود بزند، زودتر به مرحله عز ربوبيت نايل مي شود و هرچه در مسير بندگي بيشتر قدم بردارد ، خداي سبحان هم بيشتر كليد امورات عالم را در اختيار او قرار مي دهد . به همين دليل علي عليه السلام كه بنده تام خداي سبحان است، كليددار عالم غيب و شهود است . حال اگر ما تحت حمايت رب نيستيم بدليل آ نست كه تحت حمايت نفس قرار گرفته و بر پيشاني داغ بندگي نزده ايم. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوة ٧٩/٧/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٩ شرحي عارفانه بر زيارت آل يس ادامه السلام عليك حين تهلل و.... مولایم! تکبیرهایت نشان از تجلیات ذات و صفات و افعال خدای سبحان است ، تجلیاتی که تو را از وصال به معشوق باز نمی دارد . مولایم! تکبیرهایت به من آموزش می دهد که در نعمات خدای سبحان متوقف نشوم زیرا منعم بزرگتر از آنست که توجه بنده فقط به نعمات او جلب شود. مولایم! اگر نمازم را اول وقت و همزمان با تو قرایت کنم از امنیت حاصل شده از الله اکبر گفتنت بی نصیب نمی مانم. مولایم ! تو در شروع و پایان هر طوافت الله اکبر میگویی و اکنون با این سلام به من رخصت می دهی تا برگرد شمع وجودت طواف کنم. مولایم! نه تنها زمینیان به تهلیل و تکبیرت چشم دوخته اند بلکه عرشیان ، این اذکار را برزبان جاری می کنند تا هم نوای تو شوند. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب آل يس كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
‼مجالس خلاف وحدت 🔷س 3511: اگر شخصی خلاف وحدت شیعه و تسنن صحبت کند نسبت به حضور در آن مجلس چه تکلیفی داریم؟ ✅ج: هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد شرعاً حرام اکید است و شرکت در آن مجلس اگر تأیید و ترویج آن باشد جایز نیست. 📕منبع: khamenei.ir
🏴معنای تبری و لعن 🔷س 3513: تبری به چه معناست؟ و نسبت بین تبرّی و لعن چیست؟ ✅ج: از حیث اعتقادی تولّی یعنی ما به ولایت اولیای الهی، پیامبران خدا و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام معتقد باشیم و همچنین علاقه نسبت به آنها و پیروانشان داشته باشیم. تولّی یک جنبه‌ی عملی نیز دارد که اطاعت از این اولیای الهی است. ✅ تبرّی نقطه‌ی مقابل تولّی است؛ یعنی دشمنی نسبت به دشمنان خدا و دشمنان اولیای خدا. ✅ لزوماً این‌گونه نیست که کسی که می‌خواهد تبرّی بجوید با لعن و ناسزا و بدگویی همراه باشد. بسیاری از مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و حتی در عصر حاضر -نمونه‌اش حضرت امام رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای- اینها واقعاً اهل تولّی و تبرّی هستند، ولی اهل سب و لعن نیستند. ✅ بنابراین انسان می‌تواند تبرّی داشته باشد، اما توهین و فحاشی و لعن به مقدسات دیگران نکند. حضرت آقا توهین به مقدسات دیگر را جایز ندانسته، بلکه حرام می‌دانند. ✍به نقل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح زاده 📕منبع: کانال رسمی امام خامنه‌ای
‏فصل الخطاب حضرت آقا در مورد انحراف ‎ _ سال ۷۲
نظر مراجع تقلید درباره توهین به مقدسات اهل سنت