eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍رهبرانقلاب: قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می شوید، فشار داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود، این، آن امید بزرگ است. ٧٠/١١/٣٠
🔷 خوش‌رویی 🔅 یکی از اموری که در شایستگی اجتماعی ما بسیار نقش‌آفرین بوده و میزان توانمندی و جذابیت فرد را افزایش می‌دهد؛ خوش‌رویی و شادابی چهره است. 🔅 امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند:«وَ الْبَشَاشَةُ حِبَالَةُ الْمَوَدَّةِ»؛«خوشرويى دام دوستی است»(نهج البلاغه مرحوم فیض‌الاسلام، حکمت5) 🔅لازم به یادآوری است که این مسئله در برخورد با نامحرم قابل اجرا نیست چرا که در ارتباط با نامحرم، بایستی جذابیت طرفین حداقل میزان ممکن باشد؛ ضمن آن که خنده و شوخی با نامحرم اشکال شرعی دارد 🔅فرد خوش‌رو، با چهره باز انرژی مثبت را به اطرافیان خود انتقال می‌دهد و به همین دلیل ارتباط با او لذت بخش خواهد بود. 🔅فرد عبوس، شاکی و منفی‌نگر مملو از انرژی منفی بوده و در ارتباطات خود این انرژی را به اشتراک می‌گذارد به همین دلیل افراد از مصاحبت با او گریزان هستند. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2JGKVBm
🔶 رعایت آداب، شایستگی اجتماعی را به دنبال دارد 💠 امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند : «وَ الْآدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ»؛«آداب زیورهاى همیشه تازه هستند» (نهج البلاغه مرحوم فیض الاسلام، حکمت 4) 💠به کارگیری ظرافت‌ها و دقت‌نظرها فرد را آراسته کرده و موجب افزایش عزت اجتماعی او می‌شود. ظرافت‌ها و دقت‌نظرهای رفتاری و گفتاری در آموزه‌های دینی به عنوان «ادب» مطرح می‌شود. 💠 تقید به انجام هر چه بهتر و بیشتر آداب، شخصیت انسان را آراسته می‌کند. 💠در کلام امیرالمؤمنین ادب به عنوان «زینت نو» مطرح شده است. همان‌طور که استفاده از زینت و زیورآلات موجب جذبه و توجه اطرافیان می‌شود به کارگیری آداب نیز موجب شایستگی اجتماعی خواهد شد. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2xVtLJN
٣٨ جلوه هاي ويژه "ادامه شرح اسم يا ذي الفضل والامتنان" در مورد فضل توضيح داده شد فضل به معناي زياده و امتنان از ريشه منَّ به معناي قَطَعَ است . جزاي غير ممنون به معناي حزاي غير مقطوع است . يعني خداي سبحان آنقدر به بندگان مي دهد كه آنها را از ماسوي الله قطع مي كند و به خودش وابسته مي نمايد. بطور مثال بنده ٦٠ سال عبادت و اطاعت و خدمت دارد اما خداي سبحان بي نهايت اجر و پاداش مي دهد دارايي او بي نهايت است و مي خواهد خرج و جلوه گري كند. خالق سرمايه دارد و خرج مي كند، مخلوق هم ندارد و دست خالي خود را نشان مي دهد و البته خداي سبحان هم همين را از ما مي خواهد كه دست گدايي را فقط به سوي او دراز كنيم . بانك مي آيد كه اي طالب بيا/ جود محتاج گدايان چون گدا/ جود محتاج است و خواهد طالبي/ همچنانكه توبه خواهد تائبي/ خداوند هر روز با فضل و امتنانش امر جديدي در اختيار ما مي گذارد كل يوم هو في شأن مَنَّ از دو منظر قابل بررسي است : ١-خدا ما را به اندازه ايي تأمين مي كند كه چشم و دل سير مي شويم و هيچ كس نمي تواند ما را بخرد.( منَّ به معناي قطع كردن) ٢-گاهي خداي سبحان بر بندگان منت مي گذارد قران مي فرمايد : بابت نعمت هدايت شما و معرفي جلوه هايش كه انسان كامل است بر شما منت مي گذارد( منَّ به معناي منت گذاشتن) فاضل بودن خداي سبحان در مقام جزا نيست. او به عطاي نعمت، ابتدا كرد قبل از اينكه ما درخواستي و يا وجودي داشته باشيم . ما نبوديم و تقاضامان نبود خداي سبحان بالاصاله ذي الفضل والامتنان است اما در جلوه گري ، حضرات معصومين هم مظهر اين نام هستند. چنانچه در منظر اين بزرگواران هم عمل و جزا سنخيت ندارد و هر زيارت مختصر ما برابر صد سال اجر و پاداش است. سبحانك يا لا اله الا انت..... خدايا تو منزهي از اينكه زياده ندهي و فقط تو در عالم فاضل حقيقي هستي و ما را از ديگران قطع مي كني! غوث عالم حضرت وليعصر را صدا مي كنيم معرفتي نصيب ما بفرمايد تا در آتش جهالت نسبت به اين اسم نسوزيم و با فضل و امتنانش قابليت و ظرفيت ما افزون شود و از اين جهالت رهايي يابيم. استاد بروجردي كلاس شرح اسماء الهي ٩٨/٤/٢٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
فیلم از طرف طباطبایی
🚩🎥 رهبر انقلاب: گفتم دوران بزن و در رو تمام شده است ...
فیلم از طرف طباطبایی
🔸 امام خامنه‌ای: انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است. ۹۵/۹/۲۷
فیلم از طرف طباطبایی
🎥 با نوای: ☝ شریان‌ های حیاتی جهان در کف ماست تنگه هرمز و دریای عمان در کف ماست
١٣ ""ادامه بحث ورود به مسجدالحرام"" صاحب خانه كريم ذره ايي غربت و دل مشغولي را بر مهمان نمي پسندد با نسيمي از ملكوت چنان وجود او را شستشو مي دهد و ايمني مي بخشد كه گويا سالها با اين خانه آشنا است . نوايي در گوشش زمزمه ميكند: كعبه بيت العتيق بندگي و خانه قديمي توست مآواي اصلي تو كنار من خداست .به حقيقت خويش خوش آمدي ! در ورود به مسجدالحرام جلوه كرامت ،رحمت ، رافت حق بدون هيچ درنگي نمايان ميشود . شايد جلوه گري هاي بدون مقدمه ،دليل آنست كه صاحب خانه پيش از مهمان ، مشتاق آمدن او بوده ، قران ميفرمايد : وازلفت الجنه بهشت به پرهيزكاران نزديك مي شود . مسجدالحرام جلوه همان بهشتي است كه خداوند آنرا براي مومنين آماده كرده است و چون كسي وارد اين بهشت شود نوايي ازغيب، گوش جانش را نوازش مي دهد كه ديدار من به مقدمه و موخره نياز ندارد ، تو آزاد از هر تعلقي به اين جا دعوت شده ايي تا در اين فرا خوان خود گمشده ات را بيابي . يافتن همين من گمشده است كه وافد (وارد) را در ورود، به سجده شكر وا مي دارد و پيشاني بر سنگهاي خنك مسجدالحرام ميسايد . مولايم ! فقر، مرا به در خانه ات كشانده ، صدايت ميزنم و در خانه ات را ميكوبم تا دري گشوده شود و از سر لطف به اين فقير نگاهي كني و از بنده لئيمي چون من اعراض نكني كه مهمان توام ! روي خوبت آيتي از لطف بر ما كشف كرد/ زان زمان جز لطف و خوبي نيست در تفسير ما / العتيق استاد بروجردي ادامه دارد كتاب جرعه ايي از بيكرانه هاي حج كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔶 📖 جهت مطالعه متن کامل غزل کلاس «حافظ شناسی» روز دوشنبه 31 تیر 98 ⬅می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/30JDuPA