eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣📣 ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠 سه‌شنبه ۱۸مهر/ ‎⏱ ساعت ۱۳_ ۱۴/۱۵ بازپخش جلسه اول شرح مثنوی معنوی ------------------ ‎💠 چهارشنبه ١٩مهر ‎⏱ ساعت ٨_ ١٠ بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ ساعت ١٣_ ١٥ بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
اگر يك شبعه انگليسي به ما گفت فلسطينيها سني اند و نبايد آنها را حمايت كنيم چه پاسخي بدهيم؟☝️☝️☝️
۱۳۷ 🔆 *«وَ وَصِيَّتُكُمُ التَّقْوَى»* 🔆 *«سفارش (شما معصومین) به تقواست.»* 🔷🔹 اینکه معصومین توصیه به تقوا دارند دو وجه دارد: ۱. 🔹توصیۀ هر معصومی برای زمان مرگ، تقواست. ۲. 🔹 هرکس که به معصوم مراجعه می‌کند او را به تقوا سفارش می‌کنند. ✅ *حداقل تقوا ترک معصیت و انجام طاعت است.* اگر کمی از حد ترک معصیت و انجام طاعت بالاتر برویم در‌می‌یابیم ترک معصیت به واسطۀ خود ما صورت نمی‌پذیرد و خود ما قدرت انجام طاعت نداریم، هر دو از آن خداست. 🔆 * «وَ ما تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّه»* 🔆 «و توفيق من جز به خدا نيست» 📗سوره هود ايه ٨٨ ✅ تقوا به‌معنای «پرهیز» است؛ باید پرهیز کرد از این که واجبات را آن‌چنان که مولا خواسته است، انجام ندهیم. حضور قلب نداشتن در نماز، خالص نبودن اعمال خیر و ... ناشی از بی‌تقوایی است. ◀️ *هرآنچه خوبی است از آن خدای سبحان است و همۀ نواقص منسوب به ماست.* 🔰 *در این فرازها از حضرات معصومین درخواست می‌کنیم تا برای متقی شدن ما دعا کنند. متقین را دوست داریم؛ اما می‌دانیم هنوز باید راه طولانی را طی کنیم تا عنوان متقی بر ما بار شود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🗨 خدای متعال دربارۀ سرزمين فلسطين فرموده «وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْن»بنی‌اسرائيل دو مرتبه در روى زمين برتری‌جويى و فساد خواهند كرد؛ ولى نهایتاً خداوند انتقام خون پاكان را از آن‌ها خواهد گرفت.
🎥 رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی در قضایای اخیر یک شکست غیر قابل ترمیم خورده است
🎥 رهبر انقلاب اسلامی: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند
🎥فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح: وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت باید منتظر طوفان بود. خودتان این بلا را بر سر خودتان آوردید 🔹 اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.
رهبر انقلاب: دشمن خبیث صهیونیستی حالا که سیلی را خورده سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته است! 🔹دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته. دیگران هم کمکش می‌کنند. رسانه‌های دنیای استکبار کمکش میکنند، این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. 🔹چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصرۀ غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیستها. او مظلوم است؟ هرچه این رژیم غاصب هست، مظلوم نیست. ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست. ظالم است. هیچ کس نمیتواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد.
🔴هشدار رهبر انقلاب به سران رژیم صهیونیستی: بدانند واکنش حمله به غزه و ظلم‌ها سیلیِ سنگین‌تری بر رخسار زشت آنهاست 🔹این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلم مضاعف خودش ادامه بدهد. حمله به غزه، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیرنظامیان، قتل‌عام و کشتار دستجمعی مردم غزه. این مظلوم‌نمایی دستاویزی است برای اینکه باز بتواند این جنایت را چند برابر کند. با مظلوم‌نمایی میخواهد این جنایات خودش را توجیه کند. این هم یک محاسبه‌ی غلط است. بدانند سران و تصمیم‌گیران رژیم غاصب و حمایت‌کنندگانشان که همین کار بلای بزرگتری بر سر آنها خواهد آورد. بدانند واکنش این ظلمها سیلی سنگین‌تری بر رخسار زشت آنهاست. 🔹عزم جوانان شجاع فلسطینی، عزم از جان‌گذشتگان فلسطینی با این جنایتها استوارتر میشود. گذشت آن روزی که کسانی می‌آمدند بلکه بتوانند با زبان، با نشست و برخاست با ظالم برای خودشان در فلسطین یک موقعیتی ایجاد کنند. آن زمان دیگر گذشت. 🔹امروز فلسطینی‌ها بیدارند، جوانها بیدارند، طراحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند. این محاسبه‌ی دشمن هم بنابراین غلط است که خیال میکند مظلوم‌نمایی بکند تا بتواند حمله‌ی جنایتکارانه‌ی خودش را ادامه بدهد. 💠
۱۷۹ *ادامۀ شرح آیۀ ۷۴* 🔹۵. انسان بت‌پرست نمی‌تواند بت‌پرستی اطرافیانش را ببیند تا وقتی فرد خودش مثل بقیه است نمی‌تواند عیب بقیه را بگیرد وقتی نسبت به بقیه در مرحله بالاتری قرار گرفت می‌تواند عیب آن‌ها را ببیند. 🔹۶. آیا این اصنام و بت‌ها در زندگی ما پرستش بت چوبی و سنگی است و آیا این داستان فقط مربوط به آزر است؟ خیر، غیرممکن است. ما معتقدیم در عین این که تمام قصص قرآنی در یک ظرف زمانی خاصی واقع شده؛ اما منوط به یک زمان خاص نیست. یعنی هر موحدی به ما توجه کند بت‌پرستی ما را تشخیص می‌دهد. *نوع بت ما با نوع بت آزر فرق می‌کند. آزر بت چوبی و سنگی می‌پرستیده ممکن است ما پول‌ و مقام‌ و جمال‌ را بپرستیم؛ حتی شاید علم‌پرست باشیم.* به‌طور مثال همه همّ ما در زندگی این باشد که یاد بگیریم اما می‌خواهیم به کجا برسیم؟ قرار است این یادگیری از ما چه بسازد؟… 🔹۷. هر بت‌پرستی یک دارودسته و ایل و تباری دارد، همان‌طور که نور یک فضای خاصی را روشن می‌کند، سمّ هم یک فضای خاصی را مسموم می‌کند. یک وقت یک قطره سمّ ظرف وسیع و بزرگی را مسموم می‌کند بت‌پرستی مسری است. اگر همه هدف ما مقام و پول باشد هم خود را مسموم کرده‌ایم و هم سم را به اطرافیان سرایت داده‌ایم زیرا نمی‌گوید: «إِنِّي أَرَاكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»، «إِنِّي أَرَاكَ وَقَوْمَكَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ» *هرکسی بت‌پرست شود یک فضایی را مسموم می‌کند.* بستگی دارد این آدم در چه رده‌ای قرار دارد، یکی سه نفر را بت‌پرست کند، یکی سه هزار نفر را بت‌پرست کند. کافی است ما کمی مادّی شویم. این طرز تفکر را نزد خود نگه نمی‌داریم بلکه در هر مجلسی قرار گیریم از مادیات تعریف می‌کنیم و آرام آرام روی مغز و فکر افراد تأثیر می‌گذاریم. 🔹۸. *هر انسان بت‌پرستی حتماً گم شده،* «فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ» من و شما دائم از خدا می‌خواهیم: «اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ» خدایا صراط مستقیم، حرکت توحیدی را به ما نشان بده، تا گم نشویم. وقتی در عالم معنا گم می‌شویم خدا برای ما خرج می‌کند تا پیدا شویم امام زمان برای ما مایه می‌گذارد تا به دامنش بازگردیم حال وقتی در گم شدن خود غوطه‌وریم و به ضلالت ادامه می‌دهیم پیامبر سر به زیر می‌شود، پیامبر خجالت می‌کشد که این جزو امّت من است و گم شده، جزو امّت من است و برنمی‌گردد. اگر کسی مشرک شد، در عالم گم شده است. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس تفسیر قرآن ۸۳/۷/۴ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
۲۰۵ 🔆 *«وَ دَعوَةَ مَن ناجاکَ مُستَجابَة»* 🔆 *«خدایا! دعای هر کسی که با تو نجوا دارد، اجابت شده است.»* 🍃🔹 *نجوا به راز و نیاز در خلوت گویند.* 🍃🔹 داعی در خلوت می‌یابد که اصل نیاز او فقط خودِ خداست و مابقی نیازها فرع بر این نیاز است. ⏪️ اگر انسان از خدا، خود خدا را درخواست کرد مصداق این آیه قرار می‌گیرد: 🔆 «اُدعُونی اَستَجِب لَکُم» 🔆 «بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را» 📗 سوره غافر، آیه ۶۰ ◀️ *هرگاه انسان از همه قطع امید کند، به این نتیجه می‌رسد که تنها نیاز به یک کامل دارد و هیچ کس در زندگی او جایگاهی ندارد.* 🔶🔸 در این فراز نکاتی حائز اهمیت است: ۱.🔸 دعای مستجاب در انقطاع ازخلق حاصل می‌شود؛ ۲.🔸 دعای مستجاب به خلوت نیازمند است؛ ۳.🔸 دعای مستجاب نیار به حضوردارد؛ («كاف» خطاب در «ناجاک» اشاره به خلوتی دارد که داعی خود را در حضور خداوند می‌بیند؛ ) ۴.🔸 دعایی که از خدا، خدا طلب شود مستجاب است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
https://survey.porsline.ir/s/JuLyb2q لينك پرس لاين كلاس مثنوي👆
🍃🍀کاربرگرامی باسلام واحترام‌ ✴️ مؤسسه به جهت همراهی با شما بزرگواران برای هر درس پرسشنامهٔ جداگانه‌ای در كانال امام رووف (استاد بروجردی) ارسال می‌كند،این طرح آزمایشی است . ♦️خواهشمند است تنها کسانی وارد لینک ها شوند. که ثبت نام آن کلاس را دارند. ⬅️براي ورود كافی است بر روی لینک پرسشنامه انگشت بزنيد و وارد شويد و به سؤالات به دلخواه پاسخ دهيد و در انتها گزينهٔ ارسال را بزنيد. باتشكر 🔸واحد پشتيبانی فضای مجازی ‏🌐 emamraoof.com
📌متن شبهه👇 بر اساس کتاب تورات، یهودیان مالک اصلی سرزمین فلسطین هستند و چون خانه‌های فلسطینیان را خریده‌اند ساکنان فلسطین حق اعتراض به حکومت اسرائیل را ندارند. 📌پاسخ👇 *✅ بر اساس اسناد موجود تنها 6 تا 8 درصد از مناطق اشغالی توسط یهودیان خریداری شده است:* 🔸B2n.ir/x85901 🔹بر فرض که گروهی املاک یک سرزمین را خریداری کنند، این امر به تنهایی مجوز تشکیل یک حکومت مستقل نمی‌شود. آنها فقط مالک زمین‌های خود هستند، *به چه حقی حکومت تشکیل داده و فلسطینیان را آواره کردند* و ده‌ها برابر بیشتر از ملکی که خریده‌اند را اشغال کرده‌اند؟!!! ✅ ادعای مالکیت سرزمین فلسطین را حتی شماری از یهودیان قبول ندارند و حاضر نشدند به این سرزمین مهاجرت کنند. ایشان گروه ها و انجمن های ضد صهیونیستی ایجاد کرده و به مقابله با تفکر صهیونیسم می پردازند. 🔹سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم(ناتورای کارتا ) از جمله این گروه هاست: 🔸https://en.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta 🔹"یسرائیل دیوید وایس" خاخام آمریکایی و سخنگوی سازمان ضد صهیونیستی " ناتوری کارتا" می گوید: "آنچه "اسرائیل" نامیده می‌شود یک موجودیت غیرقانونی و نامشروع است. نمی توان وقتی ساکنان اصلی یک سرزمین در آن زندگی می‌کنند، تشکیل یک کشور را در آنجا پذیرفت، *زیرا فلسطینی‌ها صاحبان اصلی فلسطین هستند و وجود اسرائیل بی معنی است."* 🔸B2n.ir/g05508 🔹 صهیونیسم، بیشتر یک جنبش سیاسی است که از ابزار دین برای متقاعد سازی هم کیشان خود استفاده کرده است. یعنی هدف صهیونیست ها تشکیل دولت یهودی بوده است که با تمسک به برخی مستندات تاریخی و کتاب مقدسی، در پی آن اند که این اقدام خود را اقدامی دینی جلوه دهند. *⭕️ آیاتی در تورات وجود دارد که یهودیان برای اثبات مالکیت خود بر سرزمین فلسطین به آنها استناد می کنند:* ✳️ «خداوند به موسی فرمود که به قوم اسرائیل بگوید: «وقتی به سرزمین کنعان که من آن را به شما می‌دهم وارد شدید، مرزهایتان این‌ها خواهد شد». [اعداد، ۳۴: ۱.] ✳️ «خداوند بر ابرام ظاهر شده فرمود: من این سرزمین را به نسل تو خواهم بخشید». [پیدایش، ۱۲: ۷.] ✳️ «آن روز خداوند با ابرام عهد و فرمود: من این سرزمین را از مرز مصر تا رود فرات به نسل تو می‌بخشم». [پیدایش، ۱۵: ۱۸.] ✳️ «تمام سرزمین کنعان را که اکنون در آن غریب هستی تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید و خدای ایشان خواهم بود». [پیدایش، ۱۷: ۷.] *👈 اما استدلال به این آیات برای اثبات مالکیت فلسطین قابل قبول نیست زیرا:* ▪️ این دلایل درون دینی هستند و نمیتواند برای کل جهان بشریت و مسلمانان دلیلی قانع کننده باشد. ضمن اینکه متن امروزی کتاب مقدس به دلیل وجود تحریفات، با کلیتش نمی‌تواند معتبر و مورد وثوق برای ما باشد. بنابراین استدلال به این آیات برای ما مسلمانان محل تردید بوده و بر فرض وجود دلالت، یهودیان تنها برای خود می‌توانند به این آیات استناد کنند. ▪️ اما مفاد مالکیت امروزی یهود بر کنعان، از آیات فوق نیز به دست نمی‌آید؛ زیرا آیاتی که مالکیت ابدی را برساند، خطاب به قوم یهود نیست بلکه خطاب به تمام قوم بنی اسرائیل است که گفته شده وارد آن‌جا شوند و آن سرزمین به آن‌ها داده شده، ولی هیچ‌گونه ابدیتی در کار نبوده و ملکیت دائمی از آیات به دست نمی‌آید و ما آیاتی که ابدیت را برساند و در عین حال خطاب به قوم یهود به‌ویژه باشد، نیافتیم. ▪️ آیاتی که ملکیت دائمی را می‌رساند و می‌گوید «تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید»، تنها به ابراهیم خطاب شده و قوم ابراهیم قطعاً فراتر از قوم یهود است؛ زیرا ابراهیم دارای دو فرزند بوده؛ اسماعیل که نسلی از او پدید آمد و پیامبر اسلام نیز از نسل ایشان است و اسحاق فرزند دوم ابراهیم که از او یعقوب متولد شد که او نیز دوازده فرزند پسر داشت و یهودیان منسوب به یکی از این دوازده فرزند به نام یهودا هستند. بنابراین از این آیات، ملکیتی اختصاصی برای قوم یهود به دست نمی‌آید. ▪️ در تأیید مطلب قبل می‌توان نکته‌ای را خاطرنشان کرد. در سفر پیدایش، خداوند خبر از تولد اسماعیل می‌دهد.[پیدایش، ۱۶: ۱۵.] در چند آیه بعد که چند سال از تولد اسماعیل گذشته است، خداوند بیان می‌کند که «تمام سرزمین کنعان را که اکنون در آن غریب هستی تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید...». [پیدایش، ۱۷: ۷.] در این موقع هنوز اسحاق به دنیا نیامده و حتی صحبتی نیز از او نیست و در آیاتی که به تولد اسحاق اشاره می‌کند، [پیدایش، ۱۷: ۱۶.] بیانی از مالکیت نسل ابراهیم بر سرزمین مقدس وجود ندارد. __
♦️📣♦️📣♦️📣♦️📣♦️ ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس‌هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠امروز چهارشنبه ١٩مهر ‎⏱ ساعت ٨_ ١٠ بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ ساعت ١٣_ ١٥ بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»* ۱۴ 🔶🔸 *نکات کلیدی رسالةالحقوق* ۵ ۷.🔸 وجود روح فتوت که اساس مکتب اخلاق ایرانی و مروت که روح فرهنگ عربی است در سراسر مضامین رسالةالحقوق مشهود است. برای نمونه در نشان دادن احترام بزرگ تر می‌فرماید: 🔆 *«فَانّما حَقُّ السِنِّ بِقَدرِ الاِسلام»* 🔆 *«به راستی حق سالمندی به قدر اسلام است.»* ❇️ در حق صغیر می‌فرماید: 🍃 «حق خردسال محبت کردن به او، پرورش و آموزش او، بخشش او، اغماض بر او، نرم‌خویی با او، یاری او و پرده‌پوششی خطاهای کودکی اوست. چرا که این باعث توبه است و با او مدارا نمایی و سر به سر او مگذاری؛ زیرا این روش به رشد و بزرگ شدن او نزدیک‌تر است.» ❇️ حسن ظن به گدا هم جزء حقوق گدایان دانسته شده است: 🍃 «چنانچه در راستگویی‌اش شک داری و به او بد گمانی و نمی‌خواهی کمکش کنی در امان نیستی که شاید این بدگمانی به گدا شیطان است که خواسته تو را از سهم پاداشت بازدارد.» ◀️ *به واقع روح فتوت را که بر پایۀ حقی برای خویش قائل نبودن و تغافل از لغزش‌های دیگران است، می‌توان در این رساله مشاهده کرد.* ٨.🔸 حضرت گاهی از قبح برخی اصطلاحات فقهی یاری گرفته تا زشتی برخی اخلاق سوء را نشان دهد. برای نمونه می‌فرماید: 🍃 *«بدان که مکرورزی با کسی که به تو اطمینان کرده بسان خوردن رباست.»* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
امروز در محضر استاد بروجردي در كلاس زندگي سالم به سوالات زير پاسخ داده شد : ١.توكل يعني چه ؟ 2. درجات توكل چيست و ما مشمول كدام درجه از توكل هستيم؟ 3. آيا وجود اسباب با توكل منافات دارد؟ 4. هريك از ما در توكل چه وظيفه اي داريم ؟ 5. آيا با داشتن توكل از انجام وظايف معذوريم؟ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 ‏https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 ‏https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 ‏emamraoof.com ایتا👇 ‏https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi