eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۱۹ 🔆 *«وَعَبْرَةَ مَنْ بَكَى مِنْ خَوْفِكَ مَرْحُومَةٌ»* 🔆 «اشک هر کس که از خوف تو گریه کرد مورد رحم قرار می‌گیرد.» 🔶🔸 اشک خائفانه بسیار ارزشمند است و دارای مراتبی است: 🔸۱. گریه از خوف گناه؛ 🔸۲. گریه بر مراحل مرگ؛ 🔸۳. گریه در مقابل عظمت الهی؛ 🔸۴. گریه به جهت فراق از خدای سبحان. ◻️ *بنده طالب وصالی است که هنوز برای او میسر نشده است.* 🍃 امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «اَلْبُكاءُ مِنْ خيفَةِ اللّهِ لِلْبُعْدِ عَنِ اللّهِ عِبادَةُ الْعارِفينَ» 🔆 «گـريـه از تـرس [عـظـمـت و هـيـبـت ] خـدا بـراى دورى از خدا [به خاطر گناه و نافرمانى ] تنها پرستش عارفان است و بس.» 📘 شرح غررالحکم، ج۲، ص ۴۹ 🔰 زائر در این فراز بیان می‌کند: «خدایا اگر مرا در جهنم فراق رها کنی، با صدای بلند به همراه اشک چشم این فراق را اعلام می‌دارم.» 💎 چه بسا این گریه در محضر حق گریۀ شوق است؛ زیرا که وصال حق بهرۀ او شده و قدرت راز و نیاز با خداوند را در خود می‌یابد. 💎 هر اشک و گریه‌ای اثر خاصی را ایفا می‌کند و اثر مشترک تمام این اشک‌ها گشوده شدن باب رحمت الهی است. ✨ *آب زنید راه را، هین که نگار می‌رسد مژده دهید باغ را، بوی بهار می‌رسد* 🔷 جریان گریه در زندگی فرد دیگ رحمت و بخشش حق را به جوشش در می‌آورد. ✨ *تا نگرید ابر کی خندد چمن تا نگرید طفل کی نوشد لبن ✨ تا نگرید کودک حلوا فروش دیگ بخشایش نمی‌آید به جوش* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۳ 💠 *«غزه در جنگ ۲۲ روزه»* 💢 رژیم صهیونیستی در اواخر سال ۲۰۰۸ جنگی تمام عیار برای نابودی جنبش حماس آغاز کرد که به مدت ۲۲ روز به طول انجامید. این جنگ ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ ادامه داشت. این جنگ در اسرائیل با نام عملیات سرب گداخته و در میان اعراب با نام کشتار غزه یا جنگ ۲۲ روزه یاد می‌شود. در این جنگ نابرابر، بیش از ۱۴۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۵ هزار نفر نیز زخمی شدند. 💢 جنگ ۲۲ روزۀ غزه واقعیتی بود که در عالم واقع در منطقۀ خاورمیانه رخ داد و ریشه در ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در اهداف خود داشته است. ⏺️ *در این جنگ برای اولین بار رژیم صهیونیستی با تمام توان و نیروهای خود و با حمایت قدرت‌های بیرونی مثل آمریکا ،در صدد حذف کامل حماس بود و برای اولین بار حماس نشان داد که توان ایستادن و مقاومت را در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی دارد.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۵۶ 💠 *«راه‌کار کسب راحت»* 🔆 «اعْلَمُوا عِلْماً یقِیناً أَنَّ اللَّهَ لَمْ یجْعَلْ لِلْعَبْدِ وَ إِنْ عَظُمَتْ حِیلَتُهُ وَ اشْتَدَّتْ طَلِبَتُهُ وَ قَوِیتْ مَکیدَتُهُ أَکثَرَ مِمَّا سُمِّی لَهُ فِی الذِّکرِ الْحَکیمِ وَ لَمْ یحُلْ بَینَ الْعَبْدِ فِی ضَعْفِهِ وَ قِلَّةِ حِیلَتِهِ وَ بَینَ أَنْ یبْلُغَ مَا سُمِّی لَهُ فِی الذِّکرِ الْحَکیمِ وَالْعَارِفُ لِهَذَا الْعَامِلُ بِهِ أَعْظَمُ النَّاسِ رَاحَةً فِی مَنْفَعَةٍ وَ التَّارِک لَهُ الشَّاک فِیهِ أَعْظَمُ النَّاسِ شُغْلًا فِی مَضَرَّةٍ وَ رُبَّ مُنْعَمٍ عَلَیهِ مُسْتَدْرَجٌ بِالنُّعْمَى وَ رُبَّ مُبْتَلًى مَصْنُوعٌ لَهُ بِالْبَلْوَى فَزِدْ أَیهَا الْمُسْتَمِعُ فِی شُکرِک وَ قَصِّرْ مِنْ عَجَلَتِک وَ قِفْ عِنْدَ مُنْتَهَى رِزْقِک» 🔆 «به‌یقین بدانید که خداوند برای بنده‌اش هر چند سخت چاره‌اندیش و جستجوگر و حیله‌گر باشد چیزی فزونتر از آنچه در لوح محفوظ مقرر فرموده است، قرار نمی‌دهد و میان بنده و رسیدن به آن هر چند ناتوان و اندک چاره‌ساز باشد مانع نمی‌شود. کسی که این موضوع را بشناسد و به کار بندد، از همۀ مردم آسوده‌تر است و سود بیشتری برد، و آنکه در آن شک کند و آن را رها سازد، بیش از همه دل‌مشغول و متضرر است. و بسا نعمت‌خوار که با نعمت‌ها فریب خورد و گرفتار شود و بسا گرفتار که آن گرفتاری خود برای او نعمت است. بنابراین ای شنونده بر سپاس خود بیفزای و از شتاب خود بکاه و با آنچه که روزی توست، درنگ کن.» 📘 نهج‌البلاغه حکمت ۲۶۵ 🔷 گروهی از افراد در زندگی خود زحمت زیادی را متحمل می‌شوند؛ اما نه‌تنها با این میزان فعالیت و تلاش خیالشان راحت نیست و آسایش ندارند، بلکه گرفتار تشویش و نگرانی‌اند؛ اما گروه دیگری هستند که تلاش می‌کنند و چون بر تلاش خود تکیه ندارند دل‌‌شان آرام و خیال‌شان راحت است. ◀️ *انسان اگر به این باور برسد که هر چه تلاش کند، سهمیه‌ای مخصوص در این عالم دارد، دیگر نگران روزی خود نیست، زیرا می‌داند با تلاش او ممکن است دارایی‌اش افزون شود؛ اما روزیِ خود او‌ نیست ودیگران آن را مصرف می‌کنند. 🍃 وقتی تقدیرات الهی را باور داشته باشیم، نه با نگرانی زندگی می‌کنیم ونه نسبت به وظیفۀ خود کم‌کاری داریم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
امروز در محضر استاد بروجردي در كلاس مديريت بحران به سوالات زير پاسخ داده شد: ١.چگونه بعضي از بحرانهاي موجود توسط خود ما ايجاد مي‌شود؟ ۲.آیا می‌دانید بسیاری از بحرانها با خرج مال و جسم برطرف می‌شود؟ ۳.آیا اجازه داریم در بحرانهای اطرافیان، ورود کنیم و آنان را متهم به کوتاهی در امور زندگی نماییم؟ ۴.چگونه گرفتاریهای زندگی را صحنه‌ای برای جبران امور گذشته بدانیم؟ ۵.چرا امیرالمومنین فرمودند دنیا دار عافیت و بی‌نیازی و سلامتی و…. است؟ ۶.چگونه صحنه های آزمون و بحران، تبدیل به صحنه شفاف سازی می‌شود؟ ۷.آیا اگر فنا را در عنصر دنیا در نظر بگیریم ، بحرانها به دین ما آسیب وارد می‌کند؟ ۱۴۰۲/۸/۲۲ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 ‏https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 ‏https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 ‏emamraoof.com ایتا👇 ‏https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
۱۰ 🔆 *«قالَ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلامٌ وَ كانَتِ امْرَأَتِي عاقِراً وَ قَدْ بَلَغْتُ مِنَ الْكِبَرِ عِتِيًّا»* 🔆 «(زكريّا) گفت: پروردگارا! چگونه براى من پسرى باشد در حالى كه همسرم نازاست و من از پيرى، ناتوان شده‌ام؟» 📗 سوره مريم،آیه ۸ 🔶🔸 زکریا بار دیگر با صدازدن مربی خویش، نیازش را بیان می‌دارد و در کلاس آموزشی اعلام می‌کند که بندۀ الهی در زمان اظهار نیاز و در هنگام دریافت الطاف الهی باید پیوست خود را به مربی اعلام کند. 🍃 زکریا بعد از استماع بشارت از ناحیۀ خداوند، با ندای «رَبّ» تکمیل دعای خود را خواستار می‌شود و نیز دریافت فرزند را به عنوان علامت کمالیه خویش می‌داند. ⁉️ *زکریا با یقین به اجابت دعا، تعجب کرد که آیا او قابلیت دریافت چنین لطفی را در این مقطع سنی به دست آورده است؟!* ◀️ در عبارت «أَنَّى يَكُونُ لِي غُلام» از زکریا شک در قدرت خداوند سبحان دیده نمی‌شود؛ زیرا شک و تردید در شأن نبوت راه ندارد؛ بلکه او با یقین به قدرت خداوند، از نقش خویش در این زمینه متعجب است. 🔶🔸 گویا زکریا با بیان «كانَت امْرَأَتِي عاقِراً» این حقیقت را به همگان اعلام می‌کند که خدای علیم بدون تأثیر اسباب خاص، خواستۀ او را با لطف بیکران، اجابت کرده است و با عبارت «أَنَّى يَكُونُ لِي غُلام» اعلام می‌دارد که طبق سنت و قدرت نامتناهی الهی، دریافت فرزند صورت می‌گیرد و خداوند قادر، وجود را از عدم، خلق می‌کند. 🔸 در حقیقت زکریا با این الفاظ سپاس و شکرگزاری خود را بابت دریافت فرزند اعلام می‌کند. گویا بیان می‌کند که این موهبت از نماد فیوضات الهی است و اعمال و طاعات او در دریافت فیوضات الهی هیچ نقشی نداشته است. او هرگز از فضل خداوند مأیوس نبوده است. 🔸 در نهایتِ ناامیدی به علت فقدان اسباب ظاهری، خداوند سبحان لطف خویش را ظاهر می‌کند تا اصل امیدواری در عالم جلوه‌گر شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📣📣📣📣📣📣 https://survey.porsline.ir/s/OieD5Sc لینک پرس لاین کلاس مدیریت بحران👆 ---------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/wvQ9DhU لینک پرس لاین کلاس آداب و اسرار نماز👆
🔆متن شبهه : چرا ما برای رفتگان قران میخوانیم درحالیکه هیچ کجا سند معتبری نیست که نوشته باشه ثوابش برای رفتگان ما میره, ویابقول اهل سنتیها,مردگان بقران احتیاجی ندارن, آیا حدیث یا سندی براش هست؟! 🔆 پاسخ شبهه : ✳️در خصوص اثبات استحباب قرائت قرآن برای اموات دو نوع دلیل می توان بیان کرد: 🔸نوع اول روایاتی که به صورت کلی بیان می کند به یاد و باشید و آنها از کارهای نیک شما بهره می برند؛ و روشن است که قرائت قرآن یکی از کارهای نیک و پسندیده است. در این مورد روایاتی وجود دارد که به بعضی اشاره می شود: 1⃣ از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: «مردگانتان را که در قبرها آرمیده اند از یاد نبرید. مردگان شما امید احسان شما را دارند. شما زندانی هستند و به کارهای نیک شما رغبت دارند. آنها خود، قدرت انجام کاری را ندارند، شما صدقه و دعائی به آنها هدیه کنید.»[1] 2⃣ حضرت امام صادق (ع) می فرمایند:«مرده به خاطر طلب و که برای او می شود شادمان می گردد، همان گونه که زنده بوسیله هدیه ای که به او می دهند، خوشحال می گردد.»[2] 🔸دستۀ دوم روایاتی است که آثار برای اموات را بیان می کند؛ مانند این روایت: حضرت امام رضا (ع) فرمودند:«هر که را زیارت کند و در کنار آن هفت مرتبه إنّا انزلناه بخواند، خداوند او را با صاحب قبر می آمرزد.»[3] 1] . یزدی، شیخ حسن بن علی، انوار الهدایة، ص 115، چاپخانه نعمان، نجف. 2] . محجة البیضاء، ج 8، ص 292. [3] . مجلسی، محمدباقر ، بحار الأنوار، ج 79، ص 169، از منشورات چاپخانه اسلامیه، تهران. كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi