eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۸۵ 🔆 *«مَوَائِدَ الْمُسْتَطْعِمِينَ مُعَدَّة»* 🔆 *«هر فردی که از خداوند طلب طعام را داشته باشد، سفره‌اش آماده است.»* 🍃 امام صادق علیه‌السلام فرمود: 🔆 *«مومنان شیرین پسندند.»* 🔷🔹 *نماد شیرینی محبت است.* 🔹 شیرینی‌های معمولی گاه برای انسان مضرّ است و محدودیت دارد؛ اما شیرینی محبت بسیار نافع است و آدمی تقاضای ازدیاد آن را دارد. 🍃 در روایت دیگری نقل شده است: 🔆 *«مَنْ لَقَّمَ أَخَاهُ لُقْمَةَ حَلْوَاءَ رَدَّ اللَّهُ عَنْهُ مَرَارَةَ الْمَوْقِفِ يَوْمَ الْقِيَامَة»* 🔆 *«هرکس یک لقمه شیرین به برادر یا خواهر دینی‌اش بدهد، خداوند تلخی قیامت را از او منصرف می‌کند.»* 🔷🔹 *فرد در این عالم شیرینی می‌دهد؛ اما تلخی هزاران سال دیگر را از خود منصرف می‌کند.* ✍🏼 تجمیع روایت با فراز «مَوَائِدَ الْمُسْتَطْعِمِينَ مُعَدَّة» بیان می‌کند: ⁉️ هنگامی که خداوند برای لقمه‌های شیرین، قیمت و ارزشی به این وسعت قرار داده است که با سایر لقمه‌ها فرق می‌کند، آیا امکان دارد که ما را سر سفرۀ معرفت خود بنشاند و از محبت‌ محروم کند؟! ❇️ حلاوت معرفت همواره آماده است؛ اما زمان عطای آن متفاوت است. خداوند گاه در ایام فاطمیه و گاه در محرم صفر، گاه صبح جمعه و ... این طعام معرفتی را به بنده خود می‌چشاند. ❇️ خداوند به بهانه‌های مختلف می‌خواهد این رزق عاشقی را در بندگان خود افزایش دهد و آنچه موجب دریافت این رزق معرفتی می‌شود، طلب بنده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 شبهه برای ایجاد نشاط در جامعه لازمه، رقص و موسیقی های آنچنانی در تلویزیون زیاد بشه؟!! 🟢 پاسخ رهبر معظم انقلاب را بشنوید. بسیار حکیمانه است. معنای مبتذل نشاط و معنای حکیمانه نشاط توضیح داده می‌شود. كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
💠 *«مصادیق تکریم»* 🔹 ۲. دینداری؛ دین همان معارف، قوانین و دسـتوراتی اسـت که خداوند برای راهنمایی و سعادت جامعه، توسط پیغمبران تشریع فرموده است. 🔶🔸 *دین اسلام شامل سه بخش است: اعتقادات، اخلاقیات و احکام عملی.* 🍃 خدای متعال می فرماید: 🔆 *«فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفاً فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتـِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَاتَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَایَعْلَمُونَ»* 🔆 *«پس روی خود را متوجه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتی است کـه خـداوند انسانها را بر آن آفریده. دگرگونی در آفـرینش الهـی نیست. این است آیین استوار؛ ولی اکثر مردم نمی دانند.»* ✍🏼 کلمۀ «فطرت» به اصطلاح اهل ادب «بنای نوع» را می‌رساند و در کلمـۀ مـورد بحث به معنای نوعی از خلقت است و «فِطْرَتَ اللَّهِ» چنین معنا می‌دهد که ملازم فطرت باش، بنابراین، در جملۀ مزبور اشاره است به اینکه این دینـی که گفتیم واجـب است برای او اقامۀ وجه کنی، همان دینی است که خلقت بدان دعوت و فطرت الهی به سویش هدایت مـی‌کند، آن فطرتی که تبدیل‌پذیر نیست. ⬅️ *بنابراین، دین همان راه و روشی که بر انسان واجب اسـت آن را پیشـه کنـد تا سعادتمند شود 🍃 *حضرت علی(ع) کسی را کریم می‌داند که از حرام اجتناب کند و از تمام عیب‌ها منزه و پاک بـاشد.* ⬅️ *لذا اجتناب از گناه، استفاده از خوراک پاکیزه، پرهیز از خـوراک آلوده، نـیکی بـه پدر و مادر، رعایت عدالت و... تمام اینها مطابق فطرت و سرشت آدمی است و رعایت آن باعث می‌شود انسان بـه کرامت برسد؛ زیرا نهاد و فطرت آدمی تمام اینها را تصدیق می‌کند.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۱۹۳ 📔 *آیۀ ۷۸* 🔆 *«فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَذَا رَبِّي هَذَا أَكْبَرُ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ يَا قَوْمِ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ»* ✴️ (پس چون خورشید درخشان را دید گفت: این است خدای من، این بزرگ‌تر است. چون آن هم ناپدید گردید گفت: ای قوم من، من از آنچه شما شریک خدا قرار می‌دهید بیزارم.) 🔷🔹 *تدبر در آیه:* 🔹۱. در تفاسیر عرفانی متذکر شدند ابراهیم از سرزمین قلب گذر می‌کند و وارد سرزمین روح می‌شود. نفس و عقل ابتدا بود بعد وارد قلب سپس به روح ورود کرد که بالاتر از عالم قلب است. گویا ابراهیم در حال سیر ملکوتی است. 🔹۲. وقتی ابراهیم خورشید روح را دید. خورشید برای او جلوه‌گری می‌کند و ظهور دارد و می‌تابد. «قَالَ هَذَا رَبِّي» خداوند سبحان را به اسم شهیدش ملاحظه کرد که خورشید علی‌الدوام اشراف دارد، شهود دارد. محیط بر هر چیزی و عظیم است. پس جلوۀ حق را در خورشید می‌بیند و می‌گوید: «هَذَا رَبِّي» «هَذَا أَكْبَرُ». شدت نورانیت و عظمت این ربّ از سایرین بیشتر است. 🔹۳. «فَلَمَّا أَفَلَتْ» وقتی خورشید غروب کرد، کأنه خالق روح را دید. ابراهیم بعد از اینکه از مشاهده روح به مشاهده خالق روح رسید گفت: «يَا قَوْمِ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ» ای قوم من، به یقین، (إِنِّی، جمله اسمیه با إِنّ موکّد شده است) من قطعاً اعلام برائت دائم می‌کنم. (بریء صفت مشبهه و اعلام ثبوت و برائت همیشگی را می‌کند.) «مِمَّا تُشْرِكُونَ» از آن چیزهایی که شما برای خدا شریک قرار می‌دهید اعلام برائت می‌کنم. 🔹۴. ما هر چقدر به سمت جلو حرکت کنیم بیشتر از ظلمات به سمت نور سیر می‌کنیم. «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» ابتدای کار کوکب به چشممان می‌آید بعد قمر سپس خورشید؛ اما انسان وقتی غروب خورشید را می‌بیند می‌گوید: «قالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ» بلافاصله عقیدۀ توحیدی خودش را بر زبان جاری می‌کند. ابراهیم نمی‌تواند عقیده را در دل پنهان کند. 🔹۵. نکتۀ لطیف دیگر این است که انسان دوست دارد ربّ‌اش همیشه اکبر باشد و هر چیز که به نظرش اکبر جلوه کند همان را به عنوان رب قرار می‌دهد. اینکه ما مرتب «الله اکبر» بر زبان می‌آوریم برای اینکه اکبر ما، خداست که ما را پرورش می‌دهد. 💠 رب را چه به معنی صاحب بگیریم چه به معنی مربی چه به معنی مالک چه به معنی کسی که حاجات و نیازها را به طرف او می‌بریم، مهم این است که می‌خواهیم او حرف آخر را در زندگی بزند و از نظر قدرت فصل الخطاب باشد. 🔹۶. «هَذَا أَكْبَرُ» انسان وقتی توحیدی شد همه را دوست دارد خیلی حساب شده هم دوست دارد. ما فکر می‌کنیم وقتی یکی را دوست داریم باید حرفش را گوش کنیم ؛ ولی نه اگر او حرفش درست است گوش کنید. اگر حرفش غلط است مثل حضرت ابراهیم دلسوزانه می‌گوییم یا قومِ، یعنی با گفتن ای قوم من! بین خودمان و او اعلام هماهنگی و اعلام نسبت کنیم. تو از من جدا نیستی من از تو جدا نیستم فقط من به یک چیز رسیدم که تو نرسیدی من از خود تو اعلام برائت نمی‌کنم. نگفت: «إنّی بَریءٌ مِنکم» این که به شما می‌گویم همه را دوست دارد، چون می‌گوید: «یاقوم» ای قوم من! نمی‌گوید ای قوم، یعنی من یک تافته جدا بافته هستم شما جدا، من جدا. پس ابراهیم با قومش اعلام نسبت و ارتباط می‌کند. 📌ادامه دارد... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» کلاس تفسیر قرآن كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
💠 *«دعوت دائم داعیان الهی؛ واقعیتی شیرین»* 🔆 *«إِنَّمَا يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ يَسْمَعُونَ ۘ وَالْمَوْتَىٰ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ ثُمَّ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ»* 🔆 *«تنها کسانی می‌پذیرند که گوش شنوا دارند؛ امّا مردگان، خدا آنها را برمی‌انگیزد؛ سپس به سوی او، بازمی‌گردند.»* 📗 سوره انعام، آیه ۳۶ ✅ *دعوت‌کنندگان دائم در حال دعوت هستند؛ چون «يَسْتَجِيبُ» فعل مضارع است. داعِیَ‌اللّه دائم دعوت می‌کند. 🔰 در زیارت جامعه می‌خوانیم: 🔆 *«السَّلامُ عَلَی الدُّعاةِ إلی اللّه»* 🔆 *«سلام بر دعوت‌کنندگان به سوی خدا.»* ✳️ واقعیت شیرین این است که دعوت‌کنندگان الهی دائم ما را دعوت می‌کنند تا ارتقا یابیم. ✳️ واقعیت شیرین‌تر آنکه گوش جان ما با وجود بالا رفتن سن، تعطیل نمی شود، بلکه صداهای الهی را با رغبت بیشتری دریافت می کند . ✅ *هنگامی که با اهل‌بیت مأنوس باشیم، ندای دعوت ائمه معصومین علیهم‌السلام را با اشتیاق می‌شنویم.* 🔷 واقعیت تلخ این است که افرادغافل و جاهل‌ شنوای حرف حساب نیستند،در حقیقت مرده‌اند! 💢 *کسی که سمع قبول ندارد و خود را به تغافل و نشنیدن می‌زند،* گرچه ظاهراً می‌شنود؛ اما در واقع مرده است؛ زیرا علامت حیات، لبیک‌گویی به پیام پیامبران و سفیران الهی است. 💢 *وقتی فردی از پذیرش پیام حق امتناع کند، گویا علائم حیات ندارد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فراز ۵٨ هر روز یک فراز از دعای جوشن کبیر را به جهت رفع موانع ظهور قرائت کنیم
۴ 💠 *احرام* 🕋 مُحرم شدن از اولين اعمال حج است.گام نخست در احرام‌، جداشدن از ظواهر دنياست. بايد در احرام، لباس ذلت دنيا را از تن بيرون آوريم و خلعت عزّت عبوديت بر تن كنيم، *لباس معصيت بيرون آوريم و لباس طاعت بپوشيم*. 🔹🍃 حج نوعي مرگ اختياري و سفر به قيامت است از اين رو لباسش به رنگ لباس قيامت است . 🍃🔹 هركس در اين سفر، زمان احتضار خود را ادراك مي‌كند و از تعلقاتش جدا مي‌شود و به اختيار مي‌ميرد، خود را كفن مي‌كند و در «تلبيه» در پاسخ به حق لبيك مي‌گويد. 🔹🍃 آرامش خاطر در احرام به سبب جلوه‌گري هاي پي درپي محبوب است،حضور در اين فريضه چنان نيرويي به بنده مي‌بخشد كه شرمندۀ بي‌معرفتي خويش نیست. او باور دارد كه وافدِ بر صاحبخانۀ كريم است. صاحب خانه‌اي كه بدون چشمداشت می‌بخشد و هر لحظه دست خالي مهمان خويش را پُر مي‌كند. 🕋 *آغاز مناسك از ميقات، شايد به جهت آن است كه حاجي فضا و زمان مناسبي را بيابد تا دستان خالي خويش را به محبوب نشان دهد* و بگويد : ▫️من به سرچشمۀ خورشيد‌نه‌خود‌بردم راه ذره‌اي بودم و عشق تو مرا بالا برد ◻️ اين لباس به خودي خود قداست دارد زيرا انسان زميني با نيت احرام و پوشيدن آن، آسماني مي‌شود. 🔶🔸 *لباس احرام مانند تمام اعمال حج ظاهري دارد و باطني*. 🔸 ظاهرآن آدابي دارد كه بايد رعايت شود و باطنش به گفتۀ اهل دل آن است كه هيچ نام و نشاني از فرد باقي نمي‌گذارد. 🔸 اين لباس به رنگ لباس‌هاي دنيوي نيست، بلكه رنگ و بوي آخرت و وصال به مولا را در دل‌ها زنده مي‌كند. 🔸 احرام، لباس بندگي و لباس کار بنده است. 🔸 حاجی با پوشيدن لباس احرام، از خدا مي‌خواهد با اين لباس براي خدمتگزاري او كمر همت ببندد. با پوشيدن لباس كار، بيكاري درحج معنا ندارد. 📚 «كتاب جرعه‌اي از بيكرانه‌هاي حج، اثر استاد زهره بروجردی» كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد‏
۲۵ 💠 *«رهاورد زیارت»* 🍃 پیامبر اکرم فرمود: 🔆 *«بزودی پارۀ تن من در خراسان دفن می‌شود. هر گرفتار و گنه‌کاری که او را زیارت کند خداوند گرفتاری‌اش را برطرف می‌کند و گناهانش را می‌آمرزد.»* 📙 عیون اخبار الرضا، ج۲ ،ص۲۵۷ 🍃 رسول گرامی اسلام، امام رضا علیه‌السلام را «پاره تن» و «بضاعت» خود خواند. پیش از این تنها یگانه دختر خویش، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها‌ را با این عنوان معرفی کرده بود: 🔆 *«فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي»* 🔆 *«فاطمه پاره تن من است.»* 📙 شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار، ج۳، ص۳۰ ✍🏼 عنوان خاص «بضعه» که در زبان عرب به‌معنای «پاره تن»، و «سرمایه» است، تنها به این دو نور مقدس از خاندان رسول اکرم اختصاص یافته است. ✅ آری! امام رضا علیه‌السلام، بضاعت، سرمایه و پارۀ تن رسول خداست. بی‌جهت نیست که در بدو ورود به بارگاه رضوی از رسول خدا اجازۀ حضور می‌طلبیم و به ایشان عرض ادب و ارادت می‌کنیم. 🍃 این حریم قدسی خانه‌ای از خانه‌های رسول خداست که میوۀ دل ختم‌الانبیا به خاک آن شرافت بخشیده است. 🍃 پارۀ‌تن حبیب خدا، مُهر عزّت به خطّۀ خراسان نهاده است و عطر نبوی را به مشام زوّار این حریم می‌رساند. ✨ *یا ثامن الائمه شاها به ما نگاهی از ما مپوش دیده هرچند گاه گاهی شاهنشهی و شاهان بر درگهت گدایند مهرت به سینه ما بهتر ز تاج شاهی* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🎉 *کتاب‌های استاد زهره بروجردی* در سی‌و‌پنجمین دورۀ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 💠 در دو بخش حضوری و مجازی 🗓️ ۱۹ الی ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ 📌 نشانی غرفه: مصلی امام خمینی(ره)، راهروی ۳، غرفۀ ۳ (آرام دل) ♦️ نمایشگاه مجازی: book.icfi.ir 📍 منتظر حضورتان هستیم. 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۰ 🔆 *«وَ ذُرْنا عَنْ مَوارِدِ الْهَلَكَةِ، فَاِنَّا بِعَيْنِک وَ فى‏ كَنَفِک و لَکَ»* 🔆 «خدایا ما را از پرتگاه‌هاى هلاکت بازدار! زیرا ما در تحت توجه تو و در کَنَف حمایت تو و از آن توئیم.» 🔷 در دعای ابوحمزه می‌خوانیم: *خدایا! مرا به خود واگذار مکن، اگر مرا به هوای نفس واگذاری، هیچ چیز از من باقی نمی‌ماند.* ✍ هوای نفس سوء اختیار من است و اراده‌های تو حُسن‌اختیار. 💢 هر کجا من تصمیم‌گیرنده هستم، هلاکتم مهیا می‌شود. 🔰 *ما فقط در یک موضع حق اراده و تصمیم‌گیری داریم و آن انتخاب خدای مدبرالامور است.* در بقیه موارد باید امور را به خدا واگذار کنیم و او را مبدأ اوامر و نواهی بدانیم. ✳️ *خدایا! من همیشه مقابل چشمان تو هستم و برای اینکه از محدودۀ بندگی جدا نشوم به ربوبیت تو نیاز دارم.* ✅ «لَک» در این فراز اشاره به این است که من، مال خودت هستم. ❇️ خدایا! چطور مرا رها می‌کنی در حالی که من مِلک تو هستم؟ می‌دانم عیوبی دارم؛ اما *اگر قرار باشد اصلاحاتی روی من صورت گیرد فقط باید به دست تو باشد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣📣 https://survey.porsline.ir/s/mRQF7Ql لینک پرس لاین کلاس زندگی سالم👆 ---------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/V11wIre لینک پرس لاین کلاس امام زمان شناسی👆
💠 *«مصادیق تکریم»* 🔹۳. *شکر منعم.* ✅ *از جـمله مراتب احترام و حفظ حـرمت هـر شخصی، انجام هر کاری است که احتمال می‌رود مراد او باشد،* لذا واجب است برای حفظ احترام و تجلیل - که عقلا در حق خداوند واجب کرده‌اند - نسبت به انجام هر تکلیفی که صدور آن را از جانب خداوند احتمال می‌دهیم، مبادرت کنیم؛ زیرا خدای متعال به حسب ادراک عقل عملی بر ما حق اطاعت دارد و این حق تنها به تکالیف قطعی منحصر نمی‌شود؛ بلکه شامل کلیۀ تکالیفی است که احتمال صدور آن از طرف خداوند در بین است. ✅ انسان بـاید در تـمام مراتب؛ چه اینکه آن چیزی که خداوند عطا کرده کم باشد یا بسیار، مراتب شکرگزاری را بجای آورد. 🍃 امام علی علیه‌السلام در این زمینه می‌فرماید: 🔆 *«اَلکَرِیمُ یَشْکُرُ الْقَلِیلَ وَ اللَّئِیمُ یَکْفُرُ الْجَزِیلَ»* 🔆 *«کریم به عطای کـم شـکر می‌گذارد و شخص پست، زیاد را نیز کفران می‌کند.»* 🔸 بنابراین، یکی از مصادیق کرامت، شکر منعم است و یکی از مصادیق تشکر از خداوند، سر به سجده گذاشتن؛ 🍃 چنانکه حضرت در خطبه قاصعه می‌فرماید: «🔆 *خدای سـبحان بـرای اینکه انسان را تکریم کند، می‌گوید: گرامی‌ترین اعضا را به خاک بسایید تا به کرامت برسید!»* 🔸 و این خود یکی از بهترین راه‌های شکر منعم است؛ وگرنه: ✨ *از دست و زبان که برآید کز عـهدۀ شـکرش بـه درآید* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«موانع عزت نفس»*۳ 💢 *«درگیر شدن با مردم»* 🔆 *«إيّاک و مُشارَّةَ النّاسِ؛ فإنَّها تَكشِفُ العَورَةَ و تَذهَبُ بِالعِزِّ»* 🔆 *«از دشمنى كردن با مردم بپرهيز؛ زيرا اين كار عيب نهفته را آشكار ميسازد و عزّت و احترام را از بين مى‌برد»* 📙 اصول كافى، ج ۳، ص۴۱۱ 💢 درگیر شدن با دیگران، تأثیر مستقیم بر عزت نفس دارد؛ زيرا در جدل، امور پنهان آشکار می‌شود. 🔷 خدای سبحان همۀ بندگان باارزش ومعتبرآفریده است؛ اما اعتبار کسی که به درگیری و جدل معروف است، در انظار مردم کاهش می‌یابد. 🔷 اکثر اوقات ما آغازگر جدل نیستیم! اما دیگران می‌خواهند شر به پا کنند و واکنش ما را برانگیزند تا عزت نفس ما خدشه‌دار شود! ✅ *رفتار حلیمانه با اینگونه افراد به نفع خود ماست و موجبات عزت نفس ما را فراهم می‌کند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فراز ۵۹ هر روز یک فراز از دعای جوشن کبیر را به جهت رفع موانع ظهور قرائت کنیم
حج ۵ 💠 *ميقات* 🔷🍃 *ميقات ، مكان و زمان قرار و مقدمۀ عاشقي است*. ميقات كورۀ عشقي است كه نيت‌ها درآن از هر ناخالصي پاك مي‌شود و انجام مناسك روان‌تر، راحت‌تر و دلنشين‌تر مي‌شود. 🍃🔷 ما در ميقات نيت مي‌كنيم، مُحرم مي‌شويم و سفري از دنائتِ طبيعت به روحانيت فطرت آغاز مي‌كنيم . 🔶🔸 در شروع اين سفر بايد مَحرم شوی تا مُحرم شوی، بايد دل را به ذات مقدس ربوبي بسپاری تاحضرت حق تو را از هر آلودگي و رذيله‌اي پاك كند ومَحرم‌ات نمايد. 🔸 *اولين وظيفه* در ميقات *ترك تعلقات* است؛ بایستی چشم بر موجودي‌هاي خويش ببندی و تمام توجه‌ات را به سوي معشوق معطوف داری كه او غني و صمد است. 🔹 *ميقات، قربانگاه منيت‌هاست*. هرآنچه زائر قبل از ورود به ميقات آماده كرده است، همگي درآنجا ذبح مي‌شود و *ذره‌اي از دست‌آوردهاي شخصي‌اش باقي نمي‌ماند*. 🍃 *مسجد شجره که محل احرام است بارها به قدوم مبارک پیامبر و اهل بیت متبرک شده است*؛ بنابراین بهتر است هریک از ما در خلوت میقات به وجود مقدس پیامبر متوسل شویم و از این پدر مهربان بخواهیم ما را دست خالی برنگرداند. 🍃 مسجد شجره زادگاه *اسماء بنت عمیس* است ایشان خادمه حضرت زهرا بودند پس برای خادمی اهل بیت باید از همین مکان آغاز کرد، باید توسلی به اسماء داشت؛ زیرا ایشان مددکار و مُعین خوبی در این سفر، برای هر خواهانی است. 📚 «كتاب جرعه‌اي از بيكرانه‌هاي حج، اثر استاد زهره بروجردی» ‏ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
۶۷ 🔷 اين‌بار سخن از معروفی است که در ميان عموم افراد معمولا منکر شناخته می‌شود! 🔆 *«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ تَراهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سِيماهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ...»* 🔆 *«محمّد، رسول خداست و كسانى كه با او هستند، بر كفّار، سخت و در ميان خودشان مهربانند. آنان را پيوسته در ركوع و سجود مى‌بينى، كه فضل و رضوان را از خدا مى‌جويند، نشانه آنان در رخسارشان از اثر سجود نمايان است.»* 📗 سوره فتح، آیه ۲۹ 🔷 همراهان پیامبر در برابر کفار بسیار سخت ومحكم‌اند و در کنار مؤمنان بسیار مهربان‌اند و موجبات رشد یکدیگر را فراهم می‌کنند. نشانه و علامت آنان اين است که هميشه در حال عبادت‌اند، بر نماز مواظبت دارند و در معنویات و کمالات زیاده‌طلب‌اند و خواهان خشنودی خداوند سبحان. علامت سجده بر پیشانی آنهاست. 🔶🔸 در آیه به نکته مهمی اشاره شده‌ است: 🔸 ۱. علامت سجده معروفی است که معمولا در بین جوامع مذهبی پذیرفته نیست. علامت سجدۀ خالصانه با تظاهر و ریا متفاوت است. 🔸 *بيشتر وقتها اثر سجود بر پیشانی نشان از عبادتی خالصانه و مستمر است و گاه مشخصۀ افراد خاص.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام