#کتاب
📖کتاب «اشک»، مجموعهای از ذکر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین و خاندان و یاران حضرت است که به قلم استاد ارجمند، سرکار خانم زهره بروجردی به رشتهٔ تحریر درآمده است.
🕯️با خواندن این کتاب، شمع حسینیهٔ دل روشن و محفل روضهای برپا میشود.
📥 جهت تهیهٔ کتاب و ارسال نظرات خود از طرق زیر با ما در ارتباط باشید:
📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲
📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵
#در_محضر_امام_حسین ۹
💠 *«ثمره ارتباط با معصومین»*
🍃 حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام فرمود:
🔆 *«مَنْ أَتَانَا لَمْ يَعْدَمْ خَصْلَةً مِنْ أَرْبَعٍ آيَةً مُحْكَمَةً وَ قَضِيَّةً عَادِلَةً وَ أَخاً مُسْتَفَاداً وَ مُجَالَسَةَ الْعُلَمَاءِ»*
🔆 *«هرکس به سراغ ما بیاید(درمحضر ما قرار گیرد) یکی از این چهار خصوصیت را از دست نمیدهد، اعتقاد قوی، اخلاق معتدل، برادری پرفایده و همنشینی با دانشمندان.»*
📙 بحارالانوار، ج۴۴، ص۱۹۵
🔷 🔹 *بهیقین قرار گرفتن در محضر بزرگان، خصوصا اهلبیت علیهمالسلام ثمرات ارزشمندی دارد که حضرت به آنها اشاره میکند. این حضور ممکن است در زیارت یا در مجالس عزا و شادی و یا با آموزش معارف ایشان حاصل شود.*
🔹 *۱. آیۀ محکم:* منظور از آیه، اعتقاد است. بهمیزانی که فرد در محضر معصومین قرار گیرد؛ اعتقادات صحیحش تقویت و تثبیت میشود.
🔹 *۲. قضیه عادله:* منظور از قضیة، اخلاق است. بهمیزانی که فرد در محضر معصومین قرار گیرد؛ در اخلاق او اصلاح و اعتدال ایجاد میشود و در رفتار خود افراط و تفریط نخواهد داشت.
🔹 *۳. دوستی پرفایده:* در مراتب بالا، اگر کسی بسیار خالصانه و مؤدبانه در محضر معصوم حاضر شود؛ با خود معصوم ارتباط برادرانه پیدا میکند. در مراتب پایینتر، از طریق حضور در مجلس اهلبیت دوست خوبی نصیب فرد میشود، که کمککار و همراه او در امور صحیح و پسندیده خواهد بود.
🔹 *۴. توفیق همنشینی با علما،* امری است که در پی حضور در محضر اهلبیت بهدست میآید. افراد جاهل، از سفرۀ معرفتی اهلبیت فراری هستند؛ اما طالب علم مایل است در کنار سفرۀ معرفتی این بزرگواران، تغذیه فکری داشته باشد.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
⭕️⭕️⭕️
#اطلاعيه_تغيير_رمز
📣 📣📣
🍃 با عرض سلام و احترام
*قابل توجه كاربران گرامي (ثبت نام كنندگان كلاس هاي تابستان)
براي ورود به اسكاي روم
نام كاربري :شماره موبايل بدون صفر اول
و رمز شماره ملي شما ميباشد .
هردو بايد انگليسي وارد شود*.
🌐 پشتيباني كلاس هاي مجازي
#حدیث_روز
🟩 «بزرگداشت خوارزمی»
🍃 بسیاری از اندیشمندان معاصر خوارزمی یا بعد از او که با وی و آثارش آشنایی داشتهاند، به مقام علمی و احاطه و گسترۀ دانش او در علوم متعدد اعتراف کرده و از او با تعابیر مختلف، ستایش و تمجید کردهاند.
⬜️ البته این مسئله تنها اختصاص به دانشوران اهل سنت ندارد، بلکه برخی از علما و اندیشمندان شیعه نیز دربارۀ خوارزمی به اظهار نظر پرداخته و از وی به بزرگی یاد کردهاند.
🍃 علامه امینی دربارۀ وی مینویسد:
«فقیهی دانشور، حافظی مشهور، محدثی با اسناد فراوان، خطیبی پرآوازه، چیرهدست در لغت عرب، آگاه از سیره و تاریخ، ادیب، شاعر که دارای خطبههایی است و سرودههایش در دفترها ثبت و تدوین شده است.»
⬜️ در عصر خوارزمی مذهب شایع در خراسان بزرگ و ماوراءالنهر، از جمله منطقۀ خوارزم، مذهب حنفی بوده و خوارزمی نیز در فروع، این مذهب را اختیار کرده است.
🍃 *کتاب مناقب ابیحنیفه اثر خوارزمی که در فضایل ابوحنیفه نوشته شده و در آن به مدح و ثنای وی، در قالب قصیدهای طولانی پرداخته است، شاهد قوی بر مذهب اوست. * با این همه، او متمایل به تشیع و علاقهمند به اهل بیت علیهم السلام بوده است.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#امام_زمان_شناسی۱۹۴
🔆 *«هَلْ إِلَيْكَ يَا بْنَ أَحْمَدَ سَبِيلٌ فَتُلْقى»*
🔆 *«ای پسر احمد، آیا به سوی تو راهی هست تا ملاقات شوی؟»*
🟩 *«جادهای منتهی به قرب»*
🍃 تک تک واژههای این عبارت، قابل تأمل است.
فرد منتظر، با کلمۀ «إِلَيْكَ» خود را رهرو مسیری میبیند که در پایانش احتمال وصال داده میشود.
✍🏼 در«إِلَيْكَ» ضمیر مخاطب به کار رفته است؛ بنابراین، منتظر خود را در حضور امام مییابد. میداند که در بیراهه گام نمیزند. او یقین دارد مولای مهربانش با ولایت، اعانت و حمایت خود، اجازه نمیدهد منتظرینش به بیراهه بروند.
🍃 کسی که خویش را در حضور امام میبیند و خود را در جادۀ منتهی به قرب مییابد، آداب حضور را رعایت میکند و روزگار عمرش متفاوت با دیگران سپری میشود.
✍🏼 «إلَیکَ» جار و مجروری است که مقدم شده است و طبق قواعد زبان عربی، افادۀ حصر میکند؛ *یعنی فقط به دنبال راهی هستم که بهسوی تو باشد.*
🔹 اگر عاشق صادقی هستیم باید یگانه مقصودمان، رسیدن به یار باشد. در انجام هر عمل صالح، هر آموزش هر خدمت، هر انفاق و…، باید غایت، قرب و وصل باشد.
🔹 اگر در زندگی غرَضهای متعددی داریم، ره به خطا رفتهایم. *میانبُرترین راه همین است که انسان در جادهای قرار گیرد که غایتش حضور است.* جادهای که رهرو آن از الطاف و عنایات ولیّالله برخوردار است و توفیق بهرهمندی از انواع کمالات به او داده میشود.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#محرم_و_صفر
💠 *بازاندیشی۳*
🔆 *«يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُواْ بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ»*
🔆 *«اى فرزندان اسرائيل! نعمتهايم را كه به شما ارزانى داشتم، به خاطر بياوريد و به پيمانم (كه بستهايد) وفا كنيد، تا من (نيز) به پيمان شما وفا كنم و تنها از من پروا داشته باشيد.»*
📗 سوره بقره، آیه ۴۰
🔷 ظاهرا مخاطب بنیاسراییل است؛ ولی مخاطب همه ما هستیم.
⁉️ آیا واقعاً در زندگی خود به نعمات اختصاصی که خدای سبحان نصیبمان کرده است دقت داریم؟ نعمات برای ما مذکور است یا منسی؟ یادمان هست یا فراموش کردهایم؟ مغفول است یا مذکور؟
🔷 هر یک از ما در زندگی خود نعمات خاصی داریم، حال آیا این نعمات خصوصی زندگی برای ما مذکور است یا مغفول؟
⬅️ *ما خیلی که آدمهای خوبی میشویم و خیلی که اهل توجه و مراقبه میشویم، میگوییم: نیمۀ پر لیوان را میبینیم! در حالیکه قرآن میفرماید: «اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ» یعنی اساساً نیمۀ خالی وجود ندارد، هر چه هست فقط نعمت است.*
🔷 «اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ» یعنی توجه به نعمتهای اختصاصی که به ما داده شده است که گاه نعمتهای مختص به کشور ما و گاه مختص خاندان ما و گاه مختص شخص ماست.
‼️ افراد خیلی وقتها در خلوت خود به جای ذکر نعمت، ذاکر نداشتههایشان هستند!، ذاکر کموکسریها هستند! ذاکر جای خالیهای زندگی هستند! نه ذاکر الطاف نه ذاکر انعام.
✅ *در حالیکه در بازنگری متوجه میشویم که غرق نعمتیم!
برای مثال همین نعمت ولایت که اگر هیچ نعمتی جز این نعمت نداشتیم، برای ما کفایت میکرد.*
⬅️ *یکی از مفسرین میگوید: «پیام این آیه این است که توجه به نعمات دیگران نداشته باشید؛ چون خودتان مملو از نعمتید.»*
🔷🔹 بنابراین از این آیه سه مطلب بدست میآید:
🔹۱.ذاکر نعمتید یا غافل از نعمت؛
🔹۲.نعمتهای خود را میبینید یا نعمتهای دیگران را؟
🔹۳.آیا وقتی نعمت را میبینید خدا را به عنوان منعم میشناسید یا آنچنان غرق در نعمت میشوید که خود را ولیّنعمت میبینید!
📚 ««گزیدهای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
◾️🍃◾️🍃◾️🍃
🏴 *«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ»*
📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ماه محرم ۱۴۰۳*
🔷🔹 زمان شروع مجالس: از شنبه
(۱۶/تیرماه)
🔷🔹 ساعت برگزاری مراسم حضوری:
(١٥/١٥ الی ۱۸)
🏴 مراسم شامل:
🔹قرائت زیارت عاشورا: ۱۵/۱۵ تا ۱۵/۳۰
🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰)
🔹مرثيه سرايي سرکار خانم مداحی: ساعت (۱۶/۳۰ تا۱۷ )
🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (١٧ الی۱۸)
✅کلیه کاربران محترم میتوانند در جلسات حضوری شرکت فرمایند.
🔴 *خواهشمند است براي شركت حضوري در مراسم قبل از ساعت ١٤/٣٠ به موسسه مراجعه نفرماييد.*
▫️مكان مراسم: موسسه علميه السلطان عليبنموسيالرضا عليهالسلام
▫️آدرس: تهران: خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه، خيابان شهيد اخلاقي شرقي، خيابان بهرام، كوچه محبوبه دانش پلاك ١٢
-----------------------
♦️قابل توجه:
برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبتنام کنندگان کلاسهای تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴
می باشد.
لینک مربوط به مراسم:
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem
📚 واحد پشتيباني
🌐 emamraoof.com
🌺🍃🌺🍃🌺🍃
*آغاز_ثبت_نام_کلاسهای_استاد_زهره بروجردی تابستان*۱۴۰۳
⬅️ *زمان ثبتنام از یکشنبه ۱۰ /تیر ماه تا پایان روز پنجشنبه ۲۸/تیرماه میباشد.*
*لطفا برای ثبت نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇
https://emamraoof.com/اطلاعات-ثبت-نام-کلاس-استاد-بروجردی/
باتشکر
🌐 «واحدپشتیبانی ثبتنام موسسه علمیه السلطانعلیبنموسیالرضا علیهالسلام»
⭕️⭕️⭕️
#اطلاعيه_ساعت_پخش_امروز_جمعه
📣 📣📣
🍃 با عرض سلام و احترام
⬜️ به دليل تغيير رمز كليه كاربران، جلسه سخنراني استاد بروجردي در روز پنج شنبه برگزار نشد
🔸🔸امروز جمعه به ترتيب دو سخنراني از ساعت ١٣ تا ١٥ در فضای اسکای روم برگزار مي شود.
🔸🔸رمز به كليه كاربران محترم پيامك شده، اما چنانچه كسي پيامك دريافت نكرده است
⏪️براي ورود به اسكاي روم
نام کاربری شماره موبايل بدون صفر اول و رمز شماره (کد)ملي است.
هردو باید انگلیسی وارد شود.
این رمز هم برای ورود به اسکای روم محرم است وهم از اول مرداد برای ورود به کلاس هایی که ثبت نام فرموده اید.
لینک ورود به مراسم:👇
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem
📚 واحد پشتيباني فضای مجازی
💢جهت اطلاع
*امروز جمعه بعدازظهر مراسم عزاداری (حضوری) در ساعت مقرر در موسسه برپاست*.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای بد حجابی زن رضا شاه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و خروش آیت الله بافقی
روایتی از امر به معروف و نهی از منکری که با چماق و سرکوب رضاخانی مواجه شد
🗓 ۲۱ تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب
#علل_و_عوامل۲۱
💢 *«رفتار نامناسب دینداران، عامل تکذیب دین»*
🔆 *«وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَقَفَّيْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَكُلَّمَا جَاءكُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقًا تَقْتُلُونَ»*
🔆 *«و همانا ما به موسى كتاب (تورات) داديم و از پس او پيامبرانى پشت سر يكديگر فرستاديم و به عيسىبن مريم (معجزات و) دلايل روشن بخشيديم و او را با روح القدس، تأئيد و يارى نموديم. پس چرا هرگاه پيامبرى چيزى (از احكام و دستورات) بر خلاف هواى نفس شما آورد، در برابر او تكبّر ورزيديد. (و به جاى ايمان آوردن به او) جمعى را تكذيب و جمعى را به قتل رسانديد؟!»*
📗 سوره بقره، آیه ۸۷
💢 بعضی افراد با وجود علم به حقیقت، آن را تکذیب میکنند. گاهی اوقات علت گرایش کم افراد به دین، *برخورد ناصحیح مجریان دینی است*؛
💢 *اما اگر از جانب مجریان ایرادی وجود نداشته باشد و در عین حال گرایش افراد به دین کم باشد، علت، امر دیگری است.*
کما اینکه صدوبیست و چهار هزار پیامبری که از جانب خدای سبحان برای تبلیغ دین مأمور شده بودند، از ناحیۀ اجرا مشکلی نداشتند؛ اما با این وجود دین حتی در زمان آنان نیز در اقلیت بود.
⬅️ *قرآن عامل این امر را مطابق نبودن دین با میل و سلیقۀ افراد معرفی میکند و میفرماید بسیاری افراد به جهت مطابق نداشتن دین با خواسته و ارادهشان از قبول آن سرباز میزنند.*
🟥 *عامل این ارادۀ نادرست گرایش افراد به دنیا و نفسانیات است.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار شهید ایرانی در عاشورا
#شماره حساب سهمین
باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
💠 به اطلاع میرساند شماره کارتهای ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات میباشد.
✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات*
🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید.
🔹 *سهم امام و رد مظالم*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2910-2552-5724
سپرده:213.8000.10294814.1
شبا: IR290570021380010294814001
🔸 *سهم سادات:*
(کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی)
5022-2913-1039-0453
سپرده: 213.8000.10294814.5
شبا: IR340570021380010294814105
⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید.
✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود
✅ مورد پرداخت
✅ تصویر رسید پرداختی
✅ نام و نام خانوادگی خویش
🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیامهای شما میباشد.
🔺 زمان پاسخگویی به پیامهای شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید.
🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنهای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیةالله مکارم شیرازی را دریافت میکند.
🌸 باتشکر
💠 موسسه علمیه السطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام