eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️زيارت امام زمان عج درروز جمعه
“ معرفت حضرت وليعصر” امام زماني كه امروز من و شما به نحو ديگري به ايشان عرض ارادت مي كنيم ، وجودي است كه از ما به خود ما نزديكتر است زيرا امام زمان جلوه كامله اسامي حضرت حق است و وقتي ما به خداي سبحان عرض مي كنيم يا من هو اقرب من حبل الوريد( اي خدايي كه از رگ گردن به من نزديكتري) امام زمان نيز بعنوان جلوه حق، از رگ گردن به ما نزديكتر است . در كتاب مهر تابان نقل شده است كه بايزيد بسطامي زمان حضرت امام جواد عليه السلام بدنبال امام جواد عليه السلام مي گشت كه يكباره ندايي در درونش شنيد كه : من در درون تو هستم كجا دنبال من مي گردي؟ دوست نزديكتر از من به من است/ وين عجب بين كه من از وي دورم/ در ادعيه نيز مي خوانيم : باسمائك التي مَلأت اَركان كلشيء .... خدا را به اسمائي قسم مي دهم كه پايه هاي هرچيز را پر كرده و درون هرچيزي قرار گرفته است . ويا اگر در دعاي ندبه اَيْنَ اَيْنَ مي گوييم و طالب امام مي شويم در واقع طالب حقيقت و ريشه و فطرت خود مي شويم و في الواقع واكاوي خودمان است تا لايه ها را كنار بزنيم و به وجود امام در درون خود پي ببريم و به حقيقت بسيار نزديك شويم . فاصله بين ما و امام ، نفسانيات ماست و به مجرد رها شدن از نفسانيات ، حضور را ادراك مي كنيم . اگر طاهر بشويم ، حضرت خودشان به ما نزديك مي شوند . آيه الله بهجت مي فرمودند: چقدر بگويم امام زمان(ع) در دل هر شيعه يك مسجد دارد و لذا نبايد اجازه دهيم دل به نجاست آلوده شود. زيرا هميشه مقتضي موجود است اما مانع(نفسانيات) مرتفع نشده است. استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٤ https://chat.whatsapp.com/Ez0tf1hHsI0Jlca0hSfl6j پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🌹شهید مظلوم بهشتی: « آگاهانه انتخاب می‌کنند می‌جنگند زندگی می‌کنند شهید می‌شوند و مورد توهین قرار می‌گیرند... 🆔 سالروزشهادت آیت الله بهشتی و۷۲ تن یاران شهید گرامی باد ؛ روحشان شاد و یادشان گرامی باد هدیه نثار ارواح شهداء صلوات وفاتحه قرائت بفرمائید
يا مهدي آماده جنگيم بگوييد به صهيون
١٠ ❇ *شناخت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه* ٣ 💠 *مسیر معرفت، راهی بی‌نهایت* ✳ ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه خلیفةالله و آینه ي تمام نمای صفات خداي سبحان است . در عین حالي که ما اعتراف مي كنيم شناخت کامل وجود مقدس امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه برای ما امکان پذیر نیست اما بر این باوریم : ✨ آب دریا را اگر نتوان کشید ✨ هم به قدر تشنگی باید چشید 🔸 همان گونه که نور شدید و گسترده خورشيد به هنگام ظهر، ادامه روشنایی ملایم ابتدای روز است، *شناخت ما نسبت به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، هر چندمختصرو اندک باشد اما ارزشمند و قابل افزایش است*. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
🔺صحبت‌های شگفت‌انگیز‌ مقام معظم رهبری چند ماه بعد از ترورشان در سال ۶۰ و ۸ سال قبل از انتخابشان برای رهبری جامعه اسلامی در آن موقع کسی حتی در خواب هم نمیدید آیت‌الله خامنه‌ای روزی رهبر انقلاب اسلامی شود پزشکان در آن زمان زنده ماندن آیت‌الله خامنه‌ای را معجزه دانسته بودند! 🔹اگر ایشان ترور نمیشد فردای آنروز در کنار شهید بهشتی به شهادت میرسیدند ولی خداوند مقام معظم رهبری برای فتنه‌های آخرالزمان حفظ کرد تا انقلاب از مسیر خود خارج نشود
*متن و صوت دعای سمات*⬆️⬆️⬆️⬆️
*متن دعای سمات* بسم الله الرحمن الرحیم اللهم اِني اَسْئَلُكَ بِاسْمِكَ الْعَظيمِ الاَعْظَمِ الاَعَزِّ الاَجَلِّ الاَكْرَمِ اَلَّذي اِذا دُعيتَ بِهِ عَلى مَغالِقِ أبْوابِ السَماءِ لِلْفَتْحِ بِالرَّحْمَةِ انْفَتَحَتْ وَاِذا دُعيتَ بِهِ عَلى مَضَايقِ أبْوابِ الاَرضِ لِلِفَرَجِ انْفَرَجَتْ وَ إِذَا دُعِيتَ بِهِ عَلَى الْعُسْرِ لِلْيُسْرِ تَيَسَّرَتْ وَ إِذَا دُعِيتَ بِهِ عَلَى الْأَمْوَاتِ لِلنُّشُورِ انْتَشَرَتْ وَ إِذَا دُعِيتَ بِهِ عَلَى كَشْفِ الْبَأْسَاءِ وَ الضَّرَّاءِ انْكَشَفَتْ وَ بِجَلالِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ، أَكْرَمِ الْوُجُوهِ وَ أَعَزِّ الْوُجُوهِ الَّذِي عَنَتْ لَهُ الْوُجُوهُ وَ خَضَعَتْ لَهُ الرِّقَابُ وَ خَشَعَتْ لَهُ الْأَصْوَاتُ وَ وَجِلَتْ لَهُ الْقُلُوبُ مِنْ مَخَافَتِكَ وَ بِقُوَّتِكَ الَّتِي بِهَا تُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلا بِإِذْنِكَ وَ تُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ بِمَشِيَّتِكَ الَّتِي دَانَ [كَانَ ] لَهَا الْعَالَمُونَ، وَ بِكَلِمَتِكَ الَّتِي خَلَقْتَ بِهَا السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ بِحِكْمَتِكَ الَّتِي صَنَعْتَ بِهَا الْعَجَائِبَ وَ خَلَقْتَ بِهَا الظُّلْمَةَ وَ جَعَلْتَهَا لَيْلاً وَ جَعَلْتَ اللَّيْلَ سَكَناً [مَسْكَنا] وَ خَلَقْتَ بِهَا النُّورَ وَ جَعَلْتَهُ نَهَاراً وَ جَعَلْتَ النَّهَارَ نُشُوراً مُبْصِراً وَ خَلَقْتَ بِهَا الشَّمْسَ وَ جَعَلْتَ الشَّمْسَ ضِيَاءً وَ خَلَقْتَ بِهَا الْقَمَرَ وَ جَعَلْتَ الْقَمَرَ نُوراً، وَ خَلَقْتَ بِهَا الْكَوَاكِبَ وَ جَعَلْتَهَا نُجُوماً وَ بُرُوجاً وَ مَصَابِيحَ وَ زِينَةً وَ رُجُوماً وَ جَعَلْتَ لَهَا مَشَارِقَ وَ مَغَارِبَ وَ جَعَلْتَ لَهَا مَطَالِعَ وَ مَجَارِيَ وَ جَعَلْتَ لَهَا فَلَكا وَ مَسَابِحَ وَ قَدَّرْتَهَا فِي السَّمَاءِ مَنَازِلَ فَأَحْسَنْتَ تَقْدِيرَهَا وَ صَوَّرْتَهَا فَأَحْسَنْتَ تَصْوِيرَهَا وَ أَحْصَيْتَهَا بِأَسْمَائِكَ إِحْصَاءً وَ دَبَّرْتَهَا بِحِكْمَتِكَ تَدْبِيراً وَ أَحْسَنْتَ [فَأَحْسَنْتَ ] تَدْبِيرَهَا وَ سَخَّرْتَهَا بِسُلْطَانِ اللَّيْلِ وَ سُلْطَانِ النَّهَارِ وَ السَّاعَاتِ وَ عَدَدِ [وَ عَرَّفْتَ بِهَا عَدَدَ] السِّنِينَ وَ الْحِسَابِ وَ جَعَلْتَ رُؤْيَتَهَا لِجَمِيعِ النَّاسِ مَرْئً وَاحِداً، وَ أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ بِمَجْدِكَ الَّذِي كَلَّمْتَ بِهِ عَبْدَكَ وَ رَسُولَكَ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي الْمُقَدَّسِينَ فَوْقَ إِحْسَاسِ [أَحْسَاسِ ] الْكَرُوبِينَ [الْكَرُوبِيِّينَ ] فَوْقَ غَمَائِمِ النُّورِ فَوْقَ تَابُوتِ الشَّهَادَةِ فِي عَمُودِ النَّارِ وَ فِي طُورِ سَيْنَاءَ وَ فِي [إِلَی] جَبَلِ حُورِيثَ فِي الْوَادِ الْمُقَدَّسِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَيْمَنِ مِنَ الشَّجَرَةِ وَ فِي أَرْضِ مِصْرَ بِتِسْعِ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَ يَوْمَ فَرَقْتَ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ وَ فِي الْمُنْبَجِسَاتِ الَّتِي صَنَعْتَ بِهَا الْعَجَائِبَ فِي بَحْرِ سُوفٍ ، وَ عَقَدْتَ مَاءَ الْبَحْرِ فِي قَلْبِ الْغَمْرِ كَالْحِجَارَةِ وَ جَاوَزْتَ بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ وَ تَمَّتْ كَلِمَتُكَ الْحُسْنَى عَلَيْهِمْ بِمَا صَبَرُوا وَ أَوْرَثْتَهُمْ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا الَّتِي بَارَكْتَ فِيهَا لِلْعَالَمِينَ وَ أَغْرَقْتَ فِرْعَوْنَ وَ جُنُودَهُ وَ مَرَاكِبَهُ فِي الْيَمِّ وَ بِاسْمِكَ الْعَظِيمِ الْأَعْظَمِ [الْأَعْظَمِ ] الْأَعَزِّ الْأَجَلِّ الْأَكْرَمِ وَ بِمَجْدِكَ الَّذِي تَجَلَّيْتَ بِهِ لِمُوسَى كَلِيمِكَ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي طُورِ سَيْنَاءَ وَ لِإِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلامُ خَلِيلِكَ مِنْ قَبْلُ فِي مَسْجِدِ الْخَيْفِ، وَ لِإِسْحَاقَ صَفِيِّكَ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي بِئْرِ شِيَعٍ [سَبْعٍ ] وَ لِيَعْقُوبَ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي بَيْتِ إِيلٍ وَ أَوْفَيْتَ لِإِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلامُ بِمِيثَاقِكَ وَ لِإِسْحَاقَ بِحَلْفِكَ وَ لِيَعْقُوبَ بِشَهَادَتِكَ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ بِوَعْدِكَ وَ لِلدَّاعِينَ بِأَسْمَائِكَ فَأَجَبْتَ وَ بِمَجْدِكَ الَّذِي ظَهَرَ لِمُوسَى بْنِ عِمْرَانَ عَلَيْهِ السَّلامُ عَلَى قُبَّةِ الرُّمَّانِ [الزَّمَانِ ] [الْهَرْمَانِ ] وَ بِآيَاتِكَ الَّتِي وَقَعَتْ عَلَى أَرْضِ مِصْرَ بِمَجْدِ الْعِزَّةِ وَ الْغَلَبَةِ بِآيَاتٍ عَزِيزَةٍ وَ بِسُلْطَانِ الْقُوَّةِ وَ بِعِزَّةِ الْقُدْرَةِ وَ بِشَأْنِ الْكَلِمَةِ التَّامَّةِ، وَ بِكَلِمَاتِكَ الَّتِي تَفَضَّلْتَ بِهَا عَلَى أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَهْلِ الْآخِرَةِ وَ بِرَحْمَتِكَ الَّتِي مَنَنْتَ بِهَا عَلَى جَمِيعِ خَلْقِكَ وَ بِاسْتِطَاعَتِكَ الَّتِي أَقَمْتَ بِهَا عَلَى الْعَالَمِينَ وَ
بِنُورِكَ الَّذِي قَدْ خَرَّ مِنْ فَزَعِهِ طُورُ سَيْنَاءَ وَ بِعِلْمِكَ وَ جَلالِكَ وَ كِبْرِيَائِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ جَبَرُوتِكَ الَّتِي لَمْ تَسْتَقِلَّهَا الْأَرْضُ وَ انْخَفَضَتْ لَهَا السَّمَاوَاتُ وَ انْزَجَرَ لَهَا الْعُمْقُ الْأَكْبَرُ وَ رَكَدَتْ لَهَا الْبِحَارُ وَ الْأَنْهَارُ وَ خَضَعَتْ لَهَا الْجِبَالُ وَ سَكَنَتْ لَهَا الْأَرْضُ بِمَنَاكِبِهَا ، وَ اسْتَسْلَمَتْ لَهَا الْخَلائِقُ كُلُّهَا وَ خَفَقَتْ لَهَا الرِّيَاحُ فِي جَرَيَانِهَا وَ خَمَدَتْ لَهَا النِّيرَانُ فِي أَوْطَانِهَا وَ بِسُلْطَانِكَ الَّذِي عُرِفَتْ لَكَ بِهِ الْغَلَبَةُ دَهْرَ الدُّهُورِ وَ حُمِدْتَ بِهِ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ وَ بِكَلِمَتِكَ كَلِمَةِ الصِّدْقِ الَّتِي سَبَقَتْ لِأَبِينَا آدَمَ عَلَيْهِ السَّلامُ وَ ذُرِّيَّتِهِ بِالرَّحْمَةِ وَ أَسْأَلُكَ بِكَلِمَتِكَ الَّتِي غَلَبَتْ كُلَّ شَيْ ءٍ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي تَجَلَّيْتَ بِهِ لِلْجَبَلِ فَجَعَلْتَهُ دَكّا وَ خَرَّ مُوسَى صَعِقاً، وَ بِمَجْدِكَ الَّذِي ظَهَرَ عَلَى طُورِ سَيْنَاءَ فَكَلَّمْتَ بِهِ عَبْدَكَ وَ رَسُولَكَ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ وَ بِطَلْعَتِكَ فِي سَاعِيرَ وَ ظُهُورِكَ فِي جَبَلِ فَارَانَ بِرَبَوَاتِ الْمُقَدَّسِينَ وَ جُنُودِ الْمَلائِكَةِ الصَّافِّينَ وَ خُشُوعِ الْمَلائِكَةِ الْمُسَبِّحِينَ وَ بِبَرَكَاتِكَ الَّتِي بَارَكْتَ فِيهَا عَلَى إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِكَ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ بَارَكْتَ لِإِسْحَاقَ صَفِيِّكَ فِي أُمَّةِ عِيسَى عَلَيْهِمَا السَّلامُ وَ بَارَكْتَ لِيَعْقُوبَ إِسْرَائِيلِكَ فِي أُمَّةِ مُوسَى عَلَيْهِمَا السَّلامُ، وَ بَارَكْتَ لِحَبِيبِكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي عِتْرَتِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ [فِي ] أُمَّتِهِ اللَّهُمَّ وَ كَمَا غِبْنَا عَنْ ذَلِكَ وَ لَمْ نَشْهَدْهُ وَ آمَنَّا بِهِ وَ لَمْ نَرَهُ صِدْقاً وَ عَدْلاً أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُبَارِكَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَحَّمَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ وَ بَارَكْتَ وَ تَرَحَّمْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ فَعَّالٌ لِمَا تُرِيدُ وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْ ءٍ قَدِيرٌ [شَهِيدٌ] اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الدُّعَاءِ وَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ الَّتِي لا يَعْلَمُ تَفْسِيرَهَا وَ لا يَعْلَمُ بَاطِنَهَا غَيْرُكَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ لا تَفْعَلْ بِي مَا أَنَا أَهْلُهُ وَ اغْفِرْ لِي مِنْ ذُنُوبِي مَا تَقَدَّمَ مِنْهَا وَ مَا تَأَخَّرَ وَ وَسِّعْ عَلَيَّ مِنْ حَلالِ رِزْقِكَ وَ اكْفِنِي مَئُونَةَ إِنْسَانِ سَوْءٍ وَ جَارِ سَوْءٍ وَ قَرِينِ سَوْءٍ وَ سُلْطَانِ سَوْءٍ إِنَّكَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ وَ بِكُلِّ شَيْ ءٍ عَلِيمٌ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ
۹ ✳ *فروتنی لازمه تحکیم خانواده* 🌸🍃 زن در فضای خانواده و برای تحکیم خانواده باید تواضع و فروتنی داشته باشد تا بتواند محوریت عاطفی را که خدای سبحان در وجود او قرار داده در خانواده جاری کند، تواضعی در افکار، گفتار، رفتار و.... 🔸ميزان اهميت تواضع به اندازه‌ای است که در لسان ادعیه از خداوند سبحان درخواست می‌شود: 🔆 « اللهم.... فِي نَفْسِي وَ أَهْلِ بَيْتِي فَذَلِّلْنِي» 🔆 «خدایا ... من را نزد خودم و خانواده‌ام متواضع کن» 📕 إقبال الأعمال، جلد ۱، صفحه۱۹۲ 🌀 *یکی از مصادیق تواضع انتقادپذیری است، انسان متواضع انتقادپذیر است و مهارت «نه» شنیدن را دارد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
۱۲ 🔶🔹 *ارتباطات نباید صوری و ظاهری باشد، بلكه سریره و باطن‌ها باید مرتبط با يكديگر شوند.* ✳ اصل در ارتباطات، ارتباط باطنی است چنانچه باطن صاف و پيراسته از رذائل باشد ارتباط سالم می‌ماند در غير اين صورت حقيقت آن در چهره هويدا می‌شود و يا در كلامی ناخودآگاه معلوم می‌گردد. 🍀 امام علی علیه‌السلام فرموده است: ✨ «مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ» ✨ «هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت مگر كه آن چيز در سخنان ناخودآگاهش و در رنگ رخسارش هويدا گردد.» 📗 نهج‌البلاغه (فیض الاسلام)، حکمت ۲۵ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
🍀 امام رضا علیه‌السلام به عبدالعظیم حسنی می‌فرمایند: 🔆 «اَبلِغ اَولِیائي السَّلام» 🔆 «سلام مرا به دوستانم برسان» . 🌸🍃 هرگاه به حقیقت این معنا بیندیشیم که *امام رئوف علیه‌السلام به ما ابلاغ سلام کرده‌اند، با تمام وجود دل و جان‌مان شاد و مسرور می‌گردد که خورشید عنایت و لطف عالم آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله بر ما تابیده است.* 🔹 حضرت امام رضا علیه‌السلام از قدیم سلام و رأفت خود را بر همه دوستان رسانده و دعای خیرشان را بدرقه راه ایشان نموده‌اند. 🔸 سلام ولیّ خدا در حیات هر یک از ما حیات‌بخش بوده و همچون نوری ما را از ظلمات عالم ماده رها می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
حدیث_روز 📝 *مقدمات ورود به متن روایت* ❇ در فراز گذشته در مورد نامه‌ای از امام صادق علیه‌السلام به شیعیان سخن گفتیم. جهت معرفی و بررسی این روایت یادآوری چند نکته دارای اهمیت است: 🌀 ۱- این روایت از جمله احادیث مکتوب است یعنی به قلم معصوم و حجت خدا کتابت شده است. 🌀 ۲- حدیث حاضر جامع‌ترین و مهم‌ترین نامه معصوم علیه‌السلام می‌باشد و مخاطبش همه شیعیان، در همه ادوار است. 🌀 ۳- این حدیث مسائلی را در حوزه عقیدتی، اخلاقی، اجتماعی، آدابی بیان داشته است. 🌀 ۴- این نامه از تراث (به معنای ارث، بازمانده، اثر) حدیثی شیعه است. یکی از منابع آن، کتاب ارزشمند روضه الکافی مرحوم کلینی است و به عنوان اولین و مهم‌ترین حدیث این کتاب معرفی شده است. 🌀 ۵- امام صادق علیه‌السلام در ابتدای این نامه شیعیان را به رعایت چهار شرط جهت ورود به مطالب ومحتویات آن امر فرموده‌اند. 🔸 عجبا، این نامه با این مقدمات و شروط خاص برای دریافت مطالبی مهم است که تا این لحظه از زندگی بر منِ مدعی آشکار نشده است. 🔹 هیچ بهانه ای بر این مستوری نیست. یاشیعه نبوده‌ام یا غافل بوده‌ام و....... با یک دنیا شرمندگی از امامی مهربان، باید اعتراف کنم شیعه‌ای غافل بوده‌ام. 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
🔴🔴 توجه توجه 💢 به اطلاع می‌رساند: 💠 موسسه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام ✳ امروز ۷ تیر ماه ٩٩ جهت *ثبت نام حضوری* و *تحویل کارت کلاس‌های صبح (یکشنبه تا چهارشنبه)* پاسخ گو می‌باشد. 🕰 زمان: ٨:٣٠ الی ١٢:٣٠ 🔸 لطفا جهت تحويل كارت عكس به همراه داشته باشيد. 📍مکان: تهران، خیابان کلاهدوز، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان بهرام، کوچه محبوبه دانش غربی، پلاک ۱۲ - موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام 📞 تلفن: ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵
۸ 💠 *رعایت اعتدال در امور معنوی و مادی* ❇ از جمله خصوصیات حضرت ختمی مرتبت، *برخورداری از عملكردی متعادل در امور معنوی و مادی* است. 🔹 در تفاسیر عرفانی *یهودیان؛ نماد دنیاپرستی و مادیات* و *نصاری؛ نماد معنویات و رهبانیت* معرفی شده‌اند. 🔆 «وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِیرٍ» 🔆 «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.» 📔 سوره مباركه بقره، آیه ١٢٠ 💠 مقصود از این آیه این است كه: پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نه مورد تایید کسانی است كه نگاهشان مادی محض است و نه مورد قبول آنها كه فقط تابع معنویات‌اند. 🍃 هر كدام از این دو گروه تا زمانی كه حضرت را در مسیر عقاید خود بدانند تبعیت می‌كنند و آنجا كه تمایلات آنها با مسیر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله زاویه پیدا می‌كند از حضرت و دستورات دین فاصله می‌گیرند. 🍃 پس این دو گروه هیچ‌گاه از حضرت راضی نخواهند بود، زیرا وجود مقدس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در مسیر اعتدال و هدایت حقه می‌باشند. 💢 بسیار دیده می‌شود افراد گاه در معنویت آن چنان گرفتار افراط می‌شوند كه مثلاً بعد از یك سفر پربار زیارتی دچار بیماری شده، تا جاییكه نماز واجب خود را از دست می‌دهند و گاه یك امر مادی برای مدتی آن چنان ذهنشان را مشغول خود می‌كند كه در نماز واجب نیز نمی‌توانند تمركز لازم را داشته باشند. 💠 *پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نقش تنظیم كننده دارد*، به عنوان مثال پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله عطر را دوست داشتند با مشک خود را خوشبو می‌فرمود، به گونه‌ای كه مشک بر فرق سر ایشان برق می‌زد وخود را با مشک و عنبر معطر می‌فرمود در شب تاریک پیش از آنکه دیده شود از بوی خوشش شناخته می‌شد چنان که رهگذران می‌گفتند، این پیغمبر است. 🔹و در امور معنوی و عبادت چنان است كه قرآن در سوره مباركه طه می‌گوید: 🔆 «طه، مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ»؛ «ای پیامبر! ما قرآن را بر تو نازل نکردیم که خود را به زحمت بیفکنی!» 🔹 خداوند در آیه مورد بحث به پیامبر خاطر نشان می‌كند تا زمانی كه به خواسته‌های یهود و نصاری بها ندهی، این دو گروه هیچ‌گاه تو را نمی‌پسندند. زیرا آنها می‌خواستند تو تابع آنها شوی و حال كه تبعیت نكردی مورد تنفرشان واقع خواهی شد. به اینان بگو هدف من فقط جلب رضایت خداوند است و راه درست «هدایت حقه» است كه همان هدایت الهی است. 🔆 ای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله تو هرگز مورد پسند آنها نخواهی بود زیرا تو «امت وسط » هستی. ✨ آن چه سلطان ازل گفت بگو، می‌گویم 🍀 آن چه از این آیه برداشت می‌شود این است كه دو گروه بدانند، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به حرف هیچ یك ازآنها گوش نخواهد داد و آنها هستند كه باید تابع حضرت شوند و تا زمانیكه خواسته‌های افراد با پیام حق سازگار باشد، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله واسطه اجابت آن در خواست‌ها خواهد بود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
١٣٠ ادامه بحث شهادتين امام خميني مي فرمايند: انسان گاهي در حجاب كثرت افعال، توقف مي كند يعني فعل خود را جداي از فعل خدا و مستقل مي بيند اما با گفتن شهادتين در اذان و اقامه از كثرت نگري فاعلها جدا مي شود . اگر اين امر در قلب ما باور شود از يكي از حجابهاي ضخيم عبور كرده و ظلمت ما برطرف مي شود و وارد فضاي نوراني خواهيم شد بنابراين زبان ما به تنهايي نمي تواند بگويد: اشهد ان لااله الا الله بلكه بايد قلب شهادتين بگويد در واقع شهادتين اول، قوليه و فعليه و قلبيه است و شهادت دوم ذاتيه است . "اشهد ان محمدا رسول الله" حال شهادت به رسالت پيامبر(ص) هم واجب و لازم مي شود. نماز ، سفر و معراج مومن است و از خانه دل جدا مي شويم و اوج مي گيريم اما اين معراج با پاي شكسته و عنان گسسته و چشم نابينا امكان پذير نيست مايي كه افسار نفس را باز گذاشته ايم ، كجا و معراج الهي كجا؟؟ پس بايد در پرتو نوري قرار گيريم كه بَلَد راه و واصل الي الله و معتكف در محضر حق است و انسان را حمل مي كند و به سراغ خدا مي برد او در اين سفر روحاني رفيق ِراه است (رفيق از ريشه رفق به معناي مداراست). امام علي عليه السلام بعد از جنگ جمل فرمود: من شما را به سمت بهشت مي برم اگر چون و چرا نكنيد گر چه سخت است ولي من رفيق شما هستم و سختي ها را تحمل مي كنم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨٠/٨/١٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٩ https://chat.whatsapp.com/DvZ4KYHdCPCEIF3wloz7Iu پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٣ راهكارهاي قراني براي شاكر شدن "طهارت روح و جسم " در روايتي آمده است كه چون اراده طهارت و وضوكردي پس به طرف آب قدم بردار مانند جلو آمدن به طرف رحمت الهي، زيرا كه خداوند متعال آب را كليد قرب و مناجات خود قرار داده است و آن را وسيله اي براي خدمتش در خدمت خلق قرار داده به گونه اي كه اين رحمت، گناهان بنده را تطهير مي كند . آب نجاست ظاهري را پاك مي سازد و تطهير ظاهر در روح تأثير دارد اهل دل گفته اند : در صفا و رقت و پاكي و بركت و لطافت آب انديشه كن و ببين چگونه با هر چيزي ممزوج مي شود تو نيز با مخلوق خدا مانند آب ممزوج شو ! رسول خدا فرمود: مَثَل مومنِ خالص، مانند آب است و با خداي خود در مقام عبادت و بندگي مانند آب صاف و خالص و روشن باش چنان كه خداوند متعال به هنگام نزول آب آن را به عنوان طهور و پاكي ناميده است . طهارتي كه قران براي اعلام بندگي از آن ياد مي كند و تيمم را بدل غسل قرار مي دهد، تنها طهارت جسماني را شامل نمي شود بلكه طهارت باطني را در بر مي گيرد مفسر ديگري مي گويد: اين آيه به تطهير باطن هنگام حضور بنده در برابر مولي است و معتقد است اگر زمان وصل به محبوب را در غفلت گذرانديد هر زمان كه آگاه شديد در فكر جبران باشيد. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب شكر ِشكر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٩ https://chat.whatsapp.com/DvZ4KYHdCPCEIF3wloz7Iu پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از بلندپایه‏ ترین و دلسوزترین مسؤولان نظام، همچون آیت‏ اللّه‏ بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود سی نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و ۷۲ یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن‏های پاره پاره، به دیدار حق شتافتند. حضرت امام خمینی رحمه‏ الله درباره این حادثه جان‏سوز فرمودند: «ملت ایران در این فاجعه بزرگ، ۷۲ تن بی‏گناه، به عدد از دست داد». از دید : بهشتی، مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود. مراتب فضل ایشان و مراتب تفکر ایشان و مراتب تعهد ایشان برمن معلوم بود. بهشتی، یک ملت بود. من بیش‏تر از بیست سال ایشان را می‏شناختم و برخلاف آن چه این بی‏انصاف‏ها در سراسر کشور تبلیغ کردند و مرگ بر بهشتی گفتند، من او را یک فرد متعهد، مجتهد، مدیر، علاقه‏مند به ملت، علاقه‏مند به اسلام و به درد بخور برای جامعه خودمان می‏دانستم ۷۲_تن_یاران_وفادارش_را_گرامی_میداریم
‏فیلم از طرف zahra
▪️امروز 7 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش صدام و با بمب‌های شیمیایی اروپایی و آمریکایی است. روزی که دنیا چشم‌هایش را بست تا زن و کودک، پیر و جوان سلاخی شوند...
قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَىٰ غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَىٰ ﮔﻔﺖ ﺍﻳﻦ ﻋﺼﺎﻯ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﺑﺮ ﺁﻥ ﺗﻜﻴﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ، ﺑﺮﮒ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﺍﻧﻢ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺭﻳﺰم، ﻭ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ. سوره مبارکه طه(18) *قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَىٰ* خداوند فرمود : ﺍﻯ ﻣﻮﺳﻰ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻴﻔﻜﻦ! سوره مبارکه طه(19) 🌟َ *هِيَ عَصَايَ.........قَالَ أَلْقِهَا*: در محضر حق نباید *مالکیتی و یا تکیه‌گاهی* مطرح شود ، لذا خداوند می‌فرماید آن را بیفکن ، پس لازم است انسان در محضر مولی ، *صفرالید* بودن خود را در نظر داشته باشد، *هر چقدر انسان ، خود را در محضر مولی فقیر‌تر ببیند ، احساس حضور بیشتری خواهد داشت* 🌟 عَصَا *يَ* : انسان ، هر امری را که *تحت سلطه خود* قرار دهد ، کارآیی محدودی از آن مشاهده می‌نماید ، ( مثلا علم‌من ، قدرت‌من ، ثروت‌من ، فرزند‌من ، وقت‌من ...) اما چنانچه آنها را به خداوند سبحان بسپارد ( *أَلْقِهَا* ) ، در این صورت خواهد دید که کارآیی‌های غیرقابل تصوری از آنها ظهور می‌نماید. ( همانگونه که موسی گمان نمی‌کرد که از عصایش چنین جلوه‌هایی مشاهده شود ) 🌟 *أَلْقِهَا* : گاهی خداوند سبحان به انسان امر می‌فرماید که *اسباب دنیا* را نادیده بگیرد و با آنها مأنوس نباشد و بر آنها اعتماد نکند تا مسبب‌الاسباب برایش جلوه‌گری خاصی داشته باشد *( وَ أُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِباد* ) استاد بروجردی كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٩ https://chat.whatsapp.com/DvZ4KYHdCPCEIF3wloz7Iu پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٠ ، آیه ۳ (ادامه) 🔆 «خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ تَعالى‏ عَمَّا يُشْرِكُونَ» 🔆 «خداوند آسمان‌ها و زمین را به حق آفرید، او برتر از آن چیزی است که برای او شریک قرار بدهند.» 💠 *نگاه مجدّد* ✍ بعضی از مفسرین می‌گویند: 🔹 *«بالْحَقِّ» در آیه، به معنای «بِالعَدل» است*. عدل، به معنای قرار گرفتن هر چیز در جای خویش است. یعنی *خدواند، هر یک از آسمان و زمین را سرجای خود آفریده است*. ❓ اگرسوال شود حق برای خلقت آسمان و زمین چیست؟ ✅ در پاسخ گفته مي شود: همه عالم از عرش تا فرش برای خدمت‌رسانی به انسان آفریده شده ،خداوند آسمان و زمین را آفرید تا خادم انسان باشند. ❓ اگر سوال شود فایده خدمات‌رسانی عرش تا فرش برای انسان در چیست؟ ✅ گفته می‌شود: آنها در خدمت انسان هستند تا انسان خادم حق باشد. خداوند سبحان در حدیث قدسی می‌فرماید: 🔆 «عبدی خلقت الأشیاء لأجلك و خلقتك‏ لأجلی»؛ «بنده من! تمام اشیا را برای تو آفریدم و تو رابرای خودم خلق كردم» 🔹 عرش و فرش، خادم انسان هستند تا او بندگی حق كند و از بنده بودن خود غفلت نورزد. ✨ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند ✨ تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری 💠 *نگاه مجدد* ✍ یکی از تفاسیر عرفانی می‌گوید: ❇ خدای سبحان، آسمان و زمین را «بالْحَقِّ» آفرید، *ای انسان تو در حالیكه در میان محسوسات زندگی می‌كنی اما نباید اسیر عالم ماده شوی*، خداوند سبحان در سوره مبارکه بقره در وصف متقین می‌گوید: 🔆 «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقینَ الَّذینَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»؛ «اين كتاب با عظمتی است كه شك در آن راه ندارد، و مايه هدايت پرهيزكاران است» ❇ *متّقین، به غیب ایمان دارند*. غیب، پشت پرده ي عالم محسوسات است. متّقی، دل به غیب این عالم سپرده و گرفتار عالم دنیا نمی‌گردد. او از میان تمام مناظر دیدنی دنیا پشت پرده آنها را می‌بیند كه تدبیر همه عالم در دست مدبر الامور-خدای سبحان- است. ❇ *مشغول شدن به عالم محسوسات فعل متّقین نیست* هر آنكس كه مشغول عالم ماده شود متقی نیست آنان كه دل به خدای سبحان سپرده‌اند دل به محسوسات نمی‌سپرند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
🎥 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: نگاه از بالا به مردم غیرقابل قبول است. 🔹همه ما مسئولان نظام جزو مردمیم و خیلی از مردم از ما بالاتر هستند، بنابراین همه باید خود را در عمل خدمتگزار مردم بدانیم.
🔴انتقاد رهبر انقلاب از سستی «بعضی از مردم و مسئولان» در مقابله با کرونا آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹اینکه گفته می‌شود باید کاری کرد که مشکلات اقتصادی از ناحیه کرونا بوجود نیاید، حرف درستی است اما در صورت بی‌توجهی و شیوع گسترده بیماری، مشکلات اقتصادی هم بیشتر خواهد شد 🔹در اثر فداکاری دستگاهها و کادرهای درمانی و بهداشتی و همچنین مجاهدت داوطلبانه گروههای مردمی و همکاری عموم مردم، ایران به‌عنوان یک کشور موفق در دنیا معرفی شد اما این مربوط به ابتدای کار بود و اکنون متأسفانه آن حرکت و مجاهدت از جانب بعضی مردم و مسئولان سست شده است