eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 *«کنترل نکردن زبان»* 🔆 *«وَ هَانَتْ‏ عَلَیهِ‏ نَفْسُهُ‏ مَنْ أَمَّرَ عَلَیهَا لِسَانَه»* 🔆 *«و نزد خویش خوار است کسی‌که زبانش را حکمران خود گرداند.»* 📘 نهج البلاغه مرحوم فیض الاسلام، حکمت ۲ 🔻 اگر در زندگی حرف اول و آخر را زبان اظهار کند، انواع اشتباهات از جمله شکایت، ناشکری، بی‌ادبی، تحقیر دیگران و... از انسان مشاهده می‌شود. 🔻بنابراین *یکی از اشتباهات* آن است که انسان سخنان نسنجیده بر زبان براند و *زبانش امیر او باشد.* در صورتی که قرار است زبان زیرمجموعۀ عقل و قلب باشد. قلب و عقل، الهی هستند. ⬅️ *زبان اگر رها شود، شیطان بر او حاکم می‌شود* و زیرمجموعۀ نفس اماره قرار می‌گیرد و مطابق میل و هوای نفس، سخن می‌راند. ⬅️ *بایستی قبل از هر سخنی که بر زبان می‌آوریم، قدری تأمل، تعقل و تدبر کنیم* تا متوجه شویم که آیا اظهار آن لازم است؟! یا باید سکوت کنیم. ⏹️ *گفتارهای ما در عالم حساب و کتاب دارد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩🟩🟩🟩🟩🟩 🍃کمک به شیعیان محروم نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع نام بانک : بانک پاسارگاد شماره حساب : 223.115.15292699.4 شماره کارت : 5022297000229661 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ♦️موسسه خيريه علي بن موسی الرضا عليه السلام شماره ديگری جهت کمک به شیعیان مناطق محروم در عید غدیر ندارد.
🔆 *«مَناهِلَ الظَّماءِ مُترَعَة»* 🔆 *«چشمه‌ها برای تشنگان پُرآب است.»* 🍃 امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 *«لَوْ یعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی طَلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبُوهُ وَ لَوْ بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَ خَوْضِ اللُّجَجِ»* 🔆 *«اگر مردم مى‌دانستند كه علم چه فوايدى دارد، هر آينه در جستجوى آن بر مى‌آمدند، گرچه در راه آن خون بريزند و در ژرفاى درياها فرو روند.»* 📙 مفاتیح‌الحیاة در صفحه ۴۷۵ 🔶🔸 در طلب برکات فراوانی، اعم از برکات معنوی و مادی، نورانیت و آثار مثبت وجود دارد. 🍃 پیامبر می‌فرماید: 🔆 *«إِذَا جَاءَ الْمَوْتُ‏ طَالِبَ الْعِلْمِ وَ هُوَ عَلَى هَذِهِ الْحَالِ مَاتَ‏ شَهِیداً»* 🔆 *«هر گاه مرگ دانش جويى در حال آموختن دانش فرا رسد، شهيد مرده است.»* 📙 آثار الصادقین، ج ۱۳، ص ۴۴۷ ⬅️ *به‌میزانی که فرد تشنۀ علم و معرفت شود،* خداوند در همین عالم او را به مقام شهود می‌رساند و دارای نگرش زیبا و توحیدی می‌شود. 🔶🔸 *یکی از خواسته‌های مهم افراد، وصول به مقام شهادت است.* این روایت آموزش می‌دهد که *کسب علم نافع، وصول به مقام شهود را برای انسان میسر می‌کند* و از نگاه خاکی به نگرش توحیدی دست می‌یابد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟥 *«بردگی مدرن در فضای مجازی»۹* 🔷 این داستان مدرنیسم عجیب و غریب زمان ماست. بر خلاف بردگان دوران باستان یا رعایای دوران فئودالیته و یا کارگران اولین انقلاب صنعتی جهان، امروزه در برابر طبقه‌ای از بردگان قرار گرفته‌ایم که از استثمارشان آگاه نبوده‌اند یا برایشان بهتر بوده که ناآگاهی را انتخاب کنند. 🔹 بنابراین متوجه تنها سلاح در دسترس بردگان یعنی شورش کردن هم نیستند. برعکس به زندگی رقت‌انگیزی که برایشان تدارک دیده شده، تمکین می‌کنند و بی‌اعتنایی و رخوت، تنها پناهگاهشان است؛ پناهگاهی که هرکس برای خود در میان شلوغی و هیاهوهای جامعۀ مدرن خسته، برگزیده است. 🔷 استثمار مدرن همۀ کانال‌های فریب و تحمیق را به کار می‌گیرد تا بندگی و رذالت ما را مستتر گرداند. ⬅️ *واقعیت آشکار همان طور که هست و نه آن طور که قدرت‌ها نشان می‌دهند، این است که تنها حقیقت، سرنگونی و تخریب سیستم موجود انسانی می‌باشد.* 💢 ارباب جهان، تمام تمایلات و خواسته‌های انسان‌ها را مدیریت کرده و مانند برنامه و نرم‌افزاری که بر روی سیستمی نصب شده باشد، اهداف خود را پیاده و پیگیری می‌کند. 💢 انسان‌ها ناخواسته اسیر بازی برده‌گیری مجازی می‌شوند و نخواهند توانست از آن بیرون آیند. ⁉️ آیا بردگی غیر از این است که اختیار را از انسان سلب کند و عنان قدرت و آزادی خود را در دست دیگری دهد که او برایش تصمیم بگیرد و اراده‌اش را از وی بگیرد.؟ 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 *«وجود عذاب‌های مختلف، واقعیتی تلخ»* 🔆 *«قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ»* 🔆 *«بگو: او قادر است که از بالا یا از زیر پای شما، عذابی بر شما بفرستد؛ یا بصورت دسته‌های پراکنده شما را با هم بیامیزد؛ و طعم جنگ (و اختلاف) را به هر یک از شما بوسیله دیگری بچشاند. ببین چگونه آیات گوناگون را بازگو می‌کنیم! شاید بفهمند.»* 📗 سوره انعام، آیه ۶۵ 🔷🔹 واقعیت تلخ این است که *عذاب‌ها مختلف است.* 🔹گاهی عذابی از *آسمان* می‌آید: ⬅️ *«مِنْ فَوْقِكُمْ»؛ اما نه ظاهری، نه مثل عذابی که بر اقوام دیگر آمد؛ بلکه فکر ما درست کار نمی‌کند، قوّۀ عقلانیت ما فعال نیست و شیطان بر ما مسلط می‌شود.* 🔹 گاهی اوقات عذاب از *زیر پای* ماست: ⬅️ *«أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ»؛ به این صورت که اسیر دنیا هستیم و در عالم ماده و مادیات فرو می‌رویم و همۀ همّ‌و‌غمّ ما می‌شود دنیا! * عذاب این است که در دریای دنیا غرق ‌شویم و از آخرت و مرگ غافل بمانیم. 🔹 گاهی عذاب *تفرقۀ قلبی* است: ⬅️ *«يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا»؛ («بر شما لباس تفرقه می‌پوشاند.» متفرق می‌شویم و دائم با هم درگیر هستیم، در مقابل هم می‌ایستیم، دل‌هایمان به هم نزدیک نیست. در این صورت اصلاً زندگی برای ما لذت‌بخش و گوارا نیست!* 💢 گناهی مرتکب شدیم که عذاب آن فتنه، تفرقه، مخالفت و درگیری است! 🟩 در حالی که شرایط جامعۀ عادی و سالم این‌گونه نیست. *دوست داشتن دیگران و دل‌سوزی و همدلیِ با آن‌ها و گسترده کردن سفرۀ دعاهایمان نعمتی است که باید قدردان آن باشیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🕌در محضر امام روح الله (۲۵۲۷) 💠 غدیر باید در همه اعصار باشد 📌 امام خمینی (ره ): زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. 📚صحیفه نور ،جلد ٢٠،صفحه ٢٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🟩🟩🟩🟩🟩🟩 *کمک به شیعیان محروم* نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع نام بانک : بانک پاسارگاد شماره حساب : 223.115.15292699.4 شماره کارت : 5022297000229661 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ♦️موسسه خيريه علي بن موسی الرضا عليه السلام شماره ديگری جهت کمک به شیعیان مناطق محروم در عید غدیر ندارد.
💠 *«پاداش دو رکعت نماز»* ✅ *مغفرت و غفران الهی مطلوب همگان است.* گرچه بسیاری از افراد معنای اصطلاحی مغفرت و غفران -بخشش وآمرزش گناهان- را می‌دانند؛ اما معانی دیگری نیز برای آن ذکر شده است از جمله: ✍🏼 «غفران» از ریشه «غَفْر» به‌معنای پوشش و ستر. خداوند سبحان را بدین جهت «غفور» می‌نامند که گناهان و عیوب بندگان نادم خود را می‌پوشاند و آنها را از عذاب و کیفر خویش مصون می‌دارد. 🍃 حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام یکی از عوامل مغفرت الهی به زائران خود را بیان می‌فرماید: 🔆 *«هرآنکس که در جوار قبر من نماز بخواند، استحقاق مغفرت الهی را به دست می‌آورد.»* 📘 عیون اخبار الرضا، ج ۱، ص۲۲۷ ❇️ شایسته است نمازی که در جوار حضرت شمس‌الشموس و در فضای ملکوتی این بارگاه آسمانی بجای آورده می‌شود، همراهی کامل تمام اعضا و جوارح را به‌دنبال داشته باشد؛ به‌نحوی که جسم، قلب و روح زائر هم‌زمان اقامه صلاة کنند. ❇️ نمازی که سفر به معراج را برای انسان به‌ارمغان آورد و با رها نمودن قلب و روح نمازگزار از خاکدان عالم ماده، او را تا عرش الهی عروج دهد. 🍃 *امام رئوف و مهربانم!* ❇️ توفیق اقامه چنین نمازی را شامل حالم فرما و اثر آن را تا قیامت برایم پاینده و باقی دار تا هرگز از سیطرۀ غفران خدای سبحان خارج نشوم و در دنیا و آخرت در زمرۀ مغفورین درگاه حق قرار گیرم. ✨ *آن در که بخوانند باب الله‌اش درگاه رضاست جان فدای راهش یا رب تو ز ما نگیر تا آخر عمر این نعمـت خـاک‌بوسی درگاهش* 📚 «گزیده‌ای از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🍀🍃🍀🍃🍀 🍃 🍀 🍃 هر روز در نمازهای واجب از خدای سبحان می‌خواهیم: 🔆 *«اِهدِنَا‌الصِّراطَ المُستَقیم»* ✅ *مصداق اتم صراط مستقیم، قرآن و عترت است* و با درخواست صراط مستقیم، گویا می‌گوییم: 🔆 *«النَّبِیُّ أَوْلی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ»* ✅ *رسول در تمام مراحل زندگی‌ام اولویت دارد؛ یعنی انتخاب پیامبر برای ما، کامل‌ترین انتخاب است.* ✅ در غدیر صحبت از اولویتی است که پیامبر به رخ ما کشید و ما جزو افرادی بودیم که اولویت پیشنهادی پیامبر را بر گزینۀ پیشنهادی غیر، ترجیح دادیم. ⬅️ وقتی باور کردیم غیر از تعلق به امام، تعلقی وجود ندارد، زندگی برای ما آسان می‌شود. 🟥 بسیاری از اوقات، مشکلات زندگی به‌دلیل تعلقات مختلفی است که دامن‌گیر ما شده است. ✨ *غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هرچه رنگ تعلق پذیرد، آزاد است مگر تعلق خاطر به ماه‌رخساری که خاطر همه عالم ز روی او شاد است* 🔰 در زیارت جامعه اعلام می‌کنیم که تعلق ما به شما معصومین بیشترین تعلق است: 🔆 *«بِاَبی اَنتُم وَ اُمی وَ مالی وَ اُسرَتی»* 💢 بدون ولایت دائماً لغزش خواهیم داشت و جزو مغضوبین و ضالین قرار خواهیم گرفت. 🟩 *«صراط مستقیمی‌ها» سرحال‌اند، خوشحال‌اند، اوج لذت را می‌برند، می‌فهمند منفعت زندگی در این است که خود را با تمام دارایی فدای امام کنند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبل از رای دادن به این شهدا فکر کنید چون خون این شهدا گریبانتان را خواهد گرفت اگر به ناحق رای بدهید😔💔🥀
. ♻️ نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد» آیت الله حائری شیرازی: هرچه می‌توانید سنت‌های خود را در ، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون ما شیعیان است. پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعده‌هایتان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید غدیر جوش بخورند. . ♻️ نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد» آیت الله حائری شیرازی: هرچه می‌توانید سنت‌های خود را در ، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون ما شیعیان است. پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعده‌هایتان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید غدیر جوش بخورند. 🌸🌸🌼🌸🌸🌼🌸🌸 كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🔆 *«الْعَظيمُ الرُّبُوبِيةِ»* 🔆 *«صحنۀ پرورش و رشد‌دهندگی خدا بسیار گسترده است.»* ✍🏼 اگر *«رَب»* را به‌معنای *پرورش دادن* بدانیم، خدای سبحان جسم را پرورش می‌دهد، عقل را پرورش می‌دهد، قلب و روح را پرورش می‌دهد. 🔶 در نظام عالم و در یک فرآیند کلان در هر لحظه پرورش عظیمی از ناحیه خدای سبحان صورت می‌گیرد. 🔸 گیاه را به‌گونه‌ای و حیوان را به شکلی دیگر، پرورش می‌دهد و موجودات را از مرحله‌ای به مرحلۀ دیگر می‌رساند. 🔶 *پرورش دادن خدا بسیار گسترده است و منوط به یک مقطع خاصی نیست.* ✍🏼 معنای دیگر «رب» *زیاد کننده* است. 🔷 کار خدا زیاد کردن است و این زیاد کردن، بسیار گسترده است. در کل عالم همه چیز را تکثیر و زیاد می‌کند، 🌀 مثلا اگر انسان سخاوت دارد کار خدا زیاد کردن سخاوت و بخشندگی در وجود فرد است. و یا فردی عاقل و با معرفت است کار خدا ازدیاد عقل و معرفت اوست. 🔷 *خداوند موجودیت صحیح را زیاد می‌کند، نه موجودیت باطل را که شیطانی است.* 🌀 بطور مثال خدا بخل را زیاد نمی‌کند؛ زیرا بخل امر عدمی است. بخل نبود سخاوت است و کار خدا زیاد کردن عدم‌ها نیست. 🔰 در دعای ابوحمزه می‌خوانیم: 🔆 *«اَنا الَّذی کَثَّرتَه»* 🔆 *«خدایا! من همان اندکی بودم که زیادم کردی.»* ⬅️ *یعنی همۀ خوبی‌های مرا زیاد می‌کنی و پیوند می‌زنی و آن را حبس و محدود نمی‌کنی!* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام