eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 *«شهادت دکتر چمران»* 🌷 همه شهید چمران را به‌عنوان یک سردار و فرمانده و رزمنده می‌شناسند، البته همۀ این‌ها بود؛ ولی فقط این نبود که تنها یک جنگجوی پرهیزکار باشد؛ بلکه یک معلم متعهد هم بود. 🍃 *او فقط مانند خودش بود؛* کسی که چند جمله و چند صفحه گنجایش توصیف روح بزرگش را ندارد؛ چرا که او روحی الهی و بزرگ، داشت و تنها دل در گرو محبت خداوند. چنین روحی را به‌سختی می‌توان درک کرد، چه رسد به توصیف! 🍃 چگونه می‌توان انسانی را توصیف کرد که جمع اضداد است و در عین حال همۀ خوبی‌ها را دارد، هم او که در یتیم‌خانه‌ای در لبنان زندگی می‌کرد و از غصۀ کودکان بی‌پناه دلش آرام نمی‌گیرد، همان است که حتی نامش در میدان نبرد تن دشمنان را به لرزه در می‌آورد، مبارزات چریکی او الگویی برای همه آزاداندیشان شده است. 🌷 *این شیر میدان نبرد هنگام مناجات با پروردگارش هم چون عارفی زاهد ناله برمی‌آورد و در صحنه‌ای دیگر دانشمندی تیزهوش و دقیق می‌شود.* 🍃 در هنر هم پیشروست و همۀ هنرها را هم‌زمان دارد. هم نقاشی چیره‌دست است و هم عکاسی ماهر... اما گویا هیچیک از این‌ها را نمی‌بیند. 🍃 *دید او آن قدر وسیع است که تنها به هدف والای الهی و انسانی می‌اندیشد و تمامی‌ تعلقات را بر زمین می‌گذارد و به‌سوی معشوق پرواز می‌کند.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُكُمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ.»* 🔆 *«اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! (در گفتگو با پيامبر) صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر نكنيد و آن گونه كه با يكديگر بلند گفت‌وگو مى‌كنيد، با پيامبر بلند سخن مگوييد! مبادا (به خاطر اين بى‌ادبى،) اعمالتان نابود شود و شما آگاه نشويد.»* 📗 سوره حجرات، آیه ۲ ✍🏼 *از این آیه می‌توان دو برداشت داشت:* 💢۱. *بی‌ادبی به بزرگتر معنوی و فکری موجب از بین رفتن اعمال می‌شود.* 🌀 مثلا طلبکار بودن جهت روا شدن حاجات، خود نمونه‌ای از این بی‌ادبی است که به‌ آن بی‌توجه‌ایم. در چنین شرایطی بایستی واکنش نشان داد و فرد را از رفتار ناپسند خود باز‌داشت و او را به ارادت و خضوع هنگام طلب لطف رهنمون شد. ⬅️ اگر در برابر چنین رفتاری بی‌تفاوت باشیم در واقع این منکری است که قبح آن را فراموش کرده‌ایم. 💢 ۲. *صمیمیت با بزرگان این نیست که با ایشان مانند مراودات خود با دیگر افراد برخورد کنیم.* در مخاطب قرار دادن آنها نوعی خضوع و ادب خاص و تعظیم و اعلام بزرگی لازم است. این نیز منکری است که به فراموشی سپرده شده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۳۸۴ 💠 *«نماز و لذت بی‌نهایت»* ❇️ مؤمن در نماز، تحصیل ولایت می‌کند و امور ظاهری و باطنی را تحت تسخیر درمی‌آورد. ❇️ اگر در نماز خواهان حضور قلب باشیم باید از ولیّ زمان درخواست کنیم، چون نزدیکی به امام زمان نزدیکی به خداست و فرآیند این نزدیکی به‌دست آوردن ِقدرتِ تسلط بر هوای نفس و اجرای صحیح نماز و عبودیت محض و سیر سریع‌تر است. ✍آیه الله بهجت می‌فرمایند: هر کسی از چیزی لذت می‌برد. پسر بچه از دوچرخه و دختر بچه از اسباب بازی دخترانه ، عروس از حجله عروسی، فرد معتاد از مواد مخدر، پولدار از پول …. لذت می‌برند و هر کدام لذت خود را کاملترین لذت می‌داند . حال اسلام می‌فرماید : همه لذت خود را به سمت نماز معطوف دارید و این امر انجام نمی‌شود مگر با عنایت ولیّ ِ خدا . 🔆 امام صادق علیه السلام فرمودند: «قالَ اللّهُ تبارَكَ وَ تعالى: يا عِباديَ الصِّدِّيقينَ، تَنَعَّموا بِعِبادَتي في الدُّنيا؛ فإنَّكُم تَتَنَعَّمون بِها في الآخِرَةِ.» 📘کافی ج۲، ص۸۳ ✴️ (بنده‌های من در دنیا از عبادت من لذت ببرید و این لذت در آخرت هم شما را متنعم خواهد کرد.) 💢بنابراین عبادت، قابلیت لذت بردن را دارد؛ اما متأسفانه ما عبادت را به‌عنوان داروی تلخ و شلاق بالای سر خود می‌بینیم. 💠 بالاترین عبادت نماز است و اگر بالاتر از آن عبادتی بود خدای سبحان به پبامبر در رفیع‌ترین نقطۀ اوج (معراج) چیز دیگری تحفه می‌داد. معراج، اوج خوش‌گذرانی پیامبر بوده است و خدا نماز را به وجود مقدس ایشان هبه فرمود تا لذتش دو چندان شود. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» کلاس شرح اسرارالصلوه ۹۴/۷/۲۰ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
💢 *«موانع عزت نفس»۹* 🟥 *«اعتماد و اتّکا به خلق»* 🔆 «وَ مَنْ تَوَجَّهَ بِحَاجَتِهِ إِلَی أَحَدٍ مِنْ خَلْقِک أَوْ جَعَلَهُ سَبَبَ نُجْحِهَا دُونَک فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْحِرْمَان وَ اسْتَحَقَّ مِنْ عِنْدِک فَوْتَ الْإِحْسَانِ» 🔆 «و کسی که برای حاجتش به یکی از آفریدههای تو رو کند، یا او را به جای تو وسیلۀ رسیدن به نیازش قرار دهد، محققاً خود را در معرض محرومیت قرار داده، و سزاوار از دست رفتن احسان تو گشته است» 📘 صحیفه سجادیه، دعای ۱۳ 🔷 عزت نفس امری تقلیدی نیست؛ بلکه یک دیدگاه است و پایۀ اعتقادی دارد. ⬅️ در هنگام نیاز و مشکلات، *دو دیدگاه مذموم* وجود دارد. 💢 ۱. *ابتدا و مستقیماً به خلق مراجعه کنیم؛* 💢 ۲. ابداً به خلق مراجعه نکنیم؛ اما *وقتی مردم، مشکلمان را حل کردند، از آنها به‌عنوان یک وجود مستقل و مؤثر تشکر کنیم* نه به‌عنوان یکی از سبب‌های خدای متعال! 🔻 هر یک از این دو دیدگاه موجب محرومیت ما از نعمات الهی می‌شود و مستحق از دست دادن احسانی هستیم که قرار بود از ناحیۀ خدای سبحان دریافت کنیم. 🔻 *اگر در هنگام مشکلات مستقیماً به دیگران مراجعه کنیم، خود را خوار کرده‌ایم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🍀🍃🍀🍃🍀 🍃 🍀 🍃 امام صادق علیه السلام می‌فرماید: 🔆 * «لَوْ عَرَفَ النَّاسُ فَضْلَ هَذَا الْيَوْمِ بِحَقِيقَتِهِ لَصَافَحَتْهُمُ الْمَلَائِکةُ فِي کلِّ يَوْمٍ عَشْرَ مَرَّات‏»* 🔆 *«به خدا قسم اگر مردم فضيلت واقعى روز غدير را مى‌شناختند، فرشتگان روزى ده بار با آنان مصافحه مى‌کردند و بخشش‌هاى خدا به کسى که آن روز را شناخته، قابل شمارش نيست.»* 📘 وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۳۸۹ ✳️ معرفت روز غدیر چنان ارتقا مقامی نصیب ما می‌کند که ملک با همۀ نورانیت‌اش، نه یکبار در سال، نه یکبار در ماه، نه یکبار در شبانه‌روز؛ بلکه هر روز ده مرتبه مأموریت دارد به جهت تقرب به خدای سبحان با کسی که عارف به روز غدیر است، مصافحه کند! ❇️ *خدای سبحان، اعتبار زایدالوصفی نصیب عارف به حقیقت غدیر داده است* که در عالم ملکوت، این اعتبار جلوه‌گری دارد و ملک بر خود مباهات می‌کند که با چنین فردی مصافحه داشته باشد و این امر را امتیازی برای خود محسوب می‌کند. ✳️ اگر با حقیقت ولایت آشنا شویم، وجود ما نورانی می‌شود و قابلیت مصافحه با ملک را می‌یابیم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩🟩🟩🟩🟩🟩 *کمک به شیعیان محروم* نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع نام بانک : بانک پاسارگاد شماره حساب : 223.115.15292699.4 شماره کارت : 5022297000229661 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ♦️موسسه خيريه علي بن موسی الرضا عليه السلام شماره ديگری جهت کمک به شیعیان مناطق محروم در عید غدیر ندارد.
📖در کتاب والشَّمس چه می‌خوانید؟ 🖋جلد دوم، فصل سیزدهم: در فصل سیزدهم با عنوان *«شفیع روز قیامت، محمد مختار»* از نقش پررنگ پیامبر در شفاعت می‌خوانیم و گستردگی میزان شفاعت حضرت را در می‌یابیم. ✨️ *ضمانت می‌کند دنیا و عقبای محبان را* ✨️ *که اینجا دستگیری می‌کند آنجا شفاعت هم* جلد دوم کتاب با این فصل به پایان می‌رسد و همان‌طور که اجمالاً بیان شد، این جلد از نقش رسالتی پیامبر پرده برمی‌دارد. 📲خوانای نظرات شما و پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ممکن است اختلافات، اختلافات عمیقی هم باشد، اختلافات بزرگی هم باشد، اما انسان دشمن را با غیردشمن نباید اشتباه کند؛ دشمن حساب دیگری دارد، غیردشمن حساب دیگری دارد. خط درگیری با دشمن را باید ترسیم کرد، مشخص کرد؛ این بصیرت میخواهد. بصیرتی که ما عرض میکنیم، این است. كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
گاهی گناهِ انسان، با اشک آمرزیده می‌شود؛ گاهی هم با لبخند. بعضی‌ها می‌توانند با یک تبسّم، خودشان را پاک کنند؛ امّا از کج‌سلیقگی این کار را نمی‌کنند! نمی‌دانند خالق گریه، خالق خنده هم هست! «وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكَىٰ». / ۱ ‏| آیت‌الله حائری شیرازی رحمت‌الله‌علیه |
💠 *«جدا شده از امام، یتیم است»* 🔆 *«مَنْ‏ كَفَلَ‏ لَنَا یتِیماً قَطَعَتْهُ عَنَّا مُحَبَّتَنا باسْتِتَارِنَا فَوَاسَاهُ مِنْ عُلُومِنَا الَّتِی سَقَطَتْ إِلَیهِ- حَتَّى أَرْشَدَهُ وَ هَدَاهُ، قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ:یا أَیهَا الْعَبْدُ الْكَرِیمُ الْمُوَاسِی- إِنِّی أَوْلَى بِالْكَرَمِ‏ اجْعَلُوا لَهُ یا مَلَائِكَتِی فِی الْجِنَانِ‏بِعَدَدِ كُلِّ حَرْفٍ عَلَّمَهُ أَلْفَ أَلْفِ قَصْرٍ، وَ ضَمُّوا إِلَیهَا مَا یلِیقُ بِهَا مِنْ سَائِرِ النِّعَمِ‏»* 🔆 *«هر كس يتيمى از ما را كه به سببِ در خفا و استتار بودن ما، به ما دسترسى ندارد، سرپرستى كند و از علوم ما كه نصيب او شده است در اختيار وى بگذارد و او را راهنمايى و هدايت كند، خداوند عزّ و جلّ فرمايد: اى بنده كريم و غم‌خوار! من به كرم و بخشندگى از تو سزاوارترم. اى فرشتگان من! به تعداد هر حرفى كه به او آموخته است، هزار هزار قصر در بهشت‌ها برايش بسازيد و از ديگر نعمت‌هايى كه درخور اين قصرهاست به آن‌ها اضافه كنيد.»* 📘 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص۳۴۲ ✍🏼 برخی از واژه‌ها در محضر معصوم، معانی جدیدی پیدا می‌کنند. اصطلاحاً واژۀ یتیم برای کسی به کار می‌رود که پدرش را از دست داده است و کافل‌الیتیم کسی است که تأمین نیازهای او را بر عهده می‌گیرد؛ اما *در این روایت، یتیم به کسی اطلاق می‌شود که از اهل‌بیت جدا شده است!* 🔷 واضح است که همۀ افراد در ابتدای خلقت ولایتی بوده‌اند؛ اما به دلایلی از امام جدا شده‌اند؛ کافل الیتیم هم کسی‌ است که بتواند ارتباط بین امام و مأموم را برقرار کند. 🔶 اکرام این نوع یتیم، با ارائۀ خدمات معرفتی است نه خدمات مادی. 🔷 اگر خداوند هیچ نعمتی به کافل‌الیتیم نمی‌داد؛ همین که او را مخاطب قرار داده و با او سخن می‌گوید، بالاترین خوشی برای اوست. ضمن آن که خداوند عنوانی روی او می‌گذارد که بسیار زیباست: «کریم»! 🔶 *با توجه به نعماتی که خداوند در اختیار کافل‌الیتیم می‌گذارد می‌توان نتیجه گرفت که چنین شخصی، خود غنی است و محتاج خدمات دیگران نیست.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔺 تیتر یک سایت رهبر انقلاب پیش از شروع مناظره: مردم فضای تخریب را نمی‌پسندند
🟥 *«بردگی مدرن در فضای مجازی» ۹* ⏹️ این که بردگی مدرن در فضای مجازی چه بلایی بر سر اندیشمندان مسلمان خواهد آورد را باید از زبان *پروفسور ویلیام چیتیگ،* عارف و فیلسوف مسلمان آمریکایی الاصل، شنید. او در مقاله‌ای پرسشی بسیار جدی را طرح کرده و می‌گوید: ⁉️ *«آیا می‌توان میراث عقلی اسلامی – فرهنگ تمدنی اسلامی را احیا کرد؟»* ✍🏼 وی در ادامۀ به سوال خود جواب می‌دهد و می‌گوید: 🔷 «به عقیدۀ من به عنوان یک ناظر خارجی، تفکر بسیاری از روشنفکران مسلمان با مبادی غیرآگاهانه با آموزش‌های دبستان و دبیرستان و سپس دانشگاه است. چنین افرادی (کسانی که به خیال خود کارهای ضددینی و فرهنگی انجام می‌دهند) ممکن است همچون یک مسلمان، کردار اسلامی داشته باشد؛ ولی مثل یک پزشک یا مهندس یا جامعه‌شناس فکر می‌کنند. ‼️ ساده‌اندیشی است اگر تصور کنیم فرد می‌تواند سال‌های طولانی دانش بیاموزد (با روش و مبنای غربی) و سپس با آن چه آموخته است (بر اساس فرهنگ غرب) مفارقت کند و با خواندن چند کتاب از رهبران معاصر مسلمان یا مطالعه قرآن یا خواندن نماز، اسلامی فکر کند! 🔷 پس برای بازیافت میراث عقل اسلامی می‌باید طّراحی ماوراء نظام آموزشی ریخت.» ⬅️ *اگر در جملۀ بالا تأمل کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که بسیاری از کارهای به ظاهر اسلامی، در حقیقت علیه اسلام و مسلمین است.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«مَتَى تَرَانَا وَ نَرَاک»* 🔆 *«چه زمانی تو ما را و ما نیز تو را ببینیم؟»* ✳️ *حضرت ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌‌فرجه همواره نظاره‌گر ماست. در این عبارت، در واقع خواستار دیداری دو‌سویه هستیم و تمنا می‌کنیم که ما هم مولایمان را ببینیم.* ✨ *روز و شب غصه و خون می‌خورم و چون نخورم چون ز دیدار تو دورم به چه باشم دلشاد؟* 🔷 اگر به این باور برسیم که امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌‌فرجه همواره ناظر اعمال و احوال ماست، آب‌ورنگ زندگی‌مان عوض می‌شود. 🔶 زمانی که امام را شاهد بر ظاهر و باطن خود بدانیم و حضور او را دریابیم، به ردای ادب ملبّس می‌شویم و آداب محضر مولایمان را رعایت می‌کنیم. 🔷 با این باور، مراقب همۀ افکار، حالات و سکنات خود هستیم، از ناپاکی‌ها و زشتی‌ها دور می‌مانیم و خود را به حسنات مزیّن می‌کنیم. 🔶🔸 *منظور از دیدن امام، توجه به حضور او و رعایت کردن آداب در محضر اوست.* ◻️ اگر فرد نابینایی وارد مجلس سلطان شود و در محضر او حضور پیدا کند، خود را ملزم می‌داند همۀ آدابی را که دیگران رعایت می‌کنند، او هم به جا آوَرد. *در واقع، فرد نابینا، با چشم دل خود، محضر سلطان را درک می‌کند.* 🔷🔹 *در زمان غیبت، حکایت ما نیز چنین است.* هر چند امام خود را با چشم ظاهر نمی‌بینیم، بنا نیست با کوردلی روزگار بگذرانیم. باید آن حضرت را نصب‌العین خود قرار دهیم و در همه حال، حضور او را احساس کنیم. ✅ *زمانی که خود را در محضر امام بیابیم، آداب حضور را رعایت می‌کنیم، به محبت او و با عنایت او طاعات را به جا می‌آوریم و معاصی را ترک می‌کنیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩🟩🟩🟩🟩🟩 *کمک به شیعیان محروم* نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع نام بانک : بانک پاسارگاد شماره حساب : 223.115.15292699.4 شماره کارت : 5022297000229661 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ♦️موسسه خيريه علي بن موسی الرضا عليه السلام شماره ديگری جهت کمک به شیعیان مناطق محروم در عید غدیر ندارد.
۱۸ 💢 *«ایجاد مانع در طریق بندگی، عامل ذلت»* 🔆 *«ثُمَّ أَنتُمْ هَؤُلاء تَقْتُلُونَ أَنفُسَكُمْ وَتُخْرِجُونَ فَرِيقًا مِّنكُم مِّن دِيَارِهِمْ تَظَاهَرُونَ عَلَيْهِم بِالإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَإِن يَأتُوكُمْ أُسَارَى تُفَادُوهُمْ وَهُوَ مُحَرَّمٌ عَلَيْكُمْ إِخْرَاجُهُمْ أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاء مَن يَفْعَلُ ذَلِكَ مِنكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ»* 🔆 *«امّا اين شما هستيد كه يكديگر را به قتل مى‌رسانيد و جمعى از خودتان را از سرزمينشان بيرون مى‌كنيد و بر عليه آنان، به گناه و تجاوز همديگر را پشتيبانى مى‌كنيد؛ ولى اگر همانان به صورت اسيران نزد شما آيند، بازخريدشان مى‌كنيد، در حالى كه بيرون راندن آنها بر شما حرام بود. آيا به بعضى از دستورات كتاب آسمانى ايمان مى‌آوريد و به برخى ديگر كافر مى‌شويد؟ پس جزاى هر كس از شما كه اين عمل را انجام دهد، جز رسوايى در اين جهان، چيزى نخواهد بود و روز قيامت به سخت‌ترين عذاب بازبرده شوند و خداوند از آنچه انجام مى‌دهيد، غافل نيست.»* 📗 سوره بقره، آیه ۸۵ ⏹️ قرآن از افرادی سخن می‌گوید که دیگران را از وطن‌شان بیرون می‌کنند و در عاقبت گرفتار عذاب خذلان خواهند شد. ⏹️ در تعامل آیه با ما می‌توان گفت *وطن قدیمی هرکس موطن بندگی و عبودیت خدای سبحان است.* 💢 در سرزمین بندگی، حاکم، خدای سبحان است، *هرکس سبب خروج افراد از جایگاه بندگی‌شان شود در نهایت مبتلا به خذلان خواهد شد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام