eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
159 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در سوره مبارکه حدید آیه 11 آمده است: «مَن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ ...» 💠 معروف؛ قرض الحسنه ⭐ خدای سبحان می‌فرماید: چه کسی به خداوند قرض الحسنه می‌دهد تا برای او مضاعف شود؟! در اینجا سخن از ازدیاد مال و یا مقدار ازدیاد نیست بلکه سخن از ازدیادی مطلق و بی‌قید و شرط است که تمام موجودی فرد را در بر می‌گیرد و آنرا نه دو برابر بلکه چندین برابر می‌کند. یکی از معانی قرض در زبان عرب قیچی است، گویا در این آیه خداوند سوال می‌کند چه کسی خود را از دنیا و آخرت قطع می‌کند و دلداده هیچ چیز غیر از من نمی‌شود؟ اگر سوال شود که قرض الحسنه چیست؟ می‌گوییم قرض الحسنه قرضی است که بنده به نیت رسیدن به حاجت انجام نمی‌دهد بلکه تنها خواهان قرب و بندگی حق است و بس. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/31VNnKd
📢اختصاصی سالگرد طیب حاج رضایی 🔰بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب درباره طیب حاج رضایی در دیدار خانواده این شهید: 👈 یکی از بالاترین و با فضیلت‌ترین شهادت‌ها، شهادتی است که پدر شما و مرحوم طیب به آن شهید شدند. 🔹در دوران غربت، وحشت و اختناق؛ آن هم تنها. یک وقت انسان با هزار نفر به میدان جنگ می‌رود؛ یک وقت انسان، تنها در مقابل دشمن قرار می‌گیرد؛ این یک‌طور دیگر است. 🔺دوره‌ی اختناق واقعاً خیلی سخت بود؛ بخصوص نسبت به اینها که وضع عجیبی داشتند. خداوند ان‌شاءالله درجاتشان را عالی کند. ۷۵/۱۰/۱۰ ✅
١١٩ اني لكم مطيع در پايان دعا عهد نامه ايي را امضاء مي كنيم فاني لكم مطيع من حتما قول مي دهم كه مطيع محض شما باشم جار و مجرور مقدم شده و افاده حصر مي كند من اين نوع طاعت را فقط براي شما دارم اطاعت بي چون و چرا و محض امر آنچه تو فرمايي حكم آنچه تو بنمايي من قول مي دهم در عرصه خدمت چون و چرا نكنم در جزئيات و كليات عاشقانه مطيع باشم (اطاعت، انجام فرمان بصورت عاشقانه است ) حال كه پاك شدم و شفاعتم كرديد : سرخدمت تو دارم بخرم ، به هيچ مفروش پس قرارم بر اطاعت است و اگر غفلت و تقصيري هست در لحظات عدم توجه است اما در ميدان يقظه و بيداري اطاعت محض حاكم است و خدمت بدون قيد و شرط خواهم داشت . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٢٠ من اطاعكم فقد اطاع الله.... در اواخر زيارت جامعه به همه ما اجازه داده مي شود كه در محضر همه معصومين عهد ببنديم و به اطاعت هميشگي تعهد بدهيم تعهدي با تأكيد ، تعهدي كه از جانب خود به اين بزرگواران مي دهيم اينست: هر كس مطيع شماست حتما مطيع خداست و هركس نافرماني داشت حتما در محضر حق عاصي محسوب مي شود هر كس به شما اظهار محبت كرد في الواقع عاشق خداي سبحان است و هر كس نسبت به شما بغضي اظهار كرد حتما نفرت خود را به خداي سبحان نشان داده است . در اين چند جمله ابتدا زائر به مقام ولايتي معصومين اشاره مي نمايد كه اين بزرگواران جلوه تامه حضرت حق هستند لذا اطاعت از آنان اطاعت از خداي سبحان محسوب مي شود. و دوم اينكه زائر اعلام مي كند چون خداي سبحان دستور به اطاعت از شما را صادر فرموده ، من هم از ايشان اطاعت مي كنم يعني اطاعت از شما همان اطاعتي است كه خدا واجب كرده است بنابراين اگر بخواهم مطيع خدا شوم چاره ايي جز اطاعت از شما ندارم زيرا اوامر الهي را از طريق شما دريافت مي كنم يعني همانگونه كه اطاعت از خدا واجب است اطاعت از شما حضرات معصومين هم واجب است . در واقع در اطاعت از شما مستحبي صورت نگرفته و فقط به واجب خود عمل كرده ايم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٢١ ادامه فراز من اطاعكم فقد اطاع الله..... از امام هادي عليه السلام آموزش مي گيريم اگر كسي بخواهد به ميزان اطاعت خود از خدا واقف شود بايد ملاحظه كند تا چه ميزان مطيع حضرات معصومين است اگر كسي بخواهد ميزان عشق خود را نسبت به خدا شناسايي كند بايد خود را ارزيابي كند كه چقدر عاشق معصومين است ما حضرات معصومين را جز جلوه خدا با هيچ حجاب ديگري مشاهده نمي كنيم بعنوان مثال حب نسبت به حسين بن علي عليه السلام هرگز خسته كننده و كسالت آور نيست و محبت بي پايان شيعيان نسبت به امام حسين نماد محبت و اطاعت بي قيد و شرط نسبت به خداوند است . اگر ملعوني نسبت به حضرت زهرا سلام الله عليها بغض دارد ، حتما خدا را هم دوست ندارد يعني اگر مي توانست در خانه خدا را هم آتش مي زد و چون دستش به خدا نمي رسد، خانه معصوم را آتش مي زند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٢٢ اللهم اني لو وجدت شفعاء اقرب اليك من محمد و اهل بيته الاخيار...... خدايا اگر من مي يافتم واسطه ايي نزد تو از پيامبر و آلش مقرب تر باشند من حتما آن واسطه هاي ديگر را شفيع قرار مي دادم يعني هر چه گشتم مقرب تر از شما نزد خداي سبحان نيافتم چند نكته قابل توجه: ١-لو وجدت يعني اگر مي يافتم شفعاء مقرب تر.... يعني من يافتم اينها مقرب ترين هستند بين يافتن و دانستن خيلي فرق است من در گوشه گوشه زندگيم يافتم و رسيدم به اينكه برترينها نزد تو ، خانواده آل الله هستند. در وجدت، رسيدن و يافتن است در آخر زيارت همه ما به اين واقعيت رسيديم كه هيچكس قربش به گرد پاي اينها هم نمي رسد حتي ابراهيم خليل حتي موساي كليم، حتي نوح نبي بنابراين زيارت جامعه باعت مي شود حايگاه اين خانواده را بهتر بشناسيم ٢-هر زائري خودش به تنهايي مي گويد: من يافتم كه اينها مقرب ترين هستند. ٣- در قبل از زيارت دستور به گفتن صد تكبير آمده است تا مبادا گرفتار غلو بشويم و بايد باور كنيم كه معصومين عليهم السلام بنده هستند در پايان زيارت هم تكرار مي كنيم كه شما شفيع و واسطه هستيد و مستقلا هيچ جايگاهي نداريد شما عبد آن مولايي هستيد كه براي همه امور اجازه خداوند را طلب مي كنيد. ٤- به همان اندازه كه براي پيامبر (ص) اعتبار قائليم به همان اندازه براي آل پيامبر(ص) هم اعتبار قائليم اميرالمومنين عليه السلام نفس پيامبر است و وقتي به زيارت علي(ع) مي رويم ابتدا به پيامبر (ص) سلام مي دهيم حال در اين فراز به پيامبر(ص) اكتفا نشده و به آل و خاندان او هم اشاره فرموده كه همه اينها جلودار خيرات گسترده هستند. ٥-هر چقدر ارتباط با معصوم كاملتر و جامع تر باشد مانع از غلو در محضر آنانست يعني نمي گويم العياذ بالله نكند خدايا تو امامي و يا اماما نكند تو خدايي! اول و آخر مي گويم اينها شفيع و واسطه هستند و بعنوان مظاهر حق در بالاترين جايگاه هستند. ٦-در پايان زيارت جامعه نياز خود را به وجود شفيع در محضر حق اعلام مي كنم و از اين بزرگواران مي خواهم وساطت ما را در اين آستان قبول كنند. پايان استاد بروجردي كلاس شرح زيارت جامعه كبيره ٩٨/٨/١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٨ شرحي عارفانه بر زيارت آل يس "السلام علیک حین تهلل وتکبر" سلام برشما هنگام گفتن لااله الاالله وگفتن الله اکبر سلام برتو هر زمانی که به ذکر توحید معبودت ، مشغولی . آنکس که در پی شناخت توحید است باید متوسل به ذکر تهلیل تو شود. سلام بر صدای فطرت، آنگاه که بر زبان تو جاری می شود و میگویی لااله الاالله با این سلام هر فطرت خدا جویی، تولدی دیگر می یابد. مولایم ! چه کسی شایسته تر از توست تا ذاکر کبریایی حضرت باشد تمام منیت هایم با لااله الا الله گفتن تو درهم می شکند. مولایم! بزرگترین مردان معنوی دنیا ، عزتشان را از ذکر الله اکبر تو برگرفته اند . با ذکر الله اکبر برای نماز قیام می کنی و از کثرت عالم ماده جدا میشوی و به وحدت محبوب می رسی و چون از وحدت به کثرت باز می گردی به خدایت پناه می بری ومجدد می گویی الله اکبر . الله اکبر هم ذکر کثرت به وحدت توست و هم ذکر وحدت به کثرتت. استاد بروجردی ادامه دارد كتاب ال يس كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✴ بشارت به گستردگی رحمت الهی خدای سبحان در سوره مبارکه آل عمران، آیات ۷۴-۷۳ میفرماید: «… قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِیدِ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَن یشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ * یخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَن یشَاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم» 🔅 در این آیه به بندگان بشارت داده می‌شود که فضل و رحمت خدای سبحان نامتناهی‌ بوده و محدود به زمان و مکان خاصی نیست. 🔅تمام رحمت و فضل در قبضه قدرت الهی‌ست و همگان امکان دریافت آن را دارند لکن خداوند تنها کسانی را از این رحمت خاص بهره‌مند می‌سازند که خود طالب آن باشند. 💠 وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ 🔅بشارت دیگر این آیه، وسعت‌بخشی خداوند است. گاهی بندگان نگران این امر هستند که ظرفیت وجودی آنان، توانایی پذیرش انواع کمالات را نداشته باشد لکن خداوند با این کلام به آنان نوید می‌دهد که اگر حقیقتا طالب خیرات و حسنات باشند خدای سبحان ظرفیت وجودی آنان را به قدری گسترش می‌دهد که انواع کمالات و برکات در آن جای گیرد. 💠وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم 🔅خزانه فضل الهی بسیار گسترده است به طوری که همه بندگان را دربرمی‌گیرد. بنده خسران زده، کسی‌ست که خود از این فضل گسترده محروم نماید. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2WtQMix
| بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم 🔰 پیرو سوالات مکرر مؤمنین به اطلاع می‌رساند، طبق نظر آیت الله العظمی وحید خراسانی، عزاداری برای حضرت علیهماالسلام از افضل قربات است، منتهی « » در هفته اول ماه ربیع الاول موجب « » اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌باشد. در جواب یاوه گویانی که قصد تفرقه افکنی به هر بهانه ای را دارند 📅 ۹/آبان/۱۳۹۸ ◻
👇👇👇 ♨سوال: 🔰آیا اوایل ماه ربیع الاول ایام محسنیه است و باید عزادار باشیم؟ ✍پاسخ: ✅ایام محسنیه در هیچ یک از روایات اهل بیت سفارش نشده است.در منابع قدیمی تشیع روایاتی مبنی بر بزرگداشت ایام محسنیه نقل نشده و تنها در منابع متأخر از 200 تا 300 سال پیش تا کنون مطرح شده است و با توجه به اینکه ماه ربیع‌الاول ماه شادی و سرور اهل بیت است که در روز نهم آن سالروز آغاز امامت ححضرت ولیعصر(عج) و روز هفدهم هم سالروز ولادت آخرین پیامبر الهی(ص) و ذریه پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) است، باید در این ماه به شادی پرداخت. 👈تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز ایام محسنیه میدانند؟! 👈شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند. 👈دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و هجوم به خانه وحی اتفاق افتاده است .از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به شهادت محسن علیه السلام و ضرب و شتم حضرت زهرا سلام الله علیها شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند .به دلایل زیر در هجوم اول محسن علیه السلام شهید نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است . 💥دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق علیه السلام که حضرت زهرا سلام الله علیها پس از مضروب شدن دچار مریضی شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از مضروب شدن اتفاق افتاده است.بنابراین خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن علیه السلام شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد. 👈ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه چادرش بر اثر بلندي به زير پاهايش مي‌رفت و همچون رسول­خدا(ص) راه مي‌رفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسول‌الله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول­خدا(ص) نداشت»، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمه‌اي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نمي‌تواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول­خدا(ص) تشبيه كند. مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا سلام الله علیها به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و انصار رفته و آنان را به همراهي براي بازپس‌گيري حق خويش فرا خواندند. 👈از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود تا به شهادت رسيد، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقات‌هاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حمله‌اي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن حضرت ديگر توان رفتن به در خانه تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت. ✍ادامه پاسخ در پست پایین: 👇👇👇
💥دلیل دوم :اعزام سپاه اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است. 👈حضور شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه ربیع افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی علیه السلام بوده استبا لحاظ این نکته ، انجام كارهايي نظير عزادراي در اوقات غير مرسوم اگر به نوعي استناد به دين و يا متون ديني داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دين انجام شود هيچ منعي ندارد و بدعت محسوب نمي شود؛ 👈 هرچند به لحاظ عرفي جا دارد كه توده شيعيان در جوامع شيعي نسبت به ايجاد سنت هاي جديد و مناسبت هاي بي پيشينه در مورد برگزاري مراسم ديني با بزرگان و مراجع همفكري و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوي و برخي پيامدهاي حاشيه اي گريبان گير اين امور ارزشمند نگردد.به خصوص كه به دليل تنوع و تعدد مناسبت هاي عزاداري در ايام مختلف سال اضافه نمودن يك مناسبت جديد آن هم در آغاز ماه ربيع كه ماه سرور و ميلاد پيامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در انتهاي عزاداري طولاني محرم و صفر محسوب مي شود چندان مناسب به نظر نمي رسد. 📚منابع: *طبری دلائل الامامة.صفحه 134* ابن‌ابي الحديد، 263* هلالي، سليم‌بن قيس، كتابسليم‌بن قيس الهلالی153* شيخ طوسي، محمدبن حسن، تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78 🔵ارسال سوالات از طریق ربات پیام رسان بله 👇👇👇 https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
⭕سوال : فرقه شیرازی چه فرقه ای است و چه عقایدی دارد؟ چکیده افکار این فرقه، خلاصه کردن در 4 چیز است:👇 1⃣ ثواب داشتن زنی! (نتیجه: معرفی مذهب بعنوان مذهب و خونریزی در شبکه های جهانی و ذهن غیرمسلمانان) 2⃣ پی در پی و و دائمی ایام محسنیه و کاظمیه و.. (نتیجه: معرفی بعنوان مذهب و ایجاد دلزدگی در جامعه) 3⃣ توهین و مقدسات (برای شعله ور نگهداشتن جنگ شیعه و سنی و فتنه های مذهبی) 4⃣ مخالفت با جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت (لیدر این فرقه که یک "آیت الله قلابی به اسم شیرازی است"! حتی یک جمله علیه جنایات ندارد. و جالب است بدانید در که همه شیعیان خود را میکشد، فعالیت این فرقه آزاد است!) 👈 از اینرو، این فرقه یا خوانده میشود.