eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
۲۶ 💠 *«توقع از دیگران، مانع عزت نفس»* 💢 *یکی از موانع عزت نفس، طمع و توقع از دیگران است.* 🔆 * «اَلطَّمَعُ رِقٌّ مُؤَبَّدٌ»* 🔆 *«طمع، بردگی جاویدان است.»* 📘 نهج البلاغه، حکمت ۱۸۰ 💢 هنگامی که انسان از کسی توقع داشته باشد، بردۀ او می‌شود و یک برده هیچ‌گونه عزت و احترامی ندارد. ✅ *یکی از راه‌های دستیابی به عزت نفس، قطع توقع از دیگران است. ما باید همۀ نیازهایمان را به درگاه بی‌نیاز اظهار کنیم.* 🔆 *«أَكْثَرُ مَصَارِعِ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ»* 🔆 «بیشترین لغزشگاه‌های عقل زمانی است که طمع در انسان می‌درخشد.» 📘 نهج البلاغه، حکمت ۲۱۹ 💢 هر چقدر طمع درخشان‌تر شود، عقلانیت کمرنگ‌تر می‌شود و کارآیی آن کاهش می‌یابد. کسی که از عقلانیت بی‌بهره شود، نمی‌تواند به خودش احترام بگذارد و یا احساس توانمندی کند. 🔆 «الطّامِعُ فى وِثاقِ الذُّلِّ» 🔆 « کسی که طمع می‌کند همیشه اسیر ظلمت است» 📘 نهج البلاغه، حکمت ۲۲۶ 💢 طمع ریسمانی است که دست‌و‌پای اسیر را محکم می‌بندد. *با طمع، بیشترین توهین و بی‌احترامی را نسبت به خود روا می‌داریم* و موجبات ذلت خویش را فراهم می‌کنیم. ✅ *در عوض، بی‌نیازی از مردم عزت‌آور است.* 🔆 «الغِنَى الأكبَرُ اليَأسُ عَمّا في أيدي النّاسِ» 🔆 «بزرگترين توانگرى، چشم نداشتن به مال مردم است» 📘 نهج البلاغه، حکمت ۳۴۲ 🟩 *باید یاد بگیریم که در همۀ امور فقط به خدای سبحان امیدوار باشیم. اگر می‌خواهیم معیشت‌مان تأمین باشد، اگر نیاز به مشاورۀ فکری داریم و...، حتی اگر قصد مراجعه به پزشک را داریم، نباید به تجربۀ او امیدوار باشیم، بلکه از خداوند یک پزشک خوب و حاذق طلب کنیم.* ✅ وقتی انسان غنی و ثروتمند باشد، هرگز خود را محتاج مال و ثروت اطرافیانش نمی‌بیند. 🟩 *قناعت در مقابل طمع است.* وقتی خود را بی‌نیاز از همه و محتاج خالق ببینیم؛ چون می‌دانیم که تمام زندگی‌مان تأمین است، بسیار خوشحالیم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۳۶۶ 💠 *ادامۀ بحث قنوت* ✍آیت الله جوادی آملی می‌فرمایند: *قنوت تمثّل ذلت بنده است* و قانت هرگز ناامید نمی‌شود، چون در مقابل اهل جودی خضوع کرده که اگر دستی در مقابلش دراز شود، خالی برنمی‌گردد. 🔆 روایتی به نقل از امام صادق علیه‌السلام: «مَا أَبْرَزَ عَبْدٌ يَدَهُ إِلَى اللَّهِ اَلْعَزِيزِ اَلْجَبَّارِ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَّا اِسْتَحْيَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَرُدَّهَا صِفْراً حَتَّى يَجْعَلَ فِيهَا مِنْ فَضْلِ رَحْمَتِهِ مَا يَشَاءُ فَإِذَا دَعَا أَحَدُكُمْ فَلاَ يَرُدَّ يَدَهُ حَتَّى يَمْسَحَهَا عَلَى رَأْسِهِ وَ وَجْهِهِ.» 📘 جامع اصحاب الشیعه ج۵، ص۳۱۹ ✴️ *غیر ممکن است بنده دستش را در مقابل خدا آشکار کند و خدا دست رد بر سینه او بزند.* یعنی خدا حیا می‌کند که دست بنده‌اش را خالی برگرداند. خدا هر چقدر بخواهد از زیادی رحمتش در اختیار بنده قرار می‌دهد و هنگامی‌که دعا و دست به‌سوی خدا دراز می‌کنید خدای سبحان دست شما را پر می‌کند، پس دستتان و داده‌های خدا را به‌ سر و صورت خود بمالید. ✍در فرازی دیگر آیت الله جوادی آملی می‌فرمایند: *باطن قنوت یعنی: خدایا! این دست‌های من است و این دست‌ها مجرم است، پس هر کاری می‌خواهی با این دست‌های مجرم بکن!* 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس شرح آداب الصلاه ۸۲/۲/۸ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
📣📣📣📣 ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠 *شنبه ۱۵ مهر*/ ‎⏱ *ساعت ۱۳_۱۵* ‎ بازپخش جلسه اول تفسیر سوره فتح و عوامل شادکامی. ____________ ‎💠 *دوشنبه ۱۷مهر* ‎⏱ *ساعت ۸ -۱۰* ‎بازپخش جلسه اول مدیریت بحران و اسرار و آداب نماز. ‎⏱ *ساعت ۱۳ تا ۱۵* ‎بازپخش جلسه دوم. ___________ ‎💠 *سه شنبه ۱۸مهر*/ ‎⏱ *ساعت ۱۳_ ۱۴/۱۵* بازپخش جلسه اول شرح مثنوی معنوی ------------------ ‎💠 *چهارشنبه ١٩مهر* ‎⏱ *ساعت ٨_ ١٠* بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ *ساعت ١٣_ ١٥* بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
🌹 *«شهید محمد‌ جاودانی»* 🌷 مادر شهید جاودانی با اشاره به تحصیلات عالی و دانشگاهی محمد می‌گوید: ⬜️◻️ «او در موقعیت علمی و دانشگاهی خوبی قرار داشت و بعد از گرفتن فوق‌لیسانس مدیریت در حال آماده‌شدن برای آزمون دکتری بود. هم‌زمان نیز به‌عنوان مربی آموزشی در مراکز بسیج مشهد فعالیت داشت و بیشتر از اینکه به فکر درس‌خواندن و آمادگی برای آزمون دکتری باشد به فکر برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و عقیدتی برای نوجوانان و جوانان محلات حاشیه شهر بود. 🍃 زمان رفت‌وآمدش هیچ‌وقت معلوم نبود. لباس بسیجی‌اش را می‌پوشید و از خانه بیرون می‌رفت. یکی ۲ روز پیدایش نبود و بعد از آن صبح زود خسته و کوفته به خانه می‌آمد. یکی ۲ ساعت استراحت می‌کرد و دوباره بیرون می‌زد. یک دقیقه توی خانه بند نبود. 💠 *«تلاوت قرآن محمد را آرام کرد.»* 🌷 *دوست و همرزم محمد‌ می‌گوید:* ⬜️◻️ «در سال ۱۳۹۵ با محمد به اردوی راهیان نور رفته بودیم. بعد از بازدید از منطقه به معراج شهدای اهواز رفتیم. حال و هوای خاصی بود. بعد از زیارت شهدای گمنام قرار بود برگردیم به اردوگاه ثامن الائمه. دو یا سه نفر از بچه‌ها در معراج شهدا جا ماندند. هوا هم تاریک شده بود و دیر هم شده بود. 🍃 محمد زنگ زد به آنها که خودشان را برسانند به دو راهی که در مسیر رفت بود. بچه‌ها آمدند. محمد خیلی عصبی بود؛ اما اصلا به روی بچه‌ها نیاورد. کنار یکی از دوستان که قاری قرآن بود رفت و گفت چند آیه قرآن بخوان. 🔷 بعد از اینکه قرآن خوانده شد پیش من و دوستان دیگر آمد و گفت که چون عصبی بودم گفتم قرآن خوانده شود تا آرام شوم. 🔷 محمد اخلاق را هم به‌خوبی از اهل بیت علیهم‌السلام آموخته بود و در آن لحظه نشان داد چقدر صبور و بااخلاق و مهربان است. 🔷 یک روز که کنارش نشسته بودم به من گفت: «معنای «حُسنَ مآب» در قرآن چیست»؟ گفتم: چرا؟ گفت: «دلیل سؤالم را برایت می‌گویم؛ ولی دوست ندارم تا زنده‌ام برای کسی نقل کنی. اگر لایق بودم و رفتم که هیچ، اگر نه تا زمان حیاتم به کسی نگو.» گفتم: بگو رفیق چشم. 🍃 بعد ادامه داد: «در سفری که به قم داشتم به حرم حضرت معصومه رفتم و *کنار قبر آیت‌الله بهجت نشستم. قرآن دستم بود و استخاره‌ای گرفتم. این آیه آمد:* 🔆 «الَّذینَ آمَنوا وَ عَمِلُوا الصٌالِحات طُوبیٰ لَهُم و حُسنَ مَآب» 🔆 «همان کسانی که ایمان آورده و عمل شایسته بجا آوردند، خوشی و سرانجام نیک از آن آنهاست.» 📗 سوره رعد، آیه ۲۹ 🍃 *بعد اشک در چشمانش حلقه زد و گفت: «حُسن مآب» یعنی همان شهادت؟ گفتم: «بله رفیق! یعنی بهترین جایگاه که فقط شهدا به آن درجه می‌رسند».* 📚«به نقل از شهرآرانیوز» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»۹ 🟨 *«رسالة الحقوق» امام سجاد علیه‌السلام در سه کتاب «تحف العقول» اثر ابن شعبه حرانی (٣٨١ ق)، «من لا یحضره الفقیه» و «الخصال» اثر محمد‌بن‌علی‌بن‌بابویه معروف به صدوق (٣٨٢ق) ذکر شده است.* ✍🏼 آن چه در این رساله آمده است در حقیقت بیان وظائفی است که در رابطه با افراد مختلف بر عهدۀ یک شخص است، لذا ممکن است این سؤال مطرح شود که این رسالۀ حقوق به‌معنای حقوق مصطلح امروزی نیست! 🔷 اما می‌توان گفت با توجه به این که این وظایف نسبت به همۀ افراد جامعه مطرح شده و همه می‌توانند چنین مطالبه‌ای را از همدیگر داشته باشند، 🔷 *این وظایف مطرح‌شده را می‌توان به نوعی بیان منشور «حقوق عمومی» از دیدگاه امام سجاد علیه‌السلام دانست؛* هر چند که با تتبع در متون دینی می‌توان دسته‌بندی‌های دیگر را نیز در منابع فقه اسلامی یافت. ⬜️◻️ *سه حوزه‌ای* که این رساله به آن پرداخته عبارت‌است از: ◻️۱. *حق خداوند بر انسان* که در تمام لحظات و حالات مراعات آن بر انسان لازم است و حتی این حقوق ریشۀ تمامی حقوق دیگری است که بر انسان واجب است. همین نکته را می‌توان یکی از فرق‌های بنیادی بین حقوق اسلامی و حقوق مدرن برشمرد که یکی مبتنی بر اصالت حق و مالکیت الهی بر عالم و توحید ربوبی، و دیگری مبتنی بر انسان محوری (اومانیسم) و نفی حق الهی در تشریع عرصه‌های اجتماعی بشر است. ◻️٢. *حقوقی که نفس و اعضای انسان بر خود فرد دارند* و فرد نسبت به خود باید آن‌ها را رعایت کند. از آن جا که مالک حقیقی همه چیز حتی همۀ انسان‌ها خداست، انسان نسبت به بدن و نفس خود نیز به‌عنوان امانتی الهی وظایفی دارد که حق نفس، و اعضای بدن مانند زبان، گوش، چشم، پا و دست از آن جمله‌اند. حق این اعضا بر انسان این است که آن‌ها را در راه طاعت و حلال به کار گیرد و از به کارگیری آن‌ها در راه معصیت بپرهیزد. در مکتب حقوقی امام سجاد علیه‌السلام عبادات مانند نماز، روزه، صدقه، حج و... نسبت به انسان ذی حق هستند و فرد حق آن‌ها را نیز بایست ادا کند. ◻️٣. *حقوقی که در ارتباط فرد با سایر افراد جامعه به وجود می‌آیند.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۱۵۴ 💠 *«مُبيّن»* 🟩 *امام؛ جدا کننده ناخالصی‌ها* ✍🏼 نام «مُبيّن» دو ريشۀ متفاوت دارد. اگر اين نام را از مصدر «ابانه» در نظر بگيريم، به‌معنای «جداكننده» است و اگر از ماده «بيان» بدانیم، به‌معنای «اظهاركننده» به کار می‌رود. ❇️ *خداوند مبيّن است و حق و باطل را از هم جدا می‌كند.* ✳️ حضرت ولی عصر(عج) جلوۀ نام مُبيّن خداي سبحان است. ⁉️ *هر گاه ميان دو امر حيران و سرگردان‌ایم و قدرت تشخيص صحيح از ناصحيح را نداریم،* زمانی که نمی‌توانیم تشخیص دهیم اقدام بركاری بهتر است يا تعلّل در آن، وقتی بر ما معلوم نيست سكوت مناسب‌تر است يا تكلم، *❓ 🌟امام‌ با با نام «مُبيّن» خویش به دل ما الهام می‌کند كه انتخاب احسن كدام است. در اين هنگام از حیرت و سرگردانی رها می‌شویم.* ✨ *ای دلیل دل گم گشته، خدا را مددی که غریب ار نبرد ره، به دلالت برود* ⬜️◻️ نام «مُبيّن»‌ امام زمان به گونه‌ای دیگر نيز در زندگی ما جلوه‌گر است. با عنايت و دستگيري حضرت می‌توانیم از ناخالصی‌ها و رذائل جدا شویم و خلوص و فضائل را کسب کنیم. ⏪️ *تحقق اين امر منوط به تألم و تأثر ما از نواقص وجودی خويش است.* 💢 *اگر به نازيبای‌های درونی خويش خو كنیم و درصدد توبه و دوری از آنها نباشيم، با جلوه‌گری نام «مُبيّن» حضرت، از خوبان عالم جدا می‌شویم و ميان ما و ايشان فاصله‌‌ای طولانی ايجاد می‌شود.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه داری را تحقیر نکنید
زيارت حضرت ولیّ عصر إمام زمان أرواحنا لِتُرابِ مَقْدَمِهِ الفِداء در روز جمعه ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ فى أرْضِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ فى خَلْقِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذى يَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَن الْمُؤْمِنينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أيُّهَا الْوَلِىُّ النّاصِحُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَ عَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الأمْرِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ ، أنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ و أُخْراكَ ، أَتَقَرَّبُ إلَى اللهِ تَعالى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ ، وَ أنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلى يَدَيْكَ ، وَ أسْئَلُ اللهَ أنْ يُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أنْ يَجْعَلَنی مِن الْمُنْتَظِرينَ لَكَ ، وَ التّابِعينَ وَ النّاصِرينَ لَكَ عَلى أعْدائِكَ ، وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فى جُمْلَةِ أوْلِيائِكَ ، يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ الله عَلَيْكَ وَ عَلى آلِ بَيْتِكَ ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ ، وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فيه ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلى يَدَيْكَ ، وَ قَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ ، وَ أنَا يا مَوْلاىَ فيهِ ضَيْفُكَ وَ جارُكَ ، وَ أنْتَ يا مَوْلاىَ كَريمٌ مِنْ أوْلادِ الْكِرامِ ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَ الإجارَةِ ، فَأضِفْنى وَ أَجِرْنى ، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَ عَلى أهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. بالایِ سرم نام تو را نقش نمودم یعنی که سرِ من به فدایِ قدمِ تو ╔.🍃. ══════╗
🔴💢 اصفهانی که به خواندنش درعصرجمعه بسیارسفارش شده وفضیلت بسیاردارد👇 ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم✨ بند اول1⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدسَیِّدِالْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى الظَّلالِ الْمُطَهَّرِمِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ،اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَعَظِّمْ بُرْهانَهُ وَاَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَبَیِّضْ وَجْهَهُ وَاَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَالْوَسیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًامَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ بنددوم2⃣ وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَقآئِدِالْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِالْوَصیّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندسوم3⃣ وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّداِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندچهارم4⃣ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَاَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَاَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَحُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَاصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَجَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَاَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَرَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَحَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ بندپنجم5⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَعَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لایُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَلایَسَعُها اِلاّعِلْمُکَ وَ لا یُحْصیهااَحَدٌغَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ بندششم6⃣ اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَخآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْبِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ اَحْىِ بِهِ مابُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّاجَدیدًاخالِصًامُخْلَصًا لاشَکَّ فیهِ وَلا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لاباطِلَ عِنْدَهُ وَلا بِدْعَةَ لَدَیهِ
بند هفتم 7⃣ اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّبِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَاهْدِمْ بعِزِّهِ کُلَّ ضَلالَة وَاقْصِمْ بِهِ کُلَّ جَبّار وَ اَخْمِدْبِسَیْفِهِ کُلَّ نار وَ اَهْلِکْ بِعَدْلِهِ جَورَ کُلِّ جآئِر وَ اَجْرِ حُکْمَهُ عَلى کُلِّ حُکْم وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ کُلَّ سُلْطان اَللّهُمَّ اَذِلَّ کُلَّ مَنْ ناواهُ وَ اَهْلِکْ کُلَّ مَنْ عاداهُ وَ امْکُرْ بِمَنْ کادَهُ وَ اسْتَأصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهانَ بِاَمْرِهِ وَ سَعى فى اِطفآءِ نُورِهِ وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِکْرِهِ بندهشتم8⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد الْمُصْطَفى وَ عَلِىّ الْمُرْتَضى وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفّى وَ جَمیعِ الاَْوصِیآءِ مَصابیحِ الدُّجى وَ اَعْلامِ الْهُدى وَ مَنارِ التُّقى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ الْحَبْلِ الْمَتینَ وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقیمِ وَ صَلِّ عَلى وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهْدِکَ وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فى اَعْمارِهِمْ وَ زِدْ فى اجالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصى امالِهِمْ دینًا وَ دُنْیا وَ اخِرَةً إنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ..
۱۰۵ 🔆 *«كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ»* 🔆 «كتابى است كه آن را به سوى تو فرود آورديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون آورى به سوى راه آن شكست ناپذير ستوده » 📗 سوره ابراهیم، آیه ۱ ❇️ یکی دیگر از مصادیق اکرام خداوند این است که *در مسیر مؤمنین نوری قرار می‌دهد و آنان را از ظلمت به‌ سوی نور هدایت مي کند.* هدایت به صراط بندگی و هدايت به جادۀ شریعت . ⬜️◻️ در این مسیر، يك راه اصلی و يك راه فرعي وجود دارد،راه اصلی ولایت حضرات معصومین است كه در رأس انان وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه‌السلام قرار دارد که قرآن کریم از اين راه به « صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ» تعبیر کرده است. ❇️ *اکرام خداوند به کسانی‌که پای در این راه گذاشته‌اند این است که آنان را رها نمی‌کند و عاقبت، به هدف واصل شان می‌کند. کسی‌که این مسیر را به‌درستی ادامه دهد، قرب به مولي نصيبش مي شود و از او جدا نخواهد شد. * ⬜️◻️ *در حقیقت این، ویژگی صراط است *که نه تنها رهرو را به حركت وا مي دارد، بلکه او را به‌ گونه اي با خود همراه می‌کند که رهرو نمی‌تواند از حرکت باز ایستد یا به عقب برگردد. 💢 کسی‌که در اين مسير گرفتار عُجب شود و علم و عملش او را به خود مشغول سازد، از مسیر اصلی خارج شده و به بیراهه می‌رود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📣📣📣📣 ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠 *شنبه ۱۵ مهر*/ ‎⏱ *ساعت ۱۳_۱۵* ‎ بازپخش جلسه اول تفسیر سوره فتح و عوامل شادکامی. ____________ ‎💠 *دوشنبه ۱۷مهر* ‎⏱ *ساعت ۸ -۱۰* ‎بازپخش جلسه اول مدیریت بحران و اسرار و آداب نماز. ‎⏱ *ساعت ۱۳ تا ۱۵* ‎بازپخش جلسه دوم. ___________ ‎💠 *سه شنبه ۱۸مهر*/ ‎⏱ *ساعت ۱۳_ ۱۴/۱۵* بازپخش جلسه اول شرح مثنوی معنوی ------------------ ‎💠 *چهارشنبه ١٩مهر* ‎⏱ *ساعت ٨_ ١٠* بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ *ساعت ١٣_ ١٥* بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
۲۰۳ 🔆 *«وَأَبْوابَ الإجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ»* 🔆 *«درهای پاسخگویی مخصوص دعاکنندگان باز است.»* ✳️ درخواست‌ها و دعاهای انسان بر اساس شناخت صورت می‌گیرد؛ یعنی *باید اول شناخت و معرفت صورت گیرد،* بعد درخواست و دعا از انسان صادر شود. ✴️ *خداوند درخواست‌های انسان را که هنوز به مرحلۀ اظهار نرسیده است، به اجابت می‌رساند.* 🔶🔸 «مُفَتَّحَة»، باب تفعیل است و در چه معنا بکار می‌رود: 🔸۱. معنای تکثیر؛ یعنی درهای خداوند دائما باز است؛ 🔸۲. معنای تدریج؛ یعنی انسان به‌تدریج گشایش‌ها را می‌یابد؛ پس پشت هر گشایشی گشایش دیگر نهفته است؛ 🔷🔹 «اجابة» باب افعال است؛ یعنی اجابت به یکباره صورت می‌گیرد و درها پشت سر هم باز می‌شود. ⏪️ *گفتنی است که برای اجابت باید حرکت کرد؛ اگر چه بطرف در بسته باشد؛ مانند حضرت یوسف. زلیخا درها را بسته بود؛ اما یوسف به طرف همان در بسته راه افتاد؛ در واقع حضرت یوسف درِ بسته را ندید، بلکه دست خدا را باز دید و خداوند سبحان گشایش کامل را برای او انجام داد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com