eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
https://survey.porsline.ir/s/JuLyb2q لينك پرس لاين كلاس مثنوي👆
🍃🍀کاربرگرامی باسلام واحترام‌ ✴️ مؤسسه به جهت همراهی با شما بزرگواران برای هر درس پرسشنامهٔ جداگانه‌ای در كانال امام رووف (استاد بروجردی) ارسال می‌كند،این طرح آزمایشی است . ♦️خواهشمند است تنها کسانی وارد لینک ها شوند. که ثبت نام آن کلاس را دارند. ⬅️براي ورود كافی است بر روی لینک پرسشنامه انگشت بزنيد و وارد شويد و به سؤالات به دلخواه پاسخ دهيد و در انتها گزينهٔ ارسال را بزنيد. باتشكر 🔸واحد پشتيبانی فضای مجازی ‏🌐 emamraoof.com
📌متن شبهه👇 بر اساس کتاب تورات، یهودیان مالک اصلی سرزمین فلسطین هستند و چون خانه‌های فلسطینیان را خریده‌اند ساکنان فلسطین حق اعتراض به حکومت اسرائیل را ندارند. 📌پاسخ👇 *✅ بر اساس اسناد موجود تنها 6 تا 8 درصد از مناطق اشغالی توسط یهودیان خریداری شده است:* 🔸B2n.ir/x85901 🔹بر فرض که گروهی املاک یک سرزمین را خریداری کنند، این امر به تنهایی مجوز تشکیل یک حکومت مستقل نمی‌شود. آنها فقط مالک زمین‌های خود هستند، *به چه حقی حکومت تشکیل داده و فلسطینیان را آواره کردند* و ده‌ها برابر بیشتر از ملکی که خریده‌اند را اشغال کرده‌اند؟!!! ✅ ادعای مالکیت سرزمین فلسطین را حتی شماری از یهودیان قبول ندارند و حاضر نشدند به این سرزمین مهاجرت کنند. ایشان گروه ها و انجمن های ضد صهیونیستی ایجاد کرده و به مقابله با تفکر صهیونیسم می پردازند. 🔹سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم(ناتورای کارتا ) از جمله این گروه هاست: 🔸https://en.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta 🔹"یسرائیل دیوید وایس" خاخام آمریکایی و سخنگوی سازمان ضد صهیونیستی " ناتوری کارتا" می گوید: "آنچه "اسرائیل" نامیده می‌شود یک موجودیت غیرقانونی و نامشروع است. نمی توان وقتی ساکنان اصلی یک سرزمین در آن زندگی می‌کنند، تشکیل یک کشور را در آنجا پذیرفت، *زیرا فلسطینی‌ها صاحبان اصلی فلسطین هستند و وجود اسرائیل بی معنی است."* 🔸B2n.ir/g05508 🔹 صهیونیسم، بیشتر یک جنبش سیاسی است که از ابزار دین برای متقاعد سازی هم کیشان خود استفاده کرده است. یعنی هدف صهیونیست ها تشکیل دولت یهودی بوده است که با تمسک به برخی مستندات تاریخی و کتاب مقدسی، در پی آن اند که این اقدام خود را اقدامی دینی جلوه دهند. *⭕️ آیاتی در تورات وجود دارد که یهودیان برای اثبات مالکیت خود بر سرزمین فلسطین به آنها استناد می کنند:* ✳️ «خداوند به موسی فرمود که به قوم اسرائیل بگوید: «وقتی به سرزمین کنعان که من آن را به شما می‌دهم وارد شدید، مرزهایتان این‌ها خواهد شد». [اعداد، ۳۴: ۱.] ✳️ «خداوند بر ابرام ظاهر شده فرمود: من این سرزمین را به نسل تو خواهم بخشید». [پیدایش، ۱۲: ۷.] ✳️ «آن روز خداوند با ابرام عهد و فرمود: من این سرزمین را از مرز مصر تا رود فرات به نسل تو می‌بخشم». [پیدایش، ۱۵: ۱۸.] ✳️ «تمام سرزمین کنعان را که اکنون در آن غریب هستی تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید و خدای ایشان خواهم بود». [پیدایش، ۱۷: ۷.] *👈 اما استدلال به این آیات برای اثبات مالکیت فلسطین قابل قبول نیست زیرا:* ▪️ این دلایل درون دینی هستند و نمیتواند برای کل جهان بشریت و مسلمانان دلیلی قانع کننده باشد. ضمن اینکه متن امروزی کتاب مقدس به دلیل وجود تحریفات، با کلیتش نمی‌تواند معتبر و مورد وثوق برای ما باشد. بنابراین استدلال به این آیات برای ما مسلمانان محل تردید بوده و بر فرض وجود دلالت، یهودیان تنها برای خود می‌توانند به این آیات استناد کنند. ▪️ اما مفاد مالکیت امروزی یهود بر کنعان، از آیات فوق نیز به دست نمی‌آید؛ زیرا آیاتی که مالکیت ابدی را برساند، خطاب به قوم یهود نیست بلکه خطاب به تمام قوم بنی اسرائیل است که گفته شده وارد آن‌جا شوند و آن سرزمین به آن‌ها داده شده، ولی هیچ‌گونه ابدیتی در کار نبوده و ملکیت دائمی از آیات به دست نمی‌آید و ما آیاتی که ابدیت را برساند و در عین حال خطاب به قوم یهود به‌ویژه باشد، نیافتیم. ▪️ آیاتی که ملکیت دائمی را می‌رساند و می‌گوید «تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید»، تنها به ابراهیم خطاب شده و قوم ابراهیم قطعاً فراتر از قوم یهود است؛ زیرا ابراهیم دارای دو فرزند بوده؛ اسماعیل که نسلی از او پدید آمد و پیامبر اسلام نیز از نسل ایشان است و اسحاق فرزند دوم ابراهیم که از او یعقوب متولد شد که او نیز دوازده فرزند پسر داشت و یهودیان منسوب به یکی از این دوازده فرزند به نام یهودا هستند. بنابراین از این آیات، ملکیتی اختصاصی برای قوم یهود به دست نمی‌آید. ▪️ در تأیید مطلب قبل می‌توان نکته‌ای را خاطرنشان کرد. در سفر پیدایش، خداوند خبر از تولد اسماعیل می‌دهد.[پیدایش، ۱۶: ۱۵.] در چند آیه بعد که چند سال از تولد اسماعیل گذشته است، خداوند بیان می‌کند که «تمام سرزمین کنعان را که اکنون در آن غریب هستی تا ابد به تو و به نسل تو خواهم بخشید...». [پیدایش، ۱۷: ۷.] در این موقع هنوز اسحاق به دنیا نیامده و حتی صحبتی نیز از او نیست و در آیاتی که به تولد اسحاق اشاره می‌کند، [پیدایش، ۱۷: ۱۶.] بیانی از مالکیت نسل ابراهیم بر سرزمین مقدس وجود ندارد. __
♦️📣♦️📣♦️📣♦️📣♦️ ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس‌هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠امروز چهارشنبه ١٩مهر ‎⏱ ساعت ٨_ ١٠ بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ ساعت ١٣_ ١٥ بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»* ۱۴ 🔶🔸 *نکات کلیدی رسالةالحقوق* ۵ ۷.🔸 وجود روح فتوت که اساس مکتب اخلاق ایرانی و مروت که روح فرهنگ عربی است در سراسر مضامین رسالةالحقوق مشهود است. برای نمونه در نشان دادن احترام بزرگ تر می‌فرماید: 🔆 *«فَانّما حَقُّ السِنِّ بِقَدرِ الاِسلام»* 🔆 *«به راستی حق سالمندی به قدر اسلام است.»* ❇️ در حق صغیر می‌فرماید: 🍃 «حق خردسال محبت کردن به او، پرورش و آموزش او، بخشش او، اغماض بر او، نرم‌خویی با او، یاری او و پرده‌پوششی خطاهای کودکی اوست. چرا که این باعث توبه است و با او مدارا نمایی و سر به سر او مگذاری؛ زیرا این روش به رشد و بزرگ شدن او نزدیک‌تر است.» ❇️ حسن ظن به گدا هم جزء حقوق گدایان دانسته شده است: 🍃 «چنانچه در راستگویی‌اش شک داری و به او بد گمانی و نمی‌خواهی کمکش کنی در امان نیستی که شاید این بدگمانی به گدا شیطان است که خواسته تو را از سهم پاداشت بازدارد.» ◀️ *به واقع روح فتوت را که بر پایۀ حقی برای خویش قائل نبودن و تغافل از لغزش‌های دیگران است، می‌توان در این رساله مشاهده کرد.* ٨.🔸 حضرت گاهی از قبح برخی اصطلاحات فقهی یاری گرفته تا زشتی برخی اخلاق سوء را نشان دهد. برای نمونه می‌فرماید: 🍃 *«بدان که مکرورزی با کسی که به تو اطمینان کرده بسان خوردن رباست.»* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
امروز در محضر استاد بروجردي در كلاس زندگي سالم به سوالات زير پاسخ داده شد : ١.توكل يعني چه ؟ 2. درجات توكل چيست و ما مشمول كدام درجه از توكل هستيم؟ 3. آيا وجود اسباب با توكل منافات دارد؟ 4. هريك از ما در توكل چه وظيفه اي داريم ؟ 5. آيا با داشتن توكل از انجام وظايف معذوريم؟ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 ‏https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 ‏https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 ‏emamraoof.com ایتا👇 ‏https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
۲ 💠 *«آداب زیارت»* ۱ ✳️ *زیارت به معنای «حضورُ الزّائر عندَ المزور» است.* اگر انسان باور داشته باشد که در محضر امام حاضر شده است، بر تمام حالات و سکنات خویش مراقبه دارد و خویشتن را به زینت آداب می‌آراید. 🔷 این همان امری است که در بدو تشرّف به بارگاه ملکوتی امام، در دعای اذن دخول، ذکر می‌کنیم: 🔆 *«اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَقِدُ حُرْمَةَ صَاحِبِ هَذَا الْمَشْهَدِ الشَّرِیفِ فِی غَیبَتِهِ، كَمَا أَعْتَقِدُهَا فِی حَضْرَتِهِ»* 🔆 «خدایا! من حرمت صاحب این زیارتگاه شریف را در غیابش، مانند حضورش باور دارم.» 🔰 *زائر با این عبارت اعتراف می‌کند که حضور و غیاب امام برای او یکسان است* و اگر در این زمان به آستان‌بوسی حضرت مشرف شده، چنان است که گویی در زمان حیات امام به دامان ایشان پناه آورده است؛ از این رو خود را ملزم به رعایت آداب در محضر امام می‌کند. 🔷 *شایسته است زائر پیش از تشرف به محضر معصوم، با آداب زیارت آشنا شود تا با ملبّس شدن به ردای ادب، بهرۀ بیشتری از وجود متعالی حضرتش کسب کند.* 📚 «برگرفته از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔘متن شبهه : چرا به مردم غیرنظامی اسرائیل که بی‌گناهند، حمله کرده‌اند؟ چرا برخی اسرای اسرائیلی پیرزن و یا دخترجوان هستند؟ می‌گویند رفتارهای حماس شبیه داعش است! 🔆 پاسخ شبهه : 1️⃣ ممکن است چندنفری در میان رزمندگان مقاومت رفتار تندی انجام داده باشند ولی عمومیت ندارد و فیلم‌های زیادی از برخورد توأم با احترام به اسرا و رعایت حال مادران و کودکان آنها منتشر شده تأکید دارند از نظر اسلام، کشتن اسرای دشمن خصوصا زن، بچه و افراد سالمند جایز نیست و ما مثل صهیونیستها نیستیم. 2️⃣ مردم اسرائیل، مانند مردم عادی کشورهای دیگر، بی‌گناه نیستند چون هیچ شهروند غیرنظامی در اسرائیل وجود ندارد و همه غاصبان اسرائیلی در سرزمینهای اشغالی ، در گروهانهای مختلف نظامی اسرائیل سازماندهی شده و در فراخوانهای نظامی این رژیم شرکت میکنند؛ پس چیزی به نام شهروند غیرنظامی در اسرائیل وجود ندارد. شهرک‌نشینان با حضور خود در اراضی اشغالی به عنوان نماد قدرت اسرائیل و سرباز صهیونیسم در تمام حملات اسرائیل حامی این رژیم کودک‌کش بوده‌اند. 3️⃣ اسرای اسرائیلی از زن و مرد و پیرزن و پیرمرد، یا خود از سربازان و افسران امنیتی اسرائیل‌اند و یا اعضای خانواده‌های مقامات و افسران صهیونیست هستند که فلسطینیان در وهله اول برای دفاع از خود و جلوگیری از کشتار مسلمانان و در وهله دوم برای مبادله با هفت هزار اسیر فلسطینی و کودکان و نوجوانان اسیر زندانهای این رژیم، آنها را نگه داشته‌اند. كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
امروز در محضر استاد بروجردي در كلاس امام زمانشناسي به سوالات زير پاسخ داده شد: 1. چرا شناخت و معرفت حضرت وليعصر از ضروريات است؟ 2. چرا افزايش معرفت موجب تبعيت و همراهي با حضرت حجت مي‌شود ؟ 3. آيا هريك از ما حجله وصلي داريم كه درون آن صندلي شاگردي حضرت وليعصر وجود داشته باشد؟ 4. چگونه طبق فراز زیارت جامعه امام زمان ولی نعمت ما هستند؟ 5. معانی ولی چیست ؟ 6. تصرف امام در وجود بندگان چه مزیتی دارد؟ 7. آیا حضرت ولیعصر ولی نعمت همه مردم هستند یا ویژه اهل ایمان می‌باشند؟ ۱۴۰۲/۷/۱۹ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 ‏https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 ‏https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 ‏emamraoof.com ایتا👇 ‏https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
💠 *مناجات المحبین* ۱۰ 🔆 *«وَرَغَّبْتَهُ فِيما عِنْدَک»* 🔆 *«خدایا ما را جزوکسانی قرار بده که آنها را ترغیب کردی به چیزهایی که نزد توست.»* 🟩 *مقاماتی وجود دارد که از بعضی مردم پنهان است و به آنها نشان داده نمی‌شود ؛* اما بعضی‌ها بسوی آن مقامات ترغیب و تحریک می‌شوند و ما از خدای سبحان می‌خواهیم در بین آن گروه قرار گیریم. ❇️ *حضرات معصومین عندالله‌اند. از خدا می‌خواهیم در جوار آن بزرگواران مقیم شویم تا به‌واسطۀ آبرومندی آنان ما هم آبرومند شویم.* ❇️ خدایا! ما کارها و اموری که برای وصال و نزدیکی به تو انجام می‌دهیم با میل و رغبت باشد و زحمت و خستگی در آن احساس نکنیم. 🔆 *«وَأَلْهَمْتَهُ ذِكْرَک»* 🔆 «خدایا! مرا جزو آن بندگانی قرار بده که ذکرت را به آنان الهام کردی.» ❇️ خدایا تو خود فرمودی: 🔆 *«اُذکُرونی اَذکُرکُم»* 🔆 «مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم.» ⁉️ *اما اگر تو نخواهی من چگونه ذاکر تو باشم؟!* ◻️ *می‌خواهم ذاکری باشم که تمام توجهش به تو باشد و دل و فکر او به هنگام ذکر در حضور باشد و سرگردان نباشد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
https://survey.porsline.ir/s/mmUm3qe لينك پرس لاين كلاس زندگي سالم تاريخ ١٩/مهرماه👆 https://survey.porsline.ir/s/CNHswNm لينك پرس لاين كلاس امام زمان شناسي تاريخ ١٩/مهر ماه👆
🔻بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره بمباران مستمر مناطق مختلف غزه آیت‌الله سیستانی: 🔹بر اثر حملات اسرائیل بیش از ۶ هزار فلسطینی شهید و مجروح شده‌اند. 🔹هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان در غزه باقی نمانده است. 🔹جنایت‌های اسرائیل در برابر چشم و گوش جهانیان اتفاق می‌افتد اما هیچ اقدام بازدارنده‌ای وجود ندارد. 🔹همه جهان باید در برابر این وحشی‌گری فجیع بایستد. 🔹نباید به اشغالگران اجازه داد نقشه‌هایش را اجرا درآورده و آزار جدیدی به ملت مظلوم فلسطین برساند. 🔹دادن حق مشروع فلسطینیان و از بین رفتن اشغالگری تنها راه فراگیرشدن امنیت در منطقه است. 🔹در غیر این صورت مقاومت در برابر تجاوزگران و خشونت ادامه پیدا می‌کند.
💠 *روز بزرگداشت حافظ* 🔷🔹 حافظ شاعری است که لفظ و معنا را در کنار قالب و محتوا با هم به اوج رسانده است و اگر در معنای سخن او اختلاف نظرهایی وجود دارد، در قوّت غزل او اندکی تردید نیست.* 🍃🔹حافظ زیرکانه و استادانه برای بیان پیام خود از قالب غزل بهره گرفته است؛ قالبی از شعر که مردم بیش از سایرین با آن مأنوس هستند و از همین روست که غزل های او این‌گونه سال‌های متمادی در جان‌ها و اذهان رسوخ کرده و پیام او بر ذهنیت مردم در گذشته تا امروز اثرگذار بوده است. 🍃🔹 از سویی دیگر، غزل حافظ واجد صفات برجستۀ دیگری نیز هست که *رهبر انقلاب در سخنرانی مطولی در بزرگداشت این شاعر، از آن‌ها به طور مبسوط یاد می‌کند:* 🍃🔹قدرت تصویر در شعر، شورآفرینی، مضامین فراوان، کم‌گویی و گزیده.گویی، روانی، صیقل‌زدگی الفاظ، گوش‌نوازی کلمات، معانی رمزگونه، ترکیبات بسیار شیرین و... از جملۀ آن‌هاست. ◻️البته باید اذعان کرد که غالب غزلیات حافظ متصف به این صفات برجسته هستند و در میان اشعار او می‌توان نمونه‌هایی را یافت که به لحاظ محتوا، مصداق برجستگی‌های گفته شده نباشند. ✅ *حافظ زنده است به شعر و شعر او زنده است به قرآنی که در سینه دارد.* غزل، امروز شاهد وفور استعدادهاست که اگر حافظ و معارفش را به شایستگی بشناسد و چنین راهی را برگزیند، بی گمان سعادتمند خواهد شد. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
هدایت شده از z طباطبایی
1388257025_1397360213.mp3
9.36M
☝️ سخنان بسیار مهم حجه الاسلام دربارۀ عملیات با انتشار این فایل در روشنگری مردم عزیزمان سهیم باشید.
۴۵ 💠 *«ادامه آیه سی و پنجم سوره فصلت»* ⬜️◻️ *یکی از راههای ایجاد صمیمیت و تبدیل دشمنی‌ها به دوستی، صبوری و دوری از منیت است.* ◻️ این روش در مورد نفس آدمی هم صدق می‌کند. منیت را رها کنی و اخلاص را وارد کنی، نفس اماره بنای دشمنی کنار می‌گذارد و سر به راه می‌شود. دیگر رام می‌شود. مرکبی راهوار در مسیر کمال. ⏪️ *پس برای کاهش تنش و درگیری بین افراد و یا حتی نفس آدمی اولین قدم اصلاح خود است. رفع منیت و خود‌بینی.* ✅ *این توان را داریم که در جواب بدی دیگران به آنها خوبی کنیم* آن‌ هم خوبی گسترده. بدون ذره‌ای منت. در آخر هم به نتیجه‌ای فوری نائل می‌شویم که آن صمیمیت است. ⏪️ همۀ اینها یعنی پذیرش خطا و عیوب احتمالی. وقتی چنین کنید و طرف مقابل بفهمد که ذره‌ای نیت ناحق کردن حقی را ندارید، عداوت را کنار می‌گذارد و حُسن‌نیت فضا را پر می‌کند. ✅ *اینها همه خصلت اهل صبر است. خوبی‌های اهل صبر بی‌منت است و در مقابل، پاداشش فوری و عظیم است.* ⏪️ از آنجا که متاع دعا نزد پروردگار ناچیز است، پس عظمت این پاداش کنایه از لطف بی‌حد خداوند در سرای آخرت دارد. ⏪️ *از سوی دیگر تا کاری دشوار نباشد صبوری، لازم ندارد.* طبق آیه مطرح شده همۀ انچه گفته شد در سایۀ صبر شکوفا می‌شود. پس این مسیر ساده نیست. باید دانست آنچه گفتیم کار دشواری است ولی میوۀ شیرین دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com