eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 *رژیم زخم‌خورده و ازپاافتادۀ اشغالگر در حال گرفتن انتقام ضربۀ کاری رزمندگان فلسطینی از مردم غزه است؛* 🔷🔹 اما بدون تردید و با وجود همۀ حمایت‌های اشرار عالم و همدستی قطعی آمریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها، این همه ظلم و جنایت، در نهایت راه به جایی نمی‌برد و در این قضیه و قضایای آینده، *پیروزی از آن ملت فلسطین است.* 💢دشمن ددمنش و خونخوار، برای جنایت و کشتار کودک و زن و مرد و پیر و جوان هیچ حدی قائل نیست و مردم غزه به‌معنای عمیق و حقیقی کلمه مظلومند. ✳️ پدری که در شهادت فرزندش خدا را حمد می‌گوید، والدینی که فرزند شهیدشان را به فلسطین تقدیم می‌کنند، نوجوان مجروحی که آیات قرآن می‌خواند و صحنه‌های مشابه، نشان‌دهندۀ گوشه‌ای از صبر و توکل عمیق مردم غزه است. 🔷🔹 *صبوری و توکل به‌ داد مردم غزه خواهد رسید و در نهایت آنها را پیروز میدان خواهد کرد.* ◀️ *هرکس درباره غزه صحبت می‌کند باید از صبر و اقتدار مردم غزه هم بگوید وگرنه به این مردم ظلم می‌شود.* 📚 «بیانات در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۳» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 *«وَحَطَّ طَمَعِى بِفِنَاءِ جُودِک»* ✅ خدایا! مَرکب طمعم به آستانۀ جودت بار انداخته است.» ❇️ خدایا! تو می‌خواهی جودت را خرج و به طالب آن عطا کنی و اگر ما طلب نکنیم تو چگونه خدایی خودت را به نمایش می‌گذاری؟! ❇️ *وقتی بر کریم وارد می‌شویم باید پُرطمع درخواست کنیم زیرا خزائن او نامحدود است و ما حق نداریم اندک، مختصر و پست بخواهیم.* 🔆 «فَحَقِّقْ فِیكَ أَمَلِى» 🔆 «پس در مورد خودت آرزویم را محقّق ساز.» 🍃 *خدایا آرزوهای مرا به واقعیت برسان و آنها را محقق کن.** 🍃 اخدایا! من به سفرۀ کرامت تو دلبسته‌ام.* 🍃 *خدایا! من معصیت‌کارم؛ اما امیدم به پرده‌های غفران توست که روی گناهانم را بپوشاند.* 🍃 *خدایا! من به پاسخگویی و لبیک تو امید دارم.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۲ 🚩*«غزه از اشغال تا محاصره»* ⏺️ در ابتدای قرن بیستم میلادی و پس از سقوط امپراتوری عثمانی، نیروهای انگلیسی وارد باریکۀ غزه شدند و تا پس از جنگ جهانی دوم و تأسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین، در این منطقه باقی ماندند. 🔷 باریکه غزه از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ تحت سرپرستی مصر بود و در همین سال؛ یعنی در جریان جنگ دوم رژیم صهیونیستی با اعراب و فلسطینیان، به اشغال نیروهای ارتش این رژیم درآمد. 💢 اسراییل در مدت اشغال ۳۸:ساله باریکۀ غزه در این منطقه اقدام به ساخت پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی و امنیتی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرد و سلطۀ نامشروع خود را بر این منطقه توسعه و تحکیم بخشید. 💢 رژیم اشغالگر قدس پس از امضای «قرارداد اسلو» در سال ۱۹۹۳ یک بار در سال ۱۹۹۴ آن هم به شکل جزئی از باریکۀ غزه خارج شد؛ اما شهرک‌های صهیونیست‌نشین را جمع‌آوری نکرد و از محور مهم فیلادلفیا یا همان محور صلاح‌الدین ایوبی خارج نشد. 💢 این رژیم ظرف ۳۸ سال اشغال، بارها با حملۀ مسلحانه و عملیات تروریستی به باریکۀ غزه که به بهانۀ حمایت از شهرک‌نشینان صورت گرفت هزاران فلسطینی بویژه کودکان و کهنسالان را به شهادت رساند یا مجروح کرد. 🔷🔹 *این حمله‌ها نتوانست ارادۀ مردم فلسطین بخصوص گروه‌های مبارز مانند جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و جنبش جهاد اسلامی که بالاترین جایگاه اجتماعی را در میان ساکنان مسلمان باریکۀ غزه دارند، بشکند و آنان را تسلیم شرایط تحمیلی اسراییل کند.* 🔷 در اثر این مقاومت، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در چارچوب طرح خروج از باریکۀ غزه بیش از هشت هزار شهرک‌نشین خود را از این منطقه خارج کند. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺خالق سجده‌های سر به آسمان 🌹به مناسبت دوازدهمین سالګرد شهادت پدر موشکی ایران: او هربار که با آزمایش و پرتاب یک موشک عملاً به سوی آسمان خداوند سبحان جل جلاله را سجده می‌کرد بلافاصله بساط و سفره عشق بازی با پروردگار را پهن می کرد و با جمع همکاران بر خاک می افتاد و به راز و نیاز به درگاهش می پرداخت 🔹شهید طهرانی مقدم بنیان‌گذار یگان موشکی سپاه است که با گذراندن دوره موشکی در سوریه، این واحد ارزشمند را در زمان جنگ مدیریت می‌کرد. 🔹وی در سال ۱۳۶۴ به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و همچنان تحقیقات خود را درباره ساخت موشک و راکت ادامه داد. 🔹راکت نازعات، موشک شهاب ۳، قیام، قدر، عاشورا و خلیج‌فارس، جزو تولیدات موشکی ایران در دوران مدیریت اوست.
۶۱ 🔆 «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ» 🔆 «ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﺻﺎﺑﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺮ ﺩﻭﻳﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﭼﻴﺮﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺻﺪ ﻧﻔﺮ [ ﺻﺎﺑﺮ ] ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺮ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﭼﻴﺮﻩ ﻣﻰ ‌ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ [ ﻛﻪ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ] ﻧﻤﻰﻓﻬﻤﻨﺪ.» 📗 سوره انفال، آیه ۶۵ 💢 *گاه انسان به حضور دشمنی در وجود خود واقف می‌شود؛ اما در برخورد با این دشمن:* 🔺۱. احساس ضعف و ناتوانی می‌کند؛ 🔺۲. وارد مبارزه نمی‌شود؛ 🔺۳.خود را از دفع رذیله اخلاقی دور نگه می‌دارد؛ 🍃 خداوند به پیامبر می‌فرماید: ✅ *در مقابل رذائل اخلاقی و اعتقادی با نگرش توحیدی وارد مبارزه شوید که خدا با صابران است. با هر قدرتی که وارد شوید، ده برابر می‌شود.* ✅ انسان با نگرش توحیدی با قوّت الهی کار می‌کند و نقش و وجودی برای خود قائل نیست؛ از این رو نیروی او مضاعف می‌شود. 🌀 کفار این افزونی را نمی‌فهمند و نفهمی ناتوانی می‌آورد. در مقابل فهمیدن، انسان را بسیار توانمند می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📌شبهه ❌چرا مردم مستقیماً رهبر را انتخاب نمی کنند؟ رای غیر مستقیم برای انتخاب رهبری جامعه چه دلیلی دارد؟ ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔹امروزه انتخاب ارکان حکومت در بعضی از کشورها به روش رأی مستقیم صورت می گیرد و در برخی کشورها -از جمله آمریکا- به روش غیر مستقیم. همین نشان می دهد که برخلاف القائات و شبهاتی که برای تضعیف جایگاه مجلس خبرگان و رهبری مطرح می شود، نمی توان گفت که رأی مستقیم بر رأی غیرمستقیم ترجیح مسلمی دارد زیرا اگر اینگونه بود همه جا به رأی مستقیم روی می‌آوردند. از همین توضیح مغرضانه بودن شبهاتی که در این خصوص مطرح می‌شود واضح می‌شود. بلکه به دلایل زیر می توان گفت لااقل درخصوص انتخاب رهبر، رای غیر مستقیم ترجیح دارد: 1⃣ تخصصی بودن تشخيص مصداق رهبری جامعه ما و به تبع حکومت ما، مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است و لذا مهم‌ترین ویژگی رهبر، اجتهاد و اسلام شناس بودن او است. یعنی رهبر باید توانایی کافی برای شناخت احکام اسلامی را دارا باشد. طبیعی است که شناخت شایسته ترین فرد در این خصوص، کار هرکسی نیست. (همانگونه که شناخت بهترین پزشک یا بهترین مهندس و... کار مردم عادی نیست.) از این رو لازم است تا مردم شهرها نمایندگانی که خود از تخصص کافی در این خصوص داشته باشند را انتخاب کنند تا آنها بهترین فرد را شناسایی و معرفی کنند. 2⃣ آلوده نشدن جایگاه رهبر به بازی‌های سیاسی باتوجه به جايگاه ممتاز و بی نظير رهبری در اسلام و جنبه معنوی ولايت امر، اگر انتخاب به صورت مستقيم باشد، مسأله زعامت، به بازی های سياسی كشيده شده و جنبه معنوی آن كاهش می يابد. هم چنين توقعات گروهی ايجاد و بر وحدت ملی، خدشه وارد می شود. در اين ميان، احتمال بسيار وجود دارد كه آرای مردم نيز تحت تأثير تبليغات دروغين احزاب و گروه ها قرار گيرد. 3⃣ شور و مشورت تخصصی در انتخاب غيرمستقيم، زمينه مناسبی برای تبادل نظر اعضای رأی دهنده وجود دارد؛ زيرا همه در مجمعی گرد هم آمده اند تا با بحث و بررسی كارشناسانه، به نتيجه ای مطلوب و منطقی برسند، در حالی كه چنين بستر و زمينه ای برای مردم در انتخاب مستقيم وجود ندارد و اين، خود موجب پايين آمدن ضريب اطمينان در این امر خطیر می شود. كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
۴۹ 💠 *«شکر قرار گرفتن در صراط مستقیم»* 🔆 «وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ» 🔆 «(اهل كتاب) گفتند: يهودى يا مسيحى شويد تا هدايت يابيد، بگو: (چنين نيست،) بلكه (پيروى از) آئين حقگراى ابراهيم (مايه هدايت است، زيرا) او از مشركان نبود.» 📗سوره بقره، آیه ۱۳۵ ✍🏼 «حنیف» به‌معنای تبعیت از حق و از باطل به طرف حق برگشتن است. ابراهیم نه متمایل به چپ و نه متمایل به راست بود. او در اوج اعتدال قرار داشت. 🔷🔹 *ارتباط آیه با بحث شکر در اینجاست که خروج از صراط مستقیم ناشکری و قرار گرفتن در صراط مستقیم شکر است. استفادۀ صحیح از نعمت هدایت این است که انسان نه جزو «مغضوب علیهم» و نه جزو «ضالّین» باشد. نه در زمرۀ دنیاطلبان محض و نه در زمرۀ معنویت‌طلبان محض قرار گیرد.* ◀️ استفادۀ صحیح این است که نه کاملاً خوفی و نه کاملاً رجائی باشیم. نه همۀ زندگی امید، بدون هیچ خوفی از عملکرد نادرست و نه همۀ زندگی خوف از عمل، بدون هیچ امیدی به رحمت خدا. 💢 همۀ انحراف‌هایی که از انسان مشاهده می‌شود بوی ناشکری می‌دهد. اگر شکر در تبعیت از ابراهیم خرج شد از نعمت، استفادۀ صحیح به عمل آمده است. 💢 *بعضی‌ها از انسان‌ها ماده‌گرای محض هستند و معتقدند هدایت، یعنی تمام توجه به امور مادی باشد. بعضی‌ دیگر معتقدند هدایت، یعنی تمام توجه به روحانیت و امور معنوی؛ اما قرآن می‌فرماید هر دو دسته ناشکر هستند.* 🔶🔸 *به تعبیر واضح‌تر انسان با دو جنبه خلق شده است؛ جنبۀ روحانی و جنبۀ جسمانی.* هر دو جنبه باید در جایگاه صحیح خود خرج شود. هر انحرافی از آن ناشکری است و نعمت در جایگاه درست استفاده نشده است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔻اسرائیل کودک کش بدتر از فرعون است 🔹حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس خارج خود، صهیونیست‌ های کودک کش را از فرعون بدتر دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد که اگر فرعون فقط پسران را می کشت؛ اما صهیونیست‌ها علاوه بر پسران، دختران، پدران و مادران را هم می کشند. 🔹حضرت آیت الله جوادی آملی با حالتی بغض آلود بیان داشت: وجود مبارک امام سجاد اولین سئوالی که بعد از قیام مختار کرد، فرمود: حرمله را گرفتند یا نه...الان شب و روز کودک کشی است؛ چرا این جامعه آن غیرت را از دست داد؟ چرا؟
۲۱۹ 🔆 *«وَعَبْرَةَ مَنْ بَكَى مِنْ خَوْفِكَ مَرْحُومَةٌ»* 🔆 «اشک هر کس که از خوف تو گریه کرد مورد رحم قرار می‌گیرد.» 🔶🔸 اشک خائفانه بسیار ارزشمند است و دارای مراتبی است: 🔸۱. گریه از خوف گناه؛ 🔸۲. گریه بر مراحل مرگ؛ 🔸۳. گریه در مقابل عظمت الهی؛ 🔸۴. گریه به جهت فراق از خدای سبحان. ◻️ *بنده طالب وصالی است که هنوز برای او میسر نشده است.* 🍃 امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «اَلْبُكاءُ مِنْ خيفَةِ اللّهِ لِلْبُعْدِ عَنِ اللّهِ عِبادَةُ الْعارِفينَ» 🔆 «گـريـه از تـرس [عـظـمـت و هـيـبـت ] خـدا بـراى دورى از خدا [به خاطر گناه و نافرمانى ] تنها پرستش عارفان است و بس.» 📘 شرح غررالحکم، ج۲، ص ۴۹ 🔰 زائر در این فراز بیان می‌کند: «خدایا اگر مرا در جهنم فراق رها کنی، با صدای بلند به همراه اشک چشم این فراق را اعلام می‌دارم.» 💎 چه بسا این گریه در محضر حق گریۀ شوق است؛ زیرا که وصال حق بهرۀ او شده و قدرت راز و نیاز با خداوند را در خود می‌یابد. 💎 هر اشک و گریه‌ای اثر خاصی را ایفا می‌کند و اثر مشترک تمام این اشک‌ها گشوده شدن باب رحمت الهی است. ✨ *آب زنید راه را، هین که نگار می‌رسد مژده دهید باغ را، بوی بهار می‌رسد* 🔷 جریان گریه در زندگی فرد دیگ رحمت و بخشش حق را به جوشش در می‌آورد. ✨ *تا نگرید ابر کی خندد چمن تا نگرید طفل کی نوشد لبن ✨ تا نگرید کودک حلوا فروش دیگ بخشایش نمی‌آید به جوش* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۳ 💠 *«غزه در جنگ ۲۲ روزه»* 💢 رژیم صهیونیستی در اواخر سال ۲۰۰۸ جنگی تمام عیار برای نابودی جنبش حماس آغاز کرد که به مدت ۲۲ روز به طول انجامید. این جنگ ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ ادامه داشت. این جنگ در اسرائیل با نام عملیات سرب گداخته و در میان اعراب با نام کشتار غزه یا جنگ ۲۲ روزه یاد می‌شود. در این جنگ نابرابر، بیش از ۱۴۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۵ هزار نفر نیز زخمی شدند. 💢 جنگ ۲۲ روزۀ غزه واقعیتی بود که در عالم واقع در منطقۀ خاورمیانه رخ داد و ریشه در ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در اهداف خود داشته است. ⏺️ *در این جنگ برای اولین بار رژیم صهیونیستی با تمام توان و نیروهای خود و با حمایت قدرت‌های بیرونی مثل آمریکا ،در صدد حذف کامل حماس بود و برای اولین بار حماس نشان داد که توان ایستادن و مقاومت را در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی دارد.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۵۶ 💠 *«راه‌کار کسب راحت»* 🔆 «اعْلَمُوا عِلْماً یقِیناً أَنَّ اللَّهَ لَمْ یجْعَلْ لِلْعَبْدِ وَ إِنْ عَظُمَتْ حِیلَتُهُ وَ اشْتَدَّتْ طَلِبَتُهُ وَ قَوِیتْ مَکیدَتُهُ أَکثَرَ مِمَّا سُمِّی لَهُ فِی الذِّکرِ الْحَکیمِ وَ لَمْ یحُلْ بَینَ الْعَبْدِ فِی ضَعْفِهِ وَ قِلَّةِ حِیلَتِهِ وَ بَینَ أَنْ یبْلُغَ مَا سُمِّی لَهُ فِی الذِّکرِ الْحَکیمِ وَالْعَارِفُ لِهَذَا الْعَامِلُ بِهِ أَعْظَمُ النَّاسِ رَاحَةً فِی مَنْفَعَةٍ وَ التَّارِک لَهُ الشَّاک فِیهِ أَعْظَمُ النَّاسِ شُغْلًا فِی مَضَرَّةٍ وَ رُبَّ مُنْعَمٍ عَلَیهِ مُسْتَدْرَجٌ بِالنُّعْمَى وَ رُبَّ مُبْتَلًى مَصْنُوعٌ لَهُ بِالْبَلْوَى فَزِدْ أَیهَا الْمُسْتَمِعُ فِی شُکرِک وَ قَصِّرْ مِنْ عَجَلَتِک وَ قِفْ عِنْدَ مُنْتَهَى رِزْقِک» 🔆 «به‌یقین بدانید که خداوند برای بنده‌اش هر چند سخت چاره‌اندیش و جستجوگر و حیله‌گر باشد چیزی فزونتر از آنچه در لوح محفوظ مقرر فرموده است، قرار نمی‌دهد و میان بنده و رسیدن به آن هر چند ناتوان و اندک چاره‌ساز باشد مانع نمی‌شود. کسی که این موضوع را بشناسد و به کار بندد، از همۀ مردم آسوده‌تر است و سود بیشتری برد، و آنکه در آن شک کند و آن را رها سازد، بیش از همه دل‌مشغول و متضرر است. و بسا نعمت‌خوار که با نعمت‌ها فریب خورد و گرفتار شود و بسا گرفتار که آن گرفتاری خود برای او نعمت است. بنابراین ای شنونده بر سپاس خود بیفزای و از شتاب خود بکاه و با آنچه که روزی توست، درنگ کن.» 📘 نهج‌البلاغه حکمت ۲۶۵ 🔷 گروهی از افراد در زندگی خود زحمت زیادی را متحمل می‌شوند؛ اما نه‌تنها با این میزان فعالیت و تلاش خیالشان راحت نیست و آسایش ندارند، بلکه گرفتار تشویش و نگرانی‌اند؛ اما گروه دیگری هستند که تلاش می‌کنند و چون بر تلاش خود تکیه ندارند دل‌‌شان آرام و خیال‌شان راحت است. ◀️ *انسان اگر به این باور برسد که هر چه تلاش کند، سهمیه‌ای مخصوص در این عالم دارد، دیگر نگران روزی خود نیست، زیرا می‌داند با تلاش او ممکن است دارایی‌اش افزون شود؛ اما روزیِ خود او‌ نیست ودیگران آن را مصرف می‌کنند. 🍃 وقتی تقدیرات الهی را باور داشته باشیم، نه با نگرانی زندگی می‌کنیم ونه نسبت به وظیفۀ خود کم‌کاری داریم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
امروز در محضر استاد بروجردي در كلاس مديريت بحران به سوالات زير پاسخ داده شد: ١.چگونه بعضي از بحرانهاي موجود توسط خود ما ايجاد مي‌شود؟ ۲.آیا می‌دانید بسیاری از بحرانها با خرج مال و جسم برطرف می‌شود؟ ۳.آیا اجازه داریم در بحرانهای اطرافیان، ورود کنیم و آنان را متهم به کوتاهی در امور زندگی نماییم؟ ۴.چگونه گرفتاریهای زندگی را صحنه‌ای برای جبران امور گذشته بدانیم؟ ۵.چرا امیرالمومنین فرمودند دنیا دار عافیت و بی‌نیازی و سلامتی و…. است؟ ۶.چگونه صحنه های آزمون و بحران، تبدیل به صحنه شفاف سازی می‌شود؟ ۷.آیا اگر فنا را در عنصر دنیا در نظر بگیریم ، بحرانها به دین ما آسیب وارد می‌کند؟ ۱۴۰۲/۸/۲۲ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 ‏https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 ‏https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 ‏emamraoof.com ایتا👇 ‏https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
۱۰ 🔆 *«قالَ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلامٌ وَ كانَتِ امْرَأَتِي عاقِراً وَ قَدْ بَلَغْتُ مِنَ الْكِبَرِ عِتِيًّا»* 🔆 «(زكريّا) گفت: پروردگارا! چگونه براى من پسرى باشد در حالى كه همسرم نازاست و من از پيرى، ناتوان شده‌ام؟» 📗 سوره مريم،آیه ۸ 🔶🔸 زکریا بار دیگر با صدازدن مربی خویش، نیازش را بیان می‌دارد و در کلاس آموزشی اعلام می‌کند که بندۀ الهی در زمان اظهار نیاز و در هنگام دریافت الطاف الهی باید پیوست خود را به مربی اعلام کند. 🍃 زکریا بعد از استماع بشارت از ناحیۀ خداوند، با ندای «رَبّ» تکمیل دعای خود را خواستار می‌شود و نیز دریافت فرزند را به عنوان علامت کمالیه خویش می‌داند. ⁉️ *زکریا با یقین به اجابت دعا، تعجب کرد که آیا او قابلیت دریافت چنین لطفی را در این مقطع سنی به دست آورده است؟!* ◀️ در عبارت «أَنَّى يَكُونُ لِي غُلام» از زکریا شک در قدرت خداوند سبحان دیده نمی‌شود؛ زیرا شک و تردید در شأن نبوت راه ندارد؛ بلکه او با یقین به قدرت خداوند، از نقش خویش در این زمینه متعجب است. 🔶🔸 گویا زکریا با بیان «كانَت امْرَأَتِي عاقِراً» این حقیقت را به همگان اعلام می‌کند که خدای علیم بدون تأثیر اسباب خاص، خواستۀ او را با لطف بیکران، اجابت کرده است و با عبارت «أَنَّى يَكُونُ لِي غُلام» اعلام می‌دارد که طبق سنت و قدرت نامتناهی الهی، دریافت فرزند صورت می‌گیرد و خداوند قادر، وجود را از عدم، خلق می‌کند. 🔸 در حقیقت زکریا با این الفاظ سپاس و شکرگزاری خود را بابت دریافت فرزند اعلام می‌کند. گویا بیان می‌کند که این موهبت از نماد فیوضات الهی است و اعمال و طاعات او در دریافت فیوضات الهی هیچ نقشی نداشته است. او هرگز از فضل خداوند مأیوس نبوده است. 🔸 در نهایتِ ناامیدی به علت فقدان اسباب ظاهری، خداوند سبحان لطف خویش را ظاهر می‌کند تا اصل امیدواری در عالم جلوه‌گر شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📣📣📣📣📣📣 https://survey.porsline.ir/s/OieD5Sc لینک پرس لاین کلاس مدیریت بحران👆 ---------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/wvQ9DhU لینک پرس لاین کلاس آداب و اسرار نماز👆