eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️🍃◾️🍃◾️🍃 📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ايام فاطميه* 🏴 *«اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ‏»* ▫️زمان شروع مجالس حضوري از (چهارشنبه اول آذر) ▫️ساعت برگزاری مراسم حضوری: (١٤/١٥ تا ١٧) 🚩 مراسم شامل: 🔹قرائت حديث كساء(۱۴/۱۵ تا ۱۴/۳۰) 🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۴/۳۰ الی ۱۵/۳۰) 🔹مرثيه سرايي: ساعت(۱۵/۳۰ تا ۱۶) 🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (۱۶ تا۱۷) ✅ *كليه کاربران محترمی که كلاس‌هاي مهر ماه موسسه (ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۲) را ثبت نام کرده‌اند، مي‌توانند با كارت ثبت‌نام‌ در مجالس حضوري شركت كنند* ✅ بزرگواراني كه كارت ثبت‌نام خود را دريافت نكرده‌اند مي‌توانند، در طول هفته در ساعت‌های اداری (( ٨ تا ١٥ )) به موسسه مراجعه فرمايند و كارت خود را دريافت کنند. ⭕️ *خواهشمند است براي شركت حضوري در مراسم قبل از ساعت ۱۳/۴۵ به موسسه مراجعه نفرماييد‌. لطفا کارت ثبت‌نام خود را همراه داشته باشید* ▫️مكان : موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) ▫️آدرس: تهران :خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه خيابان شهيد اخلاقي شرقي ،خيابان بهرام ،كوچه محبوبه دانش پلاک ١٢ ----------------------- 💢توجه: 🔶 *سخنراني استاد محترم از روز پنج‌شنبه دوم آذر هر روز ساعت ۱۳ تا ۱۴ در فضاي مجازی اسكاي روم برگزار مي‌شود.* 🔶 کلیه كاربران محترم براي استفاده از سخنراني استاد محترم مي‌توانند با *كد كاربري و گذرواژه* خود از طريق لينک زیر مراسم را در‌يافت كنند: ‏ https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem (https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem) 📚واحدپشتيباني ‏ 🌐emamraoof.com
۱۸۵ *ادامۀ شرح آیۀ ۷۵* 🔹۱۱. در بحث یقین حضرت ابراهیم، جبرئیل به هنگام ورود ابراهیم در آتش، گفت کاری برایت انجام دهم؟ «فتَلقّاهُ جَبرئيلُ في الهَواءِ فقالَ: هَل لَكَ مِن حاجَةٍ؟ فقالَ: أمّا إلَيكَ فَلا! حَسبيَ اللّهُ و نِعمَ الوَكيلُ» 📘علل الشرايع، ص۲۳ و ۲۴ 🌿ابراهیم می‌گوید: «أمّا إلَیک فَلا» با تو هیچ کاری ندارم چون او یقین دارد تنها مؤثر در عالم خداست، اگر خدا نخواهد جبرئیل هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند. 🔹۱۲. «لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ» *خدا برای هرکسی قدرتش را نشان دهد او به یقین می‌رسد، خدا برای هرکسی پرده‌برداری کند او به یقین می‌رسد. خدا سلطنتش را به هرکسی نشان دهد آن بنده وارد میدان یقین می‌شود، اگر می‌خواهید وارد میدان یقین بشویم باید از خدا بخواهیم برایمان پرده‌برداری کند.* اگر من چیزهایی را ببینم؛ اما چشم قلبم بسته باشد به یقین نمی‌رسم، باید از خدا بخواهم ملکوت را برایم نمایش دهد تا به یقین برسم. بعد از ارائۀ ملکوت برای ابراهیم هم دیگر ذره‌ای تردید در «لا مُؤثّرَ في الوجود إلّا الله» بودن پیش نیامد. همه چیز را با چشم قلبش نگاه می‌کند. پس از همین «لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ» متذکر می‌شویم که اولاً جایگاه یقین، قلب است و ثانیاً علامت قلب قوی، یقین است. در دعا داریم قلب قوی نمی‌لرزد. اجمالاً اینکه خدا پرده را از روی دل ابراهیم کنار زد، دل او دید تا به یقین رسید، پس *بصیرت قلب عامل به یقین رسیدن است.* به اندازه‌ای که چشم دل باز شد وارد میدان یقین می‌شویم، حالا با مدارج مختلف یقین. علم‌ الیقین، حق‌ّ الیقین، عین‌ الیقین؛ ولی کارِ دل است. 🔹۱۳. نکته دیگری که در این زمینه مفسرین مطرح می‌کنند این است که تا زمانی که مخلوقات را مؤثر می‌بینیم ولو یک ذرّه ولو (مثلاً بگویم اگر فلانی نبود واقعاً گیر می‌افتادم)، چشم دلم ضعیف است. خوب نمی‌بیند، وقتی چشم دل ضعیف شد تاریک می‌شود، ظلمت می‌آید. همیشه همۀ ما مایلیم زندگی نورٌ علی نور داشته باشیم یعنی هر چه معرفت و یقین داریم به معرفتمان اضافه شود. *باید بدانیم هر تأثیری که افراد دیگر دارند به اذن الله است و مستقل از خدا نمی‌باشد.* فلانی به ما لطف می‌کند خدا سر راه ما گذاشته، فلانی وجودش خیلی مؤثر است اما به لطف خداست نه اینکه خودش به تنهایی و‌ مستقلاً کارایی داشته باشد، هیچ کس اعم از شوهر، فرزند، دوست، پدر و مادر، معلم، شاگرد، هیچ کدامشان برای ما به تنهایی مؤثر نیستند. همه به اذن حق تأثیر دارند، چون وجود مستقل ندارند. *به اندازه‌ای که ما دیگران را مؤثر می‌بینیم چشم دلمان تاریک است.* 🔹۱۴. *جسم ما در مسائل مادی این‌گونه است که هرچه جلو می‌رویم دید چشم ظاهری کم می‌شود (پیرچشمی)؛ اما اگر چشم قلب همراه با چشم ظاهر گرفتار پیرچشمی بشود آن‌وقت واحسرتاست.* دقیقاً باید عکس هم عمل کنند یعنی وقتی چشم ظاهر کم‌سو می‌شود انگار هشدار می‌دهد بس است دیگر این‌قدر چیزهای مادّی به چشم‌ات نیاید، به عکس‌ باید چشم دل روز به روز قوی‌تر بشود که معنویات به چشم آید. 💢خطر آن زمانی است که چشم ظاهر و باطن همراه با هم کم‌سو شود. 🔹۱۵. نکتۀ آخر در باب این آیه «لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ» نشان می‌دهد کاروان اهل یقین یک کاروان گسترده‌ای است که ابراهیم یکی از آن‌هاست. یعنی وقتی من و شما را می‌برند پشت مقام ابراهیم نماز می‌خوانیم پیام‌ خدا این است که می‌خواهم تو را وارد جرگۀ اهل یقین کنم که وقتی وارد بشوی دیگر هیچ‌کس غیر خدا به چشمت نیا‌ید و لو خیلی هم درخشنده باشد. ❓ممکن است دوستانی سؤال کنند پس چرا به حضرات معصومین عرض حاجت می‌کنیم؟ پاسخ می‌دهیم ما به آن‌ها در دعای توسل می‌گوییم: «یا وجیهاً عِندَ الله، إشفع لَنا عِندالله» حضرات معصومین هیچ کاری را مستقل انجام نمی‌دهند «مَآ تَشَآءُونَ إِلّآ أَن یَشَآءَ اللهُ» به اذن حق همۀ کارها را انجام می‌دهند. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس تفسیر قرآن ۸۳/۷/۴ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
📣📣📣📣📣📣 https://survey.porsline.ir/s/YHM53OE لینک پرس لاین کلاس شرح مثنوی👆
۲۲۳ 🔆 *«وَالاغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِکَ مَوجودَة»* 🔆 «خدایا کمک‌رسان و سرمایه‌دهنده و فریادرس کسی هستی که نیازش را بر تو عرضه می‌کند.» 💢 برخی به این مطلب اشاره دارند که «استغاثه» در زمان خطر صورت می‌گیرد؛ پس در زمانی که خطری احساس نمی‌شود استغاثه لازم نیست. 🔰 گاهی زائر به کمین بودن خطری پی می‌برد که استغاثه به امام زمان یا حضرت زهرا را سرلوحۀ زندگی خود قرار می‌دهد؛ چون خطر را جدی می‌داند. ◀️ * انسان در هر مرتبه‌ای که قرار دارد با خطراتی مواجه است و هیچ مرحله‌ای تهی از خطر نیست.* 🔶 *اگر سالک در اوج قلۀ کمال و جایگاه صدیقین هم قرار گیرد، خطر سقوط، هبوط، معصیت، غفلت و انحراف برای او وجود دارد.* 🔶 با اینکه آرامش و امنیت در زندگی دینی حاکم است؛ اما نگرانی و خطر جدی وجود دارد. ◻️ شلمغانی از اصحاب امام حسن عسکری و دارای کتب معتبری بود و بسیاری از متدینین از این کتب استفاده می‌کردند؛ اما در زمان حیات امام به اندازه‌ای سقوط می‌کند که مردم به امام نامه می‌نویسند که آیا کتابهای شلمغانی جزو کتب ضاله و حرام است. 🍃 امام فرمود: «کتبی که قبل از انحراف نوشته اشکال ندارد؛ اما کتبی که بعد از سقوط نوشته شده است جزو کتب ضاله محسوب می‌شود.» 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
احکام☝️
۹ 🚩 *«برای غزه»* 🔲 *می‌دانم نمی‌شود از غزه حرف زد. غزه را باید با وجودت حس کنی.* درد غزه را زنان خرمشهر، هویزه و سوسنگرد می‌فهمند. می‌دانم فقط مردم خوزستان درک می‌کنند اخبار چه می‌گوید: 🔘 «امروز موشک‌باران غزه از سر گرفته شد! پنجاه کشته و زخمی در بمباران امروز در غزه! بیش‌ترین کشته‌ها و زخمی‌ها از میان زنان و کودکان!» ◻️ باریکۀ غزه، صدر اخبار جهان می‌شود و صدای هر انسان دردمندی را درمی‌آورد؛ ولی سازمان ملل در سکوت خود خفه می‌شود. شیوخ عرب‌نشین کر می‌شوند و نمی‌شنوند که در همسایگی‌شان، مسلمانی فریاد می‌زند. 🔘 *باریکۀ غزه وسعتی دارد به بُرد «یاغیاث المستغیثین» زنانش. این بُرد را هیچ موشکی نمی‌تواند پاسخ دهد. مقاومت مردانش را هیچ رژیم غاصبی نمی‌تواند درهم شکند. غزه مساوی است با مقاومت و مقاومت، مساوی است با شهادت زنان و کودکان بی‌گناه!* ◻️ غزه عادت کرده چندوقت یک بار، تیتر اول اخبار شود؛ ولی نکند گوش ما به این خبر دردآور عادت کند! نکند در تقویم‌مان یک روز بشود روز قدس و روزی به نام غزه! یادمان نرود پیر جماران گفت: *«مسئلۀ اول جهان اسلام، مسئلۀ فلسطین است!»* 🔘 نیک اگر بنگری، مسئلۀ اول‌مان شده چرخ زندگی، تورم، سکه، پول، ارز و فلسطین...! فقط شده روز قدس و روز غزه! این بی‌تفاوتی‌ها را، باز هم زنان خرمشهر می‌فهمند. سردمداران عرب که شکم‌شان پر شده از دلار حرام صهیونیسم، غیرت مردان فلسطین و غزه را نمی‌فهمند؛ البته امید جهان اسلام به نصرت الهی است که روزبه روز این رژیم غاصب، رسواتر می‌شود و آزادگان جهان در آمریکا، اروپا و عربستان، ضد آمریکا، صهیونیسم و آل سعود، به پا می‌خیزند. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۸ 💠 *«مَثل زیارت، مَثل باران است»* 🍃 قرآن کریم می‌فرماید: 🔆 «أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِیةٌ بِقَدَرِهَا» 🔆 «خداوند از آسمان آبی نازل کرد که در هر درّه و رودی به اندازۀ گنجایش و وسعتش جاری شد.» 📗 سوره رعد، آیه ۱۷ 🌀 محدودیتی در نزول آب باران وجود ندارد؛ امّا این زمین‌ها هستند که هر یک به‌میزان گنجایش خود از آن آب بهره‌مند می‌شوند. هر وادی به قدر ظرفیت خود نصیبی از از آب باران دریافت می‌کند. 🌀اگر فردی به زیارت مشرف شود؛ اما از نظر رفتاری، اعتقادی، اخلاقی و... هیچ تغییری در خود احساس نکند، مانند تشنه‌ای است که در کنار چشمه‌ای رفته و همچنان تشنه برگشته است. از آب صاف و زلال برای نوشیدن و تطهیر یافتن هیچ بهره‌ای نبرده و به هنگام بازگشت اثری از زیارت در وی یافت نمی‌شود. ✍🏼 «زیارت» از ریشه «زَوْر» به‌معنای «میل و عدول از چیزی» است و زائر را بدین جهت «زائر» گویند که به هنگام زیارت، از غیر، عدول می‌کند و به مزور روی می‌آورد. 🔰 با توجه به‌معنای زیارت، تبیین می‌شود که چه بسیارند افرادی که به جهت دست‌یافتن به مقاصد وحوائج گوناگون خویش، به صحن و سرای رضوی مشرف می‌شوند؛ اما اندک‌اند زوّاری که تنها به شوق دیدار و توجه تام به حضرت ثامن الحجج(ع) با قدم عشق و ارادت شرف حضور می‌یابند و قصد آنها از زیارت، تنها پیوند روحی و اظهار محبّت به ساحت ملکوتی امام باشد؛ عنوان «زائر» بر این عدّۀ قلیل صدق می‌کند. ✴️ علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا! امام رئوف و مهربانم! چه سعادتمندم اگر با نگاه رئوف شما نام‌ من در زمرۀ آن عدّۀ قلیل ثبت شود و حقیقتاً زائر این بارگاه ملکوتی باشم و از ثمرات زیارت شما در دنیا وآخرت بهره‌مند شوم. ✨ *جز آستان توام در جهان‌پناهی نیست سر مرا به جز این حواله گاهی نیست ✨ چرا ز کوی خرابات روی برتابم کزین بهم به جهان هیچ رسم و راهی نیست* 📚 «برگرفته از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
◾️🍃◾️🍃◾️🍃 📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ايام فاطميه* 🏴 *«اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ‏»* ▫️زمان شروع مجالس حضوري از (چهارشنبه اول آذر) ▫️ساعت برگزاری مراسم حضوری: (١٤/١٥ تا ١٧) 🚩 مراسم شامل: 🔹قرائت حديث كساء(۱۴/۱۵ تا ۱۴/۳۰) 🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۴/۳۰ الی ۱۵/۳۰) 🔹مرثيه سرايي: ساعت(۱۵/۳۰ تا ۱۶) 🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (۱۶ تا۱۷) ✅ *كليه کاربران محترمی که كلاس‌هاي مهر ماه موسسه (ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۲) را ثبت نام کرده‌اند، مي‌توانند با كارت ثبت‌نام‌ در مجالس حضوري شركت كنند* ✅ بزرگواراني كه كارت ثبت‌نام خود را دريافت نكرده‌اند مي‌توانند، در طول هفته در ساعت‌های اداری (( ٨ تا ١٥ )) به موسسه مراجعه فرمايند و كارت خود را دريافت کنند. ⭕️ *خواهشمند است براي شركت حضوري در مراسم قبل از ساعت ۱۳/۴۵ به موسسه مراجعه نفرماييد‌. لطفا کارت ثبت‌نام خود را همراه داشته باشید* ▫️مكان : موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) ▫️آدرس: تهران :خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه خيابان شهيد اخلاقي شرقي ،خيابان بهرام ،كوچه محبوبه دانش پلاک ١٢ ----------------------- 💢توجه: 🔶 *سخنراني استاد محترم از روز پنج‌شنبه دوم آذر هر روز ساعت ۱۳ تا ۱۴ در فضاي مجازی اسكاي روم برگزار مي‌شود.* 🔶 کلیه كاربران محترم براي استفاده از سخنراني استاد محترم مي‌توانند با *كد كاربري و گذرواژه* خود از طريق لينک زیر مراسم را در‌يافت كنند: ‏ https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem (https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem) 📚واحدپشتيباني ‏ 🌐emamraoof.com
🕌در محضر امام روح الله (۲۳۲۷) 💠 بسیج؛ لطف خدا به ملت ایران است 📌 امام خمینی (ره ): تشكيل بسيج در نظام جمهورى اسلامى ايران يقيناً از بركات و الطاف جليه خداوند تعالى بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامى ايران ارزانى شد. در حوادث گوناگون پس از پيروزى انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروه‌هاى فراوانى كه با ايثار و خلوص و فداكارى و شهادت طلبى، كشور و انقلاب اسلامى را بيمه كردند. ولى حقيقتاً اگر بخواهيم مصداق كاملى از ايثار و خلوص و فداكارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، چه كسى سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود! بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمرى است كه شكوفه ‏هاى آن بوى بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مى ‏دهد. 📚صحیفه امام؛ جلد ۲۱،صفحه ۱۹۴
رهبر انقلاب: تشکر می‌کنم از حمایت ورزشکاران از فلسطین تشکر می‌کنم از آن تیم ملی‌ای که به نشانه‌ی دفاع از مظلوم با چفیه وارد زمین شد، تشکر می‌کنم از ورزشکارهایی که هر کدامی به نحوی در حمایت از فلسطین موضع گرفتند. مدالشان را به کودکان غزه دادند، مدالشان را به شهدای بیمارستان که محل فاجعه‌آفرینی رژیم صهیونیستی بود اهدا کردند. تشکر میکنم از ورزشکارانی که از رویارویی با طرف صهیونیست خودداری کردند، امروز معلوم میشود که اینها چه کار درستی انجام دادند، حقانیت اینها امروز بیشتر از همیشه آشکار میشود. این کارها چهره‌ی برجسته و شاخص و دارای منطق و دارای اعتماد به نفس از ملت ایران را در مقابل چشمهای صدها میلیون مردم تماشاگر ورزش نشان میدهد. ملت ایران را معرفی میکند. این بخشی از قدرت ملی ایران است.
اگر بخواهم به شما ورزشکارها درباره این حوادث اخیر یک جمع‌بندی ارائه بدهم، آن جمله این است: رژیم صهیونیستی در حادثه ضربه فنی شد. یعنی حماس به عنوان یک گروه مبارز و نه دولت و کشور با امکانات زیاد، توانست دولت غاصب صهیونیست را با آن همه امکانات ضربه فنی کند