🔴 به عمل کار برآید
🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "همیشه همین را میگویم که به حرف و وعده اعتماد نکنید: به عمل کار برآید؛ به حرف زدن و به گفتن و به وعده دادن نمیشود اعتماد کرد؛ در مسائل مهمّ کشور هم همین جور است. خب حرف، آسان است؛ هر کسی میآید یک ادّعایی میکند، یک وعدهای میدهد، یک حرفی میزند؛ به اینها نمیشود اعتماد کرد؛ باید نگاه کرد و دید که آیا یک عملی در گذشتهی این شخص وجود دارد که این وعده را تأیید کند و تصدیق کند، یا نه؛ اگر چنانچه وجود داشت میشود به او اعتماد کرد، وَالّا نه. بنابراین کارآمدی را با حرف نمیشود تشخیص داد." ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
#زندگی_خردمندانه۳
💠 *«رجا و حسن ظن به خدا»*
✅ رجا نمایانگر حُسنظن به خداست؛ به این معنا که من خدا را میشناسم و خوشبین به او هستم. میدانم که خدای سبحان ما را برای عذاب نیافریده است؛ بلکه ما را آفریده تا از رحمت او بهرهمند شویم.
✨ *من نکردم خلق تا سودی کنم
بلکه تا بر بندگان جودی کنم*
🔷🔹 *اساس خلقت بر این بود که همه، از رحمت بیپایان الهی بهرهمند شوند؛ حال بعضی بهرهمندی از رحمت بیپایان حق را انتخاب میکنند و بعضی خود را محروم میسازند.*
🔷🔹 *در فطرت ما این خوشبینی به خدای سبحان وجود دارد.* همۀ ما *ذاتاً* بر این باوریم که خدای سبحان میخواهد ما را از رحمتش بهرهمند کند و *به ما اجازۀ دریافت رحمت را عطا کرده است؛* به همین جهت در ذات هیچ یک از ما ناامیدی از رحمت وجود ندارد.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#اسرار_حج۲۷
💠 *ادامۀ بحث عرفات*
❇️ وقوف در این سرزمین از اذان ظهر تا غروب آفتاب واجب است.
*زمان* بهانهای است که هیچ چیز پنهان و ناپیدا نباشد. *تابش مستقیم خورشید نمادی از تابش وجود حضرت حجت است*.
❇️ سِرّ اعظم حج، اجتماع در عرفات است که *هیچ صاحب معرفتی از وصال به امام ناامید نیست*، گرچه چشمانش از دیدن امام محروم است؛ اما چشمان حضرت به سوی اوست. امام آب گوارا بر تشنهلبان و راهنمای گمشدگان است. امام امانتداری همراه، پدری خیرخواه و برادری مهربان است.
✴️ چه سعادتمند چشمانی که به پرتو نور او در عرفات روشن میشوند و چه خسارت دیدهاند چشمانی که از برکت وجودش غافلاند.
🔷🔹 اهل دل معتقدند عرفات از دو جهت پایگاه و مرکز شناخت است:
🔹 اول آنکه زائر در عرفات به عجز کامل خویش در مقابل مولا اقرار میکند و این سرزمین برای او نشان صحرای قیامت است؛
🔹 دوم آنکه حاضرین در عرفات جلوهگریهای محبوب را چنان بهوضوح احساس میکنند که دلیلی برای ناامیدی باقی نمیماند.
✴️ خداوند به برکت امیرالحاج و وجود ولیّالله، میبخشد و بنده به واسطۀ او طلب میکند. در این سرزمین و فضای ملکوتی، *تنها گناه ناامیدی، پروندۀ حاضرین را سیاه میکند*.
✅ *حاجی باید یقین کند که مورد عنایت خاص خدای خویش است*.
❇️ *عرفات کلاس فشرده ای است که از ظهر شاگرد میپذیرد وغروب آنها را با گنجینهای از علوم و معارف الهی به مشعر میفرستد*.
📚 «كتاب جرعهاي از بيكرانههاي حج، اثر استاد زهره بروجری»
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 #هم_خوانی_روزانه_خطبه_غدیر
🎧 صوت 27
⚡️ #مبلغ_غدیر_باشیم
# شرح_دعای_یستشیر ۱
🔰 سیدبنطاووس در کتاب «مهجالدعوات» از امیرالمؤمنین روایت میکند: حضرت رسول اکرم دعای بستشیر را به من آموخت و دستور فرمود *آن را درهرحال و برای هر سختی و آسانی بخوانم* و نیز آن را به جانشین خود بیاموزم و خواندن این دعا را ترک نکنم تا حقتعالی را ملاقات کنم.
🍃 و نیز فرمود: «یا علی! این دعا را هر صبح و هر شام بخوان؛ زیرا گنجی از گنجهای عرش الهی است.
✍🏼 اُبَیبنکعب، به پیشگاه حضرت رسول اکرم التماس کرد که آن حضرت فضیلت این دعا را بیان کند، حضرت اندکی از ثواب بسیار آن را بیان فرمود.
🔆 *«اَلْحَمْدُ للَّهِ الَذى لااِلهَاِلاَّ هُوَ، الْمَلِک الْحَقُّ الْمُبينُ»*
🔆 *«ستایش ویژۀ خداست که معبودی جز او نیست، آن فرمانروای بر حق آشکار.»*
🔷🔹 در این دعا برای صفت مَلِک خدا *دو صفت* آورده شده است:
🔹 *۱.حق*
🔹 *۲.مبین*
✅ *حق است، یعنی سلطنت برای خدا ثابت و محقق است،* اینچنین نیست که بعداً خدا ملک عالم شود؛ بلکه هماکنون ملک است و این صفت برای خدا تحقق یافته و ثابت است.
✍🏼 *در معنای دیگر حق در برابر باطل است؛ یعنی اصل سلطنت برازندۀ خداست نه دیگری.*
✅ کس دیگری در عالم، حق مسلط شدن را ندارد. *تنها سلطان علی الاطلاق در عالم اوست؛* به همین جهت در سلطنت او باطلی راه ندارد و خداوند اجازۀ ایجاد باطل را به هیچکس نمیدهد.
💢 زمانی که فرد باطلی را ایجاد میکند، دیگر رعیت او نیست و از نظام رعیتی خارج شده است. بنده نیست و از بندگی خارج شدهاست.
✅ *اگر انسان تحت عبودیت باقی بماند* به کسی ظلم نمیکند. او سلطان حق است و در پهنۀ سلطنتش اجازۀ ایجاد باطل داده نمیشود.
💢 *باطل را خود افراد با انتخاب سوء خود ایجاد میکنند.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا فقط در ایران #شورای_نگهبان داریم؟! ⭕️ میگوییم مردم سالاری، پس شورای نگهبان چرا؟ ----------------------------
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
#حدیث_روز
🟥 *«بردگی مدرن در فضای مجازی»۶*
🔹 زندگی در دنیای مجازی هر آنچه باشد، با زندگی دینی متفاوت خواهد بود؛ زیرا زندگی در تفکر اسلامی منشأ وحی دارد و اگر طرحی برای عالم مجاز ریخته شود بر اساس مبانی انسانی و وجدانی جمعی است که پشتوانۀ وحیانی دارد.
💢 برنامهریزی و فضاسازی در عالم مجاز که موجود میباشد، بر اساس مبانی غیر وحیانی و بهتر است گفته شود بر اساس کسب منافع اقتصادی و سیاسی عدهای که دشمن بشریت هستند، طراحی میشود و در اختیار عموم مردم جهان قرار میگیرد.
⬅️ *منشأ طراحی فضای مجازی موجود، نفس است و هر یک از این تفکر جامعه خاص خود را مقتضی است.*
⬅️ *هدف در فضای مجازی بردهگیری فرهنگ، هویت، تربیت، امنیت، اقتصاد، سیاست، تمدن و دیگر مؤلفههای انسانهای آزاده است.*
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شرح_زیارت_جامعه_کبیره
🔆 *«سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ كانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا»*
🔆 *«پاک و منزهی پروردگارا، محققاً وعده پروردگار ما انجام خواهد یافت.»*
✍🏼 «سبحان» مفعول مطلقی است که فعلی در تقدیر دارد بدین معنا که زائر بیان میکتد:
❇️ مربی من! من تو را از هر نقیصهای پیراسته میدانم و همۀ صفات جمالی تو را یادآور میشوم. یکی از آن صفات جمالی که من بر خود یادآور میشوم وعدههایی است که تو به بندگان خود دادهای و از آن رو که تو صادقالوعدی حتماً این وعدهها محقق میشود.
✅ وعدههای خدای سبحان حتما محقق میشود، اما اگر بنده، وعدهها را محققشده نمییابد به جهت موانعی است که خود ایجاد کرده است.
✨ *هرچه هست از قامت ناساز بیاندام ماست
ورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست*
❇️ خدایا! تو منزهی از اینکه با تمام صفات کمالیهای که شایستۀ توست ما را پرورش ندهی!
‼️ کسی نمیتواند مدعی شود که خدا صدای مرا نمیشنود و مرا هدایت نمیکند!
🔶 *غیرممکن است کسی ارتباط دائم با حضرات معصومین داشته باشد و از رشد صحیح بیبهره باشد.*
🔶 زائر در انتهای دعا در اوج امید است. او منتظر تحقق درخواستهای خویش نیست؛ بلکه آنها را محققشده میداند.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣📣📣
#قرباني_عيد_قربان
نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع
نام بانک : بانک پاسارگاد
شماره حساب : 223.115.15292699.4
شماره کارت : 5022297000229661
شماره شبا : IR300570022311515292699004
♦️موسسه خيريه علي بن موسي الرضاعليه السلام شماره ديگري جهت قرباني عيد قربان ندارد.
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#کتاب
✨️ *عاشقان را همه در شُرب مدام اندازد*
درواقع یکی از نقشهای پیامبر صلیاللهعلیهوآله در زندگی ما این است که ما را با نیازهای بیکرانمان آشنا میکند. او به ما میآموزد نیازهای ما بینهایت است. همین مسئله که رسول خدا همیشه آموزش و پرورش ما را عهدهدار است، نشان میدهد ما همیشه نیازمند آموختن هستیم. یعنی هرقدر بیاموزیم، باز هم در گوشهای از زندگیمان جهالتی دیده میشود که باید مرتفع شود.
📗گزیدهای از کتاب والشمس، فصل دهم، جلد ۲
📲خوانای نظرات شما و پاسخگویتان هستیم
در بله با نام کاربری:
@shorbetahoor
در ایتا با نام کاربری:
@shorbetahoor
در تلگرام با نام کاربری:
t.me/shorbetahoor
تلفن تماس:
📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲
📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵
📍آدرس:
تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
#اشتباهات_زندگی_از_نگاه_نهجالبلاغه۵
💢 *«شِکوه، نزد خلق»*
🔆 *«وَ رَضِی بِالذُّلِّ مَنْ کشَفَ ضُرَّهِ»*
🔆 *«و به ذلّت و خوارى تن داده است کسیکه گرفتارى و پریشانى خود را (نزد دیگرى) آشکار کند.»*
📙 نهج البلاغه مرحوم فیض الاسلام، حکمت ۲، فراز ۲
🔻 یکی از اشتباهات رایج در زندگی که خیلی عادی به نظر میرسد این است که به اصطلاح عامیانه، سفرۀ دل خود را برای همه باز میکنیم.
‼️ حتی اگر کسی مشکلات خود را بازگو نکند به او برچسب درونگرایی میزنیم!
🔻 *درحالیکه اظهار مشکلات نزد خلق، محلی از اعراب ندارد و فایدهای بر آن مترتب نیست.*
✨ *ذات نایافته از هستی بخش
کی تواند که شود هستیبخش*
⬅️ *قرار است افراد برای یکدیگر مَظهر نام «سلام» باشند و ایجاد آرامش کنند، نه موجب تأثر دیگران شوند.*
⬅️ *گمان نکنیم با اظهار مشکلات نزد هر فردی، سبک میشویم؛* بلکه بهدلیل بازگویی، یکبار دیگر به گوش خودمان میرسد و درد را برای ما جدیتر و سنگینتر میکند.
💢 علاوه بر اینکه با اظهار مشکلات و گرفتاریها نزد دیگران، ذلت را برای خود پسندیدهایم و خود را بیارزش و بیاعتبار میکنیم.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#زیارت_امین_الله۲۹۵
🔆 *«مَناهل الظَماء مُترَعة»*
🔆 *«چشمهها برای تشنگان پر آب است.»*
🍃 در روایتی آمده است:
🔆 *«طَالِبُ الْعِلْمِ أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْمُجَاهِدِینَ وَ الْمُرَابِطِینَ وَ الْحُجَّاجِ وَ الْعُمَّارِ وَ الْمُعْتَكِفِینَ وَ الْمُجَاوِرِین»*
🔆 *«طالب علم از همۀ مجاهدین، مرزداران، حجاج، عمرهکنندگان، معتکفین و مجاورین خانۀ خدا دارای اعتبار بیشتری است.»*
📙 مفاتیح الحیاة، ص ۳۵۸
✅ *تشنۀ علم بودن به انسان اعتبار و ارزش میدهد.*
🔆 *«إِنَّ لِطَالِبِ الْعِلْمِ شَفَاعَةً کشَفَاعَةِ الْأَنْبِیاء»*
🔆 *«برای طالب علم، شفاعتی مانند شفاعت انبیا وجود دارد.»*
📙 مفاتیح الحیاة، ص ۳۵۹
✅ *طالب علم* آنقدر در گفتار و رفتار و حالاتش حساب شده و سنجیده عمل میکند که جاذبۀ خیلی گسترده ایجاد میکند و این جاذبه به او شفاعتی در حد شفاعت انبیا میدهد.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 #هم_خوانی_روزانه_خطبه_غدیر
🎧 صوت 28
⚡️ #مبلغ_غدیر_باشیم
٢٨
#اسرار_حج
""ادامه بحث عرفات""
زائر در عرفه با علم به اين مطلب دعا مي كند كه هر دعايي مستجاب است زيرا يكي از القاب اميرالحاج حضرت بقيه الله الاعظم ، يدالباسط است يعني دست باز خدا .
در عرفه ما سراغ دست باز خدا مي رويم ايشان هرچه عطا كند از خزانه كرم خدا كم نمي شود . خدا براي يدالله اش محدوديتي قرار نداده است كه تا چه اندازه عطا كند ، سفره رحمت خدا در عرفات چنان گسترده است كه به هيچكس اجازه نمي دهند از رحمت خدا نا اميد برگردد و نا اميدي را بالاترين گناه انسان در عرفات مي دانند
حاجي بايد در نهايت اميد قدم به اين سرزمين بگذارد .
عرفات سرزمين اعتراف به تقصير هاست .
در آن سرزمين هركس به قصور خود پي ميبرد گويا روشنايي و وضوح عرفات تا عمق جان نفوذ مي كند و انسان بيشتر از هميشه بر نواقص و كاستي هاي خود واقف مي شود.
همه آمده اند تا در اين صحرا بگويند:خدايا از كاستي ها و نواقصمان به تو پناه مي اوريم .
سركشي هاي ما در مقابل تو فقط به جهت كوتاهي و كم كاري هاي خود ماست ، ناتواني هاي ما در امر بندگي زائيده ظلمتهاي نفساني ماست .
چنين شناختي در فضاي نوراني عرفات بر زائر حاكم مي شود ، او در آن صحرا، آرام و بي صدا و گاه با گريه و ناله در محضر حق اعتراف مي كند.
خدايا منيت هايم موجب تاريكي درونم شده و سبب گمراهي در مسير بندگي ام گشته ، اگر تو مرا تحت حمايت خويش قرار ندهي و از رذايل نفساني رهايم نسازي ، تمام موجودي ام از دست مي رود.
گويا در عرفات، آتش عشقي در ني فتاده است . اين آتش بيش از هر زمان شعله مي كشد و منيت ها را مي سوزاند و خاكستر مي كند .
طعم تلخ هجرانها در عرفات بيشتر احساس مي شود ، حضور در آنجا معنايي ديگر به خود مي گيرد و چون حضور آن غايبِ هميشهِ حاضر در عرفات احساس مي شود بايد دست در دامنش زد و اعلام كرد:
اين تطاول كه كشيد از غم هجران بلبل/
تا سرا پرده گل نعره زنان خواهد شد/
مولاي من ! غم هجران تو تنها درد زندگي من است .
يعقوب وار وا اسفا همي زنم/
ديد خوب يوسف كنعانم آرزوست /
هريك از ما براي درمان غم فراق مولي ، به عرفات اميد بسته ايم.
از ظهر تا غروب در كوره عشق اين سرزمين مي سوزيم تا در اين كوره گداخته شويم و بسوزيم شايد خروج از عرفات تولد و آغازي دوباره باشد ، آغازي بدون منيت هاي گذشته و تولدي بدون خطاهاي پيشين .
حافظ شكايت از غم هجران چه مي كني/
در هجر وصل باشد و در ظلمت است نور/
ادامه دارد
استاد بروجردي
كتاب جرعه ايي از بيكرانه هاي حج
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
#حدیث_روز
🟥 *«بردگی مدرن در فضای مجازی» ۷*
🔷 زمانی بردهداران مستکبر به نام عمران و آبادانی به سرزمینی حمله میکردند و براساس نقشۀ راه خود، دست به تغییر ارزشها و ملاکهای آن دیار میزدند و ادعا میکردند که ذهنهای منتقدان به رفتار و تصمیمات ما بسیار کوچکتر از آن است که پی به ارزش خدمات ما ببرند.
‼️ مستکبران قدرتمند میگفتند در آینده خواهید فهمید چه خدمتی توسط ما به شما شده است. گذشت زمان به عموم مردم ثابت میکرد که مستبدان، خدمت به خود را که خیانت به مردم بیچاره و مظلوم بود، خدمت به مردم مینامیدند!
💢 شیطان و شیطانصفتان در عصر حاضر ناچار شدهاند با تمام قوا و قدرت فریبکارانه کمر به نابودی انسان ببندند؛ انسانی که فراموش میکند شیطان در کمین او نشسته تا وی را از هدف اصلی اش که بندگی خداوند است، منحرف کند.
🔷 بسیار مضحک است اگر در زمان حاضر، استعمارگران به شیوههای قرون گذشته در پی بردهگیری با ابزارآلات جنگی به قارههای متفاوت مانند آمریکا، استرالیا، آفریفا و آسیا حمله کنند و مردم این سرزمینها را به غل و زنجیر کشند و آنها را مطیع اوامر خود گردانند؛
🔷🔹زیرا *هزینۀ بالا و بیداری نسبی جهانیان این اجازه را نخواهد داد. پس بهترین و تنهاترین راه برای رسیدن به مقصود استعمارگران، بردهگیری مدرن از طریق فضای مجازی است.*
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●احمد بن فهد حلى اسدى 1
💠جمال الساكين، ابو العباس احمد بن فهد حلى اسدى، از شاگردان شهيد اول و فخر المحققين و ديگر بزرگان است. وى كه داراى تأليفات فقهى معتبرى چون المهذب البارع فى شرح المختصر النافع تأليف محقق حلى است، شهرت بيشتر او در اخلاق دعا و سير و سلوك مىباشد. كتاب مشهور او در اين زمينه عده الداعى است.
🔻ابن فهد در كتاب المهذب البارع پس از نقل ادله طرفين، و تمسك به روايت زراره و عبد الملك فرزند اعين، درباره اجماع منقول مبنى بر شرط كردن امام و نايب امام در اقامه نماز جمعه چنين فرموده است: «اين شرط در زمان غيبت حاصل است؛ زيرا فقيه در عصر غیبت از سوى امام عليه السّلام منصوب است. لذا طرح دعوى نزد او واجب بوده و احكامش نافذ مىباشد و بر مردم نيز واجب است كه او را در قضاوت و اقامه حدود، مساعدت و يارى نمايند». وى مىگويد: «لان الفقيه المأمون منصوب عن الامام حال الغيبه».
📚المهذب البارع، ج۱، ص۴۱۴
#ولایت_فقیه (۷۲)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد