eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶حب الحسین وسیله السعداء ... 🔶 غالباً در مجالس روضه و مرثیه‌ها روز جمعه شرکت می‌کرد و گاه چنان از شنیدن مصائب کربلا و ائمه(علیهم السلام) منقلب می‌شد که زار زار می‌گریست و تمام بدنش می‌لرزید و بی‌گمان بسیاری از موفقیت‌های خود را مرهون دلباختگی و عزاداری برای سالار شهیدان می‌دانست. علاقه و شیفتگی علامه طباطبایی نسبت به این مجالس به حدی بود که در مواردی که مجالس مصیبت و امثال آن تشکیل می‌گردید کتاب و علم و تحقیق را بر کناری می‌نهاد. ایشان روز عاشورا و ایام عزاداری تحقیق و پژوهش و کارهای علمی خود را ترک می‌نمود.
🎙☝خواندی از شیب خضیب و روی خاکی (نجوا با امام زمان (عج)) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی
⭕ شما هم هستید اگر ... 🎙هشدار تاریخی به مسئولین نظام: 💬 اگر عوض اینکه برای این پابرهنه‌ها و ضعفا یک آب و نانی و چیزهای اولیه را برسانید؛ بروید سراغ ؛ این همان است که آن وقت آمریکا می‌کرد، حالا شما می‌کنید. آن وقت آن طاغوت می‌کرد، حالا شما می‌کنید. شما هم طاغوتید، آنها هم طاغوتند. فرقی نمی‌کند؛ یکی شیطان است، یکی شیطان کوچکتر. 💬 اگر بنا باشد که شما به جای اینکه اقتصاد مردم را درست کنید، با به هم از مسائل غفلت کنید، این همان است که قدرت‌های بزرگ می‌خواهند تا این مملکت خرابه بماند و صدای مردم درآید. شما هم عُمال آمریکایید، منتها ملتفت نیستید! 💬 اگر شما به مصالح مردم و کشور کار نداشته باشید، فقط مشغول این باشید که من چطورم، شما چطورید، این همان است که آمریکا می‌خواهد و شما از عُمال امریکا هستید و در عذاب با آنهایی که از عمال امریکا بودند با توجه، مشترک هستید، با کم و زیادش.
آيه ١٧٦ سوره مباركه آل عمران وَ لا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسارِعُونَ فِي الْكُفْرِ أَنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهُ . . . . . . اي پيغمبر تو اندوهناك مباش كه گروهي به راه كفر مي شتابند ، آنها هرگز زياني به خدا نرسانند و خدا مي خواهد آنها را در آخرت هيچ نصيبي ندهد و نصيبشان دوزخ است . تفسير آيه : ١_كافر شدن افراد موجب حزن پيامبر مي شود اما خداي سبحان به پيامبر اعلام مي كند : اينان ارزش غصه خوردن ندارند يعني احساس خود را براي اين گروه بكار نگيريد. ٢-كساني كه در كفر از يكديگر سرعت مي گيرند نبايد در نگاه پيامبر جلوه گر شوند تا مشمول دعاي پيامبر نگردند. يعني كتمان كنندگان حقيقت ابتدا در حال شتابي بي پايان از يكديگرند سپس اين شتاب آنان هميشگي است (فعل مضارع دلالت بر استمرار مي كند) و به دليل تداوم در كفر خود را از توجه پيامبر محروم نمودند. ٣- دليل محزون شدن پيامبر اينست كه نگران بودند اين گروه بواسطه سرعت در كفر آسيبي به دين حق و اولياي الهي وارد كنند اما خداي سبحان صراحتا متذكر مي شود هرگز اينان بواسطه سرعت در كفر قدرت مقابله با دين خدا و اولياي الهي را ندارند يعني كفر آنها فقط به خودشان صدمه وارد مي كند نه مي توانند به ساختار دين صدمه بزنند نه به اولياي الهي زيرا دين نفوذ ناپذير است و اولياي الهي نيز عزيز و نفوذ ناپذيرند و گرچه بدن زير سم ستوران قرار مي گيرد اما به حقيقت اولياء آسيب وارد نمي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٧/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه آيه ١٧٦ سوره مباركه آل عمران ٤- اينكه جهّال ، علما را انكار مي كنند و افراد لاابالي منكر صلحاء مي شوند صرفا به خود آسيب مي رسانند . شخصيت عالم و صالح تحت حفاظت خداي سبحان محفوظ مي ماند .گاه بواسطه اين انكار رتبه اولياء و علماء و صلحاء متعالي تر شده و شخصيت حقاني آنان جلوه گر تر مي شوند. ٥- بعضي از بزرگان مي گويند گفتار نامناسب مردم در مورد اولياي الهي فوتي است كه به كوهي شود براي از پا درآوردن كوه كه هرگز اين نفخه آسيبي به كوه وارد نمي كند. ٦-از قسمت آخر آيه معلوم مي شود كه حظّ اخروي افراد و پاداش دائم به جهت پذيرش مستمر دين و ارتباط دائم با اولياي ديني است گويا اين قبول و ارتباط جاودانگي پاداش را براي انسان تصديق كننده تأمين مي كند. ٧- كفر اينان به غايت رسيده است بگونه ايي كه از حداقل پاداش نيز محروم مي گردند. ٨-مخصوص اين گروه عذاب گسترده است منظور از عذاب گسترده محروميت ابدي از پيوست به خوبان است . ٩- عذاب با وصف عظيم ذكر شد يعني گستردگي آن قابل تصور نيست . آسيب رفتاري و اعتقادي و عملي و .... وارد مي كند و به فرد و ذريه او آسيب مي زند. ١٠- عذاب عظيم يعني عظمت خسارت اينها هم مربوط به دنياي اينهاست و هم مربوط به آخرت اينها در واقع جدايي از اولياء نه لذت زندگي مادي را نصيب اينها مي كند و نه از لذات اخروي و معنوي متنعم مي شوند. ١١- آيه فرمود لايحزنك... يعني كمال محبت و شفقت پيامبر بر كل افراد معلوم مي شود. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
عده‌ای جوانان آتش به اختیار منتظر اصلاح اشتباه مسئولین نماندند و در خیابان و کوچه‌ها عبارت حذف شده‌ی "شهید" را اضافه کردند دستمریزاد👏
🔆 دعای استغفار امیرالمومنین علیه السلام ⭐گشایش پس از سختی 🔸 بادیه‌نشینی از رنجی که داشت و از تنگنای زندگی و فراوانی اهل وعیال، به امیرمؤمنان علیه‌السلام شکوه کرد. امام علیه‌السلام فرمودند: استغفار کن چرا که خداوند می‌فرماید: از پروردگارتان آمرزش بخواهید، همانا او بسیار آمرزنده است آن مرد رفت و بار دیگر آمد و گفت: ای امیرمؤمنان! من بسیار استغفار کردم ولی در کارم گشایشی ندیدم. حضرت فرمود: شاید خوب استغفار نمی‌دانی. نیت خویش را خالص کن و از پروردگارت فرمانبرداری کن و بگو: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم اَللّهُمَّ اِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ قَوِىَ عَلَیْهِ بَدَنى بِعافِیَتِکَ، اَوْ نالَتْهُ قُدْرَتى بِفَضْلِ نِعْمَتِکَ، اَوْ بَسَطْتُ اِلَیْهِ یَدى بِسابِغِ رِزْقِکَ، اَوْ اِتَّکَلْتُ فیهِ عِنْدَ خَوْفى مِنْهُ عَلى اَمانِکَ وَ وَثِقْتُ فیهِ بِحِلْمِکَ، وَ عَوَّلْتُ فیهِ عَلى کَرَمِ عَفْوِکَ اللهُمَّ اِنّي أستَغفِرُکَ مِن کُلِّ ذَنبٍ خِفتُ فیهِ امانتي اَو بَخَستُ فیهِ نَفسي... موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2m3UuRJ
📸صدها جوان ما، فدای علی اکبر حسین علیه‌السلام 🔹رهبرانقلاب: جوانان شهيد ما در راه آرمانها جان خودشان را فدا كردند... صدها جوان ما ارزش على اكبر حسين را ندارند. هزاران و ميليونها انسان ارزش سيد الشهدا را ندارند اگر امام حسين آن روز فدا نمى‌شد اسلام در اين چهارده قرن نمى‌ماند. ✅
💢گوش دادن به موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری ✍سوال : آیا هر نوع شادی کردن هر چند با گوش دادن به سرود های شاد و موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری اهل بیت معصومین (علیهم السلام) حرام است؟ جواب : شایسته نیست مؤمنان در ایام عزای اهل بیت علیهم السلام به شادی بپردازند و اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً توهین به حضرات معصومین علیهم السلام محسوب شود باید از آن اجتناب شود.
🌄 هر وقت برایتان کف زد به کار خود شک کنید انگلیس مراسم شیرخوارگان حسینی را به علت ترویج خشونت ممنوع می کند ولی مراسم قمه زنی را به بهترین وجه پوشش رسانه ای می دهد ، فاین تَذهَبون
✍🏻 ⁉ آیا قمه زدن به‌طور مخفی حلال است یا اینکه فتوای شریف حضرت عالی عمومیت دارد؟ ج: قمه زنی علاوه بر اينکه از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی‏شود و سابقه ‏ای در عصر ائمه(عليهم‌السلام) و زمانهای بعد از آن ندارد و تأييدی هم به شکل خاص يا عام از معصوم(عليه‌السلام) در مورد آن نرسيده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب می‏شود بنا بر اين در هيچ حالتی جايز نيست. 📚 اجوبه الاستفتائات آیت الله خامنه ای
❌آیا جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت علیه السلام بود و بعد ها راهش عوض شد و قاتل علیه السلام شد؟🤔 یکی از مطالبی که این روز ها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان و امیرالمومنین بوده و بارها به حج رفته بود و از بس نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش بسته بود و تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!! حال واقعیت چیست؟ مطلب از ۵ جهت مورد بررسی ست ❌تولد شمر ❌قبل از جنگ صفین ❌حضور در جنگ صفین ❌جانبازی در جنگ صفین ❌بعد از جنگ صفین ❌۱)تولد شمر از طریق در نحوه زنا زادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، شمر منعقد شد! 📚بحارالانوار ج ۴۵ ص ۵ و به این دلیل بود که در هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده) ❌۲)شمر قبل از جنگ صفین شمر از قبیله ی بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند! ❌۳)حضور شمر در جنگ صفین حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قطعی ست اما مساله انگیزه ی حضور اوست! در زمان جنگ صفین،شمر از بزرگان قبیله ی خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله اش در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است. 👌شاید برای تان سوال باشد که مگر می شود؟ که باید گفت بله در عرب آن روز ها سنت قبیله گرایی رواج زیادی داشته و نمونه اش شخصی به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند: (ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد) قزمان جواب داد: باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟ نه.چنین نیست.من تنها برای ام و جنگیدم. قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است. ❌۴)جانبازی شمر در جنگ صفین روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و راوی خبر واحد جانبازی شمر اشخاصی هستند که یکی در کارنامه اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را. و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست. حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام. ❌۵)شمر بعد از جنگ صفین شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد.در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود😐تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد ❌❌❌ از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده ایست که از تولد تا مرگ دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.و رفتن و خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و آن چه مهم است اهل بیت علیهم السلام است.و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام ش را بکشد و تمام دشمنان در کربلا غیر شیعه بودند.
✅ امام خمینی (ره ): 🏴از همين گريه ها مى ترسند ←↓امام حسين با عده كم همه چيزش را فداى اسلام كرد؛ مقابل يك امپراتورى بزرگ ايستاد و «نه» گفت؛ هر روز بايد در هر جا اين «نه» محفوظ بماند. ▫و اين مجالسى كه هست مجالسى است كه دنبال همين است كه اين «نه» را محفوظ بدارد. بچه ها و جوانهاى ما خيال نكنند كه مسئله، مسئله «ملتِ گريه» است! ▪اين را ديگران القا كردند به شماها كه بگوييد «ملتِ گريه»! آنها از همين گريه ها میترسند، براى اينكه گريه اى است كه گريه بر مظلوم است؛ فرياد مقابل ظالم است. 📚صحیفه امام؛ ج10؛ ص215 |
🕌 در محضر امام روح الله (۷۴۸) 💠 معنای کلمه «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمه بزرگی است که اشتباهی می‌فهمند. آنها خیال می‌کنند که یعنی هر روز باید گریه کرد! لکن محتوایش غیر از این است. نقش این بود که - سلام الله علیه- با جمعیت معدود، آمدند کربلا و در مقابل ظلم یزید و در مقابل دولت جبار ایستادند و فداکاری کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند. همه‌ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز ست و ما باید مقابل ظلم بایستیم. صحیفه نور،جلد 9،صفحه 202 بیانات امام خمینی(ره) در جمع اعضای هیأت فاطمیون تهران
🎥 ماجرای شهادت حضرت علی اکبر علیه‌السلام به روایت رهبر انقلاب
امر به معروف و نهی از منکر- بخش پنجم ✴ عبوس بودن چهره یکی دیگر از مُنکرات محزون بودن و گرفته بودن چهره است که البته در عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام محزون بودن نه تنها مُنکر نیست که معروفی است توصیه شده، اما در شرایط عادی حتی با وجود گرفتاری‌ها و مشکلات مختلف اجازه محزون بودن نداریم و باید بشّاش باشیم، اینکه دیگران به مشکلات و غصه‌هایمان پی‌ببرند سودی برای‌مان ندارد بلکه مرتکب مکروه شده‌ایم. ✴ کلامی امنیت آفرین 🔶 شیوه حضرت ابراهیم در برخورد با عمویش جدال و پرخاش و دشنام نبود بلکه با کلامی مملو از لطف با او روبرو شد و فرمود «سَلَامٌ عَلَيْكَ» (سلام به معنای امنیت و عدم ناخوشی است) و سپس فرمود: «سَأَسْتَغْفِرُ ...» و در خلوت خود بابت ارتکاب سیئه او نزد خداوند درخواست مغفرت کرد تا آنان به قبح کار خود پی ببرند و دست از آن بردارند. آیا ما نیز در برخورد با مُنکر و انجام دهندگان آن چنین برخورد می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم آنان را با عافیت متوجه قُبح کارشان کند تا از آن دست بردارند؟! «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»- محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2knITN3
٣٩ ادامه بحث تفكر ٣٦-مجموعه روايات در مورد تفكر نشان مي دهد كه درجات تفكر مي تواند ارزش آنرا تعيين كند اما اجمالا تفكر با عبادات صوري قابل قياس نيست زيرا حُر با فكر كردن مسير زندگيش را عوض كرد و عمر سعد و شمر با آن درجه از نماز خواني و روزه گيري و امام جماعت بودن حاضر به تفكر نشدند و عاقبت به شر شدند چون فقط به ظاهر عبادات توجه داشتند. ٣٧- مراتب تفكر ، عبادت شصت ساله و هفتاد ساله و... محسوب مي شود . ( عبادت به معناي طي كردن طريق كه در ابتدا سخت و پر از سنگلاخ است اما طي مسير مداوم، آنرا آسان جلوه مي دهد . عبادت يك سلوك و حركت دروني و باطني است) ٣٨- تفكر در اسماء و صفات الهي اولين مرحله فكر است مثلا در رحيم بودن (به كمال رساننده) خدا فكر شود فكر كنيم خدا از طريق دادن و گرفتن نعمت يا از طريق اجراي شريعت ما را به كمال مي رساند و اگر به كمال نرسيديم فكر كنيم چه مانعي داريم كه از پيشرفت و رشد و كمال محروم شده ايم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تهذيب نفس امام خميني ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝بزرگداشت شهداي ١٧ شهريور
٤٠ ادامه بحث تفكر ٣٩-با تفكر در قدير بودن خدا متوجه مي شويم خدا قدرت دارد از يك نطفه گنديده يك انسان برومند بوجود آورد او قدرت دارد از يك انسان معصيت كار ، يك انسان اهل طاعت بوجود آورد. اين تحولات براي رشد و كمال انسانهاست. ٤٠- هر چقدر تفكر در اسماء و صفات الهي بيشتر شود علم به وجود حق هم قويتر مي شود. ٤١-جلوه اسماء الله، حضرات معصومين هستند. آنها اسم جامع و اسم اعظم خدا هستند كه بايد در مورد آنها فكر كرد. به امام حسيني فكر كنيد كه مظهر نام سخي و بخشندگي خدا است و با اينكه آب را به رويش مي بندد ولي او به افراد و حيوانات دشمن آب مي دهد. به علي(ع) فكر كنيد كه مظهر نام قوي خدا است اما در اوج جنگ بدليل انداختن آب دهان ،از روي سينه دشمن بلند مي شود تا مبادا شائبه هواي نفس در او باشد. ٤٢- پس در اسامي ظاهريه و مصاديق اسماء الهي فكر كنيد گر چه هر چقدر فكر كنيد عمق ماجرا را درك نخواهيم كرد. ٤٣- اعلي مرتبه علوم، تفكر در اسماء و صفات الهي است كه مستحكم ترين استدلال را به دنبال دارد زيرا ما از خدا به همه چيز مي رسيم نه از طريق واسطه ها. ٤٤- روز عرفه ، امام حسين مي فرمايند: انت ظاهر لكلشيء مَحَقْت الآثار الي الآثار ....... به من گفتي به سراغ آثار و زمين و آسمان تو بروم اما از تو مي خواهم مرا سراغ موثر برگردان ، مرا سراغ خودت برگردان ! آنقدر به من نور عطا كن تا قبل از هر چيز و با هر چيز و بعد از هر چيز تو را ببينم ادامه دارد كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤١ ادامه بحث تفكر ٤٥-بالاترين مرتبه تفكر ، توجه به سبب و علت و موثر (خداوند) است . البته تفكر در ذات نيست چون در روايات اين تفكر نهي شده است بلكه تفكر و بحث در اسماء و صفات است (برهان صديقين). ٤٧-اگر از طريق برهان و معلول پي به علت برديد عنوان شما صديق نيست صديق كسي است كه از علت پي به معلول مي برد. تا قلب در حجاب برهان و استدلال است و قدم او قدم تفكر است به اولين مرتبه صديقين نرسيده است . يعني ابتدا بايد او را بطور كامل قبول كرد سپس در مورد اسماء و صفات تفكر كرد مثلا قدرت او را ابتدا بپذيريد بعد به بي كرانگي قدرت فكر كنيد . براي صديق مانعي وجود ندارد اما غير صديق مانع و حجاب برهان و استدلال دارد. بسياري از مواقع دليل و برهان عاجز مي شود ( آيا بردن طفل شش ماهه به صحنه جنگ قابل تحليل است و ميتوان بر آن دليل اقامه كرد؟ آنجا ديگر صحنه عشق است. ٤٧-خاصيت فكر كردن اينست كه در نهايت متوجه مي شويم كه مني وجود ندارد و هر چه هست ، اوست. فقط او بايد بدرخشد و ما مجهول مطلق هستيم و اگر من و ما ديده شويم بدليل مُهر اوست كه روي ما منعقد شده است . ٤٨-با فكر كردن، سبحات و انوار جمال و جلال حق براي فرد كشف مي شود چنانچه خدا به پيامبر فرمان مي دهد تنزل كن و دست گروهي از مردم را بگير و بالا ببر اين دستور شامل سفر سوم و چهارمي مي شود كه ملاصدرا به آن اشاره كرد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤٢ ادامه بحث تفكر ٤٩-توصيه بر تفكر، در قران و در آيات و روايات بسيار مهم است. مثلا تفكر در اينكه آيا از طريق فلان آيه مي توانيم به مقصد برسيم؟چه پيامي براي ما دارد؟.... ٥٠- خدا مي فرمايد: يهدي به الله من اتبع رضوانه سبل السلام خدا بوسيله قران كساني را كه تابع رضايت او هستند، به راههاي سلامت مي رساند و خدا بوسيله قران افراد را از ظلمات بسوي نور خارج مي كند. ٥١-لازم است در تاريخ و سير آن فكر كنيم كه چرا اصحاب عمر سعد كه قران خوان بودند امام كش شدند اما يك عرب بياباني با يك آيه قران متحول مي شود. ٥٢-قران انسان را از همه ظلمات جهل و منيت و معصيت و ماديات خارج مي كند اما فكر كنيم چرا با خواندن اين همه قران بر اظهار منيت خود تأكيد داريم؟ ٥٣-روي سلامتي كه از طريق قران نصيب ما مي شود فكر كنيم مثل طاعت ، قصد قربت، اخلاصي كه نصيب ما شده است و همه اينها سلامت است و آيا سلامتها كافي است يا بايد بيشتر تلاش كنيم . ٥٤-آخرين مرحله سلامتي كه از طريق قران نصيب ما مي شود ، قلب سليم است كه در قيامت فقط قلب سليم نافع است . ٥٥- بررسي سلامت مستلزم تفكر و بررسي تمام سلامتهاي مادي و معنوي است سلامت دست و پا و چشم و گوش و فكر و عقل و قلب و روح در چيست؟ ٥٦- اين تفكرات موجب مي شود به حقيقت سلامت دست يابيم كه هيچ ناخالصي در ما پيدا نشود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح تهذيب نفس ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
▪توصیۀ علّامه حسینی طهرانی قدّس سرّه به مقاتل معتبر▪ آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی 🔹معمولًا به طلّابى كه از شاگردانشان بودند و به تبليغ مى‏رفتند سفارش ميكردندبيشتر از لهوف و نفس ‏المهموم و مقتل مرحوم مقرّم استفاده كنند و از روضه ‏هائى كه در افواه مشهور است و سند ندارد يا در كتب معتبره نيامده اجتناب ورزند. 📚«نور مجرّد» ج ۲ ص ۴۶۶
🏴🚩🏴🚩🏴 🔹مرحوم استاد آيت‌الله سعادت‏‌پرور در کتاب فروغ شهادت می‏‌نويسد: 🔻«در روايات بسيارى است كه سيّدالشّهدا(ع) از اوّل خلقت آدم(ع) تا خاتم انبيا(ص) مورد توجّه خداوند، انبيا و اوصيا(ع) قرار گرفته و آنان از وى ياد نموده‏‌اند. اين چه خصيصه‌‏اى است كه نه‏‌تنها پيش از ولادتش، كه پس از ولادت و شهادت او، معصومان(ع) درباره‏ او سخن‏‌ها گفته‏‌اند؟ نه‌تنها در لسان معصومان(ع)، كه بعد از شهادت او، همه‏ موجودات مادّى و مجرّد، جنّ، انس و ملائكه، زمين و زمان و... بر او گريسته و او را به تعظيم ياد مى‏كنند؟ ▪در زيارات و رواياتى كه درباره‏ سيّدالشّهدا(ع) وارد شده است، جريان تأثّر موجودات عالم از واقعه‏ شهادت آن حضرت، از جايگاه خاصّى برخوردار است، به گونه‌‏اى كه در كمتر زيارتى از سيّدالشّهدا(ع) است كه به اين مسأله اشاره نشده باشد.» ▪ايشان همچنين در توضيح معنای «الوتر الموتور» در زيارت عاشورا می‌‏نويسد: «جمله‏ «اَلْوِتْرَ الْمَوْتُورَ»، ... در ظاهر به معناى فرد و تنهاىِ بی‌همتا، و به زبان فارسىِ خودمانى، به معناى «دُردانه» است، و به خصيصه‏ خاصّ سيدالشّهدا(ع) ... اشاره دارد.» ▪«دُردانه» اصطلاحاً به کسی گفته می‌شود که در جمعی مانند اعضای خانواده، مورد توجه ويژه‏ والدين و اعضای خانواده است. ▪ايشان می‌فرمود: از اين بيان زيارت استفاده می‌شود که سيدالشهداء(ع) دُردانه‏ پروردگار است و خداوند در ارتباط با او حساب ويژه‌ای دارد و کسی که به ايشان متوسل شود، از فضل خاص خداوند بهره‌مند می‌گردد. ▪از همين جا به راز تفاوت فاجعه کربلا و زنده بودن آن، با ساير حوادث تاريخی که ظاهر مشابهی دارند پي مي‌بريم. سوزش شهادت سيدالشهداء(ع) هرگز خاموش نمی‌‏شود؛ چنان‌که رسول خدا(ص) فرمود: ▪همانا که شهادت امام حسين(ع) آتشى در دل مؤمنان انداخته است كه هرگز سرد نخواهد شد. ▪تا به آنجا که ايشان اصلاً علامت مؤمن را شدّت گريه بر سيدالشهداء(ع) می‌داند و در ادامه می‌فرمايد: ▪مؤمنی از او ياد نمی‌کند، مگر آنکه می‌گريد. 🔺راز اين تفاوت در مراتب ولايت است و مقام سيدالشهداء(ع) در نزد پروردگار به گونه‌اي است که توسل به ايشان، توسل به محبوب‌ترين‌ها در درگاه الهی است و خداوند پاسخ چنين استمدادی را سريع‌تر از ساير استمداد‌ها می‌دهد. (ادب حضور، دفتر پنجم؛ آداب و مراقبات عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام، ص ۲۹-۳۱)
🎙ای لشکر حیدر کرار خنجر یمنی را بردار | حاج میثم مطیعی ◼فلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً گوش كنيد و جون بگيريد ماشاء الله حزب الله
‏فیلم از طرف طباطبایی
☝⚫شب نهم و شب تاسوعا.. ▪در پای عشق تو،گشته دلم اسیر ▪بی دست کربلا،دست مرا بگیر... ▪کلیپ از محمدرضا طاهری در مورد سقای دشت کربلا
ذكر امشب☝