eitaa logo
🕊 ◍⃟ دارالقرآن علی ابن ابیطالب علیه السلام🕊 ◍⃟
506 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. ❣ ﴿السّـــلٰام؏َـلیک یٰا أباصــــٰـالح المَهد؎ﷻ﴾ 🌱سلام عليٰ آلِ يٰس ... 💞 روزت مبارڪ باباے‌مهربانم 💞 💠مهریۀ ازدواج دخترانی که در خانۀ خیالی بزرگ شده‌اند، خیلی بالاست. مهریه، گران‌قیمت‌ترین متاع عالم، یعنی مِهر توست. دختر از پسر قول می‌گیرد که در لحظه لحظۀ زندگی، یکدیگر را برای رسیدن به قلۀ عاشقی یاری دهند. این عهد و پیمان روح ازدواج است. 💠در قاعدۀ‌ خانۀ خیالی کسی نمی‌گوید مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته. هر کسی در خانۀ خیالی بزرگ شده،‌ می‌داند مهریه را باید داد. کسی هم عیب نمی‌داند که زن، مهریه‌اش را مطالبه کند. 💠اگر مرد مهریه را ندهد، زن دادخواست مهریه‌اش را پیش خود تو می‌آورد. همۀ‌ کسانی که تربیت شدۀ خانۀ خیالی هستند، از این که کسی دادش را پیش تو بیاورد تا تو برایش بستانی، وحشت دارند. پس عند المطالبه نه، پیش از مطالبه مردها مهریۀ زنان‌شان را می‌دهند. 💠مهریه این گونه که می‌شود، از همان ابتدا پشتوانۀ زندگی می‌شود. اَللّٰهُــمَّ عَجِّــلْ لِّوَلِیِــکَ الْفَــرَجـــ بِحَــقِّ حَضرَتِ زِیْنَـبِ کُبْــریٰ سَــلٰامُ الله عَلَیْهٰـــا ‌.
۵. یڪ 💠حَرِّم شَیبَتی عَلَی النّار ✅ نکته دقیق اینجاست که در دعا گفته نشده: آتش را بر من حرام کن. بلکه گفته شده: مرا بر آتش حرام کن. 🍁 اگر بگوییم آتش را برمن حرام کن، یعنی حتی اگر من گناهانی هم دارم، ولی عذاب نشوم. ولی وقتی بگوییم: مرا بر آتش حرام کن، یعنی آنقدر از گناه پاک بشوم و آنقدر وجودم نورانی شود، که به هیچ‌وجه مستحق آتش نبوده و اصلا بر آتش عذاب، حرام شوم. ☘بنابراین؛ در این دعا می آموزیم که آرزویمان فقط این نباشد که جهنم نرویم، بلکه فراتر از این بنگریم، و آرزویمان اوج گرفتن تا بالاترین درجات نورانیت و رشد باشد. .
🔰روایت نحوه ولادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام در کعبه 🔶 ابْنِ عُمَرَ عَنْ ثَابِتِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ قَالَ قَالَ يَزِيدُ بْنُ قَعْنَبٍ :  كُنْتُ  جَالِساً مَعَ  اَلْعَبَّاسِ  بْنِ  عَبْدِ  اَلْمُطَّلِبِ وَ فَرِيقٌ مِنْ  عَبْدِ اَلْعُزَّى بِإِزَاءِ اَلْبَيْتِ اَلْحَرَامِ إِذْ أَقْبَلَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدٍ أُمُّ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ كَانَتْ حَامِلَةً بِهِ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ قَدْ أَخَذَهَا اَلطَّلْقُ فَقَالَتْ رَبِّ إِنِّي مُؤْمِنَةٌ بِكَ وَ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِكَ مِنْ رُسُلٍ وَ كُتُبٍ وَ إِنِّي مُصَدِّقَةٌ بِكَلاَمِ جَدِّي إِبْرَاهِيمَ اَلْخَلِيلِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ إِنَّهُ بَنَى اَلْبَيْتَ اَلْعَتِيقَ فَبِحَقِّ اَلَّذِي بَنَى هَذَا اَلْبَيْتَ وَ بِحَقِّ اَلْمَوْلُودِ اَلَّذِي فِي بَطْنِي لَمَّا يَسَّرْتَ عَلَيَّ وِلاَدَتِي قَالَ يَزِيدُ بْنُ قَعْنَبٍ فَرَأَيْنَا اَلْبَيْتَ وَ قَدِ اِنْفَتَحَ عَنْ ظَهْرِهِ وَ دَخَلَتْ فَاطِمَةُ وَ غَابَتْ عَنْ أَبْصَارِنَا وَ اِلْتَزَقَ اَلْحَائِطُ فَرُمْنَا أَنْ يَنْفَتِحَ لَنَا قُفْلُ اَلْبَابِ فَلَمْ يَنْفَتِحْ فَعَلِمْنَا أَنَّ ذَلِكَ أَمْرٌ مِنَ اَللَّهِ تَعَالَى ثُمَّ خَرَجَتْ بَعْدَ اَلرَّابِعِ وَ بِيَدِهَا أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ثُمَّ قَالَتْ إِنِّي فُضِّلْتُ عَلَى مَنْ تَقَدَّمَنِي مِنَ اَلنِّسَاءِ لِأَنَّ آسِيَةَ بِنْتَ مُزَاحِمٍ  عَبَدَتِ اَللَّهَ سِرّاً فِي مَوْضِعٍ لاَ يُحِبُّ أَنْ يُعْبَدَ اَللَّهُ فِيهِ إِلاَّ اِضْطِرَاراً وَ أَنَّ مَرْيَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ هَزَّتِ اَلنَّخْلَةَ اَلْيَابِسَةَ بِيَدِهَا حَتَّى أَكَلَتْ مِنْهَا رُطَباً جَنِيًّا وَ أَنِّي دَخَلْتُ بَيْتَ اَللَّهِ اَلْحَرَامَ وَ أَكَلْتُ مِنْ ثِمَارِ اَلْجَنَّةِ وَ أَرْزَاقِهَا فَلَمَّا أَرَدْتُ أَنْ أَخْرُجَ هَتَفَ بِي هَاتِفٌ يَا فَاطِمَةُ سَمِّيهِ عَلِيّاً فَهُوَ عَلِيٌّ وَ اَللَّهُ اَلْعَلِيُّ اَلْأَعْلَى يَقُولُ إِنِّي شَقَقْتُ اِسْمَهُ مِنِ اِسْمِي وَ أَدَّبْتُهُ بِأَدَبِي وَ وَقَفْتُهُ عَلَى غَامِضِ عِلْمِي وَ هُوَ اَلَّذِي يَكْسِرُ اَلْأَصْنَامَ فِي بَيْتِي وَ هُوَ اَلَّذِي يُؤَذِّنُ فَوْقَ ظَهْرِ بَيْتِي وَ يُقَدِّسُنِي وَ يُمَجِّدُنِي فَطُوبَى لِمَنْ أَحَبَّهُ وَ أَطَاعَهُ وَ وَيْلٌ لِمَنْ عَصَاهُ وَ أَبْغَضَهُ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَلطَّاهِرِينَ . 🔰یزید بن قعنب می گوید: من با عباس بن عبد المطلب و جمعى از عبد العزى برابر خانه کعبه نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین (علیه‌السلام) که نُه ماه به او آبستن بود آمد و درد زائیدن داشت؛ گفت خدایا من به تو ایمان دارم و بدان چه از نزد تو آمده است؛ از رسولان و کتاب ها مؤمن هستم و به سخن جدم ابراهیم خلیل (علیه‌السلام) تصدیق دارم و او است که این بیت عتیق را ساخته به حق آن که این خانه را ساخته و به حق مولودى که در شکم من است، این ولادت را بر من آسان کن، یزید بن قعنب می گوید: ما به چشم خود دیدیم که خانه خدا از پشت شکافت و فاطمه به درون آن رفت و از دیده ما نهان شد و دیوار به هم آمد و خواستیم قفل در خانه را بگشائیم، ولی گشوده نشد و دانستیم که این امر از طرف خداى عز و جل است و پس از چهار روز بیرون آمد و امیر المؤمنین را در دست داشت و سپس گفت من بر همه زنان گذشته فضیلت دارم؛ زیرا آسیه بنت مزاحم خدا را به نهانى پرستید؛ در آن جا که پرستش خدا خوب نبود جز از روى ناچارى، و مریم دختر عمران نخل خشک را به دست خود جنبانید تا از آن خرماى تازه چید و خورد و من در خانه محترم خدا وارد شدم و از میوه بهشت و بار و برگش خوردم و چون خواستم بیرون آیم یک هاتفى آواز داد اى فاطمه نام فرزندت را على بگذار که او على است و خداى اعلى می فرماید: من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تادیبش نمودم و غامض علم خود را به او آموختم و او است که بت‏ها را در خانه من می شکند و او است که در بام خانه‏ ام اذان می گوید و مرا تقدیس و تمجید می کند خوشا به حال کسى که او را دوست دارد و فرمان بردار او است و بدا به حال کسى که او را دشمن دارد و نافرمانى او کند. 📚علل الشرایع شیخ صدوق، ج ۱، ص ۱۳۵ .
🏞 هیچ... ⭕️ درست است كه علم من و ثروت من زياد شده اما خودم چه؟ من اسير اينها شده‌ام و مغرور به همين‌ها و اين اسارت و اين غرور علامت حقارت و كم شدن من است. ⭕️اگر امير بودم، اگر بر اين همه حاكم بودم، اگر زياد شده بودم، من اينها را به راه مى‌انداختم اينها مى‌شدند پاى من، نه بار من، اينها مى‌شدند پل من نه سنگ راه من. 💠 على خودش زياد شد و ثروت‌ها را به راه انداخت، قارون‌ها ثروت‌هاشان زياد شد و خود را باختند. 💠على ثروتمند زندگى كرد و اينها ثروتمند مى‌ميرند. 💠على امير بود و اينها اسيرند، چون كه حقيرند و از دست رفته‌اند. 🔹من بايد كارى بكنم كه خودم زياد شوم و سرمايه‌هايم رشد كنند. فكرم و دلم و عقلم و روحم بارور شود.فكرم آگاهى‌هايى عظيم بگيرد و دلم عشق‌هايى بزرگ‌تر از خودم. 🔹 عقلم اين ترازوى از دست رفته‌ام، دقيق‌تر شود و آزادتر شود و روحم اين وسعتِ به تنگى نشسته با آن عشق و با آن شناخت، به راه گسترده‌ى خودش آشنا شود. 📄 برشی از کتاب رشد .