💠شروع ثبت نام کلاس های قرآنی ترم تابستان و اوقات فراغت دارالقرآن امام جعفر صادق علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
🌟 برای دختران و پسران تمامی رده های سنی
🔶 آمل، دریای ۲۹، ۲۰۰متر داخل کوچه سمت چپ دارالقرآن امام جعفر صادق علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
❇️ ۰۱۱۴۴۲۸۵۷۴۷_ ۰۹۱۱۲۲۰۵۲۰۶
✨ @darolquraneamol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دلها دست امام رضا (علیهالسلام) است
🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد #کاشانی
💠https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
با سلام با توجه به انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد به استحضار دانشجویان و دانشآموختگان مقطع کارشناسی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می رساند دانشکده علوم قرآنی آمل برای سال تحصیلی۱۴۰۳_۱۴۰۲به شرح ذیل دانشجوی دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد میپذیرد:
رشته گرایش ادبی ویژه خواهران با کد ۱۲۲۹۲
رشته گرایش اعجاز برادران با کد ۱۲۲۸۷
#روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی آمل
ایتا:
🆔@daneshkadeamol
🔴 فوری
💢 نتایج مرحله اول هجدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شد
🔹حافظان محترمی که به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند می توانند، تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه و با مراجعه به درگاهی که در قسمت اعلام نتایج مشخص شده، اعتراض خود را ثبت نمایند.
🔸افراد قبول شده در این مرحله، مجاز به شرکت در مرحله دوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هستند که از ۱۵ لغایت ۳۱ تیرماه سال جاری به صورت شفاهی و در مراکز استان ها برگزار خواهد شد.
🔹با توجه به بازبینی و ایجاد تغییراتی که در آیین نامه آزمون های حفظ تخصصی از جمله حذف نمره منفی و کاهش نمرات حد نصاب در برخی رشته ها صورت پذیرفت،در صد قبولی حافظان در این دوره نسبت به سال قبل به میزان دو برابر افزایش داشته است و بر همین اساس حافظان بیشتری امسال این امکان برایشان فراهم است که بتوانند درآزمون مرحله دوم (شفاهی) شرکت نمایند.
🔸آن دسته از حافظانی که بتوانند در آزمون شفاهی حد نصاب های لازم را کسب نمایند موفق به کسب مدارک درجات ۵ ،۴ و۳ خواهند شد.
🌐 مشاهده نتیجه آزمون 👇👇👇👇
https://bpms.telavat.ir/?eyJtSWQiOiIzMDAwMjYiLCJ0SWQiOjAsImlzTGciOiIxIn0=
----------------------------------
💠کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
✅ @telaavat
❇️توجه ❇️ توجه❇️
مانور بزرگ تذکر لسانی
در سطح شهر آمل
زمان :
سه شنبه ۱۶ خرداد
ساعت ۱۷
مکان:
حسینیه سپاه آمل
https://eitaa.com/darolmomeninamol
»»» آیه ی روز :
**********
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا
اسراء-80
و بگو: «پروردگارا! مرا (در هر کار،) با صداقت وارد کن، و با صداقت خارج ساز! و از سوی خود، حجتی یاری کننده برایم قرار ده!»
**********
نکته ها:
صدق، بهترین وصف و حالت یك كار و یك شخص در آغاز و انجام آن است. چه بسا كارهایى كه آغاز غیر صادقانه دارد و با قصد ریا، سمعه، فریب، برترى جویى و مانند آن شروع مى شود، یا آغازى صادقانه دارد، ولى پایانى آمیخته به غرور، عُجب، منّت، حبط و سوءعاقب پیدا مى كند و بركات آن محو مى شود. رمز شكست بسیارى از حركت ها، نبود صداقت در آنها و قطع امداد الهى از آن است.
امام صادق علیه السلام مى فرماید: هرگاه براى ورود به كارى، ترس و وحشت داشتى این آیه را بخوان و اقدام كن.(195)
انسان به جایى مى رسد كه از «صدّیّقین» مى شود، هرچه مى گوید عمل مى كند و هرچه را عمل مى كند، مى گوید.(196) قلب و زبان و عملش یكى مى شود.
از مصادیق «سلطان نصیر»، مى توان داشتن جانشینى لایق، یارى باوفا و وزیرى دلسوز و كاردان را برشمرد.
-----
195) تفسیر نورالثقلین.
196) تفسیر المیزان.
**********
پیام ها:
- خواسته هاى خود را در برابر خداوند به زبان بیاوریم. «وقل ربّ»
- دعایى كه همراه با نماز و بعد از آن باشد، اثر بیشترى دارد. «اقم الصلوة... فتهجّد... و قل ربّ...»
- دعا كردن را هم باید از خدا آموخت كه چگونه بخوانیم وچه بخواهیم. «و قل ربّ أدخلنى...»
- یكى از اصول مدیریّت، آینده نگرى و دوراندیشى است. «أخرجنى مُخرج صدق»
- مهم تر از آغاز نیك، پایان و فرجام خوب است. نباید به آغاز شیرین دلخوش بود، بلكه باید از خطر بدعاقبتى به خدا پناه برد. «أخرجنى مُخرج صدق»
- رهبرى یك نهضت جهانى كه شروع و پایانش صادقانه و بى انحراف باشد، بدون دعا و استمداد از خدا و دریافت امداد الهى ممكن نیست. «ربّ أخرجنى»
- همه ى امور به دست خداست و باید از او مدد خواست «أدخلنى، أخرجنى، اِجعل»
- كسب قدرت براى اهداف مقدّس ارزش دارد. «واجعل لى من لدنك سلطاناً»
- مؤمن، نصرت و امداد را تنها از خدا مى طلبد. «من لدنك سلطاناً نصیرا»
**********
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
🦋 دارالقرآن امام جعفر صادق علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
💠 @darolquraneamol
💠 امام صادق (علیهالسلام) فرمودند:
ثَلاَثُ عَلاَمَاتٍ لِلْمُرَائِي: ۱) يَنْشَطُ إِذَا رَأَى اَلنَّاسَ وَ ۲) يَكْسَلُ إِذَا كَانَ وَحْدَهُ وَ ۳) يُحِبُّ أَنْ يُحْمَدَ فِي جَمِيعِ أُمُورِهِ.
ریاکار سه نشانه دارد:
۱) در حضور مردم با نشاط و سر حال است.
۲) در تنهایی تنبل و خسته است.
۳) دوست دارد در تمام کار هایش ستایش شود.
📚 الکافی، ج ۲، ص ۲۹۵
🦋 دارالقرآن امام جعفر صادق علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
💠 @darolquraneamol
📣 #اطلاع_رسانی
✉️ #همه_دعوتید
🕊 هشتمین یادواره سردار شهید حاج روح الله سلطانی
🗓 زمان: پنجشنبه ۱۸ خرداد۱۴۰۲ ساعت۲۰
📍مکان:آمل، دابودشت، مسجد صاحب الزمان«عج» روستای کچپ کلوا
🦋 دارالقرآن امام جعفر صادق علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
💠 @darolquraneamol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازی زیبا و دلنشین، از #تلاوت سوره بلد، با صوت حزین استاد
#عبدالفتاح_طاروطی
🎼 مقام حجاز
کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی
🆔 https://eitaa.com/alhanqurani
🦋 دارالقرآن امام جعفر صادق علیه السلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
💠 @darolquraneamol
🍃🌹وفرموده است آن عالی حضرت بیست و یک کلمه را در بیان آداب مردم بر مکارم اخلاق.
🍃کلمه اولی این است که: (ازری بنفسه من استشعر الطمع) حقیر داشت و پست گردانید نفس خود را کسی که شعار خود ساخت طمع را یعنی آن را ملاصق و ملازم نفس خود گردانید همچو شعار که جامعه ای است که ملاصق و مماس بدن است. و جای دیگر می فرماید که: الطامع فی وثاق الذل و نعم ما قیل العبد حر ما منع و الحر عبد ما طمع شعر: مرد طامع دارد اندر خانه خواری مقام از طمع خیزد مذلت و از قناعت احترام
🍃کلمه دوم: (و رضی بالذل من کشف عن ضره) راضی شد به مذلت و خواری کسی که برداشت پرده را از بدی حال خود یعنی ظاهر ساخت به مردمان پریشانی و تنگی معیشت خود را پس باید که فقیر، ننماید خود را در نظر مردمان، حقیر کلمه سوم: (و هانت علیه نفسه من امر علیها لسانه) ذلیل و خوار شد بر او نفس او کسی که امیر ساخت بر نفس خود زبان خود را یعنی کسی که زبان خود را محافظت ننمود و قادر نشد بر ضبط آن به مرتبه ای که بی تامل و تفکر آنچه مشتهی طبع او بود بر زبان راند و قدر و منزلت او نزد مردمان باقی نماند و بسا که از جانب ایشان ایذاء به او برسد همچنانکه از جانب او ایذاء به ایشان رسید. پس معلوم شد که در اکثر زمان، زبان زیان مرد است در هر دو جهان و گاه است که موجب قتل او می شود در زمان زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد خموش باش که سر در سر زبان نکنی و کلمه (راحه الانسان فی حفظ اللسان) اشاره بدین معنی است. و ما احسن ما قال: ناصر زیان تو همگی از زبان بود یکی نقطه بر زبان چو فزائی زیان بود.
شرح#حکمت_2
📙حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص7
🔶 @Nahj_Et