هیئت دارالشهدا | کرج
•••■﷽ ■••• 📌دومین #مسابقه_کتابخوانی «کارگروه پژوهشی-مطالعاتی حضرت امام صادق علیه السلام» سوالات م
🔶«برای آگاهی از جهت گیری کل زندگی امام صادق(ع)، نخست باید فلسفه امامت را دانست؛ جریانی که به نام امامت در آئین شیعه شناخته شده و یازده نفر معیّن و مشخص، در طول مدتی حدود ۲۵۰ سال (از میانه سال ۱۱ هجری تا ۲۶۰ هجری)، عناصر اصلی آن بوده اند.»
_حضرت آیت الله العظمیٰ خامنهای،
در کتاب (پیشوای صادق) ، به بررسی همه جانبهٔ امامتِ حضرت امام جعفر صادق(ع) پرداخته اند ...✨
#پیشوای_صادق 📚
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️استاد_شجاعی :
از فرمولهایی که در دعای ندبه آمده
میتونی حدس بزنی،
«چقدر بد» یا «چقدر خوب» داری زندگی میکنی!
#امام_صادق #امام_زمان
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
امام صادق(علیهالسلام) ، مظهرِ امیدِ ایجادِ حکومتِ علوی بود ...🕯
#پیشوای_صادق📚
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻راه حل #امام_صادق (ع) که برای نجات مومنان بیان فرمودند...
_حجت الاسلام کاشانی
#اللهمارزقنيشفاعةالحسينیومالورود❤️
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
✨عاشق "#خدا " شدن سخت نيست،
مقدمه ی آن دشوار است...
مقدمه ی عشق به خدا،
دل بريدن از دنيا و ديگران است...
مقدمه ی عشق به خدا،
گذشتن از خود و سپردن امور به اوست...
🔸استاد_پناهیان
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
🌱(شهید مسعود خوانساری)
تاریخ تولد: ١٣۴١/١٠/٢١
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : ١٣۶٣/٢/١۶
محل شهادت : مریوان
▫️حاج حسین یکتا :
بچهها تک تک شهدای ما وقتی به شهادت رسیدن که «مَن عشَقَنی عَشَقتُه.» حدیث قدسیهها. حدیث قدسی میگه هر کی عاشق من بشه عاشقش میشم!
#شهدای_گلزار
#سالروز_شهادت
#شهید_مسعود_خوانساری
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
🔻۵ روز مانده تا دومین #مسابقه_کتابخوانی
#پژوهشگاه_انقلاب_اسلامی🔍
#هيئت_دارالشهدا_کرج🏴
#پیشوای_صادق📚
⬇️⬇️⬇️⬇️
❛❛
📚در نیمه اول کتابِ پیشوای صادق، فلسفه امامت بر مبنای نظریه #انسان۲۵۰ساله تا زمان امام باقر(ع) تبیین شده است. نویسنده در این بخش از کتاب، سه «قضاوت» درباره امام صادق(ع) مطرح میکند؛ دو قضاوت را که بهگفته نویسنده، میان مردم رواج دارد، نقد کرده و قضاوت سوم را که نظر خود اوست، تبیین میکند:
1⃣«قضاوت جانبدارانه»:
بر اساس این دیدگاه، امام صادق(ع) فرصتی طلایی برای تعلیم و تربیت به دست آورد و چنان غرق در نشر علم و دین شد که نتوانست به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کند. ازاینرو ناچار شد در مقابل حاکمان ظلم و جور، به مدحشان بپردازد. این دیدگاه از طرف کسانی ابراز میشود که خود را دوستدار امام مینامند.
2⃣«قضاوت معترضانه»:
طبق این نظر، امام صادق(ع) در زمانی که ظلم همه جا را فرا گرفته بود، راه عافیت در پیش گرفت و از رسالت انسانی یک رهبر غفلت ورزید و مشغول درس و بحث شد؛ در حالی که شیعیانش گرفتار تعقیب، زندان، شکنجه، تبعید، قتل و غارت بودند.
اشکالات این دو دیدگاه:‼️
«به نظر نویسنده، قضاوت اول براساس چند روایت ساختگی شکل گرفته است که دقت در محتوای آنها، ساختگی بودنشان را آشکار میکند؛ زیرا ساحت امامت پاکتر و والاتر از آن است که به تملق و ستایش بیجا آلوده شود؛ آن هم نسبت به طاغوتها و ستمگران🔺 قضاوت دوم هم سست و غیرعلمی و شبیه داوریهای مستشرقان است که در بیشتر موارد آلوده به غرض یا برخاسته از جهل و بیخبری است.🔻»
💡«قضاوت سوم، دیدگاه نویسنده»:
از نظر نویسنده داوری صحیح درباره امام صادق(ع) و سایر امامان(ع)، این است که امامان شیعه، همانند خود پیامبر(ص) هدفی جز این نداشتند که نظام عادلانه اسلامی را با همان ویژگیها و اهدافی که قرآن روشن کرده ایجاد کنند یا استمرار بخشند؛ زیرا امامت تداوم نبوت است.
💠نویسنده در ادامه به تحلیل زندگانی امام صادق(ع) پرداخته و تنها راه آشنایی با زندگی امام را در تشریح نموداری زندگی امام صادق(ع) در سه محور یافته است:
🔸تبیین و تبلیغ مسأله امامت
🔹تبلیغ و بیان احکام به شیوه فقه شیعی و نیز تفسیر قرآن به روال بینش شیعی
🔸وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک-سیاسی
#پیشوای_صادق📚
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 متر هرکس هدفش است...
-استادصفاییحائری-
@Daroshohada | هیئت دارالشهداء کرج