فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مرجع همه نیازها
#شرح_قرآن ، صفحه ۶۰۳
🎙️حجت الاسلام سعیدی
🦋🌸🍀🌸🌸🌸🍀🌸🦋؛
🍀نسیم کوی جـــانــــــــــان است قرآن شمیم عطر رحمان است قرآن🌸
🌸بود روشنـــــــگر راه ســـــــــــــــعادت چو خورشید فروزان است قرآن🍀
🍀به گلزارش ، خـــــزان راهــــی نـــدارد بهاران در بهاران اســـــت قرآن🍀
🌴خداراشاکریم در کنار هم توانستیم با خواندن روزی یک صفحه از قرآن کریم را ختم کنیم
🌴امیدوارم به برکت آیه های قرآن همگی حاجت روا باشید و در راس حاجت هایمان ظهور مولایمان #امام_زمان عجلاللهفرجه باشد.
🌴ان شاءالله با توکل به خدای مهربان و در زیر توجهات اهل بیت علیهمالسلام دور دوم ختم قرآن را از شنبه آغاز خواهیم کرد .
به نیت سلامتی وتعجیل فرج #امام_زمان عجلاللهفرجه
هدیه به اهلبیت علیهمالسلام و شهدایی واموات
#ختمدستهجمعیقرآن
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
درسایهسارقرآنوعترت
@darsayehsarahlebeyt
هدایت شده از درسایهسارقرآنوعترتعلیهمالسلام
♨️دوشنبه روز زیارت #امامحسن و #امام_حسین علیهماالسلام
💢زیارت این دو بزرگوار در روز دوشنبه
🔸فقط یک دقیقه برای عرض ارادت به این دو امام بزرگوار زمان بگذاریم.
🕊مولایمن
به دنبالتان میگردیم،
در کوچه کوچهی دلتنگی!
در خیابان خیابان پاییزها و زمستانها!
و در طلوع هر روزه صبح!
در تکه تکهی پازل روز!
در حوالی رسیدن سرخی آفتاب!
در تاریکی پهن شده در شب!
در خوابهایی که از جمعه گذشته،
بیدار میشوند!
و در رویاهایی که به دنبال تعبیرشان "أمَّن یجیب ... " میخوانیم.
برای سلامتیتان " اللّهم کن لولیک ..." خواندیم و میدانیم که به دستتان میرسد!
ولی خدا کند با گناه،
زخمی نزنیم ...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#روزتونمهدوی
#امام_زمان عجلاللهفرجه
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
درسایهسارقرآنوعترت
@darsayehsarahlebeyt
هدایت شده از ⚘باقیات الصالحات⚘
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ
اعراف-199
(به هر حال) با آنها مدارا کن و عذرشان را بپذیر، و به نیکیها دعوت نما، و از جاهلان روی بگردان (و با آنان ستیزه مکن)!
**************
نکته ها:
با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است.
«خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» (393) چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» (394)
این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. (395)
البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال.
وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، (396) از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن.
سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است.
-----
393) نور، 2
394) نساء، 63
395) تفسیر فرقان
396) تفسیر مجمع البیان ؛ بحار، ج 75، ص 114
**************
پیام ها:
- همواره باید راه میانه واعتدال را پیشه كرد. «خذ العفو»
- تكلیف باید به اندازه ى طاقت باشد، نه بیشتر. «خذ العفو» (اگر «عفو» به معناى حدّ وسط باشد)
- تنها خوب بودن كافى نیست، باید در جامعه خوبى ها را ترویج كرد و سفارش نمود. «وأمر بالعرف»
- مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...»
- هم باید به معروف امر كرد و هم شیوه ى امر كردن، باید معروف و پسندیده باشد. «و أمر بالعُرف»
- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى سوادان. «واعرض عن الجاهلین» در فرهنگ قرآن و و روایات، معمولاً جهل در برابر عقل است، چنانكه در روایات عنوان «العقل و الجهل» داریم.
- در شیوه ى اعراض و عفو و گذشت، نباید به خواسته و گفته ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنیم، بلكه باید محكم و استوار ایستاد. «اعرض عن الجاهلین»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استقبالازمیلادحضرتمادر
🌲シ
#منبࢪمجازے
♥️وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها
وارد محشر می شود
#حاجآقاحسینےقمے
#امام_زمان عجلاللهفرجه
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
درسایهسارقرآنوعترت
@darsayehsarahlebeyt